-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hauptmann
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz dugynok #15699 üzenetére
Én pont ezért vittem mindent, hogy neki ne kelljen utánajárnia.
Gyári vezérműláncszett kapásból lett volna egy százas! Végül eBayen
tudtam beszerezni a megfelelő DID láncot, jutányos 14,3K árban.
A tömítéskészlet is húzós volt. Ráadásul kettőt sikerült venni: egy gyári
és egy Athena szettet, amiből csak az utóbbit számoltam bele, mert az
előbbit végül ki sem bontottuk (az volt magában 30K), az Athena ~18K.
Olajszűrőből a papír vmi 300 Ft volt. A műanyag az (arany ár) 2,8K...
4L olaj ~10K, de csak a fele kellett. Mit hagytam ki? Postaköltség: 18K!Szerszámokat kellett még vennem (lendkerék lehúzó, bika dugókulcs),
ezek még dobtak rá egy tizest: a munkadíj szerintem sem túlzó erre!Ja, mellesleg megvettem HGabor89-től a 250-es Maját, köbcentinként
egy ezresért, hogy aztán 1 év múlva 275-re "fúrva" adhassam el, LOL. -
dugynok
senior tag
válasz DigitXT #15702 üzenetére
Szeretem én is beszerezni az alkatrészt, viszont most nem tudtam, hogy pontosan mi baja a vasnak, több minden okozhatta volna a tüneteket és csak miután nekiállt tudott bármit is mondani, hogy mi lehet a baj és mi kell. Viszont nekem az elmúlt 1 hónap nagyon húzós időbe, meló mellett építem a vállalkozásomat + család, így nem volt időm és energiám még alkatrészekért utánajárni. Azon a pár ezresen nem lett volna érdemes hajtanom.
-
Hauptmann
addikt
Most nézem a szmogriadó miatt, hogy az én forgalmimban a V9 mellett nincs semmi (mert gondolom basztak rá megnézni, milyen is a motor), tehát nem használhatom a szabályozott katalizátorral rendelkező motoromat, miközben a sok fos 5-össel kezdődő kormoló dízel vígan mehet. Plusz, ha nem vonják vissza, nem is tudok dolgozni holnap.
Hát a jó kurva anyád tetű Fidesz.
Mindenki nézze meg, nehogy hatalmas szopórollerbe fusson bele, ha a rendőr megállítja.
-
DigitXT
félisten
válasz dugynok #15705 üzenetére
Nem mondtam, hogy úgy kell csinálni, ahogy én csináltam...
Nekem sem volt tervezve a dolog. A perec után toltam le a gépet,
hogy nézze már át, mitől akadozott: az egy sima gyertyacsere lett
volna, ha minden igaz. De kiderült, hogy a vezérműlánc megnyúlt.
És onnan jött az, hogy utánajárok honnan lehet olcsóbban, csak a
láncot beszerezni, mert a gyári szett 100K lett volna. Esetleg még
erre jön rá a vastagon fogó ceruza. Ehhez képest megérte 15-ből!
Csak eltelt ~2 hónap, mert dilettáns magyarokkal próbálkoztam.Persze az nem a bolt hibája volt, amikor a "katalógusból kinézett",
direkt a 400-as Madisonhoz való lánc nem passzolt... Típushibája
volt az FM400-as blokknak a láncvezető törése, és láncszakadás:
kiadtak egy új verziót belőle, tartósabb láncvezetővel + vastagabb
lánccal. Na az a szett volt a 100K-s. De nekem csak a lánc kellett.
(Valaki már cserélte egyszer. De tudja halál, miért nyúlt meg újra.)[ Szerkesztve ]
-
-
dugynok
senior tag
válasz DigitXT #15710 üzenetére
Az igen, láncszett 100k?? Áránybú van tesó?
Nyilván érdemes utána járni, nekem is mondta először, hogy lánc kb 15 körül van és a többi mennyi. Gyorsan ránéztem oem partson a láncra, 17K, akkor nem vacakolok, volt más gontosabb. Igazából tök mindegy, hogy az alkatrészen keres rajtam, vagy munkaórában mond többet... Nekem az is szempont, hogy közel van (10perc), illetve volt már 2 nagyobb szervízzel negatív élményem, ahol dupla rezsi díjjal dolgoztak. Kapásból csak szelephézag állításra 25K-t mondtak máshol, nála meg az egész volt 33K a munka. Persze az alkatrészen keres még, de az autó szervizek is 40%-ot keresnek az alkatrészen, Bárdiba annyi kedvezmény van. (Nekem is, ha kell valakinek).
Plussz gyorsan is megcsinálta, számomra ez is fontos. Eddig 2/2 pozitív. Kcsa említette, hogy neked volt valami afférod vele... -
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #15708 üzenetére
Nincs nálam sem egyik motornál sem semmi a V9-ben. Totalcar cikk alatt megy facebookon a vitánk, hogy mehetünk-e vagy sem... Abban maradtunk, hogy értelmezés kérdése, szóval vagy megbüntetnek, vagy nem. De 50 2T robogóval nyugodtan mehetsz, már csak azt kell szerezni holnapig.
www.dongosofor.hu
-
dugynok
senior tag
válasz huszi.gyb #15713 üzenetére
Megvan a rendelet, pontosan szabályozza:
http://www.google.hu/url?q=http://budapest.hu/Documents/szmogrend_hatalyos_2016_03_10tol_KJ_kozlony_utan.pdf&sa=U&ved=0ahUKEwiD88WGjtbRAhXNSxoKHdI-AnYQFggbMAY&usg=AFQjCNHy7X_W89NqiGDWCFxsA1TsPhaC9g
Nem mehet be, akinek 0-1-2-3-4 vagy semmi nem szerepel a V9 helyen.
-
kcsa
veterán
Tavaly elhatároztam hogy utánajárok hogy miként lehet beíratni a forgalmiba, aztán mire feleszméltem lejárt a műszakim és nem tudtam ezzel foglalkozni. Szóval ha valakinek mostanában jár le...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #15723 üzenetére
Nem elírás, 1999-ben jelent meg a típus, akkor nagyon korszerűnek számító VVT-I motorral, 2 lambda-szondával, stb. Az enyém 2000-es évjáratú, még echte japán (2001-től hozták a gyártását Európába).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
lehella
senior tag
-
Hauptmann
addikt
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #15730 üzenetére
Ez egy összetett dolog.
Sajnos egy motorkerékpár rosszabb égési tulajdonságokkal bír, mint egy korszerűbb auto motor rendszere.
Nem véletlen, megy bele az új motorokba minél több elektronika.Egy példa: A Hondám 3Liter/100 Km.
Egy benzines autó 8Liter/100 városba.
Igen, egyszerű 8 több mint a 3.
A kérdés az, hogy 8Liter üzemanyag elégetése mennyi káros anyag kibocsájtással jár a 3Literhez képest.
A több liter nem biztos, hogy több szennyező anyag. A kipufogó és üzemanyag ellátó rendszernek köszönhetően sokkal optimálisabb az égés. És könnyen lehet, hogy a 8liter nem ad több káros anyagot a levegőbe, mint a 3Liter,
A régebbi motorkerékpárokban lévő katalizátorok, főleg a karbis motoroknál nem egy nagy durranás, éppen csak dobott rajtuk egy kategóriát. Az üzem meleg állapotban viszonylag későn lép működésbe.
A rövid kipufogó rendszer egy egyliteres motorkerékpárnál nem lesz jobb hatásfokú mint egy Suzukinál, persze évjáratban azonos modellekről beszülhetünk.A motor üzemanyag ellátása, a kipufogó rendszer, a vezérlése, és az ehhez társuló külső eszközök teszik korszerűvé egy motort.Ezeket egy motorkerékpárra felszerelni szinte lehetetlen.
Ami a kétkerekű oldalára billenthetné a mérleget, a járulékos szennyezés kisebbsége.
De ugye ez is csak arány kérdése.
Minden esetre, a kétkerekűeknél másabb szabályozás kellene bevezetni, és nem csak az EU besorolás alapján tiltani vagy engedni.
Ha a robogó kategóriát rendszámozzák akkor azok nagyot szívhatnak egy ilyen rendelet esetén.
Egy kétütemű robogó most behajthat, de a 150-es 4ütemű meg nem
Az egész elég mókás, teli ellentéttel, amit sikeresen nem tudnak kezelni. Vagyis kezelik, a kérdés, hogy milyen módon -
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #15732 üzenetére
Mindenhol azt írják, hogy a CO2 kibocsátás és a fogyasztás egyenesen arányos, ezért esznek a mostani modern autók (papíron) 4L-t. Aláírom, hogy egy 1L-es Suzuki lehet, hogy kevesebb káros anyagot pöfög ki, mint az én motorom. De nem hiszem el, hogy a hideg üzemben használt dízel autóval jobban járnak, mint egy 4T robogóval. 7vs 4L/100km, emellé hozzá jön, hogy nagyobb, több port kavar, 4 gumi kopik, 4 fékről kerül a fékpor a levegőbe. Míg motorral elmész a sorok közt, és első zöldre átérsz, autóval esetleg 2-3 pirosat végig pöfögsz alapjáraton... stb. Ennél sokkal összetettebb...
És igen is fordítva ülünk a lovon. A légszennyezés 1/6-át (legyen ~15%) adja a közlekedés. Tiltsuk ki a fele autót, ideális esetben felezzük meg. Tehát spóroltunk 7,5%-ot. Ugyanakkor az embereknek menniük kell, sűrítsük a BKV járatait, azok is mennek valamivel, még ha annyira nem is káros, mintha autóval menne mindenki, legyen szumma spórolás 7%... Tehát 100% helyett 93%-nál tartunk... És ettől várjuk, hogy jobb legyen a levegő? Ebbe már mennyit számítana az a pár robogós, aki menne ilyen időben?
DigitXT: Naja, ez az... Jó, én sem használom most már a motort, de akkor sem értem ezt a szabályzást.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #15733 üzenetére
Azokat kéne jól tökön verni, akik macskával fűtenek be. Meg mondjuk nem
kéne PONT ilyenkor csatarendbe állítani a már évtizedek óta leselejtezésre
ítélt, Euro -999 szabványnak (sem!) megfelelő Ikarus koromkályhákat.Szerk: megkockáztatom, hogy 1-2 nagyságrenddel kevesebb motor van a
városban, mint autó, bár (ebben az időben) ezek töredéke anyázik (most).
Hauptmann kirohanása valahol érthető. Elvégre neki munkaeszköz. De ha
már itt tartunk, akkor egy olajat (is) égető 2T 50-es miért mehet? Röhejes.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #15734 üzenetére
Pontosan... 2T 50 az csak bicikli, ezért mehet... Ikarusz kivétel, mer' há' kell a kocsi helyett valami, amiért elkérjük a 350-et... Amúgy ma este próbálkoztam szellőztetéssel... Békásmegyer felől fúj a szél (már ha van), elvileg itt elég jó a levegő Bpi viszonylatban... Ehhez képest egyértelműen fa füstszag lett... Persze kell, hogy meleg legyen, de azért ez akkor is durva... Meggyőződésem, hogy kb a közlekedéssel annyit tudnak spórolni, mintha a dohányzást tiltanák be (lehet, picit többet, de értitek...)
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #15735 üzenetére
Amúgy ez az egész kicsit túl van lihegve (mint minden manapság). Annak
idején nem ilyen (kibocsátású) autók mászkáltak, mint ma. Dugó akkor is
volt: hát konkrétan a Városmajorban kb. meg lehetett fulladni... Manapság
meg ugyanúgy pöfög az álló sor, és szinte tiszta hegyi levegő van. Relatív.Nyilván a mostani sem jó. Semmi sem jó. Vidékre kell menni jó levegőért!
Oh wait, ott fokozottan jellemző, hogy macskával fűtenek be. Emlékszem
arra is, hogy milyen hangulatos volt unokatesómékat meglátogatni télen...
Az a klasszikus "téli illat"! Nyomatták a széntüzelést az egész faluban.Ők voltak kiakadva, hogy Budapesten milyen rossz a levegő! Fejfájás, stb.
És elkezdtek cigizni is, de az nem gáz, mert az autósok rosszabbak. Pff.
(Én meg erre azt mondom, hogy lehet, hogy én IS szívom a kipufogógázt,
de legalább azt a rohadt cigifüstödet ne az orrom alá fújd, mert lenyomom
a torkodon... Persze nem teszek ilyet: ez csak az arcoskodás része...)
De leszoktak...Ui: nem pejoratív értelemben értem, tényleg szívesen emlékszem vissza rá.
Nosztalgiával. De azért ide "Büdöspestre" már nem hiányzik! Én amióta az
eszemet tudom, zöldövezetben élek, erre is relatív jó szokott lenni a levegő.
Aztán néha nem, mert valaki felgyújt valamit. (Szemetet, motort.) Ritkán!Disznók sincsenek, meg ilyenek. Mondjuk tyúk az volt! Nem nekünk, LOL,
de a szomszédban - a garázzsal szemben - kapirgáltak. Vicces volt...ON: töltöm az akkut. Nem mintha elindulnék motorral, de hátha még feléled.
Van még 3 hetem a BKV-n, hogy berendeljek egy vacsiújat... Amúgy jó volt ez
a Motobatt, csak egy kicsit drága, meg hát ~2 év alatt csak megmakkant: hm.[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #15734 üzenetére
Meg azokat is, akik az ősszel kivágott, még nedves fát adják el tüzifának. Ezt pl. miért nem lehet szabályozni, hogy minimum két éve száraz helyen tartott fa adható csak el?
És az tényleg vérforraló, hogy a chiptuningolt, gázadásra hatalmas fekete füstüt eregető akármi meg mehet. Enmnél még a páros-páratlan rendszám is jobb megoldás volt. De kb. ennyit lehet elvátni a Fidesztől.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Hauptmann üzenete:
Ha lenne erre pénzem és energiám, lehet, hogy érdemes lenne egy próbapert indítani a főváros, meg a 'szak'hatóság ellen. A motor ugyanis megfelelne a rendeletnek, használhatnám, csak hanyagságból nem foglalkoztak a besorolással, és ez a többnapos szmogriadós faszság viszont már elég komoly bevételkiesés nekem.Vettem bérletet, a belvárost gyalog terítem, a messzebbi címekben a taxis haver segít. Dolgozni ugyanis kell. Ja, és a bérletet nem tudom elszámolni költségként, mert juttatásnak minősül, tehát még SZJA-znom kéne utána. Úgyhogy ez is növeli a veszteséget.
Törölnöm kellett az eredetit, mert átlépte a küszöböt.
Hauptmann, kérlek az obszcén és személyeskedő részeket ne írd be
Tudjuk mi is, és értjük is. Egy kicsit diplomatikusan is érteni fogjuk.
Gondolom te sem akarod, ha benéz egy moderátor, hogy szankcionáljanak
Békesség...
Amúgy Szegeden picivel jobb, mert csak az 5tonna felettiek áthajtását tiltották meg.Huszigyb:
Amúgy igazad van neked is. Sajna nem fordítva hanem fejen állva van éppen lovon ülés.
Sok mindenben bírálhatóak. Minek kellett diesel buszokat beszerezni az elmúlt időszakokban vajon?
Lehetett volna elektromos is kapásból,,,, -
dugynok
senior tag
Na tegnap voltam megkérdezni ismerősnél, akinek van vizsgaállomása és egy motorszervízben is. Mindkét helyen azt mondták, hogy szerintük csak autóra vonatkozik, merthogy motornál nincs ilyen vizsgálat. Mutattam nekik a törvényt és ott ugye az van, hogy gépjármű, amibe ugye a motor is beletartozik. Elbizonytalanodtak
Szóval a törvény szerint nem használható. mondjuk én leoltom a rendőrt/közterest, ha meg akar büntetni. -
Bogyó bá'
nagyúr
A gyártóműtől kell egy hiteles igazolás hogy az adott márkájú / típusú / évjáratú stb. jármű ilyen meg ilyen kibocsátási értékekkel rendelkezik, ezzel az igazolással fel kell keresni a hatóságot (vizsgaállomás? okmányiroda? ) és csináltatni egy új forgalmit immár a helyes besorolással.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #15744 üzenetére
Pont a kérdőjeles dolgok miatt tisztáznám a kérdést. És nem magyar forgalomba helyezésű járműnél mi a helyzet? És motornál eleve nem vizsgálnak környezetvédelmi adatokat, akkor mi van? Szóval van itt számomra bizonytalanság bőven, addig bele sem kezdek, amíg nem biztos a folyamat. Vagy legalább az nem biztos, hgoy végigvihető egyáltalán.
-
Hauptmann
addikt
Ahogy látom, kezdik az emberek leszarni a szmogriadót, már a sokadik F-el, illetve G-vel kezdődő rendszámú autót látom a forgalomban.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #15746 üzenetére
Olyan újakat? Én ma egy CNE (majdnem CNG ) rendszámú foschtalicskán röhögtem.
Amúgy motorost is láttam, szerintem jó eséllyel nem büntetnének a rendőrök, mert fogalmuk sincs, hogy mi van. Vagy otthon felejted a forgalmit és 10 000-rel megúszodAmúgy a "vidékről" annyit, barátnőmék Tapolca melletti kb 600fős faluban élnek. Ott is jóval kevesebben tüzelnek szénnel, mint régebben, ahogy a "mi" 6000fős falunkban sem jellemző már... Persze van amikor a nájlon acskó is jó, de akkor azért a szomszédok rendezik a dolgokat... Szóval jobb már a helyzet, mint régen, főleg, ha normálisan használják a fatüzelésű kályhákat is... Van véleményem, és ötletem is, hogy mit lehetne és hogyan változtatni, de...
www.dongosofor.hu
-
Grillo
senior tag
válasz huszi.gyb #15749 üzenetére
És tényleg. Alsóhegyin előttem sodort el egy mamit egy nő, mondjuk azt is hozzátehetjük, hogy a legközelebbi zebra legalább 50 méterre volt.
Aztán a belvárosban legalább 4-5-en mentek pont nem arra, amerre indexeltek, vagy tolattak hátranézés nélkül, álltak meg kereszteződés közepén, stb. Pedig front sincs.