-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Brogyi #15348 üzenetére
Olvastam, csak akartam még tesztelni egyet. A csütörtöki leállításkor mért
12,2V-ból hétfőre 11,8 maradt. A xenon az iszonyat lerántja a feszt... Főleg
bemelegedéskor, viszont az akksi bírja a terhelést: visszaállt 11,8-ra a teszt
után + a motor is pöcc-röff indult... Lassú merülést okozhat az UTCOMP is,
ami méregeti ezeket az adatokat. De csak akkor, ha rajta van a gyújtás...
Van extrém energiatakarékos módja, de akkor nem működik az óra, nekem
meg az az egyik legfontosabb funkciója, szóval együtt élek a merüléssel.20K-t még szánnék arra az akksiteszterre, de 30-at már nem adok érte. És
csak egy helyen találtam akcióban 20K-ért: valamiért "megvásárolhatatlan"!
Odáig még nem jutottam el, hogy felhívjam őket, hogy esetleg mégis van?Céghez beérve amúgy 12,5-re ment le, így köze nincs a névleges 12,8-hoz,
délutánra meg már csak 12V volt benne megint. (Nem tartja a feszt vmi jól.)
Tény persze, hogy ilyen rövid utakon hűdenagyon feltöltődni sem tud soha...Ui: az a kemény, hogy a xenon bekapcsolása "rászór" a fordulatszámjelre is
simán bemérte 60 rpm-nek azt az egy impulzust a fedkomp... röhej.Szerk: holnap szerintem rácuppantom az MXS 7.0-t, AGM módban, a recond
hanyagolásával: van hozzá az a fixre bekötő bizbasz, kényelemes rátölthetek
bármikor. Akár a cégnél is (ha el nem lopják a töltőt). Kíváncsi vagyok...!nyogo83: a xenon trafót nem lehetne vmivel árnyékolni? Olyan jól be van kötve
a két hőmérő, hogy nincs nagyon ingerenciám a kábeleiket lecserélgetni...A Lexus-os hírhez annyit, hogy "rácsúszott" a sínekre szegény. Aham... Csak
vitte magával komplett szalagkorlátot, meg a fél padkát, a kitört kerekével...Grillo:
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15352 üzenetére
2 dolog is lehet.
Az egyik, hogy nincs megfeleloen szurve a xenon tapja, emiatt a bekapcsolas pillanataban megszorja a tapvonalat egy 100-500khz-es tuskevel.
A masik, hogy maga a bekapcsolas pillanataban keletkezo hasonlo frekvencias RF jellel szorja meg a kornyezetet a trafo.
Vagy jo esetben mindkettoElso korben szigeteld le a trafot. Femhazas vagy muanyaghazas? Mindket esetben a fem rogzito fulei a vazhoz legyen rogzitve, ha pedig muanyaghazas, akkor meg le is kellene szigetelni (pl Aluminium szalaggal, mint amilyet a futes szigetelesnel hasznalnak).
Ha ez megvan, akkor az izzoig meno vezetek meg mindig viselkedhet antennakent ha nincs normalis arnyekolasa, igy ezt is be kell vagy femharisnyaval vegig burkolni, vagy az emlitett szalaggal.
A lenyeg, hogy a szalag is legyen lefoldelve(a vazhoz). Igy kesz a Faraday kalitkaHa ez nem hoz javulast, akkor pedig a betap oldalra ra kellene rakni egy low-pass filtert, ami kb az 1khz felett tuskeket fullra megszuri.
-
lehella
senior tag
Lidl/Aldi-ba gyakran járóktól kérdezném, hogy nincs most valamilyen jó racsnis villáskulcs készlet akciójjóban? Vagy bármi alternatíva szerszámra? Korábban mintha 4-5 ezerért vettem volna egy nyolc darabos készletet, de nem találok sehol sem.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
StoneBridge
senior tag
válasz lehella #15355 üzenetére
2 hete vettem én is (aldis) racsnis nyomatékkulcsot. Teljesen jó, meg vagyok vele elégedve. Asszem valamivel 5ezer ft felett volt.
Elkészült a hajtás karbantartás is. Új szíj, görgők és csúszkák. A görgőkkel nagyon szívtam, mert bár hiába volt gyári méret, valamiért pár darab nagyon szorult. Itt kicsit kontárkodni kellett, de jó lett a végeredmény. Csöndesebb és egyenletesebben húz a gép. A kuplung harang kissé fel lett csiszolva belülről és a fémes hangnak sincs már nyoma.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #15352 üzenetére
Idézem akkor, frenetikus: "Azért hiányzik a kosár gomb, mert nem vásárolható"
Valahogy úgy érzem, hogy az ilyen cégek, ilyen névvel álmokat kergetnek...
(Vagyis inkább álmokat akarnak eladni, mert azt bármikor lehet, akcióban is...)Szerk: jeleztem, hogy akkor lesznek szívesek levenni a raktárkészlet VAN jelölést,
meg ezt az egész humbug akciót, gondolom most jön a balkáni besértődő válasz...[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #15358 üzenetére
Ismerem őket, háát hagyjuk inkább. De, mellettük vannak ők. Akkudiszkont Na ők rendes csapat,kérdezz rá,hátha be tudják szerezni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
lehella
senior tag
Köszönöm a tippeket, egyelőre Vaterán találtam meg a best buyt
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
kcsa
veterán
Még mindig rühellem ezt a debilis megmondóembert, de véletlenül eljutottam az oldalára, és szembejött ez itt. És bazmeg ez a kretén vitte a robogóblogot
-
Bogyó bá'
nagyúr
Szerintem pont hogy kiemeli (több módon is), hogy a B-s jogsival vezetett, rendszám nélküli, de 90-el száguldozni akaró egyedekről beszél. Tehát még véletlenül sem a motorkerékpáros jogsival hajtott nagyrobogókról. Ötvenes váltósból manapság nem sok van, gyakorlatilag az 50-es (70-es...) kétüteműekről van szó a cikkben: 2016 végén az SMKP nagyjából a fenti "robogókat" takarja 99%-ban.
szerk: nem ide, hanem a "kisrobogósba" kellett volna belinkelned a cikket.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Sajnos a köztudatban éppen ezek a nagyvárosban, rendszám nélkül száguldozó, semmilyen szabályt be nem tartó, repedtfazék hangú (meg az "ötvenesként használt nagyobb...) tuningmatyik miatt vált mára a "robogó" szitokszóvá. Ti meg vagytok ennek a sztereotípiának az ártatlan szenvedői.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
válasz Bogyó bá' #15367 üzenetére
Bő 1hónapja megálltam segíteni egy robogósnak a hegyalja úton felfelé. Le volt szakadva a kipuffja csak a lélek tartotta már. Megbütyköltem amennyire tudtam. Kérdés merre mész? B.Gyarmat. Hány cm3? 50. Rendszám nix, de a csavarok nyoma ott van a sárvédőn. Még 1x,hány cm3? 125. Backi. Másik hülye. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
lehella
senior tag
válasz -Mosquito- #15368 üzenetére
Náájsz! Ez azért már túl van a letört tükör és egyéb suttyóságok utáni lelépés határán.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #15368 üzenetére
Ezt láttam, van ám arc
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #15368 üzenetére
Aki így elmenekül, az vagy nem normális (megijedt feleslegesen stb...) vagy komoly sara van, viszont az ilyen kis szerencsétleneket általában elkapják előbb-utóbb. Ahhoz, hogy működjön a "csalás", nagyban kell nyomni, azt hiszem.
-
Burt1793
veterán
Jó, elolvasom, bár nem volt hozzá kedvem (megnyitottam, de látva ezt a honlapot és címet, rögtön be is zártam), csak a mosquito által linkelt cikket és videót néztem meg.
Aha, az út tud 90 km/h-t... nem kell ahhoz bmw (elég egy újabb 2 literes dízel passat vagy bármi hasonló), hogy úgy lássa az ember, a többiek lassan mennek, miközben egy kisebb autóban a 90 is veszélyesnek érződik kanyargósabb úton.
Van itthon elektromos bicikli, Bosch elektronikával, motorral. Tényleg lazán lehet vele menni, hozzáad annyit, hogy ne izzadjon az ember és van hozzá rendes olajos tárcsafék, súlypontja lent van, tud akkorát fékezni, mint egy 50es robogó (lehet, hogy olyat is, mint egy 125-ös, nem tudom).
Amúgy fekvőbiciklizem mostanában, persze nem Budapesten (túrázás), elég jól bírom, vízszintes úton nem esik nehezemre egyhuzamban 20-30km-t 40km/h-val tekerni. Rövidebb ideig az 50-et is tudom tartani, de az fárasztó, kisgyerek korom óta nem estem el biciklivel. Városban természetesen 20-25 km/h-nál nem illik gyorsabban menni, de már ez a sebesség is elég jó átlagot tud, a belváros közelében gyorsabb az autónál, bkv-nál. Belső égésű motoros autókat tényleg ki kéne szorítani a belvárosból szerintem, nincs helye a biciklinek, de így majd lesz. Látva, hogy mennyit fogyaszt egy autó rövid távon, dugóban araszolva (nem beszélve a káros gázokról, amit a városban sokkal többen belélegeznek), ezt minden ember beláthatná, a villanyautó (ami lassan általános lesz) más téma.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Igen, azt láttam, gondolom már megtalálták.
Szerintem felesleges fennakadnod azon, hogy nála a robogó a segédmotoros kerékpár, amivel negyvennel lehet menni. Biztos ismeri a nagyrobogókat (gondolom így hívja őket), amik 125 ccm és ennél nagyobb köbcentisek.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #15373 üzenetére
Márpedig a pedelec-et rohadt gyorsan be kéne tiltani, vagy rendszám, mert egyre többen vannak. Indok: ütközz egy ilyen faszkalappal, és próbáld a károd lebiztosítózni. Nem fog sikerülni. Rosszabb esetben el fog menni a helyszínról, bringás szokás szerint.
És, ha rendszám, akkor vezetői engedély is, mert nehogymár mindenféle jogosítvány nélkül lehessen olyan szarokkal menni közúti forgalomban, ami képes lépést tartani egy 125-ös motorral.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #15377 üzenetére
Az a másik oldal, hogy jogilag nehéz őket felelősségre vonni. Hollandiában sincs rendszám, de ha valaki kárt okoz, azt beismeri általában.
Amúgy nekem most volt jó tapasztalatom, igaz, autó jött belém, segítőkészen, gyorsan kitöltöttük a kéksárgát.Értem az írásának lényegét. Szegény fel van háborodva azon, hogy más ingyen ugyanúgy vagy inkább még szabadabban közlekedik, mindezt olcsóbban és gyorsabban, felkészületlenül. Igaza is van, ezen csak hosszabb távon lehet segíteni, egy ilyen blogbejegyzés nem ér sokat, hangulatot kelt. Aki úgy közlekedik, ahogy le van írva, nem olvassa, vagy leszarja ezt az írást, a többiek pedig együtt mérgelődhetnek...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #15367 üzenetére
Ti meg vagytok ennek a sztereotípiának az ártatlan szenvedői.
Szerintem akinek nem inge, ne vegye magára: egyértelműen SMKP-kat fikáz...
(Ami persze nem jelenti, hogy nincs gond a nagyrobogót annak használókkal.)Ettől függetlenül van aki a nagyrobogót is lenézi: nos annak egészségére.
Senki sincs kényszerítve, hogy azt használjon. Tudni kell, mire jó, és mire nem. -
Burt1793
veterán
Aha és a végén kiderül, hogy ő ugyanilyen futár volt annó, aki ugyanúgy ész nélkül ment, párszor eldobta a nem akkora sebességre tervezett robogóját, most viszont, hogy kicsit idősebb lett és bölcsebb , plusz telik neki motorra, szabályosan él.
Itt is látszik a különbség a nagyrobogó és smkp között, én az sh-val vészfékeztem többször is nagy sebességről próbaképpen, ha esetleg majd egy vad kerülne elém az erdőben. Még ABS nélkül is szépen lassul, stabilan. A vezetési tréningen az oktató is megdicsért , igaz, az kb. csak 60-ról vészfékezés volt, ott úgy kellett megállni, hogy a hátsót kicsit hamarabb behúzod az ideális terhelés érdekében, majd erősen az elsőt és ügyelni kellett rá, hogy tapadáshatáron tartsd a fékerőt (persze párszor megcsúszott a hátsó, sőt az első is).
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15380 üzenetére
A tréningen "nagy fék" gyakorlása nagyon jó és tényleg hasznos, viszont
amikor vmit nagyon benézel (vagy más, aki elédkanyarodik), nem biztos,
hogy úgy fognak működni majd a dolgok, ahogy te azt elképzelted.Nem véletlen nem lehet ma már (az EU-ban) új motort eladni ABS nélkül.
Aki azt hiszi, hogy ő a közutak Valentino Rossija és jobban fékez nélküle
kurvára el van tévedve + valószínűleg nem esett még pofára, önhibásan!
Arról nem beszélve, hogy egy kikerülés közben mire jó egy csúszó kerék.Honda 600RR (lengyel videó, de érdemes megnézni / féktávokat figyelni)
De tele van hasonló videókkal a YT. A profi hamarabb megáll ABS nélkül
is, mint az amatőr, aki az ABS-es féket se meri eléggé húzni, viszont a fő
különbség, hogy amikor az amatőr túlhúzza pofára esik. (Ilyen egyszerű.) -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15381 üzenetére
Tudok erről, voltak már csúszós helyzetek, olyankor szinte teljesen elengedem a féket és kanyarodom. Nem vagyok beképzelt, tudom, hogy ugyanúgy elesnék, ha olyan a helyzet.
Az abs-es féket max. erővel húznám, ezt viszont nem szabad (legalább is nem mindig és folyamatosan).
Amúgy a mai autókban már olyan okos a fékrásegítő, hogy magától fékez teljes erővel baleset előtt, még akkor is, ha nem nyomod teljes erővel (vagyis növeli a féknyomást). Motoron én inkább ésszel megyek, hogy ne kelljen vészfékeznem minden sarkon. Eddig a megtett 12-13 ezer km alatt párszor vészfékeztem a közúton veszély elkerülése érdekében, eddig sikerült mindig megállni, vagy kikerülni, ilyen hidegben lassabban megyek, sőt, a héten nem is motorzom, majd jövő héten még talán lesz pár melegebb nap.[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Ha már fékezés. Reggel megyek a József Attilán a középső dávban, pirosra vált a lámpa előttem, lassítok, megállok. De ekkor hallom, hogy hátul valakinek surrog a gumija a vizes aszfalton, automatikusan húztam egy gázt, és begurultam a zebrára. De abban a pillanatban egy kurva nagy csattanás, a belső sávban nyomta telibe az elöl álló autót.
1 perccel korábban azon gondolkodtam, hogy menjek-e be a belsőbe, de úgy döntötem, hogy maradok középen, jó az nekem. Hát, jó is volt. Bele sem gondolok, mi lett volna, ha engem csap telibe, biztos nem úszom meg úgy, mint a múltkori Hondást, akinek csak lecsúszott a lába a kuplungról.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Nagyon off.
Kell valakinek egy steam-es DiRT3 Complete kód? Ha igen, pü.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #15388 üzenetére
Hihetetlen, hogy még mindig ugyanott tartasz, kiemelsz egy mondatrészt és abból levonsz minden olyan következtetést, ami neked tetszik. Azt is írtam, hogy nem húzhatod végig teljes erővel a féket. Mindegy, nem fogok vitatkozni veled ilyen hülyeségeken, látom, hogy neked ez tetszik, remélem tudod mással csinálni.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #15389 üzenetére
Az egész HSZ-ed arra volt kihegyezve, hogy az SH-val még ABS nélkül is milyen
stabilan megállsz, meg milyen jól begyakoroltad a vészfékezést: egészségedre!Szerk: amikor tényleg meg kell majd állni, kíváncsi vagyok, mennyire fogod úgy
érezni a "határát" a fékezésnek, mint a tréningen, és az őzike is megdicsér-e?Szerk2: de igazad van mindenben, s még szerencse, hogy beképzelt sem vagy!
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
No, csakhogy visszaterjek a topik eredeti temajahoz, az oralrollerhez
Madisonban hatjasban cserelve lettek az alabbiak: Gorgo, szij, kuplung. Kuplungharang jo allapotu volt, meg a nyomolapok is.
A jelenseg, hogy elindulasnal eleg eros rezonalas van, valamint neha kicsit surlodo hang. Raadasul mintha kicsit lomhabban is indulna meg.Jol gyanitom, hogy a kontrasztrugo faradthatott meg?
Annyi idom meg nem volt, hogy megnezzem levett deknivel csak talalgatok, hogy a szij csuszik meg, illetve csapkod mivel nem szoritja megfeleloen a kontrasztrugo. -
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #15391 üzenetére
Ez olyannak hangzik, mintha túl hamar nyitna a kuplung: a súrlódó hang persze
lehet(ne) a szíj csúszása is, de csapkodni attól még nem tud terhelésen...
Alapvetően baromi feszesen van bent a szíj, ahogy kcsa írja, csak gázelvételre,
motorféken tud lazulni, mert akkor ellentétes erők hatnak: gyorsításnál nemigen.Szerk: a kuplung új? Harangot nem cseréltél, csak a belsejét? (Az szívás lehet.)
Ha a kuplung amúgy nem új, a kisrugók is megfáradhattak: akkor nyit túl hamar.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15394 üzenetére
Vadi uj a kuplung, a gyari rugoival. A harang a regi, mert teljesen fasza allapotu.
Eloszor en is arra gyanakodtam, hogy a kuplung rugok gyengek,de hogy gyari konfigban az uj rugo ilyen legyen, nemtudom mennyire valos.De tenyleg az is lehet, hogy a kuplung szar a regi haranggal, es emiatt "darabos" amikor meg nem fog be teljesen, hanem csuszik.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #15395 üzenetére
Én beraktam a gyári új kuplungot a szemre jó harangba. Félrekopás lett a vége.
Mondjuk tüneteim nem voltak, de azóta Malossi kuplung Malossi haranggal.Szerk: pontosabban lettek tüneteim, de azok a felborult Dr.Pulley miatt voltak...
Elrettentésül! Szerk: a zsír új gyári variót még nem próbáltam ki...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #15397 üzenetére
Anno a kuplungfelújításnál írták, hogy a harangot fel kell szabályoztatni utána:
mondjuk nem igazán értettem, miért is, mert elvileg egy forgástestről van szó,
de miután láttam a félrekopás jellegét, megértettem. Az új kuplungpofák síkot
képezve csapódnak a harang falának, ami viszont lehet egy más szögű sík, a
korábbi kopások miatt, így csak részlegesen érintkeznek az új pofák, ami baj!
(Kisebb felületen kell átadni az erőt, nagyobb terhelést kap a felület, akár meg
is éghet a koncentrált hőtermelés miatt, utána meg rossz lesz a tapadása, és
jön a rángatás: de talán erről kcsa tudna regényeket írni. Kymco típushiba.)Szerk: megtaláltam.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15398 üzenetére
Mostmar csak keresnem kell valami jofajta harangot.
Majesty 125-hoz talaltam Pollinit is, elmeletileg full ugyanaz minden a 125-os Madisonnal.
Vagy Italmondo-tol DR.Kicsit mas: hatso fekbetetem szinten uj (EBC), viszont eleg sokat visit fekezeskor, foleg megallasnal/alacsonyabb sebessegnel. Annyira ezzel a fekbetettel nincs tapasztalatom.
Ez ilyen, vagy majd kopik meg?
Autonal jartam igy, ott kellett neki vagy 6-700km mire elnemult, de ott is ki lehet olyan betetet fogni, ami addig ilyen visitos amig vasig nem kopik
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Windows 11
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 24
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Xbox Series X|S
- Androidos tablet topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.