Új hozzászólás Aktív témák

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz DigitXT #13560 üzenetére

    Én a Csótánnyal - mintegy 60-70 ezer forint rálocsolása után - épphogy beláttam, hogy legjobban akkor járok, ha - minden hibáját a hirdetésben feltüntetve, nem letagadva - sz*rér'-h*gyér' eladom, mintsem hogy a huszonéves vasra újabb 100 ezret (vagy többet) ráköltsek, bizonytalan kimenettel.

    Hibái eladáskor:

    - a karburátorok (miért is ne kettő lenne egy 125-ösön :Y ) szétkoptak, a súberek ésaz úszó tűszelepek fészkei kikoptak (nem cserélhető betétes persze, a karbik spiáter házában van kiképezve a fészkük), így megpróbáltam az utángyártott kínai Keihin-utánzat karbikkal pótolni őket (éljen a mindössze 1-2 ezer darabszámban gyártott japán belpiacos vas :W ) A karbik egyébként már akkor sem voltak egészségesek, amikor a gépet megvettem. Egy hónap sz*pás és kísérletezgetés következett, pocsék (de legalább gurulóképes) végeredménnyel.
    - a nyélgázas 19 ezer km-nek - amit bele vertem bő két év alatt - hála szép apránként eltűnt a gépből a kompresszió (elgyengült), és brutálisra nőtt az olajfogyasztása. 2 hibát találtam: az elöregedett szelepszár-szimeringek és az egyik (beégett) kipufogószelep javítása megtörtént, így a teljesítmény hellyel-közzel visszatért, viszont a másik hiba, a kopott dugattyú és gyűrűk (a henger szerencsére hibátlan, még a hónolás is látszott rajta mindenütt) javítása meghaladta a tűrőképességemet: nagyon hosszú idő alatt, nagyon sok pénzért lehetett volna Japánból beszerezni ezeket. Plusz ugye 2 bontott karbi eBay-ről, ami lehet ugyanolyan rossz, mint az enyémen az eredetiek.

    Amúgy soha nem hagyott ott sehol, a szétf*sott géppel még egy második Erdély túrát is simán be mertem vele vállalni, csak a 2300 km alatt egy liter olajat megzabált. (Minden egyes nap este egy-másfél decit bele kellett borítani a túrán).

    Mivel úgyis nagyobb gépet akartam (már a korlátlan jogsit is csináltam akkor), választhattam: ráköltök legalább 100 ezer forintot (anyagáron!), szerelem egy-két hétig, és eladom megjavítva 250-300 ezerért, vagy jelen állapotában megszabadulok tőle amennyiért viszik. 165-ért hirdettem meg, 3 nap múlva 150-ért elkelt.

    Buktam rajta? Sokat, de sokat használtam is a gépet. Ha ráköltök még egy csomó pénzt, jobban jártam volna vele? Nem. Ennyi, nem ragozom tovább...

    szerk: eladáskor mindkét gumi csereérett volt a vason, a hátsó jó ritka méret, nem olcsón. A pár simán lett volna 35 ezer forint rá. Ezt is "megspóroltam".

    [ Szerkesztve ]

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

Új hozzászólás Aktív témák