-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz lehella #11251 üzenetére
Köszönöm.
Bonyolultnak nem volt az, csak ki kellett csavarozni 1298db csavart, majd rájönni, hol és melyik fogja még az idomot. Utána leszedegetni, még csavarozni, és a végén meztelen lett a motor. Az elején már a markolatba beleakasztottam az új bovdent, és a végeket össze gyorskötözőztem, majd végighúztam. Közben még kellett bontani, majd utána szépen mindent visszacsavarozni, közben teszteltem, nehogy valami miatt bontani kelljen.Persze a valóságban egy kicsit több szopás volt vele, de nyugodtan, anyázás nélkül meg tudtam oldani. Azért áldottam a szerencsét és a japán mérnökök munkáját.
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz runner 125 #11255 üzenetére
Megpróbáltam, de mindkét végén 90fokos kanyar van a bovdennek, és a gyors kötözők, amik vezetik a váznál túl szűkek voltak hozzá, ezért lazítani kellett rajta, hogy át tudjam gyömöszölni. Szóval sajnos kényszer volt.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #11257 üzenetére
Meg is lett, nem volt olyan vészes. Köszi a tippeket.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Na nem bírok magammal... Következő baromságon jár az agyam (a xenonosítás mellett)... Látszani sem ártana... Találtam egy Plasti Dip nevű festéket. Gumiréteget képez a felületen. Elvileg nagyon jó, van egy srác, aki ezzel foglalkozik. 10-13k/db-ért fújná a felniket. Na most, ha van anyag, fater fényező... Szóval elkezdtem nézegetni, elvileg van sötétben világítós festék. Gondolom foszforeszkál. Szerintetek hogy mutatna Maja alatt 2 világos kék kerék?
1-2 éven belül szeretném újra fújni az idomokat is, akkor ugyanabból a színből csíkokat, láng nyelveket is kaphatna, ha sötétben világít a festék, elég feltűnő lenne... Vagy nagyon NFS lenne?www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
-Mosquito-
őstag
válasz huszi.gyb #11259 üzenetére
Kérdés mennyibe kerül a lámpa foncsorozás és a mondjuk a plexije polírozása? Sok? Akkor b verzió. Két bontott lámpa ami jobb állapotban van/lehet ami most van, bele emeltfényű izzók pl Osram NBU.
Plasti dip
Kb 4 éve egy ismi lefújta a kapaszkodót, hát támlát, sárvédőt ( Burgi 650.) Kapaszkodónál ahova hozzá nyúlt az emeber/utas ott szépen lekopott mindig. Ez a festék meg nem olcsó.. Szerintem fújd/asd le/át rendes festékkel olyanra amilyenre akarod majd mehet rá grafika,ez így jóval tartósabb lesz.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
Naja, a gumis gép biztos gallyra vágná... Tehát max 2-3 évre lehetne tervezni vele... Úgy meg húzós lenne a 15-20k fényezésért. Ha meg csiszolunk is, akkor az eredeti festékréteg kuka, ha ez lekopik újra kell fújni...
Jobb lenne valami feltűnőbb, de túl bazárit sem akarok, a világítós meg lehet, hogy az lenne.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #11265 üzenetére
Lámpa: Sajnos gyárilag sz.r Egy foncsorozás nem nagy összeg, pár1000Ft, de sajnos ez típushiba. Aki megcsináltatta, annak sem lett jó. Az üveg nem mattult be, (emlékeim szerint) ez még nem műanyagos, szóval a polírozásnak sincs értelme. Majesty fórumon is feldobtam, tökéletes megoldás nincs, olyanokat ajánlottak, amik nem tetszettek.
Talán a legoptimálisabb megoldás a helyzetjelző helyett vagy elé betenni egy Simson, vagy valami nényszögű designes lámpát ami halogen és jól világít.Vizsgán meg levenni!!Az eredeti lámpákkal nem tudtunk eredményt elérni.Nem tudom a xenont nem próbáltuk de azt túlzásnak is tartotam volna.Nekem 25-ös volt!!
A fólia jó ötlet, tényleg feltűnőbbé tenné.
www.dongosofor.hu
-
-Mosquito-
őstag
válasz -Mosquito- #11269 üzenetére
Nincs más megoldás akkor mint itt. Burgman 400 k7, Xenon 4300k
Gyári vs XenonHa senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #11269 üzenetére
Bontott lámpa van itthon, 2 is. (THX DigitXT ), de nem az a gond. Gyárilag elég sz.r, ha nem megy tönkre akkor is. Emelt fényű izzó volt benne, most csak gyárit kaptam bele gyorsban, így egyik már gyári. A különbség látható, de nem nagyságrendbeli...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Na mi ez a nagy csend? Mindenki motorozik? Én most jöttem meg tesztkörről, jól esett... (Esőruha már szárad). A gázkar nagyon érzékeny lett, gyorsan visszaugrik a helyére, patent. Az alapjárat ugyanúgy vicces, mint eddig, szerintem a szívató végleg elhalálozott. Hamarosan átépítjük manuálisra, addig lejjebb veszek egy kicsit, mert be-befog a kuplung álló helyben, és ez nem jó. De majd holnap reggel, remélem nem fog esni. Hidegen alacsonyabb az alapjárat, akkor nem para.
www.dongosofor.hu
-
Golota
aktív tag
válasz huszi.gyb #11272 üzenetére
Én hasonló bontást eszközöltem az Xcitingen. Egy ideje szarakodott az akksi, mikor felkapcsoltam a fényszórót, elkezdte levenni a tölttést és jelzett a műszerfal, hogy merül az akksi. El is határoztam, hogy veszek egy új akksit. Múlt héten pénteken jövök haza munkából, beállok az udvarra. Ahogy levettem a sisakomat, égett műanyag szag csapta meg az orromat. Gondoltam is, hogy ki ez a barom, aki kábelt éget... Másnap reggel kiderült, hogy én voltam az a barom, csak nem szándékosan. Ahogy indítanám a Kymcot, se kép, se hang. Nagy káromkodás, biciklizés munkába. Akkor már tudtam, hogy valami nagy gáz van, mert az egész motor bűzlött az égett műanyagtól.
Szombat: hibafeltárás. Némi szétszerelés és rádöbbenés, hogy a fesszabályzó belseje szépen kifolyt és kellemes, éget bakelit szagot áraszt. A kiszereléshez le kellett szedni egy csomó idomot, így is alig fértem hozzá, mert az oldalsó egyszerűen nem jött le, tovább bontani meg nem akartam, mert nem vagyok időmilliomos. Inkább kitekeredve valahogy, de leszedtem.
Hétfő ebédszünet: netezés, alkatrész vadászás. Volt is két webshopban utángyártott fesszabályzó, de taivani, sztem az is Kymco lehet. 16 ezer HUF. OK, ennyi. Felhívom az egyik webshopot, hogy van-e raktáron. Nincs. Felhívom a másikat. Van, tudják is küldeni, 1500 ft a postaköltség, de rendeljem meg a webshopban, az a process. OK. visszaülök a gép elé és látom, hogy az ára mémileg módosult, most már 19,000 HUF + posta. Na, ezen felhúztam magam kicsit. Nem az ár, inkább az eljárás fájt. Felhívtam a debreceni robogóalkatrészest, nekik elég jó hírük van (Kassai út). Mondja a srác, hogy mindenképpen menjek be, mert nem akar látatlanba rendelni valamit, ami nem kompatibilis.
Kedd: robogó bolt. Az eladó megnézi a kiszedett alkatrészt, majd kis keresés után megtalálja ugyanazt az alkatrészt, amit én is rendelni akartam. Közli, hogy 6 ezer HUF és csütörtökre itt van, nincs szállítási díj. Nos, ez "némileg" kedvezőbb konstrukció....
Csütörtök: az alkatrészt elhoztam, tényleg megjött, ahogy ígérte. Hatalmas pirospont a korrekt árazásért és a gyorsaságért!
Szombat reggel. Minden biztosítékot kicseréltem a dobozban, akksi csuriog töltve, kimérve, bekötve. Fesszabályzó ráügyeskedés, csavar elejtéssel kombinálva, némi anyázás, kábel hozzászorítása a vázhoz, kiszerelés, újratervezés... Nagy nehezen felment. Ráadom a gyújtást és.... se kép, se hang! Mindent ellenőriztem, csatlakozók épek, rendesen össza vannak dugva, kábelek rendben. Semmi.
Csalódottan felmentem a lakásba és elkezdtem gondolokodni, honnan szerzek utánfutót, hogy egy elektromos szerelőhöz elvigyem. Azért még átnéztem a javítási útmutatót és látom a sematikus ábrán, hogy van egy 30 amperes biztosíték a rendszerben. Hmmm, nem emlékszem, hogy 30 amperest cseréltem volna. Garázsba levágtatok és megtaláltam, az indítómotor reléjének a fészkébe integrálva. Kivétel után azonnal látszott, hogy az örök vadászmezőkre költözött. Hm, nincs itthon 30 amperes, de tesztre jó lesz a 25-ös. Berakom, gyújtás be és kigyulladnak a fények. Pöcc-röff! Halleluja! Járó motorral stabil 14,8 V feszültséget mérek, felkapcsolt fényszórókkal. Ez jónak tűnik. Már nem volt időm összerakni, azt majd vasárnap.
Lehet, hogy láma vagyok és rémlik, hogy egyszer már láttam ezt a biztosítékot, de nagy megkönnyebbülés és elégtétel, hogy megérte molyolni vele.
Ma reggel: 30 Amperes biztosíték vadászás. A 3. benzinkúton volt. Hihetetlen, hogy bólogató kutya, meg ledes diszkólámpa az van, de egy nyomorult biztosítékot azt nem lehet venni. Pedig ezek nagy kutak, hatalmas shoppal...
2 óra tökölés, csavarozás, panelek visszapattintása, de a motor egyben van. Egyben le is takarítottam a sok koszt belül. Az összerakás után is indult szépen.
Bocs a sok szövegért, hátha más is tanul ebből. Meglátom jövő héten, hogyan muzsikál a rendszer. Gyanítom, hogy az akksi a telet már nem bírja ki, tavaly is sokat kellett tölteni.
Apropó, valaki nem tudja, honnan lehetne sebesség-jeladót venni? Sehol nem találok, a boltban sem tudtak segíteni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
...vagy éppen alacsonyat: a Suzuki GS500-on most vettem észre, hogy csak 13,8 V körüli a töltés. Semmi gond nincs, pöccre indul mindig, de most hogy látom a műszeren, zavar. Ellenőriztem másik műszerrel is közvetlenül akkusarun mérve, az eredmény ugyanaz. Nem tudom, érdemes-e vele foglalkozni? Alapjáraton 13, 3000 fordulat körül 13,8, feljebb (11k-tól piros) meg inkább csak 13,6...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Golota
aktív tag
Jól emlékszem, hogy neked is Xcitingod van? Érdekelne, hogy milyen feszültséget mérsz töltés alatt. Nekem amíg elvileg működött a fesszabályzó, addig is főleg 15V felett adott le, egyszer mértem rajta 15,5-öt is. A szerelőm szerint 15 fölé már nem nagyon kellene mennie, de 14-15 között OK. Elvileg Kymcoék már csak rendelkeznek akkora tapasztalattal, hogy nem írnak hülyeséget (remélem).
Mindenesetre ezt most figyelni fogom, mert szeretem, ha megbízható a technika és ezt a robogót nagyon megszerettem, ráadásul napi szinten használom, gyűlölök kocsival a városban araszolni, parkolni, stb. Ha nincs jég, vagy hó, én fagypont körül is járok vele.
-
-Mosquito-
őstag
válasz huszi.gyb #11271 üzenetére
Akkor a foncsorozást meg kéne próbálni + emelt fényű izzó kombót.
Golota:
15V felett az már túltöltés! Kábelek,fesszabályzó,biztosítékok éghetnek/olvadhatnak meg/le,akku főhet meg és injektor azon belül mágnesszelepét is kukázza!
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
lehella
senior tag
Nekem gyári fesszab van a Kymcon, alapjáraton 14.2, menet közben 13.9-14V a töltésem, lámpával vagy nélküle ugyanúgy. Mikor új akksit vettem bele már 3 éve, akkor azt mondták a Forexnél hogy ezek az értékek jobbak sok társáénál Mindenesetre én a 14.4-et szeretem.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
lehella
senior tag
Én pont a fordítottjához vagyok hozzászokva, vagyis alapjáraton kisebb, fordulaton nagyobb töltési feszültség, de 14.4-nél soha sem nagyobb. Ehhez képest 3 éve nincs gond ezzel a működéssel, csak télen rakom csepptöltőre.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
huszi.gyb
senior tag
Én még nem tudom, hogy mennyi a töltésem, a feszültség mérő megjött, de még a méreteit sem volt időm levenni...
www.dongosofor.hu
-
Hauptmann
addikt
Erről beszéltem nyár elején. Fasza lesz, ha valóban lezárják a hidat, bár motorral valószínűleg akkor is fel lehet menni rá, ha a taxi mehet.
-
tigipuf
senior tag
Ha már volt róla szó itt a tél, nem tudnátok valami elfogadható árú intelligens akksitöltőt ajánlani?
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
Golota
aktív tag
válasz csongi #11291 üzenetére
Világítással és nélküle is. Nem láttam különbséget. Felkpcsoltam a refit is, de ugyannnyi. Az akksi egy YTX-12BS (10 AH) Varta funstart, 3 éves. Gondolkodtam egy AGM Vartán, nagyobb indítóárammal, de míg nem volt egyben az elektromos rendszer, addig nem akartam beruházni.
-
lehella
senior tag
válasz Golota #11289 üzenetére
Az én véleményem szerint sok. Mikor az autómban túltöltés volt mert megdöglött a feszültség szabályozó, akkor 15-16V értékeket mértem cirka 50 km-es távolság alatt. Felkapcsoltam szinte minden lehetséges fogyasztót, hogy csökkentsem.
Ezalatt kiégett az egyik tompított H4 izzóm, meg a rádió is hülyéskedett. Akkor azt mondta a villanyász ahol a generátor felújítás történt, akin látszott hogy nagyon vágja, hogy 14.4-es fesszabot rak be, ez egy ilyen átlagos használatú szabályozó, szinte mindenhol ilyenek vannak. Ha sok rövid útra mennék vele (taxi vagy kajafutár üzemmód) akkor 14.6, aki meg csak autópályázik vele sokat, annak 14.2-est javasolna.[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Golota
aktív tag
válasz lehella #11293 üzenetére
Értem, köszi mindkettőtöknek,
Majd figyelem, hogy mit lép a rendszer. Ma reggel robogóval jöttem munkába, de nem gyulladt ki az akksi problémát jelző lámpa, ami korábban kb 1 km fényszóró működés után mindig. Direkt hagytam alapjáraton felkapcsolva. Egyébként eddig még egyetlen izzó sem égett ki a motorban, minden a gyári benne.
Én főleg rövidebb utakra megyek vele, jellemzően napi 10-15 km-t fut a motor.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Két hete meghirdettem a variátorcsere maradékait - Polini varió, külső tárcsa, kuplung és egyebek. Két hétig senki, erre két nap alatt hárman is kerestek. Behoztak egy konténer hulladék Xcitingot olaszból?
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Eredeti játékok OFF topik
- Windows 11
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Posta, csomagküldés
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Noble Chair EPIC