-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
válasz angyalpc2 #88004 üzenetére
Van a gyártó által egy megadott minimum érték, addig lehet használni.
Ezt műszakin elvileg ellenőrzik!
Az 1-1,5mm kopás már lehet eldobós.
Pl. M2-nél a hátsó tárcsa 8mm-es, 7 a minimum, ameddig kophat.
A L3-amnál 24-21,8 elől és 9-7,5 hátul az új és a cserés érték.A linkelt képen legalább 2mm-esnek látom azt a vállat, na ha a belső felén is ekkora a váll, akkor annak a tárcsának már alig van "húsa"...
Vagy 20 éve ültem buszon, amin a jobb első tárcsa elrepedt fékezéskor, szerencsére nem lett nagyobb gáz belőle...
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Xantomas
őstag
válasz angyalpc2 #88004 üzenetére
Nem normál használat mellett jön ki, hogy vállas-e a tárcsa, vagy csutkára van kopva, hanem extrém terhelésnél. Viszont azokat a helyzeteket is tudnia kell kezelni a kocsinak, pl autópályán vészfékezés, szerpentines részen, hosszú lejtmenetben rendszeres fékezés mellett hirtelen jött vészfékezés és ezt tudnia kell az autó végsebességéről 0-ra, bármilyen körülmények közt, bármikor, hibamentesen.
Ezek kirívó esetek, de ha ott hal meg jobb esetben “csak” sofőr, mert rosszabb esetben más vétlen fél is, az nem jó senkinek se.
A tárcsa nem repedhet el, nem szakadhat szét, nem folyhat meg.
A tárcsa húsa nem csak azért kell, hogy legyen mit fékezni, hanem legyen mivel hűteni. Ideálisabb esetben a tárcsa jóval-jóval vastagabb kellene hogy legyen, de az sok anyag, meg súly.
Az alu, pontosabban könnyű fém felniket sem csak azért találták ki, mert szép, hanem mert az része a hőleadónak.
Amúgy a XVI-ban tudok egy szimpi vizsgahelyet. Minden apróságot átnéznek, adnak egy pontos hibalistát. Szólnak mi miatt lenne bukó a vizsgán és mi az, ami már a limit közelében van.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest