-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16297 üzenetére
Már sokszor leírtam, hogy élőben az ember egy nagyságrenddel normálisabb,
mint itt a fórumon, ez sokaknál elég feltűnő... Biztosan megállnál segíteni, ezt
aláírom (ahogy én is téptem huszit menteni, amikor bajba került). Ettől még itt
a fórumban az olcsó robogók (a.k.a. "szopórollerek") folyamatos + partvonalon
túlról való (lásd még kibicnek semmi se drága) fikázása fárasztó. Számomra...Szeretnél szavazást tartani, hogy kettőnk közül ki nem írhat többet a topikba?
Lehet, hogy kiszavaznának (mint a modik tették ludsimonnal): én meghajolnék
előtte, és nem jönnék vissza. Nyitnék egy blogot. Aki meg "számít" úgyis elér!Köszönöm az árat: szerintem itt senki nem vett 1,85 MFt-ért KP-ra robogót.
Azt hiszem más dimenzióról beszélünk, ezért nem fogod megérteni a sz.pást.Ui: a beszólást lehet ám selyempapírba is csomagolni, attól még az marad.
Akkor meg már inkább leírom nyersen. (Azt ne mondd, hogy megbántottalak.)Szerk@Burt: a két Majánál a kilométerköltségben le van vonva az eladási ár.
Teljes "birtoklási" költségnek számolja a program.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #16299 üzenetére
Ahogy Burt is írta: kisebbfajta generál kell, a szerelőm elmondása szerint felső tűréshatáron volt a kopás, de semmi extrém a szó legteljesebb értelmében. Persze az olajat csak felzabálta valahol...
Ha már így alakult, és szét lett szedve az olajfogyás miatt: némi gépmunka és egy dugó csere (plusz persze vezérműlánc), hogy a tűrés alsó végére kerüljön, elvi síkon a következő jópár évre rendben lesz.
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #16301 üzenetére
Burt és volt egy SW 400 (újként mennyi Kp, passz) srác is aki szintén újként vette a gépet és ki tudja mennyi lehet még aki csak olvas. Ez nem óvoda vagy kiszavazó show, hogy ki maradjon itt. Felnőtt emberek vagyunk akik tudnak akár kultúráltan is csesztetni egymást.
Facebook Tashner videók. Motor szopóroller, ganyolini mester van bőven.Engem megbántani? Vastag a bőr a pofámon és van saválló ruhám is.
Kcsa:
Szóval a rosszabik végén vagy de már látod a végét.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Burt1793
veterán
Ja, én csak írom egy excelbe a tételeket és igen, az az idő, amit megspórolok (napi szűk két óra dugó), megfizethetetlen), főleg, hogy szerelés sincs, bár annak azért van élvezeti értéke, ha már jól megy.
Bár akkor vegyünk bele mindent, a városi motorozás veszélyes, nagyobb a felelősség.A motoros cuccok (sisak, kabát, kesztyű) nincsenek benne a km árban, tehát csalóka az autóhoz képest...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16306 üzenetére
A motoros cuccokat szerintem nem kell beleszámolni, mert az nem szigorúan az adott járgány költsége, hanem úgy általában a motorozásé. (Ha csak valaki mögé felülnél utasként, akkor is kellene, hogy legyen védőfelszerelésed. Ez ilyen...) Tegyük fel, hogy átülsz az Africa Twinre: viszed magaddal a felszerelést. Onnantól minek a költsége? Az új járgányé, vagy a régié? (Persze nem vagyok könyvelő.)
Én is úgy vagyok vele, hogy csak írom a proggiba az eseményeket: a km költség az csak egy statisztikai adat, amit érdekességként osztottam meg. De amúgy az nem prioritás nálam... Főleg azért, mert nem a benya a drága (még 6L fogyinál se). Nem azt mondom, hogy elhanyagolható (az inkább az adók, meg az átírás teljes időtartamra vetített értéke!), de a drágább alkatrészek és a tuning viszi a zsét.
Hát igen, HA a szerelés jól sül el, egyfajta szórakozás... Amikor nem, az a szívás.
Amúgy érdekes dolog ez a vételár/eladási ár különbsége: kis Maját 218-ért vettem, és 300-ért adtam el. Igaz, egy csomó tuningcuccot adtam hozzá, tehát jogosan. Nagy Maját meg 250-ért vettem és 275-ért vitték el, tuningcucc annál nemigen volt. (Később odaadtam a srácnak a Pulley görgőket ingyen, nekem az 5K-ba fájt, na...)
Mosquito34: bár azt nem írta, de 2 évesen csak nem volt 1,85MFt az az SH...
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16307 üzenetére
Már írtam régebben, szűk 800ezer forint volt az sh. Újonnan 1,2-1,3ért mentek ezek, akár ABS-szel, de kell rájuk a doboz, általában az is benne van az árban.
Amúgy nekem van egy olyan szokásom, hogy nem vészfékezek, ha baj van, most is rámhúzta egy volvos a kormányt, párhuzamos 2 sávnál, mert előtte lelassítottak és ő nem akart. Persze, fékeztem erősen, de inkább húzódtam a szembejövők felé. Ez ilyen ösztönös dolog, persze vannak esetek, amikor nem jó. Autóval pl ténylegesen satuzok, ha muszáj.
20k km alatt nem volt szükségem az abs-re, csak ne is legyen. Szerintem ahhoz erősebb fék is kéne. Nem úgy lassul pl 100ról a kicsike, mint egy motor, ha kifordulnak elém egy bekötőúton, marad a kikerülés.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16308 üzenetére
Nem tudom, miért pörögsz folyton az ABS-en. Mármint, hogy a tiéden
nincs. Nekem sincs. (Csak én sajnálom!) Nekem kéne... Mert nem
csak vészfékezésnél jó ha van, hanem elég hozzá, hogy nagyobbacskát
kellene fékezni, bizonytalan útfelületen, mondjuk eső elején a takonyban.Amúgy ha egy adott szitut lekezelsz kis fékkel, akkor nem kell ABS, ez
tiszta sor. Akkor van gond, ha megijedsz és pánikfékezel egy erősebbet,
majd fetrengsz az út szélén, a motor meg romokban 50 méterrel arrébb...Tök jó, hogy 20K km alatt nem történt ilyen, és kívánom, hogy SOHA NE
is történjen! Én annyit mondok, hogy ha választani lehet, hogy 100-200K
többletért inkább az ABS-es modell legyen (ha már ráköltök 1.X milliót*),
akkor rádobnám. Nekem nem volt választásom, Madisonra nincs ABS...
Az már az én hülyeségem, hogy kétszer megmentett volna, ha lett volna.*: mint írtam volt, egyelőre ez a veszély engem nem fenyeget: osszuk le
a Madisonra eltapsolt ~2M-t arra a 4 évre és lássuk be, hogy sosem volt
a pénz egyben a kezemben, csak a motorra. Ebből 1 év/fél milla: benzin.B*sszameg, sántít a statisztika: van az már 2,5M is és még csak 3,5 év,
cserébe a benzin a mai tankolással együtt (5.2 L/100**) csak 436.286 Ft**: ezt nem is értem amúgy, mivel a J.Costához képest megy, mint állat!
De tényleg nem fért bele több... (165 km, 8.59L) Ennek most örültem.
Noha a 6L/100-at is kifizetném, nem párszáz forinton múlik a boldogság.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16309 üzenetére
160 km-t mész egy tankkal?
Én a tankolást utálom a legjobban, belezsonglőrözni azt a 8 litert, ha úgy jön ki. Este szeretek tankolni, nincs senki a kúton és nem sietek sehova, így sokszor már 210nél tankolok.A rosszul tapadó út tényleg bajos, ott se fékezek (van ilyen, busz vagy mubkások ráküldik a sódert...), illetve mivel mindig ugyanott megyek, ismerem a veszélyes helyeket. Ismeretlen helyeken, gyorsan menve nagyobb szükség lenne jobb fékre és abs-re, de akkor már azzal is baj lenne, hogy nem tudom ott tartani magam az ülésen, még térddel a homlokfal hátát támasztva sem. Jó ez így, ésszel, szerencsével, széles úttal.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16310 üzenetére
Á nem, inkább 200 körül, csak most ráértem, gondoltam megtankolom.
Épp csak elkezdett diszkózni a csóróságjelző. 12-es a tank. De 12,5 is
beleerőszakolható, azaz, ha veszélyesen szeretek élni megyek 240-et.
(5.2-es fogyival elvileg annyi belefér, de amúgy nem centizem ennyire.)Talán ha túrán csapattam majdnem 300-at, akkor sokat mondok.
Szerk: tényleg sokat mondtam. Emlékszem, mikor Vecsésen tankoltam
mennyire siettem előtte az M0-n, hogy odaérjek, mielőtt kifogy a benya:
253 km-re ment bele 10,41L, aztán bugyogott ki a kereszteződésnél.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16312 üzenetére
Ha amúgy tépni szoktad a szarvát, akkor szerintem még kevesebbet enne!
3.4 az jó. Igaz a 4.1 sem szar egy karbis vén kecskétől, de 150-nél szvsz
beszippantana 8-at is. Most kicsit pesszimista a fogyimérőm, 5.6-ot jósolt,
de emelkedőn bemért akár 20-30L/100 km-t is hazafelé, ha lenyeleztem.Szerk: zavart érzek az erőben, a kereső szerint nem is annyi volt: benéztem
volna a dátumot, és a 253 km az egy másik (mini) túra eredménye volt?[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16313 üzenetére
Folyamatos autópályán ez is többet fogyaszt jóval, még sose mentem egy tanknyit 120 felett, szóval ezt se tudom, hogy mennyivel.
Fél óra után elkezd sajogni a hátsóm és biztosan elkezdek gyorsabban menni, tehát nem nagyon menne egy ilyen lassabb túra, de egyszer kipróbálom. Avagy megnézem a spritmonitoron a német fogyasztózsenik értékék.Ő vagy 40 kilós, vagy jóval kisebb kerék van a motorján.
Itt a másik véglet (oké van még egy efelett, de kép sincs, régi is és fura adatokat írt be).
Ezek a 4 literek valszeg autópályások, így elővárosban 100-zal és városban 60-80-nal keveset fogyaszt. Hagyom kigurulni, de azért gyorsítok rendesen, felesleges húzni sok helyen, tudom, hogy hol mennyivel érdemes menni, hogy zöld legyen a lámpa.
Olajcsere megvolt, 36 ezernél, idei szezon végén lesz a nagyobb kopóalkatrész szerviz. Most elég jól be van járva a rendszer, egy új SH-ssal gyorsultunk pár lámpát, lehagytam. Az újnak sokkal szebb, visszafogott, csendes hangja van. Kcsa-é és az enyém között nagy eltérés volt hangban, na ugyanennyi van az új és az enyém között is.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #16314 üzenetére
Illetve a valtoba mi van, vagy milyen modositasok vannak azt nem tudjuk.
Mas: Lehet meg van a szij csattogas oka. Nincs "ures" fokozatom. Kicserelem a hatso kuplung rugokat erosebbre. Alapjaraton is van hajtas, es mivel rovidebb fektavokat veszek, nem tud uresbe valtani, vegig van hajtas, ekkor becsattog a szij, foleg akkor ha valtas elott elkezdem huzni.
Szerinten itt lehet a hiba. Nincs olyan allapot, mint ha behuzott kuplunggal gurulna a motor. -
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #16287 üzenetére
A probléma ott kezdődik, hogy nem tudhatod (persze, csökkentheted a rizikót vétel előtt, de sosem biztos), hogy a jó
nak tűnőaz tényleg jó-e.Megvettem a másik Majestyt, első gumi kopott, egy-két apróság cserés volt rajta, számoltam vele. Beletettem kb 2000km-t, ezalatt a vételáron és a papírozáson kívül kb. 40 000Ft-ban van. Ebben benne van a kötelező szíj+görgő csere, olaj, fékbetét, kuplung csapágy... Amit kért. Még vettem hozzá pár dolgot, és lesz egy komplett tömítés szett a motorban.
Összességében:
Régi Maja: Vettem egy 300 000Ft(+35k átírás)-os gépet, amire ráköltöttem 260 000Ft-ot, és mentem vele kb 15000km-t.
Új Maja: Vétel ár: 160 000Ft(+80k átírás külföldi), ráköltés 40 000Ft futott km: 2000.A pontos számoknak lusta vagyok utána nézni, amikor futárkodáson gondolkodtam kiszámoltam.
A lényeg, hogy 1Ft-on belül volt a km költsége a két motornak: 18-19Ft/km.
Persze ez csak a szervizköltség, biztosítás, súlyadó, benzin és társai nincsenek benne.Persze, az új motor jó eséllyel később javítani fog a statisztikáján, de ki tudja addig még hány apróság jön be, amit megcsinálok rajta. Ez így van jól, így karban tartott egy gép...
Eladáskori probléma:
Lóf@szt nem érdekli, hogy te mit költöttél rá, és hogy az valóban (esetleg IGAZOLHATÓAN ) jó.Megoldás:
Mindkettő megmarad, aztán majd lesz valami.DigitXT:
Vicces látni a 250-es Maja 30Ft/km-ét ezek után.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16316 üzenetére
Enyémről azt azért lehetett sejteni, hogy előbb-utóbb megadja magát a blokk.
Sajnos az eleve bontószökevény volt, azért kérte be a rengeteg szervizköltséget.
De aztán megszerettem és nem elbontottam, hanem feltuningoltam... 250-esnél
szerencsére ez fel sem merült, és arra már előttem locsolta a pénzt HGabor89:
nem nekem kellett. (Volt hengerfejtömítés cserétől kezdve ilyen-olyan szívás.)Amúgy azt említettem már, hogy előtte a SYM-et 300K-ért vettem, és ~1 évre rá
150-ért számolta be ugyanaz a "banda" a Majába? Akkor még nem volt droidom,
de arra aztán tényleg NEM kellett semmit rákölteni. Ment. (Olajcsere, tankolás.)
Egy baja volt. A rendszám hiánya. 125-ösként, de mikor konkrétan meg akartam
rá csináltatni, kiderült, hogy még drágább lesz, mert nem 125-ös, hanem 150-es:
na akkor mondtam azt, hogy ettől inkább szabadulnék, "bármi áron"! Így sikerült.Amúgy levegős volt, pöcc-röff, és 4L körül evett. 80-nál mondjuk eléggé elfogyott.
Így 7-8 évvel később inkább el kellett volna pattintani 200-ért és venni egy rendes
gépet, amit nem akkor rendszámoznak 130K-ért. 218K vételár=rendszám nélkül.
Vagy hát eleve bele se kellett volna menni, hogy most nincs rendszám, de lehet!
Csak ugye f*stam a használtpiactól, megvettem nyugodtan, mert újként hirdették.
Persze egy nagy sz*rt volt új, de legalább az órája tényleg nullánál állt. És jó volt!Burt: azért az nem semmi, hogy 5L fölött is le tud tolni a torkán. (Igaz, télen.)
csongi: ott valami el van baszva. A gyári kuplungnak kutya kötelessége leoldani
egy bizonyos tempó alatt, s alapjáraton (szívató nélkül) egyáltalán NEM LEHET
hajtás. Ami enyhén forgathatja ilyenkor a kereket, az a tengely súrlódás, s nem
a kuplungpofák feltapadása a harangra... Gyári az a kuplung, gyári kisrugókkal?Szerk: jól mondja Mosquito34, ha gyenge a kontraszt, esetleg nem vált vissza
teljesen a hajtás, így nem hogy "üresed" nincs, hanem "egyesed" se, tehát az
összes indulás nehézkes kellene, hogy legyen, s az elején jó sz*rul gyorsulna.
(Szerk2: esetleg túl nehezek a görgők, de azokat meg most cserélted gyárira.)[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #16315 üzenetére
A csapkodó szíj hiba lehet,hogy megnyúlt de kopott varió vagy gyenge kontraszt rugó is okozhat ilyet.
Huszi:
Meg se merem kérdezni mennyit költött rá a régi tulaj.
Sose számoltam Ft/Km-el.. Azért érdekli az emberek többségét mit/mennyit költöttél rá főleg ha van egy jó pedigréje is.. Két Burginál volt 1-1 mappa cserélt/vett alkatrészek számláival, vizsga papír, csekkek, szervizkönyv,kulcsok,stb stb. Vevő meg csak nézett. Szervizt felhívta tényleg ott szervizelem e. Ott, milyen a gép? Tuti, vegye meg. Az más tészta, hogy úgy hajtotta mint az állat és még a bank is elvette a tulajtól,tartozás fejében. Na mindegy.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16318 üzenetére
Meg se merem kérdezni mennyit költött rá a régi tulaj.
Szerintem már leírtam valahol, de ugye a 218K-s vételárra jött a rendszámozás,
aztán egy szíjszakadás, egy rakat tuning, gyári plexi vásárlás, hengerfejtömítés
csere, stb. Aztán amikor már jó volt, akkor még több tuning (Multivar, 4Road), s
persze műszerezettség növelése, mert milyen menő már a fordulatszámmérő...
És sokan elfelejtik, hogy egy esetben nagyon hasznos: ha tuningolsz...
És akkor a kígyó a saját farkába harap: tuningolsz és mérsz, locsolod a zsét...Hogy még jobban tuningolhass, vagy még jobban mérhess, legyen mit szerelni!De hát már egy párszor elmondtam az álláspontom: valaki CSAK gurulni szeret.
Otthon nem nyúl semmihez, mert arra van a szerelő: én is sokáig így csináltam.De azért (nekem) van abban vmi kellemes, hogy bármikor, ha gondolom, fogom,
és szétkapom a hajtást, átalakítom, ahogy én akarom, és össze is tudom rakni.
7-8 évvel ezelőtt nem mertem volna ilyesmit csinálni. Igaz, a MAMI-t "még" nem
végeztem el (épp idén akartam beiratkozni, de aztán közbejött a költözés).Ez is egyfajta kikapcsolódás. Szeretek ide a fórumba is írogatni, ha épp nem
basztatnak... Lehet, hogy sokakat zavar, hogy mostanra túl sokat tudnak az én
gépemről, de egyelőre nem panaszkodtak: baráti topik, belefér... Nekem meg
nagyon jó referencia, mert ha elfelejtek valamit, akkor itt a kereső és jé, beírtam.Amúgy én sem számolok Ft/km-rel. A program számolja... Egyfajta mérőszám,
hogy össze lehessen hasonlítani a gépeket, melyikkel olcsóbb... KÖZLEKEDNI.
Semmit nem mond ugyanis a motorka élvezeti értékéről: a Sym Mio 50 pl. elvolt
2L/100 km fogyasztás alatt, szóval km költségben az élen végezne, pedig...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #16318 üzenetére
Ezt csak arra hoztam példának, hogy elég sokat kell költeni állag megóvásra (még többet feljavításra).
Persze, ez tiszta sor, ti is ezt mondtátok. Azonban ha veszel egy jobb állapotút (drágább vagy sem, az már tényleg a szerencse kérdése) arra is kell ezt-azt költeni. Ha új, akkor értékvesztéssel számolhatsz, meg persze a "költségmentes" dolgai egy darabig maradnak fent, és lesz belőle egy 1x éves gép, amire vagy költöttél, és jó, vagy nem és lerúgott. (Persze sok tényezőtől függ pl használat módja, futott km...)Ft/Km-rel én sem számoltam, nem érdekel. Hobbi illetve munkaeszköz, de a költségeim minimális része az utazás, így belefér.
Azért érdekli az emberek többségét mit/mennyit költöttél rá főleg ha van egy jó pedigréje is.
Jogos, rosszul fogalmaztam. Érdekli, de egy ft pluszt nem fog érte adni. Ha keveset futott, akkor esetleg, ha sokat futott szarnak rá. Hidd el, mostanában elég sok autót: E320cdi, S60 D5, Golf3 1,9TDI, Qashqai adtam el, és a smkp-okon kívül most árulok egy KTM LC4 640 és Majesty 180-at (utóbbi a saját). Magyarországon a tuti kell, az se baj, ha nem igaz. Ott az általam írt "szervizkönyv", leinformálható a motor, de nem érdekes, mert sok benne a km. Ott a KTM, egészségügyi okok miatt sokat állt, középáron, és a kutyának nem kell, mert nem a legolcsóbb. (Az olcsó szarok cserélődnek a drágák maradnak, figyeltem a hirdetéseket.) Ja, és van szervizszámla, meg kutyaf@sza, és még keveset is futott, 2. tulajos, sosem tört gép, szép a környezet... Majd most kap pár új fotót, új szöveget, és talán picit olcsóbb lesz.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16320 üzenetére
Nagyon OFF, de láttam ma a mélygarázsban egy szimpatikus gépsárkányt!
Mondom micsoda felnicsík, megy a fényezéshez. Megnézem közelebbről...
Hát mondom, olasz lesz az istenadta: Aprilia. (És Velence egyik kerületéről
nevezték el.) De biztos kirugózza az úthibákat! Elég magas építésűnek tűnt.
Szóval játszós motornak elfogadnám, bár melóba járni kicsit overkill lenne...
Annak ellenére, hogy itt írják: a motoros ingázás a legkevésbé stresszes.Ne kérdezd, honnan jutott eszembe. Talán a KTM-ről, mert az is hasonló.
"Étvágytalan, egyszerűen fenntartható mindenesként és a
tulajdonos gatyáját lezabáló pénztemetőként is jellemzik,
attól függően, hogy ki milyen példányra akadt a piacon."[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #16319 üzenetére
Nekem az X-Max-ra 22,1 Ft/km-t ír, de ebben benne van minden a Tucano-tól (típusspecikikus) kezdve a kölelező biztosírásig, gépjárműadóig minden.
Tegnap mit láttam? Rákóczi út, a gyökér kerékpáros szembejön a forgalommal a buszsávban a kórháznál. Oda is szóltam neki, de szerintem nem fogta fel a patkány.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Digitx
Mosqi:
Ki van cserelve minden valtoba. A kulung pofa rugoknal kozepeset tettem be Malossi, de meg van a legerosebb is, ugyhogy beteszem azt. Persze nem a Honda hibaja. A regit hiaba is mertem az mar hamis eremenyt adott, a gyari erteket nem tudom, igy a hasznalthoz kepest valasztottam erosebbet, de ez is keves. Betszem a legerosebbet az mar csak elegendo lesz. A karbival is jatszok kicsit, felmeleg allapotba Terheles alatt leall, mielott megallnek. Aztan melegen mar nem, de az alapjaratom nem valami fenyesen stabil. Kicserelem a tuszelepet, kopottas mar szegenyke. Ez maradt, a tobbi mar meg lett csinalva, pillangoszelep+tengely Fuvokak stb. Vanbrajta egy alapjarati lepteto vagy ilyesmi, az meg hatra van azt nem ellenoriztem, csereltem masikra, de nem valtozott a helyzet, utanna nezek mit is csinal egeszen pontosan, es mekkora szerepe van?
Ez a ket aprosag maradt, a tobbi rendben van. A gyari gorgok szepen mukodnek, gyorsitasnal nincs lyuk, lassitasnal a vegen maradt benne a szij csapkodas, de azt meg megoldom.Ezek a Michelin 2 komonensu gumik, ebben a meretben, es ezzel a sulyal lassaban melegszenek. Marc15-en, bizony bemozdult feneke, de meg a 150-nek is. Ebben a meretben lehet a City jobb valasztas. Ha mar meleg akkor jol viselkedik. Hetfon du6 ora fele kihult gumival a lekopott asztfalton, vagy inkabb polirozott uveges volt, ott is megcsuszott. Szoval hidegen, csak ovatosan vele, kis meretbe, kis sulyu motornal.
Amugy a felni peremnel eresztett a gumi, elvittem megcsinaltattni.Hauptmann: Gyere le hozzank, itt 15 perc utan kaosz agyverzest. little China
[ Szerkesztve ]
-
Rikseven
csendes tag
Sziasztok!
Van valakinek Yamaha N-Max 125-ös robogója? Most szeretnék egyet venni. Érdeklődnék, hogy mi a tapasztalat, benyomás a használat során? Ingázáshoz kellene napi kb 20 km, ebben országút is van. -
DigitXT
félisten
válasz Rikseven #16325 üzenetére
Előre is bocsi, hogy nem a konkrét típusról írok, de hátha hasznosak a lentiek.
Országútra én nem szívesen mennék 125-össel. Még ha nem is túrázásról van
szó, hanem csak ingázás, és nem is rengeteg km, csak 20... Szerintem necc,
ha üveghangon kell hajtani, hogy a 90 km/h-t tartsa, neadjisten előzni is tudjon:
nem mondom, hogy nem használható, de az országúti sebességtartományban
a dinamikája (hogy mondjam): biztosan hagy némi kívánnivalót maga után.Szerintem a 125-ös kategória a városban rohangálásra ideális: könnyű/kicsike,
keveset eszik. Cserébe nagyon népszerű (B125), tehát a vételár magasabb.
Valószínűleg amúgy a Yamaha is így gondolja, mert Urban Mobility néven fut...
Ráadásul plexi sincs rajta. Ami nagyobb tempónál "könnyítené meg" a dolgod.
(Igen, már az országúti tempó is fárasztó tud lenni, ha telibver a menetszél.)Bocsi én vagyok a hülye: +63K-ért már rá is pakolhatsz egy magas szélvédőt.
47K egy csomagtartó konzol, stb. Zsebbenyúlós "szalonmotort" összerakni... -
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #16327 üzenetére
Miért, mi a baj az N-max-szal? Valaki nézegette már korábban itt is: [link]
Szerintem országútja válogatja, hogy kell-e 125-ösnél nagyobb, ha nem két kisebb város között megy az ember, egy kamionjárta szakaszon, akkor elég az a 80 km/h, amit ezek a 125-ösök még kényelmesen visznek.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #16328 üzenetére
2 és fél év (19 ezer km) szinte kizárólag országúti 125-ösözés (benne 2 Erdély-körút hasonló motorok társaságában) alatt jöttem rá, hogy igenis kell a nagyobb motor/jogsi: ha nem tudom a forgalom ritmusát bármikor felvenni és tartósan tartani, akkor nem leszek hosszú életű. A motorkáknak sem tesz jót a konstans nyélgáz, a forgalommentes utakat leszámítva meglehetősen stresszes tud lenni a napi párszáz km velük. - pedig nekem nem közlekedési eszközként volt rá szükségem, hanem kizárólag kikapcsolódásként, szórakozásként a napi gálya után, szóval pont a stressz nem hiányzott.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #16329 üzenetére
Na jó, de ez teljesen más felhasználás, oké, nem mentem hosszú távon 125-össel, de biztosan nem halnék bele, ha egy ilyen N-max-szal vagy bármelyik 125-ös robogóval kéne megtennem ezt az utat, pedig ez napi 50 km.
Persze a nagyobb motor biztonságosabb, mert jobb a futóműve, a féke, van tartalék benne (feltéve, hogy nagyjából olyan tempóval mész vele, mint a 125-tel).Plusz mivel ez automata, nincs az a szenvedés, mint nálad volt a nyélgáz, kuplung-váltás, nyélgáz.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #16330 üzenetére
Az állandó "gépészkedés" az számomra sem a kicsivel, sem most a naggyal nem volt szenvedés, sőt! A kicsivel az volt a legrosszabb, hogy "csinálhatsz te bármit", a román kamion a se*ggedben egyre közelebb ér...
...és meg fog előzni akkor is, ha éppen jönnek szemből. Országúton, gyenge 125-össel az időd felében a visszapillantót kell bámulni.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Burt1793
veterán
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #16332 üzenetére
Ha Pesten laknék, és napi 10-20-30 km-t kellene menni a melóhelyre, akkor szinte biztosan egy 125-ös (automata) robogóval járnék és is (nagyobbnak nem is látnám értelmét a dupla fogyasztás miatt), de a rendszeres hétvégi kiruccanásokra, hosszabb kirándulásokra tartanom kellene egy nagyobb motort is, csak hát az már nem kis költség így együtt. Én vagyok rá az (egyik) élő példa, hogy nagyon messzire is el lehet bóklászni 125-össel, de az nem pihentető, hanem sokkal inkább fárasztó tud lenni. Persze ha olyan helyre ér az ember ahol nulla a forgalom, akkor jó dolog 80-nal bóklászni és csak nézelődni.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #16333 üzenetére
Ő pont napi 20 km-t menne, amiben van országút is (nem tudni milyen, mennyi, én ilyenkor kisebb, sokszámjegyű útra gondolok, mert olyanon megyek, de a kétjegyű nagyforgalmú utak teljesen más vezetést, motort igényelnek hosszú távon, ilyenre az sh-val is csak párhavonta tévedek).
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #16330 üzenetére
Nekem bemondásra hidd el, te is gutaütést kapnál ha a 300-asról vissza kéne ülnöd egy 125-ösre.
Anno amikor váltottam 125-ről 250-re konkrétan úgy éreztem magam mint a Vályi Pista anno az X5-ös BMW-vel a Kiscelli múzeumnál, idézem: "ez egy kibászott űrhájó"
Egymilliószor leírtam, de megteszem még egyszer: 10 év városi robogózással (minden kategóriában jártam, 50-től 500-ig), a költség/teljesítmény/kényelem optimuma az a 250/300-as robogóknál van. Alatta gyenge, felette drága.
-
Burt1793
veterán
Értem én, lehet, hogy igazad van, szívesen kipróbálnék egy 125-öst hosszú távon.
Ha a kérdező 20-30 kilóval könnyebb nálunk és még nem használt nagyobb robogót, simán élvezheti ezt is.Gyorsan rágugliztam, sh125:
0-50: 5sec
0-100: 40 secRendben van.
Oké, kicsit változnának a szokások nálam egy ilyennel, de 1-2 perccel érnék be lassabban szerintem. Érzésre lenne csak más.
A 300-as elvileg 3,6 alatt van 50-en és 9,5 alatt 90-en, 100-ig jóval több kell gondolom (mondjuk 11), de az 5 másodperc 50-ig az pont kényelmes, kb. fél gáz lehet.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #16336 üzenetére
Velem a 125-ösözés szerettette meg a motorozást, motorral kirándulást (majdnem 50 éves voltam, amikor az A1/B125-öt kíváncsiságból megcsináltam, azt sem tudtam hogy egyáltalán tetszeni fog-e a két keréken gurulás - nem robogóztam előtte soha). Nagyobbra sem pénzem, sem bátorságom nem lett volna, az biztos. Viszont amint a környékbeli forgalommentes alsórendű utakra "ráuntam", és egyre messzebbre merészkedtem, úgy jöttem rá a kis kategória hátrányaira is (párszor "bele toltak" az árokba, pedig nálam a konstans nyélgáz lett ekkorra már az alapértelmezett üzemmód).
Szerk: a mostani vassal is csak 15-20 km/h-val járok gyorsabban, bár néha - igaz, csak percekre - elgurul a gyógyszer. Viszont no stressz, a forgalom ritmusát bárhol fel tudom venni és tartani, a 100-110-es jellemző országúti tempómhoz kb. negyed gázállás tartozik, ha utolérek egy teherautót, akkor azt másodpercek alatt teljes biztonsággal magam mögött tudom hagyni, és vissza állhatok a kényelmes papás tempóra. Nem hátrány az sem, hogy a kis csopperhez képest ezen van futómű, és rendes fék is. Amit viszont visszasírok, az a kicsi stabil 2,7-2,8 literes fogyasztása - nyélgázon! (Erdélyben volt 2,45-ös is a lassabb tempó miatt)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #16338 üzenetére
3,8-4,5 között, tempótól függően. Totál átlagom kerek 4,0l/100km, 11500 km-re vetítve.
Szerk: a többi GS-tulaj inkább 4,5-5,0 literről szokott beszámolni, tehát látható, hogy nem száguldozom, hanem nyugisan tolom neki: nem "motorozok", hanem "motorral kirándulok"[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #16328 üzenetére
Nincs semmi baj az N-Max-al, csak azt szerettem volna közölni, hogy nem pont N-Max-om van, de 125-ös. Viszont az N-Max kisebb, könnyebb, lehet, jobban is megy, mint az X-Max 125. Sajnos a 6-oson, 7-esen nagyon határon kell menned, de Törökbálinton át nincs ilyen gond.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Nnna, ma vissza is hívott a szerelő, kész is van, hétvégén mehetek érte. (oda fogok fagyni...)
-
Rikseven
csendes tag
Köszi a hozzászólásokat. Nem hiszitek el mekkora vívódáson mentem keresztül. Most adtam el a GS-500-asomat. Hogy miért, ezt most nem boncolgatom. A feleségemnek is van jogsija, de neki A1-es. És hogy tudjon ő is motorozni, ezért váltunk 125-ösre. Pont ez a gondom nekem is vele, hogy a tartalék kifogy 90 körül. Egy 250-es X-Max vagy egy X-Cityben gondolkodtam sokáig, de akkor csak azt én tudom használni. Kettő motort tartani meg sajna sem megy.
A vége az Nmaxnak valahol 110-120 között van a youtube-os videok szerint. A 31-esen kellene vele közlekedni, kb napi 10-15km-es szakaszon, ahol 90-es tempóval szerintem nem olyan veszélyes a dolog. Régebben bizony 50-essel majdnem beküldött az árokba néhány kamion. Szóval azért keresnék olyasvalakit, aki tudna mesélni arról, hogy hogy bírná ezt a megterhelést az Nmax. -
kcsa
veterán
válasz Rikseven #16346 üzenetére
Mivel motoroztál, te is tudod hogy a végsebesség és amit tartósan bír (lánykori nevén utazósebesség) távol vannak egymástól. 125 típustól függően tartósan 60-80-al tud menni, de onnan nem fog ugrani, hiába 110 a vége.
Így már tényleg csak a típus kiválasztása van hátra, 125 témában Hauptmann a gyakorlott user