-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz MC Pite #70849 üzenetére
NA akkor, neki scenic I-ese van abból a PH II-es, amikor ez az autó gyártva lett, nem volt még 0w30 as olaj. Konkrétan nem létezett!
Ennyi.
Specifikáció szerint lehetne jó, de az illesztési hézagok mások, az FT pedig sosem volt megfelelő ebbe a motorba.
Acea szerint pedig simán más.
De persze továbbra is azt mondom, hogy mindenki azt locsol a kocsiba amit csak akar.
Nem vitatkozom senkivel.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
LamerGyuri
senior tag
válasz MC Pite #70850 üzenetére
A Total-Elf olajos oldal javaslatára öntöttem első körben rossz olajat a váltómba...
A ködlámpás partyhoz mindenkinek: még mindig akciós a LEDFog103-SR a Lumenetnél. Én még tavaly használtan is duplaannyiért vettem.
A ködlámpa vetítési képe max. vízszintes és lefelé 5° között jó. Benne van a menetfényem dobozában pappíron leírva
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
-
-
MC Pite
veterán
Rob210: Gondolom abban egyetértünk, hogy a viszkozitás az egy dolog a sokból ami jellemzi az olajat. Minősítésből legalább olyan kell amit előírnak, K4M esetén nem nehéz, mert A3 is elég(legalja), ajánlott legalább A3/B4.
És ha A/B4 0W30től félünk, közben az A5/B5 5W30 hígabb. Persze, az emberek b.sznak rá mert csak xWy-al akarják letudni...
Ezért is írtam példának a TU3-at is, ott is a Total ajánlását követve láss csodát, tök jó bele az A5 - és még akad jó pár példa. Mármint nincs csoda, a Ladába kellettek a sűrű olajak, a 40-esek. Az elmúlt 20 évből nincs olyan motor, amibe ezek ne lennének jók (1-2 ősrégi 1.8as esetleg ami még a 80 évekből származik).
Ha a gyártó partnere leírja hogy jó bele, elhiszem. És igazuk szokott lenni.Azt hagyjuk már, hogy a hidegoldal miatt mondjuk valamire hogy híg; ha a melegoldal egyezik! Addig 5-10× sűrűbbek hidegen (langyosan) a motorolajak 40°on, és mondjuk télen 0°fokon még nagyobbra nyílik az olló (csak ezt kevés adatlapon tüntetik fel azért a 40°os adatot nézem). Nyilván látott más is olyan videót amiben olajat csorgatnak hidegben, de Gajdán Miklósnál is van 1-2 idevágó anyag.
Azt ne mondjuk hogy azért nem jó valami, mert 9,5-12 helyett 100-80-60 mm^2/s sűrű az olaj amíg bemelegszik. Főként, hogy a 0 és 5 jelölés csak a -40 vagy -35°ös szivattyúzhatóságot jelenti.
Písz.Lamergyuri: Nekem is 3 állású monostabil a ködlámpa kapcsoló gyűrű, külön lehet elsőt-hátsót.
atosan: Bárdinál van több is, két kategóriban, én Wynns-t használtam.
Szeleptisztítók (Fojtószelep tisztító spray) illetve Karburátor tisztítók (Fojtószelep tisztító spray)
A EGR tisztító spray 200ml kicsi, könnyen odafér a fojtószelephez; most a WYNN'SKarburátor tiszt. spray 500ml vettem, azt már csak a szárral lehet használni. Kb 5-6 éve használom a család autóin évente 1-3×.
Légszűrőházról fojtószelepre menő csövet lehúzzuk, gázfröccsöket ad valaki bő 2000-ig, amikor nyit a szelep, gyorsan befújunk annyit amit beszippant.
Van aki állandó fordulatnál csinálja, [link] de kevésbé szeretem mert az alján áll a lé; nyitogatva meg beszippantja mindet.
Nem egy betegágynál, hanem megelőző/karbantartási célra érdemes használni. (Bár van szerelő aki olyankor is használja, de azért sok dzsuvát nem szíveene küldenék át a katalizátoron.)[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #70857 üzenetére
Így van, hisz az is A5/B5(using ELF synthetics technology) A 40es meg (based upon ELF synthetics technology) A3/B4 90/14,7mm^2/s, és odébb van a 900FT-től(100% synthetic). Érdekes hogy Ismeretlen állapotú motor lévén 900FT-t kapott először az enyém, de következőként azt kapja amit évek óta használok a többiben, ami akár lehet ez is (de speciel Eneost szoktam).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz LamerGyuri #70852 üzenetére
Köszi, keresgéltem én is, kétféle adatot találtam, a nálunk is valószínű érvényes szerint a 7,5 méteren 10cm-vel kell lentebb essen a vetített kép közepe, ami M3 esetén kb 28méter, plusz mivel az csak a közepe; így kb 31 méterre kellene hogy elvilágítson. Az már egy értelmes távolság, szemben azzal hogy a garázst nem világítom végig
A lámpabeállítóknál pedig 2%ot írnak a ködlámpára.
Már csak a kivitelezés lesz kérdés (hol bonthatom le az autó fél elejét ahol van ennyi hely), plusz minden állítás után 2-4 csavarral lökös fel-leFehér Farkas: igen, sajnos legtöbbször az, még ha egzakt műszaki dolgokról van is szó.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
válasz MC Pite #70856 üzenetére
Van itt egy ilyen motorfelújító videó, régi amcsi V8, meglepett, hogy 25W-50 olajat öntöttek bele Bár nyilván tudják mit csinálnak, de miért lehet jó ez a motornak? link
Ködlámpa: azóta nem jártam a kocsinál, de emlékeim szerint ilyen, s így nem kapcsolható bármi/bárhogy: link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Csatravi
senior tag
válasz LamerGyuri #70852 üzenetére
"A Total-Elf olajos oldal javaslatára öntöttem első körben rossz olajat a váltómba."
Ez mit is jelent pontosan ? Mit és milyen váltóba ? -
LamerGyuri
senior tag
válasz Csatravi #70863 üzenetére
Elfmatic G3-at ajánl a DP0 váltóba. Na az nem jó bele
Renaultmatic D3 Syn a hozzávaló; a különbség döbbenet volt.
Úgyhogy én ebben az olajkérdésben csőlátó lettem: DP0=D3 Syn Elf, K4J=5W30 SXR 900 Elf.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
forceberg
veterán
válasz LamerGyuri #70864 üzenetére
Az 5W30 Evolution 900 FT-nek van RN0700-as elfogadása, szóval nem ördögtől való.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
MC Pite
veterán
Mindkettő jó és minősített olaj, sőt, itt az A5ös SXR magasabb követelményekre lett beállítva, kb legjobb amit a K4/7 M/J kaphat.
Bárcsak e kettő közül választanának a juzerek/szervizek (azon autóknál főként amit később meg akarok venni)[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #70865 üzenetére
A FT 0W30-nak is van RN0700, elméletileg jó a motorba, de mivel nincs tapasztalatunk róla, ellenben az SXR900-ról van ezer évnyi, így nem fogjuk ajánlani a nem kitapasztalt olajat, ez teljesen érthető. Aki kísérletezni akar az persze beleteheti, nem csinál gondot.
Személyes vélemény, hogy előnyt se. Ezek a K4M, K4J motorok már lefutottak nem kevés Km-t az SXR900-zal és különösebben nem zavarta a motort, hogy hidegen az 5W picit sűrűbb. Így is eljutott megfelelően a kenési pontokhoz és nem kopott szét. Az papíron rendben van, hogy a 0W jobb, de ha egyszer a motor nem kovácsol belőle előnyt vagy laboron kívül nem kimutathatót, akkor felesleges bele pancsolni. Vagy akinek nyugodtabb a lelke hát tegye, én egy 15+ éves autót amikbe van 200 kiló futás, biztos nem állok neki az utolsó éveiben meg az utolsó pár tízezer Km futására ilyenekkel foglalkozni.
Új autónál megértem. A nem kevés nyűgtől szenvedő TCe-nél rendben van, hogy az olaj körül vita alakul ki, de a K4-nél kicsit túlpörgött.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Mert ezek hiába újan vannak összerakva, ugyanúgy a régivágású amcsi nyomórudas motorok, azoknak megfelelő olajozási rendszerrel és illesztésekkel. A másik oka a hatalmas hőterhelés, ezek a mai napig nem takarékosak, egy padlógázzal szétsüti a mérőhelységben a légteret.
Az új Mustang V8-ba már 5W20 kell pl., hiába ad ugyanakkora méretből ugyanakkora teljesítmény, csak közben a veszteséghő a modernebb motor miatt annyival kevesebb, hogy lehetett módosítani a régi olajozási rendszeren és más olajjal járatni a motort/szükséges is volt.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #70868 üzenetére
Mustang GT - V8 - tapasztalat van. Egy rövid játék után nem tudsz megmaradni az oldalsó leömlők mellett, úgy nyomja ki magából a hőt. Egy hosszabb után meg menekülni kell az autó mellől. :D
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
MC Pite
veterán
Tudtok esetleg olyan mélygarázst, ahol szerdán (23, ünnep) tudok lámpát állítani, délelőtt?
Esztergom-Dobkő-M0-M3 Gödöllőig útvonalon nagyjából, kis kitérővel lenne az igazi. Gyors állítás, C3on tompítottat csak, nem a ködös buli az enyémen.

Szerk:Ha az a kérdés miért nem viszem műhelybe, ne sajnáljam a párszáz forintot rá, már 4 autót vittem, különböző helyekre. 3 helyen k..a szar lett, a szerelőim engem ismerve egy hunyorítva majdnem jót állítottak lámpacsere után. Hát, ezért.
Ha tudják mire való a pálca és a jelölés a fényszóróbúrán(soha nem láttam senkit aki használta), hogy állítsák/nézzek az oldalirányt, a 15° indulását, akkor lehetne jó is.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nhpeti
tag
Renault Clio 2 ph2 -be milyen utángyártott vezetőoldali ablakemelőt érdemes megvenni? Szokásos a probléma, recseg, ropog akadozik. A műanyag alkatrészek már voltak benne cserélve, bezsírozva is volt de a probléma mindig újra jelentkezik.
-
Csatravi
senior tag
válasz LamerGyuri #70864 üzenetére
Értem, és köszi !
Azt hittem egy manual váltóba ajánlott rosszat. Az automatákba sokszor tévednek az olajválasztók. Nem is bízom ezekre magamat inkább elolvasom a termék gyári technical data sheet és safety data sheet lapját hogy az megfelel-e a gyártói követelménynek. -
Nordik
őstag
Kicserélték a szelvedomet, Nordglass üveg került bele. 33ezer volt mindennel együtt Bestglass ajanlaton keresztül.
-
MC Pite
veterán
válasz molnarpeter #70874 üzenetére
A fényszórók búrájan szokott lenni pont, kereszt, kör, stb a tompított izzó magasságában (fényszóró középpontját jelöli).
A fényszóró állító gép vagy pálcával vagy keresztlézer mintával erre a jelölésre kell hogy legyen állítva, enélkül csak bohóckodnak a géppel.
A másik nem elhanyagolható apróság az lenne hogy ne világítsanak keresztbe a lámpák; na, arról gőzöm sincs hogy állítják az autó hossztengelyére merőlegesen (hacsak nincs valami hardstop a műhelyben a keréknek és ehhez állítják a gépet is, de ilyet se láttam, passz).Szerk: Aham, sínrendszerrel kellene talán: [link]
Szóval e két dolog szemre odatolt géppel sokkal rosszabb eredményt hoz(hat) mintha saccra állítjuk egy garázsajtónal 5 méterről.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
lsebestyen
addikt
válasz rob210 #42061 üzenetére
Sziasztok! Én is nézelődöm megane 1 ph2-k után. Van erről valami videó/kép, h mit/hol kéne nézni hátul a hídnál?
Ezt az autót néztem ki. Sajnos eléggé behatároltam magamnak, mert csak a classic tetszik, viszont 1.6-os kéne. Gyújtótrafók márkája látszik ha leveszem a motorburkolatot?
-
rob210
Topikgazda
válasz lsebestyen #70876 üzenetére
Egy darab zártszelvény ami porrá lesz rohadva. A cseréje 10 perc és ha gyárit veszel 8ezer ha megcsinálod 20x40es zártszelvényből akkor 800.-
A trafó kérdés ki volt már tárgyalva sokszor, a szürke, barna, zöld kupakos trafók hallnak meg előszeretettel, de azok is csak akkor, ha nem megfelelő a gyertyahézag.
Hidat alaposan teszteld le.
Csomagtartó kinyit beleül rugóztat, ha recseg akkor cserés lesz.Renault power
-
Morales72
csendes tag
Rob, sikerült lejátszani a meccset a biztosítóval / kárszakértővel?
Nekem ma reggelre rányitott egy kedves ember a bal hátsó ajtómra úgy, hogy behorpadt. Természetesen az elkövető angolosan távozott. Talán ki lehet húzni... 5-10 ezerért. Vettem volna egy T-34-est...
"I'm too old for this sh.t..."
-
#89309696
törölt tag
válasz lsebestyen #70876 üzenetére
Ha leveszed a motorburkolatot akkor a trafók kupakjainak oldalára rá van írva, ha odakukkolsz elvileg leolvasható, én a Densot le tudtam olvasni legalábbis.
A torziós rugót aláfekszel és megnézed mennyire rozsdás, bár ez sokat nem fog elárulni. Ha beül a csomiba két nagyobb ember nem szabad porig leülnie és ha ugrálnak benne nem kattoghat, nem recseghet. Nagyon halk mozgásból eredő hang megengedett az mindenképp lesz.
-
LamerGyuri
senior tag
Öcsém kérdezi, mert hogy mi mindent tudunk :
Hogy kb 50km megtétele után miért viselkedik másképp az autó. Előtte megy mint a golyó, utána meg-meg torpan nagyobb gázadásra.
Valami c-max, 1.6(?) literes benzines Ford, injektoros, egr-es, gyertyánként trafóval, elektromos gáz- és pillangó. Hibakód nincs."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
MC Pite
veterán
Légszenzor, benzinszűrő tiszták? De melegen a trafók is lehetnek gyanúsak. Ismerős Leonjánál az öregedő, később check engine is produkáló lambdaszondák okoztak hasonlót.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #70881 üzenetére
Okozói szemle, mi? Mindig kitalálnak valami jól hangzó kifejezést arra, hogy "húzzuk az időt". Amikor nekem anno hátulról belecsúsztak az Astrámba, kb. 3 hónapig tologatták a papírokat a biztosítónál, csak aztán fizettek. Pedig a kárszakértő kijött pár napon belül és elvégezte a dolgát. Idegesítő egy bagázs. Ők ráérnek, neked meg közben ott van az autód lezúzva.
Én megtaláltam az illetőt, aki rányitott az ajtómra. Először nem akarta elismerni, de aztán elnézést kért és adott egy névjegykártyát. A barátnője volt a kis ügyes, aki pár méterrel arrébb lapított. Annyit kértem tőle, hogy figyeljen oda jobban, ha lehet, hogy ne törjük már körbe egymás autóját. Én mindig úgy nyitom ki az ajtót, hogy odateszem a kezem, mert inkább annak ütődjön az ajtóm, mint a mellettem parkoló járgánynak. Ha egy lerobbant rozsdaboglya áll mellettem, arra is vigyázok. De lehet, hogy én vagyok a hülye, és nem kellene ilyesmivel foglalkozni. Csak zavar, hogy próbálok az autóimra vigyázni, mert rohadtul sokat kell melózni, mire összejön a pénz egy 15-16 éves vasra. De eddig még mindegyiket lezúzták x millió helyen és módon.
Kezdem feladni. Legközelebb veszek valamit, amiben van egy bitang erős motor, a külseje meg nem fog érdekelni, csak műszakilag legyen rendben...
"I'm too old for this sh.t..."
-
-
Morales72
csendes tag
válasz LamerGyuri #70886 üzenetére
Ha nem tudja, mit nézzen, akkor ne ő nézze!
Viccen kívül, keressen valakit, aki ért hozzá, és tudja használni az oszcilloszkópot! Rob biztos tudna segíteni, de utálja a Fordokat. Az I-es Focus műszerfalát 2 másodperc alatt tudná szétvágni baltával.
Javaslom az öcsédnek, hogy adja el az autóját, vegyen egy jó Megane-t, aztán jöjjön vissza, ha gondja van, és minden rendben lesz. Egyébként én is ezt fontolgatom. Már csak egy kis pénz kellene, hogy tudjak venni egy III-mas Megane-t, mert az I ph2-ből 1.6-os motorral alig van eladó, ami jó, a II-esnek meg alulméretezett a futóműve.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Plero
tag
[link] Érdemes megvenni? Melyik 2000ccm-es motor van benne? Megbízható?
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
-
CactuS
Arcképgyáros
Szép darab. Ez egy GT vagy a simában is ekkora oldaltámaszok vannak?
Kis twingoba én gondolkoztam egy mélynyomóban, mert elég vérszegény a hangzása - bár a fejegység csere sokat segített -, de a kábeleket tutira el kéne tüntetni, mert az lenne az első, hogy szétkapná a két gyerkőc, amikor túráznak az autóban. Pótkerék úgysincs, csak spray, azt meg akkor se használnám, ha kellene.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
BigBlackDog
veterán
Ugyan Renault topik, de hátha tud valaki segíteni.
Adott egy 2019-es Dacia Dokker, amin nyárigumi garnitúra és -ha jól tudom- aktív TPMS szelepek vannak. Ha komplett téli szerelt kerekeket kapna új TPMS szelepekkel, akkor azokat fel kell tanítani, vagy automatikusan fel fogja ismerni? Illetve a későbbiek folyamán minden kerékcsere alkalmával újra kell majd tanítani, vagy már ismerni fogja a szelepeket az autó, ha ugyanoda kerülnek, mint ahol voltak előző szezonban?
-
LamerGyuri
senior tag
válasz BigBlackDog #70898 üzenetére
Lehet, hogy naív vagyok; de 2019-ben az autóhoz kapott használati útmutatóban ez nem szerepel? Hátha nem kell találgatnunk.
Hozzá sem merem tenni, hogy ha már új, akkor vásárláskor a szalonban is meg lehetett volna ezt kérdezni...[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
BigBlackDog
veterán
válasz LamerGyuri #70899 üzenetére
Megpróbálom majd előszedni, (előszedetni a tulajdonosával), csak gondoltam, hátha van már tapasztalata valakinek.Meglesem.Csak a nyomásértékek beállításáról olvastam, illetve említi még, hogy "forduljon márkaszervizhez a gumiabroncsok cseréjével kapcsolatban". De, hogy pontosan miért és/vagy kell-e tanítani minden kerékcsere alkalmával, arról nem találtam infót.
Értelemszerűen szalontól/márkaszerviztől is meg lesz kérdezve, csak nem szeretném, hogy ha félretájékoztatnának véletlenül (nem lenne egyedi eset).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm