-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #19737 üzenetére
Ha csak a meres a cel akkor egy ilyen olcsot rendelj [link]
2T/4T modot tud, uzemorat is lehet merni (szoval jo lesz kesobb a fukaszara is ) es a legjobb, hogy nem kell kotozgetni kozvetlenul sehova, csak 5-6 menetet a jelvezetekbol a gyertyakabel kore kell tekerni.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #19739 üzenetére
En vagy kezi oszcilloszkoppal (a fordulatszam mellett akkor legalabb latom a gyujtas jelalakot, ami eleg sokmindent elarul akar a trafo allapotarol is) vagy csak szimplan a multimeter frekvenciameres modjaban merem. De ez igy csak allo helyben valo meresre van.
Pont emiatt egy ilyen kis egyszeru cuccot mar regota tervezek rendelni, mert megis kenyelmesebb par perc alatt felrakni a robogora es menet kozben lecsekkolni.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #19838 üzenetére
Miert kerdojeles kereken mert teljesitmeny szempontjabol a meres?
En nem tudok rola, hogy dyno mereseknel annyira zavarna az embereket a CVT-s meres robogonal.
Erdemes megnezni par robogos dyno merest akar, illetve grafikont, szerintem semmi kerdojeles dolog nincs a teljesitmeny meres szempontjabol.DigitXT: igen, kipuffba logatnak szondat es ugy merik az AFR-t.
Szerk: A nyomatekkorbe nyilvan nem ugy nez ki, mintha egy manual valtos motort neznenk, de ez a CVT sajatossaga.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #19919 üzenetére
Nincs rajta alapjárati keverék csavar, mert akkor picit lehetne dusitani?(vagy ez a befecsis Honda?)
Amugy akár a hideg alapjáraton is állíthatsz (ha lehet ilyet külön), mert az is megoldhatja.
1500-1600 körül kell legyen melegen az alapjárat általában, ahhoz képest tényleg nem sok az 1800.Amugy nekem most csont ugyanez van. Kb 1 éve tűszelepet cseréltem, akkor darabokra szedtem a karbit, ultrahangos tisztitás, meg belőttem az alapjárati keveréket, alapjáratot.
Utóbbi időben melegben már alacsonyabb hideg inditásnál az alapjárat, emiatt pici gázt is kell huznom (bár megszokásból mindig picit húzom ). Hiába pár perc belőni, sose jut rá idő mert mindig akkor jut eszembe mikor mennem kell vele és indítomBenzinszintet meg ha nem egy egzotikus karbi, akkor fejreállítva az uszonak nagyjából párhuzamost kell bezárnia az úszóházzal. Persze az úszó kis lemeze ne legyen agyon hajlítgatva, valamint a pont párhuzamos állásból picit megmozdítva kell eresztenie a tűszelepnek.
Ritka az amikor ettől eltér a beállítás. Pl nekem van a karbi alján beállító csonk (átlátszó csöves méricskéléshez), de nem használom mert macerás, simán szétszedve beállítottam, tökéletes lett. -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #19922 üzenetére
A pilot csavar gyari beallitasa 2 es 1/8-ad fordulat kitekerve. Szoval durvan 2 meg egy kicsi
Az uszoszinthez: Oldalra forditod a karbit, ugy hogy a tu az a helyere legyen tolva, zart allapotban. Az uszonak a kis lemeze epphogy hozzaerjen a tuhoz.
Ilyenkor az uszo alja es az uszohaz pereme kozotti magassag 18.5mm. Elvileg ugye nem allithato, de ha ugyes vagy, akkor a kis lemezkevel lehet annyit jatszani. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #19945 üzenetére
Remelem nem a generatorod terdelt le
A Madisonok gyari generatora 85W-os elvileg, ami ugye ~7A korul kepes leadni(ami nekem kevesnek tunik, nagyon, de ez a datasheet szerint).
Mindenesetre olyan fesszabalyzoval, ami kepes nagyobb aramot leadni mint a gyari, a gyari elektromos fogyasztoknal nagyobb terhelesu elektromos rendszerrel konnyen tul tudja terhelni a generatort.
A generator meg szerencsetlen tulhevul, es valamelyik tekercs ragyujt egy utolso cigire.Remelem csak valami kontakt gond (javaslom en is a forrasztast ahogy Bogyoba is mondta), vagy "csak" az uj fesszabbal nem kerek valami.
-
nyogo83
senior tag
A km temahoz csak a kovetkezot fuznem hozza. Benne vagyok eleg regota egy zart forumban, ahol meglehet egymassal osztani mindenfele technikai okossagot motor/auto ECU-ABS stb. cuccokkal kapcsolatban. Van ennek egy resze, ahol segitseget lehet kerni muszerfal EEPROM atirashoz, vagy megfejteshez, hogy hogyan hol tarolja a futast, hogyan lehet atirni.
Itt nagyon sok olyan ember van fent, akik vagy szervizek, vagy km ora porgetessel foglalkoznak, viszont hulyek ahhoz hogy maguk rajojjenek hogyan lehet visszafejteni egy-egy memoria tartalmat.
Na az ilyenek bedobaljak a kiolvasott memoria tartalmat a forumba es melle irjak, hogy mennyi a jelenlegi ora allas egy mennyire irjak at nekik. Aztan aki segiteni akar nekik, az megcsinalja, visszakuldi nekik a modositott filet, amit egyszeruen csak fel kell tolteniuk az EEPROM-ra es kesz.Az alabbi par screenshotot 1 magyar userrol csinaltam(sajnos mindegyikuket csak nicknev alapjan tudom azonositani), de legalabb rajta kivul tudok 4-5-ot ugyanebbol a csoportbol. Ezek utan nagyjabol be lehet loni, hogy mekkora futassal kerulnek be itthonra a vasak.
Bocs a kepek miatt, sajna csak igy lehetett berakni[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Meghalt egy motoros az Erzsébet hídon
Pont mellette jottem el reggel. Budarol Pestre meno buszsavban allt egy auto, a motor pedig fent a jardan a pillerek kozott, az egyik piller toveben meg szegeny szerencsetlen letakarva
Napi szinten van ott baleset, de ha a rohadt trafizas helyett csak 1 hetig az ilyen kiemelt helyeken buntetnenek, akkor talan visszafognak magukat az autosok.Valoszinu itt is azt tortent, amitol minden nap fosok mikor arra megyek.
Budarol halado sav altalaban all, es sokszor a hid kozepen egyszer gondol egyet a gyoker es padlogazzal kivag a buszsavba, hogy ott sunnyogjon elore a hid labahoz a kanyarodo savhoz.
Elmult 1 honapban legalabb 3 balesetet lattam, akkor "szerencsere" mindig a busz csapta seggbe az autost.
Viszont itt gyanitom hogy a motorost kilokte a pillereknek...[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz bajnokpityu #20020 üzenetére
A legjobban az duhit, hogy csak ma reggel 3 olyan esetet lattam, amikor rendor a szart is kibuntethette volna az autosbol.
Az, hogy a Thokolyn rendorauto elott az allo kocsisorbol a csavo gondol egyet es 2 zarovonalon keresztul, buszsavon atvagva nagy gazzal visszafordul az ellenkezo iranyba es a rendor csak turja az orrat.
Az, hogy rendszeresen van, hogy rendorauto ele megy ki autos az Erzsebet hidon zarovonalon at a buszsavba, majd egyutt vonatoznak az Astoriaig es a rendornek eszebe sincs kivillogni, hogy baratom, zarovonal+buszsav hasznalata?Hat megis, mi a joisten fogna vissza az embereket attol, hogy betartsak a KRESZ-t, mikor a szemuk elott szarnak ra. Az elmult fel evben a varosban egyre jobban emlekeztet a kozlekedes a youtubos orosz dashcames videokra. Az egesz varos le van zarva mindenhol, mindegyik autos frusztralt hogy orakat ul a dugoban, nem halad, nehogymar neki valahol meg 5 percet kelljen varni, vagy valaki gyorsabban haladjon tole.
Sorozatosan latom a nagyon reg piroson valo athaladast, olyan keresztezodesekben lekanyarodast(nyilvan gyorsabb utvonal remenyeben) ahol csak egyenesen mehetne, a buszsav hasznalat mar szinte altalanos.DE...a kihirdetett uber trafizas az majd megelozi a baleseteket
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20024 üzenetére
Amilyen forgalom van ott mostanaban, meg rengeteg bepofatlankodo autos, szinte lehetetlen 60-70-nel tobbre felgyorsitani.
Tegnap hazafele lassabban mentem, megneztem a helyet. A nagy vastag pillertol par meternyire hajthatott ki az auto es gyakorlatilag fellokte a padka iranyaba, pont telibekapva az oszlop sarkat. Egy centi feknyomot se lattam, de ahogy tortenhetett, nem is csodalkozom.
Nagyon nem volt se a srac osszetorve ahogy lattam, se buko semmi ilyesmi, szerintem pont szerencsetlenul kaphatta el, bar eleg fekezes nelkul 60-al is az a piller es torik a csigolyad mindened
A motornak az elso futomuve fordult ki, de nem is csoda, szerintem eleve kifordulhatott alola a piller masik oldalara a motor, mert kb 20-30 fokos szogben az elso kerek elkapta azt a majdnem 30 centis padkat.Fun fact, ahogy mentem, elottem 2 autos is zarovonalon atjott ugyanugy oda a buszsavba a hid kozepen, meg mogottem is ugy jottek, mintha rendes sav lenne...
Ha meg a Lanchidat is majd lezarjak es megno itt a forgalom, akkor lesz majd "mokas" a helyzet.
-
nyogo83
senior tag
Itt meghalt egy motoros | Kib@&#*tt dühös vagyok!
Motoros topikban is linkeltek es en is minimum ugyanilyen duhos vagyok es minden szavaval egyet ertek. -
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #20031 üzenetére
Nem azzal van a baj, hogy mennyivel megy, hanem hogy kerul oda...mint ahogy a balesetet okozo is.
"Amúgy meg ezen a részen kell számítani a kikanyarodó autóra, pár méterrel később szabályosan válthatnak sávot jobbra, ez még csak nem is a híd közepe. "
Nem, nem kellene szamitani ra, hogy zarovonalon "atugorva" fellok. A par meterrel kesobb az mar majdnem a hid vege fele van, es rendszerint a hid kozepen kezdenek besokallni.
Ahol nincs zarovonal, ott majd szamitok ra, hogy atsorol. Nyilvan nem ennek tudataban vezetek, de ez lenne a normalis.Amugy nem ertek vele egyet, hogy nem kellene mutogatni. Ugy latszik nem jott at a lenyege a videonak, pedig eleg egyertelmu volt.
Nem a jelenlegi balesetrol szol es nem is csak a motorosokrol, hanem a mostanaban divatos altalanos szarok bele kozlekedesbol. Nem gondolkodik, hogy az adott mozdulataval kinek/minek mit okozhat, milyen kovetkezmenye lesz. Azon van, hogy sporolok 2 percet, meg jaj, kinek faj az, ha ott megyek, meg masok is csinaljak.Motorosoktol is latok varosban olyan szituaciokat, hogy csak razom a fejem, hogy mekkora mazlija van es egy pillanatig se merlegeli, hogy mekkora balesetet okozhatna.
Ahogy a videon is elmondja a srac, eleg egyszeru lenne akar ennek az 1 helynek a rendbetetele: kamerat uzemljek be es menjen automatikusan a buntetes. Hamar leszoknanak rola, egy veszelyes szakasszal kevesebb.
Szerk.: "ha belenéz az éppen, videóban elmenő autós a tükörbe és úgy vált sávot"
Na pont ezzel van a baj. Mert nem nez bele. Vagy nem azt nezi amit kellene. Az elmult hetekben legalabb 3 balesetet lattam ezen kivul azon a szakaszon, szerencsere mindegyik esetben autost vagott seggbe BKV busz, pedig ahhoz mar tehetseg kell, hogy ne lasd, illetve nem fenysebesseggel jon.
Es ez csak amit en lattam mikor arra jartam.Szerk2: Tobbet mar nem szerkesztem, meg feleslegesnek is erzem.
"az autósoktól várja el azt, hogy ma ne menjenek a buszsávban, mintha mindenki tudna a tegnapi esetről. Illetve azt várja, hogy álljon meg az élet emiatt, ennél sokkal veszélytelenebb, de mégis balszerencsés esetekben hal meg nap, mint nap ember valaki.
Igazából a buszsáv ölte meg a motorost,"Nem tudom, hogy mi bajod van, mert kb az jon le, hogy ez igy egy normalis mindennapi dolog, kar kiakadni, jol van minden igy ahogy van.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
-
nyogo83
senior tag
válasz yodamastah #20051 üzenetére
lathatosagra +1.
Pont emiatt csereltem le tavaly egy fluo-sarga szinure a szurke sisakom, de telen a robogo is kap valamifele hasonlo fenyezes upgradet. ami akar tukorbe pillantva azonnal feltunik.
-
nyogo83
senior tag
válasz yodamastah #20078 üzenetére
Az x9 bármelyik halmazállapotában képes annyi pénzt benyelni
-
nyogo83
senior tag
válasz Grillo #20130 üzenetére
Ha van egy kis kezugyesseged, meg tuzogep(nem a kicsi irodai ), akkor viszonylag fillerekbol megoldhato.
2 eve vegigjartam mindket utat.
Az akkori motoromon varrni is kellett, azt nem vallaltam be, a legolcsobb 1,5 honapnyi keresgeles utan 22k volt, egy majdnem akkora ules ujrahuzasara mint a Madisone(Szabolcs u. 4, Autokarpitos).
Utana fater Honda Cg-jen kellet az ulest ujrahuzni, azon meg varras sincs, mondtam megcsinalom. Anyagot valami 5k korul vettem(140cm x 1m-t, maradt boven belole), mubor, kifejezetten kulteri felhasznalasra, motor/auto/hajo ulesekhez(Nagy Lajos Kiraly u 112, Rokastyle).
A regi lebontasaval egyutt nyugi tempoban 1 ora alatt megvoltam vele.A miklosi bonto alatt szerintem a szigethalmi bontora gondolsz, Blaga bonto (Nyar u 160.)
Van nekik boven minden, erdemes telefonon rakerdezni, de megvenni csakis szemelyesen, ugy hogy latod is.
Tipikus bonto: minden alkatreszt egymasra hanyva egy dobozba vagy polcra, basznak ra, hogy osszekarcolodik, reped, szakad.
Nagyon olcson Madison tukrot vettem kompletten, de egy hatalmas dobozba volt osszehajigalva tobb masikkal, ugy hogy az uveglapok is ott voltak benne osszetorve. Nyilvan amit vettem abban is eltorott Mondtam is a csavonak, hogy siman fizettem volna tobbet is erte ha ep az uveg.
Megvonta a vallat, mondja nem foglalkozik vele, mert nem sokat ernek, meg igy is elviszik[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20241 üzenetére
Amugy vicces, de szerintem teljesen korrekt a hirdetes, ezzel az arral.
Kivulrol keprol egesz jo allapotunak nez ki, es 200k-bol tisztessegesen rendbe lehet rakni a hajtast, fekeket, mindent, de meg a blokkot is. Ok, munkadijat nem szamolok, de ha a sajat szemszogembol nezem, ugy hogy magamnak kellenne siman megvennem ennyiert, es felujitanam.
Meg mindig 1000x tutibb lenne ugy kb 300k-bol, mintha majd ugyanannyiert magyarpapiros vagy "bizonyisten megkimelt"-kent megveszed ezt az allapotot.
Ha igy araznak a kulfoldi leharcolt blokkos vasakat, nem lenne problema mert kb ez a realis ara egy 20 eves foldet korbejart blokkos robogonak, amiben nem csak meterek vannak mar hatra. -
nyogo83
senior tag
Van valakinek otlete, hogy milyen gumit kellene vennem ami birja a strapat 4-5 fokig a Heidenau K62-n kivul?
Tegnap szomoruan vettem eszre, hogy a kicsit epphogy nedves uton ugy viselkedik a hatso gumim, mintha jegen mennek.
Parszor lampatol sikerult powerdrifttel elindulnom, illetve kocsisor melle befekeznem/becsusznom.
Nem bantam meg ezt a gumit, de max 2 szezon, 10-12k km es csere. Nyari idot szerintem siman kibirja, mert max 60%-os lehet, de igy nekem csere mert december vege-januar eleje kivetelevel allandoan hasznalom.(esetleg ha valakinek kell, akkor oda tudom majd adni 120/70 r13)
Az egyetlen baj vele, hogy amint a nagy butykok felulete simara kopik, szerintem hasznalhatatlan lesz hideg, nyalkas idoben. -
nyogo83
senior tag
válasz yodamastah #20300 üzenetére
Koszi, ranezek, kb hasonlo felhasznalasra kell nekem is.
-
nyogo83
senior tag
válasz Badboys #20307 üzenetére
Tuszelep es benzincsap(inkabb benzincsap funkcioja van mint pumpa szerintem, mivel ejtotartalyos) lehet a ludas.
A benzincsapot lehet ellenorizni siman nagy bontas nelkul: karbirol benzincsovet le kell huzni, kis talkaba belerakni es meglatod hogy csopog-e.
De ennyi idosen tobb mint valoszinu hogy a tuszelepet is cserelni kell. Csak onmagaban nincs tuszelep a karbijahoz (szerintem az RS-en is Teikei karbi van), hanem tuszelep+feszek egyben, gyariban ami nem is baj, utangyartottal csak szopas van.
Malaguti-nal a legolcsobb/leggyorsabb, 14-15k korul a szett. -
nyogo83
senior tag
válasz Badboys #20317 üzenetére
Igy gyanus a tuszelep inkabb. Eleinte nekem is neha hol kicsi hol nagyobb mertekben eresztett be a karbi.
Volt, hogy csak az inditast nehezitette meg reggel, mert picit fojt be a hengerbe, volt hogy kis tocsa volt alatta.Ha a benzincsap elzar, akkor a benzincsap-karbi kozotti csoben levo uzemanyagot ereszti ki, ha epp nem tud rendesen zarni. Es a benzintocsa soha nem volt nagyobb egy 5-10 centis foltnal, akar mennyit allt.
Ha jo a tuszelep, akkor ejtotartalyrol kozvetlenul megetetve a karbit akar par ora mulva se szabadna benzint latni se a karbi torokban, se sehol. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20320 üzenetére
Jelenleg hasonloval kuzdok, pedig nekem boven gyengebb a gep
Ma Kekhod Ferivel megneztuk a gumit, o arra tippel hogy egyszeruen felkemenyedett a gumi. Mindenesetre mondta hogy rakjunk egyelore hatra ugyanilyen K62-ot, mert a Madison elso gumimereteben nemigazan van mas normalis negyevszakos/teli gumi.
A Metzeler FeelFree Wintec-bol is csak hatso van, elso 120/70 r13 nincs, csak r14. Kb minden negyevszakos/teli guminal ez a szuk keresztmetszet, 120/70-bol csak r14-eseket csinalnak, r13-ast nem.
(B*zi BMW C1 hasznal meg hasonlo elso gumimeretet) -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20324 üzenetére
2 eves nagyjabol 8-10k km-t futott, nekem mindket telen szuper volt. Most nyaron mar eszrevettem, egyszer-egyszer, hogy megcsuszik nedves aszfalton. Amugy inkabb 60-70%-os, nem mondanam annyira nagyon kopottnak. Igazabol annyira nem sajnalom, mert annal jobban utalom mar a BKV-s kozlekedest,mint amennyire kitoltam a kozlekedest evente ezzel a gumival.
-
nyogo83
senior tag
válasz bajnokpityu #20329 üzenetére
En ahogy beszelgettem Kekholdas haverommal, azt mondta hogy igazabol ezeknek a puhabb kevereku(gyakorlatilag negyevszakos) gumiknak, amik hidegben/vizes idoben nagyon jol teljesitenek, az oregedes a halaluk. Sokkal hamarabb kemenyednek meg, mint a sima "nyari". Nyaribol volt nekem is boven 4-5 eves gumim jo mintazattal, ami nem volt gaz egyaltalan.
Az enyemre is mondta, hogy nem is a kilometer nyirta ki, hanem a 2 szezon inkabb, amit rovid tavokon hasznaltam. Ha nem csak a napi 12-14km-t toltam volna vele, hanem minimum a duplajat, akkor siman inkabb elkopott volna, minthogy a mostani meglevo mintazat felkemenyedjen.
Elso gumi
Hatso gumi -
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #20334 üzenetére
Fontos, legalabbis nekem. Egesz evben kb december kozepe es januar kozepe-vege kozott nem hasznalom a robogot. Ami BKV-val kb 40-45 perc, az robogoval normal tempoban 15 max, plusz egyeb dolgok. Fazni nem fazok, normalisan beoltozok, ha nagy ho van az uton, akkor azt az 1 napot max kihagyom amig le nem tisztul.
Azert nem is sajnalom, hogy cserelni kell, mivel iszonyat jo gumi. Gyakorlatilag fagypont kozeli homersekletben, nedves uton is kozel ugy viselkedett mint nyaron. Amig nem kemenyedett meg, nedves uton nagyon nehez volt megcsusztatni, annyira tapadt, nekem pedig ez volt az elsodleges szempont.
Nem is a tempo vagy a dontogetes miatt, hiszen nem sok lehetoseg van ra amerre jarok, hanem a biztonsagos kozleked es megallas miatt. Pont ahogy most is elojott, hogy mar nem az igazi a gumi, hirtelen fekeznem kellett es csuszott. Probaltam puha kevereku nyari gumit, az boven keves volt mar amikor ez meg siman tapadt.Szerk: Ahogy DigitXT is irja, csaloka keprol, hogy terepmintanak tunik, vagy ennyire butykos. Koze sincs hozza.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Burt1793 #20337 üzenetére
Mikor meglattam ezt a gumit, ettol feltem en is, de semmifele negativ hatasat nem vettem eszre se a mintazat se a puhasaga miatt nyaron. Nem maszott el kanyarban, semmi bizonytalansagot nem ereztem meg nagy melegben sem, ahol az igazi teli puha gumik meg taknyolodnak is.
Amugy a jegesedeshez: azert varos/belvaros kornyeke, viszonylag forgalmas utakon ahol jarkalok, ritkan talalkoztam jegesedessel, vagy jegesebb utszakasszal. Ha kulvarosbol, vagy varos mellol ingaznek, valoszinu en is ovatosabb lennek ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20427 üzenetére
Jaja, marad az, mivel osszessegeben bevalt(meg nagyon nincs mas ami jo ebben a meretben )
Mar megrendelte nekem akkor a gumikat a haver mikor itt filoztam rajta, csak idot kellene szakitanom ra hogy felrakjuk.
A heten 2 nap nem hasznalom, szerintem otthagyom naluk, aztan akkor gumicsere, olajcsere, meg hajtast atnezzuk mert szijban/gorgokben is 10k km van, plusz meg hatso fekbetetem is cseres.
Raadasul elol szepen nyoszorog valami gurulas kozben, szoval valoszinu kerekcsapagy is cseres lesz(mondjuk ha a kerek mar kint van, akkor amugy se szoktak ellenorzes es ha kell akkor csapagycsere nelkul visszarakni)Valahogy nalam ezek a "nagyszervizek" mindig november/decemberre sikerulnek
-
nyogo83
senior tag
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20458 üzenetére
En kora reggel elhoztam a Kekholdtol a Madisont. Ma reggel es este az esoben egesz jonak tunik ez a City Grip Winter hatul, nagyon kellett satuznom, hogy megcsusztassam. Most abban maradtunk, hogy tesztelgetem az elso gumit, aztan ha ugy tunik hogy necces, akkor kap elore egy uj K62-t.
Meglatjuk, hogy holnap mit szol ehhez a latyakos 1-2 fokos idojarashoz.Vegul azon kivul, hogy hatulra kapott egy fekbetetet, meg uj gorgot + takaritast a hajtas, semmi egyebhez nem kellett nyulni. Elol a betet eleit kellett megreszelni, mert az adta a nyikorgo hangot, nem a csapagy.
Viszont a kormanycsapagyam kezd ramaty allapotban lenni, de mondtam is mult heten mikor bevittem, hogy ne szenvedjen vele most hogy lekapjuk a burkolatot, hanem majd tavasszal egy teloolaj cserevel egybekotve kicsereljuk egy normalis(lehetoleg kupgorgos) csapagyra.
Aztan meglatjuk, hogy ha lesz idom tavasszal, akkor szetkapom en es megcsinalom. Bar utalom a teleszkop szimmering/olaj cseret, nagyon nem haragszom meg ha mas csinalja[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20460 üzenetére
Na ez siman lehet, de akkor megy bele a gyari. Az remlik, hogy mikor keresgettem a csapagyat, akkor talaltam belole gyarit meg RMS-t. Nagy kerdes nincs, hogy melyik megy majd bele akkor
Majd meg karbihoz szivocsonkot kell szereznem, mert elegge repedezett. Falsot nem sziv, de jobb a bekesseg.
Ami erdekes, hogy a szervizes Zsoltival neztuk a Yamaha gyari adatbazisaban cikkszam szerint es a rendszer azt mutatta, hogy mar reg nincs ilyen, mert nem gyartjak Mondtam neki, hogy majd akkor olasz Ebayrol rendelek, esetleg rakerdezek a Malagutinal. -
nyogo83
senior tag
válasz Pete55555 #20480 üzenetére
Az egyik (es egyben legidegesitobb es alegtobb hiba okozoja) tipushibaja a kormanyban levo elektronika. Sajnos nem csak a "muszerfalat" vezerli, hanem egyeb altalanos segedberendezesek vezerleset is bonyolultan, silany minosegu aramkorrel oldottak meg. Pl index vezerles.
Az evek soran a bejuto nedvessegtol elb#%szodik az egesz panel, uj nem nagyon van, a bontott meg ugyanaz pepitaban.
Eleg sok bosszanto hibat tud produkalni, amit korulmenyes javitani (egyik atlag robogo/motor szerelo se fog nekiallni magat a panelt javitani), max marad a kokanyolas (utolagos index rele beepites es a gyari kibelezese,ujrakabelezese stb). Ezek altalaban kobcentitol fuggetlen hibak, mert az elektromos rendszer ugyanaz.Ha lehet, tenyleg inkabb X8 fele nezelodjon, meg ha az meretben kisebb is.
-
nyogo83
senior tag
Feltámad a Malaguti?
Szép az a robogó, de kár hogy csak egy egy átbrandelésre futotta Az árára kivancsi leszek, hogy egyáltalán miért érné meg "Malaguti" Sr Max-ot venni Aprilia helyett.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #20560 üzenetére
Csongi, Atlanticnak van valami ismert nyűgje a blokkot leszamitva?
Marmint azert kerdem a blokkon kivul, mert ha jol remlik neked 500-as van es ami ki van nezve az egy Leader blokkos 125-os. De gondolom nagyjabol egy kutya a tobbi(esetleg fekrendszer terhet el). Mert nekem nem remlik semmi rendkivuli gebasz.Azt tudom, hogy a Leader blokk nem egy kenyes joszag, cserebe nem is egy erobajnok a Balnaban, de nem is szamit jelenleg. Sogorom friss B125-hoz keres egy nagytestut es jelenleg lenne egy egesz jo arban, elso tulajos itthoni, vegig szervizelt igazoltan 26-27k km-el, 2006 karbis verzio.
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #20563 üzenetére
A leader blokkot azt ismerem eleg jol, szoval attol nem feltem, de ezek szerint a blokkon kivul nagy gubanc neked se volt vele.
Annakidejen en is szemeztem vele, de hamarabb jott a kepbe a Madison.
Thx!Amugy maris hasznos volt ez az uj jarmu lekerdezesi rendszer:
Volt egy masik Atlantic, 13 eves 37k km-el amihez a tulajnak minden szervizszamla megvolt(amiota nala van, persze), illetve egesz jol nezett ki. A gond, hogy lekerdezve kiderult, o a harmadik tulaja(2 eve) es 8 evesen hoztak be kulfoldrol, akkor 5ezer km-el
Azert az milliobol az 1, hogy 8 evesen valosan 5k km legyen benne , foleg a hazai neppereket ismerve
Szoval ott minimum 2 vagy 3x annyi a futasteljesitmeny, es ez a kis 125-os blokk ebben a balna kasztniban 70-80k km korul mar nem lesz valami acelos allapotu. Foleg ugy, hogy abban az arsavban van masik ismert hatteru robogo is.Kivancsi leszek mennyire fogja ez az ingyenes jarmu adat lekerdezes megrendezni a hasznaltpiacot, mert azert eleg sokmindent ki lehet logikazni a tarolt adatokbol.
Kapasbol megsporol akar egy 1-200km-es felesleges utazast is(a fentebb emlitett Atlantic Szeged mellett lett volna) -
nyogo83
senior tag
Sajnos semmilyen muszaki vizsga/eredetvizsga bejegyzes es kep sincs az adatbazisban, pedig kivancsi lennek ra mennyire ment rottyra.
-
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #20575 üzenetére
Igazabol itt a kerdes, hogy mennyire lehetett serulve.
Az a baj, hogy nem latszodik, hogy mikor voltak az eredetvizsgak csinalva, ergo mikor valthatott tulajdonost, mert abbol volt 6db.2008-ban lett a baleset utan feltamasztva es a ficko meg azt irja 2009-ben vette. Siman benne van a pakliban, hogy ramelegitettek.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20577 üzenetére
Szerintem majd idovel minden adat felkerul lassan.
Pl a Madisonomnak semmilyen muszakis infoja illetve fotoja nincs bent.
De az elotte levo motoromnak minden muszakis illetve eredetvizsgas kepe bent van, pedig vasarnap mikor probaltam lekerni, meg a rendszamhoz se talalt adatot. -
nyogo83
senior tag
válasz -Mosquito- #20602 üzenetére
Szerintem nem szaroznanak ott a felezessel/negyedelessel, 92.000 -> 9.200
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen