-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz miresz #12759 üzenetére
Igen, de forog is rendesen.
Mind a nyomatek, mind a Le tekinteteben legalabb plusz 1000fordulattal kell szamolni, a fogyasztasuk szerintem kb ugyan annyi lenne. Elet tartam pedig lehet a 250javara billenti a merlegett.
Hany kg vagy? Milyen kozlekedesre hasznalnad, varos/tura, 1/2 szemely %an.Itt 500piaggio blokkal voltunk paran.
Tipus "gyengeseg". Vizvszivattyu tengyely tombszelence paros. Erzekeny a folyadek alloptara minosegere.
Olasz import, valoszinuleg tenger mellelol, az elektonikai rendszer oregszik, erdemes akkor is atnezni ha jonak tunik, mindegy milyen blokkos. Elektronikai rendszer a vezetek koteg, csatlakozok,testelesek.
Szerintem a tobbi altalanos szabalyok vonatkoznak ra, amit egy jo szerelonek tudni kell.
En fontosnak tartom egy jo teleszkop gumi parost a jo motorozhatosaghoz. A kis kerekenel kulonosen fontos a sajat tapasztalat szerint.Ide tartozoan fontos a szilentek allapota, ehhez le kell kabatolni. Jo esetben elegendo egy szetszedes takaritas, ha nem akkor javitando. Kanyar stabilitast befolyasolja. Nezegettem ezt abtipust is, szerintem nincsenek elszallt alkatresz arak. A blokk mas kerdes, ott mar minden irrealisan daraga. Ha valoban gazdaja volt a motornak akkor nagy baj nem lehet. A bennuk levo km ora allas, pedig.... Felejtsd el, inkabb szorozd 2 vagy 3 al.
Olajat cserelni kell rendesen, a leirasnak megfelelot. Vezermu lanc, lanckerekek is km hez kotottek, es a javasolt is cserelni a spanoloval egyutt. Egy jo informacio a blokkrol egy vegnyomas meres. Ott mar sok melle beszeles nincs, es erosen alku kepesse teheti a motort. Fektarcsa kopas meg gumi dot szam alapjan eldonteni a realis km szerintem elegge nehez, de informacio minden fele kepen, es a tobbivel egyutt, kormany markolat ules, kapcsolo kopottsagokat is figyelembe veve realisabb kepet kaphatunk. De ez is csak tapogatozas. . -
üszök
őstag
válasz miresz #12759 üzenetére
Ez így ebben a formában nem teljesen igaz. A 250RS 2004 környékétől van,és abban Piaggio blokk van. Mondjuk én annál régebbit nem is vennék. És érezhető a különbség a 200 vs 250 között,főleg nagyobb tempónál,és nem eszik többet a nagyobb szinte semmivel.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz miresz #12817 üzenetére
Én meg még "kis" (400 alatti) Madisont nem... Valamikor egy próbakör (már ha végre elhozhatom Maját a szerelőtől)... Ígéret szerint pénteken mehetek vele motoros találkozóra.
Bevallom, 50-essel én is néha sötétsárgán még átcsúszok (ahol rendszámossal már megállnék). De csak olyan lámpánál ahol tudom, hogy nincs következménye, és teli piroson sosem indulok el, akkor se, ha hobbiból várom csak meg a zöldet mert Debrecentől Sopronig sehol senki az úton...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #12817 üzenetére
Kompatibilis, bár a kis plexit csak 4 csavar fogja. De a nagy is elvan annyival.
Ha cserélnéd véglegesen, az első hidegebb napon kegyetlenül megbánod.
Szóval +1 a KÉT plexire, és azt teszed fel, amelyik éppen aktuális. Hidegben,
esőben sokkal jobb a nagy... Ez még nem túraplexi. Ha nem vagy törpe, nem
hiszem, hogy át kéne nézni rajta, hiszen ellátsz fölötte. A kicsinél meg mókás
is lenne, ha bármit akarnál azon keresztül nézni, vagy bebújni mögé.Igazából a kicsi inkább csak "dizájnelem". Nem sokkal jobb vele a menetszél,
mint mindenféle plexi nélkül. (De még meg lehet maradni a motoron 130-nál.)
Plexi nélkül kegyetlen nyomás jön a mellkasodra... kis plexivel már kevesebb,
de ebből a szempontból a nagy a nyerő, ellenben a turbulens áramlás miatt a
leghangosabb is az én magasságomnál (178). picit alacsonyabb vagy, úgy jó.
Vagy picit magasabb, akkor meg a kicsi lesz tökéletes: vagdosással óvatosan
bánnék, előfordulhat, hogy ronda lesz. Vagy turbulens szelet dob a sisakodra.
Esetleg mindkettő. Ha lenne egy vagdosandó nagyplexim, csinálnék belőle
minit, ami tényleg csak arra lenne, hogy nézzen ki "valahogy", de adná a plexi
nélküliség előnyeit. (Azért nem olcsó mulatság egy ilyen, 10-15K bontottan is.) -
DigitXT
félisten
válasz miresz #12777 üzenetére
Ehhez annyit, hogy a 400-as nem Yamaha blokkos, hanem Morini. Bizonyos
elemeiben hajaz a Suzuki Burgman 400-ra: a hajtás 1:1-ben (varió, kuplung).
Ennek minden előnyével és hátrányával... Menettulajdonságai a köbcentihez
képest nagyon rendben vannak, de fogyasztása brutális (városban 6L körül).
(A 400 méter idejét ne nézd a képen, mert a jó része már "féktávra" esett.)Túrán el lehet vele kocogni 100-120-as tempóban 4,2-vel is. Autópályán újra
romlik a helyzet (szerintem) 150-nél beveri a 7-8 litert: tesztelés folyamatban.
(Nem járok autópályán, úgyhogy soká lesz ebből mérhető átlagfogyasztás...)250-es Yamaha tényleg lusta fotel* volt, ha olyan a Madisonban, nem vennék.
Bár nehezen tudom elképzelni, hogy egy kisebb köbcentis jobban menjen, de
mivel robogóknál borzalmasan sok múlik a hajtáson, végülis még bármi lehet.
(Írta huszi.gyb, hogy a 180-as Maja jobban ment a 250-esnél: nem viccelt! De
a nagyobban nem volt semmi tuning, szóval jó lustán váltott nem "sportosan",
sőt, mivel nagyon hamar fogott a kuplung, a rajtja is nagyon kényelmes volt...)*: cserébe baromi kényelmes, keveset fogyasztó, jóindulatú és megbízható...
Futár srác vitte el, és azóta több, mint 15000-et beletekert, hiba nélkül...
Szomszédom Piaggio blokkos Madison S200-asának rengeteg nyűge volt, de
ebből nem akarok messzemenő következtetéseket levonni. Ki kell fogni! Nála
a vezérműlánc szakadás tette fel az i-re a pontot. De megjavíttatta még azt is.
Értem én, hogy nem óraállás, hanem állapot. De a blokkba vajon belelátsz-e?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #12919 üzenetére
Egy erősen moddolt (műszerfal, világítás) Malaguti Madison K400 RST, 2004.
Hajtásban a Multivar dob rajta sokat, hangban meg a 4Road: nagyjából ennyi.Írtad korábban, hogy megtaláltad a HSZ-eimet, szóval ugyanaz. Esetleg kicsit
az zavarhatott össze, hogy volt mellette egy 180-as Majesty. Meg a 250-es is.
Ezek közül az első volt pénztemető (huszi.gyb tud mesélni), a második meg a
"nagypapi" motor (ami HGabor89-nek lehet ismerős), amit kicsit összegányolt
a szerelő (!), de miután kijavítottam a hibáit, teljesen jó volt. (Amikor még "volt
a humorérzékem", akkor a 180-as Maja lerohadása, ill. mentése után kb. sírva
röhögtem, hogy ilyen nincs: megtehettem, uis akkor még az én motorom volt.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #12921 üzenetére
Hát ez hosszú lista, mobilról 1 év lenne összevadászni.
Majd gépről keresgélek hozzá linkeket, képeket. A lista:Műszerfal:
- világító km óra mutató, és LED háttérvilágítás
- feszmérő építve a gyári fedkomp burkolatába
- gyári hőmérő kuka, a helyén olajnyomásmérő
- gyári benzinszintmérő helyett jóval pontosabb
- extra műszer: fordulatszámmérő (hőmérővel)
- és extra fedkomp: Reveltronics UTCOMP-PROVilágítás:
- power LED indexek, féklámpa, helyzetjelzők
- tompított és távolsági: bi-xenon (projektor!)
- menetfény (fogjuk rá, de nem az): angel eyeKipufogó:
- tompító nélkül elviselhetetlen (mókázni jó)
- motorféken kegyetlenül beledurrog a gép...
- jól mutat rajta, de sajnos lezúztam (karcos)
- tompítóval simán kap műszakit, nem durva
(de azért szólítottak már le, hogy tetszetős!)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #12927 üzenetére
Köszi! A mutató egy Hyundai Pony mutatója, az volt a legolcsóbb (2K Vateráról).
Ellenben az SMD LED karika, ami a piros fényt adja, húzós árban volt (vmi ~8K).
Túltöltésről nem igazán tudok, legalábbis cseréltem fesszabot... mert alul töltött!A gyári hőmérővel az a probléma, hogy érdemi információt nem mutat. Se skála,
semmi nincs rajta: nincs jelölve, mit jelent, ha itt-ott áll a mutató. Ráadásul ugye
már hidegen sem a nullában állt, szóval olyan van, de minek kategória. Ahogy a
gyári benzinszintmérő (amúgy nem volt szar!), de elvből nem tudott soha nullába
állni, mivel hiába 90 Ohm az ellenállása a jeladónak, üres tanknál, akkor is folyik
némi áram a műszeren - ami épp elég ahhoz, hogy 1-2 egységre felkússzon...A hőmérő cseréje mellett még az szólt, hogy kellett hely az olajnyomásmérőnek.
Az elején egy KOSO hőmérő volt a helyén... és a KOSO fordulatszámmérő csak
fordulatszámot mért, aztán a két funkciót átvette egyben az új fordulatszámmérő.
Amúgy most mindkét műszer látható a Maján, mert eredetileg is ott voltak.Én a gyújtótekercs "+12V" oldaláról viszem a jelet a fordulatszámmérőhöz, s ezt
javasoltam huszinak is, uis jelenleg a gyertyapipáról vett jellel azt írta, nem stabil.Amúgy van a Madisonban a műszerfalon is fordulatszámmérő jel, mert a fedkomp
átkapcsolható, bár nem egy gyorsvonat, ahogy átlagolva + késve írja az értékeket.
Szóval az 1500-as alapjáratra azt írja, hogy 15 (eddig rendben!), de egy gázfröccs
fel sem tűnik neki. Vagy egy gyorsulásnál szép lassan mutatja, hogy 4000, mikor
már régen 6000+ pörög a gép. Csak vagy 2 másodperc, mire beáll arra az értékre.
Szóval a fedkompon lévő fordulatszámmérőt nem nagyon használom, noha onnan
"etetem" az UTCOMP-ot, de valahogy annak nem fekszik a jel. Alapjáratot faszán
jelzi, és úgy 4000-ig valós értékeket mér, de onnantól dupla, tripla értékeket sajna.
Nem mintha annyira érdekelne, de a fogyasztásméréshez akartam egy jó logot.Hol lehet venni? Különböző motoros boltokban, vagy külföldről, akár eBayről.
Ha a konkrét típus tetszik, akkor pl. itt laza 35K-ért rendelhető, de volt olcsóbb is.A durrogás valamennyire jellemző a 400-as Madisonra, legalábbis olvastam már
olyan tesztet, ahol a tesztelő direkt megjegyezte, hogy ilyen durrogós "sportos"
a gyári dobbal is. Amúgy természetesen a karbibeállítással lehet(ne) játszani.
(Már ha valaki direkt durrogós kiput szeretne: annyira azért nem buli, de ez van.)huszi.gyb: az a fogyi elég baráti, főleg így Multivarral. Nem akarok én röhögni!
Legyen rendben a gép, lehessen vele nyugodtabban közlekedni, és kalap, kabát![ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #13120 üzenetére
Ahogy kcsa írja, alapjáraton nem nagyon van töltés... Sajna a HS1
2x35W-ja mellé a féklámpa 2x21W-ja, és az index 16+10W-ja már
rendesen leterheli az akkut, ami miatt esik a tápfesz, akár 12V alá.
Ezért halványul a fedkomp háttérvilágítása. Természetesen bőven
súlyosbíthatja, ha gond van a testeléssel! De készülj fel, ha ahhoz
hozzá akarsz férni, tejesen le kell kabátolni a motorkát: kb. fél nap.Az akku az alagútban van, de a lábtartó kiszedéséhez a díszléctől
kezdve minden frincfrancot le kell szedni: persze a fesszabhoz alá
fekve, a hasidom leszedése után is hozzá lehet férni! Arra megy a
testkábel, de alulról nehezen férsz hozzá csavarozni, meg pucolni.
Biztosítéktáblát is érdemes átnézni (a kesztyűtartóban), mert azon
meg a tápfesz eshet sokat ha nagy az átmeneti ellenálás (oxidált).Ui: én powerledre cseréltem mindent, úgy marginális a jelenség...
Természetesen a kábelek, kontaktok átnézése, pucolása sem árt!
Ha lekapcsolom a xenont, és csak LED-ekkel megyek "gyilkolom"
a fesszabot, mert el kell fűtenie a plusz töltést... olyankor 14,7V is
előfordul. Viszont alapjáraton is van 14+. Xenonnal 14,1 fölé nem
igazán megy, alapjáraton meg 12,3-ra is leeshet, vagy akár alá is.
(Az kemény még, amikor 86 fokos hűtővíznél bekapcsol a venti...) -
csongi
Topikgazda
válasz miresz #13125 üzenetére
A legesitesnel fontos eldontened, hogy a muszaki allomason atmegy e a motor. Szivas ha bukta van, vagy kicserelteti az izzokat. Leginkabb a szinekre gerjednek a kozlekedes felugyeletnel. Ha a lampa rendszer olyan, hogy van ertelme ledre cserelni akkor cserelj. Ez alatt azt ertem, ha lampa bura szinezett pl hatso lampa es a foncsor rendszere homogen fenynel hatekony nem biztos, hogy megeri cserelni. A Villamos rendszer legyen toppon, par izzo cserevel is mar tudsz tartalekott kepezni, pl rendszam tabla, muszerfal...par uj fogyasztonak. A xenon nagyon jo fenyt ad, de ha a foncsor rendszer nem tudja azt a feny mennyiseget iranyiatni nagy kibaszas a szembe jovokkel. Bar Digitxt nek sikerult jol belonni a lampat. Eleg sokat kiserletezett vele szerintem.
Jelenleg az automba gyarilag sarga izzokat tettem bele, a testverem motorjaba is azt tettuk. Nekem jobban bejon a fenye. Az en szemem nem szereti a hideg fenyeket. Kodbe, esobe, nekem sokkal jobb, nagyon frankon latok vele. Ugy hogy megy a motorba is bele . Erdekes kivitel, mert bizonyos szogbol nezve szembol kekes szinu lesz, nagyon latszik es figyelem felkeltobb szerintem.
Persze ez mind, szem fuggvenye. Lathatosag szempontjabol pedig erdemes minel tavolabb elhelyezni a kozponti lampatol a kiegeszito lampakat, akkor nagyobb az esely, hogy jobban eszre vesznek. Sajnos ez eleg nehez feladat. Jo ledeket valassz, a gyenge minoseguek nem birjak a feszultseg ingadozast. Erdemes stabilizalni a feszt, ehhez persze kell egy kis kotogetes. Az alapjarati toltes sokszor keves a rendszer mukodesehez, mint ahogy Digi is irta, ekkor tud vibralni a led, ezt nehezen viseli. Mikor van toltes, akkor mar ok, mert lehet stabil 12v ra szabalyozni. Amugy jo moka, es szep dolgokat lehet elerni. Muszerfal ledesitesnel, en mindig javaslok egy ejszakai gurulast elotte. Megpedig ugy, hogy takarja le a muszerfalat, ne latszodjon a fenye, mennyen egy 20 percet motorzzon, majd vegye le, es figyelje meg zavarova valik e a muszerfal fenye, erzekeli e , hogy mennyivel lat kevesebbet a megvilagitott utszakaszbol. Es ehhez merten allitsa be a muszerfal vilagitasanak a fenyerejet. Erdekes kis proba, de odafigyelve megeri kiprobalni. Egyebkent erdemes belevagni, ezzel is kicsit egyedibbe valik a vas . Persze megvannak az arny oldalak is, amit Digit leirt, a fesszab tulterheltte valik kis felvetelkor es jobban melegszik, amitol hamarabb elhal. Ha van mod akkor ennek az alkatresznek a huteset erdemes valahogy javitani. En az aprilian a felfogatasi ponttot pc-s hokozlo pasztaval kentem be, igy probaltam megnivelni hogy a motor vaz tobb hot tudjon felvenni. Genyo forro tud lenni valobanBurt1793: A legnagyobbat amit tamogat, szerintem.
Kcsa: Nezegettem a kamerakat. A latoszog engem is zavar. Ezek a 170° latoszogek mennyire valodiak, mert a 120 nagyon keves nekem
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #13125 üzenetére
A linkelt oldalon lévők közül csak a T10, 5050-nel szereltek jók valamire.
Nevezetesen az első helyzetjelzőbe, rendszámvilágításba, műszerfalba,
más felhasználásra pl. első az indexbe, vagy BA15S foglalatban a hátsó
indexbe teljesen felejtősek, rém gyenge a fényerejük (balesetveszélyes).Megjegyzem a 10W-os hátsó index izzó gyárilag is rém gyenge, amikor
ott világít mellette 2x21W-tal a féklámpa. Szomszéd srác azt mondta,
hogy többször nem is mert balra fordulni, mert annyira nem látszott. Jó,
ő végül azért adta el a motort, mert ráparázott, hogy statisztikailag meg
fog halni x hónapon belül, szóval... Mindenesetre a powerled elég jó.
A falon balra a hagyományos izzó fényereje és vetítési képe illusztrálja.Természetesen ilyeneket eBayről érdemes rendelni. Darabja 1-3K körül.
csongi: nekem projektoros xenonom van. Gyári foncsorba bedobva egy
xenon izzót, csak mókusvakításra jó, levillognak, joggal és te sem látsz.
Kérdezte miresz, hogy hogyan raktam be: ez a 2,2"-os pont befért.
Az előző 2,5"-os a csavarozási pontjai miatt nem fért be, vágni kellett a
foncsorból néhány darabot, ill. aztán kipótólni kicsit. (De a lényeg, hogy
a foglalatba beleillett, így egyenesen* világított, és a magasságállítás is
működött, szóval nem volt nehezebb azt sem belőni, hogy ne vakítson.)*: egy kicsit ferdén állt benne a takarólemez, nem vágott le tökéletesen.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #13140 üzenetére
Elöl ez van 2013 vége óta, magában is gyönyörű a fénye, de befér a búrába is.
Szóval a búra alatt van: nem látszik, hogy LED, csak az azonnal kapcsolásból.
Nem mondom kétszer, hogy a műszakin is így ment át, de nem emlékszem.A hátsót most novemberben raktam be. Annak nem (!) szép, sárgás fénye van,
a belső búra alá se fér, viszont van vmi, amitől mégis tökéletes a Madisonba...
Nevezetesen a lámpa kialakítása! A külső búra piros. A belső sárga. Így együtt
narancsszínű az index: ha kiveszed a belső búrát, hagyományos izzóval vacak
piros villogást kapsz, viszont a belső búrának pont olyan vacak sárgás a színe,
mint ennek a LED-nek. Tehát a végeredmény tökéletes, ahogy a képen látszott.Féklámpában ez van, brutál jó, de "helyzetjelző módban" túl erős, ezért raktam
be egy előtétellenállást (nem nagyot, talán csak 100 Ohm-ot), azóta: tökéletes!
Megjegyzem, ez is azonnal kapcsol, szóval sokkal jobb, mint a gyári. Kiégni se
tud, míg a hagyományos izzó simán megnyekken. Egy baja lehet, ha szétrázza
a gép, mint ahogy egy szettel megtörtént. Az egyik index is csörög, fél év után!---
Szép lett a fényezésed. 2 dolgot nem értek: díszléc, akkufedél miért maradt ki?
Valamint a féknyeregnél a csövet + a légtelenítő csavart miért fújtátok pirosra:
ha majd szerelni kell, lesz anyázás. Amúgy meglepő, mennyivel kisebb a fék,
már az első tárcsa átmérője, és csak 2 dugattyús. Akkor ez nem is integrált?
Sajnos a piros féknyereg hamar összekoszolódik a fékportól. Amivel viszont a
fékport lepucolod, sanszos, hogy megkezdi a festéket is. Sajna, ez ilyen bicikli.Szerk: a vágott plexidre nagyon kíváncsi volnék! Szinte egyáltalán nem feltűnő.
Lehet, nekem is olyan kéne, pont kikerülnék a turbulens/hangos menetszélből?[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz miresz #13140 üzenetére
Szep lett, gratula!!!
A feknyerget en eloxaltam volna, es ezustre. A piros nekem sem jon be. De tenyleg nagyon szep lett. A kozepso elemen egy picit lehetne sotetiteni. At se kell festeni, finoman megcsiszolni, es sotet lakkal atfujni
A legfontosabb, hogy neked tetszen, sok sok kilometer balesetmentesen!!!!
Szep munka -
csongi
Topikgazda
válasz miresz #13147 üzenetére
Jaa hogy a felni is megkapja ezt a szint.... Mindjart mas a leanyzo fekvese.
Integralt fek, mikor a hatso feket huzot, akkor az elso fek is dolgozik kisebb erovel, egy dugattyuval. Makd az elso fek huzasakor masik ketto rasegit ezzel novelve meg az elso fekhatast. A dupla tarcsas vasaknal, ugyan ez, csak masik tarcsan lep uzembe feknyereg. Atlantic 500 pl, -
DigitXT
félisten
válasz miresz #13147 üzenetére
Az integrált fék olyan, hogy a hátsót húzva fog az első is: a 400-ason elöl
háromdugattyús a féknyereg, a hátsó fékkarral üzemel a középső kisebb
dugattyú is, így "csak a hátsó féket használva" is nagyon jó a fékhatás.
(Persze "ha meg kell állni", akkor melléhúzza az ember az elsőt, és kész.)Persze, van menetszél, de nem mindegy, milyen: tiszta, vagy turbulens...
Valószínűleg pont annyival magasabb vagy nálam, hogy alapból simább
menetszélben ülsz, így nem volt annyira hangos gyárilag sem, ezért nem
érzed a különbséget. (Akármilyen jó sisak sem segít a "bubbogáson".) -
csongi
Topikgazda
válasz miresz #13165 üzenetére
Rogzitesi pontok kialakitasa, ezek tavolsaga illetve ccm parameterek ha megegyeznek mas is jo lehet.
Pl 125 ccm egy teleszkopos motor teloja parban tokeletesen mukodik a phanteon 150es gepen 80-100kg kozotti vezeto utas egyuttes tomegevel. A gyari 120k a ketto. Ez kb 35k volt a neten. Ha lett volna jo siman vissza kuldom.
Yss gazos teleszkopot epitettunk be cafferacerbe es szuperul teszi a dolgat,pedig egy kinai utanzat, kivancsisagbol beprobaltuk. Kellemesen csalodtunk. A doglott szar teleszkoppnal fenyevekkel jobb. Es ennek mar 4eve. Szoval jard rendesen korbe a lehetosegeket. -
balazs1011
aktív tag
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #13256 üzenetére
Amikor ki van húzva a számláló (-----), akkor tud módot váltani.
Szóval akkor kell megint megnyomni a MODE gombot, és vált,
először RPM mérésre, majd akku töltöttség mérésre, aztán jön
a kérdéses olajcsere visszaszámláló, végül a "külső" hőmérő...Szerk: egyébként 3000-től számol vissza, de ha lejárt, az első
figyelmeztetés OIL CHK, azaz szintellenőrzés, ha kell rátöltés.
Miután ezt nulláztad, a következő 3000 után OIL CHG-t ír ki...
Legalábbis a 400-ason ez az intervallum. 2,2L olaj van benne.Szerk2: ezen a borzalmas minőségű videón végigzongorázza
a fedkomp funkcióit... Még a régebbi műszerfalos modell.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz miresz #13256 üzenetére
Foresight 250 3-3.5L
Burgman 3Liter. Legjobja 2.8
Azert van mert az az 50ccm sulyba nem jelentos. Viszont pont annyit tesz hozza, hogy kisebb fordulaton elmegy. Ezt irtam korabban.
Lehet van lehetoseg az attetel modositasara, ezzel kevesebbet eszik, de a teljesitmeny rovasara megy. -
DigitXT
félisten
válasz miresz #13283 üzenetére
Nem kényes a kérdés, csak én vagyok ilyen "kötekedős" hangulatban.
Szerintem reális, de természetesen tereptől, meg vezetési stílustól is függ.
Mondjuk az olyat nem értem, aki egy automata gépen nyomatékból megy:
ùgy tud menni, ahogy a variója hangolva van. Sanszos, hogy gyárilag NEM
a csúcsteljesítményre hangolták (hanem inkább fogyasztáscsökkentésre).Ha meg szignifikánsan más hangja van végsebességen, az pont azt jelenti,
hogy szétpörög éppen a masina: nehezebb görgőkkel esetleg Dr.Pulley-val
ki lehetne tolni a végét, de ezeket amúgy se ilyen száguldozásra találták ki.
Én is qrvára untam a Mátrából hazafelé az utat, nem is mentem többet...
Jó, mondjuk az unalmam nem végsebesség teszteléssel vezettem le, mert
qrvahangos a menetszél 150-nél, és úgy feleslegesen megnő a fogyasztás.Persze, ha arra járnék, szívesen cserélnék, sőt, kipróbálnám a vágott plexit
is, mert a képek alapján nagyon profi kivitelezés, és lehet, pont a méretem!
A kisplexi sem az igazi, mert annak meg más a dőlésszöge, vagy hogy...Szerk: a lábtartó nem lesz előrébb, de ha a háttámlát leveszed, már ülhetsz
is hátrébb, ami ég és föld kényelemben. Persze vmit csinálni kell a támla
tartójával, mert egyeseknek bökni szokta a hátsóját, de nekem nem igazán,
mert oda jön ki a farmer hátsó zsebe... Tökéletes megoldás az egyedi ülés,
természetesen ennek megfelelő árazással. (Átépítés, zselé, új bőr, fűtés.)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz miresz #13587 üzenetére
Nem tudom mennyivel kevesebb száznál egy robogónak a légellenállása egy autónál, autóval százas tempóhoz kell kb. 20 ló (újabb, 1,3 tonnás szedánhoz pl). A robogónak kisebb a homlokfelülete, de rosszabb a légellenállási tényezője, plusz jóval könnyebb, szóval kisebb a súrlódása a talajjal. Tippre azt mondom, hogy 15-18 ló így is kell robival a stabil százhoz, persze nagy a szórás.
Nézd meg, hogy mekkora fordulatnál tud 15 lóerőt a motorod, kb. annyit kell forognia. 😃[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz miresz #13587 üzenetére
Még ha érzésre könnyen meg is van a száz, a légellenállás durván nő nagyobb sebességeknél, így hirtelen lesz kevés a 20 ló.
Én 27 lóval ugyanezt érzem, csak mondjuk 10km/h-val nagyobb sebességnél.8750nél tudja a max teljesítményt, azután kicsivel valszeg le van szabályozva. Nézz egy teljesítménygörbét.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #13590 üzenetére
Itt egy komplett szerviz manuál, amiben írják ezt is: max. 10100 rpm
Mondjuk a 400-asnál is specifikálják az előgyújtást 10000 rpm-re, de
megjegyzik, hogy a limiter 8600-nál megállítja a pörgést... Amúgy jól
teszi, mert 7000 fölött már csökken az ereje. (A tiédnél a max. 8800,
de a nyomatékcsúcs 6700-nál van.) Már ha ez a motor van benne.
Ha az általad linkelt gyári adatok stimmelnek, kb. jó ez a görbe is.
(+/- 50 rpm semmi. Meg aztán egy dolog a speckó. Másik a mérés.)Egyébként Burt levezetése is érdekes, végülis 7000-nél 17 LE, az jó.
Teszem hozzá, hogy gázállástól függ az áttétel: ha még odahúzol, s
gyorsulni kezdesz, akkor elvileg a variónak feljebb kell váltania. -
miresz
veterán
válasz miresz #13594 üzenetére
enginegraph Hát a 200,és a 250-es között nem sok különbség van.
Az viszont durva,hogy a 125-ös i.e. Madison 3 mit hoz: enginegraph Ennyit számítana az injektor?
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz miresz #13599 üzenetére
Passz. Más a furat és a löket is, így feltételezem főtengely is cserés, ha bemegy. Erősebb hűtés is kellhet. Szvsz nem ilyen egyszerű ez
A 200-as egyébként Leader, a 250-es már Quasar, noha technikailag sok rokon vonás van a kettő között amennyire tudom.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #13594 üzenetére
Nézd, teljesítménycsúcsig ki van fizetve a fordulatszámtartomány: addig mehet! Ha nem akarná a gyártó, hogy egy adott fordulat fölé kúszhasson, rak bele limitert. Ha gyári a hajtásod, szerintem nem nagyon tudod tönkretenni a motort: használd! Ha tuningra adnád a fejed, akkor kell észnél lenni, mert lehetnek "mellékhatások". Az átgörgőzés is tuning! Az eredménye egy gyáritól eltérő beállítás, amivel lehet, hogy nagyobb gyorsulást érsz el, de mondjuk csökken a végsebességed, és mondjuk egy adott utazósebességhez nagyobb fordulatszám fog tartozni... Ez a könnyebb görgők mellékhatása. A Dr. Pulley tudja ezt igen faszán kompenzálni, csak kérdés, hogy van-e hely a dekliben, a nagyobb áttételnek. Hivatalosan ebben a tartományban dolgozik a variód (beleértve a véglehajtást, amit nem találtam a manuálban): 1:20,26 - 1:6,84
Számolgassunk kicsit. Lusta vagyok a kerék elméleti kerületét kiszámolni most, így vegyük az én kerekem ismert (gyakorlati) kerületét, ami 6x0,2519 méter, azaz 1,5114 méter/fordulat. (Kb.) Vegyük a Te motorod maximális teljesítményéhez tartozó fordulatszámot a 8750-et. Osszuk le leghosszabb áttételeddel (beleértve a véglehajtást), így kapjuk, hogy a kerék maximum 1279.23-et foroghat percenként az adott motorfordulaton. Ez kereken 116 km/h Mivel az órád csalhat +5-10%-ot, lehet, hogy ilyenkor 122-128 között mutat az óra. Amennyiben a motor így viselkedik, ez a végsebesség elérhető, kielégítő, semmiféle játékra nincs szükség! Dr. Pulley görgővel megnövelhető a leghosszabb fokozat, így elméletileg növelhető a végsebesség, de ha nincs elég motorerő, hogy ez le is forogja a motor, csak fogyasztást csökkent (a kisebb fordulatszám miatt), de végsebességet nem növel... Kérdés, mi a cél: jobb gyorsulás, vagy takarékosabb utazó? Csongi ugye az élő példája annak, hogy hogyan lehet bődületesen meghosszabbítani a váltót, hogy "utazóban" alig csipegesse a benyát egy 250-es gép... Katalógusadatokat megszégyenítő fogyasztást hozott ki belőle (igaz, az Alföldön, szóval nem kimondottan megterhelve a gépet, és bevallottan nem a "piroslámpás gyorsulások" királyaként). Ez is lehet egy cél. De ez is tuning! És ennél is észnél kell lenni, mert ha rosszul hézagolod a módosított variót, ledarálhatja a szíjat. Én szóltam.
huszi.gyb: csúnya, de sietős. Amúgy nem is szeretek annyira hajtani.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #13666 üzenetére
Index relé csere. Szerk a szerkre: mondjuk valami ilyesmi.
#13668: nem vészes, kis kézügyességgel az orrán át elérhető.akkor is jól villog?
Igen. (Sajnos mellékhatása, hogy nem fog feltűnni, ha valamelyik
izzód kiégett, vagy valamelyik LED kontaktos / szétrázódott...)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Tomato firmware
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen