-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz dugynok #17650 üzenetére
Most akkor melyik típust keressem? Összezavarodtam egy kicsit.
Egyébként ezt néztem.
szerk: most pl megnéztem a VXR 200 (2005-2005) adatait és ahhoz Keihin karburátort ír, az meg tuti, hogy nem jó.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dugynok
senior tag
válasz sityupityu #17651 üzenetére
Hmm... Hìvd fel őket ès kérdezz rà, mert én itt néztem és azt írja nem rendelhető:
http://oem-parts.hu/hu/parts/gilera/historical-catalogs-1998-2005/runner-180-vxr/engine-carburettor-43911
Ha nincs nekik, marad az én verzióm, bontott Atlantic200-as (2003) karbi (keihiin), ahhoz van membràn.
Szerk.:
Nem jó hozzà a komplett keihin karbi?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz dugynok #17652 üzenetére
"Nem jó hozzà a komplett keihin karbi?"
Nem tudom. Lehet, hogy ami a 200-as hengerre jó az nem jó 180-ra. Passz. A jövőhéten felveszem velük a kapcsolatot. Az a baj, hogy egyiknél sincs semmi konkrét adat írva (átmérő, hossz).
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dugynok
senior tag
válasz sityupityu #17653 üzenetére
Nem véletlenül, hidd el... Szerintem úgyis azt mondjàk nem jó. 200as ès a 180as runnerre ugyan az a karbi (walbro) való. Az Atlantic200-ra az a walbro és a keihin való. Ezekből eredően a vxr180-ra jó az Atlantic200 keihin... De ràkérdezek biztosra a szerelőmnél neked.
Automata szivatóval is így jàrtam. Motor tipusra keresve csak gyàri van mindenhol - kapaszkodj meg - 36k és 50k-ért. Méretek nincsenek az oldalon. Lemértem a méreteit itthon, futarmotorosbolt.hu - n 5k-ért vettem ugyan olyat, belevaló.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
dugynok
senior tag
válasz sityupityu #17655 üzenetére
Én a cikkszàmokat nézem.
1: vxr180 1-000-071-479
2: vxr200 1-000-071-479
3: atlantic200 1-000-071-479 és 1-000-071-366Én úgy làtom, hogy a vxr180 és 200 az walbro karbis mindkettő, legalàbbis egy cikkszàmot hoz mindkettőre és egyféle membrànt hoz mindkettőre (walbro) ès az nem rendelhető stàtusz.
Vxr200:
http://oem-parts.hu/hu/parts/gilera/historical-catalogs-1998-2005/runner-200-vxr-4t/engine-carburettorVxr180:
http://oem-parts.hu/hu/parts/gilera/historical-catalogs-1998-2005/runner-180-vxr/engine-carburettor-43911A 21-es alkatrész az
-
veterán
válasz dugynok #17656 üzenetére
Persze, attól függ, hogy hogyan nézzük. De ez nem is számít igazán.
Itt az a nagy probléma, hogy ha walbro karburátorról van szó, akkor mindegyikbe 1-000-071-488 cikkszámú kell ami ugye nem kapható. Lehet az gilera vagy aprilia atlantic, a walbro karbihoz mindenhol a fenti cikkszámút írja ami nem beszerezhető. A keihin-é meg ugye teljesen más, nem hozható össze a walbro karburátorral.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
Közben találtam egy ilyet is. Vajon itt a "mester" rátudja varázsolni az új membránt a régi helyére? De hát ez a fajta nem szétszedhető....vagy valahogy mégis meg lehet oldani?
Ehhh, elegem van ebből az egészből. Nesze neked 21-ik század. Az ember akar venni valamit de nem tud. Számomra még mindig érthetetlen, hogy egy létező karburátorhoz (nem 40 éves) miért nem lehet kapni membránt? Én még nem találkoztam ilyennel. Legalább valami utángyártott vacak lenne. Idióta olaszok...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
senior tag
válasz sityupityu #17658 üzenetére
Kerdes, hogy mivel ragasztja/hogy rakja ra. Na meg mennyire lesz tartos.
En a helyedben berendelnem olaszbol [link], 70Eur szallitassal egyutt, saccra 21 ezerbol megall.
Amugy erdekessegkepp a CM129701-es cikkszammal ha rakeresel, akkor eleg sok mas tipust is kidob ebay-en amihez meg jo, valamint valahol minimalisan olcsobb, csak kerdes az milyen minosegu utangyartott.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz nyogo83 #17659 üzenetére
Simán jó lenne egy ilyen rendelés is, de sehol sem látok méretadatokat. Itthon is volt egy nagyker ahol váltig állították, hogy biztos, hogy jó lesz abba az évjáratú és alvázszámú runnerbe, aztán amikor megkértem őket, hogy mérjék le akkor kiderült, hogy 24mm a tolattyúátmérő.
Mondjuk a cikkszám majdnem ugyanaz mint itt, csak ennél a második betűnek még van egy I is. Kérdés, hogy ez elírás lehet csak?[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dugynok
senior tag
válasz sityupityu #17657 üzenetére
Ezért írtam, hogy vegyél egy komplett bontott atlanticos keihin karbit, azt tedd rà a runnerre, jó rà. Ahhoz kapsz alkatrészeket is.
-
nyogo83
senior tag
válasz sityupityu #17658 üzenetére
Kicsusztam a szerkesztesbol.
"Az ember akar venni valamit de nem tud."Amugy ezt inkabb finomitanam es kiegeszitenem annyival, hogy itthon nem kapsz lassan semmit boltbol.
Ahogy az elozoben linkeltem, a cikkszamra rakeresve csak az olasz ebayen 135 talalt van a tolattyura es nem is annyira veszes arakon.(Nemet/UK ebayt nem neztem meg)
Nekem abbol van elegem, hogy lassan barmit venni akarok, mar nem is keresem szinte magyar boltokban, mert nincs. Es ez nem csak motoralkatreszre igaz.
Madison-hoz kellene most nekem karbiba tuszelep+feszek. Ketto bolt arul, az egyik italmondo(12k) a masik az oem-parts(33k lol) es persze egyiknel sincs, hanem rendelik.
Koszonom szepen. Ezt en nem hivom boltnak, ahol az alkatreszek nagy reszet rendelik ha szukseg van ra.
Felmegyek ebay-re es kozvetlenul megrendelem 10k korul szallitassal, amit hamarabb megkapok, mintha rajtuk keresztul ugyanezt eljatszanam.Nincs bajom a kereskedokkel, szivesen vasarolnek en toluk hogy ne kelljen 5-10 napot varni pl, mert mondjuk surgos. De ha nem tart keszletet, akkor koszonom nincs szuksegem egy koztes szemelyre aki helyettem ranyom a "buy now" gombra.
Ugyanez volt nemreg az NZI bukommal. Megrendeltem a hivatalos magyar forgalmazotol augusztus 5 vagy 6.-an. Nem volt raktaron, de egyeztettunk hogy varnak szallitmanyt, kuldik.
Ket hete kaptam meg
Ha ezt tudom elore, akkor megrendelem spanyolbol a gyartotol/forgalmazotol es szallitassal egyutt ugyanennyibe megkapom hamarabb.Szerk:
Szerintem a "PI" az valami sajat belso raktarozas miatt kerult a CM ele.
Keress ra cikkszam szerint olasz ebayen. Az egyiknel van megadva adat is, 28mm-es atmeroju ezzel a cikkszammal. [link][ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz nyogo83 #17662 üzenetére
Ahogy így nézem a képeket egyre inkább az merül fel bennem, hogy ugyanarról cuccról van szó, csak a hazai kereskedésekben a
PI jelölésis pluszban előtte van. Már csak a méretadatokat kéne megtudnom.szerk: Leírtad azt amit én is gondoltam.
(#17661) dugynok Köszi a segítségedet, de ha meglehet oldani a membrán dolgot akár külföldi rendeléssel is, akkor inkább annál maradnék.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dugynok
senior tag
válasz sityupityu #17663 üzenetére
Persze egyértelmű, csak az elején még nem jött ez szóba. Szerintem is jobban jàrsz ebay-en, de ott is kérdezz rà az eladónàl a méretekre.
-
veterán
-
Hauptmann
addikt
-
nyogo83
senior tag
válasz Grillo #17666 üzenetére
Mind a ket boltot ismerem, van veluk kozvetlen tapasztalat. Oem parts 10-12 napot mondott ra, Italmondo-ra meg rakerdezek hetfon(toluk se lesz kevesebb), de ha lehet kerulom oket mert egyre jobban inkorrektek.
Pl legutolso rendeles egy fos RMS kuplung volt, amit raadasul a haver rendelt nekem, mivel o heti szinten uzletel veluk (Kékhód tulaja).
Par nap utan mikor kiderult hogy egy rakat fos (remeg/zorog nincs kiegyensulyozva, nem fekszik fel rendesen a kuplungpofa,plusz szar a kopofelulet osszetetele), nem akartak visszavenni, merthogy "nem szokott veluk gond lenni". Mikor emlitette nekik hogy volt mar pelda ra, hogy Burgmanhoz szinten szar volt es visszavettek gariba, annyit mondtak, hogy "de azota nincs veluk baj".Na ez csak az egyik apro dolog veluk kapcsolatban, azota egyeb dolgok miatt O is keruli a toluk rendelest.
-
kcsa
veterán
A karburátoros szívásokat olvasva mindig boldog vagyok az injektoros robogóimmal (amiket ugye motorosban - ahol egyébként is egy robogós köcsög vagyok - nem merik megvenni, mert mivanha... ).
Eseménytelen robogózás lvl. végtelen:
Közeledve viszont az igazán hidegekhez, gyorsan nyomtam egy szűrők+olajcserét a gyárilag előírt vékonyabb olajra (10w30 vs 10w40). Elvileg csak melegoldaliban vékonyabb, de műszaki adatok szerint hidegben is folyósabb. Jó lesz ez - remélem.
Plusz hajtóműolajcsere: Burt elültette bennem a parát pár hete, hogy lehet hogy képes voltam a szintezőcsavarnál leengedni az olajat (tehát nem engedtem le, csak amit valaha valaki - én - túltöltött). De végülis nem volt túltöltve, csak a molibdénes adaléknak megfelelő mennyiséggel volt több benne. Ezek szerint nem néztem el múltkor, csak törlődött az emlék.
Már csak új gumik kellenének, és jó vagyok az első fagyokig
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
kcsa
veterán
válasz Burt1793 #17680 üzenetére
Annyi, duplázták a jelenlegit, ami 6ezer. De én ennél is gyakrabban cserélgetek. (ma reggel is olyan jó selymesen járt, hogy élmény volt bejönni )
Jelenleg ha húsz munkanappal számolok, és minden nap robogóval járok be, akkor 10 havonta érném el a cserét.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
veterán
Szerintem egyáltalán nem alaptalan a félelem.
Persze, jók az injektoros motorok egészen addig, amíg meg nem hibásodik bennük valami. Egy injektoros segédmotornál pl csak a motor árát teszi ki a komplett rendszer (mondjuk egy aprilia sr-nél kb 200-250k).
A haverom motorjával egyedül az alkatrész beszerzése miatt van (volt) csak a szívás, ami egyedül a drága kis hazánknak köszönhető.Egyébként már úton van a membrán. A hazai "másfajta" cikkszám tévesztett sajnos meg. Olaszországban több eladó is van aki árulja a kérdéses darabot.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
kcsa
veterán
válasz sityupityu #17682 üzenetére
Ne keverd a híresen betegágy kategóriájú 2T injektor rendszert a "hagyományos" 4T-vel, amiről kb. semmi általános negatív véleményt nem hallani, csak egyedi hibák fordulnak elő. Peches az ember ha ez pont vele fordul elő, de messze nem olyan rettenetes a helyzet, mint ahogy páran lefestik (motorosok...).
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz sityupityu #17682 üzenetére
A 2T 50-es injektorokon kívül más befecsi nem szokott meghibásodni. Kocsinál is a legősibb központi befecskendezőket leszámítva nemigen van baj sosem egy szívócsőbe fecskendezős rendszerrel.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
nyogo83
senior tag
válasz Bogyó bá' #17684 üzenetére
Annyit hozzatennek, hogy altalaban sose magaval az injektorral szokott gond lenni.(nagyon kis szazalekban)
Az 50 2T-nel se maga az injektor szarik be, hanem a kompresszor, u.a. ellatas stb-stb.
Altalaban a rendszerhez epitett egyeb specialis megoldasokkal van mindig problema (pl fojtoszelep haz egybeepitett pillango szelep pozicio szenzorral, legkulonfelebb szivocso depresszio szenzorokkal, szekunderlevego es egr vezerlesi megoldasokkal).
Szimpatikusabb nekem is az injektor, de teny, hogy ha gond van, akkor nem eleg egy csavarhuzo. -
veterán
Igen, ebben valóban igazad van.
Személy szerint én sem tudnék hirtelen negatív példát felhozni, bár nem is volt még befecskendezős nagymotorom csak karburátoros. És ismerőmnek sem. Én valamiért óckodom még mindig tőlük, persze lehet, hogy alaptalanul.
(#17685) nyogo83 Így van, a kompresszor.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
csongi
Topikgazda
válasz sityupityu #17686 üzenetére
4T-nél általában egy fej 40K, egy szivattyú ha nem gyári kb 30K
Egy rendes karbi rendebtétel, és nem csak gányolgatás, simán meg van ennyi.
Sőt egyes típusoknál beleugrik a 100+K értékbe is.
Jó az az injektor -
veterán
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #17687 üzenetére
Szóval egy uszkve 70K-s cserebere nem drága. De egy új karbi 100K?
(Azon szoktam jókat mosolyogni, hogy a legnagyobb injektor-fanunk
alatt 88x fosta magát össze az injektor, de a karbi az szar. Értem én.)Ui: az én következő motorom is injektoros lesz, számtalan előnye van.
Tudom. (De a ló másik oldala, hogy 100K-ból tesszük rendbe a karbit.)Egyébként én nem is szóltam volna hozzá (ismerjük annyira egymást),
de ezen felvontam a szemöldököm: az én drága (?) Bing karbim 58K...
Nyilván nem vagyok megőrülve, hogy 10-20-30-50-90K (!!!) "darabáron"
alkatrészeket vásároljak hozzá, ha megmakkan. Amúgy meg biztosan
írtam azt is, hogy nem kívánságműsor: azonos motortípus (ill. évjárat),
felszereltség (ill. ár!) a legritkább esetben szokott előfordulni a piacon.
(Hogy csak ki kelljen választani a kettő egyforma közül az injektorost.)Nem vennék karbis T-Maxot, mert öreg, sokat eszik.
Olyanom már van.
1 misim viszont nincs arra a kékre. Szóval marad a mostani. És bár pl.
üzemanyagszivattyút raktam bele (bevált: jól mér a műszer), azért egy
injektorosra átalakítást nem vállalok be. (Max. ha kapna turbófeltöltőt,
de nem fog. Sima varió-tuninggal is szét lehet hajtani a blokkot, hehe.)Szerk: lehet, ha van 4 db karbid, ott befigyel 100K, de az nem robogó.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #17689 üzenetére
Azért írtam az egyes típusokat.
Az enyémre 150K körül lenne egy karbi ami gyári. Ezen a 181K-s áron sem kell megijedni, ha már komplettről van szó, és ugye ott van a szivattyú amit már mindketten cseréltünk. Olcsóságba is 10-15K között. Kínai termékekkel pótolhatnám, csakhogy egy az egyben ezt a típust nem kapok, így össze kellene variálnom, és már meg is érkeztünk a hazai piacra ahol a karbikat csak tákolgatjuk általában.
Csak egy tűszelep tömítéskészlettel, 25-26K+munka díj. Egy automata szívató 20-30K.
Akárhogy is, de ki kell cserélni mindet előbb utóbb. És annyiszor szétszedni, megtalálni a hibát....sb.
Sokkal több gond van velük.Volt két injektorosom, és csak használtam őket. Egy karbisom van,ráköltöttem eddig 15K-t , szét szedtem 10*, és még mindig nem tökéletes, az automata szívatót cserélni kell. Hol is tartok a japán karbival? Ennyiből egyszer lecserélem az injektor fejet és megyek.
Az tény, hogy 30-40 éves darabok is működnek
Viszont ehhez folyamatosan foglalkozni kell vele. Használattól függően, de csak szét kell szedni idő közönként, és takarítani a kopott alkatrészt cserélni, újra beállítani...stb.
Simán lehet, hogy azért nem találod az alapjáratot, mert a fojtó szelep tengely lóg. Nah ez is egy finom darab, és az egész egységet szét kell borítani hozzá.
Lehet a tieden nem drága pótolni, de a japán karbi minden darabja csípős árba tud lenni.
Illetve ott a afogyasztás, nagyobb ccm-nél egy liter difi símán lehet. Az pedig a napi használatnál már jelentős...
Persze igazad van, csak vásárlóként még a karbi típusokat is számon tartani, melyik javítható olcsóbban melyik nem...
Szívás az injektor is... Viszont kevesebb munka óra meg el a cserére, mint egy karbi karbantartásra.
És a kettő máris kompenzálta egymást kb. De az egész sarokpontja a hazai benzin minősége. Ez okozza a szívások jelentős részét.
Én így vélekedek: Ha Osztrák benzint tankolnék, 50-50 injektor/karbi.
Hazai moslék tankolásnál kb 65-35 Injektor/karbi, a javaslatom.
Szóval a karbi jó, és lehet típusonként jó választás, és szívhat az ember injektorral is típusonként.
Már bizonyított a karbi az elmúlt 100év alatt, és elkíséri a benzines motorokat az utolsó napig, ezt garantálom.
-
Hauptmann
addikt
Megint emelkedni fognak a kötelező díjak, most arra hivatkozva, hogy az autószerelők és a karosszérialakatosok fizetése emelkedett....
-
DigitXT
nagyúr
Hogyazamagasságos... A vízpumpa fosta össze magát, éljen!
Amire pont most nyáron néztem rá, hogy semmi baja. Aha... Ennyi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Eegen, a fedél, ami engem aggaszt. Szerelő szerint az a "csapágy" egyben,
és mintha berágta volna némileg, legalábbis lóg. Megpróbálhatjuk nélküle, de
nem tudhatjuk, hogy fog-e tömíteni... Amúgy eBayen "csak" 33K, ha muszáj,
akkor inkább onnan rendelem. (5K-s postával, is beljebb vagyok 5K-val.)Szerk: ami iszonyatosan idegesít, hogy már rég megrendelhettem volna ezt
a pár alkatrészt, amikor felmerült a gyanú, hogy vízpumpa. De ami mégjobb,
hogy konkrétan ránéztem nyáron, és nem láttam semmi rendelleneset, LOL.Ehhez képest 6-ból három lapát letörve... WTF? Komolyan nem értem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #17698 üzenetére
Megrendeltem a gyári cuccokat, addig, hogy 15K:
ez a fedél még nem biztos... 38K jobb, mint 43. -
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #17699 üzenetére
A gyaro vegtelen soporolasai Az ilyen csapagy futamot(ami jellemzo mindre)
egy xar olajcsere is haza vagja. Nem a te hibad. Bosszanto, hogy egy perselyt mar rohadas plusz koltseg lenne bele tervezni.
Amugy is inkabb a gyari tengelyrol jo levenni a mereteket. Es a dekni furatot feljavitani.
Par szazad vagy egy tizesrol lehet szo, kb. Ehhez pedig egy jol passzolo tengelyt csinalni.
De ugye esztergalyostol fugg, lehet anak is a vegosszege annyi mint egy dekni.
Van egy jo megmunkalos kontaktom, por feluletet is visznek fel. Hengerfej meg minden ilyen munkat precizen csinalnak. A kymco hengerfejet is rendbe tettek. Ha hamarabb talalom meg oket, a vezermu tengelyt is felszorjak es rendbe teszik. A csapagy futamokat is vissza allitjak.
Ott vannak Vecsesen.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest