-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
válasz sityupityu #18054 üzenetére
Sajnos sehol... Nem volt hozzá gép. Idén időben gondolkodva vettem egy Honda Diot, amit megcsinálgatok... Na a mai napig nem indítható, csak szétszedtem, megnézni, mi a baja
Egyelőre kis költségvetésű a bohóckodás, később nagyobb gép is tervben lenne erre a célra
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz sityupityu #18056 üzenetére
A videót láttam, Békásmegyerről nincs is messze, de sajnos nem voltam ott. Majd legközelebb
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
A huto lehet serult. Ha elozo kedves gazdaja nem torodott vele akkor el is rohadhatott a huto anyaga, es szepen lesz rajta egy bazi nagy lyuk.
Nem kell magas nyomas, par Bar elegndo. legtelnites szivas, bontsd tovabb ,a thermosztat nal ven egy legteleinto csavar.
Le engedni oldalt a vizpumpanal tudod. -
Plero
tag
válasz csongi #18058 üzenetére
Hűtő kiszedve. KTM a márkája. Az alján a közepénél elég sáros, nedves. Amúgy tisztának és száraznak tűnik kívülről. Egész jó állapotban van. Na majd holnap kiderül a teszteléskor. Légtelenítő csavar a hengerfej tetején van az a legmagasabb pontja a hűtésnek. Valahol láttam , hogy egy csövet kell húzni rá és visszavezetni a kiegyenlítő tarályba a zárókupak helyén. Így lehet körforgásban , folyamatosan , csepmentesen légteleníteni.
A kormánystabilizátort, hogyan tudom leellenőrizni? A felfogató gumiperselyei elporladtak.
Bocsánat, hogy ilyen sokat kérdezek, de ismeretlen még ez a típus nekem. Új beszerzés. Az öreg Honda CX650E-t nem nagyon kell szerelni."Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
zodes
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék venni egy ilyen nagyobb robogót.
Gyakorlatilag folyékonyra olvastam a szemem az elmúlt 4-5 napban a témában.
Miszerint mire vigyázzunk, mire nem. Volt már "rendes" motorom is, robogóm, smkp, elég sok minden.
Öreg motoros vagyok, sokmindent megcsinálok magam is, de a komolyabb dolgokért inkább szervízbe viszem a vasat.
A moci munkába járáshoz kéne nagyrészt, fele autópálya, fele országút. (Velence-Százhalombatta) Mindkettő viszonylag jó minőségű. Kb 75 km/nap. Nyáron kisebb túrázástól sem riadnék vissza.
Szeretem a megbízhatóságot. Arra gondolok, ha rendesen karbantartom legyen jó örökké
Ahogy olvasgatok úgy jövök rá, hogy kezdeti 5k kevés lesz. Végül is, ha ügyes leszek talán 600-650-et ki tudnék sajtolni a házi pénztárból.
Milyen márákákat nézegessek, milyen évjáratban?
előre is köszönöm a segítséget[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-B85-HD3 rev.2.0 - i5-4460-16GB DDR3-Samsung SSD 840 EVO 120GB Hackli***MacBook Pro (Retina kijelzős, 13 hüvelykes, 2014 közepe)***
-
DigitXT
félisten
Az a baj, hogy 600-650-nel sem vagy sokkal előrébb, szerintem, persze
attól függ, hogy mennyire nyúlsz bele... De ha 500K-ban gondolkodsz +
projektre van még szabad 100-150K-d az esetleges azonnali javításokra,
nos lehet, hogy előrébb vagy valamivel, de az igényeidtől nagyban függ...
Egy "kisköbcentis"/nem nagyon fiatal vasat biztos ki lehet fogni ennyiért,
de ahogy nő a méret és csökken a kor, egyre inkább necces lesz a vétel.Az a baj, hogy a pályázáshoz a kisköbös gép édeskevés, a nagynál meg
az előbb említettek szerint megy fel az ár. De szvsz erre a felhasználásra
~300 ccm, amiben lehet gondolkodni, bár inkább a 4-500-asok a jobbak...
És ezeket nehéz kifogni 500-ból, hogy örökké megy nagyjavítás nélkül.Vmi támpontot tudsz adni, hogy eddig milyen típusokat nézegettél?
Mondhatni van-e valami ötleted, vagy mondjuk valami, amit tuti nem. (Pl.
Burgman 400, vagy mondjuk egy Atlantic 500. Esetleg egy SH300, stb.) -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #18063 üzenetére
Napi 75 km-re nem feltétlenül kényelmes az sh300, legalább is nekem az már nagyon-nagyon határeset. Volt egy kisebb időszak, amikor napi 70-eket mentem, kicsit kényelmetlen. A szokásos 45-50 km-t naponta (2 részben) még komfortosan meg lehet tenni. Persze nem mindenki ilyen magas, kisebb embereknek biztos kényelmesebb. Erőben viszont nincs gond, 90-100 km/h-nál nagyon nyugis a menet, nem bőg a motor, jól irányítható.
Én freewind-et vagy transalp-ot vennék ilyen célra, egy dobozzal.
[ Szerkesztve ]
-
-
csongi
Topikgazda
Szeritem a napi 2*40 egy Balnaval nem tavolsag. Gondolom azert keres robogot, mert szel, esovedelmet ebben az arban ezektol kap.
Majd kiderulnek a reszletek .
Magasag, suly, utvonal..stb. -
zodes
aktív tag
válasz csongi #18071 üzenetére
Valóban ezt jól látod! :-D
Szeretném használni, amilyen hamar csak lehet (március), ameddig csak tudom, akár decemberig is.
A másik, hogy a munkahelyem különleges. Nagy területen fekszik, konkrétan a belépés és a műhely között 3km is van. De robogóval be lehet jönni, mással nehézkesebb.
A Burgmant Én is néztem, de vegyesek az érzelmeim ezzel a típussal kapcsolatban.
Sokan agyon dícsérik, sokan pedig lehúzzák a sárga földig. De nézegettem már 400-ast ebből a típusból.
Illetve Kymco 500-ast is. Nem tudom a Kymco mennyire megbízható.
Volt egy Honda 600-as túrám 5 szezont használtam, egyetlen probléma volt egyszer... elment a világítás egyik napról a másikra. Miután négyen 2 napot kerestük a hibát elvittem egy Honda szervízbe. Ott hatan egy nap alatt megtalálták a kontakt hibát Olasz összeszerelés. Egyébként imádtam.Jaa, eddig Schwalbe-val jártam be Szépen felújítottam. Tökéletes. De csak 5km-t kellet napi kétszer megtenni. Most egy kicsit többet.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-B85-HD3 rev.2.0 - i5-4460-16GB DDR3-Samsung SSD 840 EVO 120GB Hackli***MacBook Pro (Retina kijelzős, 13 hüvelykes, 2014 közepe)***
-
zodes
aktív tag
Köszi
DigitXT: Nézegettem az Aprilia Atlantic 500-ast... tetszik is van is itt Érden egy eladó
Az olasz dolgokkal fentartásaim vannak. Volt Fiat Puntom, most meg egy Fiat Pandat fújt ide a szél.
Ezek állandó kontakt hibákkal küszködnek.
Vajon így van ez a motor-iparban is?
Vajon miért lenne másképp.
Műszerész vagyok, egy kontakt hibát megtalálni.......Gigabyte GA-B85-HD3 rev.2.0 - i5-4460-16GB DDR3-Samsung SSD 840 EVO 120GB Hackli***MacBook Pro (Retina kijelzős, 13 hüvelykes, 2014 közepe)***
-
csongi
Topikgazda
Szerintem már itt az elején leszögezhetjük.
Mindegy ki gyártotta! A volt gazdáján múlik, milyen állapotot kap a vevő.
Mindegyiknek van típushibája, előnye és hátránya. A lerohadt japán is egy rohadvány, pont olyan mint a le degradált olasz.Ami fontos.
Motoros Súlya, magassága, vérmérséklete, tervezett útszakaszok minősége, használat célja.Sok lehetőség nincs a nagy ccm-be ilyen összegekkel. 500K
350-450ccm.
Aprilia, Malaguti, Suzuki, Piagio talán a Honda, yamaha.
Zömében a 10+ évjáratokban lehet keresgélni, de mint tudjuk 90% feletti a külföldi behozatal, amik női tulajdonba voltak, és nem dohányzók használtákEzekre élből lehet 100-150K költeni, mire olyan állapotba kerülnek ami elfogadható. Km-ben a 100K+ sem kell meglepődni.
Igen jön a gondolat, hogy akkor inkább fiatalabb. Az a nagy helyzet 650K-ért is olyat kap az ember fiatalabba amire simán mehet a 100K. Ez a szabály, valahol a garanciális pár éves motoroknál ér véget.
Ami idősebb és valóban jó, azoknak megkérik az árát. Kint is 2K eurónál kezdődnek egy 2003-2005 járművek.
Ez van. Kicsi pénz kicsi foci, a használtak hulladék gyűjtője kishazánk. -
DigitXT
félisten
Csonginak volt "bálnája", erről őt tud többet: nekem nem igazán jön be a kinézete, de ettől függetlenül biztos, hogy túrázósabb jellegű gép, tehát neked jobb. Általánosságban szoktunk viccelődni, hogy szarolasz és csúcstechnika japán, de akinek volt mindkettő, a saját bőrén tapasztalta, hogy mindkettő meg tud kotlani...
Nekem konkrétan egy Madison 400-asom van. Jelenleg motorikusan szétbontva... Nem azért, mert olasz, hanem azért mert a vízpumpa hibáját későn vettem észre, és vizes olajjal jártam, kapott a főtengelycsapszeg: lehet, hogy amúgy is kikopott volna, csak később, de most már ez van. (Ma voltam a Malagutinál, mert ma érne véget a téli álmuk, erre mégsem, így az alkatrészek még a kanyarban sincsenek.)
Ezzel a géppel csapattam ma (ha kész lenne a nagy, azzal biztos nem indulok el):
Ui: vérszívó barátunknak is volt bálnája, szét is tuningolták (), és nagyon ment! De persze ha sietős a figura, akkor 650-es Burgmant is nézhetsz, de ha az kotlik meg (és meg fog, mert hozzánk a szarolasz import jön!), akkor az zsebbenyúlós...
Az a baj, hogy az hiába japán csúcstechnika, ha senki nem fizeti meg a sok 100K szervizköltséget. Nekem az "álmom" amúgy egy T-Max lenne. (Vagy nem.) Mindenesetre szoktam vele poénkodni, ha időben veszek egyet hitelre, mostanra ki lenne fizetve: állítom neked, hogy nincs az országban még egy Madison 400-as, amire annyit ráköltöttek, mint én 4 év alatt. (De most már sose éri meg eladni... fel lesz újítva és kimegy a világból. Vagy nem. Mindenesetre jó vele "csapatni".*)
A kontakthibákat amúgy én is utálom: generálni is szoktam őket a sok (utólagos) műszerrel, a gyári cuccokon viszont nem igazán emlékszem, hogy lett volna gond. A Majesty világításával pl. volt. (Pedig az japán.) Cygnus is szarakodik ilyen téren. Viszont ha hiszitek, ha nem: hó lesöprése, és jég lekaparása után pöcc-röff volt. De basszus, mire sikerült megtankolnom... (A tanksapka zárja be volt fagyva...)
*: autópályát tuti utálnám, nagyon szélzajos, nem kellemes a 130 km/h tartósan...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18081 üzenetére
Eddig se állt máshol. Garázs nyár óta nuku. (Régen volt. Jó is volt.)
Esetleg egy ponyvát érdemes lenne beszerezni. Amúgy a Madison
tudja a tutit: garázsban van! A szerelőnél. (A Cygnust meg ma bent
hagyom a cégnél, amíg ilyen havazós az idő, úgy se jó motorozni.) -
zodes
aktív tag
válasz Hauptmann #18083 üzenetére
Ezt meg honnan tudod?
Ez mindenre igaz!
Amúgy az első gondoltam a Burgman volt, még hónapokkal ezelőtt. Most, hogy olvastam sokat és itt beszélgetek veletek, csak erősödik bennem ez az érzés.
Az az igazság, hogy ráérek szerintem, vagy van időszak, mikor még érdemesebb vásárolni?
Úgy értem, hogy március környékén egy picit feljebb mennek az árak?Csongi! 182 magas vagyok és 80kg . DigitXT mondta volt Bálnád. Használtad hosszabb utakra? Kényelmes?
[ Szerkesztve ]
Gigabyte GA-B85-HD3 rev.2.0 - i5-4460-16GB DDR3-Samsung SSD 840 EVO 120GB Hackli***MacBook Pro (Retina kijelzős, 13 hüvelykes, 2014 közepe)***
-
zodes
aktív tag
válasz DigitXT #18080 üzenetére
Baszki, ilyen időben motorozni Még kocsiba ülni sincs kedvem.
Szegény, legalább egy ponyvát dobhatnál rá
Szerintem is elég lenne a 400-as. Itt bent a munkatársaim is végig követik a motorvásárlási agonizációm.
Ma azt mondták vegyek egy Smartot!
Kész vagyok! Ekkora marhaságot még életemben nem hallottam.....egy motorosnak ilyet mondani!Gigabyte GA-B85-HD3 rev.2.0 - i5-4460-16GB DDR3-Samsung SSD 840 EVO 120GB Hackli***MacBook Pro (Retina kijelzős, 13 hüvelykes, 2014 közepe)***
-
Hauptmann
addikt
Írtad, hogy van itt Érden eladó Bálna. Ez elég egyértelmű utalás.
A bálna kényelmes... Nagyon is. De városban nem az igazi, nagy, nehéz.
Amúgy nem olyan hülye ötlet az a Smart. Én pl. arra készülök, hogy sok-sok év 'kötelező' motorozás után kicsit hanyagolom a témát, de a szelet megszokva, kabriót veszek egy hónapon belül, a Yamaha meg megy eladósorba.
Ha venni akarsz, most vegyél, tavasszal elgurulnak az árak.
-
csongi
Topikgazda
En 180, es 80 Kg. Fel nem ulnek burgmanra napi 80km en.
Balna nekem klasszisal jobban motorozhato. Futomu, fek, ulespozicio.
Persze ehhez kolteni kell ra, es rendbe tenni.
Fogyasztasa 4liter korul van. 450ccm es kb burgman sulyba van.
Varosban picit nagy, errol Hauptmann tobet tud o vette meg az enyemet .
Turaztam vele, volt napi 500km+ is.
Szerpentinen nagyon jo. 100-110-el vilagbol kimegy, meg elozhetsz is, 150-160 volt nalam a vege.
Vilagitas kivalo. Szelvedelemhez kell egy plexi magasito, pont a sisak tetejebe tolja a szelet.
Ha ez meg van, akkor nagyon jo a szel, eso vedelme.
Rendberakott fekekkel nagyon jol fekezheto, jol adagolhato.A kombinalt fek szepen mukodik.
Variator, lehajtas legyen rendbe, lassu kozlekedesnel a 450ccm kellemetlenul bele tud rantani.
A tobbi a szokasos olaszos aprobb hibakk, de ezt rendbe kell tenni es akkor megy az.
Sokat koltottem ra, de megerte. Megtudtam mekkora szakadek van ugyan azon a tipuson belul egy eloregedett, bar kulsore jo futomu, es egy felujitott futomu kozott. Mekkora elteres van gumi es gumi kozott.
Fek es fek kozott. Az atlagos allapothoz kepest hatalmas tartalekeok vannak benne.
Azota is visszasirom .
Hauptmann tudna rola meselni, tekert bele km-t rendesen.
Ha elkelne a Hondam, ami mar lassan eselytelen .
Spidermaxot vennek. Tudom, frocsoges van, igy nem jo, ugy nem jo.
Most mar megnezem ki mondja, es ki szereli.
Erzelmek alapjan kell venni , es nekem nagyon bejon a nagy pok.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #18089 üzenetére
Nade ha azt mondták rá, hogy SZABADONFUTÓ, akkor teljesen feleslegesen
hekkeled az önindítót, pláne a relét, mert semmi köze a kettőnek egymáshoz.Szerk: úgy emlékszem, anno megállapítottuk, hogy kutyaközönséges nálad is
a szabadonfutó, semmi extra technika, pl. nem generátor az önindítód, semmi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #18091 üzenetére
Ezt értem, de ha az önindítót szerelgeted, attól a szabadonfutó nem gyógyul meg. Amúgy a 20K munkadíj nem is olyan vészes, mert eléggé szét kell kapni hozzá. (Viszont sanszos, hogy járulékos költségek is lesznek emiatt, pl. új tömítés, stb.)
Amúgy írtam anno, hogy ebben az esetben simán jó az RMS, s az nem 55K. Ez pl. csak 15K, és ebből talán Huszi tud még némi kedvezményt is adni. Már csak azért is, mert az oempartson még mindig 11K körül van az ugyanilyen...
Ez meg az oemparts másik inkarnációja: nem véletlen forintra ugyanaz az ár!
[ Szerkesztve ]
-
Upo
addikt
válasz Hauptmann #18087 üzenetére
A smart az egy állatorvosi ló. Abszolút igaz a mondás, ha akarsz egy jó smartot akkor vegyél toyota iq-t. Igaz hogy bő arasszal hosszabb, de kisebb a fordulóköre, van hátsó ülés amit lehajtva csomagtartó félét kapunk, és imbolygó gördeszka helyett autószerű futóműve van.
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
DigitXT
félisten
Amúgy néztem a Cygnus világítását: BA20D rettenet 25/25W teljesítménnyel!
Maga az izzó van szétmenve, tekeredik az üveg a foglalatában, de most világít...Azt, hogy a földet világítja, egy dolog. Van rajta ugyanis magasságállítás is...
Gondoltam, poénból bepattintok egy xenont, de 10 perc alatt nem sikerült, több
meg nem jutott rá. Esetleg meg lehet próbálkozni "emelt fényű" 35W-os izzóval.MÁS: sikerült kinyernem a telefoncsere közben keletkezett adatbázis adatokat,
de nem tudom, hogy mit akartam vele csinálni. Látszik, hogy áll a szerelőnél:[ Szerkesztve ]
-
zodes
aktív tag
válasz csongi #18088 üzenetére
Szia!
Olvastam több helyen, hogy a Bálnában 500 Piaggio blokk van.
Erről ezt olvastam:
"A motorikus problémák elkerülése miatt érdemes a 2004 utáni, EVO sorozatból válogatni, aminél már a termosztátházat a hengerfej bal oldalához tették, így a lassú bemelegedés miatti olajhígulás (a hidegben lecsapódó benzint a dugattyúgyűrű lehúzta a karterbe) már nem jelent problémát."
Azonkívűl elektromos problémákat ír, amit így nem tudok hova tenni, elég tág fogalom.
Te a rendbetételen mit értesz? Megveszem a kiszemelt áldozatot. Majd dobjam szét és ellenőrizzek le rajta mindent? Vagy elég, ha egy jó szerelőhöz elviszem, hogy nézze át?
(Jó szerelő ismérve, hogy ért hozzá, megcsinálja valóban, ami rossz és nem vág át a palánkon.....annyira )Gigabyte GA-B85-HD3 rev.2.0 - i5-4460-16GB DDR3-Samsung SSD 840 EVO 120GB Hackli***MacBook Pro (Retina kijelzős, 13 hüvelykes, 2014 közepe)***
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Yettel topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- bambano: Bambanő háza tája
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android szakmai topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Külpolitika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- DXRacer használt szék eladó
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.