-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chal
addikt
válasz Burt1793 #13450 üzenetére
Valószínűleg nem is a magasság ott a lényeg, hanem hogy milyen hosszú az ember lába. Aztán a mérnökök meg próbálják kiügyeskedni a dolgot úgy, hogy az ázsiai piacokon is kaszálhasson vele a cég, de Európába is el lehessen azért adni. Ebből jönnek ezek a meglepetések (pl hogy öt 180cm feletti emberből lehet hogy kettőnek kényelmetlen már).
Amúgy még mindig 2-3 naponta nézek PCX és N-Max videókat YT-n, úgy hogy mindig a legfrissebbeket keresem. Egészen döbbenetes dolgok vannak. 20-ból 19db indonéziai, indiai, és hasonló országokból származik. Van hogy 100-as falkában mennek (és ez csak az adott város helyi N-Max klubjának a találkozója) meg ilyenek. Szerintem a béka segge alatt sincs a nyugati piac amikor ezeknek a robogónak tervezik az üléspozícióját és egyéb ezzel kapcsolatos méreteit. Néha van olyan hogy kijön a muksó egy düledező viskóból (a teteje konkértan nagyobb falevelekből van), aztán ül fel az ottani áron 600-700eFt-nek megfelelő robogóra (kikerestem direkt hogy mibe fáj arrafelé), és csatlakozik a másik 80db ugyanilyenen ülő haverjához, aztán csapatják olyan utakon hogy azon még a budapesti robogósok is csak lesnének Ugyanilyenből van PCX-ekkel is egy rakás, de az ugye régebb óta létező modell, sok videó van fent nyugati országokból. SH-t vagy egyebet nem szoktam követni, de gondolom azzal is hasonló a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
-
HKorn
veterán
Yamaha X-Max 125 milyen? Megbízható?
Elég nagy darabnak néz ki, de tetszetős.
Run&Ride
-
Hauptmann
addikt
A megbizhatóság relatív. 12 ezer km alatt vízpumpa szimeringet kellett cserélni (nyilván akkor már egy teljes felújítás lett), a fesszabályzó halt meg, valamint az első teleszkóp folyt. Ezeken kívül csak olaj, szűrők cseréje, valamint fékbetét csere volt.
A 125-ös blokkal nem idegbeteg, városba pont jó, de országútra már nagyon határeset. Le kellene cserélni már a turaplexit, és a gyárit feltenni helyette, ez valamit javíthat 90 km/h felett, de nem számottevően.
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Hali!
Mire tippeltek, szerintetek lehet csak a km spirál a hibás?
60 km/h-ig tök jól megy felfele a km órám, aztán mintha leesne 5-10 km-t, aztán fele annyira megy már felfelé mint amennyire gyorsulok, remélem értitek A spirál kevesebb mint egy éves, nincs benne 5ezernél több km, szétszedtem, szemre jónak tűnik a keréknél, ugyan kicsit gyűrött. Még nem rohannék újat venni amíg nem mondtok valamitwww.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
üszök
őstag
válasz csongi #13462 üzenetére
Nekem kell a dinamika a Bükkben,felfelé bírjon menni. Bár már nem is nagyon szeretek ezzel oda járni mert csak égetem szét a féket rajta. Így is 4,2-4,3 fogyasztásokkal járok (a Bükkben 4,8 körül jön ki) az nekem megfelel. Már bánom,hogy 1 fillérekért árult JCosta variot nem magamnak vettem meg,oda adtam az unoka öcsémnek,és a Nexus nem kicsit lett jobb tőle.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
válasz -Mosquito- #13465 üzenetére
A -2 gramm hány grammot jelent pontosan? 1x már szétszedem ha lesz kedvem, megnézek mindent mi van benne. Télen levettem a deklit,de csak a szíjat mértem meg,mert hideg volt és sötétedett,és le kellett venni az oldalát,hogy lejöjjön a dekli,mert nem tudtam kiforgatni az idom alól.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
-Mosquito-
őstag
-
üszök
őstag
válasz -Mosquito- #13468 üzenetére
Kösz. Valamelyik nap szétszedem megnézem.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
DigitXT
nagyúr
Mivel a távolságmérés hibája igazolta a GPS sebességmérésből sejtett
2%-os hibát, ma bekötöttem a SpeedoHealert ennek kiküszöbölésére...
Mellékhatás sajnos, hogy a gyári óra valódi 4%-os hibája immár látszik!
Viszont a távolságot tökéletesen méri mindkét műszer, s a gyorsulás is
"megtáltosodott", köszönhetően a pontosabb sebességadatnak.
Nem rosszak ezek a 15 grammos Malossi görgők, de max. 100 km/h-ig.
Onnantól túlpörög a motor, gyengébben gyorsul, végsebessége csökken.
Szóval rendeltem 14 grammos Dr. Pulley-t... (Adtam még egy esélyt a
hagyományos variónak, mielőtt kipróbálnám a J.Costa féle JC634FS-t.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #13472 üzenetére
Hátööö: ez nem olyan, hanem konkrétan egy oszcilloszkóp kijelzője.
Mondjuk szoftveres, mert az iPad a kijelző, és WiFi-n kapta a jelet a szkópról.Igazából a fordulatszám jelalakját akarom kicsit megstuccolni, mert sajnos az
tévedésbe esik 4000 rpm fölött a lengyel csodán. (Bezzeg a gyári óra szereti.)Szerk: ne kérdezd, miért forgatja el a nagy képet. Hülye iPad le volt fektetve a
motor ülésére, és gondolom rossz orientációs infót kódolt a képbe. (Mindegy.)[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Mai termés, egy rendszám nélküli Foresight, egy 50-es robogón utas, a lábát két oldalra lenyújtva, úgy ahogy kell, két nagymotor bukósisak nélkül, egy chopper izomtrikóban, tangapapucsban.
-
szentkuti11
addikt
Eljöttem Huszival robogózni. A többit szerintem megírja ő este.
-
DigitXT
nagyúr
válasz szentkuti11 #13475 üzenetére
Ez megint lerohadásnak néz ki. Nekem meg ma volt meglepi a kúton...
Úgy néz ki, "elszállt" az óraállás tegnap, így 42K helyett 31 km volt benne.
Fejvakarás. (Valahogy helyre kéne hozni a szervizek és a műszaki miatt.) -
-Mosquito-
őstag
válasz szentkuti11 #13475 üzenetére
Épp telefojna van és kicsit pihentek?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz szentkuti11 #13478 üzenetére
Hitler beájulna.
-
DigitXT
nagyúr
válasz szentkuti11 #13480 üzenetére
Amúgy van azon a motorkán autópályamatrica is?
Én tuti nem mernék menni kibicelni az adott szakaszra. -
DigitXT
nagyúr
válasz szentkuti11 #13482 üzenetére
"Csak a humorodat ne veszítsd..."
-
kcsa
veterán
válasz szentkuti11 #13475 üzenetére
Az egészben az a kemény, hogy legfeljebb két órával előtte beszéltük hogy "áá nehogy már ne bírja ki"
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #13476 üzenetére
Ha magad szeretnel butykolni a km allas rendbehozasaval, akkor lehet tudok segiteni.
Egy spi eeprom-ban (valoszinuleg egy 24AA01-es tipusuban, ez van a 250-es Madisonan is) tarolja a megtett km-t, ha valami feszultseg csucs/egyeb gebasz miatt a crc-je megserul a tartalomnak, akkor 0km-rol kezdi a szamolast.Ki kell olvasni a tartalmat, megtalalni a hexa dumpban a bajt part amin tartolja a km-t (pl ket kiolvasas kulonbsegevel), atirod, szamitasz hozza egy CRC-t es visszairod a dumpot.
Minimalis utanaolvasa utan megoldhato
Ha nem akarsz ennyire belemaszni, tudok 2-3 forumot ahova bedobod a dumpot meg hogy mennyire szeretned allitani, es megcsinaljak neked.Ha erdekel, hardvert tudok adni amivel irni/olvasni tudod az eepromot, meg nemi segitseget.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz szentkuti11 #13478 üzenetére
Mer' cihopata módon száguldoztok....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
nagyúr
válasz nyogo83 #13485 üzenetére
ha valami feszultseg csucs/egyeb gebasz miatt a crc-je megserul a tartalomnak
Na, az egyéb gebasz én voltam! Röviden: teszteltem a SpeedoHealert, hogy jó-e
a bekötés. Ez sajnos vmi 250 km/h értékre vezérelte ki az órát, ami kiakasztotta
az analóg (léptetőmotoros) cuccot, ami persze ezután nem állt vissza nullába.Mondom sebaj: leveszem róla a tápot, akkor újrainduláskor visszaállítja rendesen!
(Láttam már ilyet. Meg szokott kerregni is olyankor.) Viszont lusta voltam a teljes
tápot levenni (már az akkuról mindent), gondoltam elég a 12V biztosítékát kivenni.
Ez részben igaz volt - a fedkomp ugyan újraindult, de nem tekerte le 0-ba az órát,
csak kb. 120-ról 110-re... Mondom, akkor megint: 110-ről kb. 100, és így tovább...Ezt valószínűleg olyan ügyesen, ritmusban csinálhattam, hogy a rohadt biztosíték
rakosgatása vágta taccsra azt a CRC-t. Nade most már mindegy is... Ez a vissza
programozás érdekesen hangzik! (Egyelőre jobb ötletem nem volt, mint hogy rajta
hagyom a tesztjelet, az "felhúzza" a kívánt értékre, csak egy kicsit sokáig tart.)250-es Majánál csináltam ezt, amíg nem jött meg a km óra meghajtó mágnese.
Tudtam, hogy mennyit mentem vele, így utána húztam az órát, hogy meglegyen a
fogyasztás + tudjam követni a szervizelendő dolgok (pl. szíj) futásteljesítményét.bogyo112: az hagyján, de autópályán, és utassal?
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #13487 üzenetére
Ez lett volna a masik otletem, hogy ha ismered a jelalakjat a sebessegjelnek, akkor egy generalt tesztjellel eloreporgeted az orat. Kicsit sokaig tart, de mukodik En erre csinaltam egy egyszeru arduinos aramkort, amit csak ra kell akasztani a sebessegjelre es hajra. (Jelalakot meg par sor koddal meg lehet valtoztatni)
Viszont ha megvan a kivant ertek, akkor lehet egy dumpot csinalni rola, hogy kesobb ha valami gebasz van, fel perc alatt visszairhato a dolog.
-
DigitXT
nagyúr
válasz nyogo83 #13488 üzenetére
Az előrepörgetésre tökéletesen alkalmas a SpeedoHealer, de ha 250 km/h-val
számolok, akkor is 4 óráig tart 1000-et beletekerni, és akkor még hol vagyunk
a 42000-től. Mondjuk (több) éjszakára rajta lehet hagyni az is igaz.Ehhez az EEPROM-hoz amúgy könnyű hozzáférni? Csak mert volt nálam egy
kukás Madison fedkomp, és amikor szedtem széjjel (ha már kukás, mindegy),
sikerült kettétörni a komplett NYÁK-ot, úgy össze van ragasztózva az egész...
Ez arra is válasz, miért nem lehet könnyen a háttérvilágítása színét változtatni,
mert ugyan LED-es, csak a LED-ek belül vannak mint a szendvicsben, LOL.Szerk: amúgy amikor vettem, akkor volt benne ~28000, amin jót mosolyogtam.
Nem úgy nézett ki a motor, mint ami csak 28K-t futott (duplája, triplája simán),
viszont sanszos, hogy csesztethették a fedkompot, mert az időmérő óra siet...
Szemmel láthatólag gyorsan pörgeti a másodperceket, szóval semmire nem jó.
(Mondjuk nem is akarnám nézegetni, mert nem tud egyszerre megjelenni a táv
méréssel, és az utóbbit fontosabbnak tartom, de leginkább mindkettőt látnám.)Már az is megfordult a fejemben, hogy kompletten le lehetne cserélni (nem túl
drága, valami 15K egy vacsiúj belőle), csak ugye nem stimmelne az óraállás...
Erre most jött ez... (És az olajcsere emlékeztetőt is nullázta ezzel vajon?)[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #13489 üzenetére
Nemtudom mennyire konnyu hozzaferni, 400-aset meg nem lattam. Egy pici 8 labu smd ic-t kell keresni rajta, ilyet:
Sorozatszam alapjan be lehet azonositani, SPI EEPROM tipust kell keresni.
Aztan az mar csak reszletkerdes, hogy kiforrasztassal adapterbe helyezve programozza az ember, vagy 5 vezeteket a labara forrasztva egy csatlakozoval.
Ha valami gany eszkozzel irjak ujra kiforrasztas nelkul, akkor szokott egyeb anomaliakat is okozni a muszerfal egyeb funkcioinak kijelzeseben
-
DigitXT
nagyúr
válasz nyogo83 #13490 üzenetére
Szerintem gyártói költséghatékonyság jegyében aminek ilyen kerek digit órája van, mind "egykutya", de még a régi műszerfalasban is sanszos, hogy totál ugyanaz az elektronika van mögötte, csak más burkolatban. Rá fogok nézni, köszi a tippet! Én tuti nem fogom átprogramozni, de nem kizárt, hogy az lesz a megoldás végül, szóval még beszélünk róla.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Mi történt huszival?
-
DigitXT
nagyúr
Nagyon OFF: minden piros lámpához kéne egy ilyen nagydarab rendőr!
Hamar leszoknának a gyökerek a pirosozásról, főleg ha be is viszik utána.bogyo112: szerintem telefonos segítséget vett igénybe, ha már a közönség
nem segít (csak gonoszkodik), felező meg nincs benne: nem terepjáró...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #13497 üzenetére
Utánfutóra került, hazaértem...
A teljes történet... A napokban vizsgáltam a km óra és szerviz feljegyzéseket, és rájöttem, hogy kicsit túlhasználtam a szíjat (kb 12k km, 10k a csere). Hívtam Marcellt, megrendeltettem vele az új Mitsuboshi szíjat (15k). Szerdán ki akartam menni hozzá, de még nem rendelte le, jövő hétre beszéltük meg az időpontot. Oké, addig csak kibírja jeligére (estére volt betervezve a szétszedés és szíj vizsgálat...). De apám autóját 8 hét után elhozhattam a szervizből, Szentkutival elindultunk érte... M1-M7 bekötőn elmegy a motor ereje, gázra felbőg... Király...
A motorra nem tudok haragudni, mert én voltam a hülye... Jobban kellett volna figyelni a km-re. A "sors" megint megtréfált, pont a legzűrösebb napomat húzta keresztbe. Apró adalék, a kocsi 30km-t ment, majd világít a Check Engine.
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest