-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
Egy honda orok elet. Lehet eddig tartott az orok.
Nekem a soha el nem kopo motor, henger repedeses volt utolso javitomereten termeszetesen.
Nah de neked valami mas gond lesz. Olyan nincs hogy reggelre allo helyben elmegy a vegnyomas. Valami elekronikai nyug lesz. benzin vagy szikra gyanus . -
Burt1793
veterán
válasz lehella #15053 üzenetére
Ha túl könnyen forgatja, akkor nem az aksival vagy az indítómotorral van baj. Sokkal inkább (nincs kompresszió) gyűrűtörés, blokkrepedés, hajtókarszakadás, ha Hondáról van szó , de hát hosszú a hibák lehetőségének listája. Lehet, hogy nincs nagy gond, mindegy, lassan itt a tél.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #15056 üzenetére
Hajtókartörésnek, vagy valami hasonlónak csak lenne hangja. Előtte vagy legalább indítózás közben Péntek délután leraktam minden hiba nélkül, ma már full beöltözve indultam volna, aztán se kép, se hang.
Mehetett az átöltözés újra, plusz fel a harmadikra kocsikulcsért. Imádom az ilyen reggeleket
-
DigitXT
félisten
Hátöö, a se kép se hang, az inkább azt szokta jelenteni, hogy meg se nyekken!
Ha már áram van, és az önindító is forog, az már valami. Kérdés, hogy forgatja-e
a főtengelyt? Ez ilyen szabadonfutós csoda? Utóbbi nem "durranhatott el"?
Természetesen a nincs kompót nem "szakmai" megjegyzés volt, csak poén...Szerk: de ha már beindult a rollertopik, én is szereltem ma egyet... Pár óra eltelt.
Pedig csak egy olajnyomásmérő cserének indult. De a kulcsok keresgélése, stb.
(Régi mérő széttörése véletlenül, de annak már úgyis mindegy volt, meg ilyenek.)Ill. frissítettem a fedkomp szoftverét, amitől hangyányit összezavarodott a drága...
De azért működik... Most pl. megint van fordulatszámmérő jel, de szigorúan csak
alapjárat fölött, mert alapjáraton a VR szenzor nem generál 5V fölötti feszültséget.
(Hogy rohadna meg.)[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #15058 üzenetére
Nyilván túloztam a "seképsehang"-gal Önindító ha jól sejtem forgatja a főtengelyt, különben csak fúrógép hangja lenne
Maholnap megnézem üzemanyagellátást, gyújtást, amit tudok, aztán lesz ami lesz. Mondjuk AC megy, hallom. Ennek ellenére benzinszagot különösebben nem éreztem, de majd ránézek injektorra is, hogy indítózásnál megy-e a befecskendezés.
-
DigitXT
félisten
De még az sem, hogy behúztad a dekompresszor kart, és úgy maradt.
-
csongi
Topikgazda
Gyertya kiszed, önindító teker, de gyertya nyílást fogd be az ujjaddal, pontos mérési adatod nem lesz, de legalább látod van e kompresszió, és meg tudod nézni van e szikra, illetve van e üzemanyag
Én legutóbb gázolajjal szopattam magam, mert kannába tankoltam, és a gázolajjal nem megy valami flottul a vas .
De furcsa mód benzinnel már tökéletesen működik[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
A gyűrűtörésnek nincs hangja, és egyik pillanatról a másikra is bekövetkezhet. De remélem, hogy valami apró probléma lesz csak. A szar benzinnel is beindulna, csak állandóan leállna.
Ha már roller, és a csodás japán minőség. Úgy néz ki, kb. 3/4 évet bírt a gyári Yamaha vízpumpa szimering, megint megy a légszűrőházba a glikol. Végülis mindegy, mert hamarosan vezérműlánc csere lesz, amúgy is meg kell bontani, de azért egy gyári szimering jó sok pénzért bírjon már többet. Egy fos RMS is tud ennyit.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
"Shit happens." Az egy dolog, hogy nagy kupac és gőzölgő lehetett, de...
Azt mondják, szerencsét hoz... Ellenben ha csöpög az olaj a motorblokkból,
arra csak egy mondás van: örülj neki, ebből tudod, hogy volt benne.Szóval korábban pedzegettem, hogy a hibátlan működés, és a nem szerelés
közt lehet némi összefüggés, és tényleg! Jó, hogy szart az olajnyomásmérő
mérni, de legalább tömített: beraktam az újat, ez mér, de csöpög az olaj...Gondoltam, csak a DigitXT klasszik betegség ért utol, hogy elsőre sosenem,
s egyszerűen nem húztam meg eléggé a menetben, mert nyomás alatt picit
kitolta, ami pár diszkrét tócsában jelentkezett a gépsárkány alatt, állás után.
Ehhez képest ma reggel meghúztam jobban, és kényelmesen hátradőlve (jó,
hát képletesen) jöttem be a céghez, hogy ugyan másodjára, de most tuti lett.Hát nem: most már jó fél méterenként volt egy csöpp, amikor járt a motor.
Nem győztem törölgetni, mert az isten se mossa le rólam, hogy "kilógó belű"
fostaligával járok, mert a nyomok egyértelműen a motoromhoz vezettek.Szóval itt a szezon - beindult a rollertopik, csak kicsit szerelni kellett hozzá!
Szerk: és persze otthonhagytam az ebédemet meg a szemüvegemet is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Azon gondolkodom, hogy "a kis b*zit még levadászom" mondat belefér-e a
"nehezen emészthető" stílusba, vagy esetleg tényleg van velem valami baj?
Mondjuk kivel nincs. Amúgy, ha az immo lenne, akkor könnyedebben nem
kéne forgatnia, csak úgy szokásosan forgatnia, aztán persze nem indulnia:
legalábbis így tapasztaltam, amikor egyszer rég kulcsburkolatot cseréltem
autónál, mert beszakadt rajta a nyitógomb, s az immo az előzőben maradt.Szóval passz. Mondjuk tudjuk, hogy a "túlbonyolított" elektronika bármikor
összefoshatja magát egy X9-ben: mi van, ha a Hondának is szállítottak? -
DigitXT
félisten
"Az első- és másodfokú döntést végül megváltoztatták és az autóst felmentették,
mondván a nyeregben ülő kerékpárosnak nem volt elsőbbsége a zebrán és nem
vette figyelembe a stoptáblát sem." Mondanám, hogy legközelebb, majd jobban
meggondolja. De sajnos meghalt. Belenéztem a hozzászólásokba is, nem kellett
volna... Olyan okosságokkal jönnek, hogy ha a te gyereked tekert volna át, akkor
biztos meg tudtál volna állni... Egyrészt a fizika nem így működik, másrészt meg
meg kell nevelni a gyereket, hogy hogyan kell közlekedni, akkor nem csinál ilyet!
Természetesen még azelőtt, hogy jól elütteti magát a főútra való berobbanással...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15076 üzenetére
Kíváncsi voltam, mi történt a nyomott orrúval, de a miért moderáltuk topik anonim.
Persze lehet, hogy úgy jártál, mint ludsimon, hogy inkább lemondtál róla.Szerk: amúgy nem nagyon fog törlődni, mert van 5 HSZ-e. (Én sem leszek Digit.)
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15077 üzenetére
Felidegesítettek páran és nem bírtam.
Tarthatnának egy inaktív tagok törlése napot, ha szabad lett.volna az a nick, akkor úgy regisztráltam volna be. Bár tudom, azoknak csinálták ezt a nick változtatási lehetőséget, akik épp az aktuális életkorukat írták a név végére. 😃
kcsa: egyedi avatarod csak addig lehet, amíg jól viselkedsz. Nagy összefüggés nincs, ezzel büntetnek. Ezért most "fizettem nektek" avatarom van. 😃
[ Szerkesztve ]
-
tikshow
addikt
válasz DigitXT #15073 üzenetére
Ma a Váci úton okozott meglepetést(70-es tempónál) egy idős házaspár számomra azzal, hogy az út közepén szambáztak. De már régen régen zöld volt a forgalomnak nekik pedig piros, nem különösebben hatotta meg őket. Csak az tűnt fel, hogy fucsán nem mozog a sor, így lelassítottam, jól is tettem...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15080 üzenetére
Megtévesztő ez a "fizettem nektek" avatar, mivel én még sosem láttam, milyenek
vannak, lévén (még, ha nem bosszantotok nagyon) egyénim van, azt meg nem
tudom "csereberélni": nem is mutatja. Így nekem egyelőre mindegyik "új", hiszen
(egyelőre) elég kevesen használják a fórumon, szóval még ritkán futhatsz beléjük.Mindenesetre, ha jól látom, van 65 különböző kis kép... Egész jó felhozatal!
Szerk: de azért én megtartanám a sajátom, ha lehet...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15084 üzenetére
Ahhoz előbb nevet kellene cserélned egy bizonyos típusú vérszívó repülő állatra.
Igen, van egy hosszabbító, aminek a végén csücsül az olajnyomásmérő: sajnos
úgy néz ki, hogy szarul tömít az új (vagy még mindig nem eléggé húztam meg,
vagy épp ellenkezőleg, az előző volt túl megtépve, már szétcseszve a menetet),
mert a 20-50 psi közti üzemi nyomás csöpögést indukál. Tegnap ez még szinte
semmiként jelentkezett! A motor alatt összegyűlt kis cseppekben. De most egy
picit durvábbnak nézett ki a dolog, tehát a menetszétcseszős elmélet gyanús...
Ami persze roppant kellemetlen, mert akkor megoldva sem lesz egyszerűen.
(Még jó, hogy csak egy sz*ros hosszabbító. Végső soron leköthetem az egész
hóbelevancot a fenébe. Ha tényleg szétment: a blokknak nem lesz baja...)Szerk: legutóbb, amikor feltűnt, hogy esik az olajnyomás, és olajpárás a blokk,
gondoltam, lelazult a régi adapter, meghúzom jobban... ott maradt a kezemben
mert már el volt repedve. Mire azt kiműtöttem a blokkból, rendesen leizzadtam!
Na azóta az ilyen eseteket elkerülendő, hosszabbítóban van a nyomásmérő.
Mert amúgy természetesen csak úgy betekerni nem lehet, mert nem fér oda...- Hozzál fiam két kiló hurkát a boltból. De ne véreset!
- Denevéreset?![ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #15073 üzenetére
Ez a tipikus IJB esete a kerékpárosnál. Pedig nem nehéz megjegyezni, hogy zebrán át kell tolni azt a szart, nem pedig ész nélkül áttekerni. Akartam ott kommentelni, de ki vagyok tiltva, és ezért új nick-et lusta voltam regisztrálni. De nagyon vicces a hipszter gecik reakciója ott, ahogy hőbörögnek.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Nem tudom, milyen motor, de ez simán belefér a napi Hondásba.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #15070 üzenetére
Visszatérve az immóra. Nekem mindkét gyári kulcs el van repedve picit, nem is használom őket. Másoltattam egy sima kulcsot, mellette van az immós a kulcskarikán, és így megoldott a dolog. Da ha épp rossz helyen van az immós, és nem érzékeli, akkor nekem is elég könnyen pörget az indítómotor.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #15090 üzenetére
És amúgy ez miért van? Nincs befecskendezés, így nincs mit sűríteni?
Végülis logikus. Kocsinál nem tűnt fel, mert amúgy sem én jártam vele,
viszont ott elég egyértelmű volt, hogy egyik este, mint mindig pöcc-röff,
másnap reggel meg nem hajlandó indulni. A kettő közt pedig ugye más
nem történt, mint egy kulcsburkolat csere. Szóval: nézzen rá, hogy van
benzin vagy nincs, a levegő könnyebben összenyomható a keveréknél.
Vagy esetleg... bizonyos alrendszerek, befecsi vezérlés/elektromágnes,
esetleg kompletten a benzinszivattyú el sem indulnak ilyenkor, így több
delej marad az indítómotornak, tehát vígan forgatja (úgyse fog indulni)?Csak elmélkedek. Eddig csak karbis motorjaim voltak. De benya nélkül,
illetve nem megfelelő keverékkel egyik se indult. Cserébe erőlködött. -
Hauptmann
addikt
Gyűrűtörés esetén is mozgatja a levegőt, csak nincs annyi kompresszió, hogy megfelelő sűrítési végnyomás legyen.
DigitXT,
Passz, nem tudom. A benzinpumpa felépítí a nyomást olyankor is, de befecskendezés biztos, hogy nincs, ne nyomja már tele a katalizátort benzinnel. De lehet, hogy levegő sem annyi jut be ilyenkor, és akkor ez megmagyarázná a kicsit könnyebb pörgetést.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #15097 üzenetére
Igazából az nem világos, hogy ha immo baja van, akkor egyáltalán minek pörgeti:
értem én, hogy így működik. Csak a logikáját nem értem. Feleslegesen köszörül.Szerk@ON: mindösszesen annyi baja volt az olajnyomásmérőmnek, hogy a nagy
cserebere közben lelazult az adapter másik oldalán az anya... Nem vettem észre:
my bad! Motorka köszöni jól van. Maradt benne olaj, nem csöpög. Ráadásul, még
egy újabb fogyirekordot is kiköhögött, pedig most sem hajtom kevésbé (igaz, más
útvonalon járok, így a rendszeres 0-100 gyorsulás elmarad). Ma toltam 2 db-ot, és
megint gyengébben muzsikált a JCosta. De hát ilyen... Mérési hiba, vagy időjárás.Szerk: ja, hogy számszerűsítsem is: nem bírtam 9,46L-nél többet beleerőszakolni,
pedig már 186,6 km volt benne. Igen, ez kevesebb, mint 5,1L/100 km. Csodamotor.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #15099 üzenetére
Peugeot-nál is (hogy ne csak a japánokat szidjuk).
kcsa: nem, hanem az originális, franciánál (autó).Szerk: ja és a szar-fos-olasznál pl. elmondanám, hogy
nem világít a csomagtérvilágítás, ha nincs rajta gyújtás.
Agyrém, nem? De, hogy ne csak szidjam szegényt,
a kúton hogy mennyire pöcc-röff volt az hihetetlen: úgy
tűnik, 35 fokos hideg oldalnál tökéletes a keverék... De
valahogy lassan melegszik az egész. (Már be is értem,
mire nyitni kezdett a termosztát/érdemben melegedni.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Távcső topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Realme GT 5G - versenyképes
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- Könyvajánló
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...