-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lehella
senior tag
-
lehella
senior tag
válasz FeniX- #17403 üzenetére
Nekem nem twingo van, de "örülök", hogy megszólalásig ugyanez a baj. Kymco People 250, karbis 2005-s.
Nálam is ez volt a szerelőnél, fél óráig járkáltam a háza előtt, mire előjött a probléma. Becsöngetek, kiért 2 perc alatt, addigra elmúlt
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #17404 üzenetére
Gyújtáselektronikában lehet akkor baj: karbiban sem igen tudok elképzelni
olyan alkatrészt, ami áramtalanítás után gyógyul. Ez olyan digitális hiba.Hauptmann: jó gondolat, de az sem áll helyre egy áramtalanítástól (szvsz).
Ha jól tudom, melegíteni szokták az elektromos verziót, az meg nem gyors.[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Üzemanyag szinttel szerintem nem áll kapcsolatban, de jobban megfigyelem majd. Tegnap tankoltam tele és ma kétszer is hülyéskedett. A benzin pumpa machanikus-vákumos, legalább ott ki lehet zárni az elektronikai hibát.
Szívatóra én azért nem gondolok, mert ugyan csak üzem meleg motornál jön elő a hiba, de akkor miért csak alapjáratról elindulás után jön elő? Menet közben akárhogy váltogatom a gázt, sosincs baj. Kéne valami műszer, amivel kizárható egyik vagy másik hiba; gyújtás vagy keverék. Hol jobban, hol gyengébben produkálja ezt.
A gyújtás elektronika már érdekesebb témakör, vaterán pár ezerért van Kymcohoz való, de egyik se People.. hát ha nincs semmi előrelépés, lehet berendelek egy hasonlót, hátha tényleg ez hülyéskedik.
Szerk: Még annyi, hogy nem a kulccsal áramtalanítom teljesen, hanem a vész leállítóval. Utóbbinál égve marad a világítás meg a műszerek, csak ugye a gyújtást kapcsolja le. Szívatót nem tudom.
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
lehella
senior tag
válasz lehella #17411 üzenetére
Van egy bontott elektronika 15-ért, amit kicsit erősnek érzek.
Viszont szereléssel is foglalkozik (kcsa, Vörösváriak!), azt mondta hogy ő inkább széthúzná az összes kapcsolót és csatlakozót a gyújtás körön és megtisztítaná, vagy addig menni vele amíg teljesen elromlikwww.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
lehella
senior tag
válasz DigitXT #17414 üzenetére
Kérdeztem de próbára nem adják oda az alkatrészt, így egy bontott cuccért sajnálnám kiadni a pénzt, ha nem ez volt a baj, akkor meg a nyakamon marad. Lehet futok egy kört náluk, hátha mégis a két szép szememért kölcsönadják.
kcsa: De, ők. Ennyire jók?
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #17415 üzenetére
Megjegyzem, a bontott alkatrész ugyanúgy lehet szar. Ha csak nem
előtted egy rendben működő motorból vették ki és adták oda próbára.
Az persze teljesen jogos, hogy kicsit vaktában lövöldözve sok a 15K.Szerk. nem tudom, olvasgattad-e már ezt a PDF-et, de még jól jöhet.
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
válasz DigitXT #17416 üzenetére
Én is így gondolom. Viszont találtam gyári service manualt, amiben egész jól le van írva a trafó meg az elektronika ellenőrzése, melyik lábak között mennyit ohmot kell mérni. Ezt megtudom csinálni és legalább kiderül valami, plusz megnézem a csatikat is
Szerk: Köszi, de az az
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
csongi
Topikgazda
válasz lehella #17417 üzenetére
Mérj ki mindent, de ez is becsaphat. Melegen van gond és random. Digit jól mondja valami elekronikai baki lehet.
Jó kis legelés. Simán benne van egy kábelcsatlakozó hiba is.
Nálam a töltés szívatott, melegen elfogyott, de volt mikor nem, attól függően mennyire volt meleg a burkolat alatt. Mire megtaláltam a kehes csatlakozót, meg egyáltalán hol veszhetett el a petro ....[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Csak kérdezem, hogy a karbinál nincs valami mágnesszelep?
-
lehella
senior tag
válasz csongi #17420 üzenetére
Szivató szerintem nem lehet, este láttam amikor ezt a hülyeséget csinálta, hogy láng jött ki a kipufogón, az pedig gyújtás probléma inkább mint karbi. Kemény menet lesz megtalálni, ha meglátom egyáltalán a hibás elemet. Hétvégén szétkapom a gyújtás alkatrészek környékét, csatikat
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #17422 üzenetére
Vannak azért nyalánkságok még abban a vasban. Nézegetem a kapcsolási rajzot.
Eleve ott a TPS, ami valamelyik kollégát (talán pont csongit) viccelte meg nemrég.Aztán ott van az automata szívató trükkös fűtésszabályzó modulja, ami nem csak
primitíven (adott ideig) fűt be a szívatónak, hanem figyeli a motor fordulatszámát is.
De ilyen bénán megrajzolt kapcsolási rajzot még nem láttam: pl. egymást metsző
vonalaknál általában egy pöttyel szokták jelölni, ha kapcsolat van, itt ez lemaradt.Szerk: mellesleg, ha jól látom, a vészleállító leveszi a tápot a gyújtótekercsről IS,
és az automata szívatóról IS. De, továbbra is a gyújtáselektronikát gyanúsítom.Szerk2: olajnyomáslámpa nem szokott bejelezni? Az is rá van kötve ugyanis...
Lehet, hogy ha elmenne az olajnyomás, akkor nem csak pislog, hanem le is áll...[ Szerkesztve ]
-
tigipuf
senior tag
válasz lehella #17409 üzenetére
Sajnos nem tudok érdemben segíteni ,de annyit megjegyeznék,hogy motorszerelő rokonom szerint hanyagolni kell a vészleállító gomb használatát.Sok galibát tud okozni ,beragad,stb.
Ugyanilyen vasam van,tetszik a manualban levő: KWANG YANG Motor Co., Ltd. felírat. Eredetiség vizsgálaton a szaki azt mondta simán beleköthetne,mert a motortáblán,vagy a vázszámnál is talán ez a felírat szerepel, ,és szó sincs semmiféle KYMCO-ról, ahogy a forgalmiban szerepel .Mondjuk ezt a véleményét rögzítette is az eredetiség vizsga papírján.[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
tigipuf
senior tag
Ööööö,szerintem nem is az volt a gondja vele,hogy nem értette a rövidítést, a mozaikszót.Inkább azt kifogásolta,hogy a forgalmiban ki kellett volna írni a gyártó teljes nevét.Nem tudom nem volt még BMW-m(sajnos) ,ott például mi van beírva a forgalmiban a gyártónál.
[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
Hauptmann
addikt
-
lehella
senior tag
válasz DigitXT #17423 üzenetére
Köszi, hogy megnézted a kapcsolási rajzot. Ezeknek is meg fogom nézni a csatiját, ha nem rontom el, akkor a pucolás is jót fog tenni azokon a részeken. Ha nem lesz változás, akkor jövőhéten megpróbálok kölcsönkérni egy elektronikát a bontóstól.
Olajnyomás lámpa az egy érdekes dolog ebből a szempontból. Pontosan nem emlékszem és lehet hogy pont fordítva van, de ha hideg a motor, akkor vészleállítóval kapcsolva világítva marad a lámpa, meleg motornál pedig lekapcsol a lámpa.tigipuf: Korábban sosem használtam a vészleállítót, csak mostanában a szükség miatt A márkanévről volt cikk nemrég a totalcaron, hogy mennyi szívás volt a Mercinél is, Mercedes Benz és társai miatt, de én is megúsztam a Kymcoval mindent.
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #17435 üzenetére
De most őszintén: milyen fanboy volt, aki gyorsan ment a közúton?
Tetszőleges feliratú motorral gáz lett volna ~160-nál az a kamion...
Vakon vezetett, majdnem megszívta, mákja volt, hogy még él. Majd
legközelebb nem így csinálja, de ennek semmi köze a Hondához.Nincs bajom azzal, hogy linkeltél egy ilyen érdekes videót... Csak a
"napi hondás" felütés érthetetlen. Nehéz "nem gyűlöletként" eladni.
Vagy be akartál szólni a topikba járó Honda tulajoknak? Talán ők
eszetlenkedtek a videón? Komolyan, ha Hondám lenne se érteném. -
kcsa
veterán
válasz tigipuf #17430 üzenetére
Vettem a fáradtságot, forgalmit előkaptam, fejből a fene sem emlékszik a rovatokra...
Namost "gyártó" rovat nincs, csak "gyártmány". Oda nálam szépen be van írva hogy Ford meg Honda, de ugye azt mindannyian tudjuk hogy ezek nem jogi személyek, csak márkanevek, megnevezések, a.k.a.: gyártmány.
Autót a Ford-Werke Gmbh gyártja (ez van a típustáblán), de ez kb. sehol máshol nem szerepel. Honda olasz leányvállalata (SH ugye olasz) dettó ugyanez a logika: sehol nem szerepel hogy "Honda Giken Kōgyō Kabushiki Kaisha"
Csak debil volt az eredetvizsgáló, és megjátszotta az agyát...
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #17437 üzenetére
Nem, senkinek sem akartam beszólni. Ha beszólnék valakinek, az a Honda, vagy a motoros topic-ban lenne, ott van pár érdekes arc.
Viszont a napi forgalomban leginkább a Hondások azok, akiket az autósok közül a BMW meg Audi tulajok közlekedési mentalitásához tudnék hasonlítani (persze a BMW-sek itt is külön kategória).
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #17439 üzenetére
Szerintem inkább a robogósok. Legalább is az, hogy a dugóban végigmegyek 25 perc alatt, ami autóval 1,5 óra felett van, elég idegesítő lehet egy-két embernek.
Amúgy meg, ha nem tudsz Yamaha tdm900-nak megfelelő hondát hasonló árban, akkor a következő motor nem honda lesz.
-
Hauptmann
addikt
Nincs valamelyikőtöknek olyan ismerőse, aki autót hoz be németből, és nem egy autón akar meggazdagodni?
-
Grillo
senior tag
Szomszéddal gondolkodunk, hogy hétfőtől a Lidlben van kompresszor, veszünk egyet.
És van légkulcs, meg racsnis csavarbehajtó is. De melyiket? Vagy mindkettőt? És akkor be tudom zsírozni a görgőket akár itthon is -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Grillo #17443 üzenetére
A kompresszort vedd meg, nagyon hasznos otthon. Viszont ezek a 1,5-1,8 kW-os kompresszorok nem nagyon viszik el a légkulcsot. Ilyenem van, azt hittem hogy rossz, de elvittem egy gumis ismerőshöz és az ő bazi nagy kompresszoráról meg kifogástalanul működik. A többi szerszámot (racsnis csavarbehajtó, kézi vésőgép, stb) kifogástalanul viszi.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #17445 üzenetére
Nem az van, hogy a motorteljesítmény a feltöltés sebességét korlátozza?
Az enyém is csak "2 lovas", de feltölt 10 barra egy pár perc alatt. Járt hozzá
légkulcs is, igaz csak kis pici (3/8"-os), de adapterre mennek 1/2"-os fejek...
Még nem próbáltam ki, variószereléshez bőven sok egy ütvecsavarozó is.
(A fő gond, hogy egy komolyabb légkulcs túl erősen húzza rá a varióanyát...)Grillo: csak ezért ne költs rá sokat... Ha állandóan bütykölni akarod, akkor jó.
Ha csak szétkap-bezsíroz-összerak a program, ugorj be hozzám, megoldjuk.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #17446 üzenetére
Kicsi a tartály, és nagyon vékonyak a csőcsatlakozók belső átmérői, és a hozzá adott tömlő is. Majdhogynem kézzel le tudom fogni, pedig a 8 bar az meg van. Azt hittem rossz, és mint írtam, elvittem a gumishoz: ő egy furgon kerekeit pillanatok alatt lazította le vele, szintén 8 barról hajtva.
szerk: neki nagy csavarkompresszora van + 200 literes tartály, és rohadt vastag slagok - ugyanolyan csőcsatlakozóval.
szerk2: a racsnis kulcs"légnyelése" sokkal több, mint amit ez a kis tartály a standard pilincka slagjával tud biztosítani. Új csatlakozókkal és vastag tömlővel biztos lehetne használni - 25 literes tartállyal is.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...