-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hauptmann
addikt
Ééés megszavaszták bazdmeg, hogy ha az olaj piaci ára 50 dodó alá esik, automatikusan jön a jövedékiadó emelés.
-
-
Hauptmann
addikt
Inkább valami egyszerűbb gépet kéne nézegetned. pl. Aprilia SR125, szögegyszerű technika, jól megy, ha kell valami hozzá, olcsó (ellentétben a Rotax blokkos gépekkel, de ha Leonardo-d volt, akkor ezt tudod). Szépséghiba, hogy nagyon ritka a rendszámos. Mondjuk kétütemű, de szerintem ez sem hátrány, bár ezzel a kijelentéssel szerintem a kevesek közé tartozom itt a topicban, akik így gondolják. Egy jó, karbantartott kétütemű sokkal nagyobb élvezeti faktort ad, mint a hasonló lökettérfogatú négyütemű.
Vqagy omndjuk Yamaha Majesty 125-150 a jól bevált vizes Minarelli blokkal, csak eléggé meg kell nézni, sok belőle a fos.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
A megbizhatóság relatív. 12 ezer km alatt vízpumpa szimeringet kellett cserélni (nyilván akkor már egy teljes felújítás lett), a fesszabályzó halt meg, valamint az első teleszkóp folyt. Ezeken kívül csak olaj, szűrők cseréje, valamint fékbetét csere volt.
A 125-ös blokkal nem idegbeteg, városba pont jó, de országútra már nagyon határeset. Le kellene cserélni már a turaplexit, és a gyárit feltenni helyette, ez valamit javíthat 90 km/h felett, de nem számottevően.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Mai termés, egy rendszám nélküli Foresight, egy 50-es robogón utas, a lábát két oldalra lenyújtva, úgy ahogy kell, két nagymotor bukósisak nélkül, egy chopper izomtrikóban, tangapapucsban.
-
Hauptmann
addikt
Hát, sajnos a kiszemelt Guzzi-nak annyi, a haver tegnap porrá törte. Egy Lexus kikanyarodott elé a mellékútról, az elmondása szerint kb, 40-nel csapódott bele bal hátsó részébe, nagyon gyorsan törént minden, nagyon nem is volt ideje átgondolni a lehetőségeket, bár ha hirtelen kijön az ember elé egy 5 méter hosszú autó, úgy, hogy nem hagy menekülési útvonalat, mit lehet csinálni a fékezésen kívül. Szerencsétlen haver repült vagy pár métert, de 'csak' a válla tört el, meg pár zúzódás, viszonylag olcsón megúszta, de most még kórházban van.
A legszebb az egészben, hogy a köcsög Lexusosnak állt még feljebb, de a rendőr nagyon gyorsan helyretette.
huszi,
Azért az mák, hogy a főtengely nem csavarta fel a szíjat. Haver járt úgy az 50-esével, hogy a szíj elszakadt magas fordulaton, pont elkapta a főtengely a szíjat és begyűrte, főtengely csere, mert elhajlott.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Ha már hajtás. Nézegettem a görgőket, a Yamahába 10,5 grammosat ír a szervizkönyv. De pl. a Dr. Pulley féle görgőből csak 10 és 11 grammos van. Az a 0,5 gramm sokat számít? Melyiket inkább, ha nem találok 10,5-öset, 10, vagy 11?
-
Hauptmann
addikt
Szíj és görgőcserekor érdemes csúszkát is cserélni?
Meg igazából az árakat sem értem a görgőknél, a Malossi 7000 a 6db, Dr. Pulley 3500, de 8 darab van a szettben. Noname tajvani cucc 4500 6db. Ennyire olcsó a Pulley?
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Még nem tudom, milyet keresek. Visszaolvasgatva a topicban a Serie Pro (SR) görgőkkel, ha a Puley féle ajánlási táblázatot nézzük (eredeti görgő tömeg -10%) jobb gyorsulás érhető el, ami nem is lenne egy hátrány. De nálam képbe jön a napi 100-150 km táv. Az SR görgők hosszútávon nem vajon károsítanak valamit?
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13527 üzenetére
Én is ezt gondolom, hogy nagyobb az igénybevétel. Azt sejtheted, hogy egy majdnem 170 kilós 125-ös gép gyorsulása nem egetverő. De megszoktam már, és mivel nem játszani kell a motor, hanem napi igára, így elsősorban a megbízhatóság az, ami fontos.
A 125-ös Liberty érzetre sokkal jobban ment, persze nem csoda, nem olyan nehéz, mint az X-Max, és hiába csak 12 Le a 15-el szemben, fürgébben tűnt. Persze aztán ki tudja, lehet, hogy a kisebb tömeg nagyobb sebességérzetet adott.
DigitXT,
Értem. Nekem a végsebesség kb. tökmindegy, mert ritkán megyek országútra. Amit sazerettem volna, hogy egy kicsit fürgébben induljon meg, valamint legyen rugalmasabb úgy 50-60 tájékán. De akkor inkább maradok a gyári görgőnél.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #13560 üzenetére
Végülis lehet öntöttvas akkor is, ha korábban volt henger cserélve, és nem nikásat, hanem öntöttvas hengerszettet kapott. Azt viszont furcsállnám, hogy gyárilag nem nikással gurult volna le a szerelőszalagról, bár a japánoknál soha nem lehet tudni.
De nem is biztos, hogy előny annyira a nika, hiába az extra jó siklási tulajdonság, ha sérülékeny a réteg rajta. Elég egyszer véletlenül felforralnia vizet, és simán megpattanhat a bevonat. Az öntöttvas strapabíróbb, és lehet fúrni, amíg van túlméretes cucc hozzá.
Megértem huszi dilemmáját, hogy mi legyen, mert én is hasonlóan jártam a Habanával, meglett oldva egy probléma, utána jött a másik, és ez örök korforgás volt. Viszont várható volt, egy 50-es nem napi 100 km-ekre való, pláne nem a Suzuki-Morini blokk, valamint azért ehhez nagyságrendekkel olcsóbbak voltak a jó minőségű alkatrészek, mint a Majához, így relatíve olyan hú de sokat nem vitt el. 3 évig volt nálam, nagyon sok km belement, 130-ért vettem, 80-ért adtam el fúrás előtti blokkal, plusz, amit ráköltöttem, de kiszolgálta az árát rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #13570 üzenetére
'képes volt a főtengelyt "kinyírni"'
Sajnos ez ilyen világ, rosszabb esetben úgy gyűri be a szíjat, hogy eldeformálódik az egész főtengely.
Persze a kurva anyját, úgy is elszakadhatott volna, hogy nem csinál semmi plusz problémát.
Írtam korábban, hogy en már nem adnám el, főleg úgy, hogy új hengerszett van benne. Most lesz egy új hajtás is, ebben csak nem romlik már el semmi.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Nem feltétlenül kell digitálisan használni a 125-öst, lehet vele kényelmesen tartani a városi tempót. Persze a 350d-t nem fogja legyorsulni állórajtból. Nálam nagyon ritkán lát nyélt a gázkar. Bár én huszi másik véglete vagyok, a lehető legkíméletesebben használom a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13626 üzenetére
A legtöbb '300'-as motor kamu 300-as, 260-280 cm3. A Yamaha 300-asa is azt hiszem 267 cm3 csak. Szerintem valami olyasmi marhaság lehet a háttérben, ami miatt van pl. 150 cm3 (olasz autópálya), vagy valami biztosítási, adózási trükk. Bár, a Bálna is csak 460 cm3.
Az előbb volt itt a haver egy 125-ös PCX-el. Marha érdekes hibajelensége van. Megyekfel fel az emelkedőn mondjuk fél gázzal, majd egy idő múlva a motorhang megváltozik, hangosabb és bénább lesz (ezt máshogy nem tudom mondani), és kezd elgyengülni a gép, és ha a gázt nem venném vissza, szerintem le is állna. Ha a gázt visszaengedem picit, majd óvatosan megint ráhúzom megy tovább rendesen. Ez mi lehet?
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13630 üzenetére
burt,
Sok 125-ös simán hozza alapban a 150-esek teljesítményét és nyomatékát, de a 15 Le-s 125-ösök akkor sem mehetnek fel autópályára, míg mondjuk a 11 Le-s Vespa 150 igen, szóval elég hülye helyzet.
DigitXT,
Injektoros. De attól még bedúsulhat a keverék. De mitől? Teljesen véletlenszerű a hiba, nem mindig jelentkezik.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
-
Hauptmann
addikt
válasz tikshow #13695 üzenetére
Grat. A kipufogó hővédő miért fekete? Eredetileg ezüstnek kellene lennie. A Black Edition-nél fekete csak, de ez a gép nem ilyen kivitel.
Burt,
Nem ér el a kormányig az ülés. Nem vészes a cseréje, csak ki kell kapni a csomagtartót, 4 darab csavar tartja.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz tikshow #13700 üzenetére
Ha plexit cserélsz, legyen nálad gumis plexianya. A túraplexi nehéz, és szétnyírja a két szélső rögzitési ponton az anyákat. Amíg nem bántod, ez nem is baj, de ha leszeded a plexit, több darabban fog kiesni.
Ma vettem észre, hogy az ülésen a támasznál kezd szétszakadni a varrás. Most a Yamaha kurva anyját, a beszállító kurva anyját, vagy 'ez ilyen (kézlegyintés)'?
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #13710 üzenetére
Szerintem ps, pont a pizzások nem mennek olyan sokat.
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #13714 üzenetére
Jó, hát mondani sok mindent lehet.
Persze nem kizárt, de az a motor már átesett pár fődarab cserén, hengerszetten. Ha így nézzük, akkor nem nagy szám, bármelyik másik típusú motor tudja ezt, ami megkapta a szükséges törődést, nemcsak a 'szent' márka.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13718 üzenetére
Biztos, hogy jó ötlet összehasonlítani a kettőt? A Forza nehezebb, a kerékméret is más azt hiszem, meg a Forza váltója olyasni lenne, mint a 650-es Burgman váltó, lehetnek 'fokozatok' is a hagyományos CVT működés mellett. Igy viszont a váltó szerkezetileg nem egészen ugyanaz.
-
Hauptmann
addikt
Az előbb mentem pár kört egy Vespa GTS 300-al. Marha jó kis élvezetes gép, kicsi, az erős motor miatt nagyon jól megy, a kis kerekek ellenére a futómű is rendben van (persze erősen kátyús, nyomvályús utakon nem lehet valami túl jó). Ami hosszútávon lehet, hogy zavaró, az a gyárilag is mély és erős kipufogóhang. De így pár kilométeren keresztül poén. Az ára viszont nagyon durva, még úgy is, hogy ez a példány full extrás kivitelű volt. Nagyon erősen túl van értékelve szerintem, én biztos nem adnék érte 1,05 milliót egy 6 éves robogóért.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Politika
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Horgász topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Milyen hangkártyát vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hálózatokról alaposan
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen