-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
senior tag
A Honda a motorok Toyotája.
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #15249 üzenetére
Tegyél hozzá sokkal több smileyt, érteni fogjuk
A márkabuzulás - legyen akár a saját kedvenc márkám elvakult imádata - nálam automatikus utálatot és ellenszenvet ébreszt, csak ezt igyekszem iróniába, néha cinizmusba burkolni, mások ezt a jelek szerint kevésbé tudják, vagy átesnek a ló másik oldalára, mint Hauptmann szokott
Hiába használom a negyedik Fordomat, pontosan tudom hogy mire számítsak, és MK3 Mondeóból - mint az enyém - annyi a széthajtott szar, mint égen a csillag. Különösen és kiemelten igaz ez az igen gyenge konstrukciójú dízelekre. Namost ha ezt beírod a márkaklub fórumába, darabokra szednek, és még a darabjaidat is darabokra fogják szedni
Vannak igazi, őszinte rajongók, mint Bogyóbá,
szerintem a fészert is Hondákkal plakátolta ki, és a Toyotájára is Honda jelet ragasztottde ő legalább nem agresszívan csinálja. És úgyis tudom hogy 5 év múlva BMW-t fog venniVannak jobban sikerült típusok, vannak gyengébb típusok. De komplett márkákra ezt így egyértelműen kijelenteni... valószínűleg értelmetlen.
Na most hogy neveket is írtam, utáljatok
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Szerinted mennyi Honda áll most itthon?
A japán vas "felsőbbrendűségében" viszont a mai napig hiszek, erre legjobb okom nem is a motorok, hanem a 16 éves, 200 ezret futott (a mai napig szervizkönyves!) még echte japán gyártású Yarisom: erre az elmúlt 5 és fél év alatt 3 olajcserét (szűrőkkel), egy légszűrő cserét, 1 pollenszűrőt, 2 fényszóróizzót (emelt fényű ), valamint egy garnitúra első tárcsafék-betétet kellett költenem. Slussz, 40 ezer km alatt ennyi. A 3 héttel ezelőtti (nem csókos) műszaki vizsgára lemostam, és kész....
Előtte a Renaultokra meg locsoltam a pénzt, pedig sokkal kevesebbet futott, sokkal fiatalabb gépek voltak.
szerk: a Hondát azért "szeretem", mert anno a kis Csótányom valami hihetetlenül precíz szerkezet volt, még a - 14 évvel fiatalabb - mostani GS500-hoz képest is. Az egy Doxa-óra volt, korát messze felülmúló műszaki megoldásokkal. Más kérdés, hogy 19 ezer km nyélgáz megtette a hatását, így eltűnt belőle a kompresszió, valamint a karbijai szétkoptak (azok már akkor sem voltak egészségesek amikor megvettem), és nem sikerült korrekt módon pótolni őket igen ritka madár lévén. A GS500 nálam eddig teljesen gondmentes, de ez inkább a faék egyszerűségű konstrukciónak, fiatal korának, és az előző tulaj(ok) kíméletességének tudható be. Én is nagyon kíméletesen bánok vele, leginkább két okból: - "túl erős" nekem, ezzel nem merek nyélgázon konstans közlekedni, másrészt meg az én anyagi helyzetemben valószínűleg nem is lesz már más motorom, muszáj hogy még 5-6 (-8-10) évet nagyobb baj nélkül kibírjon. Magyarul vigyázok rá.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Hauptmann
addikt
Az a baj, hogy én nagyon megszoptam a Hondával (autó), ami ráadásul nem si 'olaszbólbehozott szarfoshúgy' volt, hanem egy lényegében új autó, és a Hondák leghondábbika, az Accord, amitől a Honda topic szerint el kell ájulni. Na, amikor elkezdtem beírogatni a problémákat a Honda topic-ba, kb. le lehettem hazugozva, hogy ilyen nincs.
És valóban, lényegében nem maga az autó tehet róla, hogy nem a szívem csücske a márka, kifogtam egy szar példányt, előfordulhat bárkivel. Sokkal inkább a sok gyökér, Honda fanboy, aki csak a baromságait hajtogatja, na meg ahogy vezet a közúton.
Mosquito,
Nem, nem olvastam még BMW motoros fórumot. Majd ha lesz BMW-m, akkor. Addig minek?
bogyo,
Szerencséd van az autóddal, ennyi. Mint ahogy a havernak a Citroën C6-jával, mindenki köpköd arra az autóra, lehet, hogy jogosan, lehet, hogy nem, de eddig csak összejött neki is gondtalan 200 ezer km. Ja, nem fos dízel, hanem benzines. Ja, és azt a kényelmet nem sok autó tudja, legfeljebb a nagyon-nagyon felső kategóriások.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #15254 üzenetére
Tudom hogy nincs, ezért is írtam amit
Azért azzal gondolom tisztában vagy, hogy egyrészt a használat módja, helyszíne és mennyisége is közrejátszik abban, hogy ilyen az autód.
Enyém is hasonló futású, ugyan "csak" 10 éves, de a következő hibái voltak: lengéscsillapító KO, rugótörés, és még van valami futómű nyűgje van mert kicsit balra húz (köszöntelek Budapesten), klímakompresszor (hűtött, de csöpögött az olaj belőle, nem várom meg hogy tönkremenjen, cseréltettem). Termosztát (na ez a beszállító hibája biztos ). De hogy egy Yarisra nem cserélném le az fix
-
csongi
Topikgazda
Látom kezd hideg lenni
-
nyogo83
senior tag
Becsatlakoznek en is a topikhoz (egyenlore nem a szoporoller oldalahoz, tudom ami kesik nem mulik )
2 hete vettem egy '01-es 125-os Madisont, nemetbol hoztak be.
Eleve ugy alltam hozza, hogy tekertorasimportfos, de ha nagyon gaz, nem hozom el.
1. tulajtol hoztak, 26k km van benne, valamint a vasarlasatol kezdve az osszes szerviz es minen kinti muszaki papirja, kiskonyve, kutyafsza minden volt hozza(persze mindegyiken ott az aktualis eves km allas).
Hangja gyonyoru, csendes, szoval elhoztam mert mar nincs mit szerelni a haz korulKekhold Ferinel kapott ket uj gumit, meg fullra atneztuk. Fekbetetet kellett cserelni, meg mondtam csereljuk le a szijat, gorgot, valamint a kuplungot is. A kuplung meg a gyari volt benne, valoszinu 3-4ezret elfutott volna meg, de gondoltam legyen rendben.
Hibai: az uzemanyag szintmero hektikusan mukodik, full tanknal 3/4-et mutat, negyed es 0 kozott pedig csak 4 litert sikerult ratankolnom. Majd ha nagyon zavar, szintjeladot cserelek, de elotte a motoromon nem volt ua. szintjelzo, szoval megszoktam, hogy km utan tankolok.
Latom feljott a hofok tema is. Nekem viszonylag hamar felmegy a kozepso osztasig(ott is marad), viszont mult heten belekeveredtem a Hungaria felujitasos dugoba es felment a fel folotti 1-es osztasig, onnan eleg nehezen ment vissza a felehez.
Ferieknel megneztuk a termosztatot, az jo, a ventilator a fel folotti 1. osztasnal kapcsol, szoval az is okes.
Homerovel vegig meregettuk, amikor a venti kapcsol, akkor kb 96 fok korul van a viz, annal nem megy feljebb.
(Termosztat 83 fok korul zar, 92-nel nyit fullra, ami a manual szerint okes).Kicsit ami aggaszt, hogy ha most a 10-12 fokban csorogva felment, mi lesz ha nyaron beszopodok egy ilyen araszolasba, de majd meglatjuk(kompotot mertunk, szinte gyari ertek, viz gyonyoru tiszta, olaj is, szoval HF-esseg kizarva).
Egyedul ami zavar, hogy baromi halk a gyari kipuffal Nem vagyok oda a hangos kipufogoert, de volt hogy hidegen kicsit hamarabb akartam elindulni, es lefulladt a motor. Konkretan meglepodtem hogy WTF hiaba huzom a gazt, nem akar menni a vas, mert nem hallatszik semmi a motorhangbol alapjaraton
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #15260 üzenetére
Benzinszintmérőt könnyű kitesztelni, nem biztos, hogy a jeladó szar.
Kikapod a sisaktartót, s 4 csavar fogja: 10-73 ohm között kell lennie,
persze 90-ig is elmehet, az már "nem számít" (üresebbnél üresebb).
Fullra feltankolni meg nem triviális - viszont az első 2 litert nem méri:
álló helyzetben, ha nem lötyög a benya, síkon állva ~10 ohm marad.Habár nem tudom, hogy 2001-es, facelift előtti, nagyfülű modelleken
pont ugyanolyan-e a jeladó. Pl. van-e benne csóróságjelző kapcsoló,
ami 3L környékén billen át (aminél lényegében már üres tankot jelez).A faceliftes kerek műszeres viszonylag pontos volt nálam, csak lassú.
De egy másik műszer pl. összevissza mért ugyanazzal a jeladóval.
Végül, a tuning műszer túl gyors: emelkedőn, vagy gyorsításra rögtön
bejelzi az 1-2L-nek megfelelő csökkenést... Lejtőn, fékezésre fordítva.
Talán nem véletlen volt lassú a gyári. (Ja és kb. literes felbontása van
a jeladónak... Ez azért lehetne jobb, de hát ez egy ilyen bicikli...) -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15261 üzenetére
Ja azt tervezem, hogy ha lerakom majd piheni telen akkor kimeregetem mi lehet a gondja.
Amugy ha jol neztem akkor megegyezik a faceliftes jeladojaval.Ami meg hianyzik nekem, az a napi megtett km szamlalo. De majd valoszinu csinalok valami kiegeszito muszert a jobboldali gagyi ora helyere, amire pontos vizhofok/kulso homerseklet meg fordulatszam kijelzes is megy.(Nyilvan valami utolagos plusz induktiv jeladoval a felnire, mert analog a sebessegmeres)
-
kcsa
veterán
válasz Grillo #15264 üzenetére
Nekem mindig igazam van.
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #15267 üzenetére
Egyszer kéne rendes fizetést adni
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #15270 üzenetére
Keversz valakivel, az nem én vagyok. Én a gyári állapotot szeretem
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #15258 üzenetére
Nem izzadtam reggel, az biztos -2 fok körül volt, viszont sokan szabit vettek ki a hétre, így könnyen beértem. 26 perc volt ez a 25 km, ez reggel 8 előtt inkább 33-35 perc szokott lenni. Tízkor már megvan a 25 perces szintidő.
Nem éreztem csúszkálást, Tucano ilyenkor egész jó, nem rosszabb, mint 10 fokban. Este 8 után megyek haza, remélem nem lesz fagyos az út. -
DigitXT
félisten
Ez milyen már... beszúrja a fullánkot, aztán szívja-szívja, és rádöbben, hogy
az nem vér, hanem benzin. És nem azért, mert egy motorbuzit talált, akinek
az ereiben is benzin folyik! Hanem mert a benzincsőbe szúrta be...Mosquito34: mesélj már a Varaderod termosztáthibájáról egy kicsit, hátha
felnyilik a márkatársad csipája, hogy ezen a kijelzőn két csík az nem nyerő:
Szerintem ő a legbüszkébb arra, hogy nem olaszimport... mégis beszarhat!
(Egész eddig azt hittem, valami LCD-s csoda, nulla jelöléssel, de ha nem...) -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15273 üzenetére
Ilyen a műszerfal, a második vékony csíknál áll menet közben a vízhőfok. Szerinted hol van az üzemi tartomány? Olyan képet mutass, amin üzemmelegen látható a műszerfal. 😃 Egyáltalán nem gondolok semmit a ti motorjaitokról, nem is tudom, hogy importgépek-e, nem büszke vagyok a sajátra, csak azért mondom, hogy mikori stb, hogy el tudjátok helyezni, amikor ítéletet mondotok róla valamiben.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15274 üzenetére
Igazából teljesen tökmindegy, hogy mondunk-e "ítéletet", meg valójában az is,
hogy a motorod csak (!) 5 éves, és márkaszervizbe hordtad. Mivel cifra dolgok
derültek már ki arról a márkaszervizről is (mit is cseréltek, vagy mit nem, amit
kellett volna), simán lehet, hogy a mai napig ugyanazzal a hűtőfolyadékkal fut,
mint amivel 0 km-esen üzembe lett helyezve. És ez nem feltétlen jó dolog, na!Alapvetően persze igaz, hogy ami nem romlott el, azt ne javítsuk meg, viszont
nem véletlen vannak mindenféle alkatrészeknek / folyadéknak csereperiódusai,
amit akkor is érdemes betartani, ha látszólag még nincs oka a cserének.Visszatérve a kérdésedre! Nincs SH-m, és nincs hozzá szervizmanuálom, így
csak a józan paraszti eszemre és a képen látott "dizájnra" tudok hagyatkozni.
Ha valaki egy ilyen műszert rajzolt, az ziher*, hogy nem a mutató útjának alsó
negyedébe tervezte be az "üzemi hőmérséklet" kijelzést. Ennek ellenére lehet,
hogy nincs semmi baj vele. Sőt, még az is lehet, hogy a hűtőfolyadék is volt
cserélve, és tényleg semmi baj a termosztáttal: lehet, hogy a műszer rossz.
De írtad, hogy nem kell mindenbe hibát belelátni, és igazad van, szócséplés...
Azt is írtad, hogy fogod ellenőrizni, szóval a további győzködésed szintén az...
Méréstől függően több forgatókönyv lehetséges: bocsánatkérés is a részemről.*: a magam részéről biztos vagyok benne, de azért kiírom, hogy SZERINTEM!
Szerk: egyébként nem csak vérszívás volt (bár a szúnyogból nehéz), hanem...
Sőt, még annak idején ennek apropóján néztem rá a Madison termosztátjára.
És döbbentem rá arra, hogy nem rossz, ami benne van! Konkrétan nincs benne.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #15273 üzenetére
Neked még termosztátod sem volt illetve ki volt belezve. Utólag kiderült én lehettem a balfék mert rossz/nem azonos fagyállót öntöttem bele így az ki csapódott/le rakódott a tengelyre. Pucolás és azóta is müxik. Jövőre meglesz a 100ekm.
Nálad minden rendben, locsolod még a gépre rendesen a lóvét?Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #15276 üzenetére
Hajjajj: azt hittem, legalább beszart cserésre, és lehet köpködni a beszállítót.
Nade sebaj, ha user error, hát akkor user error. Legalább te be mered vallani...Igen, minden rendben, de már egy ideje nem nagyon volt mire költeni (csak nem
akart semmi beszarni rajta), ezért csináltam magamnak problémát: tuningoltam!
(Na, arra valóban egy vagyont el lehet költeni. És értelme sem sok van. Mondjuk
most egész jól összeállt a masina. Jól motorozható, és nem eszik 6 lityót sem.)Szerk: viszont, viccen kívül, emlékszem, hogy valami csíkokat emlegettél, amin
feltűnt (a műszerfalon), hogy valami nincs rendben a motor bemelegedésével.
Szerk2: na megtaláltam a motorosban, és valóban még a megoldását is leírtad...
Én valahogy úgy képzelem el, hogy Burtnak az a két csíkja az 1 kocek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #15279 üzenetére
Köszi a képet! Azaz 3 kocek a közepe - ahová én is "tenném" az ő analóg
műszerét, ha minden rendben lenne. Legalábbis a dizájnból ez következik.
Ennél többet persze szétszedés és mérés nélkül nem lehet rá mondani. -
Hauptmann
addikt
Ma megrendeltem a gyári vízpumpa szimeringet. Remélem, a beszállító most nem fog szopatni, mint az előzőnél, ami csak 3/4 évet bírt ki 5000 Ft-ért.
Mi van huszival? Nagyon eltűnt.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Hauptmann #15284 üzenetére
Tengelyt, tömszelencét is cseréltél? Atlanticon kompletten kellett cserélni ezeket mert különben ló..t sem ért csak a szimering csere.
Huszi szerintem vett egy Hondát járja a világot hiba nélkül és tojik ránk..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #15285 üzenetére
Igen, 3/4 éve a teljes gyári felújítókészlet került bele a motorba. És pont azért vettem meg nem kevés pénzért, hogy egy jó darabig ne kelljen hozzányúlni. Hát, nem jött be. Ennyit egy RMS készlet is bírt volna minimum.
De most szeretném megúszni csak szimering cserével, de aztán majd elválik.
Pont egy éve vettem a motort 17 ezer km-el, ma fordult a kilométer számláló 43 ezerre.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #15286 üzenetére
26000 egy év alatt? Az igen... Mondjuk aki elvitte a nagy Maját, az is
futárkodott vele, aztán csak rakta bele a kilométereket rendületlenül.
Hiába: japán technológia. Btw. huszi nem tűnt el teljesen legutóbb
hívott gokartozni is, de sajnos nem értem rá, pedig a kuplungszerelő
szerszámot is visszaadta volna. Aztán most a Polini rugó apropóján
döbbentem rá, hogy az adapterre szükség lett volna. (Megoldottam.)
Na, viszont azt a privátomat nem olvasta: lehet tényleg túrázik... -
-Mosquito-
őstag
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #15289 üzenetére
Öreg Maját eladta már?
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Ma mértem egy 0-100-at a szokásos helyen, nem lett nagy durranás, viszont!
A 0-60 megint "rekord" lett, 3.2 mp, ami arra utal, hogy a Polini rugó jól harap.
Ilyen szempontból megérte beszerelni. Fent viszont némi hezitálás után picit
túlpörög a gép, szóval sehogy se tökéletes a setup. De legalább nem szar.
(És "sokat" sem eszik, mert továbbra is 5.2 körülinek néz ki előreláthatólag...) -
DigitXT
félisten
Na, megvan a budapesti "ideális" robogó: a futóművet is úgy hangolták,
hogy terepen – vagy legalábbis rossz úton – is használható legyen... -
csongi
Topikgazda
Hány motoros fog majd a kardjába dőlni istenem...
Ezt már pár éve mondom, ez a szegmens még most kerül kiszolgálásra. Pont ilyen az álmom -
DigitXT
félisten
válasz TayRol #15298 üzenetére
Itt egy kicsit részletesebben leírják a speckóját... nem tűnik rossznak: full LED
világítás, meg ilyenek, miközben elég komoly töltést tud a generátor...
És persze az ABS alapfelszereltség... aminek én speciel nagyon tudnék örülni.
Szokták mondani, hogy inkább az ára kéne, de üsse kavics: elfogadnám. -
Új hozzászólás Aktív témák
- GTA VI
- Milyen NAS-t vegyek?
- Alkoholista nevelde
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban