-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz TayRol #14093 üzenetére
Ez hany km? Ezen a motoron sehogy sem fogod magad jol erezni. Persze a 600as utan mimd kicsi, de nem mindegy 70nel tudsz e elozni vagy mar csak probalkozol. 300ccm vagy picit nagyobb.Meg egy 250 es Malaguti madisonban van tartalek.
Valaszthatsz scarabeot is, ott nagy a kerék, de nincs rakter.
A lenyeg, illeszkedjen a magassagodhoz, es ne evjaratot vegyel hanem allapotot. Nehez jo vasat talalni, de nem lehetetlen. .
A 250 xcyting honda licenc blokkok, elsore nyugosnek tunik az alkatresz ellatas, de kozben meg nem, es nem is veszes a tobbi tipushoz kepest.
A burgmanok elterjedtek, de ott is konnyu kifogni rosszat. Kozponti teleszkoposak, ezek rendszerint az idosebb vasaknal mar hulladek, latszik ahogyan viselkednek az uton.
2006 tol ha jol emlekszem mar dupla tarcsa van elol, sokat szamit a szimpla tarcsas kivitelnel kevesnek erzodik, es ket szemellyel mar az is.
Szerintem mindegy melyik gyartmanyt vallasztod, a lenyeg, hogy rendbe legyen.
Ha csak munkaba jaros lesz, szerintem nezhetsz idosebb de jo allapotu vasat is nezhetsz. -
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14098 üzenetére
A Madisonon sokkal több hely van (de ha rajtahagyod a háttámlát, az is lehet
kényelmetlen hosszabb távon): ahogy kcsa is írta fizikai méretére gondoltam.Szoktam parkolni PCX mellett. Elképzelek mellé egy 190 magas embert? Pff!
Majom + köszörűkő esete. Nexus már elég nagy, bár a lábtartója nekem nem
volt kényelmes egyáltalán: sokkal inkább a Madison. Könnyedén terelgethető.
A 250-es talán Yamaha blokkos. Esetleg Pigi. Nem Hondából van, de japán...
(A 400-as Morini blokkos tekinthető echte olasznak. Enyhén iszákos típus.)Szerk: két topiklakónak is van/volt köze a 250-es Madisonhoz, ha kérdés van.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz TayRol #14098 üzenetére
En most csinaltam egy 125 os madit. 180cm vagyok es nekem nagyon tetszik a merete. Rendesen lehet rajta ulni, eleg magas az ules, stb. A nexus- ra fel kell ulni, de a kepek alapjan eleg budis a pozicio. .
En 250 es vasbol mar 2.at hasznalom. Napi 55km lazan jatszva megy vele, van tempo, 100as utazo nem megerolteto neki, es 3liter korul el vannak.
Ha egyedul megy vele akkor elegendo, ha utassal, akkor turelmesnek kell lenned. Kerek meret, megfelelo, es van rakter boven, egy sugor 0.5 sort benyel, es meg tehetsz melle egyet mast. .
En a madisont valasztanam. Ez mar szerintem evjarat alapjan olasz blokkos, piagio. Elodjei Yamaha blokkosak voltak. -
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14100 üzenetére
Érzésre teljesen más* a két motor... A Nexusnak nagyon más a súlyelosztása:
megkockáztatom, hogy fizikailag is nagyobb, de mindenképpen nehézkesebb
döntögetni. Cserébe persze stabilabb, "nagymotorosabb", ha ledöntöd, le van
döntve, fordul az íven, ahogy kell. A Madison kisebb kerekű, kóválygósabb.Nexusból AndrewTdi-nek volt egy 500-as, nekem meg van a 400-as Madison.
Gyorsulgattunk 140-ig, abszolút egál volt. Igaz nekem 1,5x annyit bezabált.
Városi használatnál, autók közé beszúrni kb. egyformák. De a Nexuson olyan
kályhacső volt, hogy bármikor csinált magának helyet: Mózesnek is hívták!Szerk: 178 vagyok, nekem nagyon kényelmes a Madison, de csak a háttámla
nélkül. Nem lehet állítani az ülést, mind mondjuk egy Majestyn, vagy Burgin...*: az elég nagy kifejezést úgy értettem, hogy jobban lehet rajta ülni/elférni.
Egy PCX-en tényleg nagyon kevés lenne a hely, elveszik alattad. Rá kell ülni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14103 üzenetére
A "rettenet ronda" szerintem csak az lehet, aminek a tükrében van az index,
alias nagyfülű... viszont azt 2003 óta nem gyártják, szóval nem arra gondolt.
(Annyira nem vagyok otthon a 250-esekben. De azokból a Piaggo a "jobb".)Szerk: ezek nem esznek 5-öt... de 4-et simán. 3.5-höz injektoros csoda kell.
Esetleg megnézheted az SH300-akat, abból is van kettő a topikban.
Ja és azok Hondából vannak.Szerk a szerkre: na igen, az SH... Jól megy, állítólag, és 3.5-et eszik. Ha el
tudod viselni az üléspoziciót ("budinülős"), akkor jó vétel lehet. (A T-Max az
sötét ló, senkinek nem volt a topikban, de bárki elfogadná: drága. Nagyon.)Ui: és a régebbi kiadásai karbival a gatyádat is lezabálják. Újabbakat meg
nem kapsz 600-ból, de talán még kétszereséből sem, mert iszonyat drága
a szalon ára, s elég jól tartja az értékét: egyfajta "robogós királykategória".[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14105 üzenetére
Az első az külsőre pontosan ugyanaz, mint az enyém. Ergo (nekem) szép.
Csak a motor kisebb benne értelemszerűen, meg nincs benne xenon.
A második már faceliftes. Én csak csokornyakkendősnek hívom. Szubjektíve
nekem nem annyira tetszik, de ez csak a külső. Ülni rajta/menni vele az más.Ha jól emlékszem, csokornyakkendős verziója StoneBridge-nek volt, az előd
meg most is van miresz fórumtársnak. (Motorikusan nem tudok hozzászólni.) -
csongi
Topikgazda
válasz TayRol #14105 üzenetére
Szerintem a 250-es Piaggio blokk 4 liter alatt zabál. De meg kell nézni a típus fórumát ott mit mondanak. Attól nert olasz, nem rossz. Képek alapján elég nehéz megmondani, mindet egyesével kell megnézni. Az olasz típusoknál jellemző az elektromos hálózatnak a gyengesége.
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14107 üzenetére
Xenont lehet bele rakni persze, szerintem három "P-betűs módon" is.
- Parasztosan
- Problémásan
- ProfinElőbbi egy H4-es szett bedobását jelenti a gyári HS1-es izzók helyére, a
gyári foncsorba, annak minden előnyével és hátrányával. Előny, hogy kb.
nulla szerelést igényel, szinte bontás nélkül megoldható, kb. "izzócsere".
Előny még, hogy a "látni és látszani"-ból a második teljesül, azaz csilivili!
Hátrány meg minden más. Valójában nem látsz jól vele, mert úgy szórja
a fényt, hogy lehetetlen értelmesen belőni (a távolsági állásában pláne),
sötétben meg levillognak, hogy vakít, hiába mész csak tompítottal.Ehhez képest egy fokkal jobb a problémás megoldás, amikor egy éppen
nem beleférő projektort belefaragsz a helyére (vágni kell a foncsort, stb.)
Mivel projektor, ezért szórt fény nuku, nem villognak le, nem vakítasz, jól
látsz, és mivel a HS1-es foglalat ~olyan, mint a H4, minden a helyén van,
a magasságállítás is működik, ahogy kell, jó a távolsági fény is stb. De
barkács megoldás, műszakin se megy át, így venned kell tartalék lámpát.Végül a "profi" megoldás: 2,2"-os projektor, 2x35W szigorúan AC trafó, s
a neked tetsző színhőmérsékletű (<=6000K) H1-es xenon izzó (eBayről).
Ez belefér vágás nélkül, tehát a vizsgára simán kiszerelhető. Mondjuk én
gondolkodok egy tartalék lámpatesten, mert a mostani nem az igazi... És
akkor azt le is fújnám megint matt feketére: sokat dobna a megjelenésén. -
Burt1793
veterán
válasz TayRol #14112 üzenetére
Azért mert leírva szarul hangzik, hogy budinülős, még nem rossz. A kanapérobogóra meg írhatnám azt a témánál maradva, hogy szarosgödörbe esős az üléspozíció. 😃
Lámpát cserélni nem feltétlenül éri meg. Minden ilyen plusz dologgal csak a baj van. Én sokat megyek este az SH-val, felnyomom a reflektort lakott területen kívül. -
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14112 üzenetére
Akkor nyilván az utolsó játszik: azt nem mondom, hogy gyári, mert meg szoktak
nézni más motorosok, amikor csak "angel eye"-jal megyek. (De azért jól néz ki.)
A vetítési képeket meg összehasonlítottam annak idején. Ég és föld a projektor.Burt: hozod a formád. Akkor hokedli. Lényeg, hogy lábból semmit nem
tudsz tartani magadon féktávon. Ha ez nem zavar, és az sem, hogy nem
tudod kinyújtani a lábad 8 óra hasonló pozícióban (székben!) eltöltött óra
után, akkor természetesen nincs baj vele... Habár írtad, hogy be szoktad
verni a térded a kormányba, szóval nagyobb lábtér neked is KÉNE, de...
Nincs. Ezért inkább tagadni kezded a tényeket és "elmismásolni" a hibát.De legalább Hondaaaa! (Amúgy meg vegyél SW600-at, azon elférnél.)
[ Szerkesztve ]
-
tigipuf
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14130 üzenetére
Halkan jegyzem meg, a Madison kisebb az SH-nál.
Oké, picit szélesebb, de hosszra, szemre ez a helyzet.
Szoktam SH300 mellett is parkolni, akkor nézegettem:
ehhez képest egyesek szerint az SH "kicsi" városi gép
pedig nem az, csak lábtér nincs rajta. Ez megtévesztő.A PCX amúgy másik véglet: majom a köszörűkövön.
-
Hauptmann
addikt
válasz TayRol #14125 üzenetére
Nekem X-Max van,ez is budiülős, nem lehet előre kinyújtani a lábat, és a lábtér is keskeny az alul elhelyezett benzintartály miatt. X-City ugyanaz, csak 1 collal nagyobb kerekekkel, és kisebb ülés alatti csomagtartóval. A 250-es Yamaha-Minarelli blokk áz átlagon felül fogyaszt, de cserébe jól megy.
-
TayRol
veterán
válasz TayRol #14157 üzenetére
Esetleg - bár nem volt róla szó - Atlantic 250?
-
-
kcsa
veterán
válasz TayRol #14183 üzenetére
Ezt például megnézném - első blikkre rendben lévőnek látom (aztán persze... ).
@DigitXT: Passz, sose jutottam el odáig, csak autóval, de az nem tiltott le
[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
válasz TayRol #14213 üzenetére
Ez gyári volt bizony, de elég keveset láttam ebből a színből. Az utakon minden esetre nem volt hátrány, jó szembetűnő volt. Szerintem rohadt jó a formája. Sokan megdicsérték, mások meg magukban röhögtek, elnyerte a kukás-robi címet is.
Emelkedőket szerintem semelyik 250-es sem csipázza, a Vespa sem szedi nagyon a lábát, ha húzósabb emelkedő van.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14230 üzenetére
Okés, így érthetőbb. Amúgy nézem, hogy az Apostol adott szakasza
kb. 30 m szintkülönbség 200 m-en, szóval nem gyenge emelkedő.
Ehhez képest a Mártonhegyi linkelt szakasza ennyit ~270-en emelkedik.
(Szerk: adott szakaszon 200-on kb. csak 24 m, szóval akkor gyengébb.)[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
válasz TayRol #14228 üzenetére
Ja erre pont múlt héten mentem a GTS-el 2 személlyel, azért nem volt nehéz neki legyűrni.
Budán vannak sokkal durvább kaptatók.DigitXT:
Kellene egy nyomaték-kulcs is idővel, + a célszerszámokkal és a neten található infókkal szerintem simán menne a nagyszerviz (szíj-görgők). Aztán biztos vannak buktatói, de minimális műszaki rálátással (szerintem az nálam megvan ) szerintem nem lehet gond. De azt nem értem mivel rögzítetted le a dolgokat (kuplung+vario)?[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14253 üzenetére
Na azért kérdeztem, mert így nem csoda, ha nem szokásod digitálisan vezetni,
de egy kisköbcentis (itt mondjuk inkább a 125 4T környékére gondolok) gépnél,
pláne robogónál hamar rászokik az ember, ha haladni is akar: ezek ilyenek...Nyilván 250-300 ccm környékén már messze nem igaz ez, de van aki azokat is
keményen hajtja (állandó gyorsulgatás lámpától lámpáig), aztán tankolhatja. -
huszi.gyb
senior tag
válasz TayRol #14303 üzenetére
Majesty 180, friss műszakival, occsóér'. Nem szép, cserébe minden hibája látszik... Nem árulok zsákba macskát, sokat költöttünk rá. Az ára megegyezés kérdése, attól függ mit adok hozzá. Multivarral (+gyári) 245eFt-ra gondoltam érte. A hibákról privátban... Így is épp elég trollkodási alapot adok.
DigitXT: A gyári karbival szopás volt, ezzel nincs... Miért cseréljem? Amióta ez van rajta, nem benzinesedik az olaj...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz TayRol #14368 üzenetére
Jó a színe!
Nekem tetszik mindenestől. Ha valaha robogót vennék (Isten ments, nem az én világom) biztosan ilyesmi megjelenésűt keresnék, és nem a Burgman féléket. Ez olyan robogós. A burgman meg egy iszonyatosan felhízlalt, félbe vágott kisautó.. Egy 500-as meg már biztosan tudja szedni a lábát is.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
üszök
őstag
válasz TayRol #14368 üzenetére
Szép. Ennél lepattantabbakat is próbálnak ennyiért adni. Szokásos Piaggio 500-as dolgokat nézd meg rajta. Szagold meg a nívó pálcát ne legyen benzin szaga. ha van, nem túl jó előjel,attól függ mennyit mentek így vele.Töltés legyen 13,7 Volt legalább,és alapjáratról ne ejtse a feszt hirtelen gázra,tartsa folyamatosan. Ha nagyon bele akarsz mélyedni, szét kell húzni a blokkból jövő töltés kábelt,és ott testhez képest 0 Voltnak kell lennie. Csak a 3 fázis között lehet áram,ha testre is van,hamarosan állórész csere.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban