-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz kisninja #71650 üzenetére
Akkor ez a rugótörés még benne maradt a szokványok között! Nekem is volt 2db laguna1-esem, tényleg nehéz eladni, mert mindenki vw-t akar(bár mikor passatom volt eladó, hirtelen mindenki finnyás volt és egy nepper vette meg), így szerintem egy laguna 2-est is 1 millió körül venni nagy megszállottság kell hozzá, de befektetésnek nem jó én meg sajnos mostanság eléggé forgatom a kocsikat(egyszerűen nem fog meg hosszan semmi, volt octavia 2 facelift kombim is, azt szerettem, de dízelsége miatt kellett mennie), de ami biztos, hogy dízelt nem fogok venni, inkább valami koros(2004-2012ig) "szívóbenzin" motoros csotrogányt, párszázat rápótolva a yarisra, ha az eszemre hallgatok, akkor toyota lesz a befutó, mert azokkal még nem volt gondom(yaris 1 és yaris 2), egyszerű, jól szerelhető(lagunát mikor szerelni kellett, akkor szídtam a francia eldugós, "nemlátommitcsinálok" megoldásokat), egész jól bírja a kasztnija is, mint a lagunákna. De néha felböffen bennem 1-2 tipus mint a focus 2 facelift kombi, de tavaszig még van idő!
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #71651 üzenetére
Tegyél össze egy kis pénzmagot és akkor megane 3 kombi. Best of ;)
Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz Csatravi #71625 üzenetére
Nem igazán jellemző hogy PAO alapolajból 5W40et készítenek [link]
Elképzelhető hogy szintetikus, 172es VI alapján is. Jellemzően a full nélküli synthetic-et látni ebben a kategóriában, ami azt jelenti hogy félszintetikus/félásványi.Csatravi: Ne felejtsük el, hogy az emberek fokozatosan szoknak hozzá az egyre romló gumihoz. Aki szinte csak egy autót vezet, nem veszi észre. Nem rossz a direkt provokálás és próbálgatás, de szerintem kevés. Plusz aki teheti, egy - egy akciós vezetéstechnikai tréningre nagyon nagyon hasznos elmenni, teljesen más az erre épített pálya, mint amikor direkt próbáljuk provokálni valamerre; ég és föld.
Jaded: A minősítések nélkül megint nem sokat ér csak a viszkozitási osztály, lásd a 16 féle total 5W30.
A Philips fényforrás az autóban, bevilágítva az udvarra: (az úton kevésbé tűnik erősebbnek mint itt a felhajtón )
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Jaded
őstag
-
ress23
újonc
Üdv.
A napokban vettünk egy Megane 2 1,5dci-t 2007-et . Az lenne a kérdésem hogy hogyan lehet ráadni a gyújtást anélkül hogy beindulna (kártyás indítás) ? Azért kérdezem mert szeretném kimérni a tolató lámpákat, mert nem világítanak.
Illetve másik kérdésem ,hogy másoknak is olyan halvány a tompított fényszórójuk , este szinte semmit nem látni muszáj felkapcsolni a ködlámpát és a refit is.
Mi lehet a gondja és hogyan orvosolható? -
Jaded
őstag
válasz ress23 #71656 üzenetére
Szia!
Tedd be a kártyát, ne nyomd egyik pedált se és úgy nyomd a start gombot. Így lesz gyújtáson.
A lámpát fel is políroztathatod, de 99% hogy a lencse van belül lekoszólodva (kb az összes M2 ilyen). Azt megpróbálhatod kitakarítani, vagy kicseréled kompletten a lámpákat.
szerk: a tolató lámpának sanszos hogy a tolatólámpa kapcsoló lesz a baja, ami a váltón van.
[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
-
shifty!
senior tag
válasz ress23 #71656 üzenetére
Bedugod a kártyát, nem lépsz sem a fék, sem a kuplung pedálra, és benyomod a start/stop gombot.
Másodikra: lámpatest csere. A halszemlencse mögötti foncsorozás leég, kvázi megszűnik, és borzasztó lesz a vetítési kép, és a fényerősség is. Legegyszerűbb megoldás az új, Depo / TYC lámpatest beszerelése, és hozzá jó minőségű emelt fényerejű H7-es izzópár beszerzése (ajánlottak a Philips, Tungsram, Osram +120-130-as izzói, LED-est nem szabad, hacsak nem szeretsz kékekkel beszélgetni esténként)
Szerk - meg lettem előzve vala
[ Szerkesztve ]
Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
Xantomas
őstag
válasz ress23 #71656 üzenetére
Akkor egy harmadik opció itt taláható:
(#71390) rob210
Azóta kipróbáltam, működik, kicsit leírom bővebben. Lett egy szett bontott lámpám, be is tettem az eredetiek helyére, mondanm sem kell, nem érte meg szétszedni a lámpát, kimosni sokkal gyorsabb, egyszerűbb volt, plusz az alkohol le is szedte a búra belső higrofób bevonatát, szóval nem éri meg.Ha nincs besárgulva a búrád (ha igen, akkor kuka, mert az UV elintézte azt is ami alatta van), akkor szedd ki a lámpát, vedd ki az izzót, és nézz bele a projektorba, hogy mi újság vele. Ha lepergett a foncsor (ott fekete), akkor kuka, vagy felújíttatás.
Ha azt látod, hogy foncsor a helyén van, végig, akkor húzd végig rajta az ujjad. Ha azt érzed, hogy picit érdes, és koszos lesz az ujjad, akkor nyert ügyed van, csak rettentően koszos.
Hat dologra lesz szükséged: folyékony szappan, vagy mosogatószer, olcsó ablakmosóból egy egész flakon (sparos splendid nekem bevált), desztvíz, hajszárító, szaniter tisztító.Kiszeded az összes izzót, és leveszed róla a szervó motort egy óvatos tekeréssel, majd kibújtatod a gömbfeje részt, úgy, hogy a projektoros résznél fogva kifele húzod a mechanikát. Berakod a kádba, és elkezded lemosni a retket a külsejéről szappanos vízzel. Feltöltöd a belsejét meleg vízzel, és ráküldesz egy adag szapant, és búrával lefele leteszed pihenni, majd ugyan ez a másikkal. Egy idő után rálögybölsz párszor, majd kiöblíted. Ha azt látod, hogy úszkálnak benne cuccok, akkor addig öblíted, míg elfogynak. Lesz benne minden, rovarok, kosz, piszok, levált fetés, foncsor. Ha megvannak, akkor a két lámpába beleküldöd a fél-fél flakon ablakmosót, rázárod ráteszed az összes kupakot, és elkezded lögybölni, csak vigyázz vele, mert ahol a szürke kupakok vannak, ott a szellőzőknél ki fog folyni. Ez kimossa a vízkövet, szappan maradékot, ráégett port, meg ami még elindult. Utána öntesz annyi deszvizet, hogy miközben mozgatod, a projektor lencséjét is befedje a lé, esetleg egy CCD tisztítóval be is nyúlhatsz, azzal is megtörölgetheted a lencsét. Esélyesen, ahol az index van, ott megindulhat a foncsor kis darabokban, ne foglalkozz vele, nem fog látszódni, az úgyis lejött volna. Majd szépen kiöblíted desztvízzel, különben vízpöttyös lesz a vízkőtől, és ami vizet tudsz, azt kirázod, kilötykölöd belőle.
Szárítás: Index résszel lefele, a refivel felfele, az index izzó nyíilásán befújsz hajszárítóval, hogy a párát kivigye a kémény hatás,néha megkocogtatod, hogy a vízcseppek meginduljanak lefele, és a sarkában megálljon. Ezt néha kiöntögeted, finom mozdulatokkal úgy játszva, hogy a refi izzó nyílás melletti szürke szellőzőn ki tudd önteni. Ha kész, hagyod kiszáradni teljesen, majd visszeteszed az izzókat, szervót, figyelve, hogy minden a saját oldalára kerüljön, majd kocsira vissza, és beállítod a lámpát.
Fontos, mielött meglátja egy nő, hogy mit műveltél a fürdővel, gyorsan kitakarítod. Hidd el, lesz dzsuva.
Ha nem akarod megszivatni magad, akkor az összes izzót cseréled újra. Nem fontos prémium izzókat tenni bele, az hogy tiszta, már eleve durva javulás lesz, az alap, +20-as Philips originalok is jók lesznek. Tompított W5W, távolsági H1, index PY21W.Tolatólámpa: csak akkor ég, ha jár a motor is, csak gyújtással nem. Magát a lámpát, és annak a csatlakozóját nézd meg, valamit a lámpatest belső földjét.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Yoshida
aktív tag
válasz shifty! #71658 üzenetére
nekem így már egyszer beindult, és megugrott előre parkolóban, mert sebességben volt. viszont ha üresben van, akkor szerintem ilyenkor is beindul. nekem m2-nél az vált be, hogy féken állok, és nyomva tartom a gombot, kb 4-5 sec-ig. érezni azt a pontot, amikor túlugrik azon, hogy indítózni akarna, és szépen megjelenik a gyújtáskor szokásos "karácsonyfa"
-
mycso
Topikgazda
válasz Yoshida #71660 üzenetére
Akkor ott nálad valamelyik pedál kapcsoló/érzékelő, vagy a váltókar pozíciójának érzékelője döglött.
Ha sebességben van és nem nyomsz kuplungot, akkor nem engedi beindítani.
Valamint, ha üresben van és nem nyomod vagy a kuplung vagy a fék pedált, szintén nem, engedi beindítani.Egyébként 2 féle gyújtás létezik, az első az amikor pl.:
sebességben van, nem nyomunk semmilyen pedált és rányomunk a start/stop gombra - ezt egy idő után visszaveszi.Illetve létezik a "hosszú gyújtás", szintén sebességben, pedálhoz nem nyúlunk és addig nyomjuk a start/stop gombot, amíg ki nem ír valamit (talán valami olyasmit, hogy a kártyát vegyem ki, valami hasonlót), na ez rajtamarad örökre (pl diaghoz ez tökéletes).
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
ress23
újonc
Nagyon szépen köszönöm a segítséget és a sok hasznos hozzászólást
Én is a tolató lámpa kapcsolóra tippeltem,de előtte kiméregettem a biztiket is . -
ress23
újonc
Még annyit elfelejtettem, hogy ha kitekerem a kapcsolót akkor a váltóból azon a furaton folyhat olaj?
-
Nordik
őstag
válasz ress23 #71665 üzenetére
Igen. Nekem is kellett cserélni, de gyors kitekered addig befogod a lyukat, aztán új kapcsolót gyors a helyére. Én így cseréltem talán fél deci ha kifolyt. Egyébként ha hibás akkor nincs tolatolampa illetve ha jól emlékszem kuplung lenyomásával nem indul az autó. Kell hozzá féket nyomni vagy csak a féket. A lényeg nem úgy működik mint addig.
3 állása van üres, sebesség és tolatás. Nekem azt érzékelte, hogy sebességben van mindig az autó.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
A tanácsotokat kérném az alábbi problémában: a kiszemelt autó, amit 1-2 hét múlva néznék meg Komárom-Esztergom megyében található. Szakember ismerősöm nem nagyon van, akit szívesen magammal vinnék, viszont van annyira drága, hogy mindenképpen át szeretném vizsgáltatni. Varga Tibor, az autovizsgalat.hu szakembere (vezess.hu-ról ismerős lehet ) eljönne megnézni, viszont a kiszállási díjában benne van az utazással "elpazarolt" ideje is. Így nagyjából 40 ezer Ft lenne az átvizsgálás, ami nem mondom, hogy nem lehet kifizetődő, viszont így első megnézendő autónál sok. A keretem koppra annyi, hogy autó+átírás+téli gumi+biztosítás, próbálom az egyéb költségeket minimalizálni (ne menjünk bele, hogy az autó másfélszerese legyen a zsebben, stb.. Dolgozok annyit, hogy utána nem lesz gond a fenntartással, de most pont annyink van, amennyibe ezek kerülnek, és mivel ez a konkrét autó tetszik, nem szeretném megvárni a karácsonyi plusz juttatásokat, hátha addig elviszik ). A másik opció, hogy elviszem egy márkaszervizbe, ahol átvizsgálják (fék-futómű-motortér, folyadék folyás-festékvastagság-hibakód olvasás, stb.), viszont élő adatokat nem néznek a motorral kapcsolatban. Ez az, ami nagyon Varga Tibor mellett teszi le a voksot, illetve az, hogy Ő kommunikál a tulajjal, segít abban, amiben én nem vagyok jártas, míg a márkaszervizben egy értékelés kapok max.
Mi a véleményetek, meg szabad-e venni átvizsgálás nélkül (műszakilag azért nem vagyok hülye, alap dolgokat kiszúrok) egy 2 milliós autót? Milyen opcióim lehetnek még, amikkel nem számolok? Kell ragaszkodni a márkaszervizhez, vagy jó egy jobb nevű márkafüggetlen szerviz is? Mit gondoltok, ki hogyan vett autót? Várok bármilyen tapasztalatot.
Nogyon köszönöm!
-
Cyborg
őstag
válasz Pttypang #71672 üzenetére
Akkor az vmi sima görgös csapágy lehet?
Valami nyiszog folyamatosan, télen-nyáron, és gázadásra, elvételre változtatja a hangját, váltásoknál mint valami kis blow-off szelep hangja van, csak nagyon halk.
Vezérlés most lett cserélve, uh az ékszíj körben lesz valami.Vagy a TP, vagy ez az ID
-
Xantomas
őstag
válasz csabi94 #71670 üzenetére
Nehéz téma.
Ha 1-2 hét mulva mész megnézni, és ha jó vétel, hidd el, azt addigra már elvitték.
Egyáltalán milyen márka, milyen típus?
Talán amit tanácsolni tudok, saját hibáimból okulva. Ha időd engedi nézz meg több olyat is amit nem vennél meg. Azonos típus, másik évjárat, motorok, árszint. Próbáld meg vezetni mindegyiket. Ha lehet, hideg motorral próbáld ki. Bármit mond az eladó, oszd el kettővel. Nem azért, mert rosszat akar neked, hanem mert van amiről ő sem tud, ha nem a 0. km óta használja.Kalkulálj bele az árba a felsoroltakon kívül egy vezérlés, összes szűrő valamint egy fékbetét cserét is 1 hónapon belül. Valami úgyis lesz, egy újonnan szerzett autóval mindig kritikusabb az ember, olyan neszeket is meghall, amit ha hozzászokott, nem.
Átvizsgálás: készülj fel, hogy olyanokat fognak mondani az autóról, amire nem is gondolnál. Egy jobb helyen fel fogják sorolni az összes hibáját, nem fogják azt mondani, hogy hibátlan, sőt, az is biztos, hogy lesznek közötte falspozitívak is. Készülj fel, hogy egy kisebb infarktust fogsz te is kihordani lábon, meg a tulaj is.
Márkaszervíz, független szervíz, kb mindegy. Tisztelet a kivételnek, de újabban független szervizekben dolgoznak, akik márkaszervizekben, éhbérért kitanulták a szakmát, és váltottak.
Nem az a baj, ha sérült a kocsi, hanem az, ha nem a gyári ajánlások alapján lett javítva, de ezt az örök bullshitet mindenhol leírták már.A sajátomat elöttem megnézte a párom apja, aki autószerelő végzettségű, de nem a szakmában dolgozik, azt mondta szép, pár nappal később elmentem én is öcsémmel, szerintünk is szép volt. Elötte kiderült, hogy a kocsit ismerik, tudják hova hordták szervízekbe az (akkor) elmúlt 7 évben, ők is ajánlották, de mondták, hogy rejtett hibái lesznek, azért, amivel lehetett, spóroltak. Kipróbáltam, nem nyekergett, nem nyikorgott, nem szólt sem indításkor, sem leáláskor a kettőstömegű, nem zörgött, tipikus hibái nem voltak. Örültem mint majom a farkának. Aztán kiderült, hogy a fék kompletten kuka, több helyen volt már bontva a műanyag belső burkolatok elektromos javítgatások miatt, ezek nem kikeményedő ragasztó gyurmával voltak rögzítve.
(#71671) Cyborg
Idler Pulley, az egy vezető görgő, csak egy csapágy, rajta dobbal.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
csabi94
őstag
válasz Xantomas #71674 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
Ő az, tulajjal beszéltem már, jövő héten elmegyek megnézni, ha tetszik akkor foglalom, és jövő utáni héten állapotfelmérés után fizetem is ki a megegyezés szerinti árat.
[link]Nem vagyok elfogult. Nagyon tetszik, de nem fogok beleszeretni egyből, néztem az eredetiség vizsgálatos fotókat, műszakis fotókat. Van ahol ismeretlen anyag van a motortérben (mintha olajsár lenne), szóval ezért szeretném, hogy jól át legyen nézve.
-
Csatravi
senior tag
válasz MC Pite #71653 üzenetére
Hogy mennyire jellemző azt nem figyelgetem de kapásból pár ami xW-40 és teljesen szintetikus.
Renault RN0700 / RN0710 jóváhagyással
Motul 8100 X-Cess 5W-40
Motul 8100 X-Clean 5W-40
Castrol EDGE Titanium FST 0W-40
Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-40
Castrol EDGE Turbodiesel TITANIUM FST 5W-40
RAVENOL SSL SAE 0W-40
RAVENOL VSI SAE 5W-40
RAVENOL VST SAE 5W-40
És ha a Renault jóváhagyásokat mellőzük akkor van még pár másik is belőlük.
A Ravenolok teljesítményben kiemelkednek ( CCS, TBN és HTHS ) a többi közül főleg a VST ami kiváló paraméterekkel rendelkezik. Renault 1,5 dízelekbe (másba is) főképp ezen paraméterek nagy jelentőségűek. A Motul is hasonlóan jó de kedvezőbb árú.Más
"Ne felejtsük el, hogy az emberek fokozatosan szoknak hozzá az egyre romló gumihoz. Aki szinte csak egy autót vezet, nem veszi észre."
Ez mondjuk igaz lenne a négy évszakosra mert ott folyamatosan fent van a gumi. Viszont ahol nyári - téli garnitúra van ott a szezonális cserekor mindenképpen érezhető a különbség. Igaz hogy a téli és a nyári között de hát ez már egy lényeges pont hogy csere után igenis más lesz az "autó" tudása, viselkedése. Erre figyelni kell és az agyat is át kell állítani. Persze ezt sokan nem teszik meg és egy téli gumival is azt akarják elvárni mint egy nyárival és ugyanúgy tolják neki. Közben az útviszonyok sokszor drasztikusan megváltoztak. Ha valaki a gumiváltásnál érzi a különbségeket és mellette rá is treníroz egy kicsit annak azért előjön az ha a téligumi már nem teljesít rendesen. Ami a tesztpályát illeti biztos jó, én még nem voltam. Nekem a valós környezetben való gyakorlás is bejön.
Sokszor néznek is hogy ki az az idióta aki a havas vagy nagy pocsolyás parkolóban pörög, meg satura fékezget -
Nordik
őstag
M2n hol találom pontosan a testpontokat? Sehol nem találok leírást. egyáltalán motorterbol hozzáférhetők?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
1-es twingo es 2-es clio ugyanazt a valtot kapja az 1.2-es motorhoz?
Everybody lies.
-
harry
veterán
Megnéztem a profilmélységet, kb 6-7mm, szóval ez rendben, szerintem nem is piszkálom tovább a témát.
Más: rendeltem most Aliról beltérbe C5W izzókat, mihelyst megjön röpke 1-2 hónapon belül, megosztom a tapasztalatokat De ahogy néztem a csomagtérba lehet tényleg fasza lenne egy LED szalag ahogy rob is írta, ott eleve hosszú fém felületre tudnám ragasztani (avagy a rögzítés és hőelvezetés is megoldott), szerintem ezt meg is csinálom, úgy emlékszem van valahol egy tekercsem...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Csatravi
senior tag
válasz Nordik #71681 üzenetére
MHA és MAS jelzés.
És ha minden igaz akkor van egy az ABS kocka mellett is.[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz Csatravi #71685 üzenetére
Köszi, átnézem majd.
A másik, hogy most volt kuplungcseren az autó. Jól van az úgy, hogy kicsit emelem a pedalt és már fog mivel új a szerkezet?
De inkább az furcsa hogy a feléig kell lenyomnom a pedalt, hogy tudjak sebességet rakni. Vagy ez így nem jó és esetleg levegős maradt és hamarabb kellene kiemelnie?
[ Szerkesztve ]
-
-
-
forceberg
veterán
válasz molnarpeter #71691 üzenetére
A takaró elég, ha a lábujjunk végéig elér, behajlított térddel.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Gombinyó
őstag
válasz molnarpeter #71691 üzenetére
Hol van ez a hely?
-
csabi94
őstag
Köszönöm a segítségeket, és a hozzászólásokat. A takaróval nem lenne baj, és várnék is, csak a jelenlegi autómra égetően kéne rákölteni 150 ezret (vezérlés módosító okos kerék (röviden VVT kerék), szolenoid szelep, meg akkor már vezérlés is ha szétszedik). Egyszerűen nem szeretném. A leendő tulajt is tájékoztatom erről, emiatt ár alatt adom. Így viszont kénytelen vagyok legkésőbb január elején autót venni, de inkább egyből, ahogy elviszik a mostanit. Annyi, hogy ha kivárok január elejéig, akkor 3-400 ezerrel több lesz a keret. Nem tartom akkora kockázatnak, ha most veszek autót, mert ha esetleg gond van, január elején csináltatom meg.
-
rob210
Topikgazda
válasz csabi94 #71696 üzenetére
Őszinte leszek, ne sértődj meg, nem bántani akarlak.
Elkapott a vezérhangya, bezsongtál és nem tudsz nyugton a kis két térfeleseden ülni amíg be tudsz ülni egy megfizethető, karbantartott autóba.
Amit veszel azon is kell vezérlést cserélni, olajat, egyebeket.
olyan, hogy beülsz és mész az csak a szalonból kijövő, illetve 1,2,3 éves kocsi.
De ez továbbra is csak az én véleményem és még csak egyet se kell érteni velem...Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz csabi94 #71696 üzenetére
Ez egy nagyon egyszerű eset, mivel senki nem fogja okoskerék hibával megvenni az autót még féláron se, így kénytelen leszel megcsináltatni. Vezérlés cseréről papírokat kérni és eltenni, mert eladásnál jól jön. Meg nem termeljük a szemetet se újonnan felrakott szíj kidobásával...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Sorozatok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Építő/felújító topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Opel topik
- Filmvilág
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- BIOS frissítés
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest