-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hauptmann
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13626 üzenetére
Egy pillanatra visszatérve ide: az elég nagy gáz, hogy nem old le a kuplung.
Manőverezni se lehet normálisan. Felpörögni se tud ha kilőnél: vidd vissza!
(Ha a kuplungrugók nyúltak meg, akkor azért, ha a variót állították el, azért.)Ha meg gyertyákat (sic!) cseréltek egy egyhengeresben... akkor azért.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13650 üzenetére
A probléma, amit leírsz, hogy nem csúsztatja normálisan a kuplungot.
A linkelt megoldás konkrétan leírja, hogy melyik volt a hibás alkatrész!
Hibás, tehát nem üzemszerűen működő. Amúgy több minden okozhat
ilyen tüneteket, pl. egy gyenge kontrasztrugó, vagy a túl nehéz görgők.
Ekkor ugyanis már a kuplung nyitása előtt kezdhet felváltani a varió.
(Olyan mintha 1-es helyett 2-es, 3-asban akarnál indulni. Oké, egy dízel
megoldja nyomatékból, de ezek a kis egyhengeresek döglődni fognak.)Az, hogy több típusnál előjön a hiba, nem jelenti, hogy nem hiba.
Bár kétségkívül nagyon érdekes érzés egy olyan közvetlen* kapcsolat
a hajtás, és a kerék közt olyan tartományban, amiben robogónál NEM
kéne soha lennie. Kicsit ezért is fázom a Dr.Pulley féle HiT kuplungtól.
Az ha befeszít, már nem csúszik, de ha hamar feszít be, az indulásnál
rángathat. Finom manőverezésnél igenis balesetveszélyes, hogy nem
azt csinálja a motor, amit megszoktál. (Lépésben előre kúszásnál két
autó tükre közt a pirosnál meg csak ne kelljen már negyedgázt húzni.)
Egy jól működő kuplunggal "festeni" lehet centizés közben a tolóerőt.
Egy szarral meg bakkecskézni. Volt benne részem. (Nem kellemes.)*: mint egy hamar kiengedett kuplung egy manuális váltós masinán...
(Vicces lehet alapjáraton gurulni, de robogóval eléggé bizarr, LOL...)
Nem beszélve, hogy alapjárat környékén kb. SMKP-nyi ereje van csak.
Mondjuk, ha megszoktad, hogy rángat, neked jó úgyis, az más kérdés:
nincs azzal baj, csak jó tudni, hogy a hibátlan Hondán is lehet hiba, és
nem az a megoldás, hogy rálegyintesz, hogy ilyen, hanem javít(tat)od.
Adott esetben egy félrekopott kuplungharang cseréjével.Én is vettem.
volna már új kuplungharangot (is), csak az SPD lenyelte a rendelésemSzerk: amúgy érdemes elolvasni huszi linkjét, ha anno nem olvastad.
Mert ha még el is hiszem, hogy alapjárat közelében szépen felgyorsítja
a géped a motor, biztos nem foglalja imába a neved - olajnyomás híján.
Nem, a robogómotor egyáltalán nem alapjárati terhelésre van tervezve:
üzemszerű használatkor kuplungcsúsztatás miatt ott NEM terhelődik...
(Nekem 1500 az alapjárat, 2000-nél tuti leold a kuplung, 2500+-on nyit.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13652 üzenetére
Ez a beszéd. Nanáhogy nem fog úgy gyorsulni, ha túl hamar betapad.
Nincs nyomaték, és amíg el nem jut a megfelelő tartományba, csak erőlködik.Várjál, várjál, várjál: mi az, hogy hidegen? Mekkora olyankor a fordulatszám?
(Tudom, nincs mérőd, de kamerád van, és hangból már ki lehet számolni.)
Csak mert a motor hideg üzemében normális az emelt alapjárat, aminek épp
lehet a mellékhatása, hogy benéz a kuplung nyitási fordulatába... Nem kéne,
de előfordulhat, és akkor más jellegű a hiba: tudni kéne a fordulatszámot!Szerk a szerkre: hogyne lenne sport mód. Úgy hívják, hogy "sportvarió".
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13654 üzenetére
Ha jó gyárilag, ne tuningold... (Ami nem romlott el, ne javítsd.) De ha van
valami beállításpara, érdemes körüljárni. Semmibe nem kerül pár mérés.
Az biztos, hogy egy sportvarióval jobban menne, cserébe többet enne.Ui: most már kíváncsi lennék arra a gépre, hogy mit megy (betegen).
Szegény Nexus 500-nak volt vmi légszűrő+kuplungparája, és máris szar
rajtokat tudott. Tipikusan jobban kéne mennie, de rohadjon meg, nem... -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13656 üzenetére
Sajnos minden mindennel összefügg, és túl sok a változó.
A kuplung kisrugói ugyan bizonyos fordulaton engednék a
kuplungpofákat kicsapódni, de ez a fordulatszám csakis a
kuplungtengely fordulatszámától függ, ami viszont nyilván
egy változó áttételen keresztül kapcsolódik a főtengelyhez.
Pl. 2.68: azaz 1500-as alapjáratnál a kuplung 560-at forog.
Ha kicsit is nyit a varió, és mondjuk elmászik 2.5-re, máris
megpörgeti 600-ra a kuplungtengelyt -> nem tűnik soknak,
de pont el tudja vinni a kuplung nyitási fordulatszámát is...Mondjuk úgy tudtad, hogy 2500-on nyit, és minden gyári...
Szóval valójában 933-on nyit, és muszáj csúsznia, mert a
kerék értelemszerűen áll egy indulásnál, de a végáttételen
át egy fix fordulatszámot kéne elérnie. (933/6.222=150-et.)
Így még mindig a Madisonnál maradva legalább 13,6 km/h
elérése szükséges, hogy a kuplung már ezen a fordulatnál
betapadhasson: ha viszont feljebb váltott közben hosszabb
lesz a csúsztatás, a gyorsulás romlik, melegedés/kopás nő.Nem mindegy. Beállítástól függően lehet fordulatszámejtés
a csúsztatás végén, de nekem pl. emelkedni szokott - és a
motor abban a pillanatban érezhetően "kilő". (7000 rpm.)Szerk: viszont egy kifejezetten rajtra optimalizált kuplunggal
hótziher, hogy nem lenne kényelmes közlekedni: "magasan"
fog, és hirtelen tapad be, azzal araszolgatni rémálom...
Kis Maja volt ilyesmi az elején. Nemmegynemmegy, anyád!
(Pedig az csak 15LE. Madison lehet kerékre húzható lenne.)Változók:
- varió típusa: gyári, sport (Multivar, Polini, stb.), speciál (JC)
- görgő súlya: gyári, könnyű, nehéz, ill. speciális alakú? (SR)
- kontrasztrugó ereje: minél gyengébb, de ne csússzon a szíj
- szíj típusa: gyári, kicsit eltérő "itt-ott", de kompatibilis stb.
- kuplung típusa: gyári, sportos, lusta (hamar nyit és csúszik)
- kuplungharang típusa: gyári, tuning (jobban "átszellőzik" pl.)
- véglehajtás beállítása: gyári, tuning ("hosszabb"/"rövidebb")
- pilóta testtömege, és a jobb csuklójának végállásaiSzóval számtalanféleképpen lehet elcseszni egy gyári motort.
Szerk: bocs a 2.68-as példáért, fejből a range-et írtam be...
Késő van már. De nem számolom át, nem lényeg, csak példa.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13658 üzenetére
Jó meglátás, mert az az ejtés arra utal, hogy valami nem stimmel,
mert "beleváltott" a varió a kuplung csúsztatási szakaszába.
Persze, ha minden full gyári a gépen + semmi sem kopott, passz!Nem tudjuk, hogy ellép-e, mert sosem mértük össze. Jó, hát HA a
számok nem hazudnak, akkor vélhetően igen, mert ugye nagyobb
ccm (279->383), több nyomaték (26->30), több LE (27->30), és ez
ki is hozható belőle a sportvarióval, cserébe durva a fogyi (3,5->6).
És HA hinni lehet a számoknak nehezebb is (162->178), szárazon.
(Feltöltve meg pláne, mert nagyobb a tankja és több az olaja is.) -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13679 üzenetére
Belenéztem a videó elejébe, tényleg jó a kép, meg látszik a műszerfal. Nade!
Szerintem egy más típusú motorkerékpár sebesség/fordulatszám adataiból
a saját motorodra semmilyen következtetés nem vonható le. Hiába ugyanaz
a blokk, a hajtás hótziher nem ugyanaz, de pláne ha még tuningvariót tesztel.
A jelzett sebesség az ég tudja mennyi valójában. Nekem 4%-ot csal az órám,
ami elég jónak számít (250-es Maja dettó), a 180-as meg 15%-ot csalt.
Ha a tulaj azt mondja 2%, akkor lehet annyi (nekem is 2+2% valójában hehe).Azt jó tudnod, hogy ezek a variók speciálisak... Amíg egy gyári varióban egy
görgőkönnyítés a gyorsulás javításával garantáltan rontja a végsebességet,
addig egy sportvarió növelheti is azt... Vagy ha mégsem, hát csökkentheti a
fordulatszámot nagyobb tempónál. Keress rá az "overrange" kulcsszóval.Ugyanúgy a Dr. Pulley csúszógörgők. Van is fent egy Burgi 400-zal jó videó!
Kicsit remegős a kép, meg időeredményeket nem ír, de amúgy látványos. -
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13718 üzenetére
Biztos, hogy jó ötlet összehasonlítani a kettőt? A Forza nehezebb, a kerékméret is más azt hiszem, meg a Forza váltója olyasni lenne, mint a 650-es Burgman váltó, lehetnek 'fokozatok' is a hagyományos CVT működés mellett. Igy viszont a váltó szerkezetileg nem egészen ugyanaz.
-
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #13742 üzenetére
Én semmit nem hiszek el. Azt sem mikor kérdeznek.
Ez a szerelőjét minősíti jelen esetbe.
A tulajnál 3 évet volt. Ott az utód, egy 2 éves Maxi . Ennek az embernek egy villáskulcsa se nagyon van. Elvitte a szerelőhöz és kész. Az gyökér meg lecserélte az olajat oszt jónapot. De arra is lusta pöcs volt, hogy a szűrő hálót betegye vagy pótolja . Ott voltam mikor megnéztük, Úgy be van burkolva a madison, hogy az agyfasz. A blokk szépen jár legalább, valamikor volt valami felújítás. de hogy mi azt nem tudom. Nem füstöl nem csörög. Nem lóg rajta semmi, kicsit rozsda marja itt ott a vázat de alapban egyben volna.
Elmondtam neki, álmokat ne kergess, mert be nem látok, akkor derül ki mikor megbontjuk. , kiderült.
Thermostát nuku, A karburátoron a vízcsonkok totálisan berohadva, alig bírtam átjárhatóvá tenni. Szelephézag Szívó oldalon talán a fele volt. ez a környezetvédelmi szelep nem is izgat hogy ki van iktatva, de a víz szivattyút ma leszedem, mert ilyen hűtő után már sok jót nem remélek. A fogyasztás is kicsit soknak tűnik, 4 liter környéke. Persze lassú melegedés miatt bőven benne van.
A javítási listát meg a cserés dolgokat nem írom le. Szerencsére nem sok, de rohadás sok a munka. Szerintem ezért szervizbe 100ezret elkérnének.
Holnap megforrasztom a hűtőt, aztán mehet össze a csere cuccokkal együtt.Mosqi: Lehet a gyári löttyöt engedtem le
De legalább egy xenon sett benne van
Nah de hogy? Ennyi szivacsot egy motorba sosem láttam. Mindenütt csivacsos kitöltések.
A Xenon trafó is szivacsba csomagolva a lámpa mögött oszt jónapot!!
Szóval remélem a blokk legalább belül rendben van, és nem hagyott cserben a fülem -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13756 üzenetére
Azért EZ meredek kijelentés. Értem, mire mondtad, hogy "érezhetően", hogy
szerinted ugyanannyira férnél el egy nagyobb lábtérrel rendelkező modellen...
Én ezt passzlom, mert nem vagyok ennyire nyakigláb. De amúgy abban pont
egyetértek, hogy az üléssel lehet játszani! A Madisonon se lehetne rendesen
elférni, ha nem vettem volna le a háttámlát, és ülnék gyakorlatilag a helyén.
Pedig a Madison sem kicsi, de ha úgy nézzük, nem is nagy: az SH nagyobb. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13768 üzenetére
De amúgy ültél már "kanapérobogón"? Mármint olyan nagyobbacskán?
Csak mert nekem úgy tűnik, hogy mintha valamivel több hely lenne rajta...
(És akkor még fel sem tette a lábát a lábtartóra - amivel kigurul a világból.)Szerk: a T-MAX viszont lehet, hogy kicsi lenne ha nem ülsz az utasülésre.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13901 üzenetére
Mivel garanciális mindegyik motor, ezért vigyáznak rá, mert pillanatok alatt megvonja a garanciát a szerviz. De pl. azt nehezen lehet kimagyarázni, hogy a srác SH150-esében 6000 km alatt kétszer kellett kormánycsapágyat cserélni, vagy egy másik SH teleszkóp problémákkal küzd, egy PCX meg rendszeresen forralja vizet. Persze, lehet azzal jönni, hogy extrém igénybevétel, stb. de akkor sem kéne elfogyasztani két kormánycsapágyat ennyi idő alatt, egy vadonatúj, 0 km-es motornak bírnia kellene a strapát. De ha még a 20-ból kettővel lenne probléma, akkor azt mondom, rendben, belefér. De, hogy a 20 motorból csak 2 PCX működjön gond nélkül, az már azért vicces. És mivel itt komoly felhasználásról van szó, igenis lehet következtetni egy adott márka, jelen esetben a Honda megbízhatóságára, főleg, hogy új motorokról van szó. Napi 30-40 km-t a legfosabb kínai robogó is tud hiba nélkül teljesíteni újkorában.
Az, hogy a Te SH 300-asod hibamentes (még), az egy 20 fős flottával szemben nem jelent komoly mintavételt. Inkább szerencséd van, hogy egy problémamentes példányt fogtál ki.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13906 üzenetére
Tudom, hogy az SH 300 a robogók császára, minden más szar, fos, húgy... De valahogy mégse látok a városban futár SH 300-at. Pedig van minden, tényleg minden a postás Liberty-től kezdve 400-as Burgin, MP3-on át a BMW C650-ig, vagy a nagyobb, váltós gépekig.
Bár szerintem, ha más típusú géped lenne, és azt is gond nélkül használnád, ugyanúgy istenítenéd.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13909 üzenetére
Az a vicc, hogy neki van futár cége, te meg ki akarod oktatni futárkodásból.
Egyébként nyilván a másik futárcégnél is jobban tudod, miből áll a jó flotta,
ha meg valaki leírja, hogy 20 gépből 18-cal van valami probléma, ezt simán
szembeállítod azzal, hogy neked 1 db (más típusú) hibátlan. Nevetséges.
Örülök, hogy ilyenekről nem szeretnél vitatkozni (a tények makacs dolgok)! -
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13912 üzenetére
Oké, de akkor mi mi mutatja meg a motor megbízhatóságát, ha nem az intenzív használat? Kinek a véleményére lehet adni? Józsi bácsi tapasztalatára, aki használja 2x10, max, 2x20 kilométeren? A Honda fanboy szavára? Lehet ezt szépíteni, de igenis, egy új, 0 kilométeres, minőséginek, 'prémiumnak' beállított motornak zokszó nélkül kellene bírnia a napi 80-150 kilométert. Főleg úgy, hogy az ár is igencsak prémium, 1-1,15 millió Ft-os motorokról beszélünk (nyilván nem ennyibe került nekik, biztos volt flottakedvezmény, de akkor is).
Ja, az említett cégnél ha saját hibából sérül a motor, vagy bármi lesz vele egy esetleges elmulasztott karbantartás miatt, igencsak zsebbenyúlós a dolog, úgyhogy igen, akinek oda van adva a céges motor, vigyáz rá. Főleg, hogy a márkaszerviz jó pár esetben próbált kibújni a garanciális kötelezettség alól.
Ne vedd sértésnek, de lassan kezd elmenni ez az egész beszélgetés Honda topic jellegűvé. Ha dicsérni kell a márkát, jön a fejbólogatás, meg az egyetértés, ha meg valaki ellentmond a 'sohanemromlik'-nek, akkor az nem igaz, nem releváns tapasztalat, az nem úgy van, saját hibából romlik el, olaszból behozott gép.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #13983 üzenetére
Nem tudom, Te hogyan tudnál úgy kedvesen visszaszólni, amikor végig nyomja mögötted a dudát, és kb. 5 centire van a rendszámtábládtól. Ha látom, hogy valaki gyorsabb nálam, az első adandó alkalommal lehúzódom, hadd menjen, de ahogy a pirosnál még minősíthetetlen hangnemben pofázik nekem, az azért már sok.
Oké, én vagyok a hibás. De legalább most mínusz 1 faszkalap Hondás az utakról leírva egy darabig. Ez a tipikus Így Jártál Bazdmeg esete. Az Audist sajnáltam, pont rosszkor volt rossz helyen, na meg a motort is, az nem tehet arról, hogy köcsög a gazdája. Össze kellene kötni a korábbi Civic-essel, biztos haverok lennének.
-
tigipuf
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #14182 üzenetére
Még erősebb motorral még gyorsabban mennék.
Azért az régen rossz, ha csak a motorerő korlátoz: fejben dől el...
Én mindenesetre a Lágymányosira felhajtáskor tudom értékelni a
30 lovat is, és azt mondom, oda kell is ennyi (felgyorsul, besorol).Sokan mondják, hogy városba elég egy 125-ös is, és részben ez
így is van, de másrészről biztonságosabb egy erősebb motor...
(Erősebb géppel lehet lassan menni, a nyélgázas 125-től viszont
többet nem kapsz, ha mégis kéne erő... Azaz jobban kell figyelni,
mert háromféle menekülés helyett legtöbbször kettő marad.)Ui: a Sym Mio 50 4T kész életveszély volt. (Petőfire felhajtva, HA
a 30-at kiköhögte nyélgázon, már jónak számított -> sorolj be.)Természetesen egy 300-as, 400-as, akár 500-as robogó már nem
ez a kategória, és messze nincs köztük akkora különbség, lásd pl.
a Nexus 500-at, ami szög ugyanúgy ment, mint a Madison... Azon
lehet mosolyogni, hogy az 4L/100 fogyi alatt tudta ezt a tempót.
Igazából "szegény" 400-as Madisonnak EZ a legnagyobb hibája...
Ezért rakott kcsa popcornzabálós képet, "vitatkozok-e" azon, hogy
sok-e az 5,7L vagy sem. Hát nem. (Ettől a géptől sajnos normális.)kcsa: injektoros tud fuldokolni? Nem szimplán letilt az elektronika?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- YouTube
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Elfelejtettem a film címét
- EAFC 24
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen