-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #15803 üzenetére
Azt hiszem, holnap sem fogok melózni... Pedig most a költözés miatt rohadtul kéne a pénz. Eléggé szopórolleron vagyok mostanában.
Az ónos esőről jut eszembe, 3 éve Pécsre kellett mennem hajnalban, ónos esőt ígértek, de oda kellett érnem reggel 8-ra, fasza. Esett is az eső. Én alig mertem 70-80-annal menni az autópályán, aztán elhúz mellettem valami terepjáró, tán X5 volt. A lényeg, hogy néhány kilométerrel később a szalagkorlátra volt felfűzve, a tulaja mellette álldogált. Paraszt azért nem voltam, megálltam, hogy kell-e segítség, de magamban azt gondoltam, hogy a csoda BMW-re is hat a fizika.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #15804 üzenetére
Én fogok, csak a motort hagyom a garázsban... De annak örömére, hogy már
írt az Okmányiroda, hogy lassan lejár a műszaki, elkezdtem rendbetenni az órát.
Gondoltam, idejében elkezdem, mert 160 km/h-val idő kell a ~42K-t belerakni.Na, ehhez képest láttam, hogy van ám feljebb is! A garázsban kb. 5 fok van, így
a hangsebesség mondjuk legyen 1204 km/h... A Mach 2,3-at simán viszi a gép!
(Csak lemérni nem tudja a szerencsétlen, mert 160-at ír ki* folyamatosan.)*: de pörögnek bele a kilométerek, ahogy kell. Csak el ne felejtsem lekapcsolni!
(46203 a célfüggvény, de ha túlszalad ráb*sztam, mert visszafelé nem megy.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Biztosan Hauptmann kedvence, aki a pedelecből már a pedált is lehagyja...
(Az a vicc, amikor a rendőrök annyit mondanak rá, hogy csak óvatosan! Pedig
ha kekeckedni akartak volna, akkor a 18LE már nem egészen segédmotor.)ON: az út meg a hőfok miatt ma már simán kitoltam volna a vasat. De a garázs
előtt meg a feljárón még elég combos a jégréteg: az autó is elkapart rajta kicsit.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Há' nehommá rendszámozzák a segédmotorokat, mi lesz így szegény simsonos csórókkal, akik csak horgászni járnak?
-
TayRol
veterán
Srácok, mennyiért érdemes meghirdetni a robogómat?
2005-ös, 22e km-rel, magyarországi, tökéletes állapot, nagy plexi, szinte az összes javításról számla, vízpumpa nem folyik, generátor ok, kormánycsapágy új, ősszel volt olaj meg szűrő csere, új michelin gumik, gyári kulcsok, hátsó gyári doboz, stb... Adok hozzá még egy Tucanot meg egy pár apróságot (új olajszűrő, új Osram izzó, olajszűrő leszedő, takaróponyva). Másfél évig még műszakis.Fel kell ülni rá és menni vele.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Az, hogy a Hondán váltót kell cserélni, az rendben van, de az Alfa szar... Ha ez a faszkalap tényleg értene az autókhoz, akkor tudná, hogy a facelift-es 147-esekkel nincs különösebb gond.
-
csongi
Topikgazda
válasz Hauptmann #15817 üzenetére
En sem ertem, hogy lehet egy forgo alkatresz meghibasodas eseten bontottat javasolni?
Bar meg akar jo tanacs is lehet. Foleg ha olajcsere hianyaba ment tonkre a csapagy, akkor aztan a fogaskerekek is szep allapotba lehetnek.
De hogy te miert olvasod ezt a hangulatkelto oldalt?
Az sem jut eszembe, hogy letezik.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Szoktunk viccelni, hogy megb*sz a rendőr (és aztán meg is büntet!), de hogy
tényleg be kelljen készíteni a vazelint a csomagtartóba idén, az meredek... -
Grillo
senior tag
No, bakker, megint február van, nekem meg még mindig nem lett megcsinálva a Scarab. Kérlek írjatok elérhetőséget tutisan dolgozó szerelőhöz, mert akkor jövő héten intézem. Nem akarok úgy járni, mint tavaly, hogy júliusban kezdtem az évet (meg augusztusban abba is hagytam...).
-
Grillo
senior tag
OK, ha nyerek a lottón, akkor az össze szart összevásárolom a topikban.
És tartunk egy nagy szalonnasütést a tüzükön. -
Grillo
senior tag
OK, akkor elkezdek lottózni.
-
TayRol
veterán
Na, feldobtam a netre a robeszt. Felárazva, de úgyis mindenki alkudni szeretne.
Amúgy ha kell valakinek újszerű, alig hordott magasszárú TCX cipő vagy Nolan N87 bukó, az sikíthat nyugodtan.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15835 üzenetére
Merj egy ilyet a homerseklet jelado adat vonalan is nem-e onnan kap be valamit, illetve az ora tapcsatijan.
Elsore nem gondolnam hogy ez a durvan 2V-os feszultsegugras lefagyast okoz, vagy ha igen, akkor max egy normalisian jo nagy kondival szurt feszstabot kell ele rakni.
A pillanatnyi feszultseg tobblet gondot nem kell hogy okozzon, mert tuti van benne valamilyen szintu 12V-os feszstab resz, a 9-10V koruli pillanatnyi eses pedig elso ranezesre resetet kellene generaljon.
Bar mivel tizedmasodpercekrol van szo,szoval akar ez eloidezhet egy lefagyast is. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #15837 üzenetére
Az, hogy bezuhan 1V környékére "nem vészes"? Az óra tápján konkrétan
megfordítja a polaritást egy pillanatra. És visszarúg 20V fölé. Nem vészes:
(Igaz, ez az egész kb. 3 mikroszekundum alatt végbemegy. Szóval át kell
hidalnia, tényleg nem gáz. Kivéve, hogy a hőmérőket jól megreseteli.)Normál izzó ilyet nem csinál. Egyáltalán. LED izzóval nem foglalkoztam.
Szerk@nyogo83: tök jól látszik a normál kommunikáció. Aztán jön a csatt.
Olvasgatom a leírást, hogy minek veszi ezt, miért hal le. Esetleg a tüske:[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #15838 üzenetére
Az hogy a műszered kiakad tőle, az a műszer túl érzékenysége nem? Persze neki nagyon nem jó
nyogo83: javaslata megoldás lehet szerintem is. Ha mást nem találsz ami okot adhat a hibára, egy próbát megér.Azt hittem nagyobb értéket produkál a xenon Erre értettem a nem is rosszat.
Ezeknél a kis áramellátású járgányoknál...
A kérdés az, hogy az injektoros vasaknál milyen kihatással lehetnek az elektronikus rendszerükre.
Ahol 10-15% állandó feszültségeltérés kihatással van az élet tartamukra.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15839 üzenetére
Már milyen "nagyobb értékekre" gondolsz? Fogyasztásra? Névlegesen a
xenon is 35W-os, nekem meg ugye 2 db van belőle, tehát elvileg 70W.
Tök ugyanannyi, mint a gyári HS1-es izzók. Elméletileg! Gyakorlatilag
inkább 8A körül zabál, ami inkább 100W környéke, de az sem vészes.
Amikor meg beröffen, akkor "odabasz". Ez tény. Kérdés, hogy mennyire?
(A névleges érték dupláját biztosan beszippantja, rövid ideig: ilyen...)Szerk: olvastam olyan rémtörténetet is, hogy xenon bekapcsolásra előjött
mindig a dzsinn. Sárga csekken. Szóval a "csekkendzsin" lámpa.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15840 üzenetére
Mostmar biztos a multkori feltetelezesem, kis kiegeszitessel. [link]
Nem csak az RF szurese nem lehet jo a HID ballast-nak, hanem lehet vissza is rug a halozatra.Probald meg azt a szurot osszerakni, utana meg egy merest csinalni es ha nem stimmel 100%-ra, akkor pluszba egy diodat meg be lehet tolni ami a visszaramot megszunteti.
-
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #15838 üzenetére
"Az, hogy bezuhan 1V környékére "nem vészes"?"
Gyanúsan DAC hibának néz ki. Nem hiszem, hogy valós.
Két lehetőséged van. Valami drága tárolós szkóppal nézed meg, vagy analóggal, és marad a szemed.
Esetleg ha az analóg Tektronix szintű akkor a triggert be tudod állítani, hogy csak akkor induljon a sugár mikor pl. 7V alatt van a jel (single shot). -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #15838 üzenetére
"Olvasgatom a leírást, hogy minek veszi ezt, miért hal le."
Konkretan itt az a problema, hogy a Dallas 1 Wire hoszenzora digitalis adatcsomagokkal kommunikal a mikrovezerlovel. Amikor tapot kap a vezerlo, akkor egy speci bit/impulzus csomaggal inicializalja a szenzort es meginditja a kommunikaciot a 1 wire vonalon.( * doksiban)
Ha egy ilyen tuske bekerul az adatvonalra, akkor gyakorlatilag megszakad a kommunikacio, a mikrokontrollerben pedig ugy nez ki ez az eset nem lett lekezelve, hogy ujrainicializja ha buszhiba lep fel.*:"The initialization sequence consists of a reset pulse transmitted by the bus master followed by
presence pulse(s) transmitted by the slave(s). The presence pulse lets the bus master know that slave devices (such as the DS18B20) are on the bus and are ready to operate. " -
DigitXT
félisten
válasz Brogyi #15843 üzenetére
Áááá, ne már, hogy szkópot is vegyek drágábbat! Tegnap volt itt huszi.gyb:
Mondom neki, itt ez az akkuteszter. Occó! 20K. Lakatfogó! Mégóccóbb: 15K!
Aztán milyen faja gyorscsatlakozóm van. Ugye nem gyári. Ja de CTEK... Azt
nem is mondtam, hogy az MXS 7.0 mennyibe került. (~40K, adapterkábellel.)
Az oszcilloszkóp csak 28K volt. Meg mondjuk a második mérőzsinór +6K.
Szóval bőven 100K fölött tartunk, és akkor ez még csak pár mérésre se elég?Szóval lehet, hogy mérési hiba! De az tény, hogy VAN egy tüske a hálózaton,
amit nyogo83 előre látott (lehet találkozott már vele korábban), amivel kellene
kezdenem valamit, ha nem akarom, hogy minden lámpafelkapcsolás után azt
mondja a két hőmérőm, hogy kakukk... Mert AZ egy kicsit idegesítő, na.Ui: nem nagyon tetszik a fesszab, de még nem sikerült kimérnem a diódákat,
mert konkrétan nem tudom lehúzni a csatit róla, teljesen ki kéne szerelni...
Tudom, hogy elég szar a kábelezése. Ezért is tetszene az általad ajánlott kit,
ami komplett, kábelezéssel együtt van, új biztosítéktartóval, mindennel. Némi
égésnyomra is emlékszem a múltkori szerelésből... azaz nem is értem, hogy
azt a 230W teljesítményt miért ilyen tyúkbeleken tolják át gyárilag. Ez van.Ma amúgy nagyon elemében volt a generátor: xenon nélkül alapjáraton is 14.7,
vele meg 14.2. Egyik érték sem durva egy AGM akksinak. Főleg így -1 fokban.
Érdekesség, hogy a fogyasztásom is stagnál 5.4 körül - a hideg ellenére.nyogo83: valami szűrőt mindenképp kell rá raknom... Itt is hasonlókat írnak.
Amúgy csonginak is igaza van, hiszen olvastam 150V-os tüskéről... Ez pite![ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
Úbaz srácok, ez nekem kínai nagyrészt. Nem hiába vagyok bőccsész...
Fater villamosmérnök.
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #15848 üzenetére
Lehet, hogy azért van, mert én is a villamosmérnökin tanultam, aztán rájöttem,
hogy "nincs is annyi villamos", úgyhogy a másik oldalát végeztem el. (szoftver)
Aztán csak a homályban tapogatózom... És lehet, hogy rosszul mérek, vagy
rossz következtetést vonok le a mért értékekből, és esetleges mérési hibákból.Mindenesetre az UTCOMP-ot szoftver oldalról kéne helyrepofozni... nonszensz,
hogy pontosan tudja, hogy nem kommunikálnak a hőmérők (jelzi, hogy "--"), de
nemám újrainicializálná őket. Nem! Úgy marad. Lefagyott, hát lefagyott. Röhej!
Tököm tele van különböző elektronikák farigcsálásával. Mikor nem értek hozzá.
(Pl. összeválogatnám a linkelt szűrő áramkörhöz az alkatrészeket: nem találok
pont ugyanolyan specifikációjú induktivitást a hestore-ban, viszont, nem tudom,
hogy mi a különbség a különböző értékek közt: lehet, nem is lenne jó a másik.)Hardveresen amúgy a legegyszerűbb megoldás, hogy kap egy külön kapcsolót,
s ha lefagytak a hőmérők, lekapcsolom (gyújtást nem). Visszakapcs: működik!
Új hozzászólás Aktív témák
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban