-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #12547 üzenetére
Téli kesztyűben van, hogy nem nyomom meg teljesen a távolsági gombot és égve marad a tompított is a távolsági mellett, de nálam ezt is bírja a rendszer, mondjuk ott van a markolatfűtés is. Ha a generátor folyamatosan termel a fordulatszám függvényében, akkor tényleg felesleges LED-esíteni, bár nagyon "menő" a LED fénye.
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #12549 üzenetére
Szerintem a generatornak mindegy lenne. Az nyom 150V valto aramot is, ha van felvetel ha nincs.
Az egyen iranyito feszab fog nagy hot termelni.
A szabalyzonak nem mindegy mekkora terhelest adsz.Burt:
Igen birhatja, de nem mindegy hogy a testeles milyen aram koron van megcsinalva.
Ha a tavolsagi es a varosi egy test kabelre van kotve, akkor a testeles hosszu tavon feladja. Kioxidalodik oregedik a melegedes es terhelesbol adodoan es fokozatosan jon elo a problema. Melegszik, es a melegedes a vezetek ellenallasanak a kovetkezmenye.
Ezzel lehet elkuldeni a feszabot tappenzre, illetve a feszultseg erzekeny alkatreszeket is.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #12552 üzenetére
Nem mindegy. Pl a Varán 434w abból a motor/rendszer kb a felét használja. Plusz teszel rá egy ülésfűtést 40-50w,markolatfűtés 40-50w,kieg lámpa/fényszóró 2x55W, gps, telefon töltés,stb. Hol tartunk? A túl sok plusz fogyasztó egyszerre való használata túlmelegíti a generátort. A megégett szigetelés a generátor tekercsénél testzárlatot(plusz lehet,hogy menetzárlatot is) hoz létre (lehet ,hogy csak nagy fordulaton és nagyon meleg generátornál). Aprilian ugye fesszab hiba volt sok. Vagy a generátorból kijövő vezeték égett meg vagy a fesszab töltődött sokat/keveset, vagy utána égett meg a vezeték és vagy biztosíték,aksi főzés.
Burgi 650 is tele van elektronikával sok/kevesebb fogyasztó is tud ott galibát okozni. Itt gyújtáskapcsoló,fesszab,a generátor extrém esetben kampecó. Ahogy mindenki úgy az elektromos rendszer is öregszik/kopik ez az.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #12552 üzenetére
A "fölösleges" teljesítmény túlnyomó része nem magán a fesszabályozón disszipálódik el, hanem a generátor tekercsein. A szabályozó tirisztorai ugyanis azt zárogatják rövidre periodikusan, így szabályozva a feszültséget. Nem véletlenül fut az egész generátor a motorolajban, az hűti a tekercseket, különben pillanatok alatt leégne.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Hauptmann
addikt
Bekoptattam a féket, egyelőre nincs semm9i csikorgás szerencsére.
-
Zolee_70
senior tag
Próbálta már valaki? 150$, akár még működhet is (600as Silwer Wingbe tenném)
>> WoT: Zolee70 << I'love WG. Ja, mégsem.
-
Hauptmann
addikt
Érdekes ez a szinter fékbetét kérdés, mindenki azt mondta az EBC-s pasin kívül, hogy a szinter megeszi a gyári tárcsákat (gondolom, az EBC saját tárcsáihoz már biztos jók). Valaki azt mondta, hogy egyedül a Ferodo ST széria az, ami jó a normál tárcsákhoz, de az meg nincs minden típushoz, és itthon nehéz is beszerezni.
Jó lenne tudni, hol az igazság.
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #12559 üzenetére
Az X-Max? Nem tudom, mert már nem gyári betéteket vettem ki szombaton belőle, de nem hinném, hogy a gyárból szinteressel jött ki.
-
kcsa
veterán
Ha valamelyikőtök esetleg pont dobozt keresne...
Megmaradt a Kymcoról, Hondán meg a gyári van.
-
Hauptmann
addikt
Magyarázza már meg nekem valaki, hogy miért jó itthon jobbkormányos autót behozni, lerendszámoztatni, és használni? Egyre többet látok Pesten.
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #12563 üzenetére
Oké, és mondjuk országúton hogy fog egy teherautót megelőzni, ha épp nem ül senki baloldalt? Vagy oroszrulettet játszik? Nem véletlen, hogy korábban jobbkormányos járművet nem is lehetett itthon forgalomba helyezni, kivéve ha valami célgép volt, illetve a mozgássérülteknek is lehetett valami indokkal.
A háromkerekű viszont poén. Én próbáltam nem is olyan rég egy 250-es MP3-at. Hihetetlen kanyarsebességeket lehet vele elérni, Ha lesz rá lehetőséged, pattanj fel egyre, aztán Te is meglátod, hogy miért jó. Persze mindennapi használatra szerintem is szopó, egyrészt valóban nem fér el mindenhol, másrészt az első futómű mindenképp megdöglik a fos utakon itthon, az pedig nagyon zsebbenyúlós. De láttam olyan MP3-at i, aminek a plexije teljesen a vezető feje fölé ért, ablaktörlővel, mindennel, már csaknem C1 féle esővédelmet nyújtva.
-
-Mosquito-
őstag
válasz -Mosquito- #12559 üzenetére
Igen.
Amelyik gép szinterrel jön ki az kell bele következőre is beletenni.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #12565 üzenetére
Persze, ez világos, csak azt nem vágom, hogy az EBC-s ember miért vallja eskü alatt, hogy a nem szinterrel szerelt gépekbe is szinteres betét az igazi. Beszéltem vele pár szót, most az EBC kijön egy fura, V mintázatú féktárcsával, aminek az anyaga is eltér a többitől. Ahhoz elhiszem, hogy csak a szinter jó.
-
Grillo
senior tag
Na, megjött a hívás a kórházból.
Kiderült, hogy a hengertalp tömítés a ludas, az kellene cserélni, ugye ehhez blokkot ki kell szedni, meg csere hűtővíz, olaj, szűrő, meg a közben lévő tömítések is. Szelepállítás, a hátsó fékbetétem is cserés. A láncról mondjuk nem volt szó, el is felejtettem kérdezni.Na ez így munkadíjjal 90k körülre jön ki. Holnapig kértem haladékot egyeztetni a pénzügyminiszteremmel...
-
-Mosquito-
őstag
válasz Hauptmann #12566 üzenetére
Szinter fékbetét jobb hatásfokkal dolgozik,mint az organikus ami melegedés hatására sem csökken. A szinter fékbetét jobban igénybe veszi a tárcsát, ami ezáltal hamarabb elkopik. Organikus kevésbé bántja a tárcsát, viszont nincs olyan/akkora fék hatása. Valamit valamiért.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Grillo
senior tag
Még annyi merült fel, ha így szétbontják a hengert, akkor ott síkolás is kell, vagy csak tömítés csere? Vagy a hengertalpnál síkolás is, a többinél csak tömítés?
Ja és van kis szivárgás a generátorfedélnél is...Mondjuk, ha most rendbe rakják, és egy ideig csak a szokásos karbantartás kell, akkor akár elégedett is lehetek. Végül is 12 éves, és harmadik tulaj vagyok. Mégiscsak csoda lenne, ha menne gond nélkül. Főleg rotax blokkal.
Ha ezt megcsinálják, akkor belevetem magam ebbe az oldalba, és amit lehet, magam elintézek, googlellel angolra fordítva faszán olvasható:
LoScarabeoRotax -
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #12568 üzenetére
Ez mind érthető, de szerintem városi használatra felesleges s szinter
-
csongi
Topikgazda
Hátha megjelenik
Csak robogós.. -
Hauptmann
addikt
Az előbb a Visegrádiban majdnem elütött egy sárga kurva az X6-osával (alig látszott ki a kormány mögül), nem adta meg a jobbkezest, és még neki állt feljebb.
Többször felmerült bennem az a kérdés, hogy a faszomba tud venni minden koszos kínai, arab, albán meg egyéb geci alsó hangon is minimum 15-20 milliós autókat, miközben a NAV meg engem baszogat 50 ezer Ft-os adótartozás miatt?
-
Chal
addikt
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni Egy ideje már a fejembe vettem hogy jó lenne vásárolni egy nagyobb robogót, mert a kis kerekű 50-esemmel BP-n közlekedni nem annyira jó dolog (főképp a kátyúk zavarnak, de a forgalom ritmusát is nehéz vele tartani).
Szinte már eldöntöttem hogy Honda PCX-et veszek, csak vártam egyrészt az A1(B) jogsimra, másrészt hogy addig hátha lesz használtan egy jó ajánlat. Nos a jogsi lassan a kezemben lesz, érdemi használt példányt viszont azóta se láttam (gari nélküli 2 évesek 100 ezer forinttal olcsóbbak mint egy zsír új, ez nekem nem üzlet), szóval gondoltam rendelek egy újat. Viszont ránéztem ma újra a piacra, és szembe jött a Yamaha N-Max 125, ami 10%-al drágább ugyan, de cserébe van benne ABS, viszont kisebb a kerékméret (13 vs 14 col), és nincs annyi kényelmi funkciója mint a PCX-nek.
Az összehasonlító tesztek se segítettek nagyon, mindenhol dicsérik az N-Max esetén az ABS meglétét, ugyanakkor a végén csak odaszúrják hogy mindent egybevéve a PCX-et jobban szerették.
Ti hogy döntenétek is mi alapján? Illetve mennyit számít mondjuk az az 1 col a kerékméretnél a bp-i utakon? Hajlok rá, hogy alárendelek mindent az ABS-nek (annak ellenére hogy a PCX kinézetre is jobban tetszik), mert végső soron a biztonság a legfontosabb, de bizonytalan vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
1 col nem megvaltas. Katyu athidalo kepessege nem eszre veheto. Sokkal tobb szamit a futomuvon , teleszkopon villaszogon gumin. Sosem volt abs motorom, de biztosan jo dolog, es nem kell aggodni a blokkolo elso kereken. Varosi robogasban fontos a pakolhatosag, ezt is zartsd szem elott. Szel eso vedettseg...stb.
-
huszi.gyb
senior tag
Leginkább 10+ éves vasakkal futkosunk, szóval nem tudom ki mennyit tud segíteni, én sajnos egyik konkrét példányt sem próbáltam. Mint már előttem írták 1col különbség nem a világ. Egyébként azt lenne érdemes megnézni, hogy mekkora a gumi. Mert pl máig volt 2db 10"-os kerekű robogóm. Egyiken 80/80-10 másikon 130/90-10... Hát... Ég és föld...
Igen, ma eladtam a PUG-ot, már "csak" 3 motorom maradt.
Szerelő kérdezte, hogy mi lesz a PUG helyett, néztem rá, mondom semmi, ott a Tact!
Erre ő: Tényleg, azt el is felejtettem. (Maja nála áll )www.dongosofor.hu
-
Chal
addikt
válasz huszi.gyb #12582 üzenetére
PCX: Front: 90/90-14 Rear: 100/90-14 (IRC)
N-Max: Front: 110/70-13 Rear: 130/70-13 (Dunlop ScootSmart)N-Maxon ugye ott van még az ABS (csak elöl), illetve 4 szelepes (a PCX 2). A PCX-ben ami plusz az a start/stop rendszer, a zárható kesztyűtartó (benne USB töltő), 8 literes tank (N-Max 6.6 literes), kicsivel nagyobb csomagtér az ülés alatt. Méretre, kialakításra szinte mint két tojás, de a PCX küllemre szerintem szebb (szubjektív)
Úgy látom hogy a Yamaha inkább a műszaki tartalomra ment rá (jobb gumik, ABS, elől-hátul tárcsafék), cserébe 100eFt-vel drágább, a PCX pedig inkább a komforttal csalogat, és barátibb az ára.
De amúgy igazatok van, rá kell ülni mindegyikre aztán eldől.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
-
Zolee_70
senior tag
Felkerültek a Metzeller Feel Free gumik a Hondára, gurultam vele ~50-60km-t. Ami nagyon feltűnő a Bridgestonhoz képest, hogy "simábban" gurul, finomabb lett az egész motor. Menni kell még vele.....
KékHold szerelőknek egy nagy +.
[ Szerkesztve ]
>> WoT: Zolee70 << I'love WG. Ja, mégsem.
-
Hauptmann
addikt
Szerintem a start-stop rendszer inkább hátrány, mint előny. Legalábbis hoszabb távon biztos. Bármit is mondhat a gyártó, az állandó leállítás, beindítás nem tesz jót a hengerfalnak. De biztos kikapcsolható.
Más téma.
A szokásos japánbuzulós kamu TB cikk.
Bírom ezeket az általánosságokat puffogtató, semmitmondó nepperűzös 'kérdéseket'. Szerintem 90%-uk kitalált valami, hogy legyen mire kattintani.
-
Burt1793
veterán
Lehetetlen, inkább máshogy ülsz maximum, az sh-n én is elférek (marad 2-3 centi), a pcx-en meg kicsit több, mondjuk 5-6 ceni. 2 méter magas embernél ez már soknak számít
Amúgy az a furcsa, hogy a kis sh125-ösön nagyobb a lábtér (persze más a váz, de mégis).[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
No, köszi a tanácsokat mindenkinek, kipróbáltam ma mindkettőt. A PCX kormányába egy nagyon kicsit beleér a combom a végkitéréseknél, de együtt lehetne vele élni, annyira azért nem tragédia. Az N-Max-nál viszont nincs ez, az sokkal inkább fotel feeling, nagyobb a hely, mivel nem "borul annyira rám" az első idom és a kormány, és jobban előre lehet nyújtani a lábat is. Szubjektív dolog, de a Yamahanal sokkal minőségibbnek éreztem az anyagokat (főleg a műanyagokat), de lehet hogy tök ugyanaz a fröccsöntött minőség, csak ők ügyesebben oldják meg, nem tudom Összességében a Yamaha finomabb, csiszoltabb eszköznek tűnik, és érzetre jobban is ment (a hangja pedig sokkal szebb, ami gondolom a 4 szelep miatt lehet, nem értek hozzá). Szerintem inkább a Forzával versenyez és nem a PCX-el (a méretet leszámítva persze). De nyilván kitaláltátok már hogy nem vagyok egy motor/robogó expert, szóval ezek csak a személyes szubjektív benyomásaim
Még azért alszok rá párat, de ha ma kéne eldöntenem akkor az N-Maxot venném, de amúgy nem hinném hogy bármelyikkel nagyon mellé lehet lőni.
-
csongi
Topikgazda
Ez a lenyege, objektiven kell donteni. .
A hangvillasok is ugyan azt a minoseget leteszik.
Elettartamuk meg azon mulik mennyire foglalkozik veluk a gazdajuk. Jo robogast!! -
Zolee_70
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen