-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bass
addikt
Sziasztok egy ismerősöm vett egy scenic 2-t 2007-s 1.6 16v . És annyi baja van vele hogy a váltó vagy a kulissza nehezen jár és a rüki-t is néha nehezen veszi. Egy szerelő azt mondja h be kell állítani a bowdeneket,lehet ilyen opció?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #71149 üzenetére
Van több 2 literes 136 lovas az nem ritka, de mind facelift előtti. Facelift utáni valóban nincs 2 literesből. 1.6 nem kell, 200 köbcenti miatt nem cserélek autót, annak semmi értelme. 2 liter meg egy automata ennek így már van, de 500 ezrekből ez elég foghíjas, 700-800-ért már jobb a kínálat, az nekem most sok. Max jövő év elejéről.
Chiptuningnak már utánanéztem az 1.4-nél [link] , 6 lóerő meg 10Nm amit ki tudnak hozni, az nem valami combos. Az 1.6 meg 15 lóerő és 30Nm, legalább ekkora teljesítményt el kéne érni.
Illetve lényeges lenne lejjebb hozni a nyomatékmaximumot 4000-ről, de erre a chip magában képtelen szerintem. Meg 1300-nál az az undorító szakadék amit meg kellene oldani.
Ez egy 98 lovas K4J, nem tudom miben különbözik a 95 lovastól.
Kipufogóhoz nem szívesen nyúlkálok, mert ezek a szívó pöcsvakarók marha érzékenyek rá, ha a gyári rendszerbe elkezdünk belenyúlni. Egy hátsó dobot kifizetek az nem tétel, ha kell kicserélem a csövet a katalizátorig vastagabbra, ha az ér valamit. De annál előrébb nem szívesen megyek, full kipurendszert nem akarnék cserélni leömlőstől. Gyanítom az rengeteg pénz is lenne. Katalizátort sem szeretném kiiktatni. Szívóoldalon nem tudom mit lehetne megoldani, tehetek rá direktszűrőt, de csak a meleg fos levegőt fogja beszívni a motortérből szerintem. Meg a szívóoldalra is ugyanúgy vonatkozik az ami a kipura is, ezek a motorok marha érzékenyek rá, ha bele van piszkálva. Torlólevegő meg gyárilag meg van oldva, esetleg nagyobb szájat lehet neki csinálni.[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz Xantomas #71150 üzenetére
Megnézzük Ha már itt vagyunk, pár saját autós kedvenc:
ChrisFix: Kisebb szerelések, otthon elvégezve, minimális szerszámigénnyel (avagy, amit némi hozzáértéssel / műszaki érzékkel otthon is tudsz szerelni)
Engineering Explained: Magyarázós csatorna, akár hétköznapi tippek, akár dolgok működési elvéről.
How a Car Works: Ugyan csak pár ingyenes videó van, de valami 7-8k összegért elérhető sok-sok órányi minőségi videó időkorlát nélkül, számítógépes grafikával illusztrálva, elmélettel, szereléssel (lényegében szétszedtek egy Mazda MX-5 Miatat, és magyarázás mellett összerakják). Ha valaki az alapoktól szeretne tanulni, szerintem nagyon király.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
És az autó is elkészült
Generátor felújítva: két csapágy, szénkefe + a gyűrűk amihez ér (kissé kopott volt már), fesz szabályzó, ékszíjtárcsa. Mindjárt megyek is méregetni, kíváncsi leszek.
Hátul dobfékek felszabályozva.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Nem írogattam közben, de jól néz ki Hazahoztam a kocsit (~15p / 8km), azóta állt egy kicsit, majd pár percig rákapcsoltam a lámpákat (motor off), lámpa lekapcs, majd rámértem, 12.6V körül van az aksi, így én úgy gondolom az jó állapotban van szerencsére.
Alapjáraton fogyasztó nélkül generátor 14.4V körül van, fogyasztókkal szintén alapjáraton nyilván leesik (talán 12.8 körüli értékre), de magasabb fordulaton (a bóvdent húztam, nem néztem, de 2k körül lehetett) szintén megvan a 14.4, nem ingadozik magasabb fordulaton sem, végtelen fogyasztót rákapcsolva, szóval rendben lesz
Most örülnék ha egy darabig nem kéne rákölteni... Kicsit agyaltam a téli gumi cserén, de nem repedt, nem kopott, már fent is vannak (mert most volt lehetőségem a cégnél cseréltetni) - csak épp 7 évesek. Majd lövök pár képet.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
janez89
csendes tag
Adjon Isten! Ismét egy problémával találkoztam, autómata váltó. Elindulok szépen felvánt, megyek 85-90 és kb 300 méter után visszadobja 2-esbe. A motor felpörög. És a check lámpa világít. Újra indítás után szépen megy de ha 4 felkapcsol ugyan ez a jelenség... Mi lehet vele? Köszönöm szépen!!!
-
#89309696
törölt tag
-
harry
veterán
válasz #89309696 #71160 üzenetére
Úgy tudom az igazából nem releváns, mert nem alapjáraton szokás mérni, hanem 1500-as fordulattól, onnan viszont tartania kell konstans töltőfeszültséget, de itt egy diagram: link Igen ezen áramerősség van, de feltételezem a feszültség is hasonlóan, kicsit magasabb fordulatnál áll be.
De ha tudod megnézheted a tiédet, gyanítom hasonlóan alakul ott is, de most már érdekelne.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
Nekem alapjáraton 14.4V, lámpával 14.3V, refivel, ventivel, ködlámpával 14.2V. Fordulaton semmivel se lesz több.
Az enyém is fel lett újítva, mondjuk nekem új akku is van. Meg nem biztos, hogy azonos feszültségszabályozó került bele.
12.8V akkor is kevés. Nem kell mindent felkapcsolnod, a való életben sem közlekedsz mindent felkapcsolva. Egy refi+fűtés kettesen alapjáraton 13.6V-13.8V legalább lennie kell.[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #71159 üzenetére
Mivel múltkor eltűntél, mint szamár a ködben, igaz, azóta volt köd is , így jó lenne, ha beszámolnál róla, történt-e valami változás vagy javítási kísérlet; most hirtelen csak annyi rémlik, nincs épp időm visszakeresni, hogy akkor sem volt már valami kerek. Ez meg egyenesen rosszul hangzik, amit írsz
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
harry
veterán
válasz #89309696 #71162 üzenetére
Az szerintem lesz is annyi, de én rányomtam elég sok mindent (tompított, ködlámpa, max ventilátor, és hátsóablak fűtés), és így volt ennyi (és 1500 felett meg is volt a 14.4, alapjáraton nyilván nem csinál ilyet senki, akkor esetleg lámpa, rádió, venti félállásban). Majd azért még ránézek kevesebb fogyasztóval is alapjáraton.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
LamerGyuri
senior tag
Valaki hátha tudja, én most találkozom először ilyennel:
Bedöglött felső holtponti jeladó, ma kicserélték egy újra, és továbbra sem indul az autó. Clip-el olvastuk a hibát, a csere ez alapján történt. Természetesen én épp melózom, kollégát meg veri az ideg otthon, hogy csak köszörül a verda továbbra is Törölni kell a hibát, addig el sem fog indulni?"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
janez89
csendes tag
válasz LamerGyuri #71164 üzenetére
Szia Gyuri!
Nem a váltóval volt a gond múltkor, illetve azt hittem azzal van de nem volt, a féktárcsa volt a hang tulajdonosa. Elfelejtettem a jelszavam :D ezért tűntem el. Szóval eddig semmi baja nem volt. Lehet, hogy az olajszint nem jó? Vagy lekéne cserélni? Megrémültem mert mögöttem ült a kislányom... azt hittem kiszakad a motor... 80-90 4-be és egyszer csak vissza 2-be. Eddig ilyet nem csinált...
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #71166 üzenetére
Ha jóra cseréltétek ki akkor menne törlés nélkül is.
3 féle FHP van ellenállás és csatlakozó fügvényében.
Van kék, fekete és multi csatis, na azt nem szabad megvenni!
Egyébként az FHP jelet tudod nézni élő adatban diaggal.
Beülsz elindítod a diagot kiválasztod a motorfordulati diagramot és elkezded tekertetni.
Ha megvan az elvárt perdületi érték akkor nem azért nem indul, hanem az immo miatt.Renault power
-
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #71170 üzenetére
Ha kidobja sebességből, akkor vészüzemmódra áll, ezt jelzi a lámpa. Gyújtás le-fel "reseteli", ezért tűnik el.
Mintha lett volna szó akkor valami olajcseréről....
2 fő oka van a sebességből kidobálásnak:
- elb.....ták az olajcserét és kevés az olaj benne
- mechanikai meghibásodás
Egyik sem hosszabítja meg a váltó élettartamát"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
janez89
csendes tag
válasz LamerGyuri #71174 üzenetére
Ha elbatták az olajcserét akkor sírhat a váltó mint a szervó? Mert akkor lehetaz a baj... de nem olyan feltűnően hangosan de hallani a "sírást". Nem volt olajcsere azóta talán 50 km mentem vele.
-
-
janez89
csendes tag
válasz LamerGyuri #71177 üzenetére
Nálunk nem volt még olajcsere :) az előző tulajnál volt kb 2500 km-el ezelőtt.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #71178 üzenetére
Milyen olajat tettek bele? A próbaúton rendben volt minden? Hideg vagy meleg motorral fogadtak?
Egy olajszint ellenőrzés nem ártana; na meg hogy meghallgassa valaki, aki meg tudja mondani, tényleg a váltód nyüszít-e.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #71176 üzenetére
Na a marézi az nagyon jó kávéba.
Konkrétan kocsiba nem tennémRenault power
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #71182 üzenetére
Gyorsba csak ezt a képet találtam Egyébként semmilyen mesterséges lónyálat nem teszek a kávémba!!!
Melleslge komolyra fordítva a szót azt az olasz sz@rt semmire nem tartom.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
Nem tudom a településekhez kirakott sebességmérők mennyire pontosak, de beálltam fix 40-re a tábla szerint és a mutatóm akkor volt 42-43-on. Úgy, hogy egy mérettel nagyobb gumi van az autón.
-
janez89
csendes tag
válasz LamerGyuri #71186 üzenetére
Székesfehérvár :) Miért szerinted mennyiért cainálják meg, azzal az átmosással együtt? ;)
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #71190 üzenetére
Most szivatsz? Te is fehérvári vagy?
Hétvégén tali?Kollégáét, ami ugye, valami miatt épp nem indul, 270-ért csinálták meg, 1 év garival. Nem Fehérváron. Ja, és kb. 3 hónapig ott volt az autó, mert az ember csak a főállása után foglalkozik az automaták javításával. Mint rob is mondotta: a jó automata szerelő, mint a fehér holló.
De az öblítéses olajcserét meg tudjuk csinálni ketten is.
Írj privát vagy telefon.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
#89309696
törölt tag
válasz LamerGyuri #71191 üzenetére
Ne már! Én nem vagyok fehérvári!
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #71154 üzenetére
Ne is 200ccm miatt válts autót... 7-800ből is szarok vannak; szinte mindenből.
A (max)lóerő egy szám, az magában nem ír le sokat. Amiket korábban írtam a vitaminkúráról, az meg úgy látom haszontalan billentyűzet koptatás volt, de nyilván a több autós ismerősi körből amit vezettem előtte-utána, plusz a saját 3 autós tapasztalat szívó chiptuningról az smafu.
Lehet ismételni a sok ... féligaszságot amit találni a neten, de másról beszélünk.
Te az alsó felében akarsz több nyomatékot (nyilván fent is több lesz az erő, de nem úgy akarsz fen több erőt hogy lent kevesebb nyomaték legyen).
Ha nagyobb átmérőre cseréled az egész rendszert, azzal kevesebb nyomatékod lesz, főként alul. Katalizátor kiszedést is hagyjuk, csak hátsó dobot kell erre a célra cserélni, és az sem kell hogy hangosabb legyen... Műbizonylat nélkül még nemrég is 20 volt (plusz a vég, ha kell), műbizonylattal bő 30, de 2× műszakiztam előbbivel, halk és úgy néz ki mint egy kipufogó, semmit nem szólt a vizsgabiztos. Autója válogatja, de főként 16 szelepeseknél hoz többet; az én előzőmön sokat dobott alul a dob. Nejem 8 szelepesén kevesebbet hozna, ill a Megane is kevesebbet profitálna, de hozna. A leonon meg meglepően sokat dobott, pedig gyárilag sem egy nagyon visszafogott dob volt rajta.
Chip eredményre ott az ATC oldala, és nem pont a csúcsteljesítmény növekedés az érdekes infó (sztem). A 3800nál elért 130Nm már 3050nél megvan (és a csúcs ugyanott marad, 137es értékkel). 2700rpmen elérhető 117Nm 2050től rendelkezésre áll. Facen is van sok mérése, tuti több hasonlót is találsz. Autochip.hu-n az egyik legolcsóbb a megbízható helyek között, a kettő együtt megáll 70K-ból. Egy sportszeletbe fogadok hogy ennyiért simán megéri/elégedett az ember vele. Lengyel diagrammok helyett ha tapasztalatokat keresel, jellemzően úgy indul meg, mint korábban egy fokozattal alacsonyabban, és lelkesebben pörög fel. Ha relatív hosszú váltóáttétel van egy autón, akkor a fogyasztáson is apaszt (rövid esetén alig vagy nem csökkent); nekem előző autón kitermelte már, bár nálad ez nem szempont, nem mész sokat.
Csodát nem tesz; 1.4esen kevesebbet hoz mint 1.6oson; de ennyiért tök jó, kényelmesebben vezethető. Nem kell direktszűrővel meg full (decat) rendszerrel semmit kezdeni, teljesen másra valók.Az útszéli sebességmérők elég nagyot szórnak, -1 és +6 km/h között szoktam látni az eredményt. Telefonnal, többször csekkolva érdemes. Plusz a nagyobb átmérőt is hamar elfelejteni, nem tudom miért van olyan fent (főleg ha az megint 'gyengíti' az autót).
Az órám gps-ekhez képest konstans plusz kettőt mutat végig.Jaded: Köszönjük
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #71194 üzenetére
Mivel végig 100-ast tankolok jóval agresszívabbra csörgéshatárig lehet venni a gyújtást, nem tudom az ECU alapból mennyire veszi előre. A Ladámon ezzel szarakodtam jó ideig villogtattam a szaromat a lendkereken meg hajtogattam a rugókat a gyújtáselosztóban, mire megtaláltam azt a pontot ahol jól harap. Ha ekkora mértékű ugrást el lehet érni a Megane-nál is az elég jó lenne. Persze itt minden szoftveres,
A kipufogónál nem értem az összefüggést, ha a szélesebb cső nyomatékszegénnyé teszi (ez logikus is) akkor a kevésbé fojtott hátsó dob miért ne tenné szegényebbé ugyanúgy? És milyen dob is legyen pontosan? Gondolom nem a Homasitában kell keresnem.
Nem fogom a fél országot átautózni egy chiptuning miatt, Veszprémben van egy Hodysystem nevű cég, ővelük akarom csináltatni.Vagy odébb akasztom a vezérműtengelyt egy szíjfoggal, az olyan mintha az okoskerék elhangolná. Ladákon szokták régen csinálni, hogy durvábban harapjon. Harapott is faszán utána, csak másfél literrel nőtt a fogyasztása, meg dadogott az alapjárat. De fordulaton baromi jó lett.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #71196 üzenetére
A legtöbb ECU b*szik rá, még a 98asból sem profiltál gyárilag, mert csak. Kevés autó sajna ahol jobban megy vele.
Kipufogós dologgal nem offolnék sokat(szerk: nem sikerült ); lényeg hogy ahhoz hogy alul legyen nyomatékod, kell egy bizonyos mértékű fojtás, azalatt csökken az alsó nyomaték. Ez 90%ban a hátsó dob cseréjével meg is oldható; ha pedig utángyártot hátsó dob van fent, akkor ez a szám 99,9%, még ha márkás is. A gyári dobok, főleg az u.gy.-ak olcsó, elvileg tartós megoldásokkal készülnek, nem szempont hogy hang/fojtásban arányban jó legyen; az csak az erősebb változatokon/hot hatcheken fér általában bele (tudod, a nem hengeres, hanem amorf alakú, merevítő bordákkal ellátott dobok).
Bővebb infóért Janó dob vagy dinamit dobot kérdezd (és végigjárva már több autónál amire vágysz az forgatott dob, gyári méretű, vagy max picikével nagyobb átmérőjű(+2~4mm), már egy hatvanas is sokat hoz pluszba hangon ami szerintem fölös ilyen autóra). Vigyázat, ami nekik nem hangos, az nekünk már az; tehát azt kell mondani a pultnál hogy halk(a gyárinál mindenképp picikétt hangosabb lesz), kisebb ellenállású dobot szeretnél, mert némi nyomatékos keresel alul a járműben.Chipre hívd fel őket, 40-60 ezer forintokért a tunerek 90%a nem hajol le, így tapasztalatuk se nagyon van vele. Itthon szinte csak a rigo/mmc/atc csinálja, rengeteg oldalon (korbeltől az eco tuningtól kezdve rengetegen) kint hagyják honlapon a szívókat is, de mikor felhívod nem csinálják meg. Plusz esetedben egy Rigotech/ATC is rohadt drága. A többi ment privátba.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
LamerGyuri
senior tag
válasz MC Pite #71197 üzenetére
Na, az a privát jöhetne nekem is.
De így legalább már értem, miért nem válaszolt két "nagy" név sem az árajánlat-megvalósíthatóság kérő levelemre. Kis motor-kis tuning-kis pénz=lesz....om?"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen