- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
üszök
őstag
válasz -Mosquito- #12701 üzenetére
Nem lesz,nyugi. Az volt az előző motoromon. A két city Grip között mi a különbség? 64P, 64S?
SHINKO nevű gumiról hallott már valaki?"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Hauptmann
addikt
A biciklisáv használattal óvatosan, több helyről hallom, hogy a tetves kerékpár lobbi elérte, hogy rászálljanak a rendőrök az azt használó motorosokra, 30 ezres bírságokat osztogatnak.
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12706 üzenetére
Köszi az infót!
Amúgy most (persze nem ma ), hogy jobb az idő, egyre több a biciklis, így jobban kell figyelni az autók előzésekor, van aki hirtelen rántja balra a kormányt egy biciklis előzésekor.
Azt utálom, amikor dugóban az autók állnak, egy sorban lehet elférni mellettük (pl Villányi úton) és egy biciklis megy 20-szal, akit nem tudok sehol megelőzni és akkor követhetem egy kilométeren keresztül.
-
-
Hauptmann
addikt
Csak bekanyarodás, vagy kikerülés alkalmával lehet rámenni a nyitottra, huzamosabb ideig nem lehet rajta haladni, a hagyományoson meg csak kanyarodáskor, ha szaggatott a sárga vonal.
Nem ezzel van a baj. Az a gondom, hogy egy olyan réteg tartatja be ezt a szabályt, amely az összes létező KRESZ szabályra egyébként magas ívben szarik.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Ma a kerékpárosok szabályait feszegették a rádióba.
Sajnos egyrészről igazat adok, nekik, túlszabályzott a rendszer, de másik részről pedig, szükséges. Mert rengetegen vagyunk az utakon, és szabályok nélkül képtelenség lenne rendfélét tartani. De sok szabály sem ér semmit, ha nincs betartva
Életveszélyes, ahogy vidéken kezelik. Létezik a vak biciklis, de itt elfordítja fejét csak ne lássa mikor eltapossák , minden át,,,, ahol a kerék nem akad el arra lehet menni.
Az is egy isten barma volt aki a forgalommal szembe be engedte őket... de új szabály van, útszélességtől függ engedélyezik e a behajthatóságot vagy sem.
Persze nem jelent semmit, mert úgy is behajt... felénk, garantált.
Vizsgázzanak le és meg van oldva. 5Ezer Ft és lehet jogosítványuk. Egy csomó pénzhez jutna az állam. természetesen, akinek van érvényes jogsija, annak nem kell.
Ennyi, megoldva.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Ma első mért tankolás megvolt, kínzós használattal 3,6. Ennyivel elégedett vagyok.
-
csongi
Topikgazda
válasz dugynok #12711 üzenetére
De megold. Ha nincs jogsi és vezet, akkor bünti, ha nincs jogsi és baleset, akkor nem kap pénzt ellátást..... stb.
Sok egyéb dolog van amivel ki lehet kényszeríteni.
Persze ehhez olyan kressz is kellene, illetve olyan úthálózat, amivel a legkisebb a kompromittálódás.Nah ezért nem lesz szerintem soha ilyen, mert ebben a formában lehet demoralizálni, forgalmat lassítani, és így kevesebb járművel is tartani az üzemanyag eladásokat...
Gumiszabályok...stb
Nagy lucskos szarság az egész egybenkcsa: Még egy kicsit finomodik, és 3L környékén megáll
[ Szerkesztve ]
-
dugynok
senior tag
válasz csongi #12713 üzenetére
Szép ideológia, csak megint ott a baj, hogy most is van joguk (és kötelességük) rendőröknek ellenőrizni és büntetni a bringásokat, de nem teszik. Tavaly ilyenkor Pesten az Astoriánál volt egy üzletem. A Burger King elött vártam. Elötte lámpa. Két motoros rendőr a bringasávban közlekedő robogósokat szedte ki. Mikor nem volt robogós, csak ott álltak. Közben piroson a bringások át. Szerinted megállították őket?
Hány rendőrt láttál bringást büntetni? Ráadásul a kamerákkal sem érnek sokat, mert azonosíthatatlanok a bringák. Nem fognak szabályosabban közlekedni, mert nem ellenőrzik őket és nem azonosíthatók. Ennyi, itt morális gondok vannak a bringásokkal.
Járdán sem lehet bringázni, mégis rengetegen ott tekernek. Rendőr leszarja. -
tigipuf
senior tag
válasz dugynok #12715 üzenetére
Igazad van,pedig biciklis is vagyok,(de inkább motoros,izé most már robogós ).
Vidéken is keményen tolják ,nagy forgalmú belvárosi úton, át a zebrán leszállás,körbenézés nélkül,te meg nyomhatod a satut ha kocsival vagy,vagy motorral.Benzinmotoros-elektromos "biciklikről" nem is beszélve.
Nem ritka az elöl-hátul pluszba kisgyerek verzió se"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
Burt1793
veterán
Én idén kezdtem el írni, nettó 85 kiló vagyok, de most az a plusz-mínusz 10 nem számít, inkább az, hogy milyen környéken, mennyi gyorsítással mész. Én sokszor este 11kor jövök hazafele, stabil 70nel városban és országúton (vadak miatt) egyaránt, olyankor azért keveset fogyaszt. A reggeli sietős nyelezés, fékezés, nyelezés viszont valszeg megdobja. Mondjuk én reggel a budakeszi úton megyek lefele, ott nem kell nagy gáz az előzéshez. 😃
Így áll most idén a fogyasztás. Mobilos screenshot, sorry. -
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #12719 üzenetére
Ja csak én nem 10-el vagyok nehezebb nálad, hanem 40-el Tiédhez képest reális az én 3,6-om, én oda-vissza digitális üzemmódban közlekedek, plusz nagyplexi (hazafelé ma esőben elég szar volt, alig láttam).
Egy kérdés: neked a vízhőfok-mutató áll középen mint a cövek? Nálam mintha alig akarna melegedni, visszahűlni talán nem. Viszont a fogyasztás nem utal arra, hogy termosztát szar lenne, mérni persze nem igazán tudom a vízhőfokot. (buherálás nélkül legalábbis)
-
csongi
Topikgazda
Plexire van egy brutál jó vízlepergető.
Asszem Bárdinál vettem, kb 2000FT volt, de nagyon brutál király. -
Hauptmann
addikt
válasz dugynok #12715 üzenetére
A Gój motoros klub kitalált egy jó dolgot, kötelező láthatóság mellény a bringásoknak, a hátán egyedi számmal. Ez egy teljesen korrekt dolog lenne szerintem.
csongi,
A melegszik az idő jó hatással van a Yamahára is, a múlt héten 2,4 litert mértem, abszolút fogyaztásrekord.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hauptmann
addikt
válasz csongi #12727 üzenetére
Ezt egyszerűen meg lehetne oldani. Nem hordod a kötelező azonosítós mellényt? 50 ezer Ft. Ahogy velünk, motorosokkal, autósokkal csinálják.
Ha elhagyod az egyik rendszámod az autón, és nem veszed észre, mert még menet közben vagy, és megállít a rendőr, borzalmas tortúrát kapsz a nyakadba. A kerékpáros patkány, aki letöri a tükröd, és elhúz a picsába, miért kivételezett?
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #12729 üzenetére
Nagyon nagy gáz van a közlekedésben...
Nem vagyok szabálykövető, szoktam gyorshajtani is. Mégsem érezném jogosnak a büntetést, mert bár szabálytalan vagyok néha, mindig a biztonságot tartom szem előtt. Sokan sajnos annyira nem érzik a járművüket, hogy fogalmuk sincs hol megy, mi az a holttér, mi az az index... stb. Nem körültekintőek, bénák, tapasztalatlanok... Semmi baj ezekkel, de addig ne azt cseszegessük, aki próbálna közlekedni. 70es szakaszon (Szentendrei) rendszeresen 60 körül megy a forgalom, ha trafi van 45-50ig VISSZALASSÍT... Persze, ha próbálsz haladni te vagy a bunkó köcsög. Mostanában sajnos elég türelmetlen vagyok az ilyenekkel, ez az én hibám. Első körben kezdeném azzal, hogy mindenkinek jelképes összegért kötelező vezetéstechnikai tréning, a végén osztályzással. Ha bukott, jogsi bevon, next time. Néhány évente újravizsgázás, nem úgy, hogy tudsz-e szög 50-nel balf@szkodni a belső sávban, hanem, hogy mennyire vezetsz stabilan, magabiztosan, biztonságosan...
Persze ez sok munka RENDőri jelenlét, sok pénz... De hiszem, hogy így lehetne a statisztikát javítani.
A biciklisek többsége meg inkább füzetet vezetne, mint drótszamarat. Sajnos nem 4WD az autó, már lenne rajta gallytörő... A múltkor egyik jobbra zöldnél átkacsázott előttem egyenesen, jobb oldalról, és amikor satuféknél rá mertem dudálni, bemutatott... Elküldtem a búsba, hallotta is a vén f.sz, de ezzel sajnos nem lehet megnevelni őket...
Ja és a bringások miért mehetnek útra KGFB nélkül?
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Burt1793
veterán
Digitális üzemmód? Az mi?
Nekem is nagyplexi van rajta ősszel és tavasszal (most is rajta van), persze nekem az is a fejemre nyomja a levegőt. Igen, esőben ez olyan, hogy vagy a bukón hajtom fel a plexit és nézek a motorén (sőt, néha, ha húzós a helyzet akkor afelett nézek át vagy bukó plexijén keresztül, de a motoré felett nézek. A kettőn együtt full homály.A vízhőfokmutató nekem a második kicsi rovátkánál (alulról) van ilyen hidegben, ott áll mint a cövek (na jó, amikor 2-3 fokban megyek az erdőben, akkor minimálisan lejjebb mozdul), múlt héten, amikor a kinti hőmérséklet kicsit 20 felett volt, akkor már feljebb ment 3-4-re, a negyedik a vastagított, ahol bekapcsol a hűtő, idén ez még asszem csak egyszer fordult elő (dugóban gyorsítgattam, fékezgettem rendesen), amúgy nyáron piros lámpánál szinte mindig bekapcsol a termosztát, menet közben általában leáll és visszamegy 2-4 rovátkára (a legalsó vastag rovátkát nem számolom bele a dologba sose, az első kicsi az első az én fejemben).
(#12720) Grillo: Igen, erre én is rájöttem, ismerem is ezt az oldalt, csak sajnos addigra már összedobtam ezt az excelt, meg is van rendesen formázva, szóval automatice bővíti a táblázatot, számol mindent, beírja a dátumot stb. Csak egy km és egy liter értéket kér, sőt még a km és liter mértékegységeket is automatikusan utánaírja, ha beírok valamit, ja és fent van a felhőmben, mobillal rögtön szerkesztem tankoláskor. Ha már megcsináltam, ezt használom.
Amúgy a spritmonitorba be lehet tallózni ilyen excelt vagy mindig csak az adott napi dátummal tud beleírni az ember?
Az üzemanyag árát hogyan számolja?
Neked elég ingadozó a fogyasztásod, az enyémhez képest legalább is. Ja és most valami szar kúton (Lukoil volt asszem) tankoltam a Hungária mentén, amúgy OMW-ben szoktam.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #12734 üzenetére
Értem, köszi, erre sose jöttem volna rá.
Nagyjából fél gázzal gyorsítok, mert már az is sok vízszintes úton, ha nagyon előzni kell, illetve országúton kell csak nyelezni, így is messze a leggyorsabb vagyok. Hangra az "1"-et nem is szereti 20-30ig, vagyis nagyon csúszva zár a kuplung és nem indul meg sokkal gyorsabban. -
zo40
újonc
Sziasztok,Beverly 500-nál volt -e valakinek tapasztalata irridiumos gyertyával.Érezhető- e valami különbség.A másik kérdés nincs.e valakinek beverly gyári szerszámkészlete eladó?
-
Golota
aktív tag
válasz Hauptmann #12725 üzenetére
Egyáltalán nem értek ezzel egyet. Újabb lépés a túlszabályozott, büntetésre gyúró társadalom építésében. Teljesen belehülyültünk már ebbe? Kafkai az egész. Rossz az irány, most azonnal abba kellene hagyni. Normális, élhető szabályok, segítő, állampolgárt támogató hatóság a fegyelmező milícia helyett. Ezek kellenének. Arra kellene rákényszeríteni az embereket, hogy ne legyenek elmebeteg, önbíráskodó állatok. Most egyéni azonosíthatóval rendelkező láthatósági mellényt adnánk a biciklisekre. Remek ötlet, elképzelem majd ahogy a kisgyerekes család 40 fokban teker fagyizni a műszálas kukásmellényben. A következö mi lesz? Rendszám előre a motoron? Rendszám felfestve a bukósisakra? Azt már csak halkan kérdezem, hogy ki volt az a zseni, aki szerint e "goj" MOTOROS mondja meg, hogy mi legyen a BICIKLISSEL? A repülésirányításban is kikérik majd a véleményüket?
-
zo40
újonc
Nem tudja véletlenül valaki,hogy a vaterán ki hirdet alkatrész13 néven?
-
Burt1793
veterán
Tudom, de így is szabálytalanul gyorsan megyek, 90-100ra csak éjjel gyorsítok Budapesten, mert üresek az utcák. Nekem nem okoz nagyobb élményt a nyelezve gyorsítás, plusz még a lámpák se engedik a nagyobb sebességet, így a fogyasztásom is kevesebb kicsivel stb. Nemrég mentem 1000es nagymotorral,.kiofrgattam tövig húzva az egy, kettő, hármat és a négyest is majdnem, 180ig gyorsultam csak, pár másodperc alatt és az se volt olyan nagy élmény, a kanyarok viszont annál inkább.
Robogón én az ide-oda kacsázást, szlalomozást szeretem a városban. -
Golota
aktív tag
válasz Hauptmann #12744 üzenetére
Messzire vezet ez a vita. Gyalogosnál hogyan oldjuk meg? Robogónál hogyan oldjuk meg? Rollernél? A parkoló kocsit megkarcoló bevásrálókocsinál...? Alapvetően arról van szó, hogy nem tudsz mindent 100%-ig megfigyelni, ellenőrizni, kontrollálni. Lassan erről szól az egész életünk: midnen szegmensét maximális kontrol alatt tartani. Minden erre irányuló szándék eddig nagyon rondán félrement. Most is ez fog történni. Meg kell teremteni a normális működés lehetőségét, a kirívó hülyeséget büntetni. Ha mindent mikormenedzselni akarsz, egy idő után mindenki segghülye módon fog viselkedni, hiszen "majd a nagy testvéár megoldja". Kajakra nem oldja meg. Szocializáció kérdése. Ha elkezded a totális kontrolt, soha nincs vége.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Golota #12746 üzenetére
Az 50-es robogósnak van jobb esetben felelősségbiztosítása. Arra akartam rávilágítani, hogy a jelenlegi helyzet sem jó, amikor a kétkerekű patkány azt hiszi magáról, hogy törvényen felül áll, és bármit csinálhat, nincs következménye. Márpedig jelenleg ezt jól is érzi, és ki is használja (tisztelet a kivételnek).
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12748 üzenetére
Sok kivételt nem látok az ötvenesek között. Múltkor például a Szépilona Remiznél már nagyban piros volt a lámpa, mert ment volna át a villamos a helyére, én még előztem a sort a pirosnál, nem is lassan (50 körül, kanyar után kigyorsítva), erre látom a tükörben, hogy egy 50-es jóval nagyobbat gyorsít, én már kezdtem lassítani a lámpa miatt, ő tovább húzta és átment a villamos előtt. Nem is értem, hogy hogyan gyorsul úgy egy 3 lóerős robogó, mint egy 27 lóerős félgázon...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen