-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #60011 üzenetére
Ez valami elterjedt nem is tudom micsoda, hogy járatni kell.
Jó 2 órán át küldöm 200-250 között a laguna-t, kiállok tankolni, szerinted én azt ott járatni szoktam? Azonnal leállítom és bemegyek a kávézó/étterem részlegbe, a többit intézi a kutas... 550 ezer után is a turbómnak semmi baja, sőt. A francokat kell azt járatni és a start-stop, ha be van kapcsolva az bizony le fogja állítani. Ugyanez a szitu Öcsém 2015-ös Passat-javal, az életbe nem járatta pályázás után, pedig kitolja a szemét is...Vagyis megáll és az autó leáll. Semmi gondja nem volt eddig, nyilván, ha lenne belökné szervizbe, de a turbójának neki sincs semmi baja, vagy valami előjele, hogy lenne/lesz. 190 ezret rakott bele 2.5 fél év alatt. Szerintem...A hidegen tiprás, ahogy írod, na az viszont gyilok lehet a turbónak, azt én is betartom mindig, amikor a víz üzemin van, utána még egy 5- 10 perc, hogy az olaj is rendesen felmelegedjen, aztán utána már nyomom is neki.
Ne is törődj vele...
[ Szerkesztve ]
-
válasz polonic #60011 üzenetére
Egyébként a megálláskor forrón leállítás nem is leállításnál, hanem inkább a következő indításnál okozhat gondot. (majd ha mágus erre jár megerősít ebben)
Ugyan is a felhevült turbóban az olaj elpárologhat, vagy alkotói kicsapódhatnak/elpárologhatnak az apró járatokban és indításnál lesz olyan, hogy szárazon fut a turbó. Nagyjából ez a jelenség.Hogy mennyi itt az ésszerű és mi számít hajtásnak, azt nem tudom.....én pályázás kiállásnál kb. fél percet hagyni szoiktam ketyegni.
Mondjuk ezt a strat-stop dolgot nem vágom na renaultnál, nekem fiestában volt, ott hidegen nem állította le. Pályázás közbeni élményről nem tudok beszámolni, nem emlékszem, hogy akkor hogy viselkedett. Illetve most a céges 2.0tsi transporter is start-stop-os, hidegen szintén nem állítja le.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
molnarpeter
nagyúr
válasz polonic #60011 üzenetére
Glyco direkt emiatt fejlesztett új hajtókarcsapágyat, "műanyag" bevonattal ellátva, így bírja a sok indítást. Turbó hűtése több helyen már megoldott dolog, persze sajnos egyes korai darabok esetén még nem foglalkoztak vele. Kettőstömegűt megviseli az indítás. ECU-ban nem iktatnám ki, mert akkor sokszor elveszik a fulladás esetén restart funkció. Inkább egy kis elektronika, ami indítás után küld egy jelet, mintha megnyomtad volna a gombot - és ha úgy tetszik, vissza tudod kapcsolni, meg érdemes az elektronikát is kiiktathatóvá tenni későbbi eladás esetére (kinek a pap, kinek a start-stop). Ha okosabb cucc, meg lehetne oldani pl hosszú gombnyomásra, és esetleg egy csipogót rátenni, de ehhez esélyesen egyedi megoldás kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- Renpho talpmasszírozó
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt