-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #12000 üzenetére
Elkezdem számolni, szólok ha végeztem.
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #11992 üzenetére
FES 250
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #11999 üzenetére
Azért hozzá kéne tenni pár dolgot... Japán és japán közt is van különbség...
Igen, Totalcar japánbérenc... Részben jogosan, részben nem...
Én is szeretem a Japán gépeket... Jelenleg van otthon:Mazda 323F 2.0 TD 180ekm (vezérlésen, 400-nál cserélve, azóta legalább 50 belement 3 ) lefosott szar, de megy...
Mitsubishi Lancer 1996 VI 1.3 Benzin 295e km (290-nél halt meg a gyári kuplung), fasza kocsi, kötelezők ráköltve, néha kicsit alacsony olajszinttel ment...
Mitsubishi Lancer 2003 1.6 benzin 180ekm, néhány apróbb hiba, balfasz szerelők, 40ekm óta fasza, kötelezőkaet megkapta.
Yamaha Fizz 50 2T 5ekm óta hibátlan, esésből akadó kormánycsapágy csere kell, meg volt egy hajtás felújítás... Ég tudja mennyi km-es...
Yamaha Majesty 180 4T szopóroller... Olasz importból, talpra állítva és életben tartva sok-sok pénzért... (Inkább ne adjuk össze DigitXT )
Suzuki Intruder VL1500 1 tulajos, garantált km (20k) 1 szezon faternál (700km alatt semmi hiba, első gumi elöregszik 45k...)
Ha jó állapotú gépet veszel, akkor azért a japánok is bírni tudják... Fontos, hogy milyen volt az előző tulaj, és az sem feltétlenül mindegy, milyen gyártmány...
Franciától féljünk? Ott is lehet jó, csak tudni kell az évjáratot, motor típust 298 vagy 299ccm, mert egyik szar másik jó lehet... Szóval az általánosítás kamu, de azért benned már van gyűlölet a japán gépek iránt rendesen...
A "szarolasz" Fiat 1,9JTD-be ma raktam bele 600km-t, faszán jött 7L alatti átlaggal, vegyesben
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #12004 üzenetére
Belecsavartam 24K-t a csavarokba, mire össze raktam
De autóba meg volt. még több isMercedes benz E270. 600000Km
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
-
csongi
Topikgazda
Jo lenne mar motorozni is
-
Hauptmann
addikt
Ma leadtam a Yamahát, és megint a kis 125-ös Liberty-vel nyomom. Csak lehet, hogy idén már nem lesz kész a gép, mert mindenhol kínai fos vízpumpa szett van, rendeset mg rendelni kell.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz huszi.gyb #12005 üzenetére
huszi,
Nincs bajom a japán gépekkel, cak az a hülye duma kopna már ki. A japán is el fog romlani, ugyanúgy, mint az olasz, a francia, a német, stb. Ha szerencséje van az embernek, sokáig nem lesz baja, ha nincs szerencséje, szopórollerré válik. A baj inkább az, hogy csak azért is nyomják a nem romlik el dumát mindenhol. Ha meg elromlik, arról a japánfan mélyen kussol. DeakkorisaHondaazisten.
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12010 üzenetére
Elvileg nem japánbuzik, én nem próbáltam ezt a békalámpás corollát, de ettől függetlenül el tudom hinni, hogy tényleg jó. Azért a becsületesnepper eladott már pár autót, valószínűleg van tapasztalata. Amúgy is hondabuzi, nem toyota.
Egy ilyen kisebb meghibásodás a motorodon messze nem a vég, ha sokáig szopóroller lesz és a következő ugyanilyen is, akkor megköszönve megfogadom a tanácsod és ebből az évjáratból nem veszek ilyen motort. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ez csak egyetlen hiba. Motorokkal amúgy van népítélet? Mindjárt meg is nézem. -
Burt1793
veterán
válasz Burt1793 #12012 üzenetére
Látom van a motoroknál is népítélet, az sh300-ról csak egy darab, nagyjából ugyanezt gondolom én is róla, a 120 feletti kígyózás furcsa dolog, én is tapasztalom néha, főleg, ha kicsit rossz az út, de tényleg nem kellemes igazából már 110 felett sem, elkezd hangosodni az egész. A 110 viszont tökéletes. Lejtőn 145-öt is tud plexivel is, persze óra szerint, ami igazából gps szerint 137 körül van. Az igazi élvezet sík úton kb 80ig van, kcsa azt mondta, hogy csak 60-ig, amikor kipróbálta és hát ő erősebb robi után ment vele.
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #12012 üzenetére
Nem érted a lényeget. Tudom, hogy nem a vég a vízpumpahiba, a szimering megadta magát, előfordul. De nem igaz a soha nem romlik el duma. Mert igenis, elromlik. Ha szerencséd van, akkor nem alattad.
Amúgy a szerelő furcsán nézett, mert a 125-ös X-Max-ra nem szokott jellemző lenni a vízpumpa hiba. Azt egyből megnézte, hogy esetleg korábban hozzányúltak-e esetleg, de nem, nagy valószínűséggel a gyári pumpa van még benne, de majd megbontás után kiderül.
A TC nem japánbuzi? Hát, akkor Te valószínűleg egy másik TC-t szoktál olvasgatni. A becsületensnepperről meg annyit, hogy a szokásos hülye frázisokon kívül soha nem mond semmi érdemlegeset. De végülis igaza van, abból nagy baja nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12014 üzenetére
Nem kell ennyire komolyan venni, amit írnak, nagyrészük nem autógépész, hanem újságíró (Stump Bandi, Papp Tibi diplomázott gépészként, ha jól tudom). Az meg, hogy nekik mi tetszik szalonállapotban, nem árul el semmit a megbízhatóságról. A becsületesnepper pedig egy nepper, valszeg nincs sok ideje erre, de kedve biztosan nincs. Sok az ugyanolyan kérdés és tényleg könnyebb sablon választ adni. Amúgy a nepperkedés tetején ott van, hogy ez az ő magánvéleménye, tehát nem szentírás, biztos vagyok benne, hogy nem emiatt drágábbak a japán termékek. Inkább azért, mert van nevük, új korukban is drágábbak voltak, így használtan is arányosan többe kerülnek.
Félreértés ne essék, én se védem őket, persze szeretem az újságot, szoktam is olvasgatni, mert "szórakoztató" (jó értelemben).[ Szerkesztve ]
-
tigipuf
senior tag
válasz -Mosquito- #12000 üzenetére
Nem ferdítek,komolyan de nevetséges egy 5 ajtós kocsit veszek egy robogó áráért bármikor,hol itt az érték arány?de fejezzük is be nem akarok belemenni a felhasznált anyagok súlya ,minősége,szélvédők,önsúly kasznis.stb .....
[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
Burt1793
veterán
válasz tigipuf #12016 üzenetére
Ne is menj bele, felesleges egy 2015-ös új, városi használatra a non plus ultra kategóriás robogó árát egy 5-10 éves széthajtott kombi árával összehasonlítani. Egy alsó középkategóriás, egyáltalán nem prémium, normálisan felszerelt ötajtós autó újonnan (skoda octavia, kia ceed, mazda 3, ford focus, opel astra...) 6 millió forint. Egy nem különösebben erős motorral, nem különösebben kiextrázva.
-
-Mosquito-
őstag
válasz tigipuf #12016 üzenetére
Ennyi erővel össze lehet/ne hasonlítani egy autót meg egy 1.5M TGK-t. Mondjuk az 2tonna,13m3 és ha beleteszek 500eft-nyi árút azt x Ft-ért tudom eladni,ez hozza a pénzt a másik meg viszi. Horgászat is több 10-100eFt-ba kerül,nemhogy elmennék egy halashoz venni.. Fura egy világ,nah'..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Burt1793 #12020 üzenetére
Ez nagyon márka függő. 2003-as Fiat Stilo Multiwagon 1,9JTD-t vettünk tavasszal 700 000-ért (nagyon jó vétel volt), valós(nak tűnő) 140 000km-rel, a sofőr ülés oldaltámaszán van pici szakadás a ki-be szállástól és ennyi.
Igaz, picit öregebb, mint 10 éves, de ki lehet fogni, ha türelmes az ember, és sok autót megnéz alaposan...
Sajnos láttam (ennél drágábban) totál lerúgott fostalicskát, amit a büszke tulaj keményen túlárazott, mert há' kő'töttem a kocsira. Ja, csak nem látszik rajta...
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
Elkészült az összefoglalóba szánt kis írásom. Akit érdekel jelezze privátban elküldöm és az észrevételek javítom
-
Golota
aktív tag
Tegnap ismét megfogadtam, hogy ha törik, ha szakad, én előre megyek lámpánál. Robogóval voltam, itt nálunk nagyon szemét, ködös, nyálkás, csípős idő volt (tegnap is). Éppen előttem lett piros a lámpa és egy Ignis még beragadt elém. Mivel csak ő volt előttem, nem eröltettem az előregurulást. Egyébként csúcsforgalom volt, tömött sorok mindenhol. Ahogy zöldet kaptunk, mindketten ugyanabba a sávba fordultunk: balra a belsőbe. Én pár máter után kitettem az indexet, hogy kisoroljak a külsőbe és már félig meg is előztem, mikor szép lassan, de biztosan kirakta az Ignis sofőrje az indexet és elkezdte rám húzni a kocsit. Sikerült szépen lelassítanom, elengedtem. A következő pillanatban satufékkel állt meg előttem. Nem mentem gyorsan, de mivel eleve közel voltam, még progresszív fékezés mellett is elkezdett csúszni a motor. Blokkolt az első és a hátsó is. Már néztem, hogy hogyan fogok leugrani, de szerencsére sikerült visszanyerni a tapadást és megállni. A vészfékezés oka: a sávban kb 100 méterre előre állt egy rendőrautó, villogóval és a sofőr úgy gondolta, hogy akkor ő most megáll és majd visszasorol a belsőbe (csak közben zárt a sor mellettünk). Mellégurultam, benéztem az ablakon: egy szőke, középkorú nő vezette. A tekintete mereven előre, a rendőrautóra szegeződött, még azt sem vette észre, hogy mellette elmegyek....
Nem elég, hogy csúszós, nyálkás az út, karácsonyi dugó van, ilyen elmebetegekkel is meg kell küzdeni. A "jó kis" Conti Twist megint megúszta, hogy asszisztáljon a robesz lapra fektetéséhez.
Tanulság: nem érdekel hányan vannak előttem én bizony mindig előre megyek a lámpánál. Eddig is így cselekedtem, ezt követően meg pláne. Ha én vagyok az első, ez a hülye liba nem kényszerít ilyen mutatványokra.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Golota #12023 üzenetére
Ha csak egy autó van előtted a lámpánál, akkor is megéri megelőzni, mert amíg áll könnyű ezt megtenni és utána gyorsabban lehet kilőni. Ilyen ködben motorozni tényleg életveszélyes, senki nem lát semmit, a nép egy része ráadásul úgy be van tojva, hogy egy tucat tojással a lába alatt vezet, ez sokakat idegesít és ott is előznek, ahol nagyon nem kéne. Sok baleset van mostanában a szar idő miatt, így jóval több az esélye, hogy elütnek motoron, mivel ugyebár az kevésbé is látszik.
-
Hauptmann
addikt
Most különösen sok a gyökér az utakon. Nemrég majdnem én is eldobtam a kölcsönmotort. Gurulok a Széll Kálmán tér felé az Alkotáson a buszsávban, és egy tetű kerékpáros simán kihajt elém a Márvány utcából. Szerencse, hogy nem mentem 50-el, satu, a motor elkezdett csúszni, de lábbal kiigazítottam. A legszebb, hogy csak ment tovább keresztben a túloldalra.
Olyanokat meg sem említek már, hogy pl. a fasz szándékosan rámhúzza a kormányt, hogy ne tudjak elmenni mellette, de ilyenkor jön az a trükk, ha van hely, hogy akkor hirtelen jobbról megelőzöm.
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12028 üzenetére
Mindenki azt mondja, hogy szándékosan húzzák rá a kormányt. Ezt miből gondolod? Nem lehet, hogy nem vett észre? Igen, van olyan, hogy nem akarja valaki, hogy megelőzzék, de az más tészta, hagyni is kell, de ez 0,0001%-ban fordul elő szerintem. Most mindenki előveszi az autót a bevásárláshoz, tehát a nem annyira rutinos vezetők is jelen vannak, vigyázni kell, én arra tippelek, hogy nem szándékosan húzzák az emberre a kormányt. Azt már észrevettem, hogy hétköznap kora reggel (6 körül) ugyanannyi autó van felénk az utakon, mint mondjuk vasárnap délután, viszont hétköznap sokkal pörgősebb a forgalom, mindenki halad, rutinosak az emberek, hétvégén nem annyira.
-
Burt1793
veterán
Ne már, tuti nem ilyen rossz az arány, százból egy gecizőre még talán rábólintanék, de arra, hogy minden ötödik az lenne... ez csak egy ilyen szemlélet, hogy "jajj a magyarok szemetek". Régebben lehet, hogy így volt, de mára sokat változott a dolog. Majd most a dupla helyzetjelzős plusz tompítottas sh-val meglátod, hogy eddig csak nem vettek észre. Engem túl sokszor engednek el lehúzódással, ezért szeretnék is egy vészvillogót a robira, hogy meg tudjam azzal köszönni, a kezet emelgetni veszélyesebb is, plusz nem annyira észrevehető.
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #12031 üzenetére
Nem, tényleg ez a tapasztalatom. De azt ne felejtsd el, hogy reggel az irgalmatlan dugóban megyek, és hazafelé ugyanez. És csak ez az útvonalam van, másfele szinte nem is járok.
Csak hogy képet alkoss a környékbeli parasztokról: itt azt is művelik, hogy óbudai temetőnél megszűnik a szélső sáv, a belső fixen áll, a külsőben szépen végiggurulok és beállok. De két hete már olyat is láttam, hogy a két sáv között halad a paraszt transporteres, nehogy a külső haladjon. Odáig sem jut el az agya a parasztjának, hogy a külsőben ő is végigdöngethetne.
A jobbról kerülés (dugóban!) már rendszeres reggeli tevékenység, ha robogóval megyek.
Nyilván túloztam egy kicsit a számokkal, de az rendszeres (értsd: reggelente néha többször is előfordul, néha semmi persze), hogy a tükörből farkasszemet nézünk, de gurul tovább a záróvonalon.
-
kcsa
veterán
-
Burt1793
veterán
Jó, de azok nagyrészt hülyék és szerintem nem tudják, hogy mit szeretnél. Jobbról én is szoktam előzni, van ahol csak ott lehet. Én is nagyjából egy útvonalon megyek, de azért Bp-et ismerem. A Városmajorban a János kórház és a Déli között van egy keskenyebb szakasz, ami mindig rögtön beáll és ahol csak úgy férek el, ha lehúzódnak az autók, van egy-két ember (általában idős nénik, bácsik vagy olyan emberek, akik nem láttak még robogót) aki a felezőn megy szinte, olyankor meg kell állnom, be kell állnom a sorba. Ez az egyetlen zavaró dolog, amit én tapasztalok. Felénk nem nagyon van olyan hülye, aki a motorost próbálná szívatni, hiszem mindenki tudja, hogy ha nem itt, akkor 2 másodperccel később fogom kikerülni. Állnak szorgalmasan a dugóban. Veszek egy kamerát, aztán majd megmutatom.
(#12033) kcsa: Ezt nem rád értettem, csak úgy en bloc mindenkin rajta ül egy kis "búval baszottság", mivel az emberek nagy része most már olyan megmondó papagáj, aki megmondja, hogy mit fog károgni a "magyar". Én meg az vagyok, aki megmondja, hogy valaki megmondja, hogy mit fog csinálni a magyar. Viccelek, én inkább enyhíteni próbálok ezen, mert nem olyan rossz a helyzet. A zebrán átengedésen kéne még javítani.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #12029 üzenetére
Mert látszik, hogy szándékosan csinálja. Amikor látom a feje állásából, hogy nézi a tükröt, és pont annyira jön beljebb, hogy ne férj el. Aki esetleg csak nem figyelt, az olyankor utána igyekszik elengedni az első alkalommal. De aki direkt csinálja, az végig úgy megy, hogy ne tudd megelőzni, mint az előbb egy gyökér Lexusos a Budaörsin.
-
Micsurin
nagyúr
Sziasztok segítség kéne , rendszámoztatás , a kiskereskedő szerint minden papír meg is van! (Január 9.-én megyek motor nézőbe ) És azt szeretném kérdezni mik az elengedhetetlen papírok amik hiányában felejtsem el a vételt , tehát mit is kéne majd kapnom stb , mert hiába mondja , hogy a papírok rendben , ő is csak ember ! És mi a pontos menete az üzembe helyezésnek ? (Lejárt olasz okmányok) (mert weben négy oldal , négyféle menetet ír )
Válaszokat köszönöm, és kellemes ünnepeket az ittenieknek!
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
üszök
őstag
válasz Micsurin #12036 üzenetére
Eredeti forgalmi és kivonó kell.+ Teljesen olvashatónak kell lennie a tipustáblának. Az hivatalosan nem pótolható. Hejeztesd forgalomba az eladóval,vagy vidd el valakihez aki ezzel foglakozik. Ha magad akarod csinálni akkor eredet vizsga,műszaki,NAV,okmányiroda a sorrend.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
kcsa
veterán
Van valami trükk, hogy ha nem vonták ki (?) vagy még nem jár le az olasz műszakija (?) akkor nem kell műszaki, meg eredetiségvizsga se. Vagy valami efféle.
Erről egy fél sort olvastam valahol, és azért gyanús hogy pl. eredetiségvizsga is kötött valamihez, mert az SH300 amit vettem annak is bele volt írva a törzskönyvébe hogy nem volt magyar eredetiségvizsgálat.
Erősen kérdőjelesen írtam ezt az egészet, sosem foglalkoztam vele, csak láthatóan nálam is volt nyoma a dolognak az iratokban. Persze most adásvételnél kellett eredetiségvizsgálat.
És helyeztesd.
[ Szerkesztve ]
-
-
balazs1011
aktív tag
válasz Bogyó bá' #12040 üzenetére
Ez így igaz ,bár a fél évben nem vagyok biztos.
Én mikor rendszámoztattam a Piaggiot, nekem sajnos nem volt rajta kinti műszaki.
Ezért kellett talán KPM műszaki.
Ha van kinti műszakija akkor meg szerintem elég rá a sima nem KPM-es műszaki.---Kawasaki VN 800---Huawei Media Pad M3----Piaggio Beverly 500----Oneplus 2 4/64----ZTE Nubia Z7 Max 2/32----JiayuG3 és Jiayu G4S 2/16 fehér----e-mail:balazs1011@freemail.hu---- mobil:20/405-2490 ----
-
üszök
őstag
Mobilon nincs helyesírás ellenőrző.
Ki kell legyen vonva mindenképp,másként nem lehet itthon forgalomba helyezni. Annyit lehet trükközni,hogy ha van Olasz műszaki akkor csak honosítani kell. Hirdetnek is így sokan.Erről írtam nyáron,hogy nem csinálják meg bárhol,mi Miskolcon nem találtunk rá embert. Ha jól emlékszem az a fő bökkenő,hogy az Olaszok azt írják mikor vizsgázott,nálunk meg az kell meddig érvényes. Annyi,hogy nem kell a 28-k s vizsgát fizetni csak simát,és addig érvényes mint a talján volt.[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
válasz balazs1011 #12041 üzenetére
Nincs sima és KPM-es vizsga. Minden vizsgát az NKH felügyel,és több féle van.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Micsurin
nagyúr
Kezdetek nagyon megkutyulni!
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Hauptmann #12028 üzenetére
Nem tudom,hogy vezetsz/helyezkedsz el futár létedre a közlekedésben.. A tavalyi 3 buktád után passzolni tudok. Ilyenkor már nem figyelnek ránk motorosokra/robogósokra elszoktak tőlünk de ezt te is tudod.
Kcsa:
Picit több Km-t megyek egy szezonban de ennyi inzultus nem ér.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Debilon
addikt
most mikor ősszel az SW T400-ast vettem, akkor nem kellett semmilyen műszakit csináltatnom, okmányiroda simán bejegyezte a 2016.08 havi lejáratot ami az olasz forgalmiban szerepelt, eredetvizsga sem kellett (mert első hazai forgalomba helyezés volt, ha jól emlékszem)
regadó, új forgalmi+matrica+rendszám, törzskönyv, ennyi volt az összes fizetnivaló a vételáron felül
még okmányirodában szóltam is, hogy én többet számítottam mint amennyit fizetnem kellettSuzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Micsurin
nagyúr
összesítsétek már a dolgokat kérlek mert olvastam itt a komikat és lassan nem tudom a nememet sem , mit kapok , hány darabot , és mennyire macerás/para belevágni! (lejárt olasz okmányok mellet) gondolom akkor okmányban kezdek.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.