-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
A kapacitását növelheted 55Ah 450A-re, én is meg Robi is ekkorával toljuk. A nagyobb sose árt, ép ész keretein belül. A fizikai méretekre kell figyelni beférjen, de szerintem simán be fog, szerintem ez a gyári érték is amúgy.
Nekem sima ólomsavas Banner van, ha olcsón kell közepesen jó akku akkor ez oké, többen is ajánlják meg használják.
[ Szerkesztve ]
-
Cane
őstag
üdv!
Segítséget kérnék, espace 4 nél hol találom a biztosíték táblát, sajnos a bal helyzetjelzőt rövidre zártam.
segítséget előre is köszönöm!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
#32577792
törölt tag
Múlt hét végén megjöttek a Zimmermann tárcsák és betétek, tegnap pedig felkerültek. Szerelő srác szerint elég jók ezek, ő is szereti használni. Bár hátulra brembo betéteket tett előzőleg.
Majd kiderül milyen ha fékezni is kell velük.rob210: köszönöm a tanácsot!
-
MC Pite
veterán
válasz #32577792 #70312 üzenetére
Brembo Max, ez egy bevonatolt, magas szénacéltartalmú, mart tárcsa. Ami a városi legendák szerint eszi a sima betétet. Gyakorlatilag nem; de kicsit jobb a tisztulása, hűtése. [link]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #70314 üzenetére
Hát, nem tudom marketing szerint sport-e, szerintem ez még nem az (ahhoz tessék az EBC katalógust felcsapni). Azért ez került fel, mert ilyen volt az elődje: [link]
Igen, amikor telente is 3-4 hetente megyek csak vele mert nem vagyok itthon, és közte időnként sózva is volt az út, előbb utóbb ilyen lesz (hasonló volt már mikor vettem, gondoltam majd jobb lesz ha többet használom, de nem lett - külső oldala jobb volt). Ugyanezt a használatot sokkal jobban tolerálta ez a tárcsa.A fúrt az megint más, az a hűtés miatt olyan. Sima utcai használatra ezt, vagy az Ate zárt marású tárcsáját szokták javasolni (vagy az EBC-ét), ezek a betétet sem eszik jobban, mert nem 90°ban van a marás, hanem egy laposabb szögben. A nyitottaknak általában van egy kis hangja enyhe fékezéskor. A mart tárcsáknál picit nehezebben ég meg a betét, mert elvileg a gázok hamarább szabadulnak (pl egy Bad Aussee - Gosau útvonalon), bár szerintem több haszna van abból, hogy gyakorlatban jobban tisztul.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
válasz MC Pite #70316 üzenetére
Amit írsz az oké, de hidd el, nem volt még fúrt tárcsad azt azért írod
Elmebeteg fékerő különbség van egy sima és egy bordás illetve egy bordás és egy fúrt tárcsa között.
A furtat például, csak valami idióta tudja elmelegíteni.
El lehet azt is, de nagyon extrém és direkt fékgyilkos módszerekkel.
A teli hűtött tárcsa ezekhez képest játékszer.
Pedig azok között is van jó.Az EBC-t meg hagyjuk, ott közútra nagyon drága a cucc és amúgy sem alkalmas oda, mert előbb üzemi hőfokra kell melegíteni a féket.
Hidegen olyan sz@r a fékhatás, hogy hagyjuk is.
Versenyezni meg itt kevesen fognak.Egyébként a kis sárga csoda amit próbáltam a múlt héten.
Az szuper volt fúrt zimmermannok voltak rajta eszméletlen mit tud az a fék.
Igaz ott a nyereg és az egész rendszer is egy komolyabb felépítmény. Nem is annyiba kerül mint egy sima tárcsaRenault power
-
emre
veterán
Twingo gyújtáskapcsoló beszerzési lehetőséget tud valaki?
Az ismertebb magyar websopokban nem találtam, bontóból meg nem szívesen venném.
Hmm, unixnál van, de 20k felett nem adok érte.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
kalmanchris
tag
Sziasztok!
Adott egy megane 2 1.5 dci. Tünet: nem indít, még csak az önindító sem teker.
lenkradsperre defekt felirat jelenik meg a kijelzőn. Delphi diag nem kommunikál az autóval. Önindító jó, tesztelve. -
diablo1984
veterán
válasz kalmanchris #70320 üzenetére
kormányzár hiba?
-
rob210
Topikgazda
válasz kalmanchris #70320 üzenetére
Meghalt a kormányzárad. Típushiba.
Tedd be a kártyát, mozgasd a kormányt folyamatosan inkább rángasd és közben indíts. Ha nem sikerül akkor cumi, de ha sikerül akkor se menj a kocsival, csak kioldva egyszerűbb cserélni a kormányzárat Ami egyébként jobbmenetes csavarral van rögzítve![ Szerkesztve ]
Renault power
-
kalmanchris
tag
Köszönöm az útbaigazítást!
-
dragonfx
veterán
sziasztok!
2006-2008as 1.2es nem tce clio mocikról mi a véleményetek?
van valakinek ilyen?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
rob210
Topikgazda
válasz kalmanchris #70326 üzenetére
Ha szűz akkor nem betanul, ha bontott akkor igen diaggal fel kell programozni.
Mert az immo is össze van kötve vele.
Azért nem is indít most a kocsi, mert a kormányzár nem old és addig az immo nem engedi indítani az autót.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz kalmanchris #70328 üzenetére
Tudtommal nem, de nem vagyok mechanikai szerelő és alkatrészgyártó sem.
Ha szerzel újat azt igen csak be kell szerelni és feltanul.
Ha bontottat teszel be azt géppel kell hozzátanítani.Renault power
-
hz0917
tag
válasz kalmanchris #70328 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=ZeNBqGUkLaA
Nézd meg lehet, hogy segít. -
kalmanchris
tag
Köszönöm a segítséget! Ma viszont bordelektronik defekt hibajelzés fogadott. Kormányzárat most nem írja, továbbra sem indul. Nem lesz ez egyszerű...
-
Tamagocsi123
tag
Sziasztok. Autó vásárlás előtt állok,kérnék egy kis segítséget. Mi a vélemény az 1,6 benzin 110le motorokról ? mennyire megbízható? 2009 es coupe megane. köszönöm
Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.
-
MC Pite
veterán
Tamagocsi123 és dragonfx/Gombinyó:
1.6 110LE 2009ből nem rossz.
Városi legendák és a legtöbb fórum szerint -mint minden szívó egyhatosra bármelyik gyártótól, és bármilyen sz*r motor is legyen az- azt írják hogy k**a jó, golyóálló.
Nagyjából így van, kivéve:
-a trafók abban még valószínű nem a tartósak (vagy a tartósra -asszem Beru- cserélték, vagy nem)
-az injektorok sem az örök életnek készültek (2 ismerős cseréltetett 200k előtt)
-a felső holtpont jeladó sem (erre már rámondjuk, hogy típushiba),
és érzékenyebb a motor silányabb olajra. Silányabbnak hívok az egyszerűség kedvéért minden 40es olajat (főként a félásványi és a 10W40et, szódával elmenne a -normális olaj árában kapható- ACEA A3-as 5W40, ha nem lenne benne változó szelepvezérlés).
-Így a vezérlésmódosító (okos)keréknél és ennek a mágnesszelepnél (a gumi alkatrészek?) ezeket nem szeretik, így vezérléscserénél, vagy ha indítás után 1-2 másodpercig csattogás van, cserélendőek (60-75k a kettő nagyjából.)
Nálam 113K km-nél (2014es) már a feszítők és/vagy vezetőknek is van hangja 4,5 évesen (és az 5W40 miatt volt a vezmódosítókeréknek is volt hangja pár napos állás utáni indításkor, normális olajjal és olajszűrővel most csöndbe van).Nálam nem ilyen a hibátlan golyóálló motor, de együtt lehet ezekkel élni.A turbóstól általában félünk, és jellemzően a turbótól. Ha normális olajjal etetjük és csak minimálisan figyelünk (úgy a gépre ahogy egy szívóra is illene), sokáig nem lesz vele baj, és a 100ezres felújítás árát valahol (jellemzően) 250-400e Km magasságában addig behozza fogyasztásban bőven.
Gyakorlatilag nem a turbóval, hanem a közvetlen befecskendezéssel és a silány olajjal; és ezzel is összefüggésben a koksszal, amivel összefüggésben a vezérlésssel szokott leginkább gond lenni (itthon, 10W40 országbam) a downsizingolt turbós benzinesnél.Remélem most valaki tud konkrét hibajelenségeket is írni az 1.2 TCE motorokra is, mert engem is érdekelne (2 ismerősnek is van fent ilyen autó a radaron).
+1: Én Logan MCV-be próbáltam 0.9 TCE-t, és meglepően jól megy, meglepően reszponzív, normálisan fogyaszt, és ráadásul szívócső befecskendezéses, de ez újabb Cliokban van már.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dragonfx
veterán
válasz MC Pite #70337 üzenetére
En nem akarok erobajnokot ezert neztem 1.2 szivot.meg nemmprobaltam mennyire ereznem ezt....
Holnap megnrzek 1.4 et utana 1.6 ot.
A tce nagyon erdekelne engem is. Erre is 3-4 kilo egy turbo?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
#89309696
törölt tag
Robi. Elhiszed, ha leírom, hogy a nyelestengely tört el?
-
rob210
Topikgazda
válasz kalmanchris #70332 üzenetére
diag kéne oda. Mérni egy aksi feszt megnézni a biztosítéktáblát.
Valami komolyabb elektronikus hibád lesz. Vagy csak megkotlott az aksid ez lenne a legegyszerűbb számodra.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #70343 üzenetére
Szóval akkor az el tud törni. Akkor nem én rendelkezem földöntúli képességgel, hogy megtörtént nálam.
Ez csak úgy eltörik a használattól vagy az ember rá tud segíteni vele ha néha meghajtja az autót? Nem értem amúgy, nekem nagyon erős szerkezetnek tűnik, azt hittem más része előbb szétmegy a váltónak.Itt is váltócsere lesz meg kuplung. Nekem azt mondták Luk-ot vegyünk, az jó márka. Még nem néztem utána.
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #70345 üzenetére
De akkor nyugtass meg, hogy ez a törés normális és nem azért ment szét, mert néhány lámpánál meg kereszteződésnél padlóval gyorsítottam fel. De azt is inkább csak másodikból, harmadikból, egyesben nem szoktam padlózni mert gumit és kuplungot gyilkol, csak gurulásból szoktam.
Vagy én miattam ment tönkre? -
harry
veterán
válasz #89309696 #70346 üzenetére
Hát engem nagyon nem nyugtatna meg, ha egy bármilyen alkatrész törése 'normális' lenne... Az lehet normális, ahogy használtad, mármint azért van, hogy használjuk, nem dísztárgy (nyilván bizonyos értelmes feltételek mellett, de egy meleg motornál ne kelljen már azon aggódni, hogy jaj padlógáz, vagy épp 4000-t forog egy előzésnél...). Szóval sehogy sem jó ez De valóban érdekelne, mi áll a dolog mögött.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
Vagy eleve ennyire tervezett a szerkezet és mi élünk tévhitben, hogy egy kéziváltó örök életű. Vagy az előző tulaj már megracsingolta.
Szoktam padlózni, szoktam négyezer fölött járni, de nem váltok durván, nem rúgok rá kuplungra, semmi ilyen, a rúgásszerű terhelést nem kedvelik ezért is kerültem el, de ez még csak nem is dízel, hogy a turbó valagba rúgná minden alkalommal. Ezért is ért meglepetésként az egész. Pici nyelestengelycsapágy hangja volt üresben, de alig lehetett hallani.
Robibá szerel ilyeneket, ő tudja nagyjából mennyit bírnak ezek, mert ha elérte élettartama végét akkor azt mondom oké, ez van. Ha nem, akkor valaki lába balf#sz volt. Vagy az előző tulajé vagy az enyém. Énnálam a pici bólintgatásokon kívül nem emlékszem, hogy valaha is erősebben rántott volna a kocsi. Rajtam kívül meg más nem vezeti.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Eleglide C1 - a középérték
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...