-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz szilchi #9005 üzenetére
Az a baj, hogy olcsón (tudom ez relatív, de mindenki rájön) sz*rt lehet venni:
340K-ért vettem ~2 éve egy 2004-es Malaguti Madison K400 RST-t (+átírás).Gyors hibalista a felfedezésük időrendi sorrendjében kommentekkel/árakkal:
* a vétel utáni (LOL) gyors átnézés (helyi szerelő: potom 13K)
- kormánycsapágy meghúzva (bekoppant minden fékezésnél!)
- hajtás szimering csere (picit "könnyezett": rendszerint elfelejtik cserélni)
- első fék szinte vason fut (holtjáték beállítva, de mielőbbi cseréje javasolt)* iszonyatos fogyasztás (pl. 8,6L/100 km)
- a tanksapka eresztett (új tanksapka: 5K - a házibarkács nem volt tartós)
- légszűrő csere (új szivacs, beolajozva, 6K)
- valójában "csak" karbi beállítás kellett (4K)* ütött hátsó felni (belső gumi volt a tubeless külsőben: gyanús) -> defekt
- a felni javítását nem vállalják, s durrdefekt veszélyes -> új felni kell (28K)
- a felnire a gumit átszereltetni, és centrírozni (2K)
Szerk: és hatalmas mázli, hogy nem 140-nél durrant el, hanem a garázsban
csendben leeresztett, így kiderült, hogy a guminak semmi baja. A felni ütött.* hajtás szimeringje a másik oldalon is könnyezett (cseréje "otthon" ~5K)
* első féktárcsa iszonyat vállas: csere "otthon" (13K), majd szerviz (+4K)
Gyári hibás féktárcsát kaptam elsőre, amit a szerviz se tudott jól felrakni,
hogy ne üssön, szerencsére gariban kaptam tárcsát (csak munkadíj lett).
- egyúttal új, gyári fékbetét beszerelése (7K: munkadíjat nem számolok!)* feszültségszabályozó nem a specifikációnak megfelelően működik (10K)
* hátsó teleszkóp nem csillapít: felújítás ~40K lenne, ezért inkább új (80K)
* első teleszkóp szintén felújítandó: EZ sima ügy a szerviznek (csak 15K!)
* a vezérműlánc megnyúlt, cserélni kell - beszerezni nagyon macera (20K)
- tömítéskészlet, szerszámok olajcsere, s egy combosabb munkadíj +80KA fenti listában direkt nem írtam be a normál használat mellett kopó/fogyó
dolgokat, így pl. az új gumit sem, az elején volt profilja (alattam kopott el!),
vagy az akkut sem, ami kb. új volt (talán a hibás fesszab nyírta ki vagy az
állás télen ki tudja). A felsoroltak mind olyan hibák, amik már a vételnél is
megvoltak, így a vásárlásába bele volt kódolva, hogy ezekre költeni kell.
(Csak nem tudtam róluk. Vagy amit tudtam, azt meg nem sejtettem LOL.)Ja és a defekt miatt a motor járóképtelenné vált, így a télen rendesen szét
lett kapva, és több minden fel lett rajta újítva - vagy az én "ízlésem szerint"
átalakítva, ami persze rengeteg munkaóra. De ha valaki szeret szerelni?
Ezért nem számoltam munkadíjat, ahol meg tudtam magamnak csinálni...Ja és a mai nap termése, hogy a topiklakóknak is mondjak valami újat!
* termosztát hiba (a motor gyanúsan hidegen üzemel / lassan melegszik)
- nem rossz az... NINCS! 2 éve úgy járok vele, hogy nincs benne. Naná:
rövid utakon nehezen melegedett be, zabált, ellenben túrán, nyáron egész
jó hőfokokat produkált... Éppen annyival az üzemi hőmérséklet alatt, hogy
kicsit erősebb legyen a kopás. Mer' az jó: egy öreg (tekert órás) motornak.
Miért nem tűnt fel a dolog? Az első tél kompletten kimaradt a defekt miatt,
a második meg (nagyjából) a vezérműláncos/lejáróműszakis kálvária miatt.
Amikor hoztuk el (novemberben!), már feltűnt, hogy elég sz*r a gázreakció!
Ja és a hőmérő hiába mutatta a borda(!) hőmérsékletét: az még nem a víz!
Akkor jött a meglepi, amikor beszereltem az adaptert, s a motorblokkon is
viszontláttam ugyanazokat a (baromi alacsony!) hőfokokat - idén tavasszal.Ui: csak a fent felsorolt tételek közel kiteszik a motor vételárát... És akkor
egy új termosztát mondjuk 27K, itt. Ha tudtok olcsóbban, szóljatok! Ja és,
biztos nem tett jót a fedélnek, amíg 2 hónapig leengedett vízzel állt? Vagy
én nem tudom! De hogy fedelet is kell majd vennem, meg a komplett hűtő
átmosása esedékes (ki tudja mit támadott meg a rozsda és hol dugult el):
nem szeretnék tippeket kapni, hogy mennyi lesz a vége. Sok. Davy Jones
Az "első részben" azt mondom el, hogy hiányzik a termosztát közepe, és
amúgy is tömítőpasztával volt összetaknyolva, nem rendes tömítéssel.Ui2: oké, a hátsó telókból a 40K-t levonhatjátok, ha találtam volna valahol
korrekt műhelyt, aki valóban elvállalja ennyiért, ÉS olyan lesz, mint az új.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
-
longwild
aktív tag
válasz szilchi #9005 üzenetére
Szia!
250-es kategóriában 400e Ft alatt semmit se vegyél.
Ha 400ccm kellene inkább, akkor inkább 600e Ft felé nézelődj v még felette.
DigitXt esete jól példázza.
Csak hogy legyen itt valami rólam is:
- 250-es Beverly (ie E3 2006 modell) -> 1,5 évig szívatott mindenféle szerelő a hidegen indulás után, bemelegedés alatt kialakuló irreálisan magas alapjárattal (mely újraindítással megszünt). Ide értendő a műrkaszervizt is! A probléma egy szarul működő termosztát volt, de a neves hozzáértők már ECU cserét vízionáltak... Filléres baja volt és 150e Ft-okkal riogattak.- eszegeti az olajat, de konstans ugyanannyit. Kb 0,5-1dl / 1000km - még olasz fórumokon is azt írják, hogy ha 0km-től ennyi, akkor ez ilyen. Ha növekszik, akkor baj van. Szerintem ez ilyen, mert az elmúlt 18e km alatt végig ennyi volt...
- most a következő probléma talán a vízpumpa lesz.
- hajtás szíj csere volt de 20e km után kötelező lenne...
Viszont 2 szezon alatt mentem vele 17-18e km-t... Azért ez nem rossz, de ugye megfizettem az árát a vételnél. Ráadásul ez is tuti tekerve volt, mert bár 17e km-el vettem, a gyári szerviztörténet szerint a 8. hónapban megvolt a kötelező 6e km-es szervize és 4 évig volt olaszországban. Azaz szerintem 40e km lehetett benne, amikor 17e-ret mutatott... De az állapota, a vétel előtti szerelővel való átnézetése, a magam általi átnézés valamennyire kifizetődött (és a vételár)... Egy ideig én is nézegettem a 200e-res kategóriát 200-250ccm-ben de azok tákolt vackok vagy szerkezetileg vagy motorikusan...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
válasz szilchi #9020 üzenetére
Éppenséggel van egy 250-es Majesty-m, "talonban" (ma is azzal
mentem, mert a 400-as Madisonon picit elrohadt a hűtés), de ez
a 300K kategória azaz költeni kell még rá. 2002-es gyártmány:
2006-ban kapott egy szett Pirelli GTS 23/24 gumit, és slussz.A kormánycsapágya be van rágódva, cserés. Bár épp vezethető.
Nade csodálkozik a laikus* ex-tulaj, hogy nem jött be a robogás,
ellenben a patika 600RR mekkora király? Ja hogy arra pl. rögtön
mentek fel a vacsiúj papucsok? Sajnos ilyeneken is sok múlik.*: semmi pejoratív felhangja nincs... Ráült, ment 60-nal, és kész.
Elhitte, amit a kókler szerelő mondott és pengette a szervizdíjat.A gép műszakija egy hónap múlva jár le: az is plusz költség! De
amúgy "baja" nincs, elvileg simán megugorja, csak a gumi öreg.Tudni kell róla, hogy nem rakéta. Guruló kanapé. 80-ig jól megy.
De semmi extra! 100-nál meg már vége is van, mint a botnak.
Fogyija 4L alatt lenne, ha nem nyelezném folyton: simán jár, fel
sem tűnik néha, hogy majdnem nyélen gyorsítok. Ja és át kéne
nézni az üzemanyagrendszert, mert benzinszaga van. S láttam
már egyszer alatta benzincsöppet is. (A benzinpumpa is kehes:
én mondtam már, hogy költeni kell rá? Ez általános ennyiért.)Én azért a vásárlás előtt mindenképp kipróbálnám a robogást...
Kényelmes az automata! De nagymotor után vicc a futómű/fék.Ui: természetesen az, hogy valami drágább, nem feltétlen jelent
komoly különbséget a műszaki állapotát illetően. Csak olcsón a
csoda kellene, drágán meg talán jobban ki lehet fogni vmi jót.
(Ha ráköltenék 50-100K-t, jó lenne - de nem vinnék 350-400-ért.)
Na ezért nem költ rá kb. senki, és adják olcsón a vackokat. -
Hauptmann
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz szilchi #14618 üzenetére
Az indexkapcsolóhoz "+1": szedd szét, pucold ki, hátha csak kontakthiba.
A nehezen indulás, füstölés, és magas alapjárat viszont mind mind ugyanoda
vezethetők vissza: karburálási probléma, azaz nem megfelelő a keverék.Ha automata szívatós, akkor azzal is lehet gond, ha nem az, akkor próbáld ki
szívató nélkül indítani, lehet úgy jársz, mint én, hogy pöcc-röff, tehát túl dús a
keverék. Ha a szívató mellé adsz neki gázt, azzal levegőt adsz neki, így ezt a
túldúsítást tudod ideiglenesen kiiktatni: ha "kívánja" a gázt indításkor, főleg ha
melegen, szinte biztos, hogy túl dús. Ha még feketén is füstöl (kormol!) pláne.
Ha az automata szívató nagyon primitív szerkezet, akár melegen is bedúsíthat
indítózáskor, amikor erre semmi szükség - a 2000-es alapjárat nagyon magas!Karburátortisztítás nem rossz ötlet, de utána a helyes beállításban a kulcs.
Szerk: nagyobb plexit ÉN nem vennék rá. NEKEM az a jó, ha kilógok mögüle,
nem szeretek a plexin át nézni (magas, túraplexi). Főleg, ha esik az eső ugye.
Igazából arra van SZERINTEM, hogy terelje a menetszelet (ha teljesen lefogja,
akkor halkabb, viszont nyáron megsülsz mögötte!) -> a sisakplexi nekem elég.
Ki lehet próbálni alacsonyabb plexivel is! Lehet, hogy csendesebb úgy is, ha a
turbulens áramlás nem pont a sisakodnál alakul ki, s sima menetszelet kapsz.[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz szilchi #14621 üzenetére
Ha az a fajta indexkapcsoló van rajta, ami a általában a robogókon szokott lenni (a befelé eső oldala 'lejt'), akkor azt szét lehet szedni, a kapcsolókar alatti kis 'tálca' kihúzásával. De vigyázz, egy pici rugó és egy még kisebb golyó felel a kar pozícionálásáért, szétszedéskor szeret elpattanni a picsába. Tapasztalat.
-
csongi
Topikgazda
válasz szilchi #14628 üzenetére
Akkor fujjal meg bele. .
Aztan ha jo, egy fecskendovel juttas be szilikonzsirt es kesz. Szedtem mar szet joparat, de ha a wd 40 leoldja a kontakt reszeket akkor mar csak tartos kenes kell neki. Arra tokeletes a szilikon zsir. Szetszedes egy szopozas, kia rugo, golyo, meg stb.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest