-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Nem nagyon van időm mostanság írni, de azért egy helyzetet bevágtam
egy kis videóba. 1:47-től kezdődik a relaxációs ráhangolódás: brutálisan
lassúnak néz ki a sebeséghatárok betartása... Erre nem befordul elém a
kisteher az 1-es út kellős közepén? 90 km/h mengengedett szakaszon...
(Pont előtte mértek, ott még 60 volt, szembe, lámpánál feltorlódtak, stb.)[ Szerkesztve ]
-
dugynok
senior tag
Köszönöm a tippeket, sikerült a fèkdugattyùkat működèsre bìrni
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #16801 üzenetére
Ehh, törölhető. Privátban felhívták a figyelmem, hogy a kék kamion
előzése a záróvonalon nem volt éppen szabályos művelet: való igaz...Szerk: mondjuk azért örülök, hogy jobbára betartottam a szabályokat,
mert ha ott én is "kilóhússzal" közlekedek, mint a (pár perccel később)
mellettem elszáguldó motoros (volt az 150 is!), akkor már nem írhatnék.Szerk2: meg mondjuk akkor nem is lett volna KRESZ-krúz és 3,7 fogyi.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Hogy kell az ecut resetelni?
A lambda szonda nelkuli hasznalat bent marad a memoriaba -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16805 üzenetére
Ha akksisaru levetel nem oldja meg (mert pl allando hibara tarolta), akkor elvileg ugyanaz mint az SH-knal.
1. Gyujtas leveve
2. Megkeresed a data link csatlakozot(piros 4 eres), es rovidrezarod egy drottal a barna es a zold vezeteket
3. Raadod a gyujtast
4. kihuzod a drotot a csatibol
5. visszadugod amikor elkezd a FI/MIL lampa vilagitani. -
csongi
Topikgazda
válasz nyogo83 #16807 üzenetére
Ezt a verziot nem probaltam, de elore is koszonom.
Spacy reset nem oldotta meg.
A csati meg van, Csutorrokon ra probalok.Szetszedtem a gaz szektort, kitakaritottam, a vakum szelepnel szerintem volt egy dugulas, a legtomeg merot lepucoltam, es az egesz pillango szelepet.
Injektor tisztito bele a tankab. Most nincs torpanas, es az alapjarat is picot magasabb, van hideg oldali is.
Szoval jobb lett azert. -
csongi
Topikgazda
válasz nyogo83 #16807 üzenetére
Mas sorrend?
Ez igy sem resetelodik le.
Ez a hiba villogas. -
nyogo83
senior tag
válasz nyogo83 #16810 üzenetére
Ez lehet a gondod akar a torpanasra is szerintem, mert hirtelen gazadasra ha hibas/zajos jelet kap a vezerlo, akkor kiszuri a jelalakbol a kiugro tusket es 0º -s fojtoszelep allassal helyettesiti az erteket.
Ehhez a fojtoszelep allashoz meg rendszerint alapjarat koruli befecskendezesi mennyiseget szamol a vezerlo, tehat keves lesz neki a kraft = torpan. -
csongi
Topikgazda
válasz nyogo83 #16810 üzenetére
A pillango szelepet kitakaritottam. A csonkon egyik vakum furat, ami a vezerleo egyseggel van kapcsolatba, el volt dugulva.
A szetszedni az elektronikat nem szedtem.Amennyire tudtam fektisztitoval takaritottam, de valszeg nem lett jo.
A fem fedelet nem szedtem le ami alatt van a potmeter.
A spacyn teljes gazadassal resetelnek, gondolom a gaz pozicionalas miatt.
A nagy kerdes szedjem vagy ne szedjem le a fedelet?
Most mar biztossa valik, hogy ezen a ponton van valami gubanc. -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16812 üzenetére
Szerintem ugyanazt a rendszert hasznalja a 125-150-30-as SH es Pantheon is(PGM-FI), szoval a hibakod torlesnek meg kell egyezni.
Annyi a trukkje, hogy gyujtast leveve rovidrezarod egy drottal a barna/zoldet, raadod a gyujtast es utana kiveszed a drotot. Ekkor elvileg 5 masodpercig vilagitani fog az FI. Ez alatt az ido alatt kel ujra bedugni a drotot.
Elvileg akkor torli a hibakodot ha ezutan egybol elkezd villogni az FI.Probald meg meg egyszer a torlest, aztan ha ez se segit, akkor ki kellene merni a fojtoszelep potmetert, ha van multimetered es tudsz ellenallast merni.
Itt a fojtoszelep allas tanitast maskepp kell megcsinalni ahogy neztem a manualt. De ez csak akkor lenyeges, ha valamiert szet lett szedve a potmeter a tengelyrol, tehat megvaltozott a gyari ertek.
A fojtoszelep potmeter 2-es es 3-as laba kozott 0.5-0.7 kOhm-ot kellene merni zart allasban.
Privatban atdobom a manualt majd meg zargathatsz ott is, nagy vonalakban lenyegtelen hogy 300-as sh, ezek a szenzorok vizsgalat szempontjabol azonosak. -
Ultram3jor
senior tag
Sziasztok,
Volt egy balesetem 2 hete, eléggé megsínylette a dolgot a PCX-em.
Ettől függetlenül nem szeretnék megválni tőle, hanem keresem a (legjobb) megoldást a javításra.
Így néz ki most.
Működik, szépen megy "csak" kb. az összes műanyag elem ripityára tört, meg még ami nem látszik...Kit ajánlanátok, kihez fordulhatnék?
Bármilyen tanácsot szívesen fogadok.
Nehezen emésztem meg a dolgot, de itt az ideje rendbe hozatni szegénykét.Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Üdv, Dávid
-
csongi
Topikgazda
válasz Ultram3jor #16815 üzenetére
Mit allapitott meg a biztosito?
Fizet mindent? Mert akkor gyari idomokat neki.
Ha javitas, akkor ekkora toresnel erdemes bontottat nezni, mert ekkora darabot vissza hegeszteni....
megoldhato, meretvaltozasok lesznek, as alakvaltozas is. -
DigitXT
félisten
válasz Ultram3jor #16815 üzenetére
Hát, ha saját zsebből megy, és újszerűre akarod, ez elsőre GTK-nak néz ki:
a műanyag idomok arany árban mennek, hegeszteni meg lehet, csak ahogy
csongi írta, ekkora hiányosságok esetén már azért nem lesz az igazi! Ja és
szép sem lesz, de ha fényezed, akkor talán igen, ami további horror összeg.Nem tudom mikori évjárat, mennyi a piaci értéke, de rendbehozni drága lesz.
Kisebb javításokat én itt csináltattam a Madisonon. Volt egy kisebb hiányzó,
kitört rész is az orridomon, de kipótolták, rendesen. (Azóta is van felesleges
pót orridomom, amit valaki már megjavíttatott, meg telibefújt egy hasonló, de
nem igazi "ezüst" színnel.) Szóval adott esetben bontó/hegesztés+fényezés.PCX-nél probléma, hogy fiatal típus, tehát korból adódóan bontott kevés lesz,
a többi szarrátörés miatt bontódóval meg nem leszel kisegítve: nehéz ügy!Persze ha nem önhibás volt, és biztosító fizet mindent, akkor új alkatrészek,
cserebere... Az csak rohadt drága, de ha nem a te pénztárcádra megy hajrá!Azért ránézetnék szerelővel, hogy biztos nem ment-e el semmi a futóműben,
neadjisten a vázban, mert ami ekkora rombolást okoz, odaüthetett... Te hogy
úsztad meg? Vagy mit tudhatunk még a körülményekről, ha publikus? -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16817 üzenetére
Az SH két éve 300 ezerért kapott egy új tükröt, fékkart és 2 műanyag elemet, az se lett tökéletes, mert alapból kemény műanyag, plusz a tartóelemek se olyan jók, hogy tökéletesen nézzen ki... az egészet biztosító fizette. Kinyitotta az ajtót egy autós, kb. 10 km/h-nál dőlt el a motor, nem én vezettem.
-
kcsa
veterán
válasz Ultram3jor #16815 üzenetére
Műanyagozás csak akkor jöhet szóba, ha megvan minden darab, anélkül se szép, se jó nem lehet. Érdemes árajánlatot kérni burkolatokra, de ahogy DigitXT is említette: jó eséllyel GTK lesz belőle. Bontottat meg nem, vagy alig térít a biztosító, ha van egyáltalán.
-
Ultram3jor
senior tag
Nekem kéne állni az egészet.
2013-as évjáratú motor, 11.800 km van most benne...eddig még egy karc se volt rajta.
Már megkérdeztem az egyik Bp-i Honda szakszervizben, ott azt mondták, hogy a gyári új elemek olyan 180 ezer br. és ehhez jön hozzá a munkadíj. Kiszámolható, ez így tippre 250-300k.
Másrészt szinte muszáj új elemeket rendelni hozzá, bontottat sehol se találtam eddig. Ha találok is az lehet más színű lesz és színre fújva árban ugyanúgy vagy még rosszabbul jövök ki.
Persze ha sérült belül más is amit cserélni kéne bukó az egész pl. villa, akkor sehogy se éri meg megcsináltatni. Lehet akkor egyszerűbb kb. szétbontani és eladogatni apránként az ép dolgokat. (az üléstől hátrafelé minden ép és sértetlen. )
Gondolkodtam olyanon is, hogy megrendelem Thaiföldről az alkatrészeket csak ha rádobják a vámot + áfát az se jó üzlet.
Ja igen, és oké, hogy más szerelő olcsóbb óradíjjal dolgozik,de Hondában előtte gondolom szétbontják, megnézik mire van szükség pontosan hozzá és úgy rendelik meg. Ahol jártam szervizben mind úgy voltak vele, hogy vigyem oda az alkatrészeket és összedobják azzal... csak ez a valóságban nem így működik, fele nem lesz meg ami kéne és húzódik az ügy jó sokáig.Röviden: Eső, Fiumei út. Haladtam az Orczy tér irányába és pont a dupla villamos sín után van egy lámpa. Az beváltott sárgára autó előttem beletaposott a fékbe, kb reflexből én is belehúztam és egyből eldőlt a motor a vizes sínen, bele az autó lökhárítójába. F_sz vagyok, de ez van. Azt hittem eltört a jobb kezem, de röntgen nem mutatott ki semmit, ennyiből mák.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Dávid
-
kcsa
veterán
válasz Ultram3jor #16823 üzenetére
Ha CSAK burkolat sérült, munkadíjat nem számolnék: pár teljesen alapvető szerszámmal otthon megoldható.
-
DigitXT
félisten
válasz Ultram3jor #16823 üzenetére
Azt számold hozzá, hogy az árajánlatot arra mondták, amit kívülről láttak.
Ha bontás során kiderül még ez+az (márpedig ki fog, mert nem szokott a
burkolat magában* sérülni, nagyobb ütésnél hajlik, horpad, esetleg törik a
fém is alatta), akkor a 180K még teljesen jutányos és optimista ajánlat.Szerintem első körben magadnak kéne lekabátolnod otthon, hogy felmérd
a károkat... Ahogy kcsa írja, ez pár alapvető szerszámmal megoldható. Ha
úgy látod, hogy nincs letörve, elgörbülve, behorpadva a fémkonzol, jó vagy.
Villa hasonlóan, ha nagy baja lenne, éreznéd, de meg kell nézni azt is.Ha bátor vagy, burkolat nélkül is lábon megy a Hondához felmérésre: okés
az ülés kelleni fog. De azt mondod, a hátulja tutira egyben van, az fél siker!
Kormánycsapágy kaphatott pl. én az alábbi állapotban vittem cseréltetni...
*: az enyém speciális eset volt (nem is estem el, de pl. kettétört a foncsor). -
DigitXT
félisten
Szóval a robogóst keresik, mert ugyan belerúgott az autóba, de
erre válaszul meg akarták ölni, de az instant karma értelmében
az autóvezető csak magát törte össze. Ja, meg egy ártatlant is.Ui: természetesen nem kellett volna rugdalózni, de azért na...
-
Ultram3jor
senior tag
válasz DigitXT #16825 üzenetére
Köszi a tanácsokat. Ránézek a héten már amennyire tudok.
Úgy kéne csinálni a dolgot innentől kezdve, hogy beviszem hozzájuk, szétbontják és az alapján adnak egy ajánlatot amit vagy elfogadok vagy nem? Ha nem fogadom el akkor 1-2 óra munkadíjamba fájt eddig.
Mert ha találnak még ezt-azt és ne adj Isten azt mondják, hogy bocsi, de ez 400k alatt sehogy se lesz meg akkor talán jobb megoldás szétbontani és kiárulni belőle az ép elemeket?Üdv, Dávid
-
Hauptmann
addikt
-
DigitXT
félisten
Ma érdekes jelenséget figyeltem meg az utolsó piros lámpánál állva...
96 fokot írt a KOSO műszer. Mondom WTF. Nem sok az? Annyira
nem is volt délelőtt meleg... Lepillantva a "hideg oldalra", csak 72 fok
körül jártunk, ami gyanús: 20+ fok különbség már nem lehetne, ha...Ha kinyitott a termosztát. Szóval van rá sansz, hogy nem nyitott ki...
Amint elindultam, hűlt is vissza a "meleg oldal" (menetszél!), majd a
zenét lekapcsolva hallottam, hogy jár is a venti, veszettül, bár abban
nem vagyok biztos, hogy mikor kapcsolt be. Mert ugyebár pontosan
86 foknál szokott, szóval elvileg mennie kellett volna már régesrég...Na majd este kimentem a logot, és a hőfokból + a feszültségesésből
diagnosztizálom a problémát. Lehet, hogy meg kell pucolni kicsit azt
a termosztátot, mint annak idején egy bizonyos Honda esetében... -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16832 üzenetére
Persze, ezen nem spóroltam. Ezen sem. Sőt, van komplett "átmosó" cuccom
hozzá, mert olyan szinten rozsdás volt a régi termosztátfedél annak idején, hogy
attól féltem, tele van a vízkör rondábbnál rondább lerakódásokkal. De nem volt.
Mondjuk ez egyfelől jó másfelől viszont kidobtam a szivattyúra, szűrőre mindenre
egy csomó zsetont... de sebaj, két év után megint átmosom, ártani nem használ. -
campers
tag
Sziasztok!
Nexus 500-on hogyan tudom állítani az alapjarati fordulatot? Köszi a segítséget!
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #16841 üzenetére
10 éve csak injektoros robogóval járok, pont a "mindenki ért hozzá de valahogy mégsem" karburátoros szívások miatt, de ilyet még nem láttam,tapasztaltam, hallottam.
-
csongi
Topikgazda
Megis csak ott van.
Azt a celt szolgalja hogy az alapjarati fordulatot alitsd. Gondolom a gyarba beallijak es rogzitik.
Az mar mas kerdes, hogy az allitas elott egy komplex rendszer ellenorzest kell vegezni.
Majd ha minden rendben akkor allitod megfelelo fordulatra, de nem ezzel javitunk.
Igen szuk az injektoros rendszer hatarai. Ha valalami kaka akkor kaka
De ha minden rendszer hatar ertekeken belul van, akkor is kell egy finom allitas, es erre van az a csavar.
Persze normal esetbe sosem kell hozza nyulni.
A Phanteonon nem volt leragasztva, lehet mar valaki piszkalta.
Az Aprilian le volt.
Persze felulirni nem akarom a manualt, csak van szerepe es hasznalhato, de csak kello korultekintes mellett.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Tasner videókat szoktál nézni? Pl az Aprilián a fojtószelep házon a gázbovden végén található az alapjárat állító csavar. Műanyag forgórészen ami nekiütközik az állító csavarnak az idő múlásával pici kráter/mélyedés fog kialakulni. Ami azt eredményezi, hogy a fordszám ~1500-ről leesik 900-1200f/p-re. Alapjáratod,töltésed xar lesz. Fiatalabb gépeken már elektronikusan állítja az alapjatot ott már nincs tekergetés. Más. Amikor nagy Burgim volt minden 6ekm szerviznél majd mindig kellett injektor szinkront állítani mert elmászott picit.
Ne vedd magadra ilyen emberek is vannak, alábbi story.
Aprilia Atlantic 500
Ember kérdezi vajon miért van 2db izzó a hátsó lámpában? Vagy milyen méretű gumi van ezen a gépen? Lusta lemenni a garázsba és megnézni a méretet, inkább fórumra írja a kérdést. Slussz poén, kérdező Magyar Man kaminon szervizben alkatrész raktárvezető.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #16845 üzenetére
Elfogadom. De én még nem találkoztam vele A fos tervezés.. hát igen, az ilyen.
-
kcsa
veterán
Ha már gányolás: két-három napja érzésre furcsán fordult körforgalomban, éreztem hogy másképp mozog a hátulja, gondoltam ma ránézek. Nem tartott sokáig a diagnosztika: lelazult a kerékcsavar aztán vagy egy centit mozgott a felni jobbra-balra. Megnyugtató érzés hogy így jártam napokat...
De hogy ezen semmi kontra vagy zéger nincs, de még egy jancsiszög se...
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Elvileg önzáró szokott lenni a tengelyanya, és adott nyomatékra kell húzni. Mondjuk attól még lelazulhat, holnap én is átnézem az enyémet, mert "nagy útra" készülök péntektől.
szerk: a Transzfogarason még csak kocsival voltam 2004-ben, a Transzalpinát meg soha nem láttam, csak képeken, videókon.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Vallás
- Nintendo Switch
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- További aktív témák...