-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
Amennyiben a 180is oda tartozik en is jelentkeznek. Alairom amit a tobbiek mondtak, de eljatszottuk ugyanezt 50vs 125nel is. Ennek ellenere en sem ulnek at mar 50re de tovabbra is tartom, hogy hasznalhato (nyilvan nem napi foutra). Kamionok kozt eleg a 125is ha ugy van, elozni nehez, de lehet.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Rikseven #16349 üzenetére
Ezek után be mernéd vállalni, hogy a feleséged küldi árokba a kamion?
Szerintem ha mindketten komolyan gondoljátok a motorozást, és csak az
tart vissza a 250-es géptől, hogy ahhoz min. A2 jogsi kell, nos: jogsira fel!Amúgy szerintem Chal fórumtársat megkeresheted privátban. Rég nem írt
ide, talán nem is olvassa az agymenéseinket, de 1 éve írta, hogy bárki ha
érdeklődik a típusról, nyugodtan megteheti. Egy kérdést megér a dolog.Ui: a 400-as Madison elvileg "viszi" a 150-et is. De nincs az az isten, hogy
tartósan annyit menjek vele. Szétforog, én meg megsüketülök a széltől, ill.
ekkora tempónál már nem életbiztosítás a 13"-as kerek úttartása sem...
Amikor a 180-as Majával voltam Balatonnál, olyan 85 km/h volt kényelmes:
az már jó is volt, mert alig 1-2 autó előzött meg. Nem is volt nagy forgalom.
Viszont, amikor beragadtam egy kamion mögé, hát idegelt rendesen.
Esélyem sem volt megelőzni erőből - nagyjából egy lakottig kellett várnom.De azért hihetetlen a különbség: a 180-assal lejutni egy örökkévalóságnak
tűnt (hazafelé még a kuplungom is eltört, de azért hazajött lábon a vas).
A 400-assal meg egy kuplungrugóért képes voltam leugrani Siófokra. Más!
GS500-ról is jókat ír bogyó, ha neked is volt, tudod, miről "magyarázok" itt.
Még ha én csak elképzelem magamban pl. egy Safety Hungary után, hogy
az "ötkilós" mennyivel lazább. De arról visszaülni 125-re, szerintem "fájna". -
csongi
Topikgazda
válasz Rikseven #16349 üzenetére
DigitXT jol leirta. Nem allitjuk, hogy keptelenseg menni vele, illetve masik gorgoszettel magasabb vegsebesseget is ki lehet hozni, csak ettol nem marad tartalek a motorba.
Vagy marad a valtos megoldas , Honda Yamaha, de ezek 400k kornyekerol indulnak, viszont ennyi penzbol mar akad jopar 250es is valtos es CVT kivetelben is. A valtos 125-be sincs nagyobb ero, de elonyere van a futomuve, hatranya az eso szelvedelem. 80-90 ig gyorsulnak, de onnan mar nehezen mennek 110-ig. Egy 150-es CBF et vezettem, es egy evig hajtotta a baratom. Beletekert kb 5000et, hegynek fel-le. Nyelgazon vegig . Esetenkent ketszemelyes turak is voltak. Birja nyelezest, de szigoru a szerviz betartasa, es akkor nem gond az allando 8ezres fordulat sem. . Ha osztott palyas a 31es szakasza amin hasznalnatok, akkor elmegy a dolog, van menekulesi hely, Gondoljatok at, alkapkodni nem erdemes, -
kcsa
veterán
válasz DigitXT #16352 üzenetére
"Ezek után be mernéd vállalni, hogy a feleséged küldi árokba a kamion?"
Saját feleségemből tudok kiindulni. Amikor először jött velem, akkor még bőven a 125-össel jártam, és pont ezzel tudtam felimádkozni hogy "jaaj ez nem is olyan gyors, nézd csak 11 lóerő" meg "nézd meg, csak 110-ig van skálázva" meg hasonló
gyerekesokosságok. Persze utána már nem aggódott az 500-astól se, csak ez kellett kezdő lökésnek.A B125 jogsira már vagy két éve próbálom rábeszélni, de arra nem hajlandó
-
nyogo83
senior tag
Kis off:
Sikerult szereznem 250-es Madison muszerfalat es sebesseg hall jeladot apropenzert.
Szoval indul a barkacsolas, hogy a 125-os teljesen analog muszerfalat kivaltsam vele.
Ami nagyon hianyzik, az a napi megtett km szamlalo, valamint a fordulatszam kijelzes.Atalakitani nem sok dolgot kell, mert hall jelado siman bemegy az analog spiralos helyere (remelem ), legalabbis cikkszamok es robbantott abrak alapjan semmi extra alkatreszben nem kulonbozik a 125-180-250-400.
Ugyanez igaz a muszerfal boritas/felfogatas, csatlakozokra is.
Annyi kulonbseggel, hogy a digitalis kijelzo reszhez par plusz kabelt be kell huzni/kotni a megfelelo helyekre, hogy legyen fordulatszam jel, meg tapfesz, meg stb. A mutatos ora resz csatlakozo es labkiosztasa valamint jelszintjei(vizhofok es ua.szint) szinten 100% megegyezo a 125-180-250-nek.Jelenleg szetszedve, tesztelve:
Ezt az EEPROM-ot kell kibanyasznom a szendvics panelbol, tokeletes helyre raktak
Mivel szeretnem, ha megegyezne a Km a jelenlegi muszerfallal, igy ezt a majd 60.000 km-t kell visszavarazsolnom 28.680-ra kb. Ez lesz az erdekesebb resz, ha valakit erdekel, akkor dokumentalom hogy is lehet visszafejteni ezeknek a lelket
Kis duhonges: hogy szakadna meg az osszes szorostalpu, aki motort, autot bont.
Hibatlan allapotu muszerfal,(raadasul akit kerestem, annak komplett 180-as Madison van egybe, gyonyoru muszerfallal).
Mondom KOMPLETTEN az egesz muszerfal kellene, ugye az egyszeruseg kedveert, 4 vagy 6 csavar fogja, kevesebb lehetoseg, hogy elbarmoljon valamit.
Erre kulon-kulon az orak kiszerelve/ganyolva, digitalison a plexi elrepedt emiatt, a takarofedelen 3 csavar csonkbol 2 letorve, muszerfal burkolat nelkul
Nem tudom mi ez a mentalitas a bontosoknal, hogy az osszes alkatreszt/idomot/barmit 1 csavarhuzo es 1 fogo segitsegevel bontjak, valamint olyan szinten osszebarmolva, leszarva, hogy ha beepited ugy ahogy kapod, akkor a te robogod is kb egy bontasravalo szarnak nez ki
Mindegy, csak azert nem szolok, mert muszerfal+jelado egyutt 10k volt es hazhoz hozta. De ha ezt tudom, akkor elmegyek inkabb en hozza es sajat kezuleg bontom ki. -
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #16355 üzenetére
Egyáltalán nem off. Sajnálom, hogy gányolt a bontós.
Ha esetleg tudod a tutit a "szendvicspanel" szétszedésére,
érdekelhet, mert néha diszkós a háttérvilágításom: esetleg
le is lehet cserélni más színűre, csak belül vannak a ledek.Ha esetleg kell plexi panel, írj rám, biztos van elfekvőben...
Járt nálam egy (rossz) óra, amit kukázás előtt nem sikerült
szétkapni, viszont a NYÁK-ot kompletten kettétörni igen. -
kcsa
veterán
No, ma az enyém is kész lett.
Kicsit nyersebb a hangja, de egyértelműen erősebb mint volt, ez teljesen biztos - felújítás előtt 100 is nehézkesen volt meg, most meg ha nem figyeltem hamar ugrott 90-re.
Jó lesz ez így
-
Burt1793
veterán
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #16358 üzenetére
Dugattyú, gyűrűk, szelephézag lapkák és teljes tömítés készlet. Plusz némi gépmunka. Dugattyú ugyan origi Honda, de költségtakarékossági okokból nem az SH-ba illik cikkszám szerint, emiatt hangyányit magasabb lett a kompresszió, valószínűleg ennek ia köszönhető a teljesítmény növekmény. Cserébe negyed ár.
@Burt: igen, ez a kis plusz erő hiányzott.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #16356 üzenetére
A "szendvicset" szetszedni meg egyszeru: a kis atvezeto tuskesort egyenkent el kell vagni, majd kiforrasztani.
Utana mar csak osszerakaskor uj tuskesorral kell osszerakni.
Ezeket a tuskeket (vagy sok furatszerelt lab egy alkatreszen tipusu dolgokat) a furatgalvanizalt ketoldalas nyakokbol uberszopas kiforrasztani. Nem tudod teljesen "leszippantani" rola az ont, valamelyik oldalon mindig fogni fogja egy pici, vagy bent a furatban.Ha igy szetvan szedve a panel, akkor az LCD egyik oldalan levo marhasok labat ki kell forrasztani(piros), majd felhajlitva ovatosan hozzafersz az alatta levo 8 LED-hez(nyak oldalon a sarga karikas).
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #16362 üzenetére
Ne is mondd. Egy rohadt háromlábúval szívtam meg a jakuzzi LED világításának
javításánál... de olyan szinten, hogy a végén ledobta a forrasztási pontot, amikor
a helyére próbáltam tolni a javított felét a "szendvicsnek": utána volt káromkodás
rendesen. De még mindig jobb lett, kicsit kábelezve, mint 30K-ból venni egy újat.Egy szó mint száz: soha nem fogom szétszedni a Madison óráját. Nagyon ritka
a diszkózás, igazából nem is tudom, miért csinálja, mintha kontaktos lenne. De
még arra is gondoltam, hogy a generátor ennyire löködi a feszt? Később cáfolta,
hogy álló motornál is láttam "vibrálni" amikor olyanja volt... szóval passzolom.kcsa: hogy egy klasszikust idézzek. Nincs kompót, fúrni kell. Akkor ez már az
olaj megzabálása előtt sem volt százas, valószínűleg szét volt kop(tat)va...[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #16363 üzenetére
Valószínűleg ez volt, de minden amit kiszedtünk gyári volt, tehát a 30k (+X) kilométer alatt nem volt más extrém gond vele, ez sem rossz hír.
Ma meg is ragadtam az alkalmat, és ezzel jöttem be. Lefagyott a lábam (kötényt lusta voltam felrakni ), de egyre biztosabb vagyok benne hogy jobban megy, mint előtte.
-
Burt1793
veterán
Egy ekkora motort általában hosszabb napi távra vesznek, szóval a 30 ezer km 5-6 év alatt belemegy (minimum).
A kötényt én már levettem, kicsit megpróbálom átszabatni (vagyis belülre még egy anyagot, ami a motor homlokfala mögött függőlegesen lemegy a cipőmig, így nem tud majd befújni a szél). Kicsit csalódtam a tucano-ban, bár hozzá kell tenni, hogy múlthéten voltak napok, amikor aláöltöző+farmerben fáztam 5-6 fokban, ilyen a köténnyel nem volt.Arról van statisztika, hogy egy ilyen egyhengeres, sokat pörgő motor, előírásnak megfelelően szervizelve mennyit bír nagyjából?
Kíváncsi vagyok mennyit fogyaszt majd a tiéd.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Valószínűleg akkor most egy újabb 30+X km-re jó vagy. Bizony nem rossz!
Azon gondolkodom, hogy mennyit csalhat az órája. Az, hogy lassul a mutató
100-nál magában semmit nem jelent, egyszerűen dolgozik a közegellenállás:
csak nem annyira harmatos, mint a nagy Maja, ami 80-ra ~11 mp, de utána... -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16366 üzenetére
Órát nézve, ennél jobban megy az sh300.
Eszerint pl 6,8 sec alatt van 80-on. Talán pontosan mérték és nem óra szerint.kcsa: A bokám nem fázott, a térdemre jött egy kis szellő a kis lyukakon. Pedig ráragasztottam a motorra végig a tucano-t. A kormány mentén így is bejött kicsit.
Én amikor egyszer autópályán mentem vele, 145 km/h óra szerint 137-138 volt GPS szerint (plexivel ennyit tud). Felvenném én kamerával, de nagyon lent van az óra, ahhoz lefelé kell néznem, vagy máshova kéne rögzíteni a kamerát. Talán arányosan csal a sebességskála mentén, nem úgy, mint a mai modern autók, amik direkt csalnak, ráadásul csellel.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Gyári Kuplungpofa rugó plusz csillapító gumi együtt Brutto 6300Ft.
Megint meglepett az ára -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16369 üzenetére
Beb*szna, ha csak annyit tudna, mint a nagy Maja, az kifejezetten lomha volt.
Szerk: érdekes a táblázatod. De számomra fura adatokat emeltek ki benne.
Mármint a 0-110-et nem nagyon tudom hova tenni. A 400 méter az teljesen okés.
(Szerk2: attól eltekintve, hogy azt sosem tudtam normálisan mérni, mert 300-nál
már nagyjából fékezni kellett, ha meg akartam állni a következő pirosnál, LOL...)ON: lehet, hogy újra kell gondolnom a hajtást, mert jól megy, csak elmelegszik,
viszonylag rövid távon, és viszonylag kevés 0-100 teszteléssel. Legalábbis, mire
beértem, baromi hülye hangja lett indulásnál, arra gondolok, hogy csúszik a szíj.
Kíváncsi vagyok a felvételre. A végén megvan a Dorsoduro hangja is, "véletlenül".[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16371 üzenetére
Próbáltam egy olyan méréssorozatot keresni, amiben nem buherált a gyári beállítás, ez az oldal megfelelőnek tűnt, bár nem tudok olaszul... Mondjuk az furcsa, hogy ennyivel jobb a többinél gyorsulásban (kicsit könnyebb csak, pörgősnek se tűnik a hangolás, szép, kényelmes).
A te általad mért adatokkal tényleg nehéz összehasonlítani, visszakerestem, 0-100, 200m, 60-100-akat találtam, érdekes lett volna.Én álló helyzetből szinte sose húzok rögtön nyélgázt, sőt, 50 alatt csak vészhelyzetben, nem is megy sokkal jobban, mint 3/4 gázzal, csak 80 felett. Most nagyon jól be van kopva a hajtás így 30k km után, valszeg ez az aranykora a kicsikének. Aztán 36 ezernél jön a hajtásgenerál szerviz, a kötelezőkkel, már meg is beszéltem azzal a szerelővel, akit Hauptmann ajánlott.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Gondoltam, hogy valami ilyesmi van a dologban. A macskazabálók miatt
léteznek a 150-es motorok is, ami persze röhejes a 125-öshöz képest, de...Amúgy a "GPS-szel összemérni az órát" teljesen jó! A kérdés: melyikkel?
A HTC One Max GPS vevője botrányosan pontatlan, azzal nem érdemes...
De mondjuk a Sony AS200V már elég jó, de ott sem mindegy milyen a log,
szóval a pontos méréshez másodpercekig kell az adott sebességet tartani:
egy éppen megfutott "Top Speed" sajnos abszolút nem mérvadó, szerintem.
Legalábbis az alábbi ábrák alapján biztos, hogy egy mérés nem mérés...VS.
Jelmagyarázat:
GPS_OLD: a régi (sisakon rögzített) AS200
GPS_NEW: az új (kormányon lógó) AS200
GPS_HTC: az említett (bődületesen) pontatlan GPS vevőjű telefon
UTCOMP: a lengyel csoda, ami tök pontosan mér, ha jó napja van
0.2 s: a gyorsulásmérésnél kijelzett sebességértékek kamerával leolvasva
DIGITAL: a Madison fedélzeti (digitális) órája, ~2,5% felfelé csalássalBurt: oda állítom az UTCOMP-ot, ahova akarom. Alapbeállítás volt a 0-100,
60-100 és a 400 méter, utóbbit már időközben csökkentettem 200-ra, mivel
az még megfutható rövidebb szakaszokon, nem őrült tempóval (0-100 <180
méteren megvan, azaz 200-nál még nem száguldasz "autópályatempóval").
A fenti ábrákról akár le is olvasható. Mondjuk 2 tizedes pontossággal tudok
neked más adatokat mondani a mai mérésekből, kicsit "kehes" hajtással...Az első egy lejtővel indul, majd emelkedik (nem igazán jó), a másik kb. sík:
0-50: 3,0 s / 3,1 s
0-60: 3,4 s / 3,6 s
0-70: 4,6 s / 4,9 s
0-80: 5,6 s / 6,0 s
0-90: 7,1 s / 7,5 s
0-100: 8,8 s / 9 s
0-110: 12,4 s / 11,6 s
(50-90: 4,2 s / 4,4 s)
60-100: 5,4 s / 5,4 s
200 m: 10,2 s / 10,5 s
400 m: 15,5 s? (122 km/h?)csongi: teljesen igazad van, de ANNYIRA sose érdekelt, hogy CSAK ezért
kivonuljak valahova a főútra, félreálljak, aztán uccu neki. Pedig a 400 méter
csak úgy lehet jó, mert tényleg mindig bele kellett fékezni: úgy volt 16-17 s.Szerk: nyélgázas indulásról annyit, hogy tényleg nem sok értelme van. Az,
hogy nem tartod fel az autósokat, már kisebb gyorsulásnál is sikerülhet.
Mondjuk kivéve annak a papper csopperesnek, aki előrement a pirosnál, jól
nekilendült, besorolt, majd visszalassult 40-45-re: egy villantással jeleztem,
hogy lehetne haladni is (mivel mindjárt vált a lámpa, jól ismerem), erre még
inkább lassított, és látván, hogy kint van jobbra az indexem, még jól rám is
húzta, mintha ő is be akarna kanyarodni jobbra, majd ment tovább.
Gondolom azt hiszi, hogy jól megijesztett + nagyon ügyes volt. De rúgnám
le a csopperéről, ha egyszer előrepofátlankodik, aztán meg feltart. Gyökér!Izé amúgy ez csak ilyen "szakkifejezés", valójában nem rugdosok le senkit
a motorról (másnak sem jött be), de nem tudtam értékelni a produkcióját.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #16375 üzenetére
Ha jol tudom a feher utjelzo bolyak 25meterre vannak egymastol.
Amugy meg mar 200m en ott lehet hagyni a jogsit. .
Lampanal nem nyelgazzal indulok en sem, felesleges. Mire az autos sebessegbe teszi, masik lampanal vagyok. . Itt videken meg kulonosen igaz. Vannak akik rafeszulnek a rajtra, mert fusztralva erzik magukat, de rendszerint ugy is elvereznek. . Persze en nem tudok R8-as Audit otthagyni. .
Rendben van az a vas, es ha megmarad egy lahajtas verziod, es megszokod, megismered, akkor a fogyasztasod is csokkenhet. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16375 üzenetére
Köszi, így már össze tudtam hasonlítani.
Amikor előremegyek a pirosnál, utána a zöldnél figyelem a tükörben, hogy van-e versenyző autó mögöttem, vagy csak olyan, aki át akar sorolni az én sávomba, ezért gyorsít, stb...
Tegnap a Széll Kálmán téren, a Mammut felől a János Kórház felé a meki előtti pirosnál a jobb sávban álltam, mellettem volt egy új 3-as bmw, kb. félgázzal gyorsítottam, az egysávos jobb kanyar előtti pontig 65-70-re gyorsultam, mögöttem nem volt senki, de éreztem és láttam, hogy a bmw orra ott van a bal bokámnál, ránéztem kicsit mérgesen, hogy akkor most lepadlózza és elmegy, vagy beáll mögém. Lassított, rendes volt. Szóval ilyenkor, ha hamarabb észreveszem és nyélgázzal gyorsítok, akkor nincs ilyen, bár akkor meg fékezni kell a kanyarban, nem szoktam, ha nem muszáj.
A kocsis, szándékos bukózások nagyon ritkák, két-három hetente van egy. Bevallom az nagyon jó érzés, amikor a 30-40 milliós SUV-k lehúzódnak kedvesen, mindig megköszönöm.(#16376) csongi: Motorral elég nehéz otthagyni a jogsit, általában elölről mérnek, ott nincs rendszám és nem szoktak az ember után jönni. Ha hátulról mérnek, akkor simán észreveszed őket és lassíthatsz. A Budakeszi út alján, a Remiznél elég sokszor mérnek, amikor fentről jövök és ugye az egy lejtő, ha ott vannak, akkor azért belassítok 70 alá, de szombaton a vivicitta előtt észre se vettem őket, csak a mérő után, nem is foglalkoztak velem szerencsére.
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Mai élmény: Pacsirtamező utcán megyek a Flórián tér felé, előzőm az álló kocsisort a záróvonalon az Amfiteátrumtól, asszem dupla záró van. Szemből senki nem jön, piros a lámpa, megállok az autók és a zebra között. Nézem a szembe álló kocsit, ketten ülnek benne, mindketten tapsolnak nekem és rázzák a fejüket, gondolom nem tetszésük jeléül. Mi a f@sz bajuk van ezzel?
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #16379 üzenetére
Hát...(-al nem kezdünk mondatot) bárcsak lenne annyi húszezresem, ahányszor láttam már hátulról mérést. De azt véletlenül úgy szokták, hogy nem veszik ki az autóból a kamerát, hanem be van állítva a csomagtartóba vagy a két első ülés közé. Aztán vagy észreveszed a fehér autót, vagy nem.
Árpád fejedelmen rendszeresen így csinálják, néha a külső Bécsi úton is.
-
DigitXT
félisten
Röhögni fogtok, de ezek után, ma lehet, hogy lelőttek 80-nal a 60-as táblánál.
Természetesen nem a bulirendszámmal, hanem az igazival. Na, meglátjuk.
Nem tudtam mérni egyet sem, túl nagy volt a forgalom. De érzésre jó.
(Gyári varió + 16 gr Dr.Pulley + Polini kontrasztrugó: 1 óra se volt bedobni.) -
Hauptmann
addikt
Sajnos kezdenek megint előbújni ezek tetves kerékpáros patkányok. Mikor tanulják már meg, hogy többek között zebrán nem tekerünk át, vagy ha igen, akkor vállaljuk, hogy nincs elsőbbség.
-
-
csongi
Topikgazda
válasz Hauptmann #16391 üzenetére
Miről írt megint ez a szerencsétlen TC? Milyen lámpa váltások meg beletaposott, stb.... egyebek?
A bicajos már villogó zöldnél vágott neki. Az autósnak még jó darabig zöldje van, mivel az ütközés után engedte el a balra kanyarodókat, és ezzel együtt a jobbra kanyarodókat is tovább engedni. Kiszállt a nő hátramegy, még akkor is van kanyarodó jármű mögötte.Semmilyen gázba nem lépett bele, hogy átcsússzon a zöldön. Tipikusan takarásba volt a biciklis. Éppen a lámpaoszlop, majd az A oszlop takarta ki. Szívás..
A kerékpáros benézte, de közös lesz a balhé, mivel a kanyarodó járművel szembe elsőbbsége van az egyenesen haladónak. Kb 60-70% a biciklisé,[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
-
csongi
Topikgazda
válasz Hauptmann #16394 üzenetére
Sajnos a a szabály ellentmondásba ütközik. Ezért Jogi csűrés csavarás lesz belőle.
Az 54. § (4) bekezdése két tilalmat tartalmaz, majd külön mondatban ad utasítást e két tilalom esetén elvárt közlekedési magatartásra:
(4)Kerékpárral
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva – a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint – kell az úttesten áthaladnia.
Szóval tiltva sincs, sajnos.
Igen jó lenne ha rendet tennének ebben a kérdésben is, de ez 2010óta változatlan és az is marad még sokáig, mivel a bizonytalanság, forgalom lassító tényező. -
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #16391 üzenetére
Akartam linkelni, de gondoltam, hogy te hamarabb megtetted...
Azért egyik fél helyében sem lennék... A bringást mint embert sajnálom, mert valószínűleg rendesen megsérült, de ugye addig jár a korsó... Elég, ha az autósnak egyszer nem sikerül kivédenie... Ettől mentsen meg az ég, még mindig jobb amikor tele torokból anyázok...
www.dongosofor.hu
-
Golota
aktív tag
válasz Hauptmann #16394 üzenetére
Szerintem ez a szabály hatalmas baromság. Úgy kellene szólnia, hogy a biciklisnek meg kell állnia zebra ellött, ezzel jelezve, hogy át akar menni, majd körültekintöen átkelhet. Mindenki érdeke, hogy mielöbb átmenjen, így a biciklit tekerve gyorsabban halad. A veszély abban rejlik, ha az úttal párhuzamosan tekerö biciklis egyszer csak kivágódik a zebrára, mert ilyenkor az autósnak/motorosnak esélye sincs, hogy észrevegye.
Mondok még valami: gyereküléssel felszerelt férfi kerékpárról leszállni, úgy, hogy közben a gyerek mögötted ül, kb lehetetlen komolyabb elökészület nélkül. Elvárni, hogy egy ugró-pörgövel minden kiba..ott zebránál leszálljon (közben persze egyensúlyozza a bicajt, hogy ne essen ki a gyerek) a legnagyobb prosztóság és kb ellehetetleníti az egészet.
Én két gyerekkel egy biciklin is szoktam menni (elöl-hátul gyerekülés). Nem egyszer elöfordult, hogy megállva a zebránál, szépen lassan leengedve az elsö kereket az úttestre, még ránk is gyorsított a suttyó véglény a kocsijával, kb ezzel a kommenttel: "nehogy mááá!!! Szájjjál le a bicikliröl köccsög!!!. Képes veszélyeztetni 2 kisgyerek éltetét mert A SZABÁLY AZ SZABÁLY. (persze az elsö szabály, hogy TILOS veszélyeztetni, de eddig már nem terjed az IQ). Nem egyszer történt meg...
Megnézném, hogy szállna le-fel a sok oktatási kényszeres agyhalott egy ilyen bicikliröl. Tudom, nem kötelezö így biciklizni, mint ahogy a 45-ös fölötti IQ és empátia sem kötelezö a közlekedéshez.
Lényeg, hogy ez a jelenlegi szabály ezzel a vezetési morállal kb egy kapal szart se ér. Életszerülten, logikátlan és inkorrekt.
-
Hauptmann
addikt
Az miféle új módi, hogy a benzinkutak többségén 'üzemen kívül' van a levegő? Úgy kell helyet vadászni, ahol még fel lehet fújni a kereket.