-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #16701 üzenetére
Mi számít nagyonnak egy 280 köbcentis egyhengeres, napi 2szer 25km-t járó, motornál? Múltkor 4 ezer km után töltöttem bele 2 decit asszem (de ide megírtam, lehet, hogy 3 deci volt), én maxig töltöttem, lehet, hogy olajcserekor nem is töltötte fel a szerviz odáig.
Amúgy megkérdeztem a szervizest, azt mondta, hogy ez természetes.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #16701 üzenetére
Én a Leonardoba múltkor majdnem 1L olajat töltöttem bele... Jó, kb 1dl maradt a flakonban, ami már új korában folyatott, és még mellé is sikerült önteni egy picit... Ja és oké, nem volt tele a rajtnál, de 1,5 tank benzin után... Meglátjuk a Xado adalékhoz mit szól
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16703 üzenetére
Xado olajról esetleg infó? Nézegettem az 5W50-et. Olajnyomás alapján,
ha bemelegszik a blokk, tényleg kell neki az 50-es, de hidegen(!) a 15W
brutál sűrű. Persze, gyári előírás, mert macskazabálók 10 fok alatt: nem.Ui: más kérdés, hogy (előreláthatólag!) olyan közel fogunk (hamarosan)
költözni a céghez, hogy egy sima 0-100 sem fog beleférni... mert mire a
"tesztpályára" érek, 40 fok se lesz a víz (hidegen meg nem jó nyektetni).
Már gondolkodtam, hogy ennyi km-re kár lesz beröffenteni. Egy 400-ast.
Kisebb mondjuk most nincs. És nem is igen tervezek. Csak mondom. -
huszi.gyb
senior tag
Na az X9-nél valami földelési probléma lesz. Ha húzzuk az első féket, megfelelően dolgozik az index. Ha nem (vagy a hátsót húzzuk) akkor meghülyül Bontás, méregetés, és remélhetőleg hamar meglátjuk hol van a gubanc
Esetleg bármi jó tanács?
www.dongosofor.hu
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
akkor itt is megkérdezem, ha már kcsa volt olyan kedves és át-invitált:
van-e közületek tapasztalata valakinek honda sh 150 ( 2001, karbis ) gépen röpsúlyos kuplung cserét illetően?
Ha igen, egy pár szóban leírhatná a menetét, a buktatókat, ilyesmik.Köszönöm szépen, üdv
Béla. -
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #16715 üzenetére
Buktató: ütvecsavarozó (vagy légkulcs) nélkül ne is állj neki.
huszi.gyb: jó tanács? Szakadt mérővezetékkel ne mérj ellenállást.
ON: előkészültem az olajcserére, lecsapattam a blokkot a mosóval,
meg egy olajleeresztő kannát vettem (megint). Ez a kis K2 a felniről
is szépen lehozta a mocskot, ha már ott jártam, csak pofánspriccel.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Meglesz, bár ma még foglalkozni kellett a rohadék kis olasz primadonna lelkével...
Hazaértem, a frissen beszerzett lábtartó gumit bedobom a mosdókagylóba, rögtön a katicás fogkefék mellé, örüljön csak, hogy szeretve van... Az ünnepi, fehér körömkefével letisztogatom az összes koszt, papír törlővel még a hóna alját is szárazra törlöm, biztos ami fix, hogy szépen, tisztán kerüljön a helyére... Lemegyek, a kötelező ismerkedős körök után megengedi, hogy rátegyem a frissen beszerzett és tisztított alkatrészt... Erre benzinszagot érzek... Alatta tócsa, úgy negyed tank 100-as benzin elcsöpögött... A lelkem zokog, az olasz szipirtyó röhög... Elkezdem szagolgatni, finom 100-as szag... Szemérmesen alánézek... Hát ez jobban csöpög, mint Cicciolina... Elkezdtem vetkőztetni, először a hasáról az idomot... Az oldalt legalább eltaláltam, amikor rájöttem, hogy a benzinpumpánál már közeleg a party vége, nyomja az éltető nedűt... Rámarkoltam a csőre, hátha sikerül elérni, hogy belülre cseppenjen, de nem, a vége a kezemben maradt... Elgurult a gyógyszer, a benzin nem kerülhet a földre, vagy hozom a gyufát... Megoldás? Az nincs... Csöpög? Nem. Kapott egy idomcsavart a csövébe, azt' ellesz csütörtökig.
Ui: A tanácsokat megfogadom, DigitXT-nek is, először a mérőszár beszerzésével kezdek...
www.dongosofor.hu
-
nyogo83
senior tag
válasz huszi.gyb #16717 üzenetére
Az elektromos problemara visszaterve. Erdekelt a dolog, de 15 perc gugli utan feladtam, hogy nem talaltam a 200-ashoz service manualt/kapcsolasi rajzot.
Mindenesetre legtobbszor a muszerfal alattti kabelkoteg/csatlakozo rengetegben vannak kozositve a feklampa/index es egyeb vilagitassal kapcsolatos dolgok. De ezen ha jol remlik ott a kormanyon digit muszerfal is, szoval csavarhattak egyet a kabelkorbacs vezetesen.
Alap, hogy minden csatlakozo szethuz/megtakarit/kontakspray osszedug.
Ha esetleg van manualod, vagy valamelyik rokon verziojanak (125/180), szivesen ranezek merre erdemes keresni ami ilyet okoz.Hagyomanyos reles/felig elektronikas indexrele erzekeny a feszultsegesesre, ilyenkor vagy tartosan vilagit valamelyik oldal, vagy megbolondult idozitessel. Szar kontaktusbol adodoan eshet annyit a fesz, hogy igy viselkedjen, fekkapcsolo zarasakor meg ha kozositve van egy kapcsolt pozitiv szal akkor "athidalodhat" a hibas csatlakozos szakasz, ami miatt normalisan mukodik.
Persze nem lehet kizarni a valamelyik elozo gazda/pek kokanyolasat se.
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #16720 üzenetére
Valószínűleg a megoldáshoz nem vinne közelebb, de érdekes lenne kiméregetni a feszültségeséseket. Helyileg itt van most Békáson a Maja és a Leonardo társaságában. Köszönöm a felajánlást, sikítok, ha kell valami. Bár most már van ütvecsavarozóm is, nem hinném, hogy segít az index problémájában, de legalább a hajtást és a berohadt csavarokat le tudom kapni .
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16721 üzenetére
Most spec. a multiméterre gondoltam. Szkóp csak a gyors
változásokhoz hasznos: lassúhoz, DC-hez messze nem szükséges.
(Sőt, konkrétan nem is optimális. Főleg, az olyan bonyolult, mint az
enyém, ami addig volt csak mobil, amíg ment az iPad-del. Laptopot
cipelni mellé már nem annyira életszerű, bár kétségkívül menő LOL.)Szóval a tikk-takkot leolvasni, néhány Hz-en frissítő multival: könnyű.
Szerk: de ha ragaszkodsz a szkóphoz és van laptopod, sikíthatsz.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz FeniX- #16715 üzenetére
Hogy neked is válaszoljak (felkeltett a k.rva macska...)
Ahogy DigitXT is mondá: rögzítő célszerszámok, vagy ütvecsavarozó nélkül ne kezdj neki. Ütvecsavarozó ajánlott, mert a debilek által megtépett csavarokat is le tudod ütni vele.
Hátsó dekli alatt lényegében két nagyobbacska csavar lakik, egyik a variátort a másik a kuplungot fogja. (300-ason 14 és 17-es) Mindkettőt le kell szedni, úgy tudod lehúzni a variátort és a kuplungot is.
Összerakás kicsit nehézkesebb, de értelemszerűen ugyanaz mint a szétszedés fordított sorrendben, arra figyelj, hogy a variátor külső fanplate-jét (van erre magyar szó?) ne féloldalasan kapasd rá.
-
nyogo83
senior tag
válasz huszi.gyb #16719 üzenetére
Remelem nem stimmel annyira az 500-aseval a pdf-et elnezve.
Az index "keresztul" van vezetve a digit oracsoporton(oda fut be az index kapcsolo vezeteke, valamint onnan ki az izzokhoz), raadasul egyertelmuen nem talaltam meg az index relet se. Vagyis van egy "valami" hasonlo, de annak indexrelehez kepest sok a kivezetese, de ennel a robogonal sose tudni mit talaltak ki ujitasnak.
Ezek alapjan a rajzok alapjan nem csodalkozok, hogy felnek sokan az X9 elektromos javitasatol. Mind a megvalositasok, mind maga a rajz. 7 fele kulon szedve, mire osszerakja az ember, hogy minek/hol lehet kozos aramkore, hajam egnek all.
Amugy tetszik az egesz koncepcio ahogy egy "fullextras" robogot probaltak csinalni, csak ez is a veszte ennyi idosen.Szoval marad a meres. Digitalis oracsoportot ki kell szedni es annak a csatlakozojan meregetni, mert onnan indul a buli mindenfele.
Ha esetleg kell egy kolcson multimeter es a Batthyany ter kozeleben mozogsz napkozben, tudok adni egyet van feleslegben az irodaban.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem keserítesz el. Annak a Multivarnak mennyi volt az új ára?
Nekem is volt olyan, ami olcsóbb volt, konkrétan a kis Majában...Ez sajnos 57K újan. És se nyomólap, se csúszka nem jár hozzá.
Aki vásárolni, akar alkudhat belőle: aki nem, annak kár keseregni.
Ez amolyan magyar virtus lehet, hogy nem is kell, de azért drága!
Mondjuk összevetve az aláírásoddal, esetedben rendben is van.Oké, értem, Te szíjat is adtál hozzá, és a kutyának nem kellett.
Akkor most mi a javaslatod? Dobjam ki én is? Nyehehe.Piaggio 250-350 közötti robogóból jelenleg 38 db van a hahun: jó,
biztos vannak más modellek is, amibe szerelték, ezt passzlom...
De Burgman 400-ból kapásból van fent 87 db: elterjedtebb modell.Szakavatott kolléga szerint 30-35K-ért simán eladható, tehát egy
40K-s irányárral nem lőttem nagyon fölé, aztán meglátjuk...
Legrosszabb esetben ugyanott leszek. Pénz nincs, cucc marad.Gondolom a J.Costa 60K-s irányárát is sokallod, de el kell, hogy
keserítselek, annak új ára 90K körül van... Tudom, annyit nem ér.
Itt összeszedtem ezeket az infókat...azóta is dőlnek a telefonok.Szerk: ha onnan nézzük, 57K-ért is túl drága. És egyet is értünk!
Magyarán rá fog rohadni a MotorLine-ra, ha készletezik: ez pech.[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
válasz DigitXT #16728 üzenetére
Nem az enyém, én csak árultam. Nem emlékszem,de talán szíjjal együtt volt 55k. Én nem sokallom az árát egyiknek sem,annyiért adod amennyiért akarod. Vagy elviszik,vagy nem.
Jah.. Volt JCosta 500-as Piaggio blokkra való 10k ért jófogáson vagy 2 hétig kopott görgőkkel hirdetve. Cimbi megvette semmi baja nem volt,azóta is megy. Mint utólag kiderült az embernek rossz szíj volt a bálnán,ezért forgott mint állat,és evett 8 liter.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
-
campers
tag
Sziasztok!
Budapesten keresnék megbízható szervizt. Hosszabb túrára indulnánk és átnézetném a nexusom. Tudtok nekem ajánlani? Előre is köszönöm! -
Grillo
senior tag
válasz DigitXT #16728 üzenetére
Szerintem vegyél egy 250-es Piaggio-t, lehetőleg frissen olaszból behozottat, és abba pont berakhatod. Úgyis írtad, hogy a 400-ashoz túl közel lesz az új lakhely-dolgozó. És akkor
haamikor elbaszódik épp valami, akkor van alternatíva.
Huszi keres neked egyet.Amúgy ha működőképes lesz az X9, arra vetnék egy pillantást én is, ha lehet.
-
Hauptmann
addikt
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #16722 üzenetére
Köszönöm, a multiméter kölcsönzésével lehet, hogy élnék, nem olyan egyszerű jó mérőszárat venni...
nyogo83 Köszönöm az információt, egy pillantást én is vetettem a kapcsolási rajzokra... Hát... Látszik, hogy nem két kábel lesz. Sajnos nincs infóm arról, hogy mennyire különbözik az 500-astól, de attól tartok, hogy ebben nem... Bízom benne, hogy látható helyen és látható hiba lesz, és mint a benzincsővel, mákom lesz, és ott kezdem el bontani, ahol a hiba van. Mindenesetre a kormányburkolat (és fedkomp környékén kezdeném... Aztán meglátjuk mit találok.) Csütörtökön fizika vizsga után let's play
DigitXT: [Vario téma] A Leonardoból kiszedtem a multivart. Újonnan 46k, kedvezménnyel ~39k. Feltettem facebook csoportba, a pár Bitubo gátlóval, és egy kuplunggal (a kék kuplungharang nélkül emlékbe). Egyben 25000Ft-ot írtam az egészre, ha jól emlékszem külön-külön 20-10-5k. Elég gyorsan lett érdeklődő, aki elvileg ma el is viszi. Szóval a Robogó Adok-veszek csoportot ajánlanám, szerintem azért lesz rá érdeklődő, pici alku után el is fog kelni.
Grillo: Csütörtökön kész reményeim szerint, utána várlak szeretettel
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #16735 üzenetére
Mérőzsinór ügyben nézz körbe pl. hestore-ban.
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16735 üzenetére
Ha el tudsz jönni érte, megkapod a szkópot is. Én barom: éppen
nekiláttam az olajcserének, aztán, leengedés után kezdem keresni
a polcon kallódó papírszűrőt, az egész garázst áttúrtam, de semmi.Mondom nem hiszem el, én anno kettőt rendeltem, mert olyan occó
volt, ill. olyan drága a szállítás Győrből, hogy jobban megérte 2 db...
Meg kell lennie! Túrok bent is, de semmi. Szétbasz az ideg. Na erre
megnézem a leveleket: rendelés dátuma 2014.09.30. Magyarán, az
egyik ment Gergőhöz, vezérműlánc cseréhez, a másik meg tavalyig
kallódott csak a polcon, utána ment a hódokhoz olajcserére. IJB.HIFLOFILTRO (HF-972): most rá kéne keresnem, hogy hol kapható
holnap raktárról Bp-en, BKV-val is elérhető helyen, mert csütörtökre
kell a gép... (Holnap megoldom a melót itthonról, nem arról van szó.)De egyelőre ez van! Facebook csoportos tippet köszi, majd ránézek.
Ui: google első találat 2-3 órás beszerezhetőséget ír, vhol X. kerben.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #16734 üzenetére
Az igen. Miután felborult, és ki is gyulladt, simán rárúg, és mennek tovább.
De már az első perecnél is szépen kivédekezte, hogy pofánverje a haverját.Oroszok.
Burt1793: köszi a felajánlást! Remélem huszival tudunk bizniszelni valamit.
Napközben majd fél szemmel az irodában. Fél szemmel meg szilentcsere:
ma elég furcsán viselkedett pár kanyarban, mintha külön menne a hátulja...
Azaz egyre rosszabb a szilenthelyzet. Most már csak be kell rakni az újat.
(Korábban javasoltam a kollégának, hogy légkulcs nélkül NE lásson neki a
kuplungcserének. Új javaslat: csere kuplung nélkül sem célszerű...)Amúgy egyetlen jó hír, hogy 3 év után először cserélek otthon olajat, és az
az ominózus sündisznó, amit mindenki unásig ismer sehol: a vezérműlánc
volt a ludas, most már tuti. Már a hódok is mondták, hogy semmi sem volt,
a mágnesen, csak azt nem láttam a saját szemmel, ellenben most igen.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
Nem is igazi magyar bolt lenne, ha a RAKTÁRON felirat ellenére
ne jött vona ma reggel e-mail (a "formális" rendelésemre!), hogy
akkor jövő hét szerdára tudnák szállítani, mert NINCS készleten.Most is tudnék cifrákat mondani. De hát az én hibám, tudom.
MÁS: természetesen fel volt borulva az egyik puli... Bosszúból a
14-es szettet raktam vissza, a Malossi kontrasztrugóval.[ Szerkesztve ]