-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
Úgy néz ki hogy beépített tempomatom van Ha nyélgázt húzok és elengedem, úgy marad, és végig teljes gázzal gyorsít
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #13357 üzenetére
Jepp, meglátom mennyi időm lesz. Annyira nem ijesztő a helyzet, persze egyértelműen balesetveszélyes.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #13337 üzenetére
[Troll] sosemromlikel
Már nem, ami már elromlott, nem romlik el. [/Troll]Amúgy most egész jó, csak 4,5L-es fogyi lett Ami nem tudom, hogy Agip vagy olaj benzinesedése vagy más okból lett annyi. Most megy egy Shell-es tank, és utána hamarosan Marcell, mert olajcserére kell vinni (3000 idén ).
Amúgy vicces, tompító nélkül, 100fölött motorfékezve pici lángok. Ha megfelelő ritmusban odahúzok neki egy nagyon picit 15-20cmes lángcsóvát is tud...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Most értem a végére az olvasásnak. Mosquitoval egyetértek. Zsír vagy bovden csere. Utóbbi parább, ha fennakad... Kulcson/vészleállítón legyen a kezed.
Burt: Nem is olyan vészes, legalább vannak kanyarok. Én azt hittem az 1-es úton jársz be (nem tudom miért) az parább, vagy 10km esemény nélkül. Se egy kanyar, se semmi. Itt legalább néhány apróbb kanyar akad. (igen, többször jártam a környéken )
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #13359 üzenetére
Én is megpróbáltam levideózni: a visszadurrogásokkor kéken pattog.
Ez amolyan 4Road "betegség". 4,5L fogyi multivarral sajnos "normális".Amúgy láttam FB-on, hogy megvan blekböri új motorja. A Z1000-nek
tuti van már akkora nyomatéka, hogy visszaváltás nélkül is elindul.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #13364 üzenetére
Ez pont egy nagyon kellemes, eseménytelen, menet volt, üresek voltak az utak, nem értem, hogy ki dudált volna le? (Hányadik percre gondolsz?)
Nem vagyok "Jazz szerető", bár nincs vele bajom, olyan sok kis autót nem ismerek, ebbe éppen beférek.(#13363) kcsa: Vészleállítóból annyi van, mint a nyű Ha a piros gomb is bedöglene, csak hajtsd ki az oldalsó kitámasztót, ha letörik, még mindig ott a kulcs. Tempomat nagyon jó lenne esténként az erdőben, stabil 70-re be lehetne lőni és két kézzel a féken várhatnám a vadakat.
[ Szerkesztve ]
-
tikshow
addikt
Na X-Max 250 lett, nem tudtam elmenni a fél év gari mellett.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #13361 üzenetére
A 4,5 lehet, hogy "normális" de nekem sok(k) volt. Eddig a régi karbival 4,2-4,3 fölött nem tudtam megetetni vele (az újjal elvileg picit kevesebbnek kéne lennie). Van egy tippem: Agip "benzin". Tankoláskor feltűnt, hogy büdös (nem benzin szagú). Most Shell benzint tankoltam, 65km, és még max közelében... (Előző tank 230 után kongott)... Kíváncsi leszek...
Magyarázkodás: Nem fillérbaszásból, bár a 4,5 lélektani határ volt. Nem is igazán az érdekel, hogy 1-2dl ide-vagy oda, mert szeretem húzni neki. Csak szerintem még nem tökéletes a karburálás (nem mindig megy úgy, ahogy én azt szeretném), és félek tőle, hogy felfelé fog elmozdulni... 5 litereket meg nem szívesen tankolnék egy 15 lovas vasba.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #13384 üzenetére
Éppenséggel túl dús keveréktől is fulladhat, ha arról van szó. Passz.
Linkeltem az ábrát: néha beverte az 5 lityót, bár ebből le kellene vonni
azt a 15%-ot, mert azt meg a SpeedoHealer miatt torzult el. Azaz, a
sebességmérés pontossága érdekében beáldoztam a távolságmérést.
Szerk: ezzel (közvetetten) természetesen a fogyasztásmérést is.De ahogy írtam, SpeedoHealer nélkül meg fölémért a távolságnak, így
nem biztos, hogy 15% a valódi érték, inkább a kettő között. Ha semmi
sem segít, még mindig kipróbálhatod kivenni a multivart: fél liter szvsz,
csak lehet, hogy úgy meg a megszokott dinamikáját nem hozná a gép.(Sajnos nem lehet, hanem biztos... 15 lóból maradna 12 használható.)
Szerk: fordulatszámmérőt sikerült belőni? Ugye nem megy 9000 fölé?
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #13385 üzenetére
Na igen, akkor inkább etetem a lovakat. Amúgy szerintem csökkent a fogyi, vegyesben (fele túra, fele Bp/felvonulás) 3,6 jött ki, ami elég jó, anno a rekordom 3,4 volt, túrán... Szóval, szerintem nem lesz ez rossz...
Az első féknél valami kontakt hiba van, néha bevillog a féklámpa, fékkarra meg nem világít, szóval majd rá kell néznem Apróságok azért még hátra vannak (Mindig így indul )
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz pjohnny #13378 üzenetére
Ez amúgy egy nagyon kellemes motor: ABS-es is, és Honda is, szóval simán
elfogadnám! Csak lenne benne egy 4-500-as blokk, hogy legyen dinamikája is.
Ahogy Burt fogalmazta: akkor már fékezni is kell, de nem is az a hajmeresztő,
hanem az, hogy nem lehet,nem szabad, és nem is kellfolyamat nyelezni...
Ma pl. megcsúsztam a Madisonnal, pedig tudatosan kisebb gázzal indultam a
hirtelen leszakadó esőben, de a zebra az már csak ilyen hülye vmi: csúszik...huszi.gyb: fordulatszámmérő alakul?
Szerk: ez a kereskedés vajon tudja, hogy mit jelent az ABS? "Nyehehe..."
Szerk2: a cicaszemű Forza is szép, és nagyon sz*rul sem mehet ha 26 lovas.
Persze lehet, hogy kell belerakni egy Multivart, hogy kihasználd a pacikat...Szerk3: és végül egy elmebeteg gép, elmebeteg áron.
Ideális munkábajárós.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #13384 üzenetére
Sokszor a Hungárián jön rám a tankolhatnék, egy Agip kút esik útba a Puskás felé délről érkezve, az esetek harmadában ott tankoltam idén. Semmi különbség (kevesebb, mint 10%, és én inkább az esős/hideg időszakoknál érzem a kisebb fogyasztást, olyankor nem húzom neki annyira) nem látszik a fogyasztásban persze lehet, hogy pont az Agip-osok húzzák felfelé.
(#13387) DigitXT: Jól van, azért zebrán nem nehéz csúsztatni a kereket, volt, hogy unatkoztam a pirosnál, és a megállást jelző vonalon volt a hátsó kerék, első féket húzva burn out-oltam, füst nélkül.
Mennyire hihető az a 30 ezer km egy 13 éves robogónál?
Fékezni az SH-val már csak azért sem kell ilyen országúton, mert nagyon erős a motorfék vagy a motor tehetetlensége, nem tudom. Egyenesekben óra szerint 130 nem ritka ott az erdőben, nagyobb kanyarok előtt elengedem a gázt és lelassulok mondjuk 100-ra.
A városban viszont értelmetlen a nyelezés, max fél gázzal gyorsítok, úgyis gyorsan megvan a 70, 50 helyett. Egyre többször csúszik meg nekem a hátsó gyorsításkor, kanyarokban stb. nézegetem a profilt, a nyomást, minden rendben, szóval valszeg csak gyorsabban megyek a kelleténél.
Látom a forza kapott szép fordulatszámmérőt, kár, hogy az sh ilyen budget típus... Lehet, hogy a blokk ugyanaz a kettőben, ha van valakinek ilyen 300-as forzája, mondja már meg, hogy mennyit pörög 10,20, 30, 40, 50, 60... -nál, és hogy mennyire pörgeti fel a motort 50 nyélgáznál mondjuk.[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Srácok, tudtok nekem ajánlani normális, megbízható szerelőt Bp. 13. ker. közelében?
Nagyon jó az új gép, de a régit el szeretném adni (Yamaha Vino 2T), és egyre jobban bonyolódok bele mindenféle problémába, amiket én biztosan nem tudok megoldani, jó lenne pontot tenni a dolog végére, hibamentesen szeretném árulni.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #13388 üzenetére
Mennyire hihető az a 30 ezer km egy 13 éves robogónál?
Semennyire. Természetesen az enyém is pont oda volt tekerve "LOL". (28000)A "kerékcsúsztatást" nem is arra írtam, hogy szándékosan! Hanem hogy egy
rossz mozdulat, és adott körülmények között kib*ssza a seggét: fehér aszfalt
hasonlóan tükörjég érzés. Ha egy kicsit is vizes. Persze, ha unatkozol, és így
szándékosan szórakozol vele, az "rendben van". Amúgy a kis Maja volt olyan,
hogy bárhol lehetett nyelezni "büntetlenül", de azért esőben zebrán az is meg
tudott csúszni. Nyilván az ember igyekszik elkerülni ilyenkor a felfestéseket...
Ez a mai megcsúszás azért lepett meg, mert igyekeztem a feketén menni, és
mégis - ill. azért, mert ezzel a gumival max. a második ilyen megcsúszás volt.
(Pont azért vettem ezt, mert a "normál" gumi ősszel már többször csúszkált...
Jó, ha nem lett volna defektem, valszeg elkocogok azzal, még télen is, de na!)városban viszont értelmetlen a nyelezés
Téves megközelítés: ha előzni kell, és kell a kraft, akkor az ember odahúz, és
ez független attól, hogy városban, vagy országúton halad éppen. Persze, azért
minden lámpától elsőként indulva valóban nem kell nyelezni, hogy többet állj a
következő lámpánál: átlagsebességben is gyorsabb, ha már a zöldre érsz oda.
Más kérdés, ha eléred a bogyó által említett előző zöldet az méggyorsabb tud
lenni, csak nem igazán legális/biztonságos, ha ehhez ~100-ig kellett gyorsulni.nézegetem a profilt, a nyomást, minden rendben
Öregszik a gumi. Ridegebbé válik az anyaga. Szemre még jó, de érzésre már
nem: ilyenkor kell lecserélni. (Persze nem zárja ki, hogy túl gyorsan mész.)mondja már meg, hogy mennyit pörög 10,20, 30, 40, 50, 60... -nál
Ilyen grafikon nem rajzolható: a CVT terheléstől függően állít fordulatszámot...
A varió áttétele a végállások közt változik. A véglehajtás fix, esetedben 8,571.
Lehet sejteni, hogy az "overdrive" módot csak nyélgázon + nagy tempónál éri
el a gépezet, szóval le lehet egy "tól-ig" tartományra szűkíteni, hogy gyárilag,
mennyit pöröghet egy adott terhelésen, de ha érdekel... fordulatszámmérő.
Egyszer kell megvenni, de varió hangoláshoz (ha hozzányúlnál) fontos kellék!Végsebesség közelében viszont, ha elfogy az áttétel, garantáltan szétpörög!
Nekem most ilyen a Multivar a Dr.Pulley görgők nélkül... 130 körül már 7500
sajnos, és onnan már nem nagyon kínoznám (szóval sehol nincs a 150-hez).
Teszem hozzá, hogy 99%-ban városban járok, szóval a 130 is nagyon ritka...
Szóval lehet módosítani a hajtást különféle célokból... Kinek mi a fontosabb? -
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #13386 üzenetére
Most már kíváncsi lettem, és normalizáltam az ábrát, stimmel a fél liter.
Átlagosan elmondható, hogy a Multivar rendesen megnöveli a fogyasztást.
A hézagoló kihagyása (Hitler is megmondta) csökkentette a fogyasztást. Ha
jól tudom, azt visszatettétek (először). De azóta lehet, hogy megint kivetted?Természetesen nagyon nem mindegy, hogyan, és mikor használod.
Amikor leruccantam a Balatonra, Multivarral is csak 3,5-et evett, ahogy írod,
bár annyira unalmas volt az út, hogy a fordulatszámot nézegettem. Aztán
ugye eltört a kuplung, csak hogy legyen vmi izgalmas... Utána találkoztunk,
és törött kuplunggal előztem 110-zel a SYM 125-öt. De ez már történelem...Szerk: az elején sz*rul volt beállítva a karbi, és nem működött a szívató...
Gergő 1x rendberakta: rögtön nem csak a fogyi csökkent, jobb is lett a gép,
más kérdés, hogy 4 év után ismét volt gebasz a szívatóval, de ez közismert.Szerk2: a városi fogyasztást a sok gyorsulgatás miatt tolja az "égbe", sajna:
elvégre kijön az a +20% erő a blokkból (lehet, hogy vkinek ez a 20 MHz), így
érthető, hogy nagyjából ennyivel többet eszik, bár a 3,71 -> 4,24 "csak" 15%.
A 20 MHz ma megmosolyogtató, de anno 166->200 tuning sokat jelentett.
33 MHz, de a lényeg a százalék, mert +20% bőven érezhető volt játékokban.
A 2,8-as A64-emet is 4,2-ön járatom. Picit magasabb a villanyszámla: na és,
ha sokkal kevesebb időt kell várni arra, hogy dolgozzon a videokódolásokkal?Szerk3: Madisonnál már csak 10% körül hoz erőben, de nem is nagyon tolta
fel a fogyasztást: korábban is magas volt. Görgőkkel lehet eljátszogatni.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13390 üzenetére
Természetesen "nyelezem" városban is, ha nagyon akarok gyorsulni.
A Hodna Jazz (autó) is ezért jó, büntetlenül nyelezheted, nem lesz túl gyors.
Nem érzem semminek se a hiányát így gyári állapotban sem, a fordulatszámmérővel az a baj, hogy nem fér el a műszerfalon, pluszban odatenni meg elég gagyinak tűnik, de tényleg kéne.
Vizes úton Budakeszin az Erkel környékén nézegettem a tapadást a fehér aszfalton, tényleg jég közeli, olyanokat lehet farolni, hogy fülig ér a szám. Az a furcsa, hogy alig érződik a motoron, hogy éppen nincs tapadás, csak csúsztam lassulás nélkül.(#13395) kcsa: 2013-as misi sziti grip.
-
Burt1793
veterán
Akkor csak gyorsan megyek és egy kis sodródástól megijedek, ez van, majd belejövök.
Egyszer volt olyan országúton, hogy egy nagyobb jobb kanyarban, 100 körül már a kanyarban húztam a nyélgázt, kicsit lejtett is az út, megindult a hátulja a felező felé, jöttek is szembe... kicsit felegyenesedtem, fékeztem a hátsóval és el tudtam kanyarodni, szerencsére csak a helyzetek után vagyok ijedt, közben egészen hidegvérrel, gondolkodva tudok cselekedni. Az ehhez hasonló dolgok visszarántanak, próbálok óvatosan menni, csak nem jön össze mindig. Ekkor is fáradt voltam, nem aludtam semmit, reggel be kellett ugranom egy leadás miatt. -
-Mosquito-
őstag
válasz Burt1793 #13388 üzenetére
Mennyire hihető az a 30 ezer km egy 13 éves robogónál?
Fékezni az SH-val már csak azért sem kell ilyen országúton, mert nagyon erős a motorfék vagy a motor tehetetlensége, nem tudom.
Van, létezik olyan. Annak az árát is meg szokták kérni ha tényleg minden stimmel.
Ültél már Burgi 650-en, mondjuk amikor manuális módban volt az autómata váltó? Kb olyan mint egy nagy köbös V2 vissza rugsz 1-2 fokozatot, bólogatatsz mint a dizsiben.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest