-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16142 üzenetére
Nekem EZ a tesztköröm. Véletlenül alakult így. Karbiállítás után kitaláltam,
hogy csak le kéne tesztelni, hogy jól sikerült-e, így elindultam "céltalanul",
hogy majd kb. 50 km után visszafordulok, és meg is lesz az eredmény...Hogy én kit akarok, meg nem akarok útitársnak azt hagyjuk... Nem írtam a
feltételek közé, hogy csak akkora arcúak jöhetnek, akikre jó az L-es sisak!
Őszintén megmondva élőben mindenki egy nagyságrenddel normálisabb.
Írásban sokszor nem jönnek át a hangsúlyok + a szurkálódás is félremehet.
Meg aztán amíg nem volt személyes találkozó, addig személytelen a fórum.És a személyes találkozó se arról szól, hogy megverekedünk, vagy ilyesmi!Élőszóban pl. azonnal reagálhatsz. Nem egy "monológot" gépelsz be, amit
majd órákkal később vki félreért/atomjaira szed, vagy megsértődik rajta stb.Az a vicc, hogy az amúgy jó arcokkal jól el lehet beszélgetni. Motorozni is!
De ott már lehetnek problémák: pl. egyik unja magát, elkezd jobban menni,
a másik nem akar lemaradni, kepeszt utána. Vérszemet kapnak: 140+...
True story. Aztán lehet egymásra mutogatni, hogy most ki is száguldozik?!Szorosan kapcsolódik ehhez, hogy számít-e az aszfalt minősége? Nekem,
ennél a konkrét fogyasztástesztnél NEM: max. lassabban megyek, ha sz.r.
Felfoghatjuk "KRESZ-krúznak" is, ergo egy 125-össel* is le lehet tolni.
Oké-oké, mint írtam volt, a két végsebességteszt megvolt benne most is.
Ott a kisebb gépek lemaradnának, de be lehet várni egymást, nem kell 140.
Mivel "tuningolt" a hajtásom, meg kell nézzem a végét, s akárhol nem lehet.
Páty után pl. ritkasz*r az út, de legalább technikás egyenes: lehet nyelezni!
Óra szerint mentem 147-et most ott, azért ez Dr.Pulley-val több is volt anno.
Na nem mintha erre a tempóra találták volna ki a Madisont... durván zajos a
szél, majdnem tiltásig forog a motor, kicsi a kerék az egyenesfutáshoz, stb.
Mindenesetre a különbség rosszabb, mint ahogy kinéz: valósban 9 km/h!
Ráadásul ~400-zal magasabb fordulaton. Eléggé közel a leszabályozáshoz.
(Összenéztem a GPS logot, meg az UTCOMP logot, és a kamerafelvételt..)*: itt jegyezném meg, hogy tök jó, hogy az SW600-zal 1 óra alatt meg lehet,
de ha vkinek nem az "őrült száguldás" a mániája, hát nem jó (fogyi)tesztnek.
Nem életszerű... És azért vannak benne kőkemény 40-es kanyarok: kint van
a 40-es tábla, és az TÉNYLEG az, különben mehetsz a susnyásba.
Nem azt mondom, hogy sok ilyen van, de már kezdem kiismerni a trükköket.
Ettől függetlenül, amikor "hosszú féktávot vettem", a BMW-s állva hagyott.Pici magyarázkodás az időkről: annak idején nem volt menetrögzítő cuccom,
sem kamerám, így az időpontok a tankolások (fizetés@pénztárgép) idejének
alapján kerültek megadásra, alapvetően most is így írtam fel, azaz így néz ki:
2017.03.24. 16:08 (46922) - 18:03 (47028): 4,1L/100 km
Viszont ez nem menetidő! Ahogy írod, max. a Google szerint autóval, lassan.
Motorosan "szabályosan" (de nem száguldozva!) 16:11-17:58 volt a menetidő:
ez sem valami nagy eresztés, tudom. De minél kisebb fogyit szerettem volna,
ami azért reális, ergo nagyjából betartva a szabályokat... de ha kell előzgetve.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na, pont ezért fogom megkérni a kollégám (bár még nem tudja!), hogy legyen
kedves először bemutatni a vasat, mi-merre-hány méter: szép dolog az 50LE,
de sokféleképp agyoncsapható! Takarékos varió, nagy önsúly, nincs kompót...
Ha és amennyiben kiderül, hogy nem gyorsul pl. ~7 mp alatt 100-ra, akkor:A kedvenc szakaszomról felraktam egy rövid videót. Most semmi felgyorsítás,
lassítás... csak a zene lett rákeverve a szélzajos eredeti hang helyett: nekem
ez 50-60-as tempóban is szórakoztató. Más tőlem végigtekerheti 80-90-nel is.
(A SpeedoHealert ki fogom venni, mert úgy néz ki, más a kerülete a guminak,
s most jócskán fölémér a sebességmérő, mivel eleve a távolságot is föléméri.)Pár érdekesebb kép a videó többi részéből...
SW600 (meglepően): érdekessége, hogy rajta volt, hogy ELADÓ!!!, és tényleg
Vultus (azt hiszem, nem kell magyarázni, ezen mi érdekes): és még integet is
Petőfi (szerintem ezt csak 15-ére dobták össze: az első eső el fogja mosni)
Üvegtigris (nem tudom, mit csodálkozik mindenki, talán motorféken durrogott?)
BMW (az előzés után 130-ról lassulok a 60-as kanyar miatt, erre állva hagy!)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16152 üzenetére
Van, hogy a valóságban beszélve se megy át, amikor viccelek, írásban még nehezebb, főleg, hogy mindenki más stílushoz szokott, más a korunk is, stb.
Csoda, hogy nem találkoztunk útközben eddig. Oké, motorral csak Budakeszi felső részén megyek át, de kocsival random időnként megyek Budaörs felé, akaratlanul is figyelek minden járművet, biztos nem láttalak még.
Egyszer találkozhatunk, szólj, ha mész ilyen körre, nekem is van valami sjcam-om, nem használom, de a sisakon ott a helye, fel tudlak venni és akkor lesz külső felvétel.
Én most így szerviz előtt amúgy se szívesen mentem volna 100 km-t pluszban, ez most egy nagy kérdés, hogy menjen-e a dreambe vagy mi legyen.
Nagyon veszélyes az Üvegtigris környéke, még autóval is, a kanyarok, a kamionok (ez nekik az M0 északi része...), amik alig férnek el, a rosszul megtervezett vízelvezetés (nagyon sokszor visz fel sarat, kavicsot az útra az esővíz), illetve a földek miatt a munkagépek is kifordulnak. Az a kanyar, ami előtt a BMW-s megelőzött nagyon szemét, mondjuk inkább visszafelé, mert nem akar abbamaradni, sőt, még csökken a sugara is. Ma pont jártam erre, a Börzsönybe menet, reggel kocsival, sietve, utasoknak szar, én azért élveztem, főleg, mert muszáj volt nyomni, senki nem szólhatott, hogy lassabban, forgalom se volt, ilyenkor van dölöngélés, igazi jávorszarvasteszt. Persze nem hatvannal kanyarodtam ott, de maximum 80 volt (a kanyar kezdetekor) és az már halálközeli...
Egy óra alatt maximum hajnalban folyamatos nyélgázas gyorsítással lehet megcsinálni valami nagyon erős motorral, nagyon tapasztalt és környéket ismerő sofőrrel, sőt valszeg így sem.
A Petőfit én is akartam mondani, azelőtt Kossuth volt, ez Tinnye Üvegtigrise.
Az üvegtigrisnél miért fordult mindenki feléd/az út felé?A videót mindjárt megnézem.
szerk.: megnéztem, ez a legdurvább útszakasz, itt még sose mentem motorral, most kb. 1 órája kocsival megvolt visszafelé is. Ettől az úttól nyugatra tényleg van egy frissen aszfaltozott, ezzel párhuzamos út, most nem találom. Én biciklizni szoktam errefelé (Tarján, Bajna, Lábatlan stb.), az aszfalt nem sokkal jobb, de nincs forgalom.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #16156 üzenetére
Piliscsaba és Tinnye között az szabályosan halálút. Anyám férjének az öccse is ott halt meg motoron. Igaz ennek már több évtizede, de a helyzet nem javult, sőt...
Jóformán minden héten van valami pittyputty.És ha belegondolok hogy a Garancsi tóban még lehetett fürdeni 20-30 éve, rá is jövök hogy vén fütyi kezdek lenni
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16156 üzenetére
nem akar abbamaradni, sőt, még csökken a sugara is
Hát igen, én is majdnem ott maradtam (pont ott) pontosan 2 évvel ezelőtt,
nem véletlen készültem rá nagyon most, és nem kergettem a BMW-t.
Hadd menjen. Nagyobb motor, nagyobb kerekek, nagyobb tapasztalat, stb.Mit kell szervizelni a gépen, amiért a Dreambe viszed: valami nagyszerviz?
Mondjuk pont tegnap láthattuk, hogy egy otthoni olajcseréből is lehet gáz.
Természetesen olvastam olyat is, hogy a szerviz szakította bele a csavart,
de annyival előrébb vannak, hogy helyben van a motor, és gariban javítják... -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16160 üzenetére
30 ezres szerviz lenne: szíj, görgő, olaj, szűrő(k), Hauptmann most ajánlott valakit, holnap felhívom. Április első hetében lenne esedékes.
Az a baj, hogy a múltkori dreames szerviz után is szükségem volt kcsa segítségére, hogy kitisztítsuk a variátorházat, mert rosszabb lett szerviz után az indulás, amikor zár a kuplung, ez azóta is jó, de ugye a kötelezőket meg kell csinálni hatezrenként.Én az új Africa Twin-nel mentem tavaly itt a környéken (bár nem Tinnyénél, hanem Zsámbék-Páty-Budakeszi), kanyarokban teljesen más, biztosabbnak érződik ugyanannál a tempónál, de a robogót már megszoktam. Ha minden jól megy, akkor nyáron megcsinálom az A2 kibővítését A-ra és akkor egy-két túrán kipróbálom magamat.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #16160 üzenetére
Na, én a Yamahán el sem tudom otthon intézni az olajcserét, a buzi japán az olajleeresztő csavar köré tett egy kiemelkedő peremet, így csillagvillás kapásból ugrott, plusz a perem és a csavar között nagyon kicsi a hely, akármilyen Cro-Va fej nem is fér bele, és a francnak van kedve vadászni belevalót. Viszont a hajtómű olajcsere nem is lehet egyszerűbb. A franc érti ezt.
-
kcsa
veterán
Na, most hogy egy kérdéssel tönkretettem a motoros topikot, itt mit hozzak fel? Vett már valaki megbízható Hondát?
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #16163 üzenetére
Költői kérdés: csillagvillással hogy akarod nyomatékra húzni?
Meg kell venni az odavaló dugókulcsot aztán mehet a csere...Burt: ilyen tapasztalatokkal hanyagolnám a Dream-et. Csak a
Hitleres videóm idevágó részét idézném: "Egy vagyont kértek,
a semmiért... Nekem kellett megcsinálni, amit elrontottak."Szerk: természetesen a korrekt szervizekre nem vonatkozik...
(Csak találj olyat. Nekem a Kék Hold eddig bevált, legutóbb
ők csinálták az olajcserét is. Persze vittem hozzá mindent.)Kormánycsapágycserén volt náluk. Lámpa nélkül. De egy füst
alatt akkor már megcsináltattam az olajcserét, lustaságból.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Bedobtam a gyári variót, de egy kicsit moddoltam kapásból. Van benne ugyanis egy határolólemez, fogalmam sincs, hogy miért, de annak a pöckei anno nekem a régi variómban már töröttek voltak, azaz annyit ér.** Ezen kívül a gyári távtartó... Hát én ezt nem értem - de tényleg! Az ábra szerint oda kéne rakni, de ha én ezt a vastag sz.rt odarakom, akkor rá se tudom rakni külső tárcsát a tengelyre... Lehet, hogy nekem ez már benne van, valahol a szimeringben?* Komolyan nem tudom. Megtévesztő kicsit a kép, mivel ezen nincs köztük a nyomólap, hogy jól látsszon, milyen hosszú az egész szerkezet... Na, ha ott a nyomólap, akkor a külső tárcsa már nem kapna bele a ricnibe, ellenben a külső burkolatba esetleg pont beleérne...
Hovatovább, van egy alátét, amit nem mutat az ábra, de nem hülyeség, ha ott van. Na mindegy. A lényeg, hogy nem mértem, mert nem volt idő, de seggre nagyon jó! Azért sem mértem, mert túl sok minden változott, kijött a SpeedoHealer, felment a kisplexi, megint le akar lökni a menetszél: 0-100 méréshez visszarakom a nagyot. Továbbá kijött a Polini kontrasztrugó is, visszament a gyári, alig használt.
Szóval most egy kicsit szokatlan setup! De érzésre nagyon kellemesen hasít!
- gyári varió (moddolva)
- gyári kontrasztrugóval
- és 14 g Dr.Pulley ()Lemértem ugyanis a vacsiúj gyári súlyokat, és kell a francnak 17,8 gramm bele. Viszont a 14-es Puli mellett anno a Malossi rugó volt, ami mint tudjuk erősebb, így nem volt olyan hűdenagy csoda, hogy szétpörgött vele a motor: gyárival nem teszi! Sőt 7000-en gyorsít 100-ig, ott vált 6000-re, ami érdekes, de van rá magyarázatom: nemlineáris a kuplungtárcsák összenyomása (tuning kuplungban szokott az lenni).
*: na, ez veretes marhaság, de már nem törlöm: a szimeringben ugye nem lehet "benne" semmi, mert akkor kifolyna a motorolaj, tömítés hiányában (a tengely és a távtartó közt). De hogy minek, hova, hogyan jó az a távtartó, azt továbbra sem értem. Gyári, Malaguti alkatrész! De valahogy nem akar összeállni a kép.
**: de legalább amíg nem törik le, nem engedi összezárni a két tárcsafelet. (Miért?)
[ Szerkesztve ]
-
Badboys
őstag
Üdv!
Van egy Malaguti R125 Madisonom aminek kissé meg mattult az első foncsora ez javítható vagy csere érett? Amennyiben cserés akkor tud valaki olyan boltot ami nincs elrugasztkodva árban a Magyar valóságtól ja és nem ártana,ha még az idén leszállítanának.Köszi -
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #16169 üzenetére
Hanyas szamu alkatresz?
Az Aprilia nalam gyorsitaskor magasabb fordulatszamon dolgozott, mikor elertem az utazot, 100Km/h tempot, es visszabb engedtem a gazt, a fordulat is visszabb esett kb 500-al, a sebesseg allandosult.
Igy 4-4.5k kozotti fordulaton ment. 6.5nel tobbet nem forgott, a gyarinal nehezebb gorgokkel. Hegyes videken a gyorsulas erezheteoen lasabb volt felfele, mint sik alfoldon. Ha akkor tudom, pulit teszek be. A fordulat szam vissza eses pedig a valtas miatt lehet, lemaradasba lehet a szij, es kell par masodperc mire beall az attetel. Hogy ez jo e vagy sem, nemtudom. En nagyon elveztemBadboys
A lampaburat teljesen szet lehet szedni ha jol emlekszem, igy akar ujra is lehet foncsorozni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Badboys #16170 üzenetére
Ki lehet venni a foncsort, és lehet foncsoroztatni: ez a javítás része.
A probléma az, hogy addig nincs motorod, és ha ugye pont azzal a
motorral vinnéd javítani, az elég necces lámpa nélkül... De ha van
más járműved és tudod nélkülözni a motort arra az időre, nem gond.Cserélni újra lehet (vagy akár bontottra is, ha jobb, mint a tied most),
viszont a foncsor külön nem kapható: egyben a komplett lámpa 37K.
Sajnos ilyen a gyári árazása, és ez még nem is "olyan" drága.
De idén leszállítanák amúgy, mert kb. 2 hét szokott lenni a rendelés.csongi: az 5-ös alkatrész. Amúgy ma majdnem elvitték az SW-t még
mielőtt kipróbálhattam volna. De szerencsére pofátlanul akart alkudni
a vevő, így nem kelt el, talán lesz esélyem a héten egy próbakörre. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #16173 üzenetére
Azt a részét nem értem, hogy fordított. Mihez képest?
Igen, alapvetően blokk felöl nézzük, ráadásul elölről.Szerk: a fotón odaraktam valóban, az ábra szerint oda
is kell kijönnie, de vagy háromszor vastagabb.
Mármint annál, ami gyakorlatilag ott van, távtartóként.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #16175 üzenetére
Persze, azt vágom, hogy honnan van rajzolva. Ez amúgy még istenes, mert
pl. a karbi ábrája konkrétan meg van tükrözve, aztán azon igazodj ki! Sajna
az a röhej, hogy a szervizmanuál is pont itt bugos: egy ábrát elqrtak, mert a
külső tárcsa felszerelésének illusztrálására berakták az olajpumpát, LOL. A
távtartó felrakásánál meg pont vmi botrányos felbontású fotót raktak be.
(Az biztos, hogy a külső tárcsának a ricnibe kell mennie: az 5-ös távtartóval
nem teljesül. Szóval továbbra is tanácstalan vagyok, és nem használom.)Amúgy olyan kevés a hely a dekli alatt, hogy ha a külső tárcsa csak 2 mm-t
van odébb, rászorul a dekli, nem tud átfordulni a főtengely. (Tapasztalat.)Szerk: semmilyen hézagoló nincs bent. Van egy alátét a szimeringnél, utána
jön a varió, rá a külső tárcsa, alátétek, anyacsavar és szevasz: a külső tárcsa
közvetlenül cuppan rá a variócsapszegre, nincs köztük semmi... Én akartam
egyszer kísérletezni egy alátéttel, hogy rövidebb legyen a legkisebb fokozat,
de akkor kellett rádöbbennem, hogy bizony 2 mm mozgásterem sincs erre...[ Szerkesztve ]
-
Badboys
őstag
válasz DigitXT #16172 üzenetére
Köszönöm nagyon sokat segítettél. Csupán azt kellene még eldöntenem,hogy újjra foncsoroztassam vagy vegyek egy újjat ez most a dilema.Meg kérdezem,hogy ez kb. mennyi időt vesz igénybe attól teszem függővé.
Más:
Nézegettem egy Kymco Xcitier R300i t nem tudom,hogy esetleg valakinek vagy ismerősének lenne itt a fórumon netán tapasztalattal rendelkező tanácsát elfogadnám. Végül is nagyon tetszik a motor így gondolkodom rajta. Akkor meg elkellene adnom gyorsban a Madisont.Végül is nem szivesen válnék meg a Madisontól mert nagyon szép állapotban van megkímélt darab. Ami nagyon bejön az az ABS meg egyéb kellemes dolgok,meg csak 300ccm. Igaz egyedül használom a Madisont 80% ban városban.tavasztól őszig utána autó. Igazából nem tudom mitévő legyek. Csupán a meg bízhatóságát nem tudom a Kymconak meg a tartósságát sem különösen félek az ilyen távolkeleti megoldásoktól. Köszi -
huszi.gyb
senior tag
Maja új hirdetési szöveget kapott. [link]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #16184 üzenetére
Hát, kemény szöveg. De mindenki álmokat kerget - van benne igaz.
Kollégám egy perec után hirtelen felindulásból meghirdette a Cygnust.
(Amivel már sokmindenen átment, többekközt csapták már el vele.)120-ért hirdette, de mást nem ért el vele, minthogy leverte az árakat...
Mondjuk én eleve nem is találnám meg a hirdetését, mert be szoktam
pipálni, hogy "Normál állapot", ilyen-olyan sérültek nem játszanak...MÁS: szerintetek melyik az autentikusabb (kiállítási) villogás? Mivel
közúton nem fogom sosem használni, nem kell vazelin! Melyik jobb?
-
Ha esetleg mindkettő, akkor valószínűleg kapcsolhatóvá teszem LOL. -
nyogo83
senior tag
Szoporoller part 2.: novemberben hodoknal rendbe lett rakva a hajtas (variatorgorgo, szij, uj kuplung) es irtam itt, hogy beremeg+femes nyikorgo hangot ad a madison mikor a kuplung elkezd zarni.
Par hete beugrottam hodokhoz, hogy nezzunk ra mert szerintem a kuplung nem az igazi.
Szetkaptak, a kuplung pofaknak csak a kozepe, durvan 1 centin ert csak a haranghoz de mind a harom pofan mas mas aranyban es szinte uvegesre csiszolodva. Kuplung harang fel volt szabalyozva, nem tutott, franko volt.
A gond az volt, hogy mikor csereltunk nem volt mas kaphato kuplung, csak RMS Ennyit tud ez a szar. Ezek utan egy rajzszoget se vennek meg amit ez a szar "csomagol", mert tuti nem gyart ennyi mindent.Kozben befutott a szomszed szervizbol Balogh Ricsi (BHMotor), elegge otthon mozog olasz robogo fronton.
O adott egy tanacsot, hogy ha jot akarok akkor vagy Vicma vagy Newfren kuplungot rakok bele, rengeteget szerel be es semmi gond nincs veluk.
Ugyhogy megvettem egy komplett Newfren kuplung+harang szettet 16k-ert, az RMS meg ment vissza az Italmondonak.
Az uj kuplunggal vajsima lett az elindulas, semmi remeges/hang nincs.Mostmar csak az elso telokban kell olajat cserelni(mert szerintem eleteben nem volt) meg a hatso elpukkant telokat kicserelni es egy darabig rendben is lesz.
-
Hauptmann
addikt
Ma sikerült úgy lassítanom, meg megállnom egy piros lámpánál, hogy kiegyensúlyoztam a motort, és ameddig nem váltott zöldre, nem kellett letennem a lábam. Egy ideje próbálgattam, most jött össze, kb. 10 másodpercig, aztán indulni kellett.
-
-
Hauptmann
addikt
Na, ma visszavedlettem normál userré, eladtam a futárcéget, és ma véglegesen kiszálltam a dologból. Emiatt lehet, á kénbe alakítani.a járműparkot.
Kényelmes motort keresek leginkább Érd-belváros ingázásra, autópálya használattal (vagy akár Törökbálinton keresztül is lehet menni, alig hosszabb időben az út). Utas nagyon ritkán.
A következő lehetőségeim vannak.
1. Yamaha elad, Bálna használ.
2. Yamaha és Bálna elad, és helyette valami 250-300 cm3 környéki tényleg kényelmes robogó, ahol szépen előre lehet nyújtani a lábat (Burgman nem, ellenben a nemrég próbált Forza tetszik, el tudnám képzelni).
3. Yamaha és Bálna elad, és a múltkor felvázolt Yamaha TDM, vagy valami hasonló vonal.Szerintetek? De ha másikat nézek, abból legkorábban ősz környékén lesz valami (kivéve, ha a Forza mellett döntök).
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Autós topik
- Trollok komolyan
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Robogó, kismotor
- További aktív témák...