-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #61731 üzenetére
Autója válogatja. Én egyszer anyám Bravo-jába ott tankoltam, igaz 1.2-es benzines, de utána olyan k csöndes lett az autó, hogy azt sem tudtam, hogy ez ilyet is tud. Dízelt itthon én Mol után rögtön shell tankolok keverve. Akkor hasonlóan csendes tud lenni, mint ha Németeknél tankolnék...
Kint viszont elég a sima, szárnyal tőle az autó csendesen, vagyis nem vettem észre prémium és sima közt különbséget.
Mindig jön a duma, hogy itthon ugyanazt kapjuk, hát a nagy büdös lófüttyött kapjuk. Itthon az omw premiumtól szétesik a motor, az osztrák, némettől meg elélvez.
Mivel már csak néha járok ki, észre is vettem, hogy egyre szarabb a hangja, morgósabb a motorom. Undorító egy hely (lett) ez az ország, de minden szinten...már.
----------------
És mindenhol ennyi, vagy csak ott a közeledben? A Gold dízelról van szó? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #61734 üzenetére
A "karikát" nézd. Az első képen szinte beesett, annyira nincs benne már anyag, sőt szinte semmi. A másikon meg "púpos", ha megnyomtam, akkor érezhetően, mint egy erős gumi visszavágódott.
Lehet az olaj is, de én inkább a rossz (ITTHONI SILÁNY, mert az és kész, van összehasonlítási alapom bőven az évek és kilométerek alatt) omw üzemanyagra tippelek, hiszen pont ezeket írtam már régóta, hogy mennyire nem jó, mikor azt tankolok bele.
Vagy a kettő együtt már nagyon nem tetszik a motornak.
--------Hagyd a francba az omw-t, egyszerűen nem jó a lageszoknak, csak akkor, ha süket vagy.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz NdrewSunix #61735 üzenetére
Én, megvettem az applikációkat mobilra és laptopra is.
Az ingyenesek azok eléggé butítottak. DE, mint írtam, ezek a kütyük köszönő viszonyban nincsenek egy gyári DIAG mérővel... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #61739 üzenetére
Egyetértek, itthon az OMW csak papíron premium, kb olyan, mintha poshadt vizet tankolnál.
Régen utáltam a MOL-t, de a Lagesz bizony szereti a löttyüket, meg a Shell-t is, emiatt keverem a kettőt szinte egymás után tankolok 50-50%-ban, általában 30 litereket, mert félnél nagyon nem szoktam lejjebb engedni, ha itthon kolbászolok a szekérrel.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #61753 üzenetére
Hosszúhetényi Avia-t hívtam, hogy náluk van-e premium dízel, mert nekem az van közel.
Felveszi a srác, azt mondja náluk nem alap dízel üzemanyag van, hanem adalékolt.
Mondom, akkor a GOLD az, mert engem az érdekelne, nem náluk nincs, de a sima sem sima, hanem van benne adalék...[sóhaj]De ha nem gold, akkor nem is premium, de mégsem alap, vagy sima dízel, mert van benne adalék.
Igen.(mondja)
Van neki nagy VW-je (mondja közben), nyilván saját kútjairól tankol, de a lényeg, hogy az autója a mai napig pöpec...Ha jól hallottam éppen autóból beszélt és utána nézve három avia kút is az öve baranyában.Oké kösz az infót, lehet, hogy majd kipróbálom.
Ha esetleg valaki netán felhívná, itt a telefonszám, kíváncsi vagyok, hogy ugyanezt újból elmondaná-e.
(30) 956 7662Tehát a kérdés csak annyi volt, van-e premium dízelük? Ami nincs, de ami van, az is már k...va jó, de hogy ez milyen "frankó" adalékot kap alapból az már nem derült ki, a lényeg, hogy az Avia-nal nincs olyan, hogy SIMA DÍZEL!
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #61776 üzenetére
Én, annyit írtam, hogy az ELF max 4000 után kifulladt nálam, vagyis észrevehető volt, hogy a kenés az már szar volt, a xado meg bírja, de én 200 felett megyek tartósan. Szerintem az elf (is) jó olaj, de max amit írtam 4000-ig, utána csere, nemhogy 30 ezer. km.
Egyébként ma szétkaptam a ventit, kiesett belőle, kb 15-20db az a tüskés, hosszúkás levél féle.
Megtisztítottam, kifújtam, hogy csöpögött az olajtól, csatiját wd40-nel, vissza, most olyan csendes, mint új korában...se. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz zaskar #61788 üzenetére
Csere után, ha az nem valami bóvli olaj, szinte mindegyiknek szebb lesz a hangja, sőt itt még az elf is jeleskedik itt nagyon is jól, de amikor a motor kapja a jelentős terhelést, akkor ott a motul már rég kiröhögi az elf-et sok ezer km után is, de én csak xado-t rakok már bele több éve, igaz, hogy egy ilyen csere 35 ezer szűrővel együtt és ez egy durva hónapban 3X-or is megtörtént már, ami így már 100 ezer forint felett volt csak olajcsere 1 hónapban, de olyannyira észrevehető a különbség, ahogy a motor jár, ahogy az autó megindul, ahogy az egész motortér száraz (lett) pár hónap után mindenhol, előző kettőnél voltak azért néha rendesen is a turbó mögött olajpára "köpködések" , amire az volt a válasz, hogy normális Szerintem meg nem az. 594000 km után a motorhoz még mindig nem kellett nyúlni!
Nagyon erős, imádom, ahogy az ülésbe passzíroz, ahogy dízel létére csendesen meglódul, kár, hogy az egész autó nem japán, csak a 2.0dci motor, mert akkor a többi sem lenne gagyi zörgős bóvli francia cucc., akármennyire szeretem a lagunát, de emiatt nagyon is utálom.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #61790 üzenetére
Szerintem, nálad az összes bak cserés, ezért érzed zörgősnek a motort, mert a lagesz 3 kaszni egy vicc ebből a szempontból. De nyilván rá is tesz sokat a rossz üzemanyag. Nálam is, de már írtam, újból érezni ilyen kis alapjárati rezonanciát, amit aztán felerősít a kaszni is meg a sok filléres hanyagul összeszerelt műanyagok hangja is. A zselés ennyit bírt, vicc. Amikor berakták olyan volt, mint egy benzines szinte, na ahhoz köze nincs már alapjáraton...
Tegnap tankoltam a mobil petrol-nál ezt a Jumbo premium dízelt, de egy okádé az egész. Hangosabb és hülyébben járó motort "kaptam", ma kiautózom direkt, többszöri üzemanyagzabáló kigyorsításokkal is, aztán tankolok is valahol mol-t, vagy shel-t rá. Nem ajánlott részemről egyáltalán, csak tettem egy próbát. Az enyém a lukoil-t is utálja. :/[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz nünüke1975 #61804 üzenetére
Csak úgy tudod kideríteni, ha másikat tankolsz. De az omw dízel premium számomra már régóta egy oltári nagy gané! Az MP jumbo-ja is az. Maradok továbbra is Mol-shell, ha itthon tankolok.
Egyébként meg az egész egy vicc, aki határ közelben van, annak egyszerűen át kell menni az osztrákokhoz és tele tankolni az autóját, ennyi. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz mdav88 #61815 üzenetére
Laguna 3-ra a húszas is simán felmegy, olyan brutálisan néz ki vele, hogy az már durva, de csak vastag küllős 5 esetleg 6 csillagos felnikkel. Sajnos a futómű és leginkább valószínűleg a világ legszarabb útjainak otthon adó országokhoz tartozunk már jó ideje, emiatt sajnos itt még a gyári 205/60/r16 is kényelmetlen, 18-as felnikkel jártam jó pár ezer kilométert, de amíg eljutottam a pályáig, addig szarrá káromkodtam magam az utak és a laguna miatt is.
Emiatt aztán vissza is tértem a gyári méretre és az acél felnire.
Szerencsére a nagy sebességhez jó gumit is találtam, igaz már a sokadik szett lett cserélve rajta, de nagyon jól bírják a strapát az akár 270km sebességet is tűrő a Goodyear EfficientGrip Performance XL 205/60 R16 96W gumik. 250 körüli sebesség meg sem kottyan nekik. [link]Ekkora sebességnél viszont már minden guminak rendesen megjön a hangja meg a szél zajjal együtt, de 150-ig ezek olyan totális kussban vannak, ami nagyon ritka. A tapadása kanyarban fenomenális, a Mecsekben én aztán szoktam tolni neki rendesen, de ezekkel mintha sínen mennék, a többi másik gumikkal meg azért érezhető volt, hogy ez már nagyon határ volt, meg "sírtak" is...ezek meg mintha erre születtek volna...A laguna 3 kanyarban egyébként is verhetetlen a feszes futóműve miatt. Egyszerűen imádom ezeket a gumikat.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #61826 üzenetére
V Power dízel shell-t tankoltam ma és oda B7 volt írva.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Robimesterbá!
Mostanában egyre erősebb bennem, hogy szerelhetnékem van, ez régebben is kibillentett engem a sok napi xarságos stresszből és az unalmas minden nap olyan, mint a másik dolgokból, de vagy fél éve erre se időm, se energiám nem volt, pedig jó is ám néha szerelgetni :-D
Azt szeretném megkérdezni, hogy a generátor szabadonfutót, esetleg a feszítő görgőt meg a szíjat azt én is le tudom cserélni? A többit majd szerelőre bízom, de akarok valamit csinálni már?
Kösz a választ!
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #61830 üzenetére
Mobil Petrolnál SOHA ne tankoljatok!
Én marhaállatbarom, direkt írom, hogy maradok a két nagynál, erre bevállalok egy ilyet, hogy hátha!
A motor konkrétan kiakart esni a "térből" zörög, csörög, zabált, mint állat, legalább 2 literrel, mint amit elém kiírt.
Azóta tankoltam rá természetesen és talán kezd magára találni, de egy ekkora szemét átvágós löttyött, amit premiumnak hirdetnek JUMBO néven, az nem tudom mit tartalmazhat, jót nem az tuti,, de a 2.0dci és én is hányni tudnánk tőle.
A legxarabb, amit valaha eddig tankoltam bele. Alapjáraton is, főleg beindításkor könnyebb lenne leírni, hogy mi nem kart szétesni, ahogy melegedett, úgy javulgatott, de még mindig nem az igazi.Igazából én ilyenkor nem igazán tapasztalom, hogy gyengébb lenne az autó, ahhoz túl erős, de biztos vagyok benne, hogy gyengébb is lesz, mert többet zabál, mint írtam. Ha odalépek meglódul, mint az Istennyila, csak épp azt jó hangosan teszi. Dízel hang az egekben...Vagy inkább dízel + hang!
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #61833 üzenetére
A feketéket kivéve a többi van, de látom az kell főleg. Oké, veszek ilyen készletet. Lassan tényleg több szerszámom lesz, mint autószerelőnek. de ezt most én akarom megcsinálni. Ha meglesz, akkor majd kérdezek még...
thx
A generátort ki kell szedni hozzá, a helyén képtelenség megcsinálni.
Hát ezt gondoltam és egyértelmű, már a SZF védőkupak lepattintásához is alig fért be a kezem, hogy legalább lássam forog-e, mert másnál teljesen meg is állt, de forgott.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #61847 üzenetére
Szerinted ez az XTL valahol is egyáltalán létezik? Mármint sima kúton?
És ki merné tesztelni? Az sem biztos, hogy jót tenne a motornak, de az is lehet, hogy utána rakétaként száguldana, de mivel már nem járok ki, sajnos nem is tudom ezt ellenőrizni, én pl soha nem tankoltam kint, vagy nagyon ritkán, jött a kutas, mondom neki, hogy tele, addig bent kajáltam, és/vagy ittam egy kávét....
Tehát megkérdezni legalább, mert azért egy Osztrák-Német szavára jobban adok, mint itthon némelyik látványra már full IQ light segítő kutasnak. (tisztelet a kivételeknek)Legközelebb Januárban megyek ki, de az egy Téli családi vakáció lesz Európa több országában, akkor majd kiderül. És persze nem száguldozás lesz, ha ott ül a 4 "csajszi" mellettem. Szavam úgyse sok lesz, eddig se nagyon volt. :-D
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #89309696 #61882 üzenetére
Érdekes, nálam nem ragad rá semmi. Ha meg olyan trágya fékbetétet használ a tulaj, ahol minden fékporos, akkor lehet, hogy ragad rá. De ezek youtuber szerelők, köztük ez a Chris csávó sem akárki amatőr szerelők, hanem szerelő és versenyző is, meg a Scotty Kilmer, aki szerintem ráadásul egy igazi lángész, ha gyorsan megbízhatóan és olcsón kell javítani valamit, és a többi sok autószerelő a több milliós követőjével mind tesznek rá rézpasztát.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a k...ott fórummotor és a korlátozása most felcseszett. Beírok egy hosszú szöveget az előző hsz-be még és elküldés után kiírja, hogy a 15 perc lejárt, ok ennyi a limit, de ezt vagy küldje még el, vagy "adja" vissza a begépelt szöveget! De nem, az egész megy a levesbe. Hát ezek után szerkesszen, akinek hat anyja van, ha eszembe jut valami kezdek egy újat.
Egyébként is minek ez a limit, ami máshol alap, hogy bármikor szerkessz, törölj valamit, ha az időközben változott, esetleg érvényét vesztette? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Gaaabeeesz #61905 üzenetére
Én, itthon csak azt. SHELL-MOLL 50-50%-ban keverve, sőt most azt mondom, hogy (amit régen sosem hittem volna, hogy ilyet írok), de a MOL prémiumától egyszerűen elhalkul a motor, a Shell-től meg inkább észrevehetően nagyon megtud indulni, emiatt keverem a kettőt és nekem ez vált be.
OMW-ről már leírtam a véleményem, számomra egy halom foslénak tűnik inkább, mint üzemanyagnak, ugyanez igaz az M- Petrol Jumbo-jára. De ez 2.0dci és az én hallásom, érzésem, én nyomom neki, hallom, amint kicsit megváltozik a motor hangja, ereje, karakterisztikája stb.... Alapjárati rezonancia erősebb, vagy lágyabb.Német dízelnél szinte nincs is alapjárati remegések szinte! (hogy rohadna meg de tényleg ez az egész), bárki bármit mond, 300 ezer kilométer után bőven már erre tapasztalatom, a kinti üzemanyag mérföldekkel minőségibb. Amennyi nem is tudom minek nevezzem történik ebben az országban, ez a legkevesebb, hogy üzemanyagból is szart kapjunk jó drágán...
De a lényeg, itthon shell és mol keverve, a legjobb, ha mindjárt az egyik után tudok menni a másikhoz. Gyakran így csinálom, mert a két kút közti távolság jó, ha 1 km és több is útba esik Pécsett.
A fenti iromány, saját vélemény, nem kell vele egyetérteni.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #61987 üzenetére
Nekem ez az Osram 65210CW LED van benne. 200 körül megyek a pályán és nem kell reflektor, pedig a lagesz projektora nem tartozik az élvonalba, de ez a osram ledek lenyomják több autó xenonját is. A szembejövőt nem vakítják, mert még soha nem villogtak rám.
Közúti forgalomban persze (még) ez sem használható, aminek a fényével sokkal biztonságosabban lehetne vezetni. Műszakira természetesen kicserélem, ha lesz kedvem...
Kint vettem még 220 euróért 2 párt akcióban, 289 euró helyett, vagyis a lumenet-nél is jó most ez az ár. Tehát a refibe is ezek vannak.. A leírásban ők is említik, hogy itthon nem használható, de emiatt rendőr nem állít meg senkit.Ha ezt vesszük 100% fényerőnek, akkor a gyári sima égővel, még a 40-et sem éri el, vagyis a különbség valóban már-már ég és föld
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #61991 üzenetére
Biztos forrásból tudom, hogy nincs az a rendőr, aki megállít egy tompított miatt (POJEKTOROS LÁMPA) és ott szereltetne, mert kivitelezhetetlen. ellenőrzése. Ráadásul annyi többlet fassággal rendszámlavétel indokolatlanul, szerelőhöz elvitetés és kiderítés, mert bár a lageszba pár elem eltávolításával ugyan lehet izzót cserélni, de még úgy sem könnyen, de a legtöbb autóban hozzá sem lehet férni, emiatt aztán ez a része itt elbukott, járna a rendőr számára, ha egy olyan autót állít meg, amiben hivatalosan frankó lámpák vannak, nevezzük így, amiért ki is vághatják.
Abban az autóban, ahol egyértelműen látszik, hogy sima lámpában xenon van, ott nem csodálom, ha azonnal levadásszák.
Engem nem egyszer meszeltek le általános ellenőrzésekre a több, mint 1 év alatt, minden lámpát ellenőriztek, de soha egy kukkot nem szóltak, hogy ez most jó-e vagy sem. A lényeg, hogy világított ott és akkor a lámpa, amit ellenőrzött.A rendszámtábla világítás miatti kiintés meg számomra a le furcsább, szerintem nem tetszett nekik a képed, vagy unatkoztak. nálam mindenhol led van már, amiben csak lehet. A volt WV-énk rendszám világítása alapból gyárilag nagyon erős led, akkor most mi van?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz zaskar #61996 üzenetére
Én mindenhova ezt tettem, főleg azért, mert meguntam, hogy a kínai csodák 1-2 hónapon belül megadják magukat, függetlenül attól, hogy jól világítanak. De elég forróak is, emiatt pár helyen láttam, hogy az érintkezők már barnásabbak, főleg helyzetjelző és rendszámtábla világításnál, amikor sokáig kell folyton világítaniuk.
Teljesen frankó égők és itt nincs odaírva, hogy ez nem használható, nagyon erős fehér fényűek. 6000K
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Egyébként csak autónál viselem el, illetve ott direkt megköveteli a fehér(ebb) fényt a láthatóság miatt.
De otthon lakásban a meleg fényt szeretjük csak is.
AZ új LED csodáknál már színt is lehet állítani, ha azt tökélyre fejlesztik, akkor egy esős, vizes úton, ahol a fehér fény jobban elnyelődik, ott egy sárgára/sárgásabbra váltás maga lesz a megváltás. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Igen, fentebb írtam is már, ha visszaolvasol, hogy igaz, azt ott nem vettem észre. Ettől függetlenül én látni akarok és amíg emiatt nem baszkurálnak, addig én ki nem cserélek semmit. Inkább a biztonságosabb vezetés és a baleset elkerülése, mint a hülye törvények miatti betartás, mert az előbbi jóval nagyobb KÁRRAL (személyi sérülés) jár(hat), ami eltörpül olyankor egy büntetéskor!
A laguna 3 lámpája jó nagy, ezzel arányosan az egyik legszarabb a világítása, főleg a projektorosoké, de a xenonos változat is egy hulladék. WV xenonja körberöhögi konkrétan...Ezzel az osram-mal egyszerűen nem kell refi! Ég és föld a különbség és, mint írtam soha nem villogtak rám a több, mint 1 év alatt, hogy valakit is elvakított volna. Egyszerűen látványosan hosszan beteríti az utat, hogy élvezet vele vezetni. Mert LÁTOK! Xenon killer ez a páros!
------------Nekem nem gond az izzócsere, a kínai ledek max 2 hónapig bírják, de ettől függetlenül jól világítanak nagyon is, tehát 1-2 havonta cserélgettem az izzókat, amit már csukott szemmel is megcsinálok, csak a védőkupak visszajátszása szokta néha az idegeimet felborzolni.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Még tavaly rendeltem belőle 5 csomaggal ebből is, szóval annyi t10 led-em van, hogy karácsonyfát is díszíthetnék velük totál fullba.
De sajnos a gyártási minőség, ahogy írtam is 2, max 3 hónap, után már villog, vagy sorban kialszanak a ledek rajta, viszont valóban világítanak durván fényesen. Na én ezt untam meg, inkább a minőség, de a cserélgetésekből elegem lett. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nem Renault, de berakom ide ezt a kérést. mert megkértek rá. Ez topik jobban pörög.
Bár nyilván valahol generátor, vagy környéke, mert az aksi új. De azért érdekelne hozzáértő válasza is....
[link] -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gergo5991 #62090 üzenetére
Sokkal találkoztam ma én is, szóval...
Mindenhol kinn állnak mostanában, főleg két, vagy több sávoson. Nagy szívességet tesznek nekik a belsőben 30-40 körül totyogó és forgalmat feltartó balf@szok. Megunod, kivágsz a külsőbe (ahol kellene lennie, de inkább gyalogolhatna), ha épp van szabad hely és egy előzés rögtön 60-70km/h közé nyomja a szekeret, ha gyorsan le akarod tudni, de akkor már be is mért. Hiába állsz vissza 50-55 közé, ahogy eddig is tettem és tenném, ott és akkor én vagyok a hibás...
Ezeket kellene elsősorban kiemelni és jól megbüntetni, mert egy zöldhullámot nem lehet tartani miattuk, max a harmadiknál piros a tötymörgése miatt. Mondjuk a te eseted más, de ha egyszer "belőttek" azt kimagyarázni nem lehet, függetlenül bármitől, ha a tábla ott volt. Én emlékszem még, hogy az oktatóm az első alkalommal lebaxott nem kicsit, hogy tartsam a sebességhatárt, ne merjem feltartania forgalmat, ami akkor még 60km/h volt és negyed ennyi autó nem volt az utakon.
Ezeket anno 1 perc után meghúzták volna a vizsgán, de hát ezt az öregebb rókák tudják. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Jimmy8 #62120 üzenetére
A Laguna 3-nál is előrébb van a venti, mint a szűrő, be is szopta szépen ezeket a vékonyka, hegyes faleveleket. Tizenvalahány darabot öntöttem/ráztam ki belőle. Mondjuk érdekes, hogy 10 év alatt, most először sikerült oda bepofátlankodniuk. Nyilván valahol fent a tömítés épp elengedett annyit, hogy ezek oda már beférjenek.
Majd szét lesz kapva az is.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #62119 üzenetére
Jah, ahhoz bizony szét kell kapni és ki kell tisztítani rendesen, mert előbb-utóbb újból ciripelni fog. Nálam is ugyanez volt, elhallgatott, majd újra kezdte, végül már annyira idegesítő volt, hogy bánom, hogy eddig vártam vele. Szerencsére a ventihez eljutni és kikapni a helyéről, kb 10 perc se...
Persze ilyenkor már kötelező a szűrő csere is, ha már ott van előtted, illetve ki/lebontottad a kesztyűtartót a venti miatt.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ott van a pollen mellett/előtt. Vagyis, ha kikapod a kesztyűtartót, úgy, mintha pollent cserélnél, akkor alá nézve ott lesz a nagy venti is. 3 csavar fogja, plusz a csati. Ennyi év alatt a koszos por szinte rá volt gyógyulva a kis lapátokra, azokat is megtisztítottam egyenként, na az érdekes időtöltés volt. Aztán telibe fújtam speciális zsírral, WD 40 a csatikra és ment vissza helyére.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Mielőtt még nem tisztítottam meg, már gondolkoztam azon, hogy behal ez a szar. Ezért elkezdtem utánajárniu, hogy mennyi az annyi. A renault-nál majdnem 100 ezerbe kerül. Ebbe az autóba (laguna 3) több alkatrész is néha drágább minden, mint egy tetves merrcedes-be. Szerencsére elég volt megtisztítani.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #89309696 #62164 üzenetére
Én pont az ellenkezőjét írtam, amíg a 89 fokon nyitó volt benne, nyáron szinte folyton ment a venti és a középállás felett volt a mutató, az autó is érezhetően nem is rosszabb volt, hanem morgósabb, nyomaték is inkább később ébredt öntudatra, és a kenés is ezáltal nyilván rosszabb lesz, illetve az olaj hamarabb kuka...
A 83-as viszont pont középállás, nyáron már-már nagyon extrém esetben kapcsol be a venti, az üzemi hőfokot, ami nekem a középállás (mi más), azt hamarabb eléri. Soha a büdös életbe nem tennék bele 89-90 fokon nyitó termosztátot, mert egyszerűen nem jó ennek a motornak. (2.0dci), amit akkor az atc-és is megerősített, csakhogy én azóta elmentem 83-as termosztáttal legalább 580 ezret és soha semmi gondom nem volt.
De ahogy te is írtad, ez 2.0dci és nyilván nem bohóckodásból van az alkatrész kereskedőknél 89 és 83 fokon nyitó termosztát.
-----------Más:
Amióta nem járok ki, az autó egyre szarabb, mármint olyan értelemben, hogy nem megyek hosszabb útra, tankolom az itthoni premiumnak hazudott ganékat és most kezdem értelmezni, hogy többen miért is írják azokat, amiket én soha nem tapasztaltam. A motor néha már a xado ellenére is olyan hangos és undorító dízel hangja van, hogy legszívesebben leköpném kiszállás után, de hát erről nem az autó tehet. Az itthoni fasza utak máris megtették hatásukat, valami máris hupog hátul hallom inkább, emiatt gondolom a bakok is erőteljesebben dolgoznak és/vagy már kezdik megadni magukat. Nincs az autóra jellemző, pl zselés cserekor a szinte benzines sima járás. Alapjáraton rezonancia, silány műanyagok újra életre keltek, utálom az egészet.
Az autó ettől függetlenül továbbra is, mint egy vadállat, de csak pályán és ott el is csendesül...Tegnap egy fehér Talisman-nal volt egy kis verseny féle, hozzáteszem soha nem szoktam ilyenbe belemenni, de a fentebb leírtak miatt direkt kivittem pályára a gépet, hogy legalább egy százast 2500-3000 fordulaton lenyomjak vele...
A pálya kijáratnál már toltam le, próbált gyorsítani, de hát nem ment neki úgy, ahogy az enyém megtud lódulni, végül mind a ketten elsuhantunk a rendőr mellett 220 felett, hogy most azok csak épp készültek a méréshez, vagy már mértek, azt nem tudom, de majd kiderül.
A pihenőbe kiálltam, erre ő is. Gondoltam, mit fog kérdezni...rendőr és motor...Egy 35-40 körüli srác vezette, mit gondolok, szerintem bemértek-e minket?
A franc tudja, de én úgy láttam csak készülődtek.
Az enyémben milyen motor van? Az öve 200 lovas benzines.
Áhh ez egy sima 131 lovas 2.0dízel, na akkor elég bután nézett, :-D, de mondom nyugi fel húzva 220 főlé és nálam a NM (470) az inkább. ami hirtelen megindítja ezt a bódét.
Mondta is, hogy kegyetlenül jól megy a gépem, hát én azt tudom, de az ő vasa meg nagyon simán járt.
Régen volt nekem 1.6 talisman, hát annak még új korában is már elég szar hangja volt, de a sok városi autózás, amit a feleségem tett bele, mint írtam főleg város, hamar leamortizálódott az autó és így már nem is csodálom, hogy a lagunam ezt nagyon nem szereti.Nem városba való, és főleg nem ebbe az országba való a lagesz 3, hanem pályára, sima frankó betonra.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Még annyiit, hogy OBD-re kötve a gépet, 82.9-84 között nyit és 79-80 között már zár is is, lényegében ez a körforgás tapasztalható és a mutató így bebetonozva áll középállásban. Amikor nyit, akkor egy nagyon picikét látni, hogy a közép előtt van a mutató, ez talán fél miliméter, ha van...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #62178 üzenetére
Olyan 10 perc és kb 120-125 fokos az olaj üzemi hőmérséklete. Talisman ennyiket írt, ott meglehetett nézni simán a kijelzőjén....
Amikor a turbón átmegy, akkor lehet 180-200 fok közelében is az olaj, amit simán bírnia kell jó minőségű olajnak, de javítson ki valaki, ha tévedek.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ha valakit érdekel, új videó egy "régiről"...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Laguna 3, ahogy írtam teljesen tökéletes állapotban hamarosan bekerül a garázsba, de pár dolgot még a szerelők előtt én is megakartam csinálni rajta. Pl A navis rádiót kikapni, mert ennyi idő után néha kerreg a ventije, ez kitisztítani, hogy csendben legyen. A gyári kiszedőjét nem találom, de basszus meg sem moccan ez a rohadék. Akármit dugtam bele, körömreszelő, vékonyabb kulcs és csavarhúzó ilyenek. Nyilván van valami trükkje, de mi az Srácok?
Szóval mivel lehet ezt kiszedni onnét, mert a youtube-on láttam, hogy faszi körömreszelőt bedug, kb 3 centire és ugrik ki a rádió, bár lehet, hogy az vékonyabb és az enyém nem eléggé ment fel, vagy nem tudom, soha nem szedtem még ki, amióta 10 éve kigördültem vele a szalonból...-------------------------
Ígértem, ha meglesz az utód, akkor majd berakom, nem akarok vele dicsekedni meg ilyesmi, de írtam, hogy az elektromos nekem egyelőre még nem kell, több teszt után lett ez kiválasztva, de főleg a dízel ocsmány hangból lett elegem és a veserázó utakból, amit a lagesz közvetített rendesen az elmúlt 10 év alatt. De a kalapom emelem előtte, mert soha nem hagyott cserben, nélküle nem is biztos, hogy sikerült volna elérni a dolgokat. Motorja(ami ugye japán) a mai napig a z egyik legjobb, ha nem a legjobbak közé tartozik a világon ez a bivalyerős 2.0dci, aminek gyárilag sajnos rendesen befogják a száját sajnos, de előhozható, mint az enyémből kiderült... Majdnem 600K, motor bontatlan, váltó, kettöstömegű, lánc mind-mind gyári. Nyilván sokat nyom a latba, hogy nálam mindig a legjobbat kapta és főleg pályázásra használtam, de akkor is. Azért kíváncsi leszek, ha ki lesznek cserélve ezek, amik már rég ott vannak polcon, vajon milyen állapotban lesznek. Ha átfordul a 600 ezerbe, arról videót készítek, de ehhez még jó néhány ezret le kellene vele nyomni, ami mostantól elég bajos lesz, ha szinte nem is lesz használva. De majd egyszer rászánom magam...
Tehát, akit érdekel, előtérben az új "Terminator hatos (T6)" én így hívom és nálam csak fekete jöhetett szóba, háttérben a "nyugdíjazott".
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]Egyébként az átlagfogyasztása nekem 13 liter felett van. 8 fokozatú vajsima automata...De azért megtud ez is lódulni rendesen, de mégsem érzem azt, mint a lagesznál, hogy a gyomron vágna, de gyorsabb a gép, csak ezt valahogyan lágyabban teszi, olyan 5.7 körül van százon. Mecseki kanyarokban a lagesz szénné alázza, de komolyan! El sem akartam hinni, ráadásul itt aztán nagyon kijött, hogy alul kormányzott. Győztem visszavenni az arcomból... Viszont a motorja olyan csendesen jár, hogy még kint is fülelni kell, bent az utastérben lófütty, semmi nincs. 200 felé jön egy enyhe szélzaj, de az szinte semmi még. Ennél jobban (még) nem mentem vele. Nyugodt városi, vagy pályás vezetésre teljes csendben, erre találták ki. Az magyar utakat nagyon szépen el/kisimítja, de a nagyon szarból ez sem tud várat csinálni, ami hangban adja jelét, tehát nagyobb huppanóknál érdekesen hülye hang jön hátulról, de csak hang és nem érezhető az úthiba.
Vaj bőrrel kértem, szinte minden extrával, a belső rendszert még tanulnom kell, egyelőre egy nagy katyvasz még számomra, minden egy kicsit máshol van, mint ahol én keresném, de majd kitanulom ezt is...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs