-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #16198 üzenetére
A TDM szerintem öntökönbökés a Belvárosban... Most az egy dolog, hogy a
pályán hasít, de az nem olyan hosszú szakasz, hogy a ~300-as gép ne bírná!
A Bálna hasonló gondokkal küzd + alattad el is van átkozva kicsit: szerintem
azt add el, mielőbb, ha végre összerakod KGFB alapon. Én a Forza-t venném.Burt: "váltós" motoron hirtelen kanyargós lesz az az út, vagy mi a tök?
Mi a gond azzal, hogy 100-zal kell menni? Vagy Africa Twin alá NE adja, mert
azzal 200-zal mész a 6-os úton, és attól mindjárt "izgalmas" lesz az ingázás?[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz dugynok #16204 üzenetére
Végülis az új SPAR környéke, ha nem is közvetlenül. Lőcsei út, műanyag körforgalom? Na, ott. Informatika.
Burt,
Törökbálinton át azért nem annyira egyhangú az út, lehet húzni fel az M0 alatti emelkedőn, meg ahogy beérsz Törökbálintra Érd felől, van egy hosszú, elnyújtott kanyar, ott lehet döntögetni, viszont csak ésszel, mert sok autó is jár arra, mert ott kell elkanyarodni a törökbálinti Auchan-hoz. A 6-os viszont valóban szar.
DigitXT,
A Forza lenne az ésszerű választás, de basztatja a fantáziámat a váltós motor nagyon... Akkor visszalépdelve, valami 500-600 cm3, idomos, kényelmes cucc? Ha lenne Hornet rendesen felidomozva, bevállalnám (vagy akár GS). Na, majd még elválik, meg hogy a pénz is hogy jön össze.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #16209 üzenetére
Szerintem rossz helyen kérdezed... A topikot jellemzően olyanok látogatják,
akik robogót hajtanak, legyen az kicsi vagy nagy. De azért rendszámos...
Ergo nem különösebben vagyunk felkészülve a "nagymotor" ajánlásból.
Aki mégis, csak csak kibic a partvonalról. És valójában nincs is robogója.Főnököm mondjuk simán lemopedezte az SW600-at is, szóval ez van, LOL!
A robogó az sokak szemében nem motor. Én másban nem is gondolkodom,
mert az én felhasználási szokásaimhoz ideális... Tudod, csomagtartó stb.Szóval én nem vagyok motoros. És nem izgatja a fantáziám a váltórugdosás.
DT50-en megvolt. Túl sok is volt belőle: azon az emelkedőn, ahol egy moped
simán felmegy nekem a (béna*) kuplung- és váltókezelésemmel nem sikerült.Mentem 125-ös Hondával is eleget (terepen is, sőt, főleg ott, de nem ugrálva)
nem sírom vissza. A 250-es 2T krosszmocit sem, amit egyszer (!) próbáltam.
(Be is sült.) A kényelmes fogalma az én fejemben ütközik a hagyományos
motorra való fel- és leszállás módjával. Persze értem, hogy rajta ülni.Vegyél valami Harley-t szerintem. Azon előre lehet nyújtani a lábat, alacsony,
és egy bizonyos kor fölött abszolút menőmanó: nem is kell annál jobb gép.*: mentségemre legyen szólva, lehettem vagy 14 éves, a franc tudja már.
Szerk: azok a Hondák amúgy úgy voltak, hogy háromból kettő ment, de egyik
brutálisan füstölt, erő sem volt benne sok... de azért a DT-t alázta. A legszebb
fényezésű volt a donor. Azt egyszer szétszedték. Soha többet össze nem állt!
Régi szép idők. (Ill. boldog és gondtalan gyerekkor. Riga, Romet és a többiek.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz tikshow #16211 üzenetére
Szerintem egy X-Max 125-ről egy 400-asra átülni nem kényelmesebb.
De franc tudja: Majánál is más a kasztni 180-ig... 250-től kényelmesebb.Az utóbbi kettőt én nyugodt szívvel senkinek nem ajánlanám (sokba fáj),
csak ha a pénz nem számít. Bár évek alatt azt megtanultam, hogy nem
a motor drága. Hanem a szerelés. (Nyilván, ha zsír új Hondát veszek fel
sem merül ez a probléma, nyehehe...) Vagy ahogy viccelni szoktam: ha
időben veszek T-Maxot, mostanra ki lenne fizetve az összes törlesztője![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #16196 üzenetére
Mondjuk egy Audi R8-at csak akkor tudok "megfogni", ha hagyja magát.
Szerintem olyan sok nincs a környéken. Ezért azt sejtem, hogy ez lehetett,
amelyik pár hónapja elrepesztett mellettem ugyanitt - jó kilóhússzal - felfelé!Értitek, megyek laza 70-es tempót nyugiban, este is van, késő is van, hideg
is van: nem számítok semmire hátulról, erre egyszer csak egy üvöltő állat...
Mondhatni meglepett. De nem csoda, ha ez a vacak (nem Honda!) 500+ LE? -
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #16210 üzenetére
A motoros topic-ban minek kérdezzek? Ott úgyis az lesz a válasz, hogy csak Hondát.
Végülis ráér a dolog, elvagyok én a 125-ös X-Max-al is, viszont ilyen felhasználás mellett már a határán megy. Cserébe viszont kárpótol a fogyasztásával. De lehet, hogy jövő héten megint megnézem azt a Forzát.
Autót is kéne cserélni, viszont ha autócsere, akkor drágább motor nem fog beleférni a keretbe most. Ritkán használom az autót, de ha kell, akkor kell a gyerekek miatt. Vagy szarok bele, és veszek valami oldalkocsis cuccot, hogy mindketten elférjenek, aztán nyomassuk. Külön-külön volt velem a lányom és a fiam is, tetszett nekik a motorozás.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #16212 üzenetére
Én pont egy jó 180-as Maját akartam neki ajánlani... Most már tényleg jó. El is adom...
Amúgy nem feltétlenül igaz az, hogy sokban fáj, csak jó alap kell hozzá.Az új motoromon most tervezek egy komplett tömítés cserét "csak" 6k a szett, a munka egy picit több vele, de akkor utána már tényleg patent lesz.Hauptmann: Az idomos Hornet nem a CBF600? Oké, pár LE-vel kevesebb, de őszintén... 72 nem elég ingázni? Ráadásul H O N D A !
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16216 üzenetére
Félreérthetően fogalmaztam? Én az Integrára és a T-Maxra gondoltam.
Mint azt múltkor átbeszéltük utóbbiból egy "alap" (ABS-es) példány 1,5 MFt+!
Előbbi meg egyrészt viszonylag új típus, nincs belőle sok éves lelakott occón,
másrészt az új ára sem egy matyóhímzés, szóval inkább 2 MFt-ról indulnak...
Lehet "ajánlani", de... Ennyi erővel ajánlom a BMW C650GT-t is, habár Kymco
motoros, de azért propelleres! És ugye az egyik legdrágább robogó. Biztos jó!Szerk: amúgy "autópályázásra" biztos nem vennék 250-es Maját, annyira nincs
végsebessége, hogy az már fáj, és 80 fölött a gyorsulása sem az igazi. Nagyon
kényelmes, kellemesen pakolható, de ennyi. (Inkább a Forza, ahogy már írtam.)A 180-as Maja csak arra lett volna példa, hogy az egy teljesen más motor, mint
a 250-es, bár ugyanaz a típusnevük. Lehet, hogy az X-Maxnál is így van? De ha
feltételezem, hogy nem, akkor aki annál kényelmesebb (!!!) motort keres, annak
nem ajánlom ugyanazt (erősebb motorral), mert attól nem lesz kényelmesebb...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #16219 üzenetére
Akkor ismét félreértettük egymást.
Így már egyetértek. Tényleg drága motorok (csak nem értettem hogy egy kb 500eFt-os mitől drága)
Autópályázásra én sem feltétlenül kis Majestyt vennék (esetleg 400ast). Xmax 250 érzésre kb azt tudja, mint a Majesty 180. Dinamikában is, végsebességben is (a 250es Maja lomhább ugye).www.dongosofor.hu
-
Golota
aktív tag
válasz Hauptmann #16198 üzenetére
Milyen magas vagy? Mennyi pénzt szánnál rá? Ezen a távon a kényelem szerintem elég nehezen értelmezhető dolog. Én nyomtam már le 1000 km/nap távot Yamaha Xt660-nal és élveztem.
Az a baj, hogy a kényelem és a városi praktikum általában egymásnak ellentmondó dolgok, mert az igazán kényelmes gépek jellemzően méretesebbek, nehezebbek.
Ha váltós motor kell, akkor én városba valami könnyű, magas, jó futóművű motort néznék. Mondjuk egy Suzuki DR400 supermotot. Egyenesen ülsz, magasan átlátsz a kocsik felett, ez hatalmas előny. Nagyot tol, filigrán, nem kell pörgetni, igénytelen szerkezet. Ha kicsit túrásabbra vágysz, aminek van valamennyi időjárás-védelme, akkor egy Kawa Versyst nézegetnék. Az egy kényelmes, nyomatékos, kultúrált gép.
-
huszi.gyb
senior tag
Nekem újfent elmentek otthonról... Elkezdtem nézelődni, hátha valaki adna egy Hexagon 2T-t a Majáért (plusz némi kp). Azért 125-180 2T elég jól mehet, ha sietni kell... Gondolom azért eszik is 8-10L-t. Akkor már inkább NSR
www.dongosofor.hu
-
Golota
aktív tag
válasz Hauptmann #16222 üzenetére
Versys és ER6F ugyanazt a blokkot használja, sok alkatrészük közös. A Versys futóműve jobb, üléspozicioja kényelmesebb. Magasabb motor, de nem testesebb. Mindkettő 17 colos keréken áll. Én a Versyst venném a kettő közül, pláne ha túrázni is mennék néha. Nálunk nincs tulhájpolva, pedig az egyik legjobb mindenes motor.
-
DigitXT
félisten
Még mindig jobb, mint a dodzsemmel 160 km/h környékén.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #16224 üzenetére
De a Runnerbe nem lehet annyit pakolni. Amúgy van valami közös a Runner és a Hexagon 180 2T blokkjában, vagy csak véletlen az azonosság? Gondoltam tartalék gépnek jó lenne. Bár a pici kerekek miatt túrázni annyira nem lenne jó, cserébe sokat is enne, de legalább futár üzemmódban is használható... Inkább az NSR, azzal már azért egy-egy túra benézhet.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16230 üzenetére
De most milyen tartalék? Majának tartaléka a Maja. Vagy esetleg egyiket
elviszik, és akkor? Vagy mindkettőt? És akkor helyette? Mondjuk nekem ez
a nagy kasztni és relatíve kicsi kerék kombináció nem nagyon tetszik.
A 250-es Majának sem volt az igazi az egyenesfutása. Nyomvályúkat utálta,
pedig 12-es kerekeken futott (mint a 180-as), csak hosszabb tengelytávval...Azt elhiszem, hogy egy Jogon vagy Tacton még elmegy, de nagyobb gépen?Szerk: nocsak, került fel ABS-es T-Max 850-ért, 2006-os, magyar rendszám.
Kolléga Silver Wingje viszont eltűnt. Valszeg elkelt. Hát ennyit a próbakörről.
Pedig az Audivadász videó arra volt felkészülés, ha lenyomnám azt is. (LOL)[ Szerkesztve ]
-
-
üszök
őstag
válasz DigitXT #16227 üzenetére
Van 180 vxr em multivarral ha Miskolcon jársz kipróbálhatod. Amúgy hivatalosan a 180 csak vx, a 200 a vxr. Városban nagyon jó,meg a hegyekben,de messzebbre már nem jó menni vele. És tényleg nem nagyon fér az ülés alá semmi.
Huszi: ugyan az a blokk,ugyan azzal az irgalmatlan fogyasztással. 8-10 liter."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16232 üzenetére
A busz kikerülése után odalépett, eszement hangja volt, és nyúlt el szépen.
Ott konkrétan lenyeleztem (mikor láttam, hogy húz el), és a lejtő ellenére is
csak ennyire futotta. 90-nél vettem el kb. de később hagyta magát.Nem tudom melyik kanyarokra gondolsz: elsőt levágom, az tény, másodikat
nem (azt viszont az R8 vágja). A buszt túl agresszíven kerüli, jöttek szembe.
Jobbosokban előzünk. Passz: jobb oldalon van a sisak kamerám mint látod,
a visszapillantó meg nagyjából középen a doboz alatt. A balos visszafordítót
szűken veszem és a piros furgon közel van, de nem a felezőn jön, nem para.Abban a kanyarban konkrétan egyszer majdnem elszálltam a Majával, azért
megyek óvatosan, és a szűkítés is erre jó, hogy legyen hova kiereszteni, lol.Volt még korábban egy felezőzés: egy autó áll a szélén. Az R8 is konkrétan
középen megy, mert azért számítani lehet rá, hogy valaki esetleg kiszáll...üszök: gyanítom, hogy nem megy annyira, mint az FXR. Az tényleg jól megy.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16234 üzenetére
Tényleg, most megnéztem még egyszer, az első és a furgonos kanyar volt levágósabb. Az jogos, hogy a kinyíló ajtók miatt nem szabad a jobb szélen menni. Nem látszik a videón jól a tempó, lefelé menet amúgy is rosszabb bedönteni, én a középső, rücsisebb részt gondolom ideálisnak, így tanították, de gyorsan menve jobb több helyet hagyni, hogy visszább lehessen venni a döntésből.
Egy ilyen audi 4,5 alatt van kb. százon, a lejtő is segít a talán még a terheléselosztásban is, az út kanyargós és nem túl jó minőségű, motorral nem könnyű megfogni, nem is tudom, hogy versenyzőknél ki érne le hamarabb a lejtőn.
Minimális sodródást érzel a kanyarokban? Nem tudom, hogy ez mennyire normális, körforgalomban valszeg az, de nagyobb tempónál nem szeretem. Ha meg szar az út (szinte mindenhol ) és kicsit "beszitál" az egész motor, elég kellemetlen. Elég sok km van már a gumiban, de még bőven előírás felett van az állapota, az első nagyon jó, a hátsó is bír még pár ezret, úgy néztem. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16236 üzenetére
Először a gumira gyanakodtam, aztán arra, hogy valamit rosszul csinálok (pl.: jobban a lábtartót terhelve lejjebb kerül a súlypont). Amúgy nagyon-nagy minimális ez a kúszás, kisebb, mint amikor utcai autóval kicsit gyorsabban kanyarodsz és azt érzed, hogy "driftelsz" (mert az is semmi igazából, de ez még annál is kevesebb), szóval lehet, hogy sokan észre se veszik, vagy tényleg lassabban kell menni, vagy az aszfalt nem elég meleg még.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #16231 üzenetére
A "régi" Maját el szeretném adni... Bár most azt használom, és eléggé egyben van. (Első gumi, első teleszkóp olajcsere kellene, és patika.) Most néztem ki hozzá fóliát (matt ezüst), megpróbálom lehúzni, akkor sok sérülést el lehet tüntetni róla, és akkor szép is lesz, nem csak jó (és talán el is viszik), vagy ha nem, megmarad.
Az alap ötlet az volt, hogy kp-ra vagy valami 50-esre +kp cserélni... Most már ott tartok, ha elviszik, valami játszósabb gépet is beszámolnék.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16239 üzenetére
Szerintem mattban nem nézne ki jól, de ez csak egy vélemény...
De ha van infód a fóliázásról, árakról, írhatsz, mert érdekel: Madison
is tele van ugye harci sebekkel. És fényezni tudom, hogy horror ár.csongi: dehogy, nem volt még semmi. Viszont a múltkori HSZ-edben
említett LED lámpával bogarat ültettél a fülembe: lehet a projektorba
jó lenne egy H1-es szett, csak nem tudom, ki merjem-e próbálni.
Tököm tele a xenon trafókkal, és az új projektor új izzója látványosan
jobban világít, mint az 1 éves párja - azaz cserélnem kéne az izzókat!
3000 lument tud, állítólag a HID. Ahhoz képest írnak óriási számokat:
8000 lumentől nem esek seggre, mert odaírják (apróbetűvel!), hogy a
szettre vonatkozik, tehát "csak" 4000/db, s az is lehet "optimista"...
De tudnak akkorát hazudni, hogy a "25000 lumenes szett" is gyenge?Burt: szerintem a lábtartó terhelésével (nem is igen értem: felállsz?)
nem nagyon tudsz súlypontot lejjebb vinni... Felsőtesttel tudsz csak
játszani: robogón szvsz nem igazán lehet lógatni, kiülni meg ilyenek.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #16240 üzenetére
Sajnos nem tudom lemérni, de szemre felveszi a versenyt a H7.es izzómmal.
Este megnézem mennyire torzulnak a színek.
Azt nem tudom mennyi hőt termel, de gondolom nem többet mint egy 35W-os HS foglalatos Halogén izzó.
És szerintem egy stab kockával be lehet lőni az élet tartamot is. -
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #16243 üzenetére
Nemtommi az a stabkocka, de amiket én néztem LED izzókat, azok 24V
rendszerekhez is alkalmazhatók (9-32V között tolerálják a tápot). Annyira
meg már "pontos" a Madison fesszstabja is, hogy 15V alatt megfogja...csongi: a H7-essel "felveszi a versenyt" még kevés... Azt csúnyán le kéne
nyomnia, mert a projektorba nagyobb fényerő kell.Hirtelen nem tudom, de
mintha méregettek volna a Totalcaron valami 1000 lumen körül a H4-esre...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16245 üzenetére
Köszi! Sajna én csak ilyen "zöldfülű" vagyok: oroszt (már) nem tanultam.
Azért remélem lesz hozzá valami angol felirat, ha itt megtalálom, amit keresek... -
DigitXT
félisten
Most mondanám, hogy "hátezlófax", de pont ezért én nem a takarékos LED-ben
gondolkodnék, hanem brutálpowerben: úgyis kell a terhelés a fesszabomnak.A xenon is névleg 35W, de inkább 100W-ot szippantanak (bemelegedés után is)
a 70W helyett, szóval nyugodtan vehetnék >100W-os LED-szettet is. Olyan aktív
hűtésest, mint amit korábban linkeltél. (Amiben a venti murdel meg legelőször.)
Amit továbbra se raknék hagyományos foncsorba. De projektorba kipróbálnám.Szerk: amúgy a vetítési képe meglepően jó. Nem olyan, mint amit a TC kihozott.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #16243 üzenetére
Azé 14,5 meglehet. Ez Fesszab válogatja, nekem a hazai gyártású 14,3V-ot prezentált Városi fénnyel,tartós távolsági fénnyel 13,8V 2db H11-el, ha jól emlékszem az izzó foglalatra. (Aprilia).
Honda csoda 13,7V oszt innen se több se kevesebb
Ezek a ledek valószínűleg jobban elbírják a 2-3V ingadozást is, főleg ha nem tüske. Inkább a biztonság miatt a Kínai mivoltból fakadóan javasoltam.Digitxt.
Nem ismerem a projektoros foncsorodat, de rengeteget számít annak állapota. Egy gyenge foncsornál 1KW is kevés lehet ahhoz hogy lásson az ember.
Nekem a Hondába a foncsor teljesen rendben van, fehér 4300K halogén izzó van benne. Ehhez viszonyítottam a led fényét. De valamelyik esete, csinálok egy összehasonlító képet.
A vetített fény meg azért lehet ilyen jó, mert egy irányba világít a led, pont úgy ahogy egy normális foncsorába az égő felső résészénél árnyékoló van. Így a kis gagyi kínai fejlámpába is egész jó a vetített fény.
Jobb mint a sima halogénnel, mivel a lámpába nincs terelő, így a halogénnel csak fényerő van, de látni nem kell vele
Nálam egy 8W led van bent a Simsonba . Ez persze kevés lenne neked.A Malaguti búra érdekes, mert nem egy légmenetesen záródó darab, körbe az illesztésénél van jópár mm hézag, ennek ellenére, megolvadt a nálam járt foncsor. Csak azt nem tudom, a xenontól, vagy az előtte benne lévő akármiktől.
lehet egy kis agyalással, elegendő menetszelet lehetne bejuttatni, vagy vákumot képezni ezzel növelve a hűtést.
A lámpa búra kialakításából fakadóan nem csodálkozom a foncsor kifakulásán. Pór, napsütés, pára, ezek idővel kinyírják.kcsa:
A kép alapján a Led égő a K miatt tűnhet gyengébbnek. Az én szememnek a fényerő meg van, de ezzel a 6500K színnel tompábbnak tűnik másiknál. Nekem még mindig a 4300K ami a legjobban bejön.
Szerintem a mostani Ledlámpával kijött verdák már ennél fehérebbek, baxa is a szemem rendesen.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Futás, futópályák
- Le Mans Ultimate
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Dell notebook topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Melyik tápegységet vegyem?
- Netfone
- További aktív témák...