-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#32577792
törölt tag
benevezek egy Laguna II 1.9 Dci-vel
[ Szerkesztve ]
-
#32577792
törölt tag
Sziasztok
Laguna II TunerList gyári egység helyett tennék be egy JVC KD-X320BT egységet.
A kérdésem annyi, hogy kell-e plusz keret hozzá, illetve csatlakozók az antenna átalakítón kívül? -
#32577792
törölt tag
válasz WunderKinder #40783 üzenetére
-
#32577792
törölt tag
Én párszor Bagdány Pistihez vittem a Lagunámat, pedig elég messze vagyok Bp-től.
Teljesen korrekt és kifejezetten Renault specialista. -
#32577792
törölt tag
válasz newwave0507 #40969 üzenetére
Messze van
Esetleg regizz ide, [link]
-
#32577792
törölt tag
válasz diablo1984 #40991 üzenetére
Nem tudom, szerinted nem ellenőrzik a motorszámot?
Azt gondolom, ha Te alig látod, attól nekik még kicsit más eszközeik is vannak arra, hogy ellenőrizzék.
Nálam ez szimpla motorcsere.
Persze lehet tévedek.
Bár egyszer amikor a Toyotámat megvettem, rohadt alaposan átnézték azokat számokat. Ki is derült később, hogy a magyar forgalmi rendszámú autó nincs forgalomban.
Két hónapba telt mire elrendeztem az egyébként eredetiség ellenőrzésen átment autó "legalitását". -
#32577792
törölt tag
A motorcserével kapcsolatban a 326/2011. (XII.28.) Korm. BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kivonásáról és visszavonásáról rendelet ad információkat.
Motorcsere esetén a következő dokumentumokra van szükség:- a járműhöz kiadott új típusú (kártyás) forgalmi engedély és törzskönyv vagy a régi típusú forgalmi engedély,
- a motor tulajdonjogát igazoló okirat,
- új motor esetén számla,
- külföldi számla vagy adás-vételi szerződés, és a vámeljárás lefolytatását igazoló okirat,
- belföldi számla (pl. járműbontói tevékenységet folytató által kibocsátott), vagy adás-vételi, csere, ajándékozási szerződés,
- típusazonos motorcsere esetén műszaki adatlap
- a törzskönyv illetékének befizetéséről szóló bizonylat, vagy nyilatkozat az illetékmentességről,
- forgalmi engedély illetékének befizetéséről szóló bizonylat, vagy nyilatkozat az illetékmentességről,nem típusazonos motor beépítése esetén:
- a közlekedési hatóság által kiadott átalakítási engedély és műszaki adatlap,
- a hátsó rendszámtábla, mivel új műszaki érvényességi idő bejegyzése is történik,
- az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény, mivel új műszaki érvényességi idő bejegyzése is történik,
- az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.Ezeken felül szükséges az NKH-tól is engedély.
-
#32577792
törölt tag
-
#32577792
törölt tag
Nem tudom mit jelent ez a hajós, nyúlós dolog az értelmezésedben
Nekem 2-es van igaz csak kis turbós 1.9, örök rejtély mekkora lóerővel - 100-110 között mindent olvastam - de nem is lényeg, mert kicsit kevés előzéskor.
Sokszor pont kanyargós részeken maradnak le tőlem a hasonló kaliberű, kemény futóműves németek.
Nem mondom, hogy nem lehetne feszesebb, de egyszer csúszott meg eddig a hátsó rész, bár az egy erős kanyarban volt, ahol villamos sín is van, az dobott rajta pár centit.
Viszont a kényelem nekem fontosabb egy feszesebb futóműnél -
#32577792
törölt tag
Sziasztok
Kicseréltem Laguna II (ph1) a fejegységet egy JVC BT-s egységre, így viszont eléggé hiányzik a kormányról vezérlés.
Tudja valaki, hogy melyik adapter kell ehhez, hogy ismét tudjam használni? -
#32577792
törölt tag
válasz speedydb23 #41128 üzenetére
csak auchan diesel megy bele már évek óta és semmi problémám vele
-
#32577792
törölt tag
válasz vatoloco26 #45474 üzenetére
szerviz intervallumot tudod pl. nullázni
állítani? semmit
ahhoz csatlakozó, program és pc kell -
#32577792
törölt tag
válasz speedydb23 #45528 üzenetére
120e km-el vettem a Laguna kettesem, 5 évesen.
1.9dci a fix turbóval, PK6-os váltóval.
Most elmúlt 13 és majdnem 300e km van benne.
Valamiért állandóan az ósan kútjára fordul be. Próbáltam az extra olajokkal is. Semmi különbséget nem vettem észre.
Nincs adagoló vagy befecskendező problémám
Szóval nem annyira rossz az, vagy nem annyira kényes a dciViszont most váltanék.
Keresem a méltó utódját. Esetleg ha tudtok megbízható személynél G. Scenic III-at, 2010-12. között, vagy olyan "kereskedőt", aki tud behozni és nem átcseszni, segíthetnétek -
#32577792
törölt tag
Van valakinek esetleg automata váltós LIII-sa?
-
#32577792
törölt tag
Ha valakit érdekel, megmaradt 4db acélfelnim Laguna II-re, téli gumival és dísztárcsával, eladnám.
205/55/16
Conti és Michelin gumikkal. 6-os felni 5x108[ Szerkesztve ]
-
#32577792
törölt tag
hát szívócsőre nem gondoltam, eléggé lent ahhoz, hogy fecskendővel elérd
viszont felveti a másik dolgot, ha meleg az olaj, mi van ha kicsit leold a műanyag csőből, bele az olajba?
valamilyen módon egy benya kúton is kiszedik a lecserélendő olajat, de lehet az kicsit másabb anyagból van -
#32577792
törölt tag
Ma vettem horogra akasztható kerékpárszállítót.
Minden happy, de oldalra mozog. A horog egyébként levehető.
Ha elkopott, tudok úgy feltenni másik horgot, hogy ne kelljen újra vizsgáztatni? -
#32577792
törölt tag
válasz forceberg #45742 üzenetére
Neked milyen autód van?
Nekem a Laguna 1.9 dci 295e km-el lett eladva.
Turbó érett lesz hamarosan. Motor bontva nem volt.
120e km-el vettem.
Generátor volt felújítva. Kopó alkatrészek cseréve.
Jaa és előírt olaj, auchan gázolaj.
Olajcsere: 20-30ekm között.
+300e km
Lehet ő sem tudja, hogy nem kéne már mennie? -
#32577792
törölt tag
Egyébként hiányolom, hogy lehessen értékelni a T.Gazdák és Moderátorok munkáját.
Mert biza bőven lenne miért. Egy "mezei" user ha trollozik, tiltják, de ha egy T.Gazda teszi ugyanezt - és itt nem erre a topicra gondolok - az már rendben van. De lehetne sorolni.
Azt gondolom, bizony visszaélnek a T.Gazdák azzal, hogy ők a gazdái adott topicnak. Tisztelet a kivételnek, mert vannak, akik csendben, háttérbe húzódva teszik a dolgukat.
Komolyan kezdem sok helyen azt érezni, hogy róluk szól és értük van az adott topic. -
#32577792
törölt tag
válasz Predator2 #45790 üzenetére
Törődésnek nevezzük azt, amikor megadunk neki mindent, ami kell neki és néha még annál is többet.
Én nem érzem magam átlag feletti földi halandónál. Nálam az autó sokáig munkaeszköz volt, ennek megfelelően bántam is vele. Figyeltem minden rezdülését, és ha már valahol zörgött, kopogott, nyöszörgött, kerestem mi a gondja. Miért? Egyszerű, sokszor 2-300km-re volt az otthon fogalma és szeretek a homeban aludni
Átlagként elvittem szaGszervízbe, hiszen ha valakik, hát majd ők tuti..
Pénztárcámon rájöttem, hogy nem.
Tudtam rendelni itthon alkatrészt, jó áron, aztán szerelő beszerel. Vagy én, ha olyan volt.
Később rájöttem, ha szerelőre bízom a rendelést, az se drágább.
Igen, kerestem a legjobb megoldásokat, ami még belefért.
De kérdem: ma hány százaléka az otthonoknak, ahol nincs net?Egyszerre vettünk a testvéremmel használt autót. Én soha nem voltam presztízs függő. Ezért lett Laguna II 1.9Dci (amelyik mind betegágy). Neki meg valami bajor, nagy motor, sok henger meg a többi. Beleültem, és szűk volt, tankolni kellett és sokat, (dizel) szervizeltetni kellett (mezei) és drága volt, nyulat fogott és hónapokig állt várva arra, hogy hűtőt kapjon (pedig lehet már mindent kapni).
Ez meg ment. Klímával, átlag 6 literrel.
Igen, a kocsi legyen értem, én meg azért, hogy tudjon lenni értem ))
Ez is Laguna lett, igaz csak 1.5dci, ez is jó, mert én ezt akarom
Aki szidja, elégedetlen, az be is vonzza ezeket a problémákat
Szeretem, mert tetszik, kényelmes, olcsó fenntartani, és nem utolsó sorban, biztonságos. Erről is tudnék mesélni, mert van tapasztalatom, személyes.Amikor keresgettük az újat, egy kereskedésben fiatal pár. Nézelődtek. Férfi megy egy Octaviához. Hölgy: megmondtam, hogy soha többet Skoda. Férfi: arrébb andalog, egy Scenichez
-
#32577792
törölt tag
válasz eTrade #45797 üzenetére
Nyilván nem is mondtam ilyet.
Nekem spec. nem jönnek be, de tapasztalat nélkül, nem is tudok semmit mondani. Amit írnak felhasználók, azok alapján vélhetően, romlott a minőségük. Emellett a német anyacég helyretette a választékban is. Audi, wv, skoda/seat. Ahogy látom uniformizálta is őket. (mondjuk éppen a lámpák miatt még előnye is lehet belőle) -
#32577792
törölt tag
Akkor némi saját tapasztalat (Laguna II)
Bizony párszor megadta magát a levegő keringetés szabályzó kis villanymotor, emiatt beragadt pl, a meleg vagy a hideg levegő adott oldalon.
Gyári baromi drága, utángyártott nincs. Bontott van, elmentem szerelőhöz, kimérte, tájékoztat, hogy jó, de hogy meddig, az lutri.
Kb 2 hónapig volt, szóltam, adta a másikat, ez bírta.
A központi zár mechanikája szintén tré lett.
Gyári?
Fenét. Elmentem hozzá, telefon bontóba és nem Lagunát keres, hanem Megane-t, Hozzam el, csinálja.
Átpakolta amit kell, mutatta miért Megane. Kicsit módosítottak rajta, már jók.
Szóval lehet általánosítani, hogy minden szerelő szar, és le akar húzni, de ez nem igaz.
Ha kellett, SOS fogadott, laptop rá, diagnosztika, és mondta mi a helyzet, 4-5k volt a diag.Szerintem meg kell keresni aki ért hozzá és azzal javíttatni. Hirtelen több ilyet is tudok.
Jó autó ez, de olyan mint a nő. Szereti ha megkapja, ami kell neki. -
#32577792
törölt tag
válasz Predator2 #45817 üzenetére
Persze hogy húzza a száját, hiszen nem ő vette neked. Azért tegyünk már rendbe pár dolgot!
A szerelők kereskedelmi kapcsolatban állnak a nagykerekkel. Ott forgalomarányos bónuszt kapnak, ami azt jelenti, hogy biza kemény százalékokkal olcsóbban kapja, mintha Te megveszed pl, a unixnál, ez bizony nem 5-10%-ot jelent, hanem 30-50 is összejön. Az, hogy Te ebből mit látsz majd a számládon, csak rajta múlik.
Egy 50%-os kedvezménynél visszaad nagyvonalúan 10-et, és már happy vagy. Még szép, hogy nem tetszik neki és nem akar felelősséget vállalni, holott az alkatrészért nem is vállal, mert az a gyártóé.Ó igen. Egy cég által felújított termék.. Bizony itt is lehetne mesélni pl. turbók felújításáról. Jaa, adnak garanciát rá. Jjjjaaa. Azzal gond semmi, mert kell. Aztán lejár és jönnek a gondok. Széttárt karok. Lejárt a gari, szar volt az olaj, nem megfelelően használtad, túlhajtottad, stb...
Volt már nekem "márkás" sok (2év) garis akkum, amelyik 2 év 1 hó után nyekk meg trotty lett. Pedig ajánlották nagyon. Azóta legyen 1 év, bírjon ki annyit, ha több már happy vagyok, és ne kerüljön 1,5x-be mint az átlag.
Off: sokan szidják a Samu mosógépeket (szerelők és szervizek főleg), ez lesz vele, az lesz vele, 2-3 év és beszarik. Szóltam is neki, hogy így 6 év után mi a franc van veled
No, én írtam itt, hogy tudok megbízható, korrekt szerelőket, igaz egyik sem kecskeméti, de ezek beváltak. Nem reklám, akkor megyek hozzájuk, ha a saját szerelőm nem vállalja.
Gázolaj: nem tudok nyilatkozni hosszabb tesztekről. Egyszer még Lanos benyás időből teszteltem mindet.
mol, shell, omw, auchan (prémiumokat is). Hibahatáron belüli értékek voltak (kivéve egy kiskőrösi noname kút) mind, 1-3dl eltérés nem szignifikáns, ezt akár a levegő hőfoka is tudja befolyásolni. A noname elég ratyi volt, majd 1 liter pluszban.
A volt 1.9dci-be auchan ment, 6l átlagot ment.
Ebbe sima omw: 5,9
Vezetési stílus nem változott.Részemről ennyi. Köszönöm a figyelmet
Kiléptem. -
#32577792
törölt tag
válasz speedydb23 #45810 üzenetére
A másik zavaró, hogy néha gondol egyet menetközben és nem húz, hiába padlózom egyszerűen nem akar gyorsulni. Ez nem tudom mi lehet, de hibakód sincs, így rejtély.
Ilyenkor nem szokott pl, az izzítás visszajelző kivillanni, folyamatosan égni?
Kísértetiesen hasonlít a Lagunam egyik tünetére. Nálam a turbó ilyenkor leállt, vagy letiltott, fene se ért hozzá.
Ilyenkor a turbónyomás szabályzó szelepet levettem, fejre állítva megráztam, majd vissza. Ezek után ment tovább. A hiba okát is elmondta szerelő, de ne kérdezd, a lényeg, hogy turbó csere lett volna.
Ez egy 1.9dci motor, 1.5 esetében nem tudom van-e és ha igen, hol.[ Szerkesztve ]
-
#32577792
törölt tag
válasz diablo1984 #45827 üzenetére
Sőt még az ajtókilincs is egészen más
De a váltót pl. saját automata is kapcsolható lesz hozzá. Közös fejlesztés egyébként.. -
#32577792
törölt tag
válasz speedydb23 #45829 üzenetére
EGR szelepet én a Lagunában az első héten mikor megvettem, szépen levakoltam, elég dzsuva volt, tisztítás szinte reménytelen volt, onnantól semmi baja nem volt.
-
#32577792
törölt tag
válasz LamerGyuri #45849 üzenetére
Értelmezni kellett volna csak....
Ha nem megy... -
#32577792
törölt tag
Nos, vettem egy horogra akasztható kerékpárszállítót. Tegnap volt a főpróbája.
Két kerékpárral az átlag fogyi +0,5l lett.
Így 6,3-ra jött ki. -
#32577792
törölt tag
Laguna II-ben nekem fogta és télen hideget fújt a bal oldalon, aztán nyáron a meleget. Csak egyik oldal.
Ezt a fűtésszabályzó motor hibája okozza. Ez állítja, hogy hideg vagy meleg levegő menjen át rajta. Beragad egy állapotban és csak azt nyomja.
Nem egy nagy tétel, ha kapni bontottat, bár az meg lutri.
Nálam a harmadik lett jó.