-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
A piaggio x9 250, az Honda blokkos vagy Olasz?
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #17148 üzenetére
Én most ~nyélgázas gyorsításnál éreztem kis remegést (éppen 40-50től), pl Budakeszin felfelé a Fő úton. Egy hónapja nem indítottam be a masinát, nem voltam otthon és most a zuhogó esőben nem nagyon nyeleztem, remélem csak a gumi csúszott a nagy vonóerőtől kicsit jobban. 😃 Meglátom délután hazafelé. Most a mélygarázsban kiszárad a variátorház is, ha esetleg a nedvesség lenne a gond és az út se lesz vizes.
Lehet, hogy nem bírja ki 36 ezerig a görgőszett... -
DigitXT
nagyúr
Tavaly 3336 Ft volt a kötelezőm. Idén 4500 lesz, miközben a bónusz nő B07-re...
Mondom, anyátok, akkor átmegyek másik biztosítóhoz, mire fel emeltétek meg?
Végigpötyögtem a kötelező köröket, és a végén kijött, hogy a K&H a legolcsóbb
továbbra is, szóval nem tudok hova váltani... Csak én érzem pofátlannak? +35%,
miközben a bónuszfokozat emelkedik, tehát az további kedvezményt jelentene...Nem beszélve drága k*rmányunk agymenéséről, hogy a számított díj alapján ŐK
még +30% "baleseti adót" is beszednek, mer' az jó: persze ezek lófax összegek!De néztem, hogy egy öreg autóra, amit esetleg megvennék a legolcsóbb(!) KGFB
50K/év, és akkor arra fizessél még mellesleg 15K adót. Ez azért már pofátlanság.csongi: attól, hogy beletolta a szíjat a deklibe, még nem kell levernie a varióanyát.
Burt: ha a gumi csúszik a szétszaladó ménes miatt, nem remeg, hanem riszál.Ui: forgalmi szerint 199 kg a kecske, nekem még 178 rémlett: lehet, hogy azt még
a Majára írták, szerintem az nem volt olyan nehéz... ennél már inkább elhiszem.
Bogyó bá': oké, K&H. Nade mindenki egyszerre emelt? Ez így nem kartell?[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #17156 üzenetére
A baleseti adó konkrétan a Fidesz szüleménye. De az is röhej, hogy pesti lakosként egekben van a kötelező. Most, hogy kijöttem Érdre, és ide is vagyok bejelentve, összesen kb. 35 ezer Ft-ot spórolok majd meg az amúgy teljesen felesleges kötelezőkön (mert ha baj van, fizetni azt nem akarnak). Persze, majd csak évforduló után, mert évközben nem lehet módosítani, nem utalják vissza a különbözetet.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #17156 üzenetére
Leeresztett 0.2 bart elöl-hátul, most pótoltam. Hazafelé amúgy is jó volt, szerintem kicsit beázik a dekni, vagy nem tudom... ha lesz megint eső, akkor már nem lehet a gumira fogni. Nem remegés, kicsit jobban, de nagyobb frekvenciával, finomabban remegett. Persze az is lehet, hogy 1 hónap alatt elszoktam az egy hengertől, olyan kicsinek is tűnt az egész, pedig nem nőttem.
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #17156 üzenetére
A gyari szij hossz 950mm
Az Athena pont ennyi, de ugye ez csapkod.
A dayco 946, ez meg rovid, hezagolni kell, ez nem csapkod.
Nah mar most a legutobbi szakszeruen levett alkalommal
A kulso tarcsa ricni kiscsit kapott.
De ha nincs hezgaolas, akkor meg elmegy, fog eleget, ha hezagolom akkor mar nem jo.
Mivel az osszes gorgo szetrepult, azt vennem kell.
Minden meg van es tulelte, csak a gorgok es az anya tavozott.
Kerdesem tapasztalatod alapjan.
Ha veszek bele pulleyt, akkor van e ra esely, hogy az also, ures tartomanynal feszesebben tarthatja e szijat?
Gondolom ehhez nehezbb gorgo kellene, csak akkor a gyorsulas rovasara megy.
Mert akkor csak azt kell vennem.
Illetve meregettem a tarcsa-haz viszonyat. 3-5 mm hezag van a ketto kozott.
Ez elegndo lehet a pulley-hez.A ket tarcsa teljes ossze zarasnal kb 3mm a szij kiallasa a tarcsa felett.
Te mit tennel az adott szituban? -
tigipuf
senior tag
Ne sírjatok ,xciting 500 lesz úgy látom a következő vas,mennyire megbízható?
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
kcsa
veterán
válasz tigipuf #17162 üzenetére
Masszív, minőségi jármű. Nehéz. Drága az alkatrész, az aránylag nagy teljesítmény miatt.
De a legrosszabb, hogy a vezérműtengely kopásra hajlamos, ha nem neki tetsző olajat kap,ez enyémen is előjött, olasz barátaink ridegtartást szeretik. Na és ez GTK.
300-as ajánlottabb.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
kcsa
veterán
válasz tigipuf #17166 üzenetére
Nincs ezzel gond, én is kívántam, két év után rájöttem hogy nem ez kell ingázáshoz, így visszaléptem. Hobbi és kirándulós járműnek teljesen jó.
Ja, még valami : városi üzemben hajlamos kékre (cserésre) égetni a kuplungharangot, az elégtelen szellőzés miatt.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Golota
aktív tag
válasz tigipuf #17166 üzenetére
Kell az az 500-as blokk? Szerintem az Xciting az egyik legjobb csomag ebben az árkategóriában (helykínálat, csomagtartó, futómü, fékek, gumiméret, kidolgozás, szélvédelem, megbízhatóság). Nekem a 250-es van, immár 6 éve. Egyszerüen zseniális, imádom. Maga a motor nagy elörelépés lenne a People-hoz képest, szerintem a 250-es blokkal sem alulmotorizált, a 300-as meg biztosan még jobb.
-
Golota
aktív tag
válasz csongi #17171 üzenetére
Leginkább azt akartam ezzel mondani, hogy a már a 250-es sem alulmotorizált ehhez a kasztnihoz. Söt! Ha nem a nagyobb menetdinamika miatt veszi az Xcitinget, hanem a kasztni elönyei miatt, akkor az sem egy rossz választás. Nekem amúgy az a fura ebben a 250-es motorban, hogy szinte ugyanúgy megy 2 személlyel, akig érezni különbséget. A Downtown 300-as blokkja lenne az igazi.
-
csongi
Topikgazda
Skacok!
Az ilyen utvecsavarozonal, hogy a turoba lehet megallapitani, hogy mennyivel huzta meg a csavart?
Ha allandoan nyomatekkulcsal kell megnezni, akkor nem jo. ugyan ott vagyok ahonnan elindultam. -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #17175 üzenetére
Ha olyan a csavarozo, akkor lehet allitani. Sajnos az olcsobbakon (vagy fix nyomatekosan) nincs.
Muhelyben van 2 fix, egyik ami max 100-at tud, azzal ment a fotengelyre az anya.
A masik csavarozo ami kb 3 kilos, az fix 600, azzal szerintem meg egy csomot is kotottem volna a tengelyre -
csongi
Topikgazda
válasz nyogo83 #17179 üzenetére
Koszonom!
Egyenlore csinaltam egy maszek kis szerszamot, es sikerult 97Nm el meghuzni.
Elozoleg csak 50-60Nm volt felhuzva
Amugy a csavar rogzito eleg komoly cuxc. 8Bar es alig birta levenni a 60Nm meghuzott csavart rogzitovel.Most pont ott van a szij ahol kell, de biztos csapkodni fog, ezen tul kell tennem magam. .
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #16910 üzenetére
Hát, ma eszembe jutott ez a HSZ... Szétkaptam a motorkát, és a
tartályban már megint semmi. Nulla. Zéró. Ellenben még keringett,
mert pénteken kb. 60 km-t nyomtam a városban, probléma nélkül.*Nagyon kíváncsi vagyok, hogy kb. 1 hónap, ill. ~400 km alatt hova
lett a hűtővíz egy része. Remélem nem hengerfejes, vagy valami...
Ilyen fehéres lötyit engedtem le belőle. Termosztát (szemre) jó, de
volt némi kosz/eltömődés az átmenő lyukban: ki tudja honnan jött.*: hőfokok normálisak, venti működik, amikor kell: nem értem!
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #17181 üzenetére
Azért most elég meleg volt (pedig én csak a mostani héten jártam be), hazafelé autópályán mentem, de ott is melegem volt, a motor nagyrészt bekapcsolt ventilátorral ment, ez elég ritka.
Más: ma meglett a forgalmi vizsga, most egy hétig nem leszek, aztán megcsináltatom a jogsit. Szerintetek érdemes orvosit csinálni azért, mert már csak 5 évig érvényes a mostani? Hány éves korig adják 10 évre?
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #17181 üzenetére
Az a feheres trutyi baj, Sajnos az olaj szarmazek lesz.
Valahogy tudsz merni vegnyomas veszteseget?
Ha henger falan van hajszal repedes akkor be tudja preselni az olajat a vizterbe.
Illetve kepes meg is enni a vizet a motor. Az olaj milyen allapotba van a blokkba?[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #17181 üzenetére
Olajra kéne ránézni, hogy az milyen állapotban van. Majd hűtővíz csöveket, bilincseket nem e folyik/enged valahol. Vízpumpa biztos jó? (Hasonló hosszú storyt tudnék írni, bár ott más volt a baj, nálad biztos nem az)
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
nagyúr
Köszi mindenkinek! Vettem egy kompresszort, megfújtam a hűtőrendszert
jó 2 barral, és több tömítetlenséget orvosoltam... Kirepedt csővég, rozsdás
csőbilincs, ilyesmi. Egyik csövet kompletten gyári újra cseréltem.
Ott volt elfekvőben a polcon régóta ("tévedésből"): pont ideje volt használni.
Szóval voltak gondok. Meg mondjuk maradtak is, mert "rohad szét" a gép,
de ez egyrészt a korral jár, másrészt Davy Jones felidézése lesz, szóval a
víz akár ki is nyomódhatott, ha esetleg 2 bar fölé ment a körben a nyomás.
De vmi olajszármazék volt(!) benne. Ellenben a motorolajból mintát véve az
nem kávészínű, szemre, szagra rendben van, s nem trutyis. A víz sem volt
kifejezetten trutyis. Folyadéknak tűnt, de átlátszatlan fehéres színe volt.
Remélem holnap küldik a nyomásveszteség-mérőt s akkor játszom még a
kompresszorral... Ha meg alakul, hogy visszakerülhet az akku, mérek egy
kompressziót is rajta, tuti ami fix. Alapvetően csak elektromos dolgokat
akartam gatyába rázni meg felokosítani, távirányítós csomagtartónyitással.
De igaz, hogy hűtővízcsere tervben volt. Jött az üres tartályra csodálkozás:
megzavart! Szóval csomagtartónyitás automatizálása azért lesz jó, mert a
kulcs kezd elvetemedni, megcsavarodni a bowdennel való erőltetéstől.
A pótkulcsot meg nem akarom szétcseszni hasonlóan, szóval trükközök...
(Befektetés: 1000 Ft-os központizár motor fogja meghúzni, ha jelet kap.)Ja, amúgy ez a vacak is már évek óta a polcon állt, de eddig nem volt még
érkezésem, hogy úgy szétkapjam, hogy felemelhessem a tankot, megint...
Bal oldalon értelemszerűen a régi, szakadt, amire Luigi rádobta a tankot.Szerk: az STP hűtőtisztító maradéka teljesen átlátszó a dobozban: esetleg
nem lehet, hogy valamivel reakcióba lépve már kifehéredik? (Csak agyalok.)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #17187 üzenetére
A maximalis nyomast a hutosapka fogja meghatarozni.
Ha az beteg es nem zar akkor a vizet elnyomhatja kisebb nyomason is. A huton nem voltak folyas nyomok ?.
STP, ha a vizzel nem is, de a fagyalovval keveredve akar lehet feher szinu. Csinalj egy proba keverest.
En a huto rendszert RO 55 el takaritom ki, 30 percig hagyom benne, ulepites utan meg felhasznalhato. utana bovizzel atmosva. A muanyagot gumit nem bantja de az alu, rez feluleteket femtisztara zsirtalanitja vizkotleniti. Pont igy derult ki a cimbi malagutijan a huto lyukas volt.
A repedest a femes salak anyag tomitette. ami annyira vekomyan szivargott, hogy lemelegedett rola a viz. RO55 meg kilazitotta a beult mocskot es az elso inditasnal nyomas alatt mar meg is volt a hiba. Egy kis tulzassal a festek plusz par tized anyagvastagsag mardt.
A rozsda es egyeb szutyok lerakodott a sarokba es kizabalta a hutot. Tonkre ment a sok normalis hutofolyadek cseretol.
Huto csere, es azota hibatlan a rendszer.Honda Variator.
Csinaltam egy Ronda szerszamot, es meg tudtam huzni nyomatek kulcsal.
A csavar rogzito ha megszarad, nagyon sokat hozza tesz. Az 50Nmes meghuzas utan, 80Nm lazitassal is csak veretve fel percig lazult meg a csavar.
Most hagytam alapon mindent. Kb 115Km a vege az RMS gorgokkel amik tarcsiba voltak.
Egy picit csapkod a szij, de ezzel egyutt kell elnem. A kritikus pont a 20Km gurulas , es onnan gyorsitas, ott bele csak a deknibe.
Amugy szepen megy, a hatso tarcsa csere utan most a fek, kb 50%
hatasfokom van, de maris brutalis az elteres. A hatso fek kemenyebb mint az elso.
Fele annyira kell az elsot melle huznom.
Konkluziom: a hatso fek allapota is ugyan olyan fontos mint az elso, de mostohabban kezeljuk.
A regi tarcsa barazdas volt, mar megerett a cserere, de eleg sok gepen latok meg ilyen tarcsakat.
Orulok, hogy ledobtam, kezd megint mas lenni az egesz.
Meghirdettem, ha valakit erdekel szoljon. Egy vagon alkatreszem van hozza, Huszi..erted..
Bele orultem a piaggio x9 be. Nalam az olasz betegseg lesz ugytunik a befutobb....
A Maxipok is tetszik... -
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #17188 üzenetére
Sapin 1 bar a felirat. De rohadtul nem tart meg annyit. "Kifúj" a túlfolyón:
lehet, ez is cserés lesz? Bowdent beolajoztam. Elég simán jár (elötte se
szorult mondjuk, lehet, placebo, hogy most még simább). Öröm nézni, a
távirányítós nyitást: már csak az a kérdés, hogy elfér-e a burkolat alatt a
cucc, LOL. De amúgy sehol nem tartok még... Mindent csinálok, semmit
nem haladok... Legalábbis érzésre. Kipuszelephézag kicsit nagy volt, kb.
0.25, az egyik szívó meg egy hangyaf*sznyit kisebb, mint az előírt 0.1.
Ezeket beállítottam. Úton van az adapter a nyomásveszteségmérőhöz...
(Szerintem motorikusan rendben leszek: remélem kompót is van benne.)Üzemanyagrendszer hekkelése mennyire fárasztó már. Fesszabot is rég
ki akartam már mérni, de szétszedni se tudtam eddig a a csatiját.
Szóval a rengeteg megvalósítandó ötlet, bár szórakoztat, de: időigényes. -
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #17191 üzenetére
Rendesen belenyulsz .
Igy lesz a vegen jo.
Sajna ha nem tartja meg a nyomast akkor ott is lehetett siman veszteseged, foleg ha nem is zart rendesen.
Benya szivattyura kivancsi leszek, mit mer a muszer vele. .
Ez az elektromos nyitas jo otlet. Nekem kulon van az ules zarja, es allandoan le kell allitanom ha valami kellene.
Apriliannal mar erre is fondoltak, nyithato volt jaro motornal. .
Varjuk a fejlemenyeket.... -
DigitXT
nagyúr
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #17199 üzenetére
A vízhűtőkörben van ez a két passzív borda. Szvsz sokat nem érnek, de
ilyen a motor kialakítása, mondhatni Luigi így tervezte, ezt kell szeretni...
A csatlakozója kb. 22 mm-es, és egy jókora darab már hiányzik belőle.
Hosszú távon cserés, mert ha nincs jó csatlakozás, elfolyhat a hűtővíz.15-én rendeltem, hogy majd augusztus végefelé lecserélem. Erre itt van.
Igaz, már bent van a fagyálló. De azt seperc alatt leengedem majd.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest