-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #15098 üzenetére
Teljesen logikátlan.
A Kymco 500-as lehajtott oldal támasszal is tekeri, csak éppen nem indít, nincs áram a trafónak.Nem hinném , hogy egy gyűrű törése ekkora problémát okozna így hirtelen.
Kivéve akkor ha a másik gyűrű illesztésénél van a törés.KCSA: Az is lehet hogy ezt is szerelte valaki, és a gyűrűket nem jól tette fel, azok össze is foroghatnak, ha elcseszte az irányokat.
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15103 üzenetére
Szarfosolasznál viszont lehajtott oldalsztenderrel, vagy bekapcsolt vészleállítóval
se kép se hang. Most mondhatnám, hogy "ahogy kell". De semmi se hibátlan.
Szerk: mondjuk karbis és klattyogós benzinpumpás modellnél azt hiszem kicsit
macerásabb lenne indítózás közben egyszerűen "nem befecskendezni".
Oké ha a trafót lövi le, akkor mehetne a benya, nem gyulladna be, csak úgy meg
a katalizátort tenné tönkre, ahogy írták korábban. Igaz, én már leszereltem.
Mármint a gyári kiput, ami elvileg katalizátoros. (Volt anno erről is vita, hehe...)[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #15104 üzenetére
Érdekes, hogy a japánok sem egyformák: anno a Csótányon egyszer (persze a világ végén) véletlenül átbillenthettem a vészleállítót leszálláskor és nem vettem észre. Na, az gond nélkül tekerte az önindítót, csak éppen nem indult. Szerencsére "időben" (akku teljes merülése előtt) rájöttem a problémára, így megúsztam tolás nélkül. A GS500-on ilyenkor legalább az önindítót nem forgatja, nem meríti le az akkut. Mondjuk ezen szerintem 2 perc alatt le is merülne...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #15104 üzenetére
A Yamahánál is lehajtott oldaltámasznál semmi nincs, lehet nyomkodni vadul az indítógombot, nem történik semmi, plusz villog a check engine lámpa.
Szopóroller plusz. Most este vettem észre, hogy kh-s a fényváltó kapcsoló. Alighanem az egész napot tompított nélkül dolgoztam végig, és csak este vettem észre, hogy nincs világítás. Megnyomkodva most jó, ki tudja meddig. Szarfoshúgy olasznál szét lehetet szedni a kapcsolót, itt még nem tudom...
-
-
-
Burt1793
veterán
Azért látom a note7 után mindenki komolyabban veszi a tüzet. Én is félve hagyom a garázsban az elektromos biciklit a töltőn, de az s7-esem a fejem mellett van a QI-s éjjeli szekrényen egész este, repülőmódban, remélem felkelek, mielőtt megöl.
Robogózom én helyetted is. Képzeld, ma melegedett a motor (vagyis a második, szokásos csíkról néha felment a harmadikra), pedig nem is lapos a gumi és nincs semmi furcsaság (érzésre), a tucano is egész jó ilyen melegben.
[ Szerkesztve ]
-
-
lehella
senior tag
Majd akkor mérj rá az akkura multival, amikor önindítózol. Nekem is jó volt (12,5-13V), de önindítózás közben leeseett 10-10,5 köré. Gondolom a gyújtás elektronika egy bizonyos feszültségszint alatt kikapcsol. Ladánál hall jeladó 10,5 alatt lekapcsol pl, ezért betolni sem lehet bizonyos esetekben.
szerk: Első téli szezon után nekem sem indult a robesz. Már szétszedtem a benzinpumpát is, gondolva arra, hogy bekocsonyásodott a benzin. Utána láttam meg a vészleállító gombot
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
csongi
Topikgazda
Nekem az FS gyárilag csak akkor indított, ha tökig húztam a baloldali fékkart.
Ez az opció nálad meg van még?
Persze azóta likvidáltam, és mindkét fékkarra működik
Azt sem tudom minek tették bele. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #15123 üzenetére
Na igen, azt kifelejtettem, hogy a Madison akkor sem indítózik, ha a féklámpa
kapcsoló nem vezet. (Automatákban szokott lenni ilyen áramkör, bár azt nem
tudom, hogy pontosan mi az az FS, de ha Foresight, akkor az is robogó.)Automata Opel Vectrában is taposni kellett a féket indítózáshoz. Oké, 1 pedál
esetén nagyon sok választási lehetőség nincs. Két fékkarnál meg szokott. De
nem feltétlen kötik az első fékre is, mert ilyenkor a hátsó kerék váratlan durva
felpörgése, s a motor meglódulása ellen védekeznénk. Pl. szívatóhiba esetén.
A 12.1-es böszme relé kapcsolja az indítómotorra az áramot, de csak akkor ha
1) van mit (bent van az akku: ha nincs feltöltve eléggé, attól ez még kapcsolja)
2) áram folyik a másik oldalon, ami viszont látszik, hogy a 13-as relétől is függ:
a féklámpa betápja az egyik feltétel, a másik meg, hogy a 13-as relén testeljen.
Az egész vége az indító nyomógombon van, de ezeket össze kell kötni, tehát a
másik oldalon megintcsak áramnak kell folynia. Ennek feltétele, hogy az oldal-
sztender kapcsoló testeljen (ne legyen lehajtva, ne legyen kontakthibás), végül
hogy a vészleállító vezessen: "kikapcsolt" állapotában teszi ezt. (Megjegyzem,
a gyújtáselektronika tud az oldalsztenderkapcsoló állapotáról is! A járó motor
leáll, amint lerúgod a sztendert... Lusták előnyben, bár én középsztenderezek.)Összefoglalva: akku, gyújtáskapcsoló, fék-, önindító- és oldalsztenderkapcsoló
Csak ennek a pár apróságnak kell hibátlanul működnie egy indítási kísérlethez.
És persze az hogy forog az önindító, nem jelenti azt, hogy be is indul, hiszen a
gyújtáselektronikának is lehet egyéb hibája. Egyszer voltam szerelőnél, s kicsit
kölcsönkérte a gyújtáselektronikámat, egy épp nála lévő Madison tesztjére...És végül, ha minden pöpec, még mindig lehet rossz a gyertya, a keverék (karbi),
esetleg az aktuális hőmérséklethez nem jó manuális szívató. Vagy kifogyott.
Injektorosnál meg maga az injektor, annak kábelezése, vezérlése... De ezt pont
az olyan Satelis tulaj ne tudná, aki csapágyasra hajtotta a rollert a témában?Szóval nem is offolok tovább.
Szerk: a gyújtáskapcsoló úgy jön a képbe, hogy a vészleállító onnan kap delejt!
Utóbbit kihagytam az összefoglalásból... Ha CSAK a gyújtáselektronikára lenne
kötve, köszörülhetne az önindító. De attól még nem indulna be a gépsárkány.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #15090 üzenetére
Visszatérve erre: ha esetleg menet közben nem érzékeli azt kulcsot, akkor nem
áll le véletlenül? Ha a gyújtáskapcsolóban van, nem tudod kihúzni, de ha csak a
kulcskarikán lóg, s indítási gondokat is okoz, akkor? Ha olyasmi az elve, mint a
vészleállítónál, az a Madison esetében megakadályozza az indítózást is.
(Meg értelemszerűen a gyújtáselektronika felé is visszajelez, hogy mi a helyzet.
Ha utóbbit nem tenné, akkor vészleállításra nem lenne jó, max. indításgátlónak.)Anno a Dacia-ban volt egy "rejtett" kapcsoló, amit az előző tulaj buherált bele.
A fűtéskapcsolók közt volt, és pont ugyanúgy nézett ki. Csak a gyújtást vette le.
Iszonyat "titkos" volt, tényleg, és a legjobb "lopásgátló": cserébe nem is tudtunk
róla és hatalmas élmény volt, amikor egy hideg éjszakán közlekedvén a fűtést a
sötétben matató kezek "vészleállítást" okoztak. És utána persze nem indult, lol.
Mire rájöttünk... (A Sym Mio 50-ben meg a csomagtartóban volt egy ugyanilyen,
de az gyárilag! Volt, hogy poénból bekapcsoltam: magamat szívattam csak vele,
mert mikor rájössz, hogy nem indul, akkor leszállni, kinyitni, átkapcsolni, hehe.) -
DigitXT
félisten
válasz csongi #15129 üzenetére
Eegen, ha egyik reggel arra ébredek, hogy nem indul, jó móka diagnosztizálni.
De legalább a legtöbb feltétel az indítómotor forgását akadályozza... Ha az már
forog, onnantól másra kell figyelni. Merült akksival pl. olyan lustán forgott, hogy
képtelen volt beröffenni, de kcsa esetében ez sem igaz, mert ezt hallani lehetne. -
Hauptmann
addikt
Vicces volt ma a Thököly az a féreg Lexusos, aki az abbéli nagy igyekezetében, hogy nehogy előtte bemenjek a belső buszsávból a külsőbe, majdnem belement az előtte lévő autóba. Természetesen hátulról előztem ki, úgyhogy nem jött össze neki.
-
tikshow
addikt
Srácok, ha valaki Tucano R155 - Yamaha X-maxra való ponyvával találkozik az szóljon. Éjszaka lelopták. Onnan lehet felismerni, hogy a jobb felső rögzitési pontja el van vágva.
-
-
kcsa
veterán
No most jöttem fel a szerelgetésből.
1) Kulcs nyilván nem lehet hibás, mert HISS led elaludt, de azért megpróbáltam a másik kulcsot: semmi.
2) Akku már akkor is tele volt amikor felhoztam, végülis nem raktam fel tölteni, 11,5V-ra esik a fesz indítózás közben, mondjuk ki: tökéletes.
3) Befecskendezés van.
4) Szikra gyertyapipánál van.
5) Légszűrő retkes, de anélkül sem indul
6) Főtengely forog, variátornál látszik.
7) Elég ostoba a vezérlése, számítógépre sem lehet kötni, de hibakódot nem dob.Immo nem lehet szar mert 1) 3) 4).
Kínomban még a sztender kapcsolóját is szétszedtem, ellenőrizni még azt sem tudtam, de nem lehet hibás, mert lásd 3) és 4).
Egyedül a gyertyát nem vettem még ki (mert nem találtam a kulcsot), de ha ez megvan, akkor ennyi volt az általam átnézhető dolgok. Azt hiszem.
Mit nézzek még meg? (benzin van, tehát felgyújtani tudom)
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #15135 üzenetére
Teljesen légmentesen nem fog zárni soha. Valahogy új kell a szíjakkal játszani, hogy nagyjából jó legyen, nekem sem sikerült egyből az első felrakás után.
tikshow,
Jófogás, vatera, meg ezeket kell nézni, hátha feltűnik.
kcsa,
Faszságnak hangzik, de a gyertya nincs kilazulva, és emiatt nincs megfelelő kompresszió? Bár én jártam így még régen az 50-essel, és beindult, csak le is állt. Vagy a gyertya szakadt. De akor meg nem forogna könnyebben.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Nekem a térdemre jön a hideg nagy tempónál, városban még nem érzem, ha normálisan megyek. A kormány körüli részen és még ott mellette vannak kisebb rések, pedig be van kacsázva rendesen, anélkül városban is gyenge a szélvédelem. Az lenne jó, ha a tuci a térdem előtt lemenne a talpamig, így lenne tuti a.zárás, azt hitrem, hogy ez alapból ilyen zsák és nem egy alagút.
Mindegy, pár hét és vége a szezonnak.Hauptmann: nehogy már gyűrűtörés legyen, csak hülyéskedtem, próbáltam beszállni a ki tudja jobban szidni a homdát játékba.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #15143 üzenetére
Remélem, nem az, de előfordulhat. Ki tudja, hogy korábban meg lett bontva-e a blokk, ki tudja, hogy a gyűrűk nem fordultak el, és emiatt esetleg befeszültek. A gyűrűtörés azért szopás, mert az visz magával mást is, hengerfal, dugattyú. Az 50-es korszakom alatt volt, amikor szétbaszta az a filléres alkatrész a hengert. Csak ott ugye volt túlméret. Itt nincs.
-
-Mosquito-
őstag
Gyújtás rá jobbra/balra többször forgasd el a kormányt majd próbáld meg így indítani. Lehet, hogy a HISS vezeték tört meg. Ez is csak egy találgatás, szerelőnek kéne látnia.
(benzin van, tehát felgyújtani tudom)
Azonnal szólj előtte, gyorsan összedobnunk egy topik talit és pörgetünk egy szalonnát.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
csongi
Topikgazda
Vedd ki a gyartyat, es dogd be az ujaddal a helyet, inditozas, ha nem tudod befogva tartani akkor azert az a kompresszio elegendo, hogy induljon. Ha ez meg van akkor a gyujtotrafotol a gyartyaig lehet a gond.Kiszedett gyertyanal tekeresnel benzinnek kell tavoznia a gyerty nyilason.
bogyo 1514: Ez biztos?[ Szerkesztve ]