-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #15200 üzenetére
Frankón nem tudom. Reggel persze volt füsti, de az is inkább vízpára kora reggel, semmint igazi füst. És főleg nem sok. Még azt tudom elképzelni, hogy ~másfél hónapja amikor néztem a szintet akkor balhere voltam, és nem figyeltem oda rendesen, és már akkor sem volt benne elég. Benne van ez is a pakliban. Ha Marcell elviszi decemberben, akkor nyilván henger/dugattyú párost meg szelepszárszimeringet is megnézetem vele. Aztán meglátjuk hogy érdemes-e vele foglalkozni, vagy gyufaduna.
-
tikshow
addikt
Mivel meg friss hus vagyok ebbe. Kaptok levelet, vagy neten valahol meg lehet nezni?
-
Burt1793
veterán
Azt írja a user manual, hogy minden nap, indulás előtt meg kéne nézni az olajszintet... Ezek viccelődnek?!
Már csak az, hogy letörlöm a "pálcáról" az olajat elfogyasztja hónapok alatt.
Amúgy 10W40-es olaj van benne, ilyen hidegben a könyv 30-ast ajánl.
Éppen csak, hogy a minimum felett van nálam a szint (3-4 mm-rel az 1-es pont felett), ezt is úgy sikerült elérnem, hogy megdöntöttem a motort. Viccelek, vízszintesen van benne ennyi, viszont 3 perc lecsorgási idő után első berakásra nem látszódott a szint, csak másodikra (nem csavartam rá).
Majd töltök bele. Előző olajcsere előtt (igaz, az melegebb időben volt) nagyobb olajszintet mértem.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Érdekes a biztosítás díjváltozása: a kocsinál 8000-ről ment fel 10-re (B10), a motoré meg 9-ről ment le 3800-ra (B3), mindkettő baleset nélkül. Ugyanannál a biztosítónál, átkötés nélkül. (éves díjak a K&H-nál).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #15207 üzenetére
Ilyen időben nem feltétlenül a melegoldali viszkozitást kellene csökkenteni, inkább a hidegoldalit (is?) hogy hamarabb legyen kenés.
A manualban egyébként az van hogy 10w30, de használható a 10w40 is. Ráadásul keveri a JASO MA és MB szabványokat is össze-vissza.
Mivel fűtött helyről indulok, szerintem jó a 10w40.
Komoly tribológiai szakvéleményemet olvashatták
-
Grillo
senior tag
válasz Burt1793 #15207 üzenetére
Nekem ez azért is lenne fasza (a napi nézegetés), mert ugye a váz, meg a burkolat a Pigi blokkhoz készült, van is 2 (1?) csavarral könnyen levehető ajtóka, és akkor odafér a paraszt a nívópálcához akár 2 kézzel is.
Namármost ezért is jó, hogy a rotaxos verzióm van, mert azon mindez épp a másik oldalán van a motornak (kisajtó nélkül), tehát vagy leszeded az első kisborítást 2 csavarral, majd a nagyot 6 csavarral (plusz előtte a két oldaldobozt, ha fent vannak 3-3 csavar), vagy edzel egy kicsit nőgyógyászra, és akkor valami extra tompikás csuklókifordítással meg tudod oldani. De természetesen csavaros, úgyhogy görcs-benyúl-kicsavar-kiemel-töröl-görcs-behelyez-becsavar-kicsavar-kiemel-szemléz-görcs-behelyez-becsavar a módi. Ha utána kell tölteni, akkor goto kettővel ezelőtti mondat, és le kell venni a burkolatokat, majd nagyfecskendő/kisfecskendő+csövecske segítségével innyektálni a nedűt beléje.
Ha mindeközben a blokk forró, akkor az még hozzátesz az érzéshez.De mindez mostanság nem okoz gondot, hiszen két hónapja elbaszódott megint, és azóta nem nyúltam hozzá...
-
Burt1793
veterán
Nekem is garázsban van, bár nincs ott sokkal melegebb, mint mostanában kint. Ha 0 alá megy a hőmérséklet, leteszem a lantot.
Biztos/remélem csak placebo, de mintha kicsit reszelősebb hangja lenne a motornak. Plusz amikor egyszer a Nagykörúton végigmásztam a piroshullámban, ebben a hidegben (kb tizenegy-kettő fok volt) is felment a hűtővíz hőmérséklete a kettes csíkról a hármasra, ami persze nem vészes (4es a vastag vonal, ott kapcsol be a venti), de ilyenkor miért?(#15211) Grillo: Akkor korábban kell kelned.
Én se ellenőriztem soha, de azért egy ilyen mondattal, hogy ellenőrizd naponta, szépen leveszik a saját vállukról a felelősséget.[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz DigitXT #15213 üzenetére
De asszem, valahol néztem, gondolom a manuálban.
Ehe, itten is van:
-Törölje le a pálcát tiszta ruhával.
- Csavarja be az olajbetöltô nyílás
zárócsavarját/olajellenôrzô pálcát (3)
teljesen a betöltô nyílásba (4).
- Csavarja ki majd vegye ki ismét az
olajbetöltô nyílás zárócsavarját/olajellenôrzô
pálcát (3) és nézze meg a pálcán
az olaj szintjét:
MAX = felsô szint
MIN = alsó szint
A „MAX” (felsô) és a „MIN” (alsó)
szintjelzés között a tartály ûrtartalma
körülbelül 200 cm3.
- Az olajszint akkor megfelelô, ha majdnem
eléri a „MAX” (felsô) szintjelzést.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hm. Az, hogy bemelegszik a motor, nem kifejezetten hátrány, sőt: én pont azt
néztem, hogy túlméretezett a Madison hűtése a 10 fok alatti hőmérséklethez.
Oké bemelegedett, nyitott a termosztát, de aztán a menetszél volt az erősebb:
visszahűlt, és a termosztát is visszazárt. (A hőmérsékletkülönbségen látszik.)És akkor ehhez van a motorban gyárilag 15W50 olaj. Nem egy olasz klíma.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15218 üzenetére
Nem tudom, hogy mi a normális szint (bemelegedés). Alapból a második csíkig megy fel rövid időn belül a mutató, ha nem kell sokszor megállni, még nyáron is folyamatosan ott van a második csíknál (szóval gondolom ez az üzemmeleg állapot). Több piros lámpa esetén megy feljebb, most ebben a tizenpár fokban is felment harmadikra, de amint elindultam, visszament másodikra. Negyedik csíknál kapcsol be a ventilátor, 25 fok külső hőmérséklet alatt nem nagyon kapcsol be (persze ehhez hozzá kell tenni, hogy nem nagyon szoktam megállni).
Nekem ez így normálisnak tűnik, legalább is az utolsó 12 ezer km-en nem változott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15219 üzenetére
Ezek a csíkok önmagukban semmit nem mondanak. Az, hogy hozzárendeled
egy bizonyos üzemállapothoz az évek során, empirikus alapon az már inkább.
A motornak annál jobb, minél melegebb... természetesen túlmelegedés nélkül:
tehát egy bizonyos hőfokon meg kell fogni, de addig minél hamarabb jut, annál
jobb, mert amikor hidegebb, akkor nagyobb a kopása (és pl. a fogyasztása is).A hűtőventi gombáját olyan hőfokra állítják, ami már a túlmelegedés felé megy:
ezt motorblokkja válogatja. Autóknál előfordulhat 100 fok feletti hűtővízhőfok is,
mert - nyomás alatt - még úgy sem forr fel a víz... de pl. Madisonnál a tervezők
úgy gondolták hogy ennyi nem kéne (mégiscsak alu blokk, stb.), szóval nálam
86 fokra van belőve gyárilag a venti bekapcsolása, és valóban ott is kapcsol.Egy baj van, hogy a menetszél SOKKAL több levegőt mozgat, mint a hűtőventi.
Szóval amit a hűtőventi "meg tud fogni", azt egy combosabb menetszél túlhűti:
alapvetően erre van a termosztát beépítve, hogy jól van vazze, akkor addig nem
is nagyon keringetjük a vizet, amíg a blokk nem melegedett be, rendesen.Az, hogy állás közben megy fel a hőfok, az teljesen természetes (többek közt
ezért is van rajta a venti). Valójában menet közben sose kéne mennie, akkor a
menetszél elegendő. De egy alapjárati működés - légáramlás nélkül - felfűtheti
a blokkot. (Vagy, ha pl. az előtted haladó nagyon lefogja a menetszelet, az is.)Ui: megint más kérdés, hogy a vízhőfok nem azonos a blokk hőfokával, csupán
következtetni lehet belőle: az olaj pl. simán 100 fok fölött lehet, akár 120-150 is.
(Ezért IS jó pl. egy olajnyomásmérő, mert látszik rajta, ha alapjáraton már nem
túl magas az olajnyomás, mert az azt jelenti*, hogy az olaj is bemelegedett.)*: ha csak nem sz*rt be az olajpumpa, vagy nincs túl kevés eleve a blokkban.
Szerk: azért mondhatta akkor kcsa, hogy rá kéne nézned a termosztátra, mert
a hőfok, amit gyorsan elér a motor, nem valószínű, hogy az üzemmeleg állapot.
Pláne, hogy fölötte még van egy egység, amikor még nem megy a venti: inkább
az lehet az ideális... De HA túlhűtésről van szó, akkor még azt sem éri el.Szerk2: tegnap 9 fokról, utcáról indulva kellett a szívató. Le is fulladt pl.! De ami
sokkal rosszabb, amikor "lehörög", ahelyett, hogy jönne az erő, bedöntésnél.
Ezért szokták egyesek melegíteni indulás előtt: persze ilyenkor irigylem azokat,
akik injektoros csodával járnak, vagy (tökéletes) automata szívatóval, viszont ha
az injektor tökéletesen megoldja a hideg blokk kérdését, akkor valójában sosem
tudod, hogy most hideg, mert nincs semmi tünete. (Pedig olyankor a benya egy
része lecsapódik a henger falán, részben lemosva az olajat, növelve a kopást...)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15220 üzenetére
Köszi a leírást, elolvastam, bár ezekkel tisztában vagyok. Szerintem a második csík az üzemmeleg állapot, mert télen-nyáron ott van a mutató. Tökéletes a termosztát és a hűtőrendszer is. Bízom benne, hogy sokadik nekifutásra meg tudták csinálni ezt a 2011es szériát. A fogyasztás most is konstans 3,3, pedig megyek, ahogy szoktam, óra szerint 20szal gyorsabban a megengedettnél. Rendesen gyorsítgatok, de ha lehet, akkor hagyom kifutni, erős a motorfék, lehet vele számolni. Az erdei úton már csak 120szal megyek, kímélem.
Olajat kell bele most vennem, kicsit utántölteni. 10W40, csak a márkáját nem tudom. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15221 üzenetére
Azért mennyivel elegánsabb egy ilyen válasz, mint egy sima TL;DR...
A márka nem igazán számít a 10W40-esek közt, inkább a teljesítményszint,
adalékolás: de ha nem tudod, mi van benne, nem pancsolnám, hanem csere.
Viszont ha nem tudod, mi van benne, akkor sanszos, hogy nem te cserélted,
ámbár aki cserélte, annak meg tudnia kellene, hogy mit töltött bele anno...
(Sőt, ilyenkor meg is szokott maradni, mert jellemzően nem PONT 1-2L kell.)kcsa: onnan tudja, hogy 12000 km alatt nem volt vele semmi baja. (Eddig.)
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15223 üzenetére
Honda Dream cserélte a 24 ezres szerviz alkalmával. A munkalapon nem tudom elolvasni, amit odaírtak, a 10w40 is csak tipp, nem 100%ban kivehető.
kcsa: mennyi van a min és max szint között? Az előző olajcsere előtt is itt állt a hűtővíz mutatója. Ha mutatsz forrást ahhoz, hogy feljebb kellene mennie, szétszedem. Addig nem, nincs rá felesleges időm most.
Amúgy meg sokszor mentem vele hosszabban vmax-szal, ennyi olajfogyasztás belefér 4500 km alatt.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #15225 üzenetére
Saccra 1-2 deci lehet, de max 3. Enyémnél nem tudtam megnézni, mert sokkal több hiányzott
A mutató egyébként nem ad semmilyen gyakorlatban használható információt a hőfokról. Tendenciát persze mutat, de hőmérő+lábos módszerrel viszont elég egyszerű kipróbálni hogy jó hőfokon nyit-e.Vagy valami valódi hőmérő fixre kötése a vízkörbe mint DigitXT.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15225 üzenetére
[GONOSZ]
Teljesen igazad van amúgy, minek baszakodni az ellenőrzéssel: 5 éves a motor,
lassan eladod, sz*pjon a henger kopásával, és a kompót hiányával az új tulaj!
Azért remélem majd beleírod a hirdetésbe a vmax-os sztorit is (mint megkímélt).
[/GONOSZ]kcsa: akarod mondani 2 db hőmérő. Csak arra jönnék rá, hogy miért fagynak
le ezek a sz*ros DS18B20-ak, amikor felkapcsolom a xenont. Feszingás, oké...[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15227 üzenetére
Jól mondod.
Viccen kívül, nem fog senki rosszul járni ezzel a motorral, nem szeretném mindenbe a hibát belelátni, ennyi erővel mindent szét kéne szednem, mert noha eddig olyan a működés, mint korábban, ennyit simán bírnia is kell mindennek, de azért szkeptikus vagyok.
Veszti az értékét folyamatosan, a többi 30 ezerre visszatekert importmotor biztos sokkal jobb vétel lenne. Attól függetlenül, hogy 5-10km-eket megyek vele 130 körül, ezen kívül a városban gurulgatok 70nel. Nem méregetek gyorsulásokat 0-100 között, az legalább olyan "káros". Üzemmeleg motor csak bírja azt a kb. 8ezres fordulatot naponta kétszer pár percig, nem hiszem, hogy más jobban "kíméli" az öt éves sh-ját. -
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #15228 üzenetére
Nem kell hibát belelátni, tekintsd ezt egy ~2 órás ellenőrzésnek, ami csak az 100%-os üzembiztonságot garantálja. Ha tényleg semmi baja, akkor befektettél kvázi két felesleges órát az ellenőrzésbe. Ha meg kezdődő baja van, akkor időben megfogtad. Nyilván ami nem rossz, azt nem kell javítani
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15227 üzenetére
A DS18B20 ugye 1 wire homerseklet erzekelo, 2 szalon kapja a tapfeszt, 1 szalon pedig digitalisan kommunikal.
Nem a tapfesz ingadozassal lesz ott a gond, hanem a Xenon felkapcsolas pillanataban kialakulo magneses eroter (nagyfesz. gyujtotrafo altal generalt), ami megzavarja a kommunikaciot, igy gyakorlatilag "lefagy" es csak a szenzor ujrainicializalasaval tud ujra kommunikalni folyamatosan a vezerlovel.
Elso korben probald meg, hogy egy CAT-5 kabelre csereld ki a vezerlo es a szenzor kozotti vezeteket, hatha eleg lesz ekkora arnyekolas a csavart erparon. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15234 üzenetére
12 ezer km-t mentél már a cicergő vízpumpával?
Remélem érzed azt, hogy a hidegben és melegben egyaránt gyorsan, kettes csíkig felmenő hűtővíz hőmérséklet nem ad okot arra, hogy hibát feltételezzen az ember.
Olaj: 2,5 deci simán belement, most kicsivel a maximum alatt van a szint, majd holnap este megnézem, hogy tetszett-e a motornak az itatás, vagy, kell-e még egy kicsi.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15235 üzenetére
Neeem, még csak 7600-at. Nekem amúgy teljesen mindegy, hogy milyen
csíkig megy fel az SH-don a hőmérő: semmit nem jelent. Nekem nem fáj.
(Sőt, nekem az SE fáj, hogy 2,5 deci olajat megevett a géped! Mondhatnám,
ez teljesen természetes dolog: csak elvakult hondás mondja, hogy nem az.)Egyébként a fémesen zörgő hajtásod már eleve gyanús volt nekem.
Jó kis roller lesz abból a gépből is, mire a "végére" érsz, és nem azért, mert
a Honda Dream leszarná a javításokat (bár, műszakilag "tiptopnak" mondták
az általuk értékesített Madisonomat is, miközben termosztát se volt benne),
hanem mert semmi sem tart örökké. Még egy Honda sem. Vagyis... Nyilván
ha bármi gáz, csak az lehet, hogy a beszállító definiálta az örökké fogalmát.Kéremkapcsojjaki.
Szerk: amúgy HA az a csík azonos hőmérsékletnek felel meg (nem biztos,
mert több, mint valószínű, hogy egy tartományra vonatkozik), akkor bizony
ez a jelenség pont okot adna a hiba feltételezésére. Tudniillik a fizikát nem
lehet megb*szni, és olyat még nem látott a világ, hogy valami hidegben, és
melegben is ugyanolyan gyorsan, és ugyanannyira melegedjen fel.
Simán lehet, hogy nincs azzal semmi gond, de annyira szórakoztató vagy![ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15236 üzenetére
Hiába puffogtatsz ilyen igazságokat, ezeket mindenki tudja. Nem mondtam, hogy baj ez az olajfogyasztás. Természetesen hidegben kicsivel lassabban melegszik be a kettes csíkig (mobillal írtam a fenti hsz-eket, örülj neki, hogy nincs tele elírással...). A hajtás problémát kcsa nyár elején megoldotta. Nincs vele semmi gond, örülök, hogy jól szórakozol.
Igen, minden amortizálódik, egyszer csak tönkremegy. Nektek ez nem különleges, nekem se, bár ritkábban van valami tényleges gond. Azt se néztem meg, hogy olajcserénél maxig töltötték-e az olajat, lehet, hogy nem és akkor nem evett 4500 km alatt 2,5 deci olajat sem.Ui.: ez a Hondagyűlölet jót tesz neked. Ti definiáltátok ezt a Honda örök fogalmat. Lehet, hogy nem a marketingeseket kéne komolyan venni. stb-stb. Használati tárgy, tönkremegy, mint minden más.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15237 üzenetére
Én hondagyűlölő? Csak irigykedek a hibátlan masinériákra, amik kimennek
a világból is! Titkos vágyam, hogy egyszer nekem is lesz egy ilyenem. Na jó,
lehet rajta más felirat is, üsse kavics: lényeg, hogy menjen. Igaz, az unalmas.
Akkor lehet elkezdeni tuningolni, mert azzal aztán mindig van valami.Ui: az azért megvan, hogy nem is kell maxig tölteni? Hőtágulás, teccikérteni?
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15239 üzenetére
Okés, akkor töltsd fel, de nem értem, hogy olajcserénél miért nem tették volna?
És hova tették a maradék olajat, ha most kéne, hogy utána tölts? Lenyelték?Az amúgy egy kicsit tenyérbemászó volt, hogy itt kiemeled magad a tömegből,
csak mert tele vagy zsével, és mindenkinél fiatalabb motorral jársz, amivel még
kevesebb a gond: természetes! És így is kell csinálni: érdekes, hogy pont kcsa
az, akinek "ugyanolyan" motorja van, mint neked, de azt is "lefikkantod"... neki
az nem különleges, hogy megmurdel, mert visszatekert órás "szarolaszimport"!Pedig én úgy tudtam, hogy egy Honda sosenem romlik el. Depláne nem fogy ki
belőle az olaj, és megy el a kompót. A nem istenítés nem egyenlő a gyűlölettel.
A világ nem fekete és fehér. Csak az emberek szeretik annak mutatni, mert úgy
könnyebb csoportokat képezni. Azokkal azonosulni. Vagy azokat épp megvetni.
Az embereket egyénileg megítélni sokkal komplexebb: hondás-e egy "hondás"?
Ég tudja. Ahogy szerintem motoros sem attól lesz valaki, hogy vesz egy motort.
(Sőt, én nem is tartom magam motorosnak, függően attól, mit takar a definíció.)Használati tárgy, tönkremegy, mint minden más.
Na, ezt sem hittem volna, hogy valaha olvasni fogom ezen a fórumon...[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15242 üzenetére
Látom a gyűlöletet. Nem én hoztam ebbe a topikba a Honda istenítést. Nem is mondtam, hogy más ugyanilyen korú motor rosszabb lenne, hiszen nem ismerem a többit. Egy motort se hasonlítottam a másikhoz szándékosan (lehet, hogy félreérthető voltam). KCSA motorjáról se mondtam rosszat, ő mondta, hogy hibázott, kifogyott az olaj, ebben nincs több. Én azt, hogy az én motorom újabb és ezért nem megy tönkre sűrűn, nem dicsekedésként mondtam, csak azért, hogy mindent a helyén lehessen kezelni.
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #15237 üzenetére
Ti definiáltátok ezt a Honda örök fogalmat.
Nem éppen. Elég csak szétnézni a 'szak'sajtóban, vagy a Hondabuzi topic-okban, vagy ne menjünk messzire, csak itt átfigyelni a motoros fórumba...
Az meg egy idő után kurva unalmas, plusz ellenérést szül, hogy mindenhonnan ez a 'nem romlik el' faszság jön. És nincs azzal baj, hogy elromlik, egy szerkezet általában el is szokott romlani. A baj ott van, amikor az egységsugarú Hondás ezt tagadja, vagy, ha az ő gépe romlik el, erősen kussol.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15245 üzenetére
"a többi 30 ezerre visszatekert importmotor biztos sokkal jobb vétel"
Khm... Ki is vett mostanában 30000-re visszatekert importot, ami meg is hótt?
Egy dolgot nem értek amúgy: miért a motoros hibája, hogy teljesen váratlanul
elfogy a motorból az olaj: előjel nélkül, tünetek nélkül, s egyelőre indok nélkül.Én nem mondanám, hogy hibázott. Nem gondolnám, hogy normális egy ilyen,
annak ellenére, hogy természetesen megelőzhető lenne. De tegye fel a kezét,
aki a "napi első elindulás előtti teendőket" rendszeresen (értsd naponta) végzi!
Nem csinálod? Te vagy a hibás...! Pedig vannak ott elég fontos dolgok pl. gumi
környékén (nyomás ellenőrzése!). Csak hát teljesen életszerűtlen az, hogy ezt
minden nap meg kéne nézni. Vagy az olajszintet. (Jogilag persze megoldás...)Egyébként bocsi, de ez elég szar érv: "eddig olyan a működés, mint korábban"
Lásd az "álomboltban" vett Madisont. Amiben mindig is olyan volt a hűtés, mint
korábban. A vételtől számítva. Mert mindig is szar volt! Hogy haragszom rájuk?
Lehet. Átbasztak? Naná! Téged is? (Mintha mondták volna, hogy igen.) Akkor?
Szerintem nem bűn haragudni rájuk. (Akkor se, ha amúgy a kedvenc márkádat
forgalmazzák. És még mellette néhány szarolaszimportszemetet, használtan.)De igazad van! Kezdem megérteni a nevüket! A Honda egy álom motor...
Értsd: csak ideális világban létezik, és legendák terjengenek róla, mindenkinek
van egy ismerőse, akinek kiment a világból, ha másnak nem: nem történt meg![ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15247 üzenetére
Ezt a részt:
"a többi 30 ezerre visszatekert importmotor biztos sokkal jobb vétel"
Khm... Ki is vett mostanában 30000-re visszatekert importot, ami meg is hótt?...egyáltalán nem kcsa motorjára mondtam, hanem arra, hogy amikor majd az enyémben is több km lesz, akkor ilyen használattal nem lesz szarabb vétel, mint egy importmotor. Kicsit azért kiforgatod a szavaimat, te "gonoszkodtál" rögtön ezzel.
#15248) Hauptmann: Azért ezekből érződik az irónia és csak miattatok írtam (ti mondogatjátok sokszor). Tudjátok, hogy nem rég kezdtem ezt az egészet, más márkát, de még típust se nagyon ismerek, éppen ezért komolyan semmit se ítéltem el.
Más motoros fórumokat nem olvasok.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000