-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Azon gondolkodom, hogy "a kis b*zit még levadászom" mondat belefér-e a
"nehezen emészthető" stílusba, vagy esetleg tényleg van velem valami baj?
Mondjuk kivel nincs. Amúgy, ha az immo lenne, akkor könnyedebben nem
kéne forgatnia, csak úgy szokásosan forgatnia, aztán persze nem indulnia:
legalábbis így tapasztaltam, amikor egyszer rég kulcsburkolatot cseréltem
autónál, mert beszakadt rajta a nyitógomb, s az immo az előzőben maradt.Szóval passz. Mondjuk tudjuk, hogy a "túlbonyolított" elektronika bármikor
összefoshatja magát egy X9-ben: mi van, ha a Hondának is szállítottak? -
Hauptmann
addikt
Gyűrűtörés esetén is mozgatja a levegőt, csak nincs annyi kompresszió, hogy megfelelő sűrítési végnyomás legyen.
DigitXT,
Passz, nem tudom. A benzinpumpa felépítí a nyomást olyankor is, de befecskendezés biztos, hogy nincs, ne nyomja már tele a katalizátort benzinnel. De lehet, hogy levegő sem annyi jut be ilyenkor, és akkor ez megmagyarázná a kicsit könnyebb pörgetést.
-
-
Burt1793
veterán
Azért látom a note7 után mindenki komolyabban veszi a tüzet. Én is félve hagyom a garázsban az elektromos biciklit a töltőn, de az s7-esem a fejem mellett van a QI-s éjjeli szekrényen egész este, repülőmódban, remélem felkelek, mielőtt megöl.
Robogózom én helyetted is. Képzeld, ma melegedett a motor (vagyis a második, szokásos csíkról néha felment a harmadikra), pedig nem is lapos a gumi és nincs semmi furcsaság (érzésre), a tucano is egész jó ilyen melegben.
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Majd akkor mérj rá az akkura multival, amikor önindítózol. Nekem is jó volt (12,5-13V), de önindítózás közben leeseett 10-10,5 köré. Gondolom a gyújtás elektronika egy bizonyos feszültségszint alatt kikapcsol. Ladánál hall jeladó 10,5 alatt lekapcsol pl, ezért betolni sem lehet bizonyos esetekben.
szerk: Első téli szezon után nekem sem indult a robesz. Már szétszedtem a benzinpumpát is, gondolva arra, hogy bekocsonyásodott a benzin. Utána láttam meg a vészleállító gombot
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Burt1793
veterán
Nekem a térdemre jön a hideg nagy tempónál, városban még nem érzem, ha normálisan megyek. A kormány körüli részen és még ott mellette vannak kisebb rések, pedig be van kacsázva rendesen, anélkül városban is gyenge a szélvédelem. Az lenne jó, ha a tuci a térdem előtt lemenne a talpamig, így lenne tuti a.zárás, azt hitrem, hogy ez alapból ilyen zsák és nem egy alagút.
Mindegy, pár hét és vége a szezonnak.Hauptmann: nehogy már gyűrűtörés legyen, csak hülyéskedtem, próbáltam beszállni a ki tudja jobban szidni a homdát játékba.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Gyújtás rá jobbra/balra többször forgasd el a kormányt majd próbáld meg így indítani. Lehet, hogy a HISS vezeték tört meg. Ez is csak egy találgatás, szerelőnek kéne látnia.
(benzin van, tehát felgyújtani tudom)
Azonnal szólj előtte, gyorsan összedobnunk egy topik talit és pörgetünk egy szalonnát.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
csongi
Topikgazda
Vedd ki a gyartyat, es dogd be az ujaddal a helyet, inditozas, ha nem tudod befogva tartani akkor azert az a kompresszio elegendo, hogy induljon. Ha ez meg van akkor a gyujtotrafotol a gyartyaig lehet a gond.Kiszedett gyertyanal tekeresnel benzinnek kell tavoznia a gyerty nyilason.
bogyo 1514: Ez biztos?[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Az olajlámpa világított volna, nem? Nekem Honda Jazz-zel volt ilyen tapasztalatom, kevés volt benne az olaj, körfogalomban kanyarodáskor kigyulladt a visszajelző, nívópálca szerint nem volt benne olaj, belement 1 liter, mire látszódott valami a pálca alján. Persze egy robogóba nem kell ennyi, ez világos.
-
Burt1793
veterán
Én megtöltöttem a kocsit, azóta sincs baja. Persze nem is állt le előtte sem, csak kevés volt benne az olaj.
Amikor előző nap leállítottad, nem tapasztaltál semmi különlegeset, ha jól emlékszem. Azért eléggé valószínűtlen szerintem, hogy olajhiány miatt pont akkor ment tönkre valami, ami miatt másnap már be se indult. Az biztos egyébként, hogy a vészleállító nem volt bekapcsolva? Ha be volt kapcsolva és ezért nem tudtad beindítani, majd ezt követően jött elő valami komolyabb hiba a próbálgatás során, azt jobban el tudom képzelni. -
Hauptmann
addikt
És ezalatt a másfél hónap alatt mennyi kilométert mentél?
Majd nézd meg, hogy fordulaton füstöl-e.
De gyanús, hogy gyűrű, vagy dugattyú, a legrosszabb esetben henger. Lehet, hogy az előző tulaj tudta, és szabadult a géptől?
Burt,
De nézi, főleg ott, ahol eleve kevés az előírt olajmennyiség, mert mondjuk az 1,5 literből pillanatok alatt elfogyhat annyi, hogy az már káros a blokkra nézve.
Olajfogyasztás az mindig van, csak a mértéke nem mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez mondjuk annyira nem lep meg így utólag olvasva mindent: az olaj ken és tömít is, szárazon tényleg lehet, hogy nem volt meg a kompót, és azért forgott könnyen.
Egy dolog viszont nagyon fura: szerintem az ilyen mértékű olajszegénységnek régen érződnie kellett volna. Anno jártam a kis Majával sokat, sajnos kevés olajjal, s jelzett, ha már a baj elkezdődött. Erőtlenedés, akadozás formájában. (Nyilván kopás is történik ilyenkor, nem kicsi...) Rátöltöttem, és ment tovább, különösebb problémák nélkül. Habár, annál tudott volt, hogy két pofára zabálja az olajat. Nyilván a "hosszú nívópálcás nyár" se javított rajta: alapvetően az volt a baj, hogy ha betekerted a pálcát a helyére, úgy jónak mutatta a keveset is.
A kompótos HSZ amúgy csak poén volt (runner örökzöldje), nem gondoltam, hogy igaz is lehet. Már csak azért sem, mert én még egyetlen egy, egy éjszaka állásban elkopott hengert se láttam. Ha meg már egy ideje kopik, akkor megintcsak érződnie kellene a rendellenességnek már előtte. Nagyon fura, hogy borzasztóan kevés olajjal pöcc-röff, meg jól is megy, nem melegszik túl, erre másnap hidegen nincs kenés, és nem indul. De hát nem vagyok szerelő, szóval nem jelent semmit, hogy én ilyet még nem pipáltam.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Amikor találkoztunk, már akkor is panaszkodtál kicsit a hangjára. Amúgy, amikor csak a tiéd ment, nekem nem tűnt rossznak, de utána az enyémnek tisztább hangja volt, ezt mindketten rögtön észrevettük, bár ez újabb.
Ilyen service manual-t honnan lehet szerezni? Esetleg el tudnád majd küldeni? Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Tudom, hogy eső után köpö... nyekk, de érdekes cikk ez, amiből jelen esetben
csak azt emelném ki, hogy a gyári olajnyomás visszajelzők mire (nem) jók.Természetesen az utólagossal is lehet szívni, lásd az én esetemet, de ha van,
és működik, akkor annak jobban lehet hinni, több infót is ad közvetetten pl. az
olajhőmérsékletről is, mert amíg hideg, addig az alapjárati olajnyomás magas. -
DigitXT
félisten
Jogos... MÁS: a sok "fogyirekord" után tegnap néztem, hogy
mi a tök lesz ez a 6 lityó fölötti fogyasztás - te jó ég? Miközben
tudtam, hogy a fedkomp fölémérte, de hogy a benzinszintmérő
is egyetértsen vele, az aggasztó volt, és aztán kompletten el is
halgatott a műszer, csak egy zökkenőn tért magához: KH!Ma szétkaptam a műszerfalat: a testkábel a kezemben maradt:
miután megcsináltam, máris látszott, hogy 6 alatt lesz megint...
Ha már arra jártam, lecseréltem a kesztyűtartóhőmérőt külsőre.
(Annak sosem volt értelme, csak teszteltem, és úgy maradt.) -
kcsa
veterán
Beszéltem kedvenc szerelőmmel, a meglátása szerint azért nem indult, mert pont annyi kompresszió hiányzott, amit az olajjal össze tudott hozni. De egyértelműen teljes megbontás kell, hengerfejtől főtengelyig, mert kábé bármi elhalálozhat. Ezt mondjuk magamtól is tudtam Aztán meglátjuk mit kell rendelni bontásból...
-
Burt1793
veterán
Azt írja a user manual, hogy minden nap, indulás előtt meg kéne nézni az olajszintet... Ezek viccelődnek?!
Már csak az, hogy letörlöm a "pálcáról" az olajat elfogyasztja hónapok alatt.
Amúgy 10W40-es olaj van benne, ilyen hidegben a könyv 30-ast ajánl.
Éppen csak, hogy a minimum felett van nálam a szint (3-4 mm-rel az 1-es pont felett), ezt is úgy sikerült elérnem, hogy megdöntöttem a motort. Viccelek, vízszintesen van benne ennyi, viszont 3 perc lecsorgási idő után első berakásra nem látszódott a szint, csak másodikra (nem csavartam rá).
Majd töltök bele. Előző olajcsere előtt (igaz, az melegebb időben volt) nagyobb olajszintet mértem.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Érdekes a biztosítás díjváltozása: a kocsinál 8000-ről ment fel 10-re (B10), a motoré meg 9-ről ment le 3800-ra (B3), mindkettő baleset nélkül. Ugyanannál a biztosítónál, átkötés nélkül. (éves díjak a K&H-nál).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Burt1793
veterán
Nekem is garázsban van, bár nincs ott sokkal melegebb, mint mostanában kint. Ha 0 alá megy a hőmérséklet, leteszem a lantot.
Biztos/remélem csak placebo, de mintha kicsit reszelősebb hangja lenne a motornak. Plusz amikor egyszer a Nagykörúton végigmásztam a piroshullámban, ebben a hidegben (kb tizenegy-kettő fok volt) is felment a hűtővíz hőmérséklete a kettes csíkról a hármasra, ami persze nem vészes (4es a vastag vonal, ott kapcsol be a venti), de ilyenkor miért?(#15211) Grillo: Akkor korábban kell kelned.
Én se ellenőriztem soha, de azért egy ilyen mondattal, hogy ellenőrizd naponta, szépen leveszik a saját vállukról a felelősséget.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hm. Az, hogy bemelegszik a motor, nem kifejezetten hátrány, sőt: én pont azt
néztem, hogy túlméretezett a Madison hűtése a 10 fok alatti hőmérséklethez.
Oké bemelegedett, nyitott a termosztát, de aztán a menetszél volt az erősebb:
visszahűlt, és a termosztát is visszazárt. (A hőmérsékletkülönbségen látszik.)És akkor ehhez van a motorban gyárilag 15W50 olaj. Nem egy olasz klíma.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Szerinted mennyi Honda áll most itthon?
A japán vas "felsőbbrendűségében" viszont a mai napig hiszek, erre legjobb okom nem is a motorok, hanem a 16 éves, 200 ezret futott (a mai napig szervizkönyves!) még echte japán gyártású Yarisom: erre az elmúlt 5 és fél év alatt 3 olajcserét (szűrőkkel), egy légszűrő cserét, 1 pollenszűrőt, 2 fényszóróizzót (emelt fényű ), valamint egy garnitúra első tárcsafék-betétet kellett költenem. Slussz, 40 ezer km alatt ennyi. A 3 héttel ezelőtti (nem csókos) műszaki vizsgára lemostam, és kész....
Előtte a Renaultokra meg locsoltam a pénzt, pedig sokkal kevesebbet futott, sokkal fiatalabb gépek voltak.
szerk: a Hondát azért "szeretem", mert anno a kis Csótányom valami hihetetlenül precíz szerkezet volt, még a - 14 évvel fiatalabb - mostani GS500-hoz képest is. Az egy Doxa-óra volt, korát messze felülmúló műszaki megoldásokkal. Más kérdés, hogy 19 ezer km nyélgáz megtette a hatását, így eltűnt belőle a kompresszió, valamint a karbijai szétkoptak (azok már akkor sem voltak egészségesek amikor megvettem), és nem sikerült korrekt módon pótolni őket igen ritka madár lévén. A GS500 nálam eddig teljesen gondmentes, de ez inkább a faék egyszerűségű konstrukciónak, fiatal korának, és az előző tulaj(ok) kíméletességének tudható be. Én is nagyon kíméletesen bánok vele, leginkább két okból: - "túl erős" nekem, ezzel nem merek nyélgázon konstans közlekedni, másrészt meg az én anyagi helyzetemben valószínűleg nem is lesz már más motorom, muszáj hogy még 5-6 (-8-10) évet nagyobb baj nélkül kibírjon. Magyarul vigyázok rá.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Hauptmann
addikt
Az a baj, hogy én nagyon megszoptam a Hondával (autó), ami ráadásul nem si 'olaszbólbehozott szarfoshúgy' volt, hanem egy lényegében új autó, és a Hondák leghondábbika, az Accord, amitől a Honda topic szerint el kell ájulni. Na, amikor elkezdtem beírogatni a problémákat a Honda topic-ba, kb. le lehettem hazugozva, hogy ilyen nincs.
És valóban, lényegében nem maga az autó tehet róla, hogy nem a szívem csücske a márka, kifogtam egy szar példányt, előfordulhat bárkivel. Sokkal inkább a sok gyökér, Honda fanboy, aki csak a baromságait hajtogatja, na meg ahogy vezet a közúton.
Mosquito,
Nem, nem olvastam még BMW motoros fórumot. Majd ha lesz BMW-m, akkor. Addig minek?
bogyo,
Szerencséd van az autóddal, ennyi. Mint ahogy a havernak a Citroën C6-jával, mindenki köpköd arra az autóra, lehet, hogy jogosan, lehet, hogy nem, de eddig csak összejött neki is gondtalan 200 ezer km. Ja, nem fos dízel, hanem benzines. Ja, és azt a kényelmet nem sok autó tudja, legfeljebb a nagyon-nagyon felső kategóriások.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Óvodások homokozója
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- galaxy55: Mi történt deviantart-on?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gyúrósok ide!
- Apple notebookok
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs