-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz MADcat #27397 üzenetére
Kicsit rádobnék és ~500-600 közt lehet fogni már egy egy BW500-at ami ha enyhén foglalkozós is de könnyen gatyába rázható és őszintén merem ajánlani jól szerelhető dög és egész dinamikus meg merem kockáztatni ésszel de az utassal való light-os országon belüli kirándulást is bevállalnám még vele akár pályán is egy 110-120 közt szépen legurulva valamerre.
csongi ez akkor is ultra giga facepalm effektus volt most...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
Topikgazda
válasz MADcat #27402 üzenetére
Akkor is elegendo a 300 as.
Az 500 meret mar 200Kg kornyeken mozog.
Jobban mennek, de 10 km tavon. nincs jelentosege.
Ha kerulsz egy par kort a kornyekbe, akkor ertelmes tempoba az is elegendo.Kisebb kerek jo papolas.
Nagyobb kerek nagyobb stabilitas, kevesebb pakolas.A 400-500 ezres arsavba az also polcos valasztek van. Es kb a veteli ar fele- vagy megegyszer az egesz ramehet.
-
-Mosquito-
őstag
válasz MADcat #27397 üzenetére
Lehet találni 300-500cm3-is gépeket.
-KYMCO Xciting 300-500cm3,mindenképp injektoros legyen.
-Piaggio X9,Elektromnos alomániák,beázó műszerfal,vizpumpa,feszszabályzó bajok.
-Suzuki Burgman 400, eszi az olajat,elektromos hibák.
-Aprilia Atlatic 500, Első szériás. Motor ugyan az mint az X9-ben,+vizpumpa,fesszabályzó hiba. Kevesebb elektromos hiba.
-Aprilia Scarabeo 500. Előny a nagy kerekek. Motor itt is ugyan az mint az X9-ben,+plusz annyi hiba mint az Atlanticon.
-Piaggo Beverly 500. Motor itt is ugyan az mint az X9-ben,hibák kb Atlantic.Ez szimpatikus. KYMCO Xciting 300Ri: [link] Rendszám lekérdezés alapján,5 év alatt kb 500Km-t ment. Hm. Jól emlékszem,kúlső méretei az 500-as tesóval megegyezik.
Ezeket dobta fel a Hahu. [link] Számolj még ehhez,egy olaj, szűrők,hűtővíz,fékfolyadék cseréjét is. Lehet még Variátor szíj,görgők et is cserélni kell. Rosszabbik esetben féktárcsákat,fékbetéteket is cserélni kell. Gumik cseréje. Ezek közül ha már valamelyiket elvégezte a tulaj,jó jel,nem kell rákölteni.
Döntsd el mire van/lenne szükséged. Cm3,kerékméret,pakolhatóság. Aztán úgy is bele bu.lsz valamelyikbe.
Szóval,Hahu,ott pötyögd be az elvásásod. Ami tetszik,hívd fel,tudj meg róla mindent is. Ide is jöhet,mekkszakérjük.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
csongi
Topikgazda
válasz MADcat #27404 üzenetére
A kymco olcsobb a tobbinel.
250-270- 300 blokkok stabilabbak. Kevesebb mechanikus hiba.
Elektronika ott sincs a topon.
Feszab, CDI, tolto tekercs, Muszerfal.
Ebbol a CDI fajos osszegu, a muszerfal meg korulemyes javitasu.Ennel kisebb kerekueknel tokeletes futomu kell egy elvezheto kozlekedsre.
12-13colNezeldoni kell, azert nem lehetetlen, de gyorsnak kell lenni ha valami megjelenik.
-
yodamastah
őstag
válasz MADcat #27402 üzenetére
"Szeretnék menni néha egy kört, szomszéd város, Pest stb. Legyen a napi munkába járás inkább mellékes."
Ha munkába járás mellékes, akkor vegyél egy motort. Oké 500kért nem kapsz jó motort, de jó nagyrobogót sem. Pakolhatóság persze kuka, de egy doboz nem mutat olyan rosszul mondjuk egy Yamaha Fz6-on. Cserébe a "menni néha egy kört" fényévekkel lesz jobb.
Ha mindenképp 500k a limit akkor bajban vagy. Szerintem senki nem ad oda egy jó műszaki állapotú nagyrobeszt 500ért, amikor 1.3 millió ft egy új 125 pcx, és 2.7 millió egy Xmax 300.
-
yodamastah
őstag
válasz MADcat #27409 üzenetére
Mint elhangzott, nem lehetetlen a jó vétel olcsón, de vadászni kell és azonnal lépni.
Mindemellett nem ártana érteni hozzá. Amikor ott állsz a 15-20 éves motor előtt, el kell tudnod dönteni hogy az valóban egy jó vétel, vagy csak a más problémáját veszed meg kedvező áron. Persze ez igazából lehetetlen, hiszen a blokkba és a hajtásba senki nem lát bele. De kéne a típusismeret, hogy legalább a látható dolgok alapján tudj dönteni.
Szerintem logikus hogy 500ért nincs jó motor, mert egy jó műszaki állapotú, megbízható nagyrobogó többet ér.
Mondjuk én itt a topicban a finnyásabbak közé tartozom. Eszembe nem jutna pl olasz vagy tajvani/kínai robogót venni, se nem olyat ami import.
-
Reaper
őstag
válasz MADcat #27400 üzenetére
Ha jó az út, én a 250-es xmaxxal tökéletesen meg vagyok elégedve, ülés alatt van hely bőven, ha mered, akkor tud 100 fölött is menni, de én fostam rajta az M2/a-n
cserébe szerinem a kereted környékén van, injektoros, és jó úton kényelmes, futárköténnyel esőben is száraz gatyával szállok le róla, mivel nem kell váltogatni, ezért sima utcai cipővel járok be az irodába vele. Ha találsz nagy plexivel valamit, akkor meg nem kapsz bogarakat se a képedbe, cserébe a végsebesség csökken egy kicsit
Amiért már nézem az utódját, az a zuglói utak minősége, ami miatt kell valami keskeny, kicsi túraendúro majd nekem
Viszont Ceglédről az M4-en, ahogy autóval ismerem, oda inkább rendes motor, valami 500as. -
kcsa
veterán
válasz MADcat #27415 üzenetére
Ez a klasszikus lefosott fos lesz, de szó se róla, ügyesen fogalmaz
Olajat ki tudja mióta nem cserélt, hátsó gumi szerinte is kuka (csak ugye ügyesen körülírja), kormánycsapágy cserés.
Gyári tükrök letörve, valami utángyártott van a kormányvégre tákolva, index is festékködös, szerintem levétel nélkül taknyolták körbe.
De a középső szerelőnyílás környékén már kopik a megvigyázott motor utólagos festése.
Nekem még feszszab. is gyanús, engem ne etessen ilyen befagyós akkuval (-60 fok körül fagynak be), nyilván azért kellett kivenni, hogy töltse.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
palfitom
félisten
válasz MADcat #27422 üzenetére
2006-ig csipegetik az olajat, arra mindenképpen figyelni, rendszeresen ellenőrizni kell. Amúgy nekem volt 3 is (2 2004-es és 1 2006-os), én szerettem őket, elégedett voltam a helykínálatukkal, a teljesítményükkel is, és a fenntartásukkal is.
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
gps76
őstag
válasz MADcat #27422 üzenetére
Ha 500-ért elhozod, nem fogod megbánni, strapabíró járgány. Nincs 240 kg, 190 könyv szerint. Könnyű vele menni, hatalmas csomitartója van(2 zárt bukó belefér), nagy kesztyűtartó, 2 kis rekesz. Elmész valahová le tudsz vetkőzni "hétköznapi" emberre, elnyeli a sok cuccot. Van hozzá nagyon sok alaktrész, ha kellene. Nekem is ez az évjárat van. Az enyém meg lett furatva plusszos dugóval(Alin volt 17000, gyűrűkkel, csapszeggel, hengertalp, és hengerfej tömítéssel együtt), az előírt 0.045-55 helyett 0.03-ra lett illesztve, vigyázni kellett vele 1000 km-ig nehogy gubanc legyen, 1500-ig járattam. Olajfogyi Eneos Max performance-ból 800 km-en kb. 2 dl, az meg szinte semmi ezeknél. Előtte sajnos 2 dl volt 100-on, mert a dugón is le volt ragadva a lehúzó, meg a szelepszárszimmering mintha műanyagból lett volna úgy fel volt keményedve. Be kellett csiszolni a szelepeket is. Ne félj tőle, ha enné ennyit meg kell csinálni, utána nem lesz gond vele. Ha esetleg belevágsz tudok segíteni, mert önszorgalomból szinte mindenét megnéztem már.
Kymcoból nekem Xciting 300 volt az újabb 2010-esből, nem volt rossz de alkatrész nuku, ami van is horror áron, meg van egy betegségük kb. 10 fok alatt baszik beindulni, mert lassabban teker az önindító és a jeladó csak 1 szikrát ad, ha ott nem indul, tekertetheted...[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
válasz MADcat #27429 üzenetére
Azért furattam meg. Mondjuk a hengert nem lett volna muszály, csak nem tudtam hol a baj, megrendeltem a +1-es dugót, 1 hónap mire ideért, viszont nem tudhattam a henger milyen állapotú, ha fúrni kell kiadja a méretet. Motor nélkül mg nem akartam augusztusban maradni, hogy szétszedem, és utána rendelek. Így utólag elég lett volna gyűrűzni, a szelepszáraknál ment el a sok olaj.
-
DigitXT
nagyúr
válasz MADcat #27436 üzenetére
Az a rendszáma... Lekérdezhető a JSZP-n... Sajnos nem magyarországi, 2015-ben hozták be... Tuti, hogy tekert órás, de "a mocsárban" ez megszokott. Szerk: és az hogy 2018 óta "áll", több mint gyanús. Covid óta én is autózom, de ilyen lapos görbét? Vagy szar az egész motor, vagy beszart az órája, évekkel ezelőtt, és a jó ég tudja, mennyit ment, miközben épp a harmadik tulaját eszi...
Sajátom pl. ilyen (tudom, régen se mentem sokat, de na: 2020 óta áll, valóban):
Szerk2: most vette az ember, de már adja el. Még a műszaki is lejár róla ebben a hónapban. Nem tudom: egyrészt rohadt sok tapasztalata lehet vele december óta, ehhez képest kihagyta a "szeretett robogóm" dumát... Lehet, nepper?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz MADcat #27442 üzenetére
Az is egy lassan 20 éves motor, épp mint Madisonom... Ebben az évjáratban még olajzabáló masinák voltak, és mivel ez is külföldi papíros, semmit nem lehet tudni az előéletéről. Lehet, kétszer megkerülte a Földet, így 50000 km alá tekerték vissza, hogy vonzó(bb) legyen. Én is megtudtam, utólag, hogy valami nevetséges tizenpárezerre volt tekerve a Madison, már amikor bejött az országba. Közben már volt egy vezérműlánc csere rajta: vicc! Az ilyenek miatt nem játszik a külföldi...
Ui: a Burgi hajtáslánca koppra megegyezik a Madisonnal, a blokkjuk csak rokon... A Madison gyárilag 17.8 grammos görgőkkel sportosra van hangolva, a Burgik meg valami 22 grammal, vagy mennyivel mennek, kvázi lomha túrázók... De tekintve a blokk brutál olajfogyasztását, talán nem véletlen, hogy nem szabad pörgetni őket... (Közben látom a linkelt leírást, és ezt támassza alá: 90 km/h-nál nem forog sokat.)
Általában ez a típus népszerű, emiatt alkatrész van dögivel, de mivel típushibái is vannak, amire költeni kell, ha rendbe akarod tenni, érdemes végiggondolni a vételt. Az olcsó import mindig később lesz drága. Nagyon. Kétszer is beleléptem ebbe a folyóba, bár egyes filozófiák szerint az nem ugyanaz a folyó. Maja és Madison... Annyi, hogy a Maját én rendszámoztattam (az se kevés pénz), és a friss műszaki ellenére másnap már beszart az akku (ezt még adtak a kereskedésben, LOL), és 1 hónapra rá elszakadt a szíj. Szart se ért a papír: egy romhalmaz volt, amit aztán többszázezer forint rálocsolása után tudtam kvázi megbízhatóvá tenni. Eladtam itt fórumtársnak, aki szintén locsolt rá egy messziről is jól látható összeget, majd jól elcserélte egy kollégámmal. (Aki persze azóta boldogan használja ráköltés nélkül.)
A Madison már rendszámos volt, valami +5K-t adtam a kereskedőnek, és intézte a papírozást is, kényelmes, jó vétel, extra költségek nélkül... Gondoltam én. Aztán ugye jöttek a bajok, a megütött felnivel, a megkopott varióval, a sündisznóval a blokkban, ami miatt vezérműláncot kellett cserélni (horror történet volt egyáltalán beszerezni a megfelelőt, ha nem akartad a élből 100K-s gyári szettet berendelni), később meg felszállt a fehér füst... Lett bele új főtengely rakva, stb. Csupa móka és kacagás. És így lesz a 300K-s motorból 3 milliós. Eladni ezután teljesen felesleges, szóval most, hogy épp nem használom, csak áll a garázsban. De tervbe van a karbi tisztítás, aztán ki lehetne gurítani kicsit megjáratni... Esetleg még fel lehet használni ilyen elvetemült projektekre, hogy injektorossá átalakítás, esetleg turbó (ha rám szakad a bank), de ezek csak ilyen mérnöki érdekességek. Egy napi "munkábajárós" motort soha nem érdemes tuningolni, semmilyen értelemben. Mindjárt keresek hozzá vicces illusztrációt, hogy miért...
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz MADcat #27473 üzenetére
Ezt a rövid útmutatót követve lehet is belőle valami
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest