-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz dugynok #16753 üzenetére
Motor nélkül nem nagyon vagyok "mobil", sajnos. De megoldódott!
Persze, nem túl egyszerűen, mert miért ne lenne egy visszaigazoló
e-mailben egy megjegyzés rovat. Érted, nagy piros betűkkel leírják,
hogy mostantól átvehető, itt-és-itt, nyitvatartási idő, minden fasza!
Megjegyzésben meg kis fekete betűkkel, hogy bocsi, de majd csak
pénteken, mert külföldi raktárban van és kell 2 nap, mire beérkezik!Mázli a pechben, hogy rákérdeztem: más gyártótól esetleg? Hiszen
tele van a polc mindenféle szűrőkkel, s nem is egy különleges típus.
Talált 1 db-ot: KN-132 Igaz, 1 mm-rel rövidebb, de kompatibilis.
Örömésbódogság. Megyek haza. (Azon gondolkodom, hogy mi fog
elszaródni, ha kiveszem a szakadt szilentet... Kiesik a motorblokk?)Ui: attól elegánsan eltekintek, hogy sokkal drágább volt: végülis így,
hogy adott rá kedvezményt a kellemetlenség miatt, csak duplája.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #16754 üzenetére
Így legyen ötösöm a lottón... Természetesen kiesett a blokk.
Na jó, nem annyira váratlanul, és nem teljesen... Be kell valljam, hogy
az a búvalbélelt brutáliasan berohadt, de legalább dugókulccsal totál
hozzáférhetetlen csavar tehet az egészről. Ha az nincs... De volt. (Így
legalább hasznát vettem a hidraulikus emelőnek.) Holnap tesztkör.Bp-Balatonfűzfő-Bp: kúttól kútig 236 km, bele kell férjen egy tankba...
-
Hauptmann
addikt
Megy a motor vizsgára a jövő héten. Elvileg át kellene mennie simán.
-
vaksi8
senior tag
Sziasztok!
K8 400 as burgman (de csak!) üzemmelegen gázadásra lefullad! Injektor cserélve lett, ac pumpa működik. Mi okozhatja még a hibát? Hiba kódot nem ír egyáltalán! A számítógép szerint a benzinbefecskendezési adatok hibátlanok.
-
nyogo83
senior tag
válasz vaksi8 #16757 üzenetére
Jo otlet amit kcsa mond, bar elvileg hidegen is beleszol a legtomegmero a keverekkepzesbe.
Raneznek a lambdaszondara is, ha attol nem javul.
Hidegen ugye "open loop" modban szabalyozza a kevereket, tehat nem veszi figyelembe hogy milyen erteket kap a lambdaszondatol.
Mikor uzemmeleg, akkor atvalt "closed loop" keverekkepzesre es aszerint allitja a kevereket, hogy a szondatol dus/szegeny jelet kap.
Ha a szonda haldoklik(vagy elszallt a szondafutes), akkor csokken a kimeno jelfeszultseg maximalis erteke, emiatt nem tudja az ECU-nak azt jelezni, hogy tul dus a keverek, hanem szegenyet jelez.(0-1V kozotti majdnem szinuszos jelalakja van, nagyon leegyszerusitve 0,5V alatt szegeny, afolott dus kevereket jelez) Multimeterrel nem igazan merheto, oszcilloszkoppal lehet csak leelenorizni.Nem tudom, hogy mennyire intelligens a K8 ECU-ja, de normalis vezerloknel pl ha lehuzod a lambdaszondat, akkor egy default kozepertekkel szamol, igy mukodokepes a motor csak nem lesz a legjobb a teljesitmenye.
Tehat kiprobalasra le lehet huzni, hogy ugy is fullad-e. Ilyen esetben hibakodot majd be fog irni, de majd visszadugas utan torolheto. -
csongi
Topikgazda
Mondjatok valami otletet, miert csapkod a szij.
De fekezesenel is!!!!
Szeintem vagy az athena szij egy foscsomo, mert az eleozo gyarival nem csinalta
Van ures fokozat Gazadasra tutter veri a deknit.
Fules, szol a zene, es hallom hogy durrog.
Tipikus allapota, mikor gurulok 20-40 kozott a gaz alapon.
Mire ide lassulok intezivebb fekezesnel iszonyat csattog, aztan gazadas es megint.
Meg gyujtomLegalabb a karter olaj csopoges vegre megallt. Kellett ido mire a gyuru bekopott.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #16764 üzenetére
Athena szíj egy ipari hulladék úgy tudom. Én Daycot vagy Mitsuboshit szoktam venni.
X9-téma: Tegnap jóformán minden idomtól megszabadítottam. Méregettem, de az indexelés közbeni feszültség ingadozás kiméréséhez a multiméterem kevés... Most már eljutottunk odáig, hogy akkor is jó az index, ha a hátsó féket húzom (kontakt spray), viszont továbbra is vannak gondok... Az egyik az, hogy nem találtam meg az indexrelét. Elképzelhető, hogy nincs, és valahogy máshogy oldja meg a villogást? Egyszerűen nem hozza se webshop, se a kapcsolási rajzokon nem láttam...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz huszi.gyb #16766 üzenetére
Hmm...
*
Indicators
The indicator relay function is part of the digital display cluster. P/n. 581413. There is no separate relay.
The wires involved are:
Blue / Black - right turn
Grey / Blue
Red / Black - left turn
Note that to operate the indicators the handle bar switch shorts the relevant wire to earth.
Hazard lights work by the switch earthing the brown wire from the digital cluster.Tehát... Lehet, hogy maga a fedkomp cserés? Kéne egyet kölcsönbe szereznem
www.dongosofor.hu
-
nyogo83
senior tag
válasz huszi.gyb #16767 üzenetére
Ezert mondtam az elejen, hogy ne egyezzen meg azzal a service manuallal amit linkeltel, mert akkor szopas
Igen, ugy tunt nekem is, hogy nincs rele, hanem maga a digit oracsoport vezerli. Abba mennek be az index kapcsolo vezetekei, majd onnan ki az izzokhoz a kabelek.
Viszont... tudom hogy kokanyolas, de ha van hely, akkor en siman lekotnem az index vezetekeit a kijelzorol es beraknek egy 1000 forintos index relet.
Ha nem opcio, akkor szetkapnam a fedcompot, ujraforrasztanam a necces forrpontokat, ha ez sem segit, akkor visszakovetnem a nyakon az indexert felelos alkatreszt.(gyanitom nem mikrokontroller vezerli, hanem sima diszkret alkatreszekbol van felepitve).
Ha utobbiban kell segitseg, zaklass nyugodtan[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #16771 üzenetére
Minden cserelvw lett.
Erosebb kontraszt, gyari kuplng rugok, a tarcsak tokeletesek.
Vario gorgok gyariak, csuszkak gyariak. -
csongi
Topikgazda
kuplung szijtarcsa alatt ver bele a deknibe, ott ahol elhagyja a szij a tarcsat.
Alol biztosan, de szerintem felul is.
A regi szijat mar nem teszem vissza, kemeny mint a beton, es razza az egesz motort.
Veszek egy ujat, mert annyira utalom mar szetszedni. . -
nyogo83
senior tag
válasz huszi.gyb #16767 üzenetére
Egyebkent ennek a digitalis fedcompnak nem sok ismert hibaja van
K01: No Turn signals
K02: No Brake lights
K03: Hazard lights up automatically ( Parking Lamps auto-on )
K04: Odometer stays on “99998”
K05: Engine Temp gauge always stays at “ HI”
K06: Fuel Level gauge always stays at “FULL”
K07: Air Temp always stays at 97 deg C.
K08: Unable to switch off Turn signal
K09: Unable to reset the Oil/Service/Belt Timer
K10: “Clock” or “Set” has no response.
K11: Analog Gauges are no response for Fuel level, km/h, rpm & coolant temp.
K12: Immobilizer LED is not working
K13: Turn signals stay steady on! No way to switch off..
K14: LCD display - missing segments
K15: No LCD display
K16: Odometer auto reset to zero.
K17: km/h gauge is not working.
K18: High Beam,Lights-On,Low Oil pressure warning,"RUN"/"OFF",turn signals indication lamps are staying steady on.
K19: Either left or right turn signal was gone or flashed once.
K20: Analog Gauges meter are mis-alignment.Ahogy elneztem az osszes hiba nagyresze a rossz minosegu tobbretegu nyomtatott aramkor miatt van. Ezeknek a hibaknak szinte mindegyike nyakon beluli atkabelezessel/atforrasztassal orvosolhato. Csak ido kell hozza, hogy visszakeresse az ember, melyik resze szakadt/kontaktos.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16761 üzenetére
Most valamiért nekem már majdnem ennyit fogyaszt, pedig nem változtattam a rutinon, oké, újra 130 körül megyek a lakott területen kívüli szakaszon esetenként. Nem is ez az érdekes, hanem, hogy rekord mennyiséget tankoltam ma (igaz, nem a szokásos kútnál, ami a budakeszi MOL, hanem egy budapesti OMW-nél). 8,55 liter ment bele az elvileg 9 literes tankba. 243 km-re volt elég. Ilyen sokat se mentem még egy tankkal.
-
Hauptmann
addikt
-
Hauptmann
addikt
Ismerős helyszín, ismerős probléma. És az ilyen hipszter gecik miatt lett lezárva a Szabadság híd.
-
kcsa
veterán
válasz Hauptmann #16778 üzenetére
Tegnap kár hogy nem kameráztam, tetszett volna neked
Raktár utcából mentem volna keresztbe a Szentendrein, a sor elején állok, jobbról a járdán érkezik kerékpáros barátunk, zebrán piros a lámpa. Körülnéz, indulna (a pirosban) de pont sargát kaptam, és a felpörgő motorra berántotta az első féket és pofára esett.
Eléggé el nem ítélhető módon hangosan kiröhögtem
-
dugynok
senior tag
Üdv,
Ha szorul az első fèkem az fèknyereg csere? Olyan, mintha nem húzna vissza rendesen a betèteket
-
-Mosquito-
őstag
-
csongi
Topikgazda
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16786 üzenetére
Pontosan mi az amit szeretnel leprobalni rajta?
Tesztpadra ra lehet rakni, atereszto kepesseget, szoraskepet nezni, de egy 2x15 perces ultrahangos mosas megoldja a lerakodasi problemakat es kozel gyari ertekre kitakaritja.(esetleg kisebb hazi barkacs elektronikaval, mukodest szimulalva injektortisztitoval atmosni)
Az hogy mennyire tud nyomast tartani(nem "pisil"-e be) azt megint csak letudod probalni hazi korulmenyek kozott.
A tekercsein mersz egy ellenallast, ha a gyari erteken belul van, akkor ok.Kb ennyit tudnak egy probapadon/injektorszervizben is bemerni nagyjabol.
Amit nem tudsz kimerni vagy csak korulmenyesen(es felujitosok se nagyon szoktak megcsinalni): uzemmelegen, bizonyos homerseklet felett az injektor magnestekercse atmegy szakadasba(vagy nagyon lecsokken az ellenallasa menetzarlat miatt). Ilyenkor vagy nem kepes megfeleloen eleg mennyiseget befecskendezni, vagy abszolut semennyit. Ha kihult, akkor megint egy darabig jol megy.
-
csongi
Topikgazda
válasz nyogo83 #16788 üzenetére
Valami ilyesmi.
Az a gond, ha nyelezem van egy torpanás. Ha fokozatosan húzom akkor semmi gond.
A szivayytú kicserélve, keveset szállított. A régi szivattyúval konkrét torpanás volt, le lehetett fejelni a plexit.
A Most sokkal kisebb, és lágyab.
Trafó-kábel-gyertya csere megvolt.
Ha lehúzom a lambda szondát, akkor is meg van a jelenség, de akkor már az EFI lámapa világít.
Egyébként nem.
Volt ilyen régebben, de akkor egy adalék helyre tette.
Most kitakarítva lett, de nem javult.Akksiról le teszteltem, nyit zár terheletlen állapotba, hidegen. Most vagy a hirtelen megnövekvő nyitási szám miat akad szét, vagy a gáz elfordulás jeladója adhat hibás értéket?
Ezzel szívok. De nem szeretnék mindent cserélni, hanem a konkrét hibát szeretném megtalálni végre.
Könnyen lehet a fej szétment. Volt egy laza akksi saru, ami döccenésnél áram kimaradást okoztott többször, egy pillantra nah akkor volt néha EFI lámpa villanás. Nem tartom kizártnak, hogy akkor elköszönt a fej.kcsa::
Ilyen nekem is eszembe jutott, csak bontott cucctól félek , mert bontott nekem is van, csak még nem bontottam ki a gépből.. Érted?[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Mivel olyan hülye vagyok mint a tök, és még bizonytalan is...
A "jobbmenetes" azt jelenti, hogy anyát balról jobbra tekerem fel?
Elnyírodott a gyári tükrön a menet, és már rohadtul unom igazgatni...
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #16793 üzenetére
Nyilván
Nekiálltam lecserélni a magas plexit a kicsire (ez azt jelenti gondolom hogy holnaptól jégverés várható), és egyszer már megszenvedtem ezt a tekergetést, de a végén már annyira ideges voltam hogy ott is hagytam a p.csába, úgyhogy fogalmam sincs hogy melyik oldal milyen
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16789 üzenetére
Na az ilyen torpanas a legnehezebben diagolhato.
Aramkimaradas/kontakt nem nyirja ki az injektort. Ha doglott lenne, akkor be se indulna, vagy sokkal szarabb lenne a helyzet egy kis torpanasnal.Sajnos ezt normalis meres nelkul csereberevel lehet csak kiszurni.
A szivattyucsere jo otlet volt, mert nagyreszt az okoz ilyet hirtelen nyelgazas torpanasra.
Elfaradt/lassu legtomegmero okozhat meg hasonlo tunetet. De igy latatlanban talalgatas.Milyen vas ez?
Az injektornak lehet adni egy ultrahangos tisztitast, vagy kiszerelt allapotban megprobalod kipucolni hazilag. Injektor tisztito spray, karbitisztito spray csovet az injektor bemenetere rakotod, akksi +/- -ra rakotod (legjobb ha egy nyomogomb kozbeiktatasaval) es mikozben nyomod a sprayt, rovid/hosszabb idokozokkel mukodteted az injektort. Arra kell figyelni, hogy tul hosszu ideig ne adj ra aramot.
Uzemi helyzetben 2-4msec ideig vannak nyitva atlagban.Fojtoszelep erzekelo ha zajos jelet kuld az EFInek (zajos=elhasznalodott/koszos potmeter palya) akkor mas esetben is produkalna erdekesebb hibakat.
Nagy resze az alkatreszeknek szkoppal kimerheto, de a legjobb lenne egy muhely ahol van gazelemzo.
Mert ha tudja az ember, hogy a hirtelen torpanas a dusulas vagy a keves uzemanyag miatt van, akkor mar el lehet indulni egy iranyba. -
csongi
Topikgazda
válasz nyogo83 #16798 üzenetére
A hab a tortán az, hogy csak terhelés alatt van. Állványon terheletlenül minden működik.
Szóval egy pad sem ártana
Honda Phanteon 150 Alias SH
Átnézem a gáz érzékelőt, az injektort még egyszer kipucolom, a levegő szűrőt is megnézem, bár az szivacs és olajos kivitel és ezeknél nem gond, úgyis az elektronika állítja a keveréket.
Kimérem a szondát is, ha találok értelmes manuált, ahol meg vannak adva az adatok. -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16799 üzenetére
Na megprobalok en is valami manualt turni hozza ha lesz idom, elso 5 perc kereses utan nem volt joszivu hozzam a gugli
Ebben a hibaban igy az a jo, hogy legalabb 1 szenzor tuti kizarhato, a lambda szonda. Hirtelen terheles alatt/nyelgazon kizarja az EFI a keverekkepzesbol a lambda szonda jelet.
Ilyenkor a szivocso vakumbol (amit a MAP szenzor nez), fojtoszelep allasabol es a fordulatszambol szamitja ki a szukseges befecskendezesi mennyiseget.
Map szenzor altalaban 3 labu joszag:
1. 5V Tapfesz
2. Jel
3. Test
A test es a jel labak kozott 4,5-4,7V-ot kellene merni full gaznal, amikor teljesen nyitott a fojtoszelep.
Ha megtalalod, nyugodtan ki lehet takaritani fektisztitoval.
Vakumcsoveket is atneznem.Mondtad, hogy nem szallitott eleget az uzemanyag pumpa. Nyomast tudsz merni, mennyit bir eloallitani? Gyari erteke annak a pumpanak 120-140l/h hozam es 1-6Bar maximalis nyomast tud. 2,5-3Bar ami elfogadhato, hogy normalis befecskendezesi kep legyen.
[ Szerkesztve ]