-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #16898 üzenetére
Hm... Mondom a 100 fokos hűtővíz nem tréfadolog. De ha ennyire felmelegszik,
akkor miért nem nyomja ki a motor alá. Nézegetem, nézegetem... Van ebben
egyáltalán víz? Hát kislattyogtam a benzinkútra, és... Egy 2 literes flaskából kb.
a fele (!) belement. Na mondom, fasza: kíváncsi leszek hazafelé! Persze ki lesz
mosva a hűtőrendszer + lecserélve rendes fagyállóra, de a kevés víz tuti nem jó. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #16905 üzenetére
Hát, pár napig jártam így... Mindenesetre hazafelé már normálisan viselkedett:
70 fokos meleg oldalig 20 fokos különbséggel együtt mentek a hőmérők, majd
a termosztát működésbe lépett, és a hideg oldal hozzámelegedett a meleghez.
Semmit nem kellett ventizni, végig 80 fokon belül maradt: 72-76-tal álltam meg.Reméljük ezt a pár utat kibírta... Amúgy van hozzá tömítésem, ha csak az kéne,
de merem remélni, hogy nem lesz rá szükség. Jövő héten kap friss vizet. Ennyi. -
huszi.gyb
senior tag
Srácok! Szívok az X9 elektronikájával... (Milyen meglepő...) Nincs valakinek SOS-ben kölcsönbe' Krimpelő fogója, és esetleg pár tűző saruja? Nem lennék hálátlan, de az enyém a kocsiban maradt, ami szerelőnél Győrben... Holnap este meg jönnének megnézni az X9-et.
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #16910 üzenetére
Egyszer nekem is felszívódott a víz, sehol nem távozhatott, így valószínűleg a kupak nem zárt légmentesen, arra gondolok hogy ott párolgott ki (így ugye nyomás sem alakult ki, ergo hamarabb forr a víz). Amióta kupakot elpucoltam, és visszaraktam, nem tűnt el egy csepp sem.
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16910 üzenetére
Csak az első decit ne kérdezd, a többit már meg tudom mondani.
Ahogy kcsa írja, valószínűleg elforrt: mivel múlt hét szerda este óta lett vmi
gebasz a keringéssel, a blokk felőli oldal attól kezdve mindig túlmelegedett.
És a helyzet egyre romlott! Tegnap pl. már 30-40 fokos különbség is volt, a
keringés teljes hiánya miatt. Valószínűleg, amikor kellően sikerült hőtágulni
a még bent lévő folyadéknak, akkor még körbevánszorgott: ez magyarázza,
hogy idővel azért a hideg oldal is bemelegedett valamelyest. Szóval 1L az
nagyon sok, de gyanítom, hogy nem pikk-pakk egyben tűnt el, hanem így...huszi.gyb: hát ez kimaradt, de ha úgyis mész villanyász boltba, csak kapsz
fogót is... Nekem amúgy is viszonylag gagyi van (occó), azzal simán el lehet
rontani pár krimpelést. Aztán szentségelni, hogy újra kell csinálni. A sarukat
amúgy értem (csúszósarú néven ismertem), de abból is van sokféle - gyakori
a 6,3 mm-es (na vajon miért), sajnos nekem abból alig van. Nem t'om, neked
pontosan milyen kellett volna. De simán lehet, hogy 88-féle másikból néhány.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #16913 üzenetére
Persze, szállít az! Csak ha nincs mit ugye... Fellevegősödött az egész,
ez meg nem "pumpa" (az amúgy elterjedt neve ellenére), hanem szivattyú,
ami gázokkal (pl. levegő) nem nagyon tud mit kezdeni. (Ma is néztem a
hőfokokat délelőtt, tökéletesen teszi a dolgát a rendszer, nincs "dugulás".)Ui: igen, megérkezett, írtam is korábban, de semmi időm nincs foglalkozni
vele egyelőre. Meg hát nem is sürgős, nekem inkább csak hobbi-tuning.
(Valahogy bennem van az is, hogy ami nem romlott el, ne javítsd meg...)Jelenleg az fáj legkevésbé, hogy nem mér jól az utólagos fogyasztásmérő.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #16915 üzenetére
Ha nincs kellő szállítás, akkor nem egyenlítődnének ki a hőfokok, és ugye pont ezt tapasztaltam, amikor TÉNYLEG NEM volt elég szállítás. És valóban, ilyenkor biztosan megnő a párolgás, meg esetlegesen felmerül az elforrás lehetősége is: az a pár nap, amíg így jártam simán lehet felelős mondjuk fél literért is... vagy az ég tudja mennyiért. (Láttam én 102 fokot a KOSO mérőn egyik leállításkor, csak azért mondom: annyira nem volt nyerő, de a költözés miatt nem volt időm foglalkozni vele, "pár percet kibír" jeligére mentem vele melóba meg vissza.) De mondom: feltöltés után helyreállt a rend, azóta tökéletesen alakulnak a mért hőfokok. Ennek ellenére, a jövő héten kap egy átmosást + friss folyadékot. Tuti ami fix...
Ui: még mindig két hőmérőm van, és azóta, hogy alumíniumfóliával beburkoltam a xenon izzó kábelét, már nem is szokott lefagyni, szóval azért is voltak normális logjaim a hideg oldal hőmérsékletének alakulásáról. Sajnos a meleg oldalt csak a KOSO-n nézem, az nem logolt, de ha szét lesz kapva, lehet rakok be még egy hőmérőt, és logolom azt is. Mondjuk a log kapacitása is véges, max. kidobom a külső hőmérséklet értékeket, mert az úgyis le szokott fagyni a xenon hatására, sajnos a motor elejében van, szóval durvábban szembesül az RF zavarással. Szerk: közben eszembejutott, hogy mi lenne, ha nem is még egy digitális hőmérővel szórakoznék, hanem egyszerűen rácsatlakoznék a KOSO jelvezetékére, és azon mérném a feszültséget... Sokkal egyszerűbb kivitelezni, ráadásul az analóg mérő nem is tud lefagyni, és még további beruházásra sincs szükség (még egy adapter a vízkörbe). Lehet, hogy ezt játszom majd be.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ma legyorsultam egy T-Maxot: korrekt verseny volt, sárgára nyélgáz!
Nem sokkal, de a Madison volt az erősebb a technikás egyenesben:
aztán jött a balos integettem neki, hogy menjen csak, "lapon" fordult.
(Én meg a nagy integetésben majdnem elsokalltam a kanyart. Ehh.)Következő pirosnál dicsérte a gépet, hogy jól megy! Én meg néztem
ki a fejemből, mert alig hallottam a zenétől, de mondtam hogy jó volt.
(Amúgy ilyen mosolygós arc volt, szakállas, és tényleg vette a lapot,
mondjuk a védőfelszereléseibe bele tudnék kötni. Jet sisak+papucs.)A slusszpoén az volt, hogy addig "örültünk" a rögtönzött versenynek,
hogy közben váltott a lámpa, az autók ledudáltak, hogy mit állunk!Ui: most csak 9.4-et tudok 0-100-on. A T-Max 500 így is lemaradt.
Nem volt nagy* különbség. De jó móka volt az a pár másodperc.
Nyilván azt is fel lehet okosítani, de nekem is volt 8.6-os setupom.*: de a Nexus 500 pl. versenyképesebbnek tűnt anno AndrewTdi alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Ha 9 másodperc lenne a T-max gyorsulása 4,5 literes fogyasztás, 2 henger, 500 ccm ellenére, akkor még jobban dicsérhetnénk az sh300-ast, alig lenne rosszabb nála... Az 500-as motorok 6,5 alatt gyorsulnak ilyen paraméterekkel 100-ra, szóval nekem ez a 7,5 is soknak tűnik.
A 9 pedig nagyon sok, 2 literes tdi golf tud 8,2-t és az nem erre való, hanem autópályára.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Most nagyon be van kopva a hajtásom, kicsit bántja a fülemet indulásnál a motorbőgés (megoldom azzal, hogy nem állok meg), lassan itt a 36 ezer km.
Sokszor viszek utast, 60 kilós embert pluszban még egész jól elvisel, 90pár kilóssal 125-ösre lassul, főleg hogy én is vagyok 87 és két táskát is vittünk, ilyenkor jól jönne egy pörgősebb konfiguráció, nem elég a nyomatékból küszködés, egyedül nagyon szépen elvan 70-80-ig azzal a fülre alacsonyabb fordulattal.Ma megyek a rutinvizsgára (végre), tologatták az időpontomat a csigavérnél. Jó régen voltam gyakorláson, az oktató rendesen leszarta az egészet, egyszerre 10 motor volt egy pályán, remélem azért nem lesz gond.
Fazerrel kell menni, nekem bejön, nem is kényelmetlen, az sh-nál sokkal kényelmesebb 2 méteres magassággal.
Az biztos, hogy ezt a szezont szkippelhetem nagy motorral. Nyaralás, meló és az autósiskola mind ellene dolgozik, pedig csak 2szer 1,5 órát kéne mennem forgalomban. -
DigitXT
félisten
A magyaros műszaki állapot sanszosabb: öregecske gép, öregecske tulajjal!
Abszolút tudott a versenyről, és ennyit tudott a masinája: most mondjam azt,
hogy a Nexus 500-zal Andrew-val fej-fej mellett mentünk egy 0-140-et? Akkor
volt sz*r a kuplungja. Máskor meg nekem volt sz*r a varióm: ilyenkor az a pár
méter, amivel hűde elhúz az "ellenfél" konkrétan pár tizedmásodpercnyi.
Fogalmazzuk akkor át úgy, hogy mindenki megértse: ennél a konkrét 500-as
T-Maxnál volt PICIVEL jobb a 14 gr Pulival hajtott, Malossi rugós Madisonom.Burt: Az 500-as motorok 6,5 alatt gyorsulnak ilyen paraméterekkel 100-ra
Ha egy 6,5-et tudó motor ellen indulnék a 9-et tudóval az durván lealázna...
Nem kell ám mindent elhinni, amit a marketingesek leírnak, hogy hűű 500-as!
Fórumoknak meg bemondásra elhinni dolgokat mégannyira sem muszáj. (Ha
lemérte valami műszerrel, és nem mobillal videózta a km órát, akkor talán.)
Szerk: meg még tegyük hozzá, hogy aki méregeti, és írja mindenféle fórumba
az eredményt, általában már "okosítja" is a gépet, tehát nem "gyári" adatok...Amúgy sincs olyan, hogy "500-as motorok": mégis hány kg a tipikus motor?!
Gyorsulni meg még mindig LE/tömeg arányból lehet, és nem árt, ha az a LE*
tényleg a rendelkezésre áll, és nem valami papper-varióval van lefojtva a feléig.*: ahogy azt egyszer már átbeszéltük, nyomaték szorozva fordulatszámmal...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16924 üzenetére
Nekem ezt nem kell magyaráznod.
Nem adnak meg gyári gyorsulás adatokat általában. Odaírtam, hogy ilyen paraméterekkel, tehát kb. 200 kg és 50-60 lóerő. A T-max amúgy is normál automata, tehát jobban megy egy azonos cvt-snél. Azért a motorok 1980 óta 6 sebességesek már ebben a kategóriában is, nagyjából azonos áttétellel, csodák nincsenek. 7,5 másodpercnél nem lehet rosszabb a t-max 500, mindjárt keresek még gyorsulási adatokat, amúgy direkt hivatalosabb írást idéztem be az adatokkal, ahol sok motor volt felsorolva.
A papi mondta is, hogy nyélgázt húzott? Azért kérdezem, mert amikor anyámnak lett egy automata autója és még megvolt a régi, gyorsultunk egyet, nem nyomta le a pedált a kick-down-ig, le is maradt. Faszikám lehet, hogy maximum félig húzza, hiszen úgyis jól megy a gép.
Hibás motorokat felesleges összehasonlítani, az meg, hogy ki mit tuningol rajta, már nem a típus érdeme, problémája.Más: Meglett a rutin, az első kanyarig izgultam igazán, jó meleg volt. Három alkalom a forgalomban és mehet a vizsga, A2-ről elég rövid a dolog.
(#16923) Hauptmann: Köszi.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Burt1793 #16925 üzenetére
Na, most megnéztem pár youtube videót gyorsulásról, hát ez is fokozatmentes, akkor nem ez az egyszerű fajta? Valaki mintha mondogatta volna itt, hogy a t-max más.
A régi tmax 500 csak 40 lóerős volt. Motorkarakterisztika diagramot végképp nem csatoltak sehova...Ma viszont mentem egy kicsit 125ös váltós motorral, nagyon érezhető a motorerőhiány a 600as fazer után. Azt egyszer se forgattam el 9ezerig, ezt meg végig.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16926 üzenetére
Szerintem ne "szakérts" olyan témában, amiben hiányosak az ismereteid.
CVT a T-Max. De van benne egy szekunderjhajtás is. Papi nyelezte: ennyike.Nem tudom mit kell rágörcsölni, hogy egy 400-as nem mehet úgy, mint egy
500-as. Egyes modellek szerint a dongó nem lehet képes repülni. A dongó
meg másképp tudja... Nem a tényeket kell tagadni, ha a modell a hibás...
És nem kell többet belelátni egy hozzászólásba, mint amennyiről szólt. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16926 üzenetére
Egyébként abban más a T-Max, mert a rugózatlan tömege sokkal kisebb, ezért
van szükség szekunder hajtásra (a motorblokkját a vázban hordja, nem a hátsó
keréken). Egészen motorkerékpárokra hajaz a meghajtás: az újabb modelleken
az is szíjas. De ettől még nem félautomata duplakuplungos vmi! Hanem CVT.2004-ig volt karbis és (jól írod, hogy) "csak" 40 lovas (szóval bőven nem 50-60!),
valamint, ha gyári hajtása van, akkor azt nyomatékmaximumra állították, s nem
teljesítménymaximumra. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban, itt megnézheted...
(Hint: messze nem áll rendelkezésre mind a 40 paci a gyorsításhoz. Csak 33.)Na és, ha nekem kipörög a 30 LE-re a gép az "okosított" hajtásom miatt, akkor
akkor mi abban a hihetetlen és meglepő, hogy tud tartani egy 10%-kal erősebb,
de 15%-kal nehezebb motort? És nem, nem típusokat hasonlítottam. Hanem
egy adott szituban 2 db konkrét motort (amik műszaki állapotát nem tudhatjuk).De tuti, hogy a papi benne volt a versenyben/le akart nyomni, nem sikerült neki:
ha leszarta volna az egészet, nem vár meg megdicsérni a gépet, hogy jól megy.
Ennyit akartam írni. Minden más szócséplés és túl van tárgyalva. Mindenesetre
meglepne, ha gyárilag 7,5 mp-et "kéne" tudnia egy (öreg) T-Max 500-nak. Mivel
akkor hova lenne értelme feltuningolni, J.Costa varióval, másodperceket nyerve?Sajnos ez a videó is mobillal műszerfalat kamerázós, de a leírásban pl. őszinte:
Today we test the J Costa Evo 2 Racing Variator.
Stock 0-60 for T-max: 9 Sec
With Jcosta Evo II Racing Variator: 6:20
Shaving almost 3 secs off! Man, this thing is AMASING!!!Ha az összes mérése mérési hibával terhelt, még egymáshoz képest mond vmit.
-
nyogo83
senior tag
Sracok.
Heten/hetvegen nekiugranek kicserelni kontrasztrugot, variatort a Madisonban.
Mivel nincs kedvem ennyiert kimenni X-kmt a muhelybe, gondoltam lent a parkoloban megcsinalom.
Viszont most gondolkodom, hogy variator blokkolom,nyomatekkulcsom, crowa es egyeb szarok nalam vannak, viszont a kuplunggal lehet bajban leszek.Ha jol remlik oda valami 46-os meretu kulcs kell, nem(Majesty szinten hasonlo meret)?
Mert akkor valahol beszerzek egyet addig. -
nyogo83
senior tag
Azzal nincs baj, hogy egyben kijon, csak utana tenyleg a szetszedes trukkos
Foleg amiatt, hogy altalaban nem 60Nm-el van lehuzva az a nagy anyaLehet elugrok veszek egy 1/2"-os 46-os dugot, legyen itthon is tartalekba.
Sikerult viszonylag korrekt aron venni Multivart, aztan megnezem mennyit dob a Madison dinamikajan.
Eddigi ketutemu robogoimba volt, ott bejott.Ha nem sikerul egyben lecserelni most a variatort, akkor meg megyek az asszony libakergetojevel meloba.
2 hete vettunk neki egy 50-es Yamaha Vinot, haaaat en vigyorogva mentem be vele egyik nap.
Madison utan olyan mintha egy gyerekmotor lenne, semmi sulya nincs es gazra pillanatok alatt ugrik 60-ra ami egyben a vegsebessege is. -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, lenne egy elméleti kérdésem.
Kicseréltem a honda sh 150-omban a szíjat, görgőket, kuplungot, és szépen össze is raktam.
Viszont, azóta ilyen süvítő hangja lett, ámbár nem nagyon, hanem enyhén. :-D
Többször leszedtem a variátorház burkolatát, de semmi rendellenességet nem láttam, minden oké.
Indul, megy, megáll, gyorsít, ahogy kell neki.
Ha nincs rajta a variátorház burkolat, nincs süvítő hang.
Ha összerakom, igen. Esetleg okozhatja ezt a variátor házon lévő - a variátor tárcsánál kialakított nyílás - aminél van egy műanyag takaró kis biz-basz? Mármint, hogy ott nem tökéletes az illeszkedés?[kép]
Nekem nem pont így néz ki, de amögött a kis műanyag szellőző mögött van ugye a variátor tárcsa.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
CSatlakoznék egy 07es 250es xmax-al. Nincs mit a gépről mondani, gondolom ismeri mindenki
Motoroztam vele ma kb 100km-t, és meg vagyok elégedve, nagyjábólazt tudja amit vártam tőle. 90% BP lesz használva, ide nagyon jó, de egész jól el lehet vele kavarni a kinti forgalomban is.Csak egy fotó ha valakit érdekel mennyi hely van ebben a nem túl nagy testű motorban [link]
Ami belefért: 1db Zárt bukó, kesztyű, gerincvédő (nem a dzsekiben), protektoros bőrdzseki, leatt dual axis térdvédő. Ja és be is lehet csukni Egyébként 2 zárt bukó belefér, meg még pár apróbb cucc.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz yodamastah #16935 üzenetére
Üdv a csapatban.
-
csongi
Topikgazda
válasz yodamastah #16935 üzenetére
Üdv a csapatba
-
Grillo
senior tag
Valakit nem érdekel robogós tréning?
IHUN E! -
huszi.gyb
senior tag
Kedden elvitték az X9-et. Korrekt, jófej vevő jött rá. Örült neki, mondta, hogy ezt-azt megcsinál rajta, mert maximalista... Azt hiszem jó helyre került a gép.
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz Grillo #16938 üzenetére
Hasonló gyorstalpaló autóson voltam (totalcar volt az is.).
Nem ájultam el nagyon a leadott anyagtól - kapkodás, maximum ízelítőnek jó, az összes feladat közül egy volt ami nehezebb, az a rántópad (ennek az életszerűségét picit meg tudnám kérdőjelezni, de oké, legyen, ott lenne mit tanulnom). Egy kétnapos biztosan jobb, de ettől nem jött meg a kedvem.
Robogós gyorstalpalóra meg már csak azért sem mennék, mert nincs kedvem új idomokat venni a robogómra ha balfasz vagyok - márpedig az. A hondásnál legalább adnak céges robeszt.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Szerintem eleve az a név, hogy Totalcar, elmond mindent a színvonalról. Nagyon kezdőknek persze hasznos lehet. A SOS jogsi féle továbbképzés ezerszer jobb.
És azt is megkérdezném, hogy a rendes jogsitanfolyamon pl. a lábleérintés nélküli 8-asozás helyett miért nem rendes dolgokat tanulunk.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #16943 üzenetére
Tavaly voltam, nem volt rossz, hungaroringes faszik tartották. Minden turnust két részre osztottak, egy rész pedig kb. 6-7 emberből állt (a mi turnusunkban), nem volt tumultus, értelmeseket mondtak. Én élveztem, jókat szlalomoztunk, döntögettünk (persze mindenki magához képest ). Én a dobozt és a plexit azért levettem, de nem volt semmi gubanc. Talán most is mennék, de nem jó az időpont, nem leszek itthon.
Köszi az SOS jogsis tippet, lehet, hogy benevezek egyre. Most, ha meglesz a korlátlan, remélem el tudod menni túrázni valami bérmotorral, idén már nem veszek motort, aztán ha lesz saját, amint megszokom rendesen, megyek vele tréningre.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Nemrég mondták a motoros topic-ban, hogy a Honda gyári akku az Isten.
Ja, persze, már megint a beszállító...
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #16946 üzenetére
Mert? Kb. ugyanazt írja a két cikk.
Azt a röhejes akkus eszmecserét kcsa linkelte, és valamelyik fanboy írta ott, hogy a Honda logó +2 év.
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #16948 üzenetére
De az is vicces, hogy amint valaki negatív jelzővel illeti a 'nagy és szent márkát', azonnal megjelensz.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Hauptmann #16949 üzenetére
Többeknek is feltűnt, hogy neked erre áll fel vagy mi. Azonnal =6 óra. Nekem volt Suzuki, Apriliám is és lesz más márka is alattam,szóval nem értem. Mondom engem nem zavar ez a perverziód,feldobod a napom.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban