-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez nem tetszik, mármint ez a Megane féle váltógomb.
----------------------
Tudom, most már kívülről fújom, nyáron forró, télen hideg, de akkor is tetszik. Talán, Renpaul tud ilyet szerezni, majd megkérdezem tőle és akkor majd cserélgetni fogom.
Egyébként, ezt a sparco-t néztem ki rá, de persze nem ebben az idióta horrorárban, majd a feléért betudnák szerezni nekem. Megfogtam kézben, elképesztő minőségű cucc.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz diablo1984 #53892 üzenetére
Hagyjuk, csak azt tudnám írni, amit eddig. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nem és nem.
Ráadásul a laguna3 fórumon, nem én vagyok az egyetlen, aki FAP nélküli gyárilag.
Az a kicseszett "FAPkütyü" meg ott van, NEM A MOTORTÉRBEN (amelyikben van) de többet nem akarom ezt bizonygatni. Az autó alá nézve, lehajolva is simán látható, ha van benne...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz speedydb23 #53896 üzenetére
Igen, alvázszám a lapján a dialogys is megtudja mondani, hogy nincs benne.
KT0K M9R744 (gyárilag 131 LE) 2.0dci motorban nincs, hagyjuk már.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Itt egy idézet KÉP a fórumról.
Alul látni, hogy melyik évben gyártották. Tehát a 2009 sem mérvadó, ha 2010-ben is dobálták ki a fap nélküli lagunákat. Egyébként, ha valaki, mert elolvastam szinte minden hozzászólását (szeretem olvasni, amiket ír), az utolsó csavarig ismeri a laguna hármast, az Moore, kötve hinném, hogy bárkit is félrevezetne, pl fap ügyben, de most tényleg kiszálltam ebből a témából...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Amit írtam is, hogy itt vannak, csak cserélni kellene végre már...A felső már cserélve lett, de az csak egy picit szól bele, hogy jobb/kevesebb legyen a rezonancia. A zselés a főmeghatározó (jobb oldalt) meg az alsó tartó (bal oldalt).
Kódszámuk: 546190005R_(alsó tartó) 112100004R és 112105736R felső tartó száma ugyanaz. A 36R végződésűvel lehet rendelni, de a 04R (ami jelenleg is a motorban van) kapja meg a vásárló.
Mittomén, hogy működik ez a kódszámozás a rönónál....[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Tényleg, azt hiszem itt még nem kérdeztem...
Szóval, tud valaki Baranyában, egy megbízható és főleg hozzáértő szerelőt ajánlani?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
finomítgattak ezt-azt
Pontosan miket is?
Szerintem meg...
Az az ajánlott, amire az előző gazdája vigyázott, nem kintről hozott és parasztvakítóra kiglancolt összetákolt gané, ilyen átlag 150K visszaállított órákkal. Márpedig kereskedőnél, ha jó árban van (olcsóbb) és még jól is néz ki, kevés km-rel szinte csak ilyet fog találni, mert ő nem azért van, hogy vásárlónak kinyalja a valagát. . Tehát, azt meg egy laikus (hozzáértő szerelő nélkül), az életben nem fogja "látni", hogy épp milyen trágyát sóznak rá. A megvigyázott, leinformálható autóknak viszont megkérik az árát mindenhol.A rezonancia meg nem apróság, hanem gagyi minőségű anyagok garmadája, és rossz/hanyag összeszerelés amivel tele b...ták ezt a frankó autót. Ilyen, pl a zselés bak, amit kb, 4-5 évente cserélni illene, mert egyrészt a főfelelős az alapjárati rezonancia/remegés miatt, másrészt emiatt az előbb említett gagyi alkatrészek is lassan életre kelnek egy idő után és mindenki belepofázik a vezetésbe, főleg műszerfal tájékán, ami brutálisan degradálja az autó élvezeti értékét, minőség szempontjából.
De említhetjük az ajtókárpitokat, kombinál az elhúzható takaró fémes része is berezeg néha, a kattogó ajtóhatárolóról nem is beszélve, beázó pórféklámpa etc... (kombi) ezek mind-mind kegyetlen lerontják az érzést, hogy egy Laguna3-mast vezetsz. Szerencsére a, Talisman-nál egyelőre nem jönnek idegesítő zajok...még jó 1 éves sincs. , de a Laguna3 karakteresebb és néha bizony jobb vezetni is. (ha kussban van)...
Néha azt kívánom, bárcsak süketebb lennék egy picit.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
2.0dCi laguna3-ban 1db van fent jobb oldalt.
Viszont ez csak külföldről rendelhető. Szalitassall együtt kb 30 ezer.
Nem az ára rettent meg, azt letojom, mint irtam a rezonáló szarságok tömkelege, ami ebben az autóban megtud szólalni. Viszont ez az alkatrész, kb 3 év utan már kb csak 50%- os teljesítményt tud nyújtani és rohamosan csökken tovább. Emiatt a rezgés egyre nagyobb lesz és lassan minden elkezd zörögni ami csak tud rezonanciát előidézni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sziasztok!
Hamarosan cserélve lesznek a hátsó tárcsák, amiben már benne van a csapágy is. Mert búg, morog etc..., mint istennyila már... Konkrétan, ezeken az elb...tt utakon már az is csoda, ha legalább 50 ezret kibírnak, afelett már minden km ajándék.
Szóval, az SNR gyári értéke szerint, a meghúzási nyomaték 280nm, viszont az én kulcsom max 210-zet tud.
Azt tudja valaki, hogy kb mennyi kell még húznom rajta, hogy elérjem a 280 körüli értéket?
Emiatt nem veszek pluszban 300 feletti nyomatékkulcsot.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #54304 üzenetére
Ez a SNR KF 155.90U számú alkatrészre írják.
Dilaogys-ban esetleg megtudod nézni mi a gyári érték?, mert nekem az a része nem működik.
Tehát laguna 3 KT0K M9R 744 motor 2.0dci
2008/05 Gy. évtől
2010/11 Gy. évig
hátsótengely
Meghúzási nyomaték: 280 [Nm]
Tömeg: 8725 [g]
Külső átmérő 1: 300 [mm]
Belső átmérő 1: 30 [mm]
Vastagság: 11 [mm] TERMÉK JELLEMZŐK:
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: integrált kerékcsapággyal
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: integrált mágneses érzéke
Külső átmérő 1: 300 [mm]
Lyuksz.: 5
Meghúzási nyomaték: 280 [Nm]
Min. vast.: 9,5 [mm]
Rögzítő pontok átmérőj[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na, kiderítettem azóta, hogy az érték valós, ennyivel kell meghúzni az SNR 155.90U alkatrészt.
A 110-zest, "csak" 220-szal. Felsorolva látszik mely autókba való ez a hátsó féktárcsa + csapágy alkatrész.Szóval, Rob, ezek után húzz meg mindent rendesen ott hátul, ami elő van írva. : D
De még mindig nem tudom, hogy a 210-re mennyit húzzak rá?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #54308 üzenetére
Maximum szétszedéskor, szenved majd vele akinek ki kell tekerni.
A nyomatékkulcsra, vagy sima kulcsra egy fél, vagy 1 méteres csőt ráhúzni és meg sem kell erőltetnie magát.
A kérdés az, hogy a 36-os anya letekerése után, vajon könnyen jön-e majd le a "cuccos"?Köszi az infót.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #54320 üzenetére
Nem, csak szeretek néha "bütykölni", amit megtudok csinálni azt megcsinálom és legalább tudom, hogy nem valami hülye kókler melózott rajta. Itt Pécsen sajnos elég sokan vannak belőlük. Ha komolyabb, akkor megy szervizbe, de féket és tárcsát már nem egyszer cseréltem.
5000 ft volt. Szerintem nem volt pénz érte.
Pl a motortartó bakokat már szerelővel cseréltettem ki, mert a franc csúszkál az autó alatt felett, meg tehermentesítés etc.... (alsó tartó és a zselés).
Jah és tényleg olyan lett, mint egy benzines, elképesztő a javulás. A rezonancia szinte egyenlő lett a nullával és ezáltal az erre hajlamos gagyi alkatrészek is "befogták a szájukat".
Mint írtam is, a főbűnös a zselés bak. Ha az ki van cserélve, szebben jár az autó bárminél, annyira brutális a csillapítása.Pár kép a régiről és az újról, mint látszik, a zselésben egy milligrammnyi anyag nem volt, tehát minden motorrezgést átadott a kasznira.
Régi
Új
Régi zselés és az alsótartó:
Újonnan:
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #54322 üzenetére
Szerintem "leesett" a kamionról, vagy nem tudom, honnét szerválják, ha még így is megéri nekik eladni...mert itt egy fém visszanyomó többet ér, mint rongyos 5000. Megfogtam, nehéz és minőségi gyártmány.
De hát, aki ismeri a pécsi vásárt, az tudja, hogy ami ott nincs, az nem is létezik. Kis túlzással, konkrétan autó szerelőműhelyt lehetne indítani k... olcsón, amilyen szerszámokat ott belehet szerezni. : D
330Nm kulcs indulóára 14 ezer volt, (kb 1 méteres volt) a végén már hétért utánam dobta volna, de csak érdeklődtem. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #54330 üzenetére
Autodoc
De amikor múlt héten megrendeltem, valami 21%-os engedmény volt, meg volt valami kupon bónuszom a sok rendelés miatt, és így volt 20K/db. Én mindent innen rendelek, mert van egy olyan biztonsági kitétel(+950ft), ha nem kerül beépítésre 200 napon belül, addig bármikor visszaveszik a terméket. Futár jön, elviszi, utalják az árát.Safe Order
200 nap
Safe Order 200 nap
Bízzon az online vásárlásban! A vásárlástól számított 200 napon belül, magyarázat nélkül visszaküldheti az alkatrészt, és visszakapja az árát. Hogyan? Használja a Biztonságos Rendelés szolgáltatást a fizetés oldalon. A szolgáltatás ára csak 949,00 HUF. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sziasztok!
Egy ismerősöm szintén fektarcsat cserél...ne. Már meg is vannak neki az újak.
Viszont fekbeteteket nem akar cserélni, mert pár hónapja vette bele a prémium boschokat.
A hülye szerelő meg nem mondta neki, hogy ezt már ajánlatos tárcsákkal együtt cserélni.Szóval a kérdés az, hogy valóban működő e az a módszer, hogy sima felületen egy durvább csiszoló papíron, enyhén csziszolva egy sima felület érhető el?
Én ilyet nem csinálnék, de neki most nincs pénze új betétekre.
Gondoltam megkérdezem. A betétek valóban szinte teljesen alig koptak, viszont a tarcsa már tuti nyomott bele vájatokat.Előre is kösz az infókat.
Renault megane 2012 van szó egyébként.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #54375 üzenetére
Lehet, hogy azok gagyik, én csak azt a fémkunhenger visszanyomót vettem a cseréhez, amit ma éjjel megejtek. Az tényleg minőségi cucc.
Régen elég pénz költöttem szerszámokra, ami 90%-ban mind Yato, vagy Stanley. Gond soha nem volt velük.A többi átlagos nevű, hirtelen megvett szerszámok, azok is bírják a strapát. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nos,nemsokára neki is állok... itt látható az SNR KF 155.90U FÉKTÁRCSA + ABS gyürű + csapágy, sapka, anya.
Mit ne mondjak, elég súlyos a cuccos...Fékbetétből pedig ez az ATE kerül[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #54438 üzenetére
Nekem van clip is meg elm 327, ami Windows car sanner-rel brutálisan pontosan és gyorsan működik.
A Windows egy kalap szar már, de ezzel a programmal egyszerűen top kategória azzal a filléres kütyüvel.
Természetesen a PRO változata ami frankó. Ezzel szemben a droidos torque meg néha kicseszett hülyeségeket tud produkálni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #54477 üzenetére
Nálam minden jól működik és nem telefonon használom BT kapcsolattal, hanem laposon USB-vel.
Arra van feltelepítve a Car scanner pro. Azt eltudom képzelni, hogy BT-on meghülyül az egész, mert amióta létezik winfos mobilra, kb azóta kicseszett bugos köztük ez is, amit egyszerűen képtelenek voltak kijavítani 2015 év vége óta.A nálam minden jól működik alatt azt értem, hogy a pillanatnyi vízhőfoktól kezdve az utolsó bisz baszig mindent pontosan kiír. Amiért ezt jobban szeretem, mint a clip-et, az az átláthatóság és a baromi gyors működés, mondjuk ez lehet laptop függő is, nekem nem éppen átlagos hardverűek a laposaim, jelen esetben egy ASUS GX700VO szoktam használni erre a célra, de kipróbálom a lapos BT kapcsolatával is, kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ezzel simán egyetértek.
A két olajat szoktam cserélgetni elf sxr 5-30, de amikor Liqui Moly Top Tec 4400 , kimondottan Renaul-ba fejlesztve...legalábbis ezt írják....kerül bele, az nem placebo, hanem egyszerűen a motor villámgyorsan harap, amit az elf-nél nem tapasztalok, mellesleg jóval simább és csöndes járású lesz tőle.7L nem olcsó, minőségi szűrővel együtt 30 ezer ugrik a pénztárcából. De megéri a pénzt nagyon is.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz sanzi89 #54486 üzenetére
Renault, vagy Mahle-Knecht OX441D szoktam cserélni olajcserekor. 3500-5000 körül vannak árban.
Inkább úgy írom, ha már 25 ezerbe fáj az olaj, akkor nem fogok egy ezresért szűrőt venni bele.Utoljára minden cserélve volt, akkor innét rendeltem a gyári szűrő kit-tet.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #54528 üzenetére
Ebay-ről nem vennék olajat. Az a pár ezres már nem érdekel ennél az árnál, inkább megbízható boltban.
Én még 15K-t sem szoktam menni. 10-12000 között már cserélni szoktam. A 30 ezer egy hülyeség. És mivel egy évben majd 50 ezret vezetek, ez minimum 4 olajcsere. Emiatt is emlékszem, pontosan, hogy milyen volt az előtte lévő. Egyébként ezt az olajat a Németeknél szoktam megvenni, ott csak nem b....ák át az embert, ha már hetente 1X oda is kell mennem. Legutoljára az olajraktárból rendeltem elf sxr-t hirtelen, de azok azóta is eltűntek már 3 hónapja elérhetetlenek a neten.
Bár az árukeresőn [link] egész friss plusszos vélemények vannak róluk, csak azt nem értem, hogy a francba lehetséges, vagy hogy sikerült nekik őket elérni...Mindegy, az olajcsere 4 hó után nálam most aktuális, ezen a héten megejtem. De előtte beleöntök egy ilyet is.
[link] -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #54538 üzenetére
Csak épp az olajhasználat nagyban függ, hogy kapja az "ívet" a motor. Tuningos a gép. Tatás vezetésnél, talán még a 40 ezer is elmegy.Nálam nincs 215-ös limit. Az autó 222 lovas, Német pályán padlók nyomok 248 a vége (gps szerint) a km óra ekkor már vagy 15-öt csal. A fogyasztás, pedig 19-24 liter körül alakul. Egyébként, sajnos 200 felett, ebben az autóban egyszerűen kibírhatatlan a szélzaj. Egy ford mondeó-ban lényegesen jobban megoldották ezt a részét.
Annyit csináltam, hogy a netről rendeltem hangtompítókat, ahova csak lehetett és még nem zavarta a csukást, feltettem az ajtóra. Ilyen öntapadós dynamat cuccosokat. Nagyon sokat javult ez a része. 200-nál olyan, mint régebben 150-nél.
Szóval, én nem fogok ezzel játszadozni, hogy később cserélem, mert érzem, hogy 10 ezer után megváltozik a motor, főleg a legutoljára belerakott elf nem bírta a kiképzést.
Az is lehet, hogy van ennél jobb is, mint az LM 4400, mert a top szintetikus olajok közt egyáltalán nem szerepel, sem ez, sem az elf.
Penzolil, Amsoil, Valvoline, mobil1-gyek viszik a prímet. Dízelhez állítólag az Amsoil-nál meg a Motul xcess 8100-nál a világon nincs jobb, de persze ez írott szöveg, ami lehet igaz, de lehet egy kicseszett nagy parasztvakító bullshit.[link]
Amíg nem próbáltam, nincs saját tapasztalat, addig maradok LM 4400-nál, meg a 12 max 15 ezres olajcseréknél.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #54538 üzenetére
Néhány kép, amit ígértem a hátsó cseréről. Az öcsémmel együtt csináltuk.
Tavasszal pedig kicserélem az elsőket is. Lyuggatott Zimmerman-ra, mert igaz drága, de az autó úgy áll meg, mint a szög. Nem olyan rég próbáltam, pont egy Laguna III-as ismerős rakott olyat bele, elképesztő a fékhatás. [link]Természetesen, még emelés előtt, talajon meg lett lazítva. Egyik oldalon gyári emelő, a másikon krokodil, plusz bakokkal alátámasztva. Gyárilag is 280 nm a meghúzása, se több, se kevesebb. Meglazításakor és meghúzáskor is kellett egy hosszú fémcső rádugva a nyomatékkulcsra, de főleg lazításkor.
Itt épp nyomatékkulccsal lesz lazítva a cucc, hirtelen egy présel papírtéglával támasztottuk meg a féknyerget.
Mindent (felrakás és tisztítás előtt) ezzel az elég jó minőségű zsírral kentünk be.
Az autón, kb százzal húztuk meg, a további 180 nm-t talajon kapta meg.
Felrakás előtt és felrakás után is TRW féktárcsa tisztítóval át lett törölve minden.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #53197 üzenetére
Na, erre most válaszolok... Talán, segítve másoknak is.
Végre sikerült kideríteni, hogy 115nm-rel a billenésgátlót kell meghúzni, és csak azt a csavart, amely a kasznihoz rögzül.
Eddig ez is 62-vel volt meghúzva, mert félre értelmetem, de most 115-re húzva, indításkor (és leállításkor is érezni) kevésbé "rúg" , mit rúg, alig érezni, a motor a beröffenéskor., mint eddig. Szóval, nem viccből vannak ezek a nyomatékok kitalálva és ezért fontos a pontos nyomatékokal meghúzni mindent..[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #54599 üzenetére
Egyébként, nekem a zselés és az alsó tartó is csak dísznek volt bent már.
Motorjárást figyelve, pl a fenti ezüst takarólemez, majd leesett a helyéről, na jó ez túlzás, de mozgott ide-oda rendesen.
A zselés és az alsó tartó csere óta rárakhatnám a pohár vizet is, de nem azt figyelve, hogy kilöttyen-e, hanem, hogy egyáltalán megmozdulna-e...A változás ég és föld. Kár, hogy csere előtt nem csináltam erről felvételt, de most így "jár" a motor.
De mindegyiket cserélni kell, illik és akkor ilyen lesz.
Billenésgátló, zselés és az alsót is.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Bence008 #54605 üzenetére
Nálam is volt ilyen Ezzel a lítium zsírral és valamilyen láncspray-jel befújtam, nos azóta, nem hogy elhallgatott, de néha olyan érzésem van, mintha az üres levegőt nyomkodnám. Bár utálok (már) váltani, a másik autóm automata, de muszáj volt, mert nyikorgott/nyüszögött néha rendesen, főleg, ha már gyorsan kellett felengedni és nem kellett megtartani, pl egyes, vagy kettes váltásnál.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Milyen okostelefont vegyek?
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Politika
- Óra topik
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs