-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #16250 üzenetére
Jó, de nekem mi szükségem lenne erre? Van a motorban fesszab.
Terhelés nélkül egy kicsit elszáll a fesz (15V), de úgy sosem használom.
Jelenleg úgy használom, hogy elindulok, helyzetjelzővel, ha becsipog az
UTCOMP, hogy 14,7V fölé ment a fesz, felkapcsolom a xenont, és kész:
utána* sosem megy 14,4V fölé, szóval szerintem nem kell túlbonyolítani.*: természetesen esti indulásnál azonnal megy a xenon, a "visszatöltés"
dologra is inkább csak a hétvégi állás után van szükség, ahogy merül az
akku. Vagy hát "szükség" nem is feltétlenül van rá, mert pöcc-röff úgy is,
ha le is esik a fesz 10,5V-ra indítózáskor. (Van még ennyi az akkuban...)De tegyük fel, hogy 15V-os töltőfesszel gyilkolok mindent. Egy 24V-ra is
hitelesített LED-nek attól mi baja lenne? (Tuti van benne stabilizátor, stb.) -
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #16251 üzenetére
Amennyben a led birja, nem kell. . Ezt csak egy olcsobb kivitel eseten kell betenni. Nalam a 8W lednel jo lenne, mert szerintem nem egy huha minoseg.A 15V ... Erdekes, hogy mas vasnal is talaltam ekkora tolto feszt, 15,1V ami a manual szerint meg megfelelo, 1997-es vas. Persze az akksi melegbe ekkora fesz mellett gyorsan el is parologtatja a vizet. Lehet regen az akkuk jobban birtak a terhelest?
-
-Mosquito-
őstag
Szopóroller.. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #16253 üzenetére
Hogy ez a tanács milyen hasznos volt...
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #16253 üzenetére
Mekkora potroha van már ennek a robogónak, innen látszik, hogy egy fél házat bele lehet pakolni.
-
nyogo83
senior tag
válasz -Mosquito- #16253 üzenetére
A generator hibat meg el is hiszem, hogy tudott rola az elado.
A hengerfejesseg meg mar kerdeses, mert ha hasonlo atlag user, mint a vevo,akkor kis tulzassal eszre se veszi.(Foleg ha telen tortent vele valami es nemreg szedte elo)
Aztan az is lehet, hogy mindenrol tudott, ezert volt annyi amennyi.Ennek ellenere sose ertettem, hogy ha valaki nem ert hozza de nem szeretne szopashalmazt a nyakaba venni, akkor miert nem viszi el atnezetni vetel elott?
Raadasul 400-as Madison 3 kiloert, garantalt az uj ismerosok szerzese a szervizben.
Nem nezik meg ilyenkor az emberek, hogy mi a hasznaltpiaci ara atlagosan? Akkor azert mar gyanus lenne, de persze titkon mindig remenykednek hogy az ev uzletet csinaljak meg, mert az elado nincs tisztaban vele, hogy egy hibatlan 400-as Madison mennyiert megy -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16253 üzenetére
Nyehehe, azt csak hiszi, hogy megáll 150K-ban a javítás ilyen tünetekkel.
Nyugalom: úgy 1 misi körül már patent gépet lehet belőle összerakni... -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16255 üzenetére
Ugyanazt a "cikket" (cikit) nézzük? Ennek nagy "potroha"? Az a SpiderMax 500.
Ennek viszonylag formás a valaga. De ha még nagynak is tűnik, sajnos a fél ház
nagyon nem fér bele, mert a tank ott van körbe az idom alatt. Amúgy most, hogy
megnéztem gépen is a képet, röhögni fogtok, de nem 400-as Madison van rajta...kcsa: hát igen, még azt is írhatta volna, hogy "Kiscsillagom, mire számítottál?"
Ui: amúgy a SpiderMaxnak messze nem a segge a legproblémásabb része.
Hogy is fogalmazta Runner? (Ez az a robogó, amire csak sötétben tudna ráülni?)[ Szerkesztve ]
-
Golota
aktív tag
válasz nyogo83 #16256 üzenetére
Ma Magyarországon használt nagyrobogót venni igazi extrémsport. Ennyi lelakott, igénytelen, túlárazott szart, mint amit itt árulnak én még nem láttam semmilyen jármükategóriában. Még ha jól ismered a típust, akkor is lehetnek kellemetlen meglepetések.
Óriási naivitás segítség nélkül elindulni motort venni. Mondjuk egy Malaguti Madison 400-as 300K-ért bármilyen évjáratban nagyon gyanús eleve. Ennyiért roncsot lehet venni.
Emlékszem, mikor évekkel korábban kerestem motort, hány lelkes eladó esküdözött a telefonban, hogy tipp-topp a gép, de még arra sem vette a fáradtságot, hogy letakarítsa az ujjnyi vastag sarat a motorról és az akksi legalább egy beindítást kibírjon. Mikor szóvátettem, csak vonogatta a vállát. Ennyi prosztó, sunyi bunkót egy rakáson ritkán láttam, mint abban a körben.
-
Golota
aktív tag
válasz DigitXT #16258 üzenetére
Tetszetös ez a Spidermax, én is nézegettem a típust. Sajnos akkora, mint egy Pan European. Pakolni nem annyira lehet bele és batár mérete ellenére a láb pozíciója kötött, nem lehet kinyújtani, marad a szokásos "hokedli" pozíció. Ráadásul alkatrészt szerezni sem egyszerü. Szerintem felejtös.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Na akkor még egy story de ez vidámabb. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Golota #16259 üzenetére
Mi az hogy túlárazott?! Egy vadiúj 400-as nagyrobogó (vagy autó/motor, jelen esetben tökmindegy) árának 15%-áért mégis mit kellene adni?! Ugyanazt az állapotot, csak egy kicsit "csúnyább" szám állhat a forgalmiban gyártási évként?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
nyogo83
senior tag
válasz Bogyó bá' #16263 üzenetére
Szerintem ne igy kiragadottan a tularazott szot figyeld, hanem a tobbi reszet is.
Bontoszokeveny, belet maga utan huzo penztemeto, de (lehet csak szamunkra) irrealis arkepzessel.
Itt konkretan nem a 300k-s peldakent emlitett Madisonra gondolok, hanem amikor hasonlo jo allapotu peldanyt 400-450k-ert hirdetnek.
Ugyanez, mint a hasznalt idosebb nagymotoroknal 500Ft alatt.(Ugye megvan a sok hirdetes, : olajat,vizet nem eszi, nem csorog, nem zorog, hibatlan, stb. Eloben meg maximum mar csak szenteltvizet kellene beletolteni)Az a 300k az realis annak a Madisonnak ismerve az allapotat.
Ennyiert lehet egy viszonylag nagyobb hiba nelkuli 125-180-as robogot venni. -
Golota
aktív tag
válasz Bogyó bá' #16263 üzenetére
Ahogy nyogo83 is írja: nem konkrétan erre az esetre gondoltam, inkább általában. Az a baj, hogy egy régebbi, de jó állapotú, müszakilag megbízható, rendesen karbantartott gép árában nem tudod érvényesíteni, mert tele van a piac ugyanabban az árkategóriában hirdetett (túlárazott), lefosott állapotú romokkal. Mikor az Xcitinget vettem, ugyanazon az áron láttam pár motort és volt, amelyiket egy próbakörre nem lehetett elvinni, mert annyira ki volt a kormánycsapágy kopva, vagy be sem indult. Vastagon állt rajtuk a trutymó, lyukas kipufogó, házilag kókányolt megoldások. A hirdetési fényképek kb 10 évvel korábban készülhettek. Mindezt elöre egyeztetett próbákon úgy, hogy 220 km-t utaztam érte...
-
Burt1793
veterán
válasz Golota #16259 üzenetére
Erre van kereslet, vagyis a legtöbben ennyiért szeretnének ilyen motort, amik új korukban 1,5-2 millióba kerültek, azokat szeretnék 5-10-15 évesen töredékéért megvenni, ezért van ilyen a piacon. Nyugodtan nézelődhet az ember feljebb is, valószínűleg rendben lévő motorokat fog kapni.
Az SH is rendben volt és most is rendben van 30 ezer km-nél és 6 évesen, semmi baja, ahogy ez elvárható. Nagyon sok ilyen van, ebben biztos vagyok.
Annyit kellett volna tennie a szerencsétlennek, hogy megnézi, mennyiért mennek a nagyrobogók, láthatta volna, hogy nem ez a középút. Ennyi pénzért vegyen 125-öst.(#16258) DigitXT: Nem mondtam, hogy baj, az én szememnek ez már nagynak számít, így jobban érthető, hogy nem akarsz motort. Nekem az SH-n nincs több rekeszem, mint egy nagymotoron, a kerék nagyobb, mint a csomagtartó, itt fordítva van.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16266 üzenetére
Sajnos a T-Maxnak is ez az egyik baja, ami nem tetszik benne. Nálam alap, hogy
berakom a csomagtartóba a gerincvédőmet, és a kabátomat, ha megérkeztem.*
Még a Benelli Velvetbe is befért, pedig annak is jelképes a csomagtartója.*: fontosnak tartom említeni, mert volt aki akkora fasságot magyarázott erre, hogy
ez nem releváns, hiszen a hátadon hordod a gerincvédőt (nem a csomagtartóban).
Ja, főleg, ha leparkoltam a motorral: sisakot sem kell dobozba rakni, elfér kézben!Pár napra rá vettem a Madisont. Ugyanott. Szerk: a hondabótban, tudjátok.
Aranyos ez a naivitás. (Olcsó volt, de remélem csak apróságokat kell rákölteni.)
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16267 üzenetére
Jó, de ez, hogy minek kell beleférnie, használatfüggő.
Nekem fontos az, hogy reggel, amikor beérek, minden motoros cuccot ott tudjak hagyni a csomagtartóban, mert egész nap a motor nélkül mozgok, gyalog.
De ott van pl apám, aki bejár Budapestre, de csak ügyeket intézni, nagyobb távokat megy Budapesten belül (ezért mindig visszaül a motorra), a megállókban max egy-egy órát tölt, ahol bent leveszi a cuccát, majd indulás előtt visszaöltözik.szerk.:
igazából szerintem a fő választóvonal az, hogy az ember TÉNYLEG minden nap motorral jár, vagy csak néha arra ül fel, ha nem akar dugóban ácsorogni. Néha-néha beleférhet, hogy viszed a sisakot kézben, hiszen az menő is, rólam meg se mondják, hogy motorral vagyok, max annyiból, hogy nyáron is farmer van rajtam, nem rövid nadrág.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Golota #16260 üzenetére
Melyik alkatreszekre gondolsz? Nezegettem ezt a tipust en is. Ekkora joszagnal nem biztos, hogy jo dolog ulespoziciokat valtogatni, eleg gyorsan kellene reagalni a valtozasokhoz, marmint kanyarodasra gondolok. Legalabbis en igy tapasztalom, nem mindegy milyen ulespozicioba dontogetek, foleg dobozzal erezheto. Ennek a poknak meg jo nagy potroha van. Ket sisakot benyel, ha belecuccol az ember, bemozgatja a vasat.
Gondolom ezert is kenyszeritik egy poziciora a tervezok a lovasat. .
Nekem bejon, igaz nagy merete van, de a kerekmeretek fek rendszere, vaz felepitese rendben van. Olaszos sok apro bosszanto xarjai vannak allitolag. -
Golota
aktív tag
válasz csongi #16271 üzenetére
Az eredeti mondat kb úgy hangzott, hogy akkora, mint egy Pan European, de nem olyan jól pakolható. Én sokat kerülgettem ezt a típust,mert amúgy tetszik külsőre, csak a méretével nem vagyok kibékülve, meg az űléspozcióval. Ez nem a tudatos tervezés, sokkal inkább a 16 colos kerekek, meg az idom kiképzése miatt van így. Van, aki ezzel együtt tud élni, nekem rettenetes, hogy egy krúzolásra alkalmas gépen ennyire be van korlátozva az ember.
Alkatrész: féktárcsát, kuplung és variátor alkatrészeket nézegettem. Készleten semmi nem volt, persze ebay-en mindent be lehet szerezni, csak nem olyan gyorsan.
Mindig is mondom: az Xcitinget nehéz lenne lecserélni az én igényeimmel.
-
Golota
aktív tag
válasz csongi #16275 üzenetére
Nyilván nem egyforma nagyok, de Pan az egy nagy túramotor, szép is lenne, ha egy robogó akkorára nőne. Egyébként volt szerencsém Pan-t vezetni, remek gép.Ellenben a Malaguti nem kellene. Nagyra nőtt hokedli.Én kiegyeznék egy 15-ös első kerékkel, meg egy kisebb idommal, csak lehessen a lábat előre is tenni.
Egyébként a lábtartás a stabilitást nem növeli ezeken a motorokon, mert -ellentétben a rendes motorokkal- nem a lábtartót terheled elsősorban, hanem a fenekeden van a súly, kb mint egy cruiseren, viszont akkor lehessen már változtatni a pozíciót. Pont ez a bajom ezzel a géppel: túrára jobb egy rendes motor, városba meg túl batár.
Moqsquito: lehet, csak éppen semmi nem volt hozzá, mikor néztem raktáron. Nem ezen vérzett el (az Xcitinghez sem olyan könnyű már beszerezni semmit, mondjuk nem is nagyon van rá szükség)
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Golota #16259 üzenetére
Azért, mert a magyaroknak ez kell. A szar. Én is árulom a Majestyt, megtudják a km-t már tárgytalan. Sokan árban is az olcsóbbakat nézegetik. Igen, de arra még rákölthet 250-et, mint ahogy én is megtettem 2 év alatt (és ugye DigitXT ráköltéseit se felejtsük el, a "fellelt" állapothoz képest). Szóval a magyarnak olcsón kell a szar, utána meg mindenki hülye szemét, csak ő helikopter.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Golota #16276 üzenetére
Én támasztom magam a lábammal... Féktávon (nekem!) nem mindegy:
nyilván akkora stabilitást nem ad, mint a tank comb közé szorítása, de
számít. Hokedli pózba még a 100 km-es karikám alatt sem ültem át,
de néha szoktam lazítani a combomat, amikor rájövök, hogy feszült.
A 350 km-es karikán már mocorogtam így-úgy, de a behajlított láb nem
pihentető nekem igazán. Városban meg egyáltalán nem érzem magam
úgy biztonságban az autók közt: mintha "rajta" ülnék a motoron és nem
"benne", mint az autóban.* Pl. irányítani sem tudom olyan pontosan így.
Sajna nem tudom jobban megfogalmazni. Mindenkinek más jön be.*: annak idején mondta az oktató, hogy nem a motor visz téged.
Te "viszed" a motort, az meg csak úgy megy ha rendben van a kontakt.Szerk: fekvőrendőrön le lehet venni picit a súlyt a seggedről (lábbal), ami
segít, hogy ne dobjon akkorát. (Kiállni azért nem próbálnék a nyeregből.)huszi.gyb: új henger + dugó + vezérműlánc van benne. Mit számít a km.
Hülye vevők. De konkrétan nem szart keresnek, csak a tuti vételt: álmot
kergetnek, ahogy szokták mondani.És ha véletlenül átfordult az óra?
Amúgy pont ezért fáznék egy olcsó T-Maxtól. Azt hiszed, hogy kifogtad
a tutit, aztán a végén kiderült, hogy azért olcsó, mert... s a végén mégis
annyit költöttél rá, mintha eleve a jót vetted volna. (Egy a baj, hogy attól,
hogy magas árat mondott rá az eladó, még nem feltétlenül jó a masina.)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #16278 üzenetére
Na igen, a magas ár sem garancia semmire, és időnként olcsón is lehet jót kifogni. Türelem kell hozzá, és sok szorgalom. Böngészni, megnézni párat... Vagy csak jókor lenni jó helyen (Utóbbi elég ritka.)
Értem én, hogy nem szart keresnek, hanem a tutit, de mégis mindig a szart veszik meg, mert szépen csillog... Ezért kap Maja egy matt fóliát, esetleg az óraállást hozzáigazítom a hengerhez és viszlát!
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #16277 üzenetére
A 60 ezres Hondambol, lett 450k, es 350 ert fel sem hivnak. .
Igaz, sejtettem miert volt 60k, de ennyire nem gondoltam volna .
Igaz mocsok sok, es kb 500lesz a vege, de ha veszek egy 200k-s mukodokepes vasat, az sem all meg 350-400k alatt. Igy tobbe van most nekem, de legalabb tudom, minden porcikaja ki van cserelve. Remelem a motor is tudja, es vegre Honda lesz, es nem hisztis masina -
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #16281 üzenetére
Ezen nem csodálkozom, csak elszámítottam magam. Ez van, ez most már vég kimúlásig marad valszeg. Megmarad és futkározós vas lesz. Aztán idővel ha lesz keret rá, egy váltós valamit mellé tenni.
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16281 üzenetére
Remek! Akkor azt elárulod, hogy az általad ajánlott 4-500K-s TRex micsoda?
Ha nincs irgalmatlan mázlid (márpedig nem lesz), akkor ótvaros szopóroller.És ez igaz a lefosott Hondákra is: a márkabuziság sem ment meg semmitől.
Ki kell tolni a motort a szalonból, s akkor beszélhetünk a gyártói minőségről:
lehet, hogy egy Ducati még úgy is hamarabb megfekszik, de az életérzés...Nyilván meg lehet venni a "párezret" futott motorkát is, közel szalon áron, ha
tényleg annyit futott. Áron alul hibátlant kevesen vettek: csak szeretnének. -
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #16283 üzenetére
Már bocs de vett egy 60eFt-os gépet ami gondolom műszakilag,esztétikailag egy rakás szar volt +gondolom motor hibás jaróképtelen volt.. Locsolta rá a lóvét mert azt hitte hogy az olcsó jobb. Tévedés az a drágább. Azt a gépet 300-400eft körülit már ki lehet fogni ami nem pénztemető.
Bocs 2,
Ami tré maxot ajánlottam az ~800-1M között volt és amit belinkeltem az már el is kellt.
Azért az újnál is előfordulhat bibi.. Bmw [link]Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16284 üzenetére
Már bocs, de a ki lehet fogni az ugye azt jelenti, hogy hatalmas mázlival?
Amúgy abban egyetértek, hogy 60K-ért nyilván olyan, mintha nulláról építené:
nem csongit akartam védeni! De ha szeret otthon "gépészkedni" és ideje van,
miért ne tenné: hobbi. (Mondjuk utána nem tudom, miért a Hondát* szidja.)*: annyi köze van annak a motornak egy gyári (új) Hondához, mint amennyire
a beépített alkatrészek kizárólag gyáriak, és van (gyári) szerelői szakvizsgája.Bocs 2: linkeltél egy 61 elemű listát az összes lefosott szar importtal együtt,
azzal a kommentárral, hogy 1M alatt már "ki lehet fogni". (Szó nem volt arról,
hogy 800-1M között linkeltél volna - vagy nézted volna, hogy ABS-es legyen.)
Aztán csak megtaláltad, hogy az ABS-es az 1,5MFt és fölötte: hát ez van. -
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #16284 üzenetére
En nem gonoltam, hogy az olcsobb jobb. . Szimplan elsaccoltam a koltseget. Nem jobbat akartam venni. Csupan ugy kalkulaltam, hogy kb 2-300k es megallnak a koltsegek, igy egy olyan motor lenne ami tobbet er, mint a marka tarsai. Illetve tudom, hogy milyen a valos allapota. Ami kb sikerult is, kb 100k val szamoltam el, de inkabb a sok szerelesi ido ami fajo pont, (hisztizek ) ezt viszont en vallatam.
Nem panaszkodasnak irtam, hanem megerositesnek, bizony ocso husnak hig a leve .
De meg mindig jobban allok, mint ha veszek az adott evjaratban egyet 250 ert, mert bizony annal is atleptem volna a fel misit ezido alatt. Ez van. Meg par aprosag, es allpotba siman mellette lesz egy millas erteku motornak. Persze nem muszaki felszaraltseg, vagy szepsegben ertem.
Es itt bezarul a kor, Magyarok vagyunk, 350 et nem adnak erte, mert hat ilyet 250-ert hirdetnek, koltsegmentesen meg kifogastalanul. Aztan meg hipp hopp 200k locsolnak ra . De akkor is az jobb vetel egy magyarnak. .
Sott, akkora okosodas lett a TC es TB jovoltavol, hogy mar azt is el kell hazudni, ha kintrol jott a robesz, illetve Noi tulaja volt es nem dohanyztak mellette. Leirtam egyszee kerek perec mit csereltem ki a motoron a hirdetesbe. Soha tobbet nem teszek ilyet. Nem azt nezi a vevo, hogy dejo, az osszes kopo szervizes szar le van cserelve, hanem ennyi mindent kellett cserelni? Akkor ez egy szar motor. . Tulajdonkepen mindannyian errol beszelunk, legalabb mi topiklakok tudjuk ezt, legfeljebb mashogy fogalmazzuk meg, es a penztarcaink mashogy vannak kalibralva . Azert vettem lerugott fost, mert van lehetosegem magam megcsinalni. Ha ez nem lenne, akkor alapbol 700k vagy afeletti mocskot veszek.Digitxt:
"(Mondjuk utána nem tudom, miért a Hondát* szidja.) "
Csak azert szidom, mert nehigy elszalljon magatol, hogy o egy Honda .
Bar teny, amennyire egbe van magasztalva, pont annyira tud hulladek lenni, ha nem kapja meg a szervizkonyben leirtakat. Es ettol nem ment meg egy motort sem a neve, de ezt jol tudjuk, ittlakok megtanultakJah es semmi koze a gyari uj hondahoz a motoromnak. Lehetne ha az alkatresz arak nem lennenek elszallva.
Egy tuszelep 12K. Bakker egy karbi rendbe tetel tobbe van, mint egy injektor csere.
Erdekes modon egyes alkatreszek meg baratsagos arakon kaphatoak. Ki erti ezt?
Gorgo, csusztaszett meg 10K volt.
Lehet a szandekos amortizalas, ami az egesz arazasi rendszert mozgatja.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #16285 üzenetére
Miért lenne hatalmas mázli egy jó nem lelakott motort találni? Nálam miért nincs ekkora szopóroller efekt? Pedig keveset is megyek és otthon ülös típus is vagyok. Konkrétan 800eft valamennyi volt amire azt mondtam/írtam,hogy érdemes lenne talán megnézni.
Hasonló megy a 400 Burgi fórumba, olcsón akarnak jót venni..Ezt ne basztatásnak vegyétek!!
Csongi:
Sosem értem meg a mazochistákat.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #16286 üzenetére
ettol nem ment meg egy motort sem a neve, de ezt jol tudjuk
Engem csak az fáraszt baromira, ha vki szerint a név MINDEN! Vagyis NEM:
ha bármi gond van, akkor a beszállító sara... Vagy valaki már széthajtotta.
Mintha ez más gyártmányú motorral nem történhetne meg sohasem. Amúgy
általánosságban márkákról beszélni, főleg, mikor nem is robogón ül? Vicces!Hogy fórumon olvasott SW600-ról, ami nem fosta össze magát = bizonyíték?
Vagy "ismerőse" volt, aki soha semmit nem költött rá. Csak ment a motorka.
Ez tök jó! De nyilván nem fog kimenni a világból, szóval "a végén" valaki csak
fog venni egy leamortizált SW600-at is: nyilván tudni kell, mikor adjad el...Mondjuk pont még mielőtt elszakad a szíj, és le kellene cserélni 50KHUF-ért.Szvsz van ilyen is, olyan is... biztos vagyok benne, hogy lehetne találni ezen
a csudálatos magyar piacon olyan Varadero-t is, amit már csak a PowerTape
tart össze, aztán ha valaki azt megveszi (mert az occó!), akkor lehet röhögni!Mondjuk aki meg eladja, azt meg lehet szidni. Vigye inkább roncstelepre...ON: 2000-ben egyáltalán gyártottak már T-MAX-ot?
Mosquito34: áruld már el, milyen robogód van, és mennyiért vetted? Köszike!
Igen, 800-ért linkeltél egyet, csak éppen ABS nélkül, a következő meg 1,5MFt
volt.* És amúgy képekről honnan tudod, hogy meg szabad venni? Mert drága?*: ahogy én mindig is mondtam. Ha viszont vki odaadja 850-ért, az gyanús.
Hasonló megy a 400 Burgi fórumba, olcsón akarnak jót venni.
Mindenki így van ezzel. A dilemma csak az, hogy a drága nem feltétlen jó is...
Az olcsó viszont szinte biztos, hogy mindig szar... De mindenki ki akarja fogni.
(Te is azt írod, hogy ki lehet fogni. Végülis ugyanazt csinálod, magasabb árnál.)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #16287 üzenetére
En nem veszem annak. . Ertem mi a mondando lenyege.
Haaat, egyszer ezta fetisem is konovom. Remelem.....
Tudom, hogy most a valtos oldal elcsabitott, de majd vissza talalsz a fenybe es ujra Robeszre ulsz.
Aze remelem iden csak kitudok menni Romaniaba egy jo kis szerpentinezesre.
Pont az Apriliaval jutottam eloda, hogy vegre elvezet volt vele menni, es a szopos dolgokon atjutottam, de errol valosat Hauptman tudna mondani. Lehet az is szoporoller, csak meltanyossagi alapon nem arulta el.Digitxt. Jopar motoros osszejovetelen voltam, es sokkkal beszelgettem, az elborult agyuakon mosolygok es tovabb lepek . Olyan emberekkel megyek akiknek nem ez szamit. Persze nem eroltetem magam hosszu turakra, de a hazai 1-2 naposokra elmegyek, mert hivnak, az ember a fontos nem a vas
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16289 üzenetére
Az a baj, hogy sokszor félreviszed a topikot, flegmán leszólva a magas lóról.
Szóval az, hogy vannak hasznos meglátásaid is, nem biztos, hogy elegendőek
ellensúlyozni ezt a végtelen szájkaratét, ami időről időre kialakul... (De hát ki
vagyok én, hogy megkérjelek, hogy ezt inkább a motoros topikban folytassuk?)De most halál komolyan, ha már itt OFF-olunk: mibe is került a Varadero?
Nem pénztárcában turkálás miatt, vehetted hitelre is, mit tudjam én... CSAK AZ
érdekel, hogy mennyi volt az új ára, hány éves volt, amikor vetted, és az átlagos
piaci ár az ilyen korú+felszereltségű motorokra a vásárlás pillanatában.Mert a végén csak az jön ki, hogy le kell szurkolni a magas árat, és akkor tuti!
(Tudom ám, hogy melyik az megbízható T-Max! Mondjuk ez a szolid 4MFt-os.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16292 üzenetére
A képlet: nincs pénz nagyobbra, megveszi az olcsót, majd "apránként" rákölt:
örül ha megy! Hajtja a szopórollert. Sosem fogod megérteni, mert magas a ló!
Baromira fárasztó amúgy kéthetente errefelé kanyarodni. (Legalábbis nekem.)Nem tudom, a többiek hogy vannak ezzel, de mindig "meg akarod érteni"...
Miért nem lehet ezt a topikot békén hagyni kicsit? Hagyni elvergődni odalent?
Értékelem a segítő szándékot, meg a sok év tapasztalatát! Hiszen néha még
egész hasznosakat is írsz, csak máskor meg ne menne ez a téma folyton.Szerk: miért kerülöd a Varadero vételárára vonatkozó válaszadást? Azért, mert
kiderülne, hogy a csodahonda csak azért csoda, mert drágán + fiatalon vetted?
(Vagy esetleg nagyon "kifogtad"?) Szerk: vagy jó cserkész módjára erre már
a motorosban válaszoltál. Amúgy remek lenne! (Azt ugyanis nem olvasom.)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16293 üzenetére
A 10e km-rel vett, bő 2 éves sh300 (oké, tényleg nem olcsón, persze az áhított abs nincs benne, ezért mégis olcsóbban a többinél) most, 30e km-nél és 6 éves korában tényleg rendesen működik. Kötelező szervizem kívül egyszer szedtük szét kcsa-val (de az a szerviz után lett hirtelen szar) és egyszer kellett pár deci olajat beletölteni kb. 27e km-nél. Ennyi. Persze ez nem egy olyan kényelmes kanapérobogó és nincsenek extrái, szóval nem lehet összehasonlítani a tiéddel, de működik és pl ha leosztod a 4 évre (kb. a ties is annyi idős, nemrég linkelted), akkor biztosan kevesebbre jön ki az enyémmel egy km. Az össz szerviz volt kb. 150e forint, plusz 30e a citygrip. Ráadásul 2 literrel kevesebbet fogyaszt. Szóval, ha innen nézed azt, hogy valaki minél kevesebb pénzből szeretne egy km-t megtenni (eltekintve a 125ösöktől és a csak városban használható segédmotortól), akkor lehet, hogy jobban megéri egy összegben az elejé kifizetni többet, egy nagyon nagy valószínűséggel jóra, mint 60 ezerért venni valamit, amit sok idő és pénz árán tudod felhúzni 80%osra (természetesen ezt nem a te motorodra értem, az tényleg 120%os, emelem kalapom előtte).
Na ennyit se írtam még mobillal. 😃 -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #16294 üzenetére
Ácsi, én nem arról beszéltem, hogy minél olcsóbban egy kilométert! Abban
szerintem toronymagasan vezetek a Madisonnal, főleg így tuningolva: mármint
negatív értelemben "vezetek", azaz qrvasokat locsoltam rá, és nagyon keveset
gurulok vele, tehát egy km az nagyjából.. Várjál... 135,4 Ft/km-re jön ki. Hehe!
És ebben nincs benne, hogy megrendeltem a gyári szilentblokkot az éjjel.Szóval a lényeg az, hogy nincs zsebben egyben 7-800K motorra. Szóval nincs
pénz drágábbra, hát vesz az ember egy olcsót. Aztán úgy is jár vele... Valóban
nem racionális! Lehet, hogy jobban járna, ha vesz fel pici hitelt, és kamatokkal
együtt is kevesebb a végső összeg, mint az olcsó folyamatos pofozgatása...
(És annak járulékos költségei, mondjuk BKV bérlet ára, amikor dögrováson van
a gép, vagy mondjuk egy komplett tartalék motor vásárlása, amíg szerelőnél...)Ha olcsó km-re akarnék gyúrni, biztos NEM vennék 400-as motort a városba!
Ahogy a szomszédom fogalmazta, ez már inkább az élvezet rész. Mondjuk egy
250-essel már ki tudnék békülni (a 180-as is elég volt, csak már untam na!), sőt
még egy 125-ös is jó lehet, bár azoknak elszálltak az árai a B125 miatt, sajnos.Amúgy a 250-es Maja 30,4 Ft/km-rel ketyegett nálam mindent egybevetve.
Szerettem is, azzal volt a legkevesebb gond, noha gondos szerelőt előttem már
rég látott, így azokat az apróságokat kellett kijavítani/kitakarítani/lecserélni, stb.A 60K-s vételárú történet, és a végeláthatalan mennyiségű szerelés, még ebben
a topikban is extrém, hisz ott eleve a vásárláskor tiszta volt, hogy ez lesz belőle.
De nem kell ezért bántani senkit: van műhelye, szerszáma, és IDEJE - csinálja!Mondjuk nem ártana egyszer forintosítani a munkaórákat, lenne ám meglepetés!
(Én is csak azt írtam fel, hogy mennyi volt az alkatrész. Munkabért NEM fizetek
magamnak. Azt csak a szerelő kér el 4KHUF/óra mértékben, zsebbe persze.)Szerk: a Madisonhoz inkább a 180-as Maja esete áll közelebb. Ott volt tuning is.
Viszont csak 62,4 Ft/km volt így is a teljes birtoklási költség. "Csak..."Szerk2: ha már említed kcsa fórumtársat, neki mi van az SH-jával? Olcsón vette
ő is, vagy most éppen miért fosta össze magát a "sohaelnemromló" technológia?Szerk3: ez egyfajta szórakozás, hobbi nálam. UTCOMP, mérések, videók.
Mindnek csak költségei vannak (legutóbb kifogtam egy Sony AS200-at 60K-ért!),
de legalább van mit csinálni. Más meg túrázik... (Én meg túrázni nem szeretek.)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16295 üzenetére
Nem tudom mi van vele, azt se, hogy mennyiért vette és, hogy valójában mennyi km van benne. Szívás, azon gondolkoztam, hogy rendes szervizelés mellett mikor jönnek elő ezek a hibák. Addigra kell valami más. 😃
A munkaóra eléggé rugalmasan van árazva. Dreamnél kb. 10k egy óra, hivatalosan.
Neked ebben a ft/kmben benne van minden "felesleges" dolog is? Akkor nem olyan rossz. 😃
Olcsóbb, mintha taxiznál. 😃Nekem kb. 60 forint/km ez a 20e km alapján számolva, benzinnel, szervizzel és otthon se kellett hozzányúlni az olajbetöltést, mosást, gumifújást, tucano felrakást leszámítva. Oké, volt egy hátsó defelt, az nincs benne, +5 ezer forint.
Ja és a motort el lehet adni még nem kevés pénzért. Persze egy jöl felújítottat is, bár mivel ez újabb gyártású, talán többért, mint egy 10 évvel öregebbet.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #16293 üzenetére
Nyers stíluson reszelhetnél,mert sokaknak nem tetszik. Személyiséget most hagyjuk. Lehet én állnék meg elsőként segíteni ha lerobbannál, ennyit a magas lóról.
Vara 1.85M volt kp-re vettem 4 évesen Pécsen egy sebész orvostól. HD képeket kértem mielőtt elidultam. Sokakat a ~400km (Bp-pécs) riasztotta el, mert lusta volt lemenni érte. A legdrágább azt hiszem 2,8M volt akkor. Új ára fullosan valami 3.5-3.7M lehetett.
Haver az utolsó Varát adta most tavasszal el amit újonnan forgalomba helyezték anno. Kb 500eft bukott mert türelmetlen volt és már az új gépe is megjött így gyorsba kellett eladni a másikat. Na azaz idegbeteg vevő tényleg jól járt,szerencseje volt vele.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #16295 üzenetére
"Szerk2: ha már említed kcsa fórumtársat, neki mi van az SH-jával? Olcsón vette
ő is, vagy most éppen miért fosta össze magát a "sohaelnemromló" technológia?"Olcsón vette, az árlista aljáról szemezgetve. Mert EGYBEN nem volt több, hitelből meg többet nem kérek, elég nekem az az egy ami van
10 éves, olasz, mit várjak tőle? Nincs meglepi.
A pozitívum leginkább ebben a sztoriban az, hogy az egész felújítás annyiba fog kerülni, mint neked csak a variátortuning. Akárhogy osztottam szoroztam, elengedtem a(z igazán nagy) nagyrobogós témát, és ingázásra és ennek az olcsósítására koncentrálok, persze a minőségi elvárásaimból nem fogok engedni, ahogy eddig sem.
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #16299 üzenetére
Kis motorgenerálra van szüksége.
Amúgy más nem is nagyon mehet tönkre, ami drága, avagy amit még érdemes megcsinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban