-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
Ez az új plexi nagyon állat, két dolgot is javított: azóta 10kmh helyett hiperűrsebességgel közlekedek (mert érzem a menetszelet), illetve megjavult a csattogós szelephang is (mert nem hallom a menetszéltől). A legjobb tuning evör!
-
DigitXT
félisten
Mai napi kis színes. Azon kívül, hogy mit nem szabad a biciklisnek?
Zebrán áttekerni. Meg piroson áthajtani. A mai gyökér kimaxolta ezt:
pirosban tekert át a zebrán, ráadásul BUBI-val: megúszta, mert ilyen
jófej vagyok, hogy a féket előbb találom meg, mint a a dudát...Szóval a lóerők harca. Megy előttem egy Madison 3 RS. Mondom,
biztos 250-es... jól döntötte! De a technikás egyenesben lenyomtam,
erre piros lett a lámpa: nagyfék/megállunk. Hallgatom a zenét, kicsit
bambulok, lazán indulok: állva hagy. Mondom oké, hiszen elaludtam.
Következő pirosnál figyelek a sárgára, nagygáz - állva hagyom. Oké!Erre elfogy az út, csak jön, csak jön. Nyílik a sáv! Nyélgáz 60-ról! De
alig hagyom le, csak jön, jön... Következő pirosnál zene leállít, sisak
felnyit, s felteszem a kérdést mekkora ez? Mondja: 125-ös.
Elkerekedik a szemem, hogy ahhoz képest elég jól megy, hisz ezzel
a 400-assal alig bírtam tartani. Mondja azért, mert a 400-as nehéz!
Ebben maradunk. Ja és még azt is mondta, hogy a legújabb szériás,
injektoros: nyilván attól jobban megy, nem csak kevesebbet eszik.Erre rákeresek, hogy Madison RS 125. Csak nem akar létezni...
Persze, simán Madison 3. Mindenesetre: ott ment "nagyon jól", ahol
én a nyélgáz ellenére "takarékon" vagyok (J.Costa "rulez" ~2 mp bukó),
ennek ellenére nem vagyok biztos benne, hogy mi volt. Tényleg 125-ös,
vagy csak "nagyot akart mondani", hiszen egy RS felirat volt az oldalán.
Nem tudom, hogy pörgött-e 10000-et és 15 LE dolgozott-e, de jól ment![ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #14610 üzenetére
Ezért hisznek a Kymcosok is az xciting 300-asban, állítólag az 500-as pont annyival "lustább" és nehezebb, hogy városi forgalomban pariban vannak a 300-assal. De mivel 300-ast még nem próbáltam, ezért csak sztori szintjén van nálam a dolog, de ismerve az 500-as bálna viselkedését, simán hihető
-
DigitXT
félisten
Nagyjából egyetértenék, ha nem úgy tudtam volna, hogy a 400-as Madison relatív
könnyű - legalábbis a 400-asok közt biztosan. Jó, én mint "pilóta" vagyok 100 kg:
a futársrác lehet, hogy 60 kg sem volt (vasággyal). A végeredményben számíthat!Keresgéltem. Elvileg a motorblokk (FM400-4T-4V) önsúlya (szárazon) 47,5 kg,
a teljes masinéria (szárazon) 178 kg: a forgalmiban a saját tömegnél 199 kg van,
ami elvileg az üzemanyagtól eltekintve nem a száraz tömeget jelenti. De Andrew
mondta annak idején, hogy ez biztos nincs 200 kg! Viszont mikor fel kellett tolni
az emelkedőn, akkor már inkább elhittem a két megdöglés közt, hogy van annyi.
(12L benzin, 2,2L motorolaj, továbbá a franc tudja mennyi hűtővíz... 1-2 L biztos.)A régi 125-ösre írja a Service Manual, hogy 150 kg. Az újra 153 kg-ot írt a honlap.
A blokk súlyát külön nem találtam, de ha feltesszük, hogy a kasztni kb. ugyanaz
volt mindkét esetben, akkor elvileg 19,5 kg adódik: akár még hihető is lehet.Nade: tényleg ennyit számítana az ~28 kg különbség, ami a két gép között van?
Miközben az egyik 2x erősebb, azért bőven nem kétszer nehezebb. Jó, nem azt
mondom, hogy "egyformán" ment a két motor, de meglepően jól ment a "kicsi"...
Oké, a kisebb blokkban kevesebb olaj is van, szóval azon is "nyerhet" 1 kg-ot.
Szerk: és azt csak most látom, hogy elvileg csak 9 literes a tankja. Skandallum![ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #14612 üzenetére
Vagy félrehangoltál éppen valamit a sajátodon, vagy hazudott és nem 125össel volt a srác. 100 kg plusszal is érezhető előnye van egy 400asnak. 125ösök "ellen" volt szerencsém gyorsulni a városban többször is, messze elmaradnak. Egyedül egy 180as gilera volt az, amire csak 5-10 métert vertem a 0-80ban. A minimum duplaakkora maximális teljesítmény az nem mindegy, a teli tank vagy sem az annál inkább.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #14613 üzenetére
Mindkettő igaz lehet. Az enyém most "lusta", az RS miatt meg 250-esnek nézem:
előny az volt tiszta sor, de nagyon jött! Nem olyan érzés volt, mint anno, amikor
a szintén nem túl acélosnak ismert 250-es Maja "ellen" gyorsult a Madison+huszi.Oké, a rajtnál lenyomtam (0-60: ~3,6 s azért nem rossz!), de utána a leírás szerint
vissza kellett venni. Majd amikor megint meg lehetett lódulni picit, akkor már ugye
60 fölött nekiveselkedve nem ugrott úgy a gép, és nem akart messze elmaradni.
Ha épp a hagyományos varió van bent, akkor sokkal inkább meglódult volna.A 180-as Gilera az kegyetlen cucc, főleg a 2T. Nekem is kb. 80-ig hallatszott a
felvételen a zümmögés, utána halkult el - nem a szél miatt, hanem mert lemaradt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #14616 üzenetére
Mondhatnám, hogy "véletlen" (van szórás 3.2-3.8 közt), de azért nem véletlen.
Egyrészt mindig ugyanott tesztelek, ugyanúgy, másrészt ez az a tartomány, ahol
a legkevésbé számít a varió, ellenben az erősebb kontrasztrugóval voltak 3.2-es
eredmények: mindenképp ki fogom próbálni a JCosta mellett is a Polini rugót.
Elméletileg fent is segíthet, mert feljebb tolja a váltási fordulatszámot.
Csak most nem érek rá szerelni, ezért egyelőre ilyen lusta marad a gép. (Amúgy
még mindig túl dús a keverék, mert a 23 fokos blokk olyan gyönyörűen, "pöccre"
indult este, mintha legalább üzemmeleg lenne: hozzáértem a kapcsolóhoz és...)Szerk: amúgy ±0.1s mérési hiba is lehet, ahhoz képest tényleg vicc, hogy "fix".
De legalább ilyen pilóta reakcióidő, meg ilyen "rondaságok" nincsenek benne.
Az első impulzustól indul a mérés, ami alatt <25.19 cm elmozdulás történhetett.[ Szerkesztve ]
-
szilchi
őstag
Szép napot.Egy hete vagyok egy 2001-es Honda Jazz 250 boldog tulaja.A gép jól megy,csak van egy két gond vele.Az egyik,hogy az index kapcsolója nehézkesen megy.A bal indexhez nyomva kell tartani a kapcsolót.Ha elengedem kialszik.A jobb indexet meg néha második nyomásra kapcsolja.Esetleg ismertek valami jobb bontót,ahol lehetne venni egy index kapcsolót?Vagy ez még javítható lenne?A másik,nagyobb gond,hogy nehezen indul be.Van amikor első gombnyomásra beindul,de az ritka.Inkább negyedik vagy ötödikre.És van hogy húzni kell a gázt,hogy beinduljon.Gyertyát cseréltem benne. Akksit kivettem és töltőre tettem.Amit észrevettem,hogy a gyárilag előírt 1500-ös alapjárat 2000-re lett feltekerve.A service manual-ban,letöltöttem,az áll hogy ha nehezen indul be akkor az a nem megfelelően beállított alapjárat miatt is lehet.Esetleg egy karburátor tisztítás?Ha sokat próbálkozok indítózással,utána fél percig elég jól füstöl a motor.De utána nem.És menet közben sem.A gép rendesen gyorsul,a vége 110 körül van.Amúgy egy nagyon jó és kényelmes robogó ,fogyasztása is jó.Van rajt egy gyári doboz hátul.A plexit lehet cserélni kellene nagyobbra,kicsit kilógok az 1.89-es magasságommal.
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
Hauptmann
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz szilchi #14618 üzenetére
Az indexkapcsolóhoz "+1": szedd szét, pucold ki, hátha csak kontakthiba.
A nehezen indulás, füstölés, és magas alapjárat viszont mind mind ugyanoda
vezethetők vissza: karburálási probléma, azaz nem megfelelő a keverék.Ha automata szívatós, akkor azzal is lehet gond, ha nem az, akkor próbáld ki
szívató nélkül indítani, lehet úgy jársz, mint én, hogy pöcc-röff, tehát túl dús a
keverék. Ha a szívató mellé adsz neki gázt, azzal levegőt adsz neki, így ezt a
túldúsítást tudod ideiglenesen kiiktatni: ha "kívánja" a gázt indításkor, főleg ha
melegen, szinte biztos, hogy túl dús. Ha még feketén is füstöl (kormol!) pláne.
Ha az automata szívató nagyon primitív szerkezet, akár melegen is bedúsíthat
indítózáskor, amikor erre semmi szükség - a 2000-es alapjárat nagyon magas!Karburátortisztítás nem rossz ötlet, de utána a helyes beállításban a kulcs.
Szerk: nagyobb plexit ÉN nem vennék rá. NEKEM az a jó, ha kilógok mögüle,
nem szeretek a plexin át nézni (magas, túraplexi). Főleg, ha esik az eső ugye.
Igazából arra van SZERINTEM, hogy terelje a menetszelet (ha teljesen lefogja,
akkor halkabb, viszont nyáron megsülsz mögötte!) -> a sisakplexi nekem elég.
Ki lehet próbálni alacsonyabb plexivel is! Lehet, hogy csendesebb úgy is, ha a
turbulens áramlás nem pont a sisakodnál alakul ki, s sima menetszelet kapsz.[ Szerkesztve ]
-
szilchi
őstag
válasz Hauptmann #14619 üzenetére
Hagyományos,a tükör a fékkaron van.Nem tudom beázott e,nálam egy hete van és én még nem mentem vele esőben .De akkor megnézem,hogy szét lehet e szedni.
DigitXT: Köszönöm.Akkor szerintem karburátor tisztítás és beállítás is lesz!De azt sztem szerelővel csináltatom.Meg akkor visszatekerem az alapjáratot a gyári 1500-ra.A füst nem fekete,szürke.És automata szivatós.Meg akkor megnézem azt a kapcsolót.
Akkor lehet nézek alacsonyabb plexit .Mondjuk így tényleg zajos egy kicsit.Mert pont a fejemre tereli a menetszelet.Meg már eléggé viseletes is a plexi.Igaz akitől vettem azt mondta,ezt csiszolással meg lehet oldani.
[ Szerkesztve ]
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
-
DigitXT
félisten
Nagyon OFF, de ilyen, amikor a cikkíró nem jeleskedik matekból, cserébe
a belinkelt videót (amiről a cikk szól) se nézi végig, amiben ott van az adat:
2400 LE, 6000 Nm, 0-100 km/h: 4,6 mp
Végsebesség: 276 km/h (az 1 km végén)
Átlagsebesség: 169 km/h (nem a mérési ponton!)
21,29 mp@1000 m = ~46,97 m/s (~169,09 km/h)Amúgy azt mondják, úgy sikerült megdönteni, hogy +600LE és -1000 kg!
Ehhez képest hozott alig 3 tizedet: nagyon "ki van hegyezve" a dolog...[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz szilchi #14621 üzenetére
Ha az a fajta indexkapcsoló van rajta, ami a általában a robogókon szokott lenni (a befelé eső oldala 'lejt'), akkor azt szét lehet szedni, a kapcsolókar alatti kis 'tálca' kihúzásával. De vigyázz, egy pici rugó és egy még kisebb golyó felel a kar pozícionálásáért, szétszedéskor szeret elpattanni a picsába. Tapasztalat.
-
szilchi
őstag
válasz pjohnny #14626 üzenetére
Üdv .A színkódja nh-237p,internyet szerint ez honda pure black.Szóval gyári szín
csongi: Befújtam és valamelyest jobb lett tőle.Akkor lehet szétszedem.De lehet mivel a karbi miatt viszem szerelőhöz megnézetem vele azt is.Ha már egyszer ott lesz .
[ Szerkesztve ]
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
csongi
Topikgazda
válasz szilchi #14628 üzenetére
Akkor fujjal meg bele. .
Aztan ha jo, egy fecskendovel juttas be szilikonzsirt es kesz. Szedtem mar szet joparat, de ha a wd 40 leoldja a kontakt reszeket akkor mar csak tartos kenes kell neki. Arra tokeletes a szilikon zsir. Szetszedes egy szopozas, kia rugo, golyo, meg stb. -
szilchi
őstag
válasz csongi #14629 üzenetére
Fújtam még bele.És egy napig kb. normálisan ment az index.De másnapra megint hol kapcsol elsőre hol nem.Meg miután befújtam balra is rendesen működött,nem kellett nyomva tartani.De másnap megint kellett.Ráférne lehet egy alaposabb tisztítás .
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
TayRol
veterán
Nos, itthon van a robogó.
- olaj nagyon állott benzines volt, most tesztelem, hogy egy hét alatt mi fog történni, de valószínű, hogy előbb-utobb injektor csere lesz...
- fesszabalyzo rendben van
- fékbetéteket mind ujra cseréltettem
- kormánycsapàgy szinten csere pedig ez már nem a gyári (ha valaki kicseréli nekem 30e Ft alatt anyagköltséggel együtt az sikítson es visszem hozza)
- akksi 1 éves, gumik még szőrösek (valami Michelin)
- futómű eléggé ratyi, ez nem tetszik de majd megszokom
- két plexi van rajta, ez ellenben teljesen felfogja a szelet
- szereztem hozzá egy szinte uj Tucano-t is
- óra szerint 130-cal még kényelmesen lehet menni utána már nem annyira lobbanékony
- szoknom kell hogy könnyű az eleje.A hátsó dobozzal már elég pakolóhely van. Összeségében tetszik, nagyon nagy kényelem a nagymotor utan.
-
-Mosquito-
őstag
válasz TayRol #14631 üzenetére
-Kormánycsapágy valami 15-18eft a többi munkadíj, ami az idomos robesznél van mire a célhoz eljut az ember.
-Teleszkóp olajat is cseréltesd.
-Kormány lengéscsillapító (ha van) csavard beljebb. Szemből sárvédő felett, jobbra felnyúlsz.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
TayRol
veterán
válasz -Mosquito- #14633 üzenetére
16e a csapàgy, 13e a munkadíj. Azért kérdeztem hátha ennél olcsóbban meg tudja valaki csinálni.
Teló olajat megvettem (Motul), kormánylengéscsillapítót nem tudom van-e... -
balazs1011
aktív tag
válasz TayRol #14636 üzenetére
Gondolod megérte a vásárlás?
Nálam ezek a gondok MIND ki voltak javítva.
Igaz hogy kopott volt a gumi, és voltak karcok is,
meg hogy csak az immos kulcs volt meg.---Kawasaki VN 800---Huawei Media Pad M3----Piaggio Beverly 500----Oneplus 2 4/64----ZTE Nubia Z7 Max 2/32----JiayuG3 és Jiayu G4S 2/16 fehér----e-mail:balazs1011@freemail.hu---- mobil:20/405-2490 ----
-
TayRol
veterán
válasz balazs1011 #14639 üzenetére
Ha lemegyek megnézni-elhozni, gumit veszek plusz nagyobb plexit, olajcsere ugyis kell, akkor a végen lehet, hogy nem nagy különbség lesz.
Igy döntöttem, majd az idő eldönti, hogy jól-e...
-
Hauptmann
addikt
Napi szopóroller. Délután megállt a Yamaha. Megyek 70 körül a Lágymányosi hídon a belső sávban, és leáll a motor menet közben. A szerencse az, hogy egyrészt a MP előtt történt, másrészt nem jött mellettem senki, gond nélkül ki tudtam menni a külsőbe, és szépen elgurultam a kútig. Indítózok, beindul, jár kb 10 másodpercig, leáll. És ezt így állandóan. Úgyhogy hív a szerelő, tréler. Ő benzinpumpára gyanakszik.
Azért a rohadék tudja, mikor kell megdögleni. Holnap adtam volna szíjcsere...
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Kész a motor. Dobok be pár képet.
20300 km-t futott Gates Boost+ szíj. Épp ideje volt a cseréjének.
Ugyancsak ennyit futott görgők. Kopottak, de egy kis lejtőn legurítva nem döccennek, a körkörösségük rendben nagyjából. A márkáját nem tudom. Viszont érdekesség, valamiért a 10,5 grammos görgők helyett 9 grammosak ezek. Most az új görgővel egész más a motor, sokkal jobb, virgoncabb.
Na de most jön a fő poén. Szerintetek ez mi a geci?
A szerelővel valami tartálymosó folyadékra tippelünk, amivel mossák a benzinkút föld alatti tartályait. Úgyhogy most nem a japánok kurva anyját, hanem annak a kútnak a kurva anyját, ahol tankoltam ezt a szart (Szentendrei út a város felé, a felüljáró utáni Agip kút). Kedvem lenne velük a trélerezést kifizettetni, de ugye bizonyítani nem tudok semmit. A szerelő szerint a Szopórollerek Istene most kegyes volt hozzám, sem a benzinpumpa, sem a befecskendezőfej nem baszódott szét ettől a fostól, szerencsém van.
-
Hauptmann
addikt
A csúszkákat nem fényképeztem le, nincs rendellenes kopás egyiken sem.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #14642 üzenetére
Néhányszor tankoltam ott régebben, nem volt vele problémám. Nem tudom, hogy mi az, de néha előfordulnak ilyen "balesetek". Több dolgot is hallottam már, és annak az ellenkezőjét is. A szemben lévő Agip kúton tankoltam 3 évig, ritkábban ott (ha épp indulás előtt kellett), de sosem volt gond. Érdemes visszamenni a blokkal, mert ha tényleg ilyen para van, többen jelzik, és akkor számíthatsz némi kártérítésre. Bár lehet csak a tankolás árát adják vissza, de az is pénz...
www.dongosofor.hu
-
Hauptmann
addikt
válasz huszi.gyb #14644 üzenetére
Persze, visszamegyek majd, meg viszem ezt az üveget is magammal, de előre látom, hogy azt fogják mondani, nem ott tankoltam ezt. Ezért mondom, hogy bizonyítani nem tudok már semmit, csak ha ott a kúton produkálja a hibát, de már majdnem üres volt a tank, amikor leállt. Akkor lett volna komolyabb baj, hogy ha valamit kinyír ez az akármi, mondjuk a befecskendezőfejet.
-
kcsa
veterán
Ennyit arról a vitáról hogy szezon előtt vagy után kell cserélni az olajat
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest