-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #14044 üzenetére
Nem kellek én bele. Már csak azért sem, mert sündisznó nem a vételkor volt.
Egy apróság a környékéről (egyelőre, mivel TLDR): "tervezési hiba végett"
Ez azt jelenti, hogy tervezési hiba céljából: értelmetlen. Azt akartad írni, hogy
a tervezési hiba okán, azaz miatt. Sokan keverik. De annál rosszabb írásban. -
StoneBridge
senior tag
válasz Hauptmann #14026 üzenetére
Ennek szinte nincs hangja. Azon biztos gyári volt a kipuff?
Mert egy Akrapovic biztos tud szólni rajta, mondjuk nem értem minek rá, mert csak qrva hangos folyamatos búgás lesz az egészből. Na ilyet nem tervezek rá, örülök, hogy halk, annak kellenére, hogy a motoromon meg imádom a teljes Akra rendszert.Hogy ment amúgy? Indulásnál nem hallottál furcsa zörejt? Ugyanez volt a korábbi 250-es madisonnál is, de ott néha a zörej mellé torpanás is társult (asszem a Piaggio Quasar blokkok kuplungjának kezdődő kopását? jelzi). De ebben meg nincs 10e km.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Hauptmann
addikt
válasz StoneBridge #14053 üzenetére
Egy haveromé a 300-as, nem az enyém, csak pár kört mentem vele, nem éreztem torpanást, és nem is hallottam oda ne illő zörejt, vagy csak nem hallottam a hangos kipufogótól. Nem Akrapovic, gyárinak nézett ki, de ki tudja. Mindenesetre hosszútávon elviselhetetlen.
-
StoneBridge
senior tag
válasz Hauptmann #14055 üzenetére
Lehet kiherélték és amiatt mélyebb tónusú az a kipuff.
Mondjuk az is igaz, hogy az enyémen jelen pillanatban a gumik okozzák a majdnem mindent elnyomó hangot, 50-nél már teljesen olyan mintha egy száguldó volánbuszon ülnék.
Szombaton kapja meg a kétkomponensű Michelin Power Pure gumikat, kíváncsi vagyok mennyiben lesz más.Ja és ma reggel vizsgázott a kisgép gond nélkül, másfél óra volt az egész, illetve ~4.500 Ft. Én meg az izzókészlet/eü csomag megléte miatt aggódtam.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
kcsa
veterán
Szerintetek (és itt főleg DigitXT-re nézek ), ha rendelek egy ilyet, akkor hogyan tudom legegyszerűbben és legkisebb károkozással mérni a víz hőmérsékletét? Láttam ilyen közdarabokat, amikhez a csövet kell vágni, de hátha meg lehet ezt úszni...
-
DigitXT
félisten
Ha karbis géped lenne, akkor simán a gyári hőmérő jeladó helyére tekerve az
adaptert, feltéve, hogy 1/8 NPT kúpos menetes az is, nem vmi más egzotikus.
De mivel a gép injektoros, így ha van gyári hőmérő jeladó*, azt biztosan kell is
használnia a motorhomérséklet ellenőrzésére, szóval nem nyúlnék hozzá. Így
a legkisebb károkozás, 1 db vízcső megvásárlását jelentené az eladás előtt, s
a megfelelő közdarab használatát addig. Vízcső belső átmérő ismerete kell.
Azért is jobb a vízcső+közdarab megoldás, mert az sokkal kevesebbet mozog
a motorblokknál, utóbbin hajlamos a jeladó vezetéke megtörni => kontakthiba.*: akkor is szokott lenni, ha nincs kijelző, mert arról megy a "forr a víz" lámpa.
Persze ilyenkor a gyári jeladó rém buta szerkezet: olajnyomás mérőnél dettó.
(X beállított érték alatt letestel, és kész. Semmi ellenállás változás, mérés.) -
Hauptmann
addikt
Az Akadémia utcában -1 jófej, senkit sem akadályozó kerékpáros...
-
csongi
Topikgazda
En kiprobalnam a homero gombarol mit mutat. De ne a ventillatort kapcsolo gomban, mert az ki be kapcsol csupan. A homero gomba viszont elkezleheto, hogy lehet, ehhez nem kell szetvagni semmit, egy csipeszes veuetekkel kiprobalhato.
Hetvegen megcsinalom a bemutatkozoba, higyan kepzeltem el a vasak tablazatat, es a proba topikba beteszem, es linkelem ide. Remelem jo lesz
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #14062 üzenetére
Ha a gyári rendszer használja a jeladót, akkor arról még abban az esetben
sem tud egy ilyen aftermarket kütyü üzemelni, ha (valami csoda folytán!)
pont megfelelő lenne az ellenállás-karakterisztikája. Ha meg lekötöd róla a
gyári rendszert, akkor cseszheted az injektorvezérlést. Én nem tenném. -
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #14063 üzenetére
Lekotni nem kell, en sem kotnem le, csak megneznem hogy vezerli e a gyari jelado. A muszer sajat jeladojat betenni kicsit munkas, de nem keptelenseg. A kerdes melyik kort szeretne kcsa merni vele? Gyarilag nem lenne hofokjelzo az SH-n? Nem hiszem, vagy esetleg nem mukodik?
-
kcsa
veterán
válasz csongi #14064 üzenetére
Van mutatós hőmérő, de értékelhetetlen: üzemi hőfok az a középállás alatt kb 2mm-el van, ventilátor pedig középállás alatt 1mm-el már bekapcsol.
Pluszban kímélős 50-es gurulás simán használja a ventit. Súlyosbítva mindez a vízköves-dzsuvás hűtökörrel, amit egyszer már takarítottunk, de biztos van még valami dzsuva, szóval érdekelne hogy hogy állnak a hőfokok.
(egyszer már forralta is a vizet)
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #14064 üzenetére
Kíváncsi lennék, hogy szerinted hogyan kéne működnie lekötés nélkül.
A linkelt cucc ellenállást tud mérni, úgy, hogy ő adja a tápot. Élő áramkör
ellenállását megmérni nem igazán lehet, meg értelme sem sok van.Ui: olvasva a hibát, semmit nem oldana meg, hogy tudja, milyen meleg...
Ha forralta már a vizet, akkor egyértelmű, hogy nagyon. Mivel robogó így
nagyon kímélni nem tudja (fordulatcsökkentés?), hiába látja, hogy meleg,
másra meg nem nagyon kell az infó, mert ugye nincs rajta kézi szívató.
(Azt a gyári "műszert" én is nyugodt szívvel kidobnám, csak injektorpara.) -
kcsa
veterán
válasz DigitXT #14066 üzenetére
Múlt héten volt a második hűtőkör takarítás, immáron kiszedve, sokkal több dzsuva kijött, azóta sokkal kevesebbet megy a venti, ezért annyira nem is izgulok, ezért tolom el télre az ilyen módosításokat
A forralás egyszer volt, akkor is 50 kilométer erőltetett menet után (40 fok, város és nagygáz).
Szóval jelenleg még tényleg csak a hőfok érdekel, ennek függvényében kellene dönteni a továbbiakról (vízpumpa felújítás? hűtőcsere? stb.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
sokkal több dzsuva kijött, azóta sokkal kevesebbet megy a venti
Hát igen, valaki nagyokos egyszer azt mondta, a karbantartás a legjobb tuning.Ui: a vízpumpa felújítás indikátora az alacsony áramlás kellene, hogy legyen. De
arra meg csak két vízhőmérő egyidejű figyelésével tudsz következtetni... Nekem
a Madisonon pl. van is két hőmérőm (amikor épp működik a kecseg második),
tehát tudom, hogy amíg 20-25 fok különbség van a hideg/meleg víz közt, addig a
termosztát nincs nyitva, mert ilyen hőmérsékletkülönbségnél az áramlás csekély.
Amint nyit a termosztát megindul a rendes keringés, "kiegyenlítődnek" a hőfokok.Akkor is lesz 2-3 fok különbség, de az teljesen normális. Mellesleg a vízpumpa
működési elvéből adódóan az áramlás a mindenkori motorfordulatszám függvénye.Ja és nálam 86 fokon kapcsol a venti a gépkönyv szerint, és a mérések szerint is.
Az "50-es haladás" sajna pont nem kímélő üzem, a hűtés szempontjából. Igaz, a
hőtermelés kisebb, mint nagyobb gáznál, viszont a hűtőlevegő sebessége is kicsi.
Ezért is mehet olyankor* a venti. Lenne több menetszél, nem is lenne rá szükség!*: pláne, ha forgalomban mész, s az előtted haladó konkrétan fogja a menetszelet.
Szerk: ebben a HSZ-ben fasságot beszéltem, a másik irányban megy az áramlás.
Tehát a blokkon van a melegebb víz, és ahhoz van belőve a 86 fokos hőkapcsoló...
Azért volt könnyű összekeverni, mert termosztát nélkül még a hideg oldal is elég
hamar meleg lett. (Bár nem üzemi hőfokú, csak langyos: lassabban melegedett.)
Nameg megtévesztő a vízpumpa fedél alakja, de nem ugyanolyan, mint a Beverly.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #14066 üzenetére
Azt nem is neztem honnan kap feszt
Ebben az esetben szivasos.KCSA szigszalagggal tekerd ra a gumi cso oldara, lesz meresi pontatlansag, de probara ez elhanyagolhto lesz, es egy par napot kibir ott. Igy legalabb kozelebb leszel a valosaghoz.
En R055 el takaritom az alu hutot. A blokk terbe os mehet, de ha valoban taknyos akkor a tomszelence hiba biztos kijon, mert minden vizkovet kiszed. A muanyagot nem bantja. Aztan bovizzel obliteni. Ha a huto gyenhe valahol akkor az lehet lyukadni fog, de ettol fuggetlenul is megadja magat. -
Hauptmann
addikt
ai történés.
Délelőtt Budaörsön belementem egy jóval mélyebb aknafedélbe, nagy reccsesmés,a nemrég beszerzett gyári plexi eddig nem forasztott két füle elköszönt... Gyorsan elgurulok a műanyagoshoz, beadom, majd egyszr megcsinálja. Tikshow, ha Neked is gyári plexid van fent, akkor előbb-utóbb el fognak pattanni a fülei, akármit is csinálsz, az X-Max ilyen. Plexi nélkül mentem tovább. Nagyon bután néz ki így a motor, de mintha másik motort kaptam volna. Fürgépp, gorsabb. Kváncsi vagyok, hogy csak érzetre, vagy valójában is. A gyári közepes plexi is ennyire lefogná a gépet? Mert az egy dolog, hogy a magas túra igen.
Nézegettem kis sportplexit, de szánalmasan vicces az ára, majdnem annyi, mint a túra...
-
tikshow
addikt
válasz Hauptmann #14071 üzenetére
Nekem van egy nagy Givi túra plexim és egy kis sport plexim. Most a sport van fent, hogy hűtsön. Ez kb semmit sem fog, mintha egy naked motoron ülnél.
Erre viszont odafigyelek, mert a nagy plexi középső pontja el van repedve és csak három csavar tartja, valahonnan majd megpróbálok szerezni még kettőt hozzá.
Plexit hol javítod? Lehet elvinném a nagyot egy felújításra.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz tikshow #14072 üzenetére
A sport plexi azért jó, hogy ne nézzen ki hülyén a motor plexi nélkül. Vennék én, de az a kis szar huszonezres tétel, alig olcsóbb, mint a nagy túraplexi, nem normálisak.
Sima 5-ös csavar kell, ami a nagyobb probléma, hogy én még rendes gumiágyas anyát nem találtam. Gagyi a párszáz Ft-os kínai, és a 4 ezres Oxford is, a nehéz túraplexi szétveri, főleg a két szélső felfogatási pontnál.. Ha Te esetleg találsz valami strapabírót, szólj.
Diósd, Szabadság út 85, Poli-Car. Úgy ajánlották, a Mű-Hege a múltkor is nagyon húzta a száját, hogy plexit kell hegesztenie, nagyon el sem akarta vállalni, úgy kellett neki könyörögni, hogy a két fület csinálja meg (és most a másik két, eddig sértetlen fül tört le), inkább most máshová vittem.
Itt mondta az ember, hogy előbb-utóbb a Givi is elkezd majd repedni a kézvédő belsejénél, nagyjából a legszélső rögzítési pont felett. Ha szerencsénk van, akkor lefelé reped, és nem megy a látótérbe. A gyári füstszínű közepes plexi meg úgy ahogy van, fos, rideg anyagból van.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #14071 üzenetére
Én ma mentem egy 260km-t futott X-Max 250-nel (Yamaha Harmatitól hoztam el, rokonnak). Végig az volt az érzésem, hogy baszott nagy az ellenállása, ereje lenne, de szerintem nem megy jobban, mint a Maja... Viszont baromi szép, keskeny, mégis széles... A lábtartó lehetne kicsit távolabb (vagy az utasülés hátrébb), de alapvetően tetszett... Ahogy lesznek tapasztalatai majd megírom.
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
Befaragtam a szilenteket. Azta mindenit mekkora a valtozas!!
Egyben van minden, nem leng be a fara. Szombaton gurulva is kiprobalom. -
StoneBridge
senior tag
Tegnap megállt indítás után nem sokkal (kb. fél perccel) a GTS. Előtte nap is csinálta, de akkor már üzem melegen, a belvárosban. Akkor még nem foglalkoztam vele, mert indult is egyből. Viszont tegnap csak a 6-8. indítózásra kis gázzal rásegítve indult.
Mindkétszer alapjárat közelében volt a leállás, tehát nem fordulaton produkálta. Amúgy az alapjárat nem tűnik alacsonynak, normál szinten van és nem ingadozik.Ötlete van valakinek, hogy mi okozhatja?
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14078 üzenetére
Üzemanyagszivattyú cserélve lett vajon már? Emlékeim szerint típushiba.
-
kcsa
veterán
válasz StoneBridge #14080 üzenetére
Ha rákeresel, pont ilyen tünetekkel döglöttek meg a szivattyúk.
-
StoneBridge
senior tag
-
DigitXT
félisten
Kis színes: bedöglött a Madisonban az - általam belerakott - áramlásmérő, nosza
vettem másikat, mert nem járja, hogy nem tudom az üzemanyag átfolyását mérni!
Le is cseréltem, miután teszteltem, hogy az új működik, adja a jelet, ahogy kell...
Megnéztem, mi baja a réginek: felakadt a rotor, nem jó jel, az újjal is megeshet.Ami vicces: 2,5 dl üzemanyagot eresztettem le a gépsárkányból a művelet során!
Szóval nagyjából ennyi volt a tankban, 212 km megtételével. Ezzel nem lenne baj,
mert számoltam vele, hogy nincs sok benne. Sőt, direkt örültem, mert nem kellett
a tankból leszívni semmit. Viszont összerakás után merjek-e elindulni tankolni?Számolgattam, hogy mire elég 2,5 dl? Úgy gondoltam, hogy ~5 km-re még éppen.
Gondoltam, hogy a lejtőn majd leállítom, hogy spóroljak s biztosan elérjek a kútig,
vagy ha nagy a baj, akkor félúton is van egy kút, igaz, nem Shell, de aztán inkább
nem csináltam semmi extrát. Úri módra akartam érkezni a kútra. Dadogó karbival,
csontszáraz tankkal. Mivel így legalább lemérhetem, pontosan mennyi fér bele.
Benne volt a pakliban, hogy az utolsó pár(száz) méteren tolni kell, de sebaj...Na, megyek a kútra, le is dadogott, ahogy kell! A kanyarodó sávban... Kiraktam a
vészvillogót, hogy hehe, csak 10 métert kell majd tolni, erre magához tért.
Szóval járó motorral érkeztem. Tényleg az utolsó cseppeket sajtolva ki a tankból.S akkor a teszt: az első csattanás tökig beledugott pisztoly mellett 9,56L-nél volt,
ez korrelál azzal, hogy ha épp "csóróságjelzővel" érek a kútra, akkor még tuti van
benne 3L, és akkor 6,5-nél szokott elcsattanni. Ezek után még beleóvatoskodtam
némi lónyálat a névleg 12L-es tankba. Összesen 12,37L fért bele. Fogyi: 5,7L/100Korábban ilyen garázsban kólásüvegből töltögetős módszerrel hasonlót "mértem",
azaz több belefér, mint 12L, de leszívni mindet nem lehet, az alján marad ~fél liter.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Lassan légszűrőt kell cserélnem, dúsult az alapjárati keverék, utánahúztam
egy csavarmozdulattal, de ez csak tűneti kezelés... Hidegen is pöcc-röff, ez
minimum gyanús, szívatót sose kér ezért elég egyértelmű: pár decit számít.Szerk: arra nem számítok, hogy be tudok menni 5 alá városban: már a túrás
4,7 is egy kicsit sok(k) volt, Multivar ide, vagy oda... Ez egy ilyen bicikli.
(Gondolkodok egy gyári varió beszerzésén, s az összehasonlító teszteken.)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Ossze raktam a vasat, holnap proba, most nagyon egybe van a vaz es a blokk. Semmi beingas vegre.
Olaj csere, a felujitast kovetoen, semmi fem reszelek. Keves festes es pici ruha szosz amit ossze szedett a szuro,. -
TayRol
veterán
Üdv mindenkinek!
Vennék robogót, mellyel normális tempóval tudok otthonról (Pécel) a munkahelyre bejutni (5. kerület Vörösmarty tér), és nem kell aggódnom, hogy letolnak. Nem akarok idős gépet, mert lehet, hogy csak 2 évre kell, és olyan 600e ft-om lenne rá. Eddig ezt néztem, megkapnám olcsóbban, mert barátomé a kereskedés, de az volna a kérdésem, hogy hasonló korú és teljesítményű robogó van-e esetleg alternatívaként?
Autópályára nem mennék vele. Egyedül használnám, és 190 magas vagyok.
-
TayRol
veterán
-
csongi
Topikgazda
válasz TayRol #14093 üzenetére
Ez hany km? Ezen a motoron sehogy sem fogod magad jol erezni. Persze a 600as utan mimd kicsi, de nem mindegy 70nel tudsz e elozni vagy mar csak probalkozol. 300ccm vagy picit nagyobb.Meg egy 250 es Malaguti madisonban van tartalek.
Valaszthatsz scarabeot is, ott nagy a kerék, de nincs rakter.
A lenyeg, illeszkedjen a magassagodhoz, es ne evjaratot vegyel hanem allapotot. Nehez jo vasat talalni, de nem lehetetlen. .
A 250 xcyting honda licenc blokkok, elsore nyugosnek tunik az alkatresz ellatas, de kozben meg nem, es nem is veszes a tobbi tipushoz kepest.
A burgmanok elterjedtek, de ott is konnyu kifogni rosszat. Kozponti teleszkoposak, ezek rendszerint az idosebb vasaknal mar hulladek, latszik ahogyan viselkednek az uton.
2006 tol ha jol emlekszem mar dupla tarcsa van elol, sokat szamit a szimpla tarcsas kivitelnel kevesnek erzodik, es ket szemellyel mar az is.
Szerintem mindegy melyik gyartmanyt vallasztod, a lenyeg, hogy rendbe legyen.
Ha csak munkaba jaros lesz, szerintem nezhetsz idosebb de jo allapotu vasat is nezhetsz. -
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14098 üzenetére
A Madisonon sokkal több hely van (de ha rajtahagyod a háttámlát, az is lehet
kényelmetlen hosszabb távon): ahogy kcsa is írta fizikai méretére gondoltam.Szoktam parkolni PCX mellett. Elképzelek mellé egy 190 magas embert? Pff!
Majom + köszörűkő esete. Nexus már elég nagy, bár a lábtartója nekem nem
volt kényelmes egyáltalán: sokkal inkább a Madison. Könnyedén terelgethető.
A 250-es talán Yamaha blokkos. Esetleg Pigi. Nem Hondából van, de japán...
(A 400-as Morini blokkos tekinthető echte olasznak. Enyhén iszákos típus.)Szerk: két topiklakónak is van/volt köze a 250-es Madisonhoz, ha kérdés van.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest