-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz diablo1984 #59416 üzenetére
Hali!
Már írtam, hogy a húszas is simán alámegy/aláment 235/30-cas gumikkal és valami brutál állat módjára nézett akkor ki az autó, de sajnos ez a futómű pillanatok alatt kidöglene, emiatt használok én is inkább 16-os acélt és szerintem egész jól néz ki vele.
De ha beleőszülök sem találom meg most/azóta sem azt a képet, ahol fel lett rakva, illetve át lett rakva a fotó erejéig nagy Nissan terpjáróról. Megint csak ezt a kis nick képet tudom mutatni rajta. Inkább le sem írom, hány vinyó van gépeimen, de az egyiken biztos belebotlok majd. Szóval én is simán feltennék rá nagyobbat, de nincs értelme.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na, itt az majd 540 ezret futott vas Vasárnapra már azon is túl lesz... Háttérben meg az épülő pénznyelő... Nekem konkrétan nagyon tetszik így az autó 16-os kerekekkel is. Az új Good Year gumik meg még jobban rátettek egy lapáttal a komfortra. Csendesek, nagyon betapadnak és röhögve bírják a német sok órás pályázást is forró betonon, nagy sebességgel. Ahogy írtam korábban is, év végére megpihen az autó és én is. Ekkor kb 590 ezer körül lesz benne, aztán nyugdíjba megyünk mind a ketten. De ő már családtag marad, amíg én élek.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59426 üzenetére
Off:
Ha már fék és betét és akit esetleg érdekel, egy 2018-cas WV sportsvan-on meg ilyen van gyárilag, illetve így néz ki, 2100 km után próbáltam lefényképezni, amennyire tudtam. Gumik 225/45/R17 Hankook-kat tesznek rá és hangosabbak is, mint a Good Year.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #59367 üzenetére
Nincs ezzel semmi gond, sajnos a Talisman kényelemre az Insigniához képest tényleg sajnos egy fos (már), mert az egyik kollégámnak az van, bár nem ezzel a motorral. Nekem ez a pökhendi fogalmazás/írástól volt hányingerem. Tényleg azt hiszik ezek ott a TC-nál, hogy egy teszt akkor frankó, ha ilyen balfasz, szerinte röhejességesnek, vagy viccesnek szánt? stílusban van megfogalmazva? Hát, egyáltalán nem poénos, pedig az akart lenni, inkább szánalmas, hogy ilyen hülyék ma cikkeket írhatnak.
Oké néha legyen benne valami poén, akár erősebb, de hogy lényegében erre építette fel a tesztet, a teszt hangulatát, ha lehet ezt annak nevezni, hogy ő poénkodva, faszán leokádja ahol csak lehet a tesztalanyokat, avval nagyon mellé lőtt.
A Talisman néha engem is kiidegelt azzal a középre behányt tablettel, ami arra jó, hogy elvonja a figyelmet a vezetéstől. A rendszere átgondolatlan és bonyolult, "600" féle szerteágazó almenüvel. A lényege, hogy egyszer le kell oda ülni, tehát nem vezetni és szépen beállítani mindent aztán örökre elfelejteni, hogy az ott van.
A telefonja nem kapcsolódik? Ez meddő baromság, mi sok féle készülékkel használtuk és azonnal volt kapcsolat méghozzá stabil és tökéletes. Én mindig is azt írtam, hogy a Laguna-hoz képest a Tali belső tere otthontalan és gagyibban is néz ki. A Lageszbe mindig szívesebben ültem, az egyik legszebben megtervezett belső tér a Laguna3-nak van. A külseje meg nagyon megosztó, ezt aláírom, talán az elején lévő hatalmas ormotlan lámpák cseszik el legjobban az összhatást, de idővel megszerethető nagyon is.
A talisman eleje meg szerintem 3 év után is nagyon szép. Az 1.6-os 160 lovas dízel motor, de ezt mindig is írtam, nekem gyenge volt, főleg ha mind az öten benne ültünk. A Laguna-hoz képest a futóműve 19 collos kerekkel is jóval komfortosabb, mint a Laguna 16-os kerekekkel is brutálisan feszesre hangolt gagyi futóműve..
De pályára az utóbbi jobban való, városban meg a Talisman szépen elnyeli a hazai nagyon rossz utak minden baját, már a lageszhoz viszonyítva biztosan.
A feleségem a hülye vezetési stílusával és 90% városi vezetéssel elég rendesen kinyírta az autót, amire eladás előtt mielőtt jöttek megnézni, gyorsan rendbe rakattam jó pár dolgot. Futómű már kopogott, fék, olajcserék, xado mindenhova és mindjárt szebben is tudott járni az 1.6-os és elég simán is futott, de azért a futóművel lesz még majd mit csinálni az új tulajnak és elég gyakran leállításkor már lendkerék gyanús remegéseket produkált az autó.
Szerencsére, amikor megvették nem csinálta, de ha mégis az, hát ezek szerint városban hamar kinyírható a kettős tömegű...100 ezer km alatt, meg persze hülye vezetési stílussal, de a vevő szeme előtt megint csak az lebegett, hogy kevés és valós km. A magyar valóság a kevéskilométerbuziság, nem az autó tényleges állapota.
Nagyjából ennyit tudok leírni, nekem sosem volt a kedvencem a Talisman.[ Szerkesztve ]
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na ezt a szart biztos nem tudom holnap megcsinálni, de konkrétan a tkm ki van már ezzel az egész elcseszett gyorscsati és csőméretekkel. Nézegettem ma ezt az új várva várt csatlakozót és valahogy vékonynak tűnt nekem. Hát ezért biztos nem emelem meg és bontom szél az autót, hogy lássam a méretet, de hát biztos jó az...gondoltam.
Aztán eszembe jutott, hogy a francokat kell emiatt az autót felemelni, kerék le, pajzs le, hogy hozzáférjek a szűrőhöz és lássam a vastagságot, mert fent a légtelenítőnél is ugyanekkora,. Jött a döbbenet...
Tehát, a subler mutatja a méreteket. Konkrétan a valóban 10 mm üzemanyagcsőben benne lévő "cucc" átmérője 12 mm, amit kaptam, az meg épp 8 mm.
Tehát ez nem lesz jó ide, akkor nekem most milyen méretű gyors csatlakozó kell? Mert ezek szerint akkor ezt, vagy hasonlót kellene "fel/bedugni a régi törött helyére.Az oké, hogy így a 12 mm meglesz, de vajon a csapfogató is rászorul a D2-es kivezetésre?
Nos, fúúú de unom már az egészet. A vége tényleg az lesz, hogy veszek minőségi üzemanyagcsövet és a képeken látható légtelenítőtől egyenes leviszem a szűrőre egy frankó bilinccsel és ott méretre elvágom, mert ugye eddig is ez volt a cél, csak írtam, hogy a gyári cső nagyon határeset, szerintem nem érne már rá gyorscsati nélkül biztonságosan a szűrőre, mert annyira "kiszámolták" rőnóék a hosszúságát. OMG!Jöjjenek a képek:
Ezen a képen látni, hogy a zöld nyíl mutatja, hogy még a csőben benne lévő mittomén mi a neve, szóval annak a "szája" is simán 10 mm, akkor az új gyorscsatinak mennyi lehet ott mellette? 6 mm talán?
Még a pumpáé is nagyobb, de ez legalább már nincs 12 mm
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59483 üzenetére
Azt nem akarok venni most 😁, de komolyan úgy vagyok vele már, hogy berendelelem a gyári teljes üzemanyag cső rendszert 45 ezerért aztán legalább az is új lesz és letojom az egész gyorscsatlakozós idiótasagot. Nekem ott folyjon a nafta rendesen, légmentesen ahogyan elő van írva és főleg biztonságosan.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59512 üzenetére
Már tárgytalan. Úgy döntöttem...
Az én autóm simán megérdemli, hogy az is teljesen új legyen benne,. Tegnap délelőtt megrendeltem az egész üzemanyagcső rendszert, amikor megjön, akkor meg kicseréltetem. Soha nem hagyott cserben én a service lámpát is csak párszor láttam égni elfelejtett olajcsere nullázás miatt, és mikor felemeltük és a hátsó kerekeket megforgattuk, na az nagyon nem tetszett neki, mert beindításkor úgy hibára vágta, hogy ő bizony innen el sem indul, amíg le nincs ellenőrizve a fék. Diag pontosan kiírta, hogy a levegőben forgott a kerék, töröltük és ennyi. Az előbbi hozzászólásodban azt a "legózást" meg nem is értem konkrétan. Ezt ide, azt arra meg hosszabbító. Már-már kókler megoldásnak tartom. Valami vagy gyári, vagy semmilyen, nem Robimester?
9.89-es is jön egyébként nekem majd valamikor, abból is 10db 4700 ft volt. Ezek meg 1db-ot árulnak 2600-ért.
Értem, hogy kell keresni is ezen a filléres terméken, amit ingyen küldenek a Kínaiak, de 4.500%-os haszont ne tegyen már rá. Ha ez a termék ilyen keresett, azt hiszem aranyárban én is elkezdem árulni.Egyébként kíváncsi vagyok, hogy a 9.89-ces szája vajon mekkora lesz? Nyilván addigra mire ez kiderül, nálam már vadiúj csövek, meg csatik lesznek mindenhol.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59519 üzenetére
Ez pedig nem kínai hanem rendes gyári Francia beszállítótól van.
Ok, akkor rendelek belőle, ha ezt mondod/írod.
Év végén pedig, mikor befejezem ezt sok, nagyon nagyon sok(k )utazgatásos melót, akkor majd kicseréltetem a teljes üzemanyag(cső)rendszert (is). Addig felkerül az is a polcra a többi alkatrészhez. Azt hiszem, így lesz a legjobb, mert akkor úgy is minden meg lesz csinálva rajta és szépen megy a garázsba. Dynamat-tal az egész autó ki lesz bélelve, bekerülnek a padláson rohadó "hájtek" hangszórók is ezeket a gyári ganékat, meg látványosan fogom a kukába dobálni. Ezt is már rég meg akarta mcsinálni, de egyszerűen nincs időm erre. A kijelzőt is kukáznám, ha tudnám biztosan, hogy pl egy ilyennel frankón fog működni, mert ugye rönóéknál megállt a fejlődés 2013-ban térkép frissítésben. Tehát ennek még utána kell járnom, hogy kormányról IS minden frankón vezérelhető legyen.Szóval a saját elavult rendszere...
Itthon ez még annyira nem is gond, ebben az országban egy nyár alatt sem tudnak elkészülni egy kb 1 km hosszú felüljáró újra betonozásával, mert annyira elcseszett és elavult módszerekkel dolgoznak, kint meg közel 1 hónap alatt épül 20-50 km autópálya, naponta frissül a térkép. Ezért is van bedobva az ipad a kesztyűtartóba, a saját rendszere meg szinte használhatatlan az országot elhagyva. Mindegy, egy a lényeg, év végén akár még újra is fújatom az autót, ha kell, nyilván nem kell, mert kerámiával nagyon szép. de bármit megadok neki akkor, hogy szinte új legyen
Kettőstömegű, egr, kuplung etc minden új lesz rajta, viszont arra nagyon kíváncsi lennék, hogy vajon meddig bírnák ezek tényleg. Ha addig nem megy tönkre, sosem fog kiderülni, márpedig ennek jele sincs...Akkor, mint írtam min 590 ezer körül lesz benne és az enyémben minden gyári, váltó meg ami a motortérben van. Minden cső, szíj, rúgó és semmi bajuk. A futómű viszont már sokszor fel lett újítva, de ezt írtam is. Az olyan, amilyen. Nem ide való. Tehát év végén (után) már lesz erre idő, de addig csak családdal akarok lenni, ha itthon vagyok.Most a legfontosabb, hogy végre ki legyen már cserélve az a....izé végre üzemanyagszűrő.
Ezért most be is dobtam a kosárba, de naná, hogy nem tudok akkor már onnét rendelni átlátszó új frankó benzincsövet is mindjárt. Legalábbis én nem találtam... mindegy, azt majd berendelem itt, valamelyik autósboltban és akkor fentről a légtelenítőtől kicserélem azt is...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59519 üzenetére
Azt hittem holnapra itt lesz, mert még az éjjel rendeltem meg, azóta függőben és persze a készleten, átváltott rendelhetőre. Azt írja, ha 15 óráig befut a rendelés, akkor másnap kiszállítják.
Márpedig, ha így van, hogy még sincs raktáron, akkor nem leszünk puszi pajtások.
Hát mi a tkm ez a csati, ezt nehezebb szerezni, mind aranyat találni! -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59543 üzenetére
Nem számítottam rá, erre ma megjött, mivel még mindig függőben van náluk a rendelésem. És semmilyen értesítő nem jött, gondoltam így is van...Épp úgy döntöttem, ha hazaérek felhívom őket, de aztán itt várt a GLS csomag. Majd csinálok róla képet, de ez biztos jó már, szemre is jóval vastagabb.
:-)[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz molnarpeter #59548 üzenetére
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #59616 üzenetére
Egy baja van, hogy magába szív vagy 30 liter vizet,
Veszel 2, de inkább 3-4 flakon ilyet. 10 percenként felviszel egy réteget. Vizesedés letudva.
Egyébként tegnap este én is kirámoltam a garázst, ahova a lagesz már nem fért be a másik autó mellé a rengeteg festék, meg kőműves cuccok, szerszámok...szóval építkezési cuccokat felhordtam a padlásra. Nem tudom hány tonnát mozgattam meg, de muszáj volt, főleg emiatt: [link], mert ez a zivatarlánc belépett az országba és bármikor jöhet ilyen jégi áldás a jövő hétig.Emiatt viszont az én jég ellen védő ponyvám is sírva menekülne, sőt a totálkárig szétkúrná az autót, illetve mindent. Mára is rengeteg esőt és heves zivatarokat jósolgatnak....
Azért remélem, hogy a fenti áldásból ide max csak borsónyiak kerülnek már...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz nünüke1975 #59622 üzenetére
Én azt hiszem tudom miről beszélsz/írsz. Nálam ilyen akkor volt, mikor sikerült brutál gané minőségű üzemanyagot tankolnom, hol máshol, mint itthon! Tehát volt egy sima alapjárat, erre állásnál" előjött egy még erősebb hányinger dízelhang. De gázadásra ez elmúlt, aztán alapjáraton újra. De akkor is érezhető volt, hogy a motor morgósabb volt.
Tankoltál mostanában, ami miatt lehetséges ez? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Fasság! Csak így. Április óta, nálunk legalább 10-szer volt már jégeső, igaz nem ekkora atombombák, mint Szlovéniában, de szőlő nagyságúak simán voltak többször is. Az egyik öcsém autóját el is intézte májusban, A motorháztető kilógott az ég alá, és lett rajta, vagy 10 sérülés!
Nem tudom, hogy ennek a cikknek mennyi alapja van, talán a földek felett igen, lehet van létjogosultásga, de a városi embereket ez nem fogja érinteni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz nünüke1975 #59626 üzenetére
Nem ezt kérdeztem, hanem, hogy tankoltál-e mostanában, ami miatt ez lehetséges?
Egyébként a shell prémiumra és rögtön moll prémiumot tankolok 50-50% arányban és azt vettem észre, hogy az nagyon ízlik neki. 500 méteren belül biztos belebotlok valamelyik kútba, szóval ez nem akadály.Szerk:
Mindenesetre, én tennék egy próbát, hogy arra a shell-re telenyomnám mol prémiummal meg valami cetan szám növelővel. Én, pl ilyet mindig töltök hozzá, van vagy 15 db-om van ott hátul a csomagtartóban és folyamatosan rendelem a kauffer-től. [link]
Nekem teljesen jól bevált. Bár én a 66 literhez kettő szoktam belenyomni, elvileg egyet kellene a leírása szerint...De már 1 éve így használom.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Meg ha ennek tényleg lenne valami alapja, akkor nem kellene ezt olvasnom...
Bár az is lehet, hogy mire ez a Balatonig, vagy Pestig elér, lehet csökken az ereje, de az is lehet, hogy ott kapja össze magát. Ezt nem lehet tudni, lutri az egész, de jégkárra nem fizet a kötelező, cascora igen, de ott is állnom kell 200 ezret. De inkább elejét kell venni...
Ez ország tényleg mi a f....tól tud minket megvédeni egyáltalán, főleg az autósokat letojják. jah nem, hanem az: -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #59665 üzenetére
Ez totális katasztrófa az autóknak, az biztos, ezt csak fedett hely tudja kivédeni.
Egyébként vasárnap 19 óra körül Pécsen leszakadt az ég, csak úgy a semmiből.
Szőlő nagyságú jegek (is) estek, amiket ez a ponyva simán megvédett, szerencsére felülről jött és nem oldalról, mert ott ezen sincs védelem... Viszont, mint a gumiról lepattannak róla a jegek. A szlovén bombákkal ez sem tud mit kezdeni, de erre jó, meg arra, hogy minden szartól védje az autót (nap, por, kosz). AMikor leszedem róla, mintha pormentes garázsban állt volna...A bekeretezett részen a jégdarabok...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz ferzoli #59678 üzenetére
Nincs mit!
--------Más...
Nincs itt semmilyen kiqurt jégelhárítás, most nézve az időképet is már több helyen jégeső van, valami brutál meghülyült az időjárás az országban. Csendes eső már nem is lehet, csak ilyen leszakad az ég és társai... újból és újból...
A leghevesebb zivatarokat akár 100 km/órás szél, 2-5 centis jég is kísérheti. Készüljetek...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez olyan, mint az én pár száz forintos vacak gyors csatlakozóm... Külön nem gyártja a ez a köcsög cég, csak egyben lehet megvenni a teljes csőrendszert, amire ugye nincs szükségem 44.900-ért. A másik, hogy családban van 2 japán autó is (honda, nissan benzinesek 2010 és 2005) , a hibalista, mint olyan nem is létezik, a kötelező szűrő, fékbetét etc...szarságokon kívül csak a tankfedél van kinyitva tankolás céljából...
Kíváncsi vagyok az új WV benzines autóm vajon meddig bírja majd...Kötve hinném, hogy annyi baja (semmi nem) lenne, mint a két említett japánnak...[link]
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Srácok...
Az üzemanyag szűrő alján lévő kis lyukhoz nem kaptam ilyen fedélt vagy mit. A régiről át tenni nem tudom, mert más a menet.
A kérdés... Ha képen látható csavarral és a hozzáadott tömítés Sel megcsinálom...az úgy ok? Nem tudom mi a célja azonkívül, hogy kifolyik belőle a gázolaj. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #59783 üzenetére
Nos, még annyi kérdésem lenne, hogy a két szűrő közt csak annyi különbség van, hogy rajta van ez a vízleválasztó csavar? Tehát ebből az új Bosch szűrőből (kép) ki és átcsavarom, a most jelenleg csavarral helyettesített másik szűrőbe, vagy a kettő ( érzékelős, érzékelő nélküli) különbözik valamiben? Már ha a menet egyáltalán ugyanaz, mert ha nem, akkor almás az egész, új szűrő be, "régi" kidob. Bár van egy olyan érzésem, hogy a menet nem fog stimmelni, mert az szabvány méret lehet az érzékelősökhöz.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #59796 üzenetére
Lényegében így néz ki, ahogy a képen, nekem meg sikerült vennem a piros nyilast...mert f...sz voltam és nem figyeltem, de holnap már itt a zöld nyilas...Igazából a szétszerelés, kocsi megemel, jobb kerék le, pajzsot lebont etc van a tököm tele a cserével, az már nem is érdekel, hogy orrba-szájba gázolajas minden, mikor lehúzom a csatikat, de most kicseszek vele, vettem nagy fecskendőt és teli nyomom üzemanyaggal és adalékkal a szűrőt, hogy ne kelljen annyit pumpálni legalább. : D
-------------------------------------------
Más:Minőségi átlátszó üzemanyagcsövet, hol tudnék venni?
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #59800 üzenetére
Én már nem tudom
De ha az új Bosch-ban lévő vízleválasztó csavar menet stimmel, akkor csak azt cserélem ki a csavar helyett.
Ha nem, akkor, mint írtam új szűrő be és a szinte alig használtat a kukába kivág.Üzemanyagcsövet nem tudok venni Pécsen, átlátszó 10 mm-est. Vagy 10 autósboltot hívtam fel és csak fekete van, vagy egyáltalán nincs. Ez valami nonszensz ez az elb....tt ország, vagy város...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gixxergabi #59803 üzenetére
Azt majd év végén, mint írtam is, ki lesz cserélve az egész hóbelevanc, ha már megrendeltem a kuplung, kettős tömegű, lánc szettel, szabadonfutóval meg mittomén miket raktam a polcra az évek alatt. Bár közeledve az 550 ezerhez, semmi jele, hogy ezeket cserélni kellene...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gixxergabi #59803 üzenetére
Egyébként azért is cserélem ki, mert most a benne lévő csavaros megoldás, konkrétan kókler munka bármennyire jó így és frankó lenne a következő cseréig, de azt gyűlölöm, a kókler megoldásokat.
Minden alkatrész legyen olyan benne, mint amikor kijött gyárból. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #59812 üzenetére
Fojtószelepet és alapjárati motort lehet WD40-nel takarítani?
Simán, sőt az összes elektromos csatlakozót is ki lehet fújni vele, de úgy, hogy csöpögjön.
Ott kordoráció nem lesz, én fél évente kifújok rá egy teljes palackot. Sokan abban a hitben vannak, hogy a WD40 egy olajozó valami... Hát nem éppen, sőt, pl egy ajtóhatároló kattogására befújva a wd40-et, rosszabbat már nem is tehet vele, mert a zsírt, ha volt rajta valamilyen kenés azt is kiszorítja max egy fél órán belül és még jobban fog kattogni. Talán sokan nem tudják, de ha a gumi felületét befújod, nem az oldalát, akkor sokkal jobb tapadást lehet lehet elérni, mint eredetileg. A WD40 egy brutális jó cucc, ha nem (az egyik) a legjobb a világon...Én már kifújtam vele minden elektromos csatlakozó, légtömeg mérőt, szíjat az Isten tudja még mit, de nálam a büdös életben nem volt semmi olyan, hogy ezek tönkrementek volna. Mint az új úgy néznek ki. A saruktól kezdve minden...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Valahogy így...
Ugye a nevében is benne van, hogy 40X-es vízkiszorítású többek között a cucc az ezer féle másik frankó dolog mellett, amit "tud". Ennél jobb kontakt spray a világon nincs. Nem olyan rég írtam, hogy a szétkapott, beázott pótféklámpát is kifújtam wd40-nel, egyrészt a kiszorítás miatt, másrészt az elektromos érintkezők miatt is. Anyám, Bravo-jának a pillangószelepét fél évente kifújom vele, kb olyan lesz, mint az új. Nincs is gond vele, pedig az 1.2 benzines Bravok-nak ha valami, akkor a pillangószelep elkoszolódása a fő probléma, ha az tiszta, lényegében kimegy a világból az olasz...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na, közben megjött az új BOSCH szűrő. Rögtön lecsavartam róla a vízleválasztó csavart és ahogy sejtettem, nem az menet. Tehát az érzékelős és a nem érzékelősnek szabvány menete van. Ebbe már át tudnám tenni a volt réginek is a leválasztó fedelét. Szóval az alig használt bosch (érzékelős) szűrő mehet a kukába....
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #47205632 #59819 üzenetére
Azt nem tudom, hogy rőnóéknál ez hogy van, de az említett Bravo-nak is kell 1-2 nap, mire bekonfigurálja, hogy most már tiszta, vagyis emiatt az alapjárat magasabb és/vagy lassan megy vissza alaphelyzetbe. Utána minden frankó, ha "megtanulta".
--------------
Érdékesen néz ki ez a hátsó lámpa így.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz nünüke1975 #59828 üzenetére
Nálam Diag-ban van ilyen menüpont (lagesz3), szerintem nálad is így lehet "csak"...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Xantomas #59838 üzenetére
Teljesen igazad van...
A "sima" wd 40, [link] nevezzük így, pontosan azt teszi, szinte kilöki onnét a legkisebb kenést is. Már írtam, a az egyik legfrankóbb cucc a világon, szinte minden "tud", de aki kenésre használja, az nagy tévedésben van.
Az nem arra való,viszont a képen látható wd40 viszont minőségi kenést biztosít. Viszont még ennél is jobb cucc a CRC 10672-es csapágyzsír. És itt válaszolok, Forceberg kollégának, ha ez nem szünteti meg az ajtóhatároló kattogását, akkor csere. Kell neki pár nap, mire bedolgozza magát, bőven nyomj bele, de utána minden csendben lesz. Valami pálcika félével próbálj meg minél több zsírt bevinni a határolónak mindenhova...Én ezzel zsírzok mindent. Egyszer a kuplungon nyikorgott, már az őrületbe kergetett, minden szarral próbáltam kezelni, de semmi, aztán bekentem ezzel a CRC zsírral, vagy 50-szer kuplungoztam utána, elhallgatott, azóta is olyan több, mint 1 éve már, mintha levegőt nyomkodnék. Elképesztő jó cucc. Az öcsém picasso-jában pontosan a tükör nyikorgott neki is, mikor befordult. Semmi nem segített beki, de ez a crc brutál kussba vágta.
wd 40 lítium fehér zsír
CRC csapágyzsír
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #59845 üzenetére
Hát jah, nálam már mind a kettő fém. Egyébként meg az ajtó lebontás, kb 5 perc unottan. ennek a gagyi minőségű határolónak cseréje meg, kb 10-15 perc. Lényegében egy kényelmes félóra alatt megvagy visszaszereléssel együtt, de ilyenkor ajánlatos leszedni azt bóvli fehér habot az ajtóról és minőségi cuccal kibélelni, pl dynamat, nálam is ilyen, nincs is rezgés meg hasonló és a hangzásnak is nagyon jót tesz az egész ajtót, ahol csak fém van... . A patentokra kell vigyázni, mert tudnak törni, ezért én addig neki sem álltam, míg nem jött 10db, amit rendeltem, de csak 1 tört el...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #59847 üzenetére
Nem. Gyárilag az ott bizony silány műanyag, ezért is 10-ből 10-nél kattogni fog. A fém tartósabb, talán örükös, de előtte be kell csiszolni az éleket és azzal a crc-vel jól bekenni, különben hányinger lesz kinyítni az ajtót. Ha rendesen bekopik, ami kb 2-3 hét, öröm lesz kinyitni...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gixxergabi #59803 üzenetére
Szted bent hagyja, ha képes rendelni egy komplett csőrendszert is 1 csatlakozó miatt?
Konkrétan amiatt az elcseszett csati miatt (nyíl) van/volt/lett az egész hercehurca és ugrott 45K a zsebből...Nonszensz (szabad)rablás kategória...
[ Szerkesztve ]
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez lehet, hogy neked röhejes, nekem nem az, de most, hogy még jobban belehúztunk a társammal, kb már inkább hetente cseréljük az olajat, csak is xado luxury drive-ot kap és persze a szűrőket. Pl teljes fék felújítás is esedékes, pedig télen volt, jah meg új gumik, pedig pár hónapja cseréltem...etc.................
Az meg nem publikus.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Egy kis kiigazítás, aztán zárjuk és lapozzunk, mert a tkm tele van már ezzel az egésszel...
Az őszinte helyett, ebben inkább szarkazmust érzek, de lehet tévedek és valahogy nem is értem miért kell ennyit ezen rugózni!
Ezen a fórumon több olyan ember is van, aki évi 300+ ezer között vezet.Diablo kolléga is írta, hogy 10 éven át ment folyamatosan Németországba, gondolom neki is szaladtak a kilométerek az autójába.
Márpedig, aki szinte az autópályán "él" nevezzük így, és 200 felett tolja ott brutálisan gyorsan tudnak a kilométerek "futni" az autóba. Ez nem olyan, hogy 1 héten párszor beleülünk és megyünk 90-130 között 100-200km-ert "oszt jó van".
És nincs itt semmi csigalassúság, azért lesz ennyi "csak" vége, mert még befogtunk 2 autót, amit a kollégáim vezetnek, nekem még így is bőven megéri, egyrészt, mert néha tényleg fel kell pofoznom magam az utakon, bár szinte folyamatosan megy a kihangosító a telefonálgatások miatt., De ha az nincs, hiába a rádió és hangosan, nagyon monoton tud lenni, ilyenkor muszáj ki állni 5-10 percre, mondjuk egyébként is elég gyakran kell kiállni, mert ilyenkor az az autó 20 liter körül zabál. Bár ekkor is szinte online intézek mindent, lényegében, ahova odaérek, csak papírmunka marad..Szóval... az üzlet kiépítése a lényeg és az szinte már túl is van teljesítve. Emiatt megérte bőven az autóba "költőzni". Pár embernek (akiben megbízom, vagy jóban vagyok) privátban már leírtam, hogy mit miért csinálok, ki vagyok, hogy megy az autó, pl 250 felett, ami GPS szerint "csak" 237. Eddig évi 100-130 ezer került bele, most belekerül 200, nagy kaland és hihetetlen lehet azok számára, akik itthon ebben az elbaxott országban évi 5-10 ezret nyomnak le főleg városban. Ez nem alkalmi munka, több mint 20 éve ezt csinálom/csináljuk, de most 2-3 éve indult meg annyira, hogy érdemes volt Európát miatta bejárni, oda-vissza napi szinten éveken át, motelben, szállodákban aludni...etc. Főleg ezért is tuningoltattam, az alap 130 lóerő I(ami a valóságban 157 körül van) ezek után már szinte egy vicc..
Én már nem csinálok olajcserét sem, csak levegőszűrőt (a csomagtérben legalább 5 Mann, meg luxury drive olaj ott figyel, ha épp úgy alakul), 5-6 ezrenként kivágom a régit és megy bele az új és ilyen sebességnél bizony elég mocskos is lesz.
Ulm-ban, ahol a kerámiázták az autót, ott csinálják nekem az olajcserét, mindig úgy van kiszámolva, ha odaérek, akkor max 12 ezer lehet benne, de inkább 9-10 ezrenként szoktam oda beesni.
Ott simán hagyom az autót, itthon azt sem engedem meg, hogy a kicseszett ajtót kinyissa, hogy benézzen az utastérbe. Aki szinte kint él, tudja, hogy mekkora különbség van szerelők között. Az olyan, mint pl Robimester is, olyan kevés van, mint fehér holló!Ebben az évben már 3 garnitúra gumit nyaltam el, és valószínűleg ma hozzák ki, vagy hétfőn az új Good Year-eket. Ez a gumi nekem nagyon bevált. A fékeim szinte már alig látszanak, pedig február környékén lett beletéve az új ATE, előre és hátra is, deezt is cseréltetem most nyilván. Sajnos az üzemanyagszűrő még mindig azzal a csavarral ott, de azt én holnap végre kicserélem. Egyébként Forceberg kollégának igaz van, tökmindegy, hogy vízleválasztó, vagy csavar van, ha nem vízérzékelős az autó... Ulm-ban mondták, hogy kb 2-3 óra a teljes üzemanyag rendszer kicserélése, na most nekem még az olajcsere is alig fér bele, pedig az kb 30-40 perc náluk és akkor ki sem csöpögött rendesen a régi.
Azt hiszem nagyjából leírtam mindent, most pedig megkérem Robibát, hogy este szépen radírozza ki, ami ehhez kapcsolódott, köztük ezt az irományt is.
Lapozzunk.Nekem meg úgy is indulnom kell. Ettől függetlenül online vagyok mindig, mindenhol...
----------
Jah, hogy on is legyek. A klíma 0.7 fokos hideget kezdett el fújni, ez meg hogy a csába lehet, eddig kb 3-4 fokosat fújt és úgy is meg lehetett fagyni az autóban, most mitől lett hidegebb?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Renault, Dacia topik
- HDMI topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Nagy mennyiségű belső dokumentum szivárgott ki a Delltől
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs