-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #16051 üzenetére
Az első még elmegy jó 30-at... 50%-os. A hátsó tényleg kopottas:
nálam 6000 alatt néz ki így. Mondjuk a City Gripnek esélye sem volt
a defekt miatt. De a Power Pure SC-t kifejezetten élvezem (jól gurul).
Szerk: mekkora is a gép? Nem nagyon gyűri le magáról a hátsót.[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #16054 üzenetére
125, nem csavarja fel az aszfaltot, de cserébe nem is kell félévente új gumi hátulra. Mondjuk onnan is tudom, hogy a hátsó szar, hogy érzékenyebb a villamossínre.
Hogy van a szabály, előre-hátulra ugyanolyan minta kell? De valószínűleg marad a City Grip. Esetleg valahol akciós? A holdnál most 15 ezer az én méretem. Annyira nem kapkodok a vétellel, majd vizsga előtt, bár, ha meg megveszem a Forzát (még nincs eldöntve), akkor viszont erre már nem nagyon költenék.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Hauptmann #16055 üzenetére
Tengelyenként azonos kell legyen, abból meg motoron összesen kettő van a két gumira, tehát olyat veszel, amilyet akarsz
De korábban mintha olvastam volna már olyat, hogy eltérő gumiknak (természetesen már gyártón belül is) más a "profilja" - itt persze nem a mintázatra gondolok, hanem van hegyesebb, laposabb formájú, és ha erősen eltérő az első-hátsó az nem annyira szerencsés. Persze hogy egy városi robogónál ennek van-e jelentősége, az már vitatható
-
Golota
aktív tag
Én pont múlt héten rakattam fel az Xciting 250-re az új Michelin City Gripeket. Eddig Conti Twist volt, kb 3 éve. A Conti rettenetesen rázta a motort, még sima úton is olyan volt, mint ha macskakövön közleketdem volna. Tapadását tekintve eleinte nem volt sok gondom vele, de az utóbbi idöben már esöben és hidegben már nagyon csúszkált. Kb 20 ezer km lehetett bennük, de a profil kb 70%-a még meg volt, de már nem tapadt, mennie kellett,
A gumistól hazáig esett az esö, nem tesztelgettem, de a Michelin elég idegesnek tünt, túl fordulékony lett vele a motor, majdnem benyaklott kanyarokban. Otthon megnéztem a guminyomást, mert sejtettem, hogy nem OK. A szervízben a hátsót 3 Bar-ra, az elsöt 2.6-ra fújták.... A Michelin 2.0 és 1.8 értékeket ajánl ehhez a mérethez, így ezeket állítottam be.
Ma reggel szebb idöben motorral jöttem és eddig nagyon pozitív: a sima út most már simának tünik, a motor kezelhetösége is rendben. A tapadást értelemszerüen nem tesztelgettem, még járatós.
Egy dolog nem tetszik: szerintem a City Grip túl "retrós" mintájú az Xcitinghez, a Twist sokkal dögösebb kinézetü volt. Ez legyen a legnagyobb bajom persze.
Majd megírom a tapasztalatokat,
-
Golota
aktív tag
Én jobban bízok az elöbbiben A gumigyártó jobban képben van a saját gumijának a képességeivel és katrakterével, míg a motorgyártó megad egy értéket aztán örök idökig az marad a javaslat, pedig a gumik sokat fejlödnek, változnak 10 év alatt, Amúgy nagy eltérés nincs, ha jól emlékszem a Kymco hátulra és elöre is 2.0 bart javasol.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Golota #16068 üzenetére
Nálam fogalmam sincs, mi a gyári ajánlás, nagyjából 2 bar lehet (City Grip), én 2.2 illetve előre 2 bart szoktam fújni. Vicces, de ha 1-2 tized barral kevesebb a nyomás, megérzem, és megyek a kútra. Nagyobb nyomást nem próbáltam. 1.9 körül hátul már instabil kanyarban, olyan nyúlós, rázkódós...
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz Golota #16068 üzenetére
Húh. Anélkül hogy belemennék a témába, csak egy dolgon gondolkodj el: anno a ContiTwistet se hitted el nekünk. Most ezt se. Fél év múlva visszatérhetünk rá, ha gondolod
De hogy érveim is legyenek: adott motorra egy adott szerkezetű, és terhelési- valamint sebességindexű gumi való. Feltételezem ezek szerint vásároltál, nem pusztán a méret alapján. Ha ezek a paraméterek egyeznek a gyártó előírásaival (amivel ugye homologizálva lett a jármű), akkor igenis a guminyomásnak is egyeznie kell (ismételten: amivel homologizálva lett a jármű). A puha gumi kényelmes ugyan lehet, de nem feltétlenül biztonságos.
De ahogy érzed
-
Golota
aktív tag
A Conti nekem már akkor meg volt, mikor ezt a fórumot nem is ismertem. Amúgy nem annyira rossz az a gumi, mint amilyennek ki van kiáltva, de tény, hogy nem jó választás. Az elsö olyan Conti gumim, amit nem vennék meg még egyszer, eddig kocsin és nagymotoron csak pozitív tapasztalataim voltak vele.
-
Burt1793
veterán
-
DigitXT
félisten
Látja? Nem látja? Na látja! Nem is nézték a lámpákat: full LED-del vizsgázott le.
Teszem hozzá, hogy power LED-ekkel. Amiket bármikor végigkapcsolgatok nekik,
és szerintem nem mondják meg, hogy nem izzó. (Vagy ha igen: csak jobb annál.)Szerk: siettem a vizsgaállomásra, egy autista apuka meg elkezdett "emberkedni",
szerencsétlen gyerek ült hátul: láthatta, hogy az igen intelligens apucija majdnem
megöl egy motorost azzal, hogy az átsorolási szándékát észrevéve addig nyomja
a gázpedált (nem törődve az 50-es limittel!), amíg a motorosnak jól elfogy a helye,
hiába megy már majdnem 90-nel, fékezhet jó nagyot. Nehogy haladni tudjon ugye.
Előtte érdekes módon képes volt 50-nel menni, meg utána is. De ha előzik? Ááá!!!Hát felhajtottam a sisakot, remélem hallotta a kölök, hogy "Ezt tanulja a gyerek?"
"Ezt tanulja a gyerek? A k.rva anyádat!" Remélem mindent hallott, s kérdezi majd
otthon, hogy mi az a k.rva, s az anyuci* tényleg az? Hiú ábránd, persze.*: vagy a nagymama. A megfelelő rész aláhúzandó. Esetleg mindkettő ugye.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Golota #16066 üzenetére
Megkérdezném,hogy eddig hány gumival van/volt tapasztalatod? Megnézed az újfajta gumik profilját akkor látható, hogy amilyik vízen is jó, jobb annak több kifelé egyenes minta található rajta. Nem kéne egy xar bakelit Conti Twistet hasonlítani bármivel is. A gumi nyomást a motor manual szerint kell beállítani, ettől el lehet térni természetesen.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Golota
aktív tag
válasz -Mosquito- #16076 üzenetére
"vízen is jó, jobb annak több kifelé egyenes minta található rajta" Huh, ez így nagyon sommás vélemény. A valóságban "picit" összetettebb a téma, nem véletlenül vannak komoly kutatói háttérrel felszerelve a laborok.
Kérdésedre válaszolva: kb 15 év nagymotoros tapasztalatom van (kismotorral meg vagy 30) , többek között kifejezetten nagy teljesítményü gépekkel is, Böven 100 ezer km túra és jópár elhaszált gumiszett után mondom, hogy a Conti egy remek márka, aminek valóban van egy gyengébbre (de nem balesetveszélyesre) sikerült terméke, a Twist.
-
csongi
Topikgazda
A twist elfogadható termék, csak a helyén kell kezelni, legfontosabb, 250ccm alatt használható és normál közlekedés mellett teljesen jó, legalábbis ami a robogókat illeti.Viszont pár ezressel drágábban van City vagy Pure Michelin gumik, és ennek fényében már nem éppen jó választás, ár-érték arányában. A Conti pedig gyárt tesztnyertes túragumit is.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #16080 üzenetére
Nekem ezzel csak az a bajom, hogy olvasom a manuálban, hogy ha utas is van,
vagy nagyon fel van pakolva a gép, akkor többet kell fújni a kerékbe. Szóval csak
annyi lenne a kérdésem, hogy ilyenkor be kell vinni a Honda márkaszervizbe?Egyáltalán levegő kell ezekbe, vagy abban túl sok az oxigén, inkább nitrogén?
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16082 üzenetére
Tönkre fogod vágni a fesszabod, mert valami kínai szar izzót raktál a Hondádba?
Visszamennyé! Ui: nem tudom, milyen az a COB LED: Autóklub nem csókos.Szerk: ja nem, már vágom. Amit spórolsz a lámpán, azt elfűtöd a markolaton.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #16084 üzenetére
Viszont közel van. Az idő pénz.
Remélem nem lőttek le kilóhússzal...Szerk: amúgy túloztam, nem volt full a készlet... A helyzetjelzőbe beraktam egy
hagyományos izzót, nulla munkával, mert az illik a HS1 izzókhoz: te, hogy ez a
gyári lámpa már mennyire fos, az valami hihetetlen! Bemattult a foncsor, minden
baja van! Szóval a következő projekt, hogy huszi letüsszenti feketére. Megint.Aztán két év múlva veszek bele valami bontottat, hogy megint levizsgázzon: ehh!
Szerk: ha még meg lesz addigra. Ez sem olyan nagyon régi kép, aztán mégis:[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #16086 üzenetére
Én a helyében 50-es libertyt néznék, hogy a tohonya dög után rendben legyen a kilövés.
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #16090 üzenetére
Ki nyílt a csipája
Szép lett gratula.15én gurultunk egy 200at szutyok hideg volt. A váltó végre jól működik, de a karbin állítani kell még picit, hirtelen gázelvételnél leáll. Benya szint, vagy a pillangószelep tengelye lesz a ludas. De hogy útálom leszedni azt el sem tudom mondani. Pedig ez is egy sosem el nem romló Honda
De azért vágyom vissza a szemét hulladék olaszra -
DigitXT
félisten
Milyen motorolajat vegyek a lomha kecskébe? Van Motul 10K-ért, de 20-ért is.
Rohadtul unom már a J.Costa variót. Pénteken fogyasztás teszt, utána csere!