-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13650 üzenetére
A probléma, amit leírsz, hogy nem csúsztatja normálisan a kuplungot.
A linkelt megoldás konkrétan leírja, hogy melyik volt a hibás alkatrész!
Hibás, tehát nem üzemszerűen működő. Amúgy több minden okozhat
ilyen tüneteket, pl. egy gyenge kontrasztrugó, vagy a túl nehéz görgők.
Ekkor ugyanis már a kuplung nyitása előtt kezdhet felváltani a varió.
(Olyan mintha 1-es helyett 2-es, 3-asban akarnál indulni. Oké, egy dízel
megoldja nyomatékból, de ezek a kis egyhengeresek döglődni fognak.)Az, hogy több típusnál előjön a hiba, nem jelenti, hogy nem hiba.
Bár kétségkívül nagyon érdekes érzés egy olyan közvetlen* kapcsolat
a hajtás, és a kerék közt olyan tartományban, amiben robogónál NEM
kéne soha lennie. Kicsit ezért is fázom a Dr.Pulley féle HiT kuplungtól.
Az ha befeszít, már nem csúszik, de ha hamar feszít be, az indulásnál
rángathat. Finom manőverezésnél igenis balesetveszélyes, hogy nem
azt csinálja a motor, amit megszoktál. (Lépésben előre kúszásnál két
autó tükre közt a pirosnál meg csak ne kelljen már negyedgázt húzni.)
Egy jól működő kuplunggal "festeni" lehet centizés közben a tolóerőt.
Egy szarral meg bakkecskézni. Volt benne részem. (Nem kellemes.)*: mint egy hamar kiengedett kuplung egy manuális váltós masinán...
(Vicces lehet alapjáraton gurulni, de robogóval eléggé bizarr, LOL...)
Nem beszélve, hogy alapjárat környékén kb. SMKP-nyi ereje van csak.
Mondjuk, ha megszoktad, hogy rángat, neked jó úgyis, az más kérdés:
nincs azzal baj, csak jó tudni, hogy a hibátlan Hondán is lehet hiba, és
nem az a megoldás, hogy rálegyintesz, hogy ilyen, hanem javít(tat)od.
Adott esetben egy félrekopott kuplungharang cseréjével.Én is vettem.
volna már új kuplungharangot (is), csak az SPD lenyelte a rendelésemSzerk: amúgy érdemes elolvasni huszi linkjét, ha anno nem olvastad.
Mert ha még el is hiszem, hogy alapjárat közelében szépen felgyorsítja
a géped a motor, biztos nem foglalja imába a neved - olajnyomás híján.
Nem, a robogómotor egyáltalán nem alapjárati terhelésre van tervezve:
üzemszerű használatkor kuplungcsúsztatás miatt ott NEM terhelődik...
(Nekem 1500 az alapjárat, 2000-nél tuti leold a kuplung, 2500+-on nyit.)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13651 üzenetére
Eddig nem volt ilyen érezhető, simán betudtam a hideg motornak az erősebb remegést, amúgy is gyorsan abbamaradt még télen is. Most viszont már tényleg zavaró, tényleg viszi egy kicsit alapjáraton hidegen, de aztán old a kuplung, plusz ott a fék is. Szerencsére induláskor nincs mit centizgetni, mert vagy otthonról, faluból indulok, vagy Budapest közepéről, ahol gyorsan kilövök és megyek és az első pirosig már be is melegszik, annyira, hogy eltűnjön ez a gond.
Ezt a fórumbejegyzést amúgy az itteni kiírásom után találtam, nem is tudtam, hogy van ilyen topik. Majd írok a linkelt fórumozónak, hogy tényleg bevált-e nála a dolog. A kis sebességnél nagyobb fordulatszám lehetősége is elég csábító, amit még emlegetett. Érződik, hogy bőven van tartalék a motorban 0tól 60ig, amit a nyélgáz se tud előhozni. Néha ki tudnám használni.Sejtem, hogy nem tesz jót neki hidegen az alacsony fordulat, próbálok is gyorsan menni, csak sajnos a faluban sok a jobbkezes...
Autóval úgy váltok, ahogy kell, sajnos itt nincs sport mód vagy hasonló.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13652 üzenetére
Ez a beszéd. Nanáhogy nem fog úgy gyorsulni, ha túl hamar betapad.
Nincs nyomaték, és amíg el nem jut a megfelelő tartományba, csak erőlködik.Várjál, várjál, várjál: mi az, hogy hidegen? Mekkora olyankor a fordulatszám?
(Tudom, nincs mérőd, de kamerád van, és hangból már ki lehet számolni.)
Csak mert a motor hideg üzemében normális az emelt alapjárat, aminek épp
lehet a mellékhatása, hogy benéz a kuplung nyitási fordulatába... Nem kéne,
de előfordulhat, és akkor más jellegű a hiba: tudni kéne a fordulatszámot!Szerk a szerkre: hogyne lenne sport mód. Úgy hívják, hogy "sportvarió".
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13653 üzenetére
Holnap megnézem, hogy középállványon kis gáz után tartja-e a levegőben a kerék az alapjáratot hidegen. Lehet, hogy amíg nem kezd melegedni, addig forgatja a kereket, ha megadom neki a kezdő lökést. 😃
Az tart vissza amúgy a mindenféle variálgatástól, hogy ezen kívül tökéletesen teszi a dolgát (és tényleg gyorsan bemelegszik), nem akarom, hogy plusz pénz ráköltésével bármibeb is rosszabb legyen.Első körben azt hiszem, hogy a típushibára kellene gondolni, nem hiszem, hogy pont nálam más lenne a gond. A nem egyenlő felmelegedés okozta hőtáguláskülönbség az ok elvileg.
Fordulatszámot nem tudok, mióta tudom, hogy stabil 50nél elvileg 4200at forog, meg vagyok lőve. 😃
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13654 üzenetére
Ha jó gyárilag, ne tuningold... (Ami nem romlott el, ne javítsd.) De ha van
valami beállításpara, érdemes körüljárni. Semmibe nem kerül pár mérés.
Az biztos, hogy egy sportvarióval jobban menne, cserébe többet enne.Ui: most már kíváncsi lennék arra a gépre, hogy mit megy (betegen).
Szegény Nexus 500-nak volt vmi légszűrő+kuplungparája, és máris szar
rajtokat tudott. Tipikusan jobban kéne mennie, de rohadjon meg, nem... -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13655 üzenetére
Újkora óta ilyen ez, így gyorsul (nem gyengén). A rángatós para nagyon gyorsan elmúlik, majd felveszem hanggal a gyorsulást. Amikor be van melegedve akkor is olyan nyélgázon nulláról, hogy felbőg, meglódul, amikor zár a kuplung, visszaesik kicsit a fordulat, aztán megy-megy-megy. Alapból ilyen volt, lehet, hogy az idei sh már jobb és jobban pörög. Bőven gyors, nyélgázzal csak akkor indulok, ha elment az eszem. 😃
Szerk.: most, hogy így mondtad, inkább olyannak érződik a dolog, hogy "nagyobb fokozatban" akar indulni a hajtásbés nem az, hogy a kuplung nem old, azt gobsoltam, hogy nem csúszik eléggé, de 25nél már zárni szokott.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13656 üzenetére
Sajnos minden mindennel összefügg, és túl sok a változó.
A kuplung kisrugói ugyan bizonyos fordulaton engednék a
kuplungpofákat kicsapódni, de ez a fordulatszám csakis a
kuplungtengely fordulatszámától függ, ami viszont nyilván
egy változó áttételen keresztül kapcsolódik a főtengelyhez.
Pl. 2.68: azaz 1500-as alapjáratnál a kuplung 560-at forog.
Ha kicsit is nyit a varió, és mondjuk elmászik 2.5-re, máris
megpörgeti 600-ra a kuplungtengelyt -> nem tűnik soknak,
de pont el tudja vinni a kuplung nyitási fordulatszámát is...Mondjuk úgy tudtad, hogy 2500-on nyit, és minden gyári...
Szóval valójában 933-on nyit, és muszáj csúsznia, mert a
kerék értelemszerűen áll egy indulásnál, de a végáttételen
át egy fix fordulatszámot kéne elérnie. (933/6.222=150-et.)
Így még mindig a Madisonnál maradva legalább 13,6 km/h
elérése szükséges, hogy a kuplung már ezen a fordulatnál
betapadhasson: ha viszont feljebb váltott közben hosszabb
lesz a csúsztatás, a gyorsulás romlik, melegedés/kopás nő.Nem mindegy. Beállítástól függően lehet fordulatszámejtés
a csúsztatás végén, de nekem pl. emelkedni szokott - és a
motor abban a pillanatban érezhetően "kilő". (7000 rpm.)Szerk: viszont egy kifejezetten rajtra optimalizált kuplunggal
hótziher, hogy nem lenne kényelmes közlekedni: "magasan"
fog, és hirtelen tapad be, azzal araszolgatni rémálom...
Kis Maja volt ilyesmi az elején. Nemmegynemmegy, anyád!
(Pedig az csak 15LE. Madison lehet kerékre húzható lenne.)Változók:
- varió típusa: gyári, sport (Multivar, Polini, stb.), speciál (JC)
- görgő súlya: gyári, könnyű, nehéz, ill. speciális alakú? (SR)
- kontrasztrugó ereje: minél gyengébb, de ne csússzon a szíj
- szíj típusa: gyári, kicsit eltérő "itt-ott", de kompatibilis stb.
- kuplung típusa: gyári, sportos, lusta (hamar nyit és csúszik)
- kuplungharang típusa: gyári, tuning (jobban "átszellőzik" pl.)
- véglehajtás beállítása: gyári, tuning ("hosszabb"/"rövidebb")
- pilóta testtömege, és a jobb csuklójának végállásaiSzóval számtalanféleképpen lehet elcseszni egy gyári motort.
Szerk: bocs a 2.68-as példáért, fejből a range-et írtam be...
Késő van már. De nem számolom át, nem lényeg, csak példa.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13657 üzenetére
Világos, köszi, hogy leírtad. Igen, amúgy pont arra gondoltam, hogy azt a kuplung zárás utáni leejtést meg lehetne szüntetni (nem kell, hogy ott még feljebb menjen a fordulatszám, csak ne lejjebb), biztos érezhetően javítana a gyorsuláson. Csak nem tudom, hogy egy ilyen beavatkozás mennyire tartós. Most is nagyon jól gyorsul és nem kell hozzányúlni. Értelemszerűen, ha nem húzok nyélgázt, akkor nem is bőg fel álló helyzetben és nem ejti vissza a fordulatot, amikor már rázár a kuplung, tehát a tervezők nem arra szánták ezt a valszeg tartós beállítást, hogy nyél gázzal induljon az ember. Érzésre olyan, mintha 50ig mindegy lenne, hogy nyélgázt húzok vagy háromnegyedet, a fordulatszámot nem viszi magasabbra a hajtás, csak kicsit jobban küzd. Na erre mondom, hogy nyomatékból megy, mert a 27 lóerő biztos nincs jelen 60-70 alatt jelenleg, ami nem feltétlen baj, ha tartós motort akarok, tfh 20 ló van nyélgázon eddig a tempóig, az is bőven jó.
Ezért lép el messze a te motorod, pedig ezek szerint 3 lóerővel több és még lehet, hogy nehezebb is. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13658 üzenetére
Jó meglátás, mert az az ejtés arra utal, hogy valami nem stimmel,
mert "beleváltott" a varió a kuplung csúsztatási szakaszába.
Persze, ha minden full gyári a gépen + semmi sem kopott, passz!Nem tudjuk, hogy ellép-e, mert sosem mértük össze. Jó, hát HA a
számok nem hazudnak, akkor vélhetően igen, mert ugye nagyobb
ccm (279->383), több nyomaték (26->30), több LE (27->30), és ez
ki is hozható belőle a sportvarióval, cserébe durva a fogyi (3,5->6).
És HA hinni lehet a számoknak nehezebb is (162->178), szárazon.
(Feltöltve meg pláne, mert nagyobb a tankja és több az olaja is.) -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13659 üzenetére
Nem feltétlenül belevált, szerintem nem olyan nagy a legkisebb áttétel, hogy 20-25-nél, amikor a kuplung teljesen összezár nem tud annyit pörögni, mint nem összezárt kuplunggal, maximum ez az, ami miatt megéri hozzányúlni, görgőkkel, vagy kuplung rugóval és akkor már ki lehetne cserélni azt a palástot, ami rosszul tágul bemelegedéskor, ami elvileg ezt a hidegen remegést/rángatást okozza.
-
longwild
aktív tag
Ha már nagy kuplung szakértés van...
Ha nincs gyári cucc, akkor mit érdemes venni? Polini, Malossi?
Miket is kell vennem?
Első részhez:
- görgők, csúszkák, nyomólapHátsó részhez:
- kuplung, kuplung harangA kettő közé szíj. Másra szükség lehet még?
Szerk: ma motorral jöttem dolgozni, nem volt semmi baja...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
csongi
Topikgazda
Majd csak ki kristalyosodik mire gondoltam a nagyobbra valtas nal husznal.
Most mar jo par hsz- en keresztul taglalva lett. A gyari hajtas lanctol el lehet terni barmilyen alkatresznel, de az nem lesz "buntetlen". Gondolom az egesz hajtaslanc ugy van tervezve hogy a terhelesek alkatreszeknek megfeleloen legyen elosztva. Egy Kevlar szij is mar modosit az alkatreszek terhelesi elosztasan, ami hosszu tavon kihatassal lesz az egesz egysegre. Ez a hajtas lanc a sok surlodo csuszo alkatreszevel nem egy allando gyorsitasi elvezetek kielesere van kitalalva, inkabb egy kenyelmes forma, ami gyari ajanlas betartasaval pont elegendo egy kezelheto eroatviteli egysegnek. Nem gondolom hogy ezt masra terveztek volna. A650 burgman sem egy szimpla CVT, oda ezar keves lenne.
Es ha nem csak malaguti blokkja van szemelott, akkor a japanok blokkjai kisebb fordulattal operalnak mint az olaszok. Ezzel nem mondom hogy tartosabb lenne, de lehet reszese a dolognak.
Amit huszi linkelt alacsony fordulatos terhelesi olvasmany, igaz es rendben van. De ezt egy cvt valtonal, nem is tudom lehet e kivitelezni. Nincs lehetoseg abnormalis attetelt produkalni a lehajtas es a motor fordulatszama kozott, legalabbis gyari allpotba tuti nem.Burgman 250. Nem a benzin sporolas volt az elsodleges inditek, sajnos tipus baj, hogy a magas fordulatot nem birtak a hengerfejek es a szelep hajlamos volt a leszakadasra. Igy az attetel varialasaval sikerult jelentosebb fordulatot lefaragni. .
Ami egy hezagolo segitsegevel maris vissza allithato lenne.
De azota is megy Miskolc kornyeken a paripa. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #13662 üzenetére
nem egy allando gyorsitasi elvezetek kielesere van kitalalva
Azért még megengeded a gyártóknak, hogy "sportos" robogókat gyártsanak?
(Sőt, ezek az idióták képesek még 50-es robikkal is, full bőrben versenyezni.)Igazából persze úgy van, ahogy írod: a hajtáslánc úgy van tervezve, hogy bírja a
gyűrődést, minden gépnél azt, amire szánták, ha egy nagypapisra tervezett robi
kapja a sportos vezetési stílust + tuningokat, garantáltan hamarabb tönkremegy.
De egy Nexus 500 sportrobogó (figyeled a gyártói kategórianevet?!) nehogy már
ne bírja, ha nyelezgeted, meg kihasználod a benne lévő pacikat. Azért van! Sőt,
tudod, a japán sosenemromlik el, szóval hagyni kellett volna a Burgman 250-est
a francba szétesni gyárilag, hiszen úgy tervezték a gyárban, hogy szétessen.Szerk: vagy mondjuk (botrány, de) nem végsebességen közlekedni vele.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
MÁS: ma rátankoltam (139 km után), mert kíváncsi vagyok a visszacsapó szelep
hozza-e azt, amit vártam tőle (első ránézésre tökéletesen), viszont 0-100 után az
átlagfogyi egy kicsit felkúszott. Aztán motorfék után állva meg 0 l/h-t mért. Lehet,
megtelt a karbi úszóháza, és egy pár másodpercig még nem kellett utántöltenie?
Na majd kiderül! Az első eredmények biztatóak voltak. (5,2 volt amúgy a fogyi.)Ja és megvan az olajnyomás hiba is: elrepedt az olajnyomásmérő adapter, azon
esett néhány PSI, meg kezdett csöpögni a motor alá az olaj. Először azt hittem,
csak jobban meg kéne húzni, de utólag belegondolva, lelazulni nem tudott, mivel
nem tudott körbeforogni, szóval nincs más magyarázat, mint anyaghiba. Amit az
erősít meg, hogy egy picit jobban meghúzva a 45 fokos adapter feje a kezemben
maradt. Hát leizzadtam, mire kiimádkoztam a beletört menetet, de sikerült.
Szóval most nincs olajnyomásmérőm. Mármint nincs neki jele, mert nem fér el a
jeladó, de milyen jó, hogy volt, mert jelezte azt a hibát, amibe nélküle sose futok.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #13663 üzenetére
Valahol ez lehet e a vég a Nexus, vagy Xmax, biztonságosan többet nem lehet kihozni ebből a rendszerből, és gondolom nem is sok értelme lenne.
A Burgi nem járt végsebességen, 100-as utazó kényelmesen, a gyári fordulati érték alatt kb 1000 fordulattal.
Alföldi motorozáshoz tökéletes volt. -
miresz
veterán
DigitXT:
Megjött (egyenlőre csak az első indexebe való powerled). Belepróbáltam a heyére,de baromi gyorsan,és halványan villog? Ötlet?
(#13667) DigitXT: Még az is ezt nem mondtad..... Milyen kell bele?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #13666 üzenetére
Index relé csere. Szerk a szerkre: mondjuk valami ilyesmi.
#13668: nem vészes, kis kézügyességgel az orrán át elérhető.akkor is jól villog?
Igen. (Sajnos mellékhatása, hogy nem fog feltűnni, ha valamelyik
izzód kiégett, vagy valamelyik LED kontaktos / szétrázódott...)[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
Ez vajon eredeti lehet?
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
DigitXT
félisten
Az bizony. Azt írja az Egü, hogy ez sem hamis, csak más. (Csak tudják...)
[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
válasz DigitXT #13673 üzenetére
Hogyan kell számolni ezt a gyári mérethez képest? A bálna gyári mérete talán 29g betettem a Mosquito34 által javasolt 26 grammost,de Overdose elmaradt. Jobb talán valamivel,de nem számottevő.(Ki is fogom venni,mert kéne vennem helyette egy ugyanilyen Malossi szettet ami 14k annyit meg nem ér számomra) Mondjuk 27,2 volt benne nem 29g
J Costa görgőket hol lehet találni? Mi pénz abból 1 szett?
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
DigitXT
félisten
Azt mondják Pulley-ék, hogy a gyári* súly -10-15% hozza a legjobb eredményt.
Kérdés, hogy neked gyári súly volt benne, vagy vki már rakott bele könnyebbet?Nekem 17 gr volt benne, ezért egy szolid 16 gr-mal "kezdtem": sokat sajna nem
hozott gyorsulásban, mert nem "engedte" teljesítménycsúcsra a fordulatszámot.
De a végsebességet rendesen kitolta (150). Megérkezett már a 14 gr szett, de a
csöpögő olaj előrébb való volt, úgyhogy még nem kísérleteztem vele: kicsit félek,
hogy túl könnyű lesz. De mivel a 15 gr Malossival is van tartalék a gyorsulásban,
talán pont jó lesz: majd kiderül! A Malossival viszont szar a végsebesség, de ezt
már írtam: hamar elfogy a gyári áttétel, és onnan csak forog-forog... De minek.
(Anno teljesen gyári / kopott varióval is ment a 140, csak "szétforgott" a motor...)J.Costa súlyokat láttam eBayen ilyen 8-10K körül. Azt mondják gyorsan kopnak.
*: speciális eset, ha egy Multivarba kerül: ezen filozofált anno Andrew. Én abban
gondolkodtam, hogy biztos jó lesz bele, de valójában a két hatás már kicsit sok:
mindenki növelné az áttételt, aztán a szíjnak már nincs hova mennie, ledarálódik. -
Brogyi
senior tag
válasz longwild #13634 üzenetére
Nem tudom kiszúrta-e valaki, de valami sérti a szemem.
"Check engine és az olajnyomás is - hogy tudd, hogy működőkepések. Amint beindul, azonnal elalszik mindkettő."
A nepperek az Oxygen-sensor hibát így adják el. Ha nem indítod be a motort akkor is ki kell aludni a check engine lámpának 3-5 secen belül! Ha nem alszik ki, akkor megszívtad.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13659 üzenetére
Itt van egy jó minőségű videó egy Forza 300-ról, mondjuk kicsit tuningolt, szóval lehet, hogy többet is tud pörögni, de elvileg felrak egy gyári forzáról egy hasonló videót az egyik tulaj. Így nagyjából tudni fogom, hogy mikor mennyit pörög, elvileg ugyanaz a motor van az SH-ban is. Itt látszódik is, hogy mennyire szétforogja magát 120 felett. ( 2 perc körül, 140nél jó 8500at forog a főtengely az óra szerint).
Gondolom ennek az órája is csal egy 4%-ot természetesen.Azt írja, hogy kettőt, gondolom a nagyobb kerék miatt, de persze nem hiszek neki.Párszor meghúzza neki, 60-80 közötti gyorsulások tisztán látszódnak, jól megy.
Én 1000 fordulatnyival lejjebb képzeltem el magamban az egész használatot, így már ritkának tűnik az olajcsere periódus. Remélem csak a tuningja miatt forog ilyen sokat 50-60-nal gurulgatás közben (4-5-6 ezer).
Ui.: Ez a vészvillogózás és bénázgatás elég komoly, még egy motoros is megelőzi a dugóban szegényt, biztos a videó miatt ment ilyen visszafogottan, különben minek a drága varió?
[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
válasz Brogyi #13676 üzenetére
Most kirohantam, megnéztem: pontosan 5 sex után elalszik a Check Engine lámpa... Én örültem volna a legjobban, ha nem ... :p
Ma leveleztem egy kört az injektor.hu szakikkal is. Sajnos úgy tűnik, hogy ők sem akarják bottal sem piszkálni a blokkomat. Azaz az olykori gyújtás/égéskimaradás nagyon rám vár...
Álljak neki ész nélkül cserélgetni (ahogy a magasan képzett szerelők is tennék) vagy van ötletetek, hogy mit és hogyan vizsgáljak?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
dugynok
senior tag
Nah, a bontott kipuf csörög, mikor jár a motor Leszedve semmi nem zörög, rezeg, mozog benne... Holnap csere egy másik bontottra. Ha az is csörög, marad a flex, gyapot, co...
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13679 üzenetére
Belenéztem a videó elejébe, tényleg jó a kép, meg látszik a műszerfal. Nade!
Szerintem egy más típusú motorkerékpár sebesség/fordulatszám adataiból
a saját motorodra semmilyen következtetés nem vonható le. Hiába ugyanaz
a blokk, a hajtás hótziher nem ugyanaz, de pláne ha még tuningvariót tesztel.
A jelzett sebesség az ég tudja mennyi valójában. Nekem 4%-ot csal az órám,
ami elég jónak számít (250-es Maja dettó), a 180-as meg 15%-ot csalt.
Ha a tulaj azt mondja 2%, akkor lehet annyi (nekem is 2+2% valójában hehe).Azt jó tudnod, hogy ezek a variók speciálisak... Amíg egy gyári varióban egy
görgőkönnyítés a gyorsulás javításával garantáltan rontja a végsebességet,
addig egy sportvarió növelheti is azt... Vagy ha mégsem, hát csökkentheti a
fordulatszámot nagyobb tempónál. Keress rá az "overrange" kulcsszóval.Ugyanúgy a Dr. Pulley csúszógörgők. Van is fent egy Burgi 400-zal jó videó!
Kicsit remegős a kép, meg időeredményeket nem ír, de amúgy látványos. -
-
csongi
Topikgazda
válasz dugynok #13689 üzenetére
Nem tudom van e benne, ha van akkor igen az zöröghet, ütésre eltörik letörnek darabok, lehet cserélni benne vagy pótolni ha jól emlékszem. egy kipufogó szaki ehhez jobban ért Itt Szegeden van egy, rendesen jól csinálja.
DigitXT: De persze persze értem én pofázunk és Pulleyozunk
Azt jó lenne látni egy ilyen görgő mennyivel tud többet tolni kifele a szíjon, mert nekem nem áll össze a fejembe, Mivel a két tárcsa gyári állapotba nem kerülhet közelebb egymáshoz, a fizikai korlátok miatt, és vannak típusok ahol nincs hézagolás semmi, mint pl Burgonya, ott a vario hüvely rövidítésével lehetett elérni a két tárcsa közötti távolság csökkentését.Aminek eredménye a nagyobb áttétel. Pl Honda Foresightnál sincs.
Ahol hézagoló van ott meg annak a kivételével.
Ha semmi mást nem változtatok a hézagolásokon , akkor a Dr görgője hol tud többet kitolni a tárcsán?
Vastagabb és ezért kisebb fordulatnál eléri a végáttételt? ? De ha a gyári méretes görgő a két tárcsát képes teljesen egymáshoz tolni akkor a dr cucca hogyan tub nagyobb áttételt adni? Ez nem világos számomra.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz tikshow #13697 üzenetére
Az ülés felhajtva nem ér hozzá a kormányhoz? Az SH-n nincs teleszkóp az üléshez, de a kormánynak kényelmesen neki lehet támasztani, onnan vissza se csukódik. Súlycsökkentés.
Mondjuk ahogy nézem a képet, úgy tűnik, mintha nem fordulna át az ülés súlypontja a rögzítési pontján, szóval a te esetedben a kormánynak nekitolva is visszadőlne.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #13694 üzenetére
Egyrészt, a formájából adódóan nagyobbat emel, tehát igen, kisebb fordulatnál
eléri a végáttételt, másrészt semmi nem garantálja, hogy egy hézagoló-mentes
gyári varió tárcsái valóban összeértek a gyári görgővel, ha nem forgatod tiltásig.
Ez viszont bőven tiltás előtt képes összezárni a tárcsákat, így lehet utazóban a
fordulat jóval kisebb, így a fogyasztás is kedvezőbb. Egyetlen necces kérdés,
hogy a szíj vajon elfér-e a dekliben, ha a tárcsák teljesen zártak/hézagoló nincs.Nekem a Multivar + 16 gr Pulley 150 körül csinált egy fordulatugrást, még a régi,
kisebb bordákkal rendelkező szíjjal - az új Mitsuboshit nem akartam darálni vele.
De van némi kopásnyom (hangyányi!) a Mitsu szíjon is már, látszik a festésein...Beraktam a 14 gr Pulley-t: elsőre túl könnyűnek tűnik, nagyon felpörög (7500).
Viszont nem tudom mit csinál 100-nál, mert akkor meg lemegy 6000-re.
Ezzel nem lenne baj, ha nem attól menne le, hogy elkezdi fékezni a dekli! Meg
kell néznem, mert fogalmam sincs, és drága mulatság lenne ledarálni a szíjat...
Viszont a gyorsulás meglepően jó lett, még ha kicsit túl is pörgette az indulást!
Az összidő nem rosszabb, mint a Malossi 15 gr-mal, viszont a 60-100 jobb lett.Ui: sőt, ha leforgatod tiltásig, még akkor sem biztos, hogy összezárnak azok a
tárcsák, gondolom ezért köszörültétek vissza a varió csapszeget a Burgonyán...
Én pl. mértem nagyobb áttételt, mint amit a gyár megad leghosszabbnak (0,88),
tehát valószínűleg a gyár nem azt adja meg, hogy a tárcsák tutira összezárnak,
hanem, ameddig a hagyományos görgők képesek értelmes keretek közt emelni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest