-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
Vitorlas szoporoller
Reggel azzal ebreszt Kekhodas Feri: Figyu, olyan hideg van kint, hogy az autod meg a Madison osszebujtak
Felboritotta a szel a robogot, neki az automnak. Leszedte a takaro ponyvat rola, meg felallitotta, mire lementem a parkoloba, 1 jobbos tukorhaz+tartokonzol minuszban van.
Ponyvat mergemben elraktam, csak nagyjabol neztem at hogy mas nem serult-e, ugy tunik ennyivel megusztam.
Meglokodtem oldalrol a robogot, de szinte megbillenteni se tudtam olyan stabilan all. El se birom kepzelni, hogy mi a csocs lehetett hogy igy sikerult felboritani.
Okes, hogy leponyvazva jobban belekap a szel, de azert majd 150kg-ot az iszonyat stabilan allo stenderrol oldalra megboritani?Na mindegy, igy legalabb gyorsan megbeszeltem Ferivel, hogy a kuplungra ranezunk valamikor ha begurulok hozzajuk.
-
csongi
Topikgazda
Egyszer simeruljon a karbit beallitanom, es karbis motort tobbet nem szeretnek
-
nyogo83
senior tag
Lementem nyugodtan atnezni, karcolas, surolas semmi nincs az idomokon, gondolom a vastag ponyva miatt.
Legalabb ennyi pozitivum van a dologban
Ja, meg ugy nez ki kell egy uj variator dekli is, mert kozepen kitort belole egy 20Ft-os meretu darab.
Azert sajnalom nagyon ezeket a muanyagokat, mert tenyleg szinte uj allapotuak voltak, nem az a tipikus kifakult, foltos, elszurkult bontos szarok.
Tukrot mar neztem a miklosi bontoban, 4k, a konzol meg 700Ft, szoval nem nagy osszeg. Valoszinu van deklijuk is.
Az autot meg nem mertem tuzetesebben atnezni, mert ott tuti nem jovok ki ennyibol ha valahol vegigkaristolta . Eleg ennyi mara -
nyogo83
senior tag
[link]
Csak en gondolom ugy, hogy elmebeteg dolog egy ilyen budiba a 400-as blokk?
Biztos fun lehet gyrosulasra, de hogy kozlekedesre nem mernem bevallalni az tuti. -
Hauptmann
addikt
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15458 üzenetére
Ugy hogy meg komas voltam es fel volt b*%va az agyam reggel mikor irtom a postot
A balos tukor tort le, csak elirtam. A jobbosnak amugy mar megvetelkor elso uton elrepesztettem a tukorlapjat, szoval a most letortbol majd atpattintom a tukrot oda(ha jol lattam szimmetrikus, szoval mennie kell), balolbalra meg kap egy "uj" tukorhazat.Mondjuk nem is ertem hogy sikerult betornie ott a variatorhaznak, mivel ugy dolt a motor, hogy nem ert foldet(kb 40 fokban a kocsi oldalanak volt dolve). Szoval elmeletileg le se ert a foldre.
Arra gondoltam meg, hogy ott lehetett valami faag vagy tok tudja mi, amit kesobb arrebb fujt a szel.
-
csongi
Topikgazda
válasz nyogo83 #15455 üzenetére
Eleg brutal. Nekem a vaz es futomu tunik gyengenek.
Remelem tegnap simerult rendbe tenni a karbit.
Az uszo tengely bakok kikoptak, azokat perselyeztem.
Aztan a pillangoszelep tengelye szivatott, lotyogott,
Csereltem. Talan most rendbe van.
Meg hatra van a vario, a csuszkak cseresek, bekotyog a variator. Ez a dayco szij meg hugyadek. Tul lagy, allandoan beletapsol a hazba. Viszont most 100felett nem razza be a motort.
De mintha ugyanazon sebesseghez nagyobb fordulat kellene. Rendelek egy fordulatszam merot. -
dugynok
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hideg van mostanság, szóval az óvatos nyelezés () ellenére "erős":
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #15468 üzenetére
Megöltem a topikot, vagy mindenki motorozik? Vagy szerel. Vagy ignorál.
Na szerintem elkéne egy kicsit vékonyabb olaj a vasba a gyári 15W50-nél, mert
azt nem erre az éghajlatra tervezték, az ziher! 36 psi alapjárati nyomás? Magas.
Feleslegesen magas, azaz az olaj még mindig hideg: 22 szokott lenni melegen!
Persze mindez látszik az 59 fokos "meleg" vízen, amihez képest 34,5 a "hideg".
Azaz a termosztát sem nyitott ki. Pedig pár km már belement, mire idáig értem.A gyári hőmérő látszik, hogy fölé mér, mert fagypont alatti a hőmérséklet, de az
a kormányban van: 2 fokot mér. Viszont tegnap is legkevesebb 0-t írt, pedig már
határozottan mínuszok voltak... Lehet, nem is tud kiírni negatív számot? -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #15471 üzenetére
És akkor még nem láttad (a képen) a benzinszintmérőmet. Abból is kettő van,
mert az egyik a szintet méri, a másik a mért átfolyás alapján becsüli. Az lenne a
célfüggvény, hogy ezek együtt fussanak, ami "jobbára" teljesül is... de sajnos van
egy kis gond a felmelegedett benzin viszkozitásával. Azaz: nem pörgeti annyira a
rotort, mint hidegen, így a mérés melegben pontatlan. Így a hidegben sokkal jobb! -
csongi
Topikgazda
Nekem meg bevált a Honda. Elképesztő módon vigyázott rám az idén
Többet szereltem mint mentem vele. Nem jött össze 2K km.
ÉS egy kicsit most duzzogok rá, de ha valakit érdekel...... átruházom a tulajdon jogát -
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #15474 üzenetére
Csere Majestyre? Az most fasza legalább...
Nálam most az új gép jól muzsikál, de múlt hét óta nem találom a téli kesztyűmet... Áthidaltam a problémát, de...
Amit kell csinálni az új Maján: Féklámpa kapcsoló csere (a 700Ft-os nem bírta, pedig fém házas, most vettem komolyabbat, meglátjuk... Meg néha a jobb hátsó index nem megy, valahol kontaktos, majd ránézek.www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
Matematikai feladvány. Egy nénike kerek 5 másodperc alatt sétál át egy sávon.
A motoros <60 km/h sebességgel halad a buszsávban. A közlekedési lámpája
pontosan 2,5 másodperce (!!!) zöld a háromsávos úton közlekedő járműveknek.
Tudjuk, hogy a piros-sárga tartási ideje 2 másodperc volt: a motoros még jó 80
méter távolságra van így a lámpától a feladvány kezdetén (egyenletesen halad).Kérdések:
1) mekkora féktávot vehetett a motoros, hogy a nénike épségben hazaért?
2) mikor ismerte fel a motoros a dynomen helyzetet (a közlekedési dugó után)?
3) hány éves a nénike, és vajon a gyalogátkelő tilos jelzése ellenére indult-e el?
Ha igen a válasz, akkor vegyük figyelembe, hogy nem gyorsvonat sebességével
keresztezi a sávokat, tehát (költői!) kérdés, hogy mégis mire számított az adott
helyzetben?! Szerencsére a hallása jó. A féktávon bedurrogó kiupfogóra megállt,
tehát akár el is húzhattam volna előtte, de akkor lehet, hogy az utánam jövő taxi
vasalja ki. Szóval még szerencse, hogy ez csak egy matematikai feladvány volt! -
DigitXT
félisten
válasz Grillo #15477 üzenetére
Kollégám látta a felvételt... Csodálkozott. Amúgy én is, pedig féltávon már
gyanút fogtam, de nem voltam elég óvatos. Mondom, ezen nincs is ABS...
(Hátsó fék és első fék, aztán reménykedünk, hogy merem eléggé húzni.)Erre ajánlotta, hogy pont van egy ABS-es nagyrobogója kihasználatlanság
miatt eladósorban. Két henger. 600 ccm. 50 LE. Markolatfűtés. És Honda!
Mondjuk most nem terveztem váltani, de egy próbát megérne, hehe. -
Brogyi
senior tag
Hát autós is van olyan hülye mint a motoros.
[link][ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
ON: olyan felüdülés volt a mínuszok után a +5 fok, mintha kitavaszodott volna.
Egyébként a "fitt nénike" megköszönte, hogy megálltam! Én káromkodtam picit.
A motorkán a digitális km óra meg nem tudott mit kezdeni a nagy lassulással...
Azt tudtam, hogy az analóg le szokott maradni ilyenkor, de hogy a digitális?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15480 üzenetére
Jó reggelt! Akkor dalban mondom el... Annyira bírom a "Janikát" navigátorként
(főleg a DiRT3-as produkciómra alávágva, kívülről tudom a szöveget), hogy ide is:
Nénike vs. navigátorSzerk: pedig annak a videónak már 5 éve, de akkor is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15488 üzenetére
Te figyu, azt vágod, hogy mind a három sávnak zöld a lámpája?
A bal sáv azért nem indul, mert a markoló miatt be kell sorolnia
a középsőbe, ami azért nem indul, mert ott a nénike... Egyedül
nekem volt teljesen tiszta a sávom, és (másodpercek óta!) zöld.
Miért is lett volna elsőbbsége a tilosban átkelő nénikének?Lehet, a YT agyon tömörítette és nem látszik, de ha Full HD-ba
váltod, akkor azért kivehető, hogy 1.20-tól piros-sárga, 3.20-tól
zöld, tehát 2,5 másodperce full zöld felé haladok, mikor 5.7-nél
feltűnik a nénike, takarásból. Ehhez képest a 2 tized reakcióidő
nem annyira rossz. Nyilvánvalóan legalább 5 másodperce piros
neki a lámpa, el sem indulhatott volna, nemhogy elsőbbség...Szerk: ha esetleg (a lámpák színén kívül!) azt nézted be, hogy
van ott egy sárgán villogó, gyalogátkelőre figyelmeztető lámpa,
az az esetleges jobbra kanyarodás után jelzi be a zebrát. Igen,
eléggé megtévesztő módon, mert a haladási irányban áll kb.
Ha nincs nénike, nem tudom, miért is kellett volna megállnom?
(Inkább annak örülök, hogy nem jártam úgy, mint Hauptmann,
mert mögöttem jött egy taxis a buszsávban - de nem vasalt ki.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na, pont erről szól a matematikai feladvány. Miszerint vagy eleve pirosban
indult el, vagy villogó zöldben, amikor úttestre nem léphet. Nehogymár azt
hozzátok ki belőle, hogy zöldben indult, csak lassú volt. Számoljátok ki...
Egyszerűen ennyi idő alatt józan ésszel nem kell számítanom itt átkelőre.Szerk: mondjuk csak most nézem, hogy nem is három sáv, hanem 4!!!.
Az amúgy továbbra is kérdés, ha nincs nénike, miért kellett volna megállni
mondjuk csak azért, mert lassan indulnak a bal sávokban - elindulnak ám!
A sor elején álló fehér Opelos 4.3-nál lelép a fékről - indulásra számíthatok.
És mellesleg 11.8-kor már ott is van a zebrán, csak feltartották... Mindegy![ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Ne viccelj, nincs ilyen szabály. Már bőven villogott az a lámpa (vagy piros volt). Olyan szabály van, hogy hosszú zebrára kell sziget, mert a minimális sebességgel nem tud teljes egészében végigmenni rajta egy mozgássérült, vagy egy mami. Ha lassú a járókelő, akkor ne induljon el a zöld jelzés végén, várja meg míg piros lesz és utána, a friss zöldön keljen át.
DigitXT: maximum annak lehet ismeretlen egy olyan sárgán villogó gyalogosra figyelmeztető lámpa, aki nem jár a városban (lehet, hogy csongi ilyen), de ezzel is csak a biztonság felé téved, mert lassít, amikor nem kéne, esetleg hátulról megtolja egy 260-as ikarus, ami siet pótolni a 4-es metrót. Vannak ilyen mamik, szarnak mindenre, lehet, hogy azt várja, hogy elüssék, szerencséje van, hogy nem jött busz...
Ui.:Ha elütöd kiszámolom, de így nem elég a motiváció, plusz te úgyis megtetted.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #15491 üzenetére
Nem számolgatok, főleg nem másodperceket, ügyvéd legyen a talpán aki megvédne ha elütöd. Egyszerűen arra a tényre kívántam felhívni a figyelmet, hogy elsőbbsége volt. Nem több
@Burt: Lajos utcán (5 sáv) volt zöld lámpa ahol 6 (hat!) másodperc volt a zöld. Nekem is gondot okozott átérni, a te logikáddal ott járókeretes nénike örökre az út túloldalán marad.
A szabály pedig a következő:
8. § A gyalogosforgalom irányítására szolgáló fényjelzõ készülékek
(1) A gyalogosforgalom irányítására szolgáló fényjelzõ készülék ... hangjelzést is adhat.
(2) Az (1) bekezdésben említett fényjelzõ készülék fényjelzéseinek a jelentése:
a) a folyamatos zöld fény szabad utat jelez: a gyalogos az úttesten áthaladhat;
[I]b) a villogó zöld fény az áthaladásra engedélyezett idõtartam végét jelzi: a gyalogos az úttestre nem léphet, az úttesten levõ gyalogos pedig köteles az áthaladást mielõbb befejezni;[/I]Tehát hiába piros mire túloldalra ér, nem ütheted el, és pont. Most hogy villogó zöldre indult el. vagy sem a nénje itt irreleváns, mert nem is a videóra reflektáltam.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Oké, az biztos, hogy az új átkelőkhöz csinálnak szigetet, ha kevés a zöld a biztos átjutáshoz. Amit linkeltél, abban az van, hogy igyekeznie kell, de nincs elsőbbsége, meneküljön (vagy valamerre még lehet görgetni ezt?). Igaz, ez egy szar helyzet, azt, hogy villogó zöld vagy piros jelzés esetén indult-e vissza lehet következtetni a videó alapján, ha ismered a lámpaprogramot.
Más: Újbuda központ felől a Móricz felé van egy lámpa, ami sötét, nem is villog sárgán se, van alatta egy zebra, táblával. Múltkor az autós dudálva ment át az emberek között lassítás nélkül... majdnem utána dobtam a sisakom.
-
DigitXT
félisten
Ne csináld már. Süt a mérhetetlen frusztráció a HSZ-edből, hogy a "szarolasz"
most éppengurul, és a hirtelen tavaszban csapattam egy jót, Te meg eszed a
kefét a japán csúcstechnológia szerelőnél való állomásoztatásával: megértem!Tisztázzuk akkor! Volt egy szitu. Megijedtem, megálltam. Káromkodtam egyet
ÉS ELFELEJTETTEM az egészet! Később, egészen más miatt néztem vissza
a felvételt: az UTCOMP-nak kellett volna látszódnia rajta, de 1) ez nem sikerült
2) ha látszódott is volna akkor sem az lett volna rajta, amiért levideóztam volnaViszont ha már belefutottam a felvételbe gondoltam, kielemzem! Mit csináltam
rosszul, mert nyilvánvalóan több hibát is elkövettem: ezek közül csak az egyik,
hogy nem megyünk 60-nal a városban (persze "dehogynem", de ez az elmélet).
A másik pedig, hogy nem megyünk el az álló sor mellett nagy tempóval, mert a
nemindulásnak több oka is lehet. Természetesen lehet, hogy az elején álló épp
lefulladt, és indítja újra az autót, tehát teljesen veszélytelen a helyzet... De egy
sima zebránál ilyenkor meg kéne állni, mert azt kell feltételezni, hogy gyalogos
kel át rajta és ezért álltak meg. Nade! Hogy a pirosban átkelő gyalogosnak van
elsőbbsége, az nekem új. Most magyarázhatod, hogy nem a videóra reflektáltál
bár az nagy marhaság lenne, mert most ERRŐL a szituról beszélgetünk... Erre
ott tartasz, hogy ki mentene fel, ha elütöm?! Azért elütésről eddig szó nem volt!
Előbb húztam volna el a szabad helyen előtte... A taxis mondjuk nem tudom.
Járókeretes nénikéről sincs szó, mert egész dinamikusan jön. Sőt, előttem már
szinte kényelmesen megy át 5 mp alatt, mert a fiatalember megállt és megvédi:
fenntartom, hogy maximum villogó zöldben indult el, tehát szabálytalanul. Pont!Egyébként ha sakk-mattot akarnál adni, akkor visszább tekered az egészet, és
megnézed, milyen sebességkorlátozó tábla van épp érvényben, építkezés miatt.
Mondom, hogy előtte dugó volt. "Felszabadultam" a zsír új üres aszfalton, és
csak kicsit vettem vissza, amikor gyanút fogtam: ezért "ostorozom" magam!
Tudod: tanulnék belőle! (De azért fasságokat nem vesz be a gyomrom. Mint pl.,
hogy meg kellett volna állnom, ha jön gyalogos, ha nem. Ez egy nagy fasság...)Utolsó megjegyzés (túl van tárgyalva): a zebrán áttekerő bringásnak ugye NINCS
elsőbbsége. Mégsem ütheted el (szándékosan), mert az is része a KRESZ-nek,
hogy mindent meg kell tenni a baleset elkerülésére. Tehát az ügyvéd akkor lehet
bajban, ha fék nélkül vasalod ki, mert bizonyítania kell, hogy nem észlelted... De
ha több tanú állítja, hogy fékezés helyett, inkább rágyorsítottál, irány a kóter...Megjegyzem, nem olyan rég linkeltem egy ilyen cikket, ahol első fokon kihozták
hogy az autós a hibás, s felfüggesztett börtönre ítélték, másodfokon viszont már
felmentették: a bringás volt a hibás... Szóval nem ügyvéd... Bíró legyen a talpán!
Bár attól senki sem tér vissza az élők közé, ha leültetik az őt elütő(akár vétlen)t.Szerk: de hogy ne csak ostorozzam magam. Van amit jól csináltam. Két ujjal a
hátsó féken vagyok folyamatosan... Nem tudom mióta csinálom így, de biztosan
nem a kezdetektől, pedig már annak idején mondta az oktató, hogy ez a tuti.
(Így gyakorlatilag azonnal, a gázelvétellel együtt meg tudtam kezdeni a fékezést,
és nem volt meg az a késedelem, amivel az első fékért sikerült kinyúlnom.)Amúgy amilyen jó (!) kedvem lett a Silver Winges kollégával való beszélgetéstől,
annyira le tudjátok rontani itt a fórumon. Hondások... Nem is kell már SW600.
De legalább fun videó lett: nekem nagyon tetszik, röhögjünk rajta és ugorgyunk...[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Lehet villogo zoldnel indult el, es szabalytalan volt. Elkezdte az atkelest, innen mar vedett volt, plusz tobb sav ahol a masik savokban alltak az autok. De lehet piroson indult el, ilyenkor mindig az jut eszembe, remelem az en anyukamra is vigyaznak majd , mert o is beneztehti. En is neztem mar be piros lampat. Szar szitu, ez van. Majd ha ilyen oreg leszel-leszek megtudjuk milyen kesztetes van vagy gondolat a villogo zold lampara valo atkeleshez
Es ez meg a jobbik eset. Mikor ezt nyomjak elektromos bringaval, meg kerekparral.... Es nem csak az oregek, hanem a 30-40 ek, es igy tanitjak biciklizni a csimotat, nah az mar uber gaz.Ez egy forgalmi szitu volt, jol lett megoldva, szerintem jol reagaltad le, megalltal es elengedted.
-
DigitXT
félisten
Nem irigy, hanem frusztrált. A "szalmabáb érvelés" miatt gondolom.
Azt hiszem nem szorul magyarázatra, hogy a nem volt elsőbbsége az nem
ugyanaz az állítás, mint hogy elüthetem. Tehát minimum "el vagy tévedve",
hogy az utóbbival kezdesz "vitatkozni". De mondtam, túl van tárgyalva...csongi utóbbi posztjával már egyet tudok érteni, mivel alapvetően senkinek
nem kellett volna ott lennie a zebrán, ennyi idő után. S megintcsak érvelési
hiba járókeretes nénit emlegetni, nem az volt: valószínűleg át akart sietni...
(Mert a normál tempója 5 mp/sáv, a sietős meg 3,5 mp.) Így sikerült neki.A magam részéről a sztori tanulsága vezetéstechnikai, mert hamarabb fel
kellett volna ismernem, hogy hiába zöld, ha nem indulnak el, "valami van"!
Azaz ha 64-ről nem csak 59-re lassítok, hanem akár 30-ra nincs "nagyfék"
igénye a szitunak, és nem csúszok át a vonalon + nincs kockázata a taxis
hátulról belémrongyolásának sem. Ez meg nekem sikerült így: ennyi. -
-Mosquito-
őstag
Ne marjátok egymást,menjetek el inkább
motoroznirobogózni.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.